abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220771641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We moeten helemaal niks.
Dat je een visum hebt wil niet zeggen dat we als overheid ook nog verplicht zijn om je reis hiernaar toe te verzorgen.
Dat zegt ook niemand maar je moet die reis wel mogelijk maken. Anders moet je die mensen ook geen visa geven.
De minister zou gewoon naar de rechter moeten luisteren.
pi_220771643
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja. Als het om "Keuzes in Kaart" gaat, is het CPB ineens leidend, maar als het narratief anders is, dan zijn ze dubieurs.
Dit is nooit beweerd over de CPB doorrekeningen, en zeker vanuit de linkerkant niet.

https://www.ftm.nl/artike(...)tunnelvisie-longread
https://www.ftm.nl/artike(...)iberale-thuisfluiter
https://jacobin.nl/het-nut-en-nadeel-van-koopkrachtplaatjes/

Wel laten die CPB doorrekeningen gewoon de concrete bedragen zien - dus dat is heel nuttig - en dat je ondanks de neoliberale modellen als progressieve partij betere uitkomsten kan laten zien.

Dat het CPB bonuspunten geeft als je flink bezuinigt op onderwijs (tegenwoordig wel wat minder bonuspunten), minimumloon afschaffen goed is voor de banengroei en heel veel meer is al heel lang punt van kritiek.

Of het je het nu over het Vintaf model hebt (ingevoerd in 1975) of het héél lang vasthouden aan Reinhart-Rogoff als waarheid, kritiek mag er zijn, maar als het om concrete bedragen gaat dan is CPB inderdaad "leidend".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 12:08:42 ]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:08:20 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771662
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)naar-nederland-komen

Minister laat Gazanen met geldig visum nog altijd niet naar Nederland komen
[..]
Benieuwd wanneer we weer een keer een regering krijgen die afspraken wel nakomt. Die wel iets heeft met de wet volgen. Deze huidige regering lijkt gewoon een voortzetting van de vorige.

Op deze manier blijft de politiek het vertrouwen in politiek verkleinen. Wat dat betreft niet gek dat protesten steeds extremer worden.
Er wordt continue verzaakt in de kamer.
De politiek laat zien niet bij machte te zijn enig probleem op te lossen. Ja dan gaan mensen denken dat ze zelf maar moeten forceren.
ja joh , laten we nog een 20.000 moslims hierheen halen

wat moeten die hier doen , naar Madurodam ??
Hoe komen ze trouwens aan een geldig Schengen visum? via Malta ?/


quote:
AI-overzicht
Met een Schengenvisum (kort verblijf) mag u maximaal 90 dagen binnen een periode van 180 dagen in het gehele Schengengebied verblijven.
Deze 90 dagen kunnen aaneengesloten zijn of verdeeld over meerdere reizen, waarbij de 180-dagenperiode doorlopend is.


[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2026 12:13:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:15:27 #254
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771735
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat potje is *poef* weg bij een inzakkende arbeidsmarkt.
In elk geval graaien ze uit de pot voor arbeidsongeschikten, en de potten puilen uit. Dus dat "poef" zal wel meevallen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:20:40 #255
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771798
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Die CPB ramingen zijn dubieus. Gaan uit van gemiddelde lonen ipv CAO lonen. Is door meerdere mensen benoemd.

https://www.volkskrant.nl(...)n-nodig-is~becea4c5/

Maar goed, dat is al eerder aan je verteld. Het komt je gewoon goed uit om van 6% uit te gaan.

De WW plannen zie ik trouwens als dubieuzer dan de AOW plannen (waar de 45 plussers van nu geen last van gaan hebben of maar zeer beperkt). De WW plannen zijn echt schadelijk en desastreus. Bij de vorige grote crisis had een grote meute nog 5-7 jaar WW ter beschikking (en deeltijd-WW). Dit is straks bijna helemaal weg (24 jaar werken voor 1 jaar WW). Nederland heeft al een probleem met procyclisch economisch beleid (o.a. hypotheken) dat wordt alleen maar erger.

Kan de uitbuitersklasse straks goedkoop bezit gaan opkopen.
Het is een verschrikkelijke middelvinger naar de jongere generatie.
Je kan maar beter werkgever worden..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220771839
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is een verschrikkelijke middelvinger naar de jongere generatie.
Je kan maar beter werkgever worden..
Een samenleving met alleen maar ondernemers gaat niet hè? Dat loopt vast. Maar ja, daar heeft de VVD ook wel plannetjes en tactieken voor om het af te schermen voor de OSM en de gegoede kaste.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:28:45 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771843
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is een verschrikkelijke middelvinger naar de jongere generatie.
Je kan maar beter werkgever worden..
of zelfstandige , de opvolger van de ZZP er
dan heb je helemaal geen WW of ZW

dan ben je eigen werkgever
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220771846
De WW pot is niet hoog, daar Arbeidsongeschiktheidspotten zijn inderdaad wel heel goed gevuld.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:35:02 #259
13309 nostra
ask why
pi_220771889
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:33 schreef Klopkoek het volgende:
Maar goed, dat is al eerder aan je verteld. Het komt je gewoon goed uit om van 6% uit te gaan.
We zullen het zien.

quote:
De WW plannen zie ik trouwens als dubieuzer dan de AOW plannen (waar de 45 plussers van nu geen last van gaan hebben of maar zeer beperkt). De WW plannen zijn echt schadelijk en desastreus. Bij de vorige grote crisis had een grote meute nog 5-7 jaar WW ter beschikking (en deeltijd-WW).
Nederland scoort met (max) twee jaar nog ruimschoots boven het OECD-gemiddelde en ook qua hoogte. Vijf tot zeven is natuurlijk idioot. Wat dat betreft is het Franse model (langere WW-duur bij algemene economische malaise) nog wel aardig.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:38:01 #260
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Een samenleving met alleen maar ondernemers gaat niet hè? Dat loopt vast. Maar ja, daar heeft de VVD ook wel plannetjes en tactieken voor om het af te schermen voor de OSM en de gegoede kaste.
Klopt. Ik word ook nog niet enthousiast. Bijna niemand.
Dit is voor iedereen zowat nadelig, ook voor VVD stemmers. Dat zijn vaak ook gewoon ambtenaren in schaal 11.
Dat is geen "gegoede kaste" maar gewoon precariaat. Ja leuk dat ze een volvo of tesla hebben en een fijne woning gefinancierd uit een legaat.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:38:49 #261
13309 nostra
ask why
pi_220771900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Hanca het volgende:
De WW pot is niet hoog, daar Arbeidsongeschiktheidspotten zijn inderdaad wel heel goed gevuld.
Dat worden alleen wel communicerende vaten als je de WW teveel uitkleedt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat worden alleen wel communicerende vaten als je de WW teveel uitkleedt.
Nee, de mensen die uit de WW vallen, komen in de bijstand. De potten voor arbeidsongeschiktheid zijn juist zo vol omdat er allemaal arbeidsongeschikten in de WW en de bijstand zitten, omdat je bijna niet meer arbeidsongeschikt kunt worden verklaard.
pi_220771925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
We zullen het zien.
[..]
Nederland scoort met (max) twee jaar nog ruimschoots boven het OECD-gemiddelde en ook qua hoogte. Vijf tot zeven is natuurlijk idioot. Wat dat betreft is het Franse model (langere WW-duur bij algemene economische malaise) nog wel aardig.
Je laat nu willens en wetens de opbouw van rechten weg. Die is in Nederland bijzonder traag.

Hier een volledig overzicht:
https://www.unedic.org/st(...)id_6703f1b88e671.pdf
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:48:58 #264
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de mensen die uit de WW vallen, komen in de bijstand. De potten voor arbeidsongeschiktheid zijn juist zo vol omdat er allemaal arbeidsongeschikten in de WW en de bijstand zitten, omdat je bijna niet meer arbeidsongeschikt kunt worden verklaard.
Als Protestant zul jij de grap wel niet waarderen maar dat komt door het Lourdes effect van het UWV. Je gaat naar binnen en je wordt weer gezond :)
https://www.sp.nl/nieuws/(...)raculeuze-genezingen

het is maar goed ook dat een IVA uitkering aanvraag geen walk in the park is. Maar vind het grapje wel leuk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:49:59 #265
13309 nostra
ask why
pi_220772106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de mensen die uit de WW vallen, komen in de bijstand. De potten voor arbeidsongeschiktheid zijn juist zo vol omdat er allemaal arbeidsongeschikten in de WW en de bijstand zitten, omdat je bijna niet meer arbeidsongeschikt kunt worden verklaard.
Als je langer "moet doorwerken", neemt de kans op arbeidsongeschiktheid ook navenant toe. Dat zie je ook al gebeuren, als (deel)oorzaak.

https://esb.nu/instroom-i(...)-opnieuw-in-de-lift/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220772207
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als Protestant zul jij de grap wel niet waarderen maar dat komt door het Lourdes effect van het UWV. Je gaat naar binnen en je wordt weer gezond :)
https://www.sp.nl/nieuws/(...)raculeuze-genezingen

het is maar goed ook dat een IVA uitkering aanvraag geen walk in the park is. Maar vind het grapje wel leuk.
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 13:10:07 ]
pi_220772394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je langer "moet doorwerken", neemt de kans op arbeidsongeschiktheid ook navenant toe. Dat zie je ook al gebeuren, als (deel)oorzaak.

https://esb.nu/instroom-i(...)-opnieuw-in-de-lift/
Arbeidsongeschiktheid is natuurlijk ook lang een achterdeur geweest waar bedrijven oud personeel konden lozen zodat ze geen kosten hoeven dragen voor een ontslag of transitievergoeding.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:09:50 #268
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772619
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.
Een diagnose van een ziekte staat niet gelijk aan arbeidsongeschiktheid he. Er zijn veel mensen die ziek zijn en toch werken, en je hebt ook mensen die niet ziek zijn maar ook niet werken.
Het één is niet automatisch het gevolg van het ander.

In elk geval waren jouw gebeden om genezing door de Heer verhoord ;)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:11:45 #269
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je langer "moet doorwerken", neemt de kans op arbeidsongeschiktheid ook navenant toe. Dat zie je ook al gebeuren, als (deel)oorzaak.

https://esb.nu/instroom-i(...)-opnieuw-in-de-lift/
Ik vind 65 gewoon serieus de leeftijd om te stoppen als je dat wil.
Welke werkgever wil nu een schilder aan het werk van 68 of een marketing manager van 70 jaar en 2 maanden, of een accountant van 66 en 9 maanden.
Dit is waanzin. Ja we worden (iets) ouder daar opgemerkt moet worden dat vooral vrouwen ouder worden én dat wij niet gezond ouder worden. We worden ouder met kwalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 12-05-2026 14:16:55 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772632
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Hanca het volgende:
De WW pot is niet hoog, daar Arbeidsongeschiktheidspotten zijn inderdaad wel heel goed gevuld.
Misschien ben ik wat cynisch maar enige wantrouwen richting het plan heb ik wel.

Levensstandaard lijkt me belangrijker dan "de arbeidsmarkt activeren", of de besparing moet echt miljarden zijn.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:39:37 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220772789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien ben ik wat cynisch maar enige wantrouwen richting het plan heb ik wel.

Levensstandaard lijkt me belangrijker dan "de arbeidsmarkt activeren", of de besparing moet echt miljarden zijn.
nou voor die Polen en Slowaken die nu allemaal in Nederland werken is het een goede zaak
zijn regelmatig ziek en dan gaan ze fff thuis kieken , als ze bij controle geweest zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:40:03 #272
13309 nostra
ask why
pi_220772792
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind 65 gewoon serieus de leeftijd om te stoppen als je dat wil.
Er is geen verbod om te stoppen hè. Die 20k per jaar zou je tegen die tijd toch wel bij elkaar gespaard moeten hebben (als je dat wil).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:43:18 #273
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772811
Je krijgt bijna plaatsvervangende schaamte voor de vele talloze infantiele metaforen die van Loenen gebruikt.
Kan er ook niet naar luisteren.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772844
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:07 schreef Hanca het volgende:
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 14:51:51 #275
375570 crew  Cyan9
pi_220772863
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
Ding is alleen dat het UWV het niet perse heel makkelijk maakt om in bezwaar te gaan, daar bovenop zijn ze ook enorm rigide. Neem daarbij de achterstanden en het feest is compleet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')