abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2026 @ 16:04:26 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220758022
Het lijkt me het handigst om gewoon een nieuw kabinet te vormen met PRO erbij, zodat er eindelijk een beetje bestuurlijke meters gemaakt kunnen worden. Als we zo blijven doormodderen gebeurt er niets.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220758024
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
toen moest je een paspoort hebben om Nederland in te komen of een short visum of een MVV visum

maar nu met de EU kan iedereen gewoon door wandelen en dat blijft zo , want iedereen staat erbij te kijken en doet niets want ze zijn zielig

via Turkije, Bulgarije en via de Middellandse zee , de linkse asiel uitzendbureaus verdienen dik geld, want het zijn alleen de bovenmodale die hier zielig komen doen en hun paspoort kwijt zijn
https://www.telegraaf.nl/(...)igend/151249280.html
[..]

Asielminister heeft geen verklaring. Ik kan hem helpen.

In het afgelopen jaar is er in de tweede kamer zowat meer vergaderd over Palestina dan over Nederland. Ik had bij de live-debatten uit Den Haag vaak de indruk dat ik naar het Palestijns parlement zat te kijken.
pi_220758040
Palestijnen zijn natuurlijk niet achterlijk. Na alle pro-Palestijnse debatten en demonstraties in de afgelopen twee jaar, begrijpen ze wel dat ze hier nóóit meer weggestuurd zullen worden, ongeacht of ze nu formeel wel of geen recht hebben op een verblijfsvergunning.
pi_220758095
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:05 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Asielminister heeft geen verklaring. Ik kan hem helpen.

In het afgelopen jaar is er in de tweede kamer zowat meer vergaderd over Palestina dan over Nederland. Ik had bij de live-debatten uit Den Haag vaak de indruk dat ik naar het Palestijns parlement zat te kijken.
In Griekenland krijgen ze ook geen huis, hier wel.
In Griekenland moet je uit het AZC/kamp/appartement vertrekken en zelf zaken regelen.
Ze krijgen ook geen uitkering.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kickinalfa op 10-05-2026 16:24:27 ]
pi_220758269
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In Griekenland krijgen ze ook geen huis, hier wel.
In Griekenland moet je uit het AZC/kamp/appartement vertrekken en zelf zaken regelen.
Ze krijgen ook geen uitkering.
Maar dit heeft geen aanzuigende werking, wordt steeds beweerd. Dat kan dus niet de verklaring zijn!
pi_220758552
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:05 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Asielminister heeft geen verklaring. Ik kan hem helpen.

In het afgelopen jaar is er in de tweede kamer zowat meer vergaderd over Palestina dan over Nederland. Ik had bij de live-debatten uit Den Haag vaak de indruk dat ik naar het Palestijns parlement zat te kijken.
Dat is ook schandalig ja. Gaat zowat meer over Palestina dan alle problemen hier.
pi_220758575
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tijden zijn niet zo veranderd, rechts is altijd al meer pro-migratie dan links en wat betreft asielmigratie wil iedere partij zo min mogelijk migratie, maar sommige partijen doen alsof 0 asielmigratie mogelijk is. En dat gaat niet, dan ben je je kiezers aan het voorliegen. Elke partij in de kamer wil dat mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk verdwijnen en is blij als de asielstroom verkleint doordat er minder oorlog, honger en geweld is. Alleen een paar partijen willen, bijvoorbeeld door ontwikklingssamenwerking, ook daadwerkelijk wat doen aan die redenen om te vluchten, een aantal partijen wil die redenen niet aanpakken en dus feitelijk ook niks doen aan de asielstroom.
Asielmigratie is inmiddels business. Dat was 20 jaar geleden toch echt niet zo groot als nu? Mensen zijn niet achterlijk. Ze weten waar de kans op een goed leven het beste is qua sociale zekerheid. Mensensmokkelaars weten ook welke landen het makkelijkste te bereiken zijn en wat ze moeten doen.
pi_220758624
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Asielmigratie is inmiddels business. Dat was 20 jaar geleden toch echt niet zo groot als nu? Mensen zijn niet achterlijk. Ze weten waar de kans op een goed leven het beste is qua sociale zekerheid. Mensensmokkelaars weten ook welke landen het makkelijkste te bereiken zijn en wat ze moeten doen.
Nogmaals: dat is niet de reden voor asielzoekers om een land te 'kiezen'. Het verklaart namelijk ook niet waarom België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Nederland allemaal behoorlijk andere samenstellingen hebben qua asielstromen. Palestijnen komen hier NIET door ons sociale stelsel, onze huizen, pro-Palestina demonstraties (die je trouwens in vrijwel elk EU land meer ziet dan in Nederland, in Nederland is het behoorlijk pro-Israël), maar omdat hier een actieve, georganiseerde Palestijnse gemeenschap van 35.000 man woont, omdat hier misschien wel familie woont. Dat is het eerlijke verhaal, niet al die fabeltjes over het sociale stelsel.

En asielsmokkelaars bestaan al sinds halverwege de jaren 90 en waren toen misschien nog wel een veel grotere business.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2026 17:22:18 ]
pi_220758683
VVD omroep (Arendo Joustra is chef toezicht) maakt reclame voor de VVD:

VVD boos op kabinet vanwege WK-kosten voor horeca

Regeringspartij VVD wil dat horecaondernemers geen vergoeding hoeven te betalen voor het uitzenden van Oranje-wedstrijden, maar het kabinet weigert dat. VVD-Tweede Kamerlid Arend Kisteman wil de verantwoordelijke ministers Rianne Letschert (D66, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Heleen Herbert (CDA, Economische Zaken) op het matje roepen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verzet-tweede-kamer

Weet iemand wat de regels en het beleid is in andere landen?

Wat ik zo snel kan vinden is dat België zo een soort systeem ook heeft. Maar dan is het gewoon een belasting voor de gemeentekas (en voeren vooral de linkse partijen campagne voor afschaffen van "terrassentaks").
https://www.hln.be/hemiks(...)aar-domein~ab3c5ae8/
https://www.hln.be/hemiks(...)k-subsidie~a77c7098/

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2026 17:27:53 ]
pi_220758903
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:04 schreef -XOR- het volgende:
Het lijkt me het handigst om gewoon een nieuw kabinet te vormen met PRO erbij, zodat er eindelijk een beetje bestuurlijke meters gemaakt kunnen worden. Als we zo blijven doormodderen gebeurt er niets.
Lijkt me ook handig. Hopelijk sluit PRO dan VVD uit. Anders schiet het nog niets op.
  zondag 10 mei 2026 @ 18:00:10 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220758946
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lijkt me ook handig. Hopelijk sluit PRO dan VVD uit. Anders schiet het nog niets op.
Dat zou wel lollig zijn maar ook niet zo handig, een breedgedragen middenkabinet is momenteel wat nodig is.

Achteraf bekeken is het nogal bizar onverantwoord geweest dat dit kabinet ooit van start is gegaan met 66 zetels en zonder meerderheid in de eerste kamer en zonder plan om pakketten door de kamers te loodsen. En dat alles omdat de VVD een soort kleuterpartij is geworden.

Sunk cost fallacy vermijden, verlies nemen en opnieuw beginnen met een regering gestoeld op een fatsoenlijke coalitite.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220759009
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

maar omdat hier een actieve, georganiseerde Palestijnse gemeenschap van 35.000 man woont, omdat hier misschien wel familie woont.
En hoe komen die lui hier? Waaarom hebben die voor Nederland gekozen?

Zinloze vraag natuurlijk want er komt geen antwoord, maar toch. Het is duidelijk hoe het spelletje gespeeld wordt met dit soort zielige en transparante onzin. Het is pure ideologie, dan helpen feiten niet meer. Helaas :)
pi_220759025
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:04 schreef -XOR- het volgende:
Het lijkt me het handigst om gewoon een nieuw kabinet te vormen met PRO erbij, zodat er eindelijk een beetje bestuurlijke meters gemaakt kunnen worden. Als we zo blijven doormodderen gebeurt er niets.
Hahaha, alsof PN constructief is :D Die willen alles juist blokkeren. Er mogen geen meters gemaakt worden want dat betekent altijd bezuinigen en daar wil PN niet aan. Zinloze partij om er bij te betrekken dus. Net als PVV.
pi_220759085
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: dat is niet de reden voor asielzoekers om een land te 'kiezen'. Het verklaart namelijk ook niet waarom België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Nederland allemaal behoorlijk andere samenstellingen hebben qua asielstromen. Palestijnen komen hier NIET door ons sociale stelsel, onze huizen, pro-Palestina demonstraties (die je trouwens in vrijwel elk EU land meer ziet dan in Nederland, in Nederland is het behoorlijk pro-Israël), maar omdat hier een actieve, georganiseerde Palestijnse gemeenschap van 35.000 man woont, omdat hier misschien wel familie woont. Dat is het eerlijke verhaal, niet al die fabeltjes over het sociale stelsel.

En asielsmokkelaars bestaan al sinds halverwege de jaren 90 en waren toen misschien nog wel een veel grotere business.
Ohhh nee dat qua Palestijnen en Nederland ben ik met je eens. Dat geloof ik ook niet zo. Maar ze komen zeker wel richting West/Noord-Europa om het sociale stelsel. Niet de echte vluchtelingen, maar de gelukszoekers en profiteurs. Als dat sinds de jaren 90 echt zo is, is het natuurlijk dieptriest dat Nederland het nog niet op order heeft.
pi_220759149
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zou wel lollig zijn maar ook niet zo handig, een breedgedragen middenkabinet is momenteel wat nodig is.

Achteraf bekeken is het nogal bizar onverantwoord geweest dat dit kabinet ooit van start is gegaan met 66 zetels en zonder meerderheid in de eerste kamer en zonder plan om pakketten door de kamers te loodsen. En dat alles omdat de VVD een soort kleuterpartij is geworden.

Sunk cost fallacy vermijden, verlies nemen en opnieuw beginnen met een regering gestoeld op een fatsoenlijke coalitite.
Een fatsoenlijke coalitie begint met het weren van de onfatsoenlijke partijen. Sowieso is het raar om een middenkabinet te doen met een partij als de VVD die zo rechts is dat je op fok! niet mag zeggen hoe rechts.
Een middenkabinet is ook niet wat nodig is. Een midden kabinet schuift de keuzes weer uit naar de toekomst.

Verder heb je gelijk opnieuw beginnen is een goed idee. Daarbij is duidelijk dat PRO nu een veel sterkere onderhandelingspositie heeft omdat ze noodzakelijk zijn. Dan kunnen ze die positie ook gebruiken om te zorgen dat VVD buiten de deur blijft.
pi_220759580
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zou wel lollig zijn maar ook niet zo handig, een breedgedragen middenkabinet is momenteel wat nodig is.

Achteraf bekeken is het nogal bizar onverantwoord geweest dat dit kabinet ooit van start is gegaan met 66 zetels en zonder meerderheid in de eerste kamer en zonder plan om pakketten door de kamers te loodsen. En dat alles omdat de VVD een soort kleuterpartij is geworden.

Sunk cost fallacy vermijden, verlies nemen en opnieuw beginnen met een regering gestoeld op een fatsoenlijke coalitite.
Eens, de huidige coalitie + Pro, dat zou het beste zijn momenteel. Maar helaas zit dat er niet echt meer in. En nieuwe verkiezingen, daar wordt Nederland echt niet beter van.
pi_220759858
Psst.

Zal ik jullie eens een geheimpje verklappen?

De toekomst van Nederland hangt niet af van de partij waarop je stemt.
De toekomst van Nederland hangt af van wie kinderen krijgt.

De rest is ruis.
pi_220760010
quote:
3s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:06 schreef Koortsdroom het volgende:
Psst.

Zal ik jullie eens een geheimpje verklappen?

De toekomst van Nederland hangt niet af van de partij waarop je stemt.
De toekomst van Nederland hangt af van wie kinderen krijgt.

De rest is ruis.
Want de SGP heeft Nederland overgenomen?

We zien al decennia een redelijk standaard links/rechts verdeling. Want ik zal je eens een geheimpje verklappen: kinderen stemmen niet meer wat hun ouders stemden en volwassenen stemmen niet meer hun hele leven op dezelfde partij.
  zondag 10 mei 2026 @ 21:03:47 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760087
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, de huidige coalitie + Pro, dat zou het beste zijn momenteel. Maar helaas zit dat er niet echt meer in. En nieuwe verkiezingen, daar wordt Nederland echt niet beter van.
VVD en PRO dat gaat niet samen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760354
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
VVD en PRO dat gaat niet samen
Rutte 2, 3 en 4 vergeten?
  zondag 10 mei 2026 @ 21:54:26 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760467
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte 2, 3 en 4 vergeten?
dat was tevens het eind van de PVDA

Samsom belazerde de PVDA achterban de huurders van Nederland door de extra huurverhoging


quote:
AI-overzicht
De inzet van Diederik Samsom en de PvdA bij de vorming van het kabinet-Rutte II (2012) leidde destijds tot heftige kritiek en het gevoel van verraad onder een deel van de PvdA-achterban en huurdersorganisaties.

Extra huurverhoging (2013-2015): In het regeerakkoord van 2012 werd afgesproken dat woningcorporaties een verhuurdersheffing moesten heffen

Om dit te financieren, kregen corporaties de ruimte om de huren extra te verhogen (bovenop de inflatie), met name voor hogere inkomens in de sociale sector (scheefwoners).

Kritiek op "belazeren": Critici, waaronder de Woonbond, stelden dat de PvdA haar sociale gezicht verloor door in te stemmen met maatregelen die de huren voor een brede groep fors verhoogden.

Samsom's verdediging: Samsom verklaarde destijds dat de bezuinigingen noodzakelijk waren en dat hij de zorgen van PvdA-leden begreep, maar hield vast aan de gemaakte afspraken met de VVD om het kabinet stabiel te houden.

Hoewel de PvdA destijds aangaf de woningmarkt te willen hervormen, werd het beleid ervaren als een grote lastenverzwaring voor huurders,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760512
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat was tevens het eind van de PVDA

Samsom belazerde de PVDA achterban de huurders van Nederland door de extra huurverhoging
[..]

Wat de PvdA in Rutte II het meeste heeft gebeten is het afschaffen van de traditionele bejaardenhuizen.

Daarnaast het sluiten voor nieuwe aanwas van de sociale werkplaatsen en de toegang tot de WIA en Wajong beperken.

En de invoering van de participatiewet natuurlijk.

Waarom plaats je bij vrijwel iedere post een nietszeggende AI bijdrage trouwens?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 10 mei 2026 @ 22:04:15 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760527
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Waarom plaats je bij vrijwel iedere post een nietszeggende AI bijdrage trouwens?
dat is meer voor mezelf , zodat ik geen onzin post en daar krijg je dan ook linkjes bij naar het onderwerp


men is weer bezig met sociaal gecontroleerd wonen voor ouderen toe te passen, vooral in de grote steden

https://www.langleventhuisflats.nl/
https://www.telegraaf.nl/(...)e-plek/64052095.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760565
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
VVD omroep (Arendo Joustra is chef toezicht) maakt reclame voor de VVD:

VVD boos op kabinet vanwege WK-kosten voor horeca

Regeringspartij VVD wil dat horecaondernemers geen vergoeding hoeven te betalen voor het uitzenden van Oranje-wedstrijden, maar het kabinet weigert dat. VVD-Tweede Kamerlid Arend Kisteman wil de verantwoordelijke ministers Rianne Letschert (D66, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Heleen Herbert (CDA, Economische Zaken) op het matje roepen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verzet-tweede-kamer

Weet iemand wat de regels en het beleid is in andere landen?

Wat ik zo snel kan vinden is dat België zo een soort systeem ook heeft. Maar dan is het gewoon een belasting voor de gemeentekas (en voeren vooral de linkse partijen campagne voor afschaffen van "terrassentaks").
https://www.hln.be/hemiks(...)aar-domein~ab3c5ae8/
https://www.hln.be/hemiks(...)k-subsidie~a77c7098/
Je zou zeggen dat het overal hetzelfde is als het EU wetgeving is...
pi_220760644
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat de PvdA in Rutte II het meeste heeft gebeten...
Ik denk eerlijk gezegd: de wedstrijd messen in de rug steken van Asscher en Samsom na die tijd, glansrijk gewonnen door de verschrikkelijke en ook niet charismatische Asscher.

Waren ze gewoon met campagnetijger Samsom die verkiezingen in gegaan, hadden ze gewoon 20+ zetels gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')