abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220745114
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:06:22 #2
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220745142
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Koekklop kan zich beter druk maken over deze beïnvloeding cq greep naar de macht van rijken..

https://www.nrc.nl/nieuws(...)SWlybE41vMWAA5EknRyg
Dit bewijst maar weer eens de noodzaak voor de aanwezigheid van een stevige publieke omroep.
pi_220745147
Liberaal Manifest is uit, van het weekend maar eens lezen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220745249
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Cru gesteld wil je een groot deel van de mensen in de bijstand helemaal niet aan het werk hebben omdat ze veel te veel issues met zich meebrengen, er met de pet naar gooien, en/of simpelweg niet productief zijn. En dan is er ook nog een veel grotere groep die helaas niet kunnen werken en in de bijstand gedumpt zijn.

En het is goedkoper voor de maatschappij om die mensen toch geld te geven om minimaal te kunnen leven, dan om ze niets te geven en te moeten dealen met alle indirecte overlast en kosten van criminaliteit en/of dakloosheid.

En dan is er natuurlijk nog die
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Cru gesteld wil je een groot deel van de mensen in de bijstand helemaal niet aan het werk hebben omdat ze veel te veel issues met zich meebrengen, er met de pet naar gooien, en/of simpelweg niet productief zijn. En dan is er ook nog een veel grotere groep die helaas niet kunnen werken en in de bijstand gedumpt zijn.

En het is goedkoper voor de maatschappij om die mensen toch geld te geven om minimaal te kunnen leven, dan om ze niets te geven en te moeten dealen met alle indirecte overlast en kosten van criminaliteit en/of dakloosheid.

En dan is er natuurlijk nog die hele sociale insteek mbt anderen helpen wanneer ze dat nodig hebben. Maar als ik naar je postgedrag in deze reeks kijk zal dat niet echt aan jou besteed zijn dus laat ik dat maar een beetje achterwege.

Dus nog maar eens: Het kost jou en mij uiteindelijk minder om 'de mensen die niet willen' toch bijstand te geven, dan om dat niet te doen.
hele sociale insteek mbt anderen helpen wanneer ze dat nodig hebben. Maar als ik naar je postgedrag in deze reeks kijk zal dat niet echt aan jou besteed zijn dus laat ik dat maar een beetje achterwege.

Dus nog maar eens: Het kost jou en mij uiteindelijk minder om 'de mensen die niet willen' toch bijstand te geven, dan om dat niet te doen.
Dit zijn veel aannames, en opzich kan ik je nog redelijk volgen en wil ik met je meegaan. Ook de take qua potentiële criminaliteit. Blijft nog steeds dieptriest zulke mensen, want werkend Nederland kan ervoor betalen, maar vooruit. Maar het verhogen van het minimumloon is dus nutteloos, want de bijstand gaat omhoog. Ik ben wel een enorm groot voorstander van het vergroten tussen de kloof van het minimumloon en de bijstand, maar dat is dus onmogelijk. Dan krijg je mensen wel in actie namelijk. En verder moet je je afvragen hoe lang dit sociale stelsel nog haalbaar is. Je ziet het ook in Duitsland. Steeds meer vergrijzing en met wat er de laatste jaren bijkomt ook steeds meer mensen in de bijstand, die de werkenden moeten onderhouden. En qua sociale insteek. Ik geef genoeg aan goeie doelen/ mensen die wat nodig hebben. Maar bewuste uitkeringstrekkers verdienen helemaal niets.
pi_220745442
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:07 schreef nostra het volgende:
Liberaal Manifest is uit, van het weekend maar eens lezen.
Heb je een link?
pi_220745471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:31 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit zijn veel aannames, en opzich kan ik je nog redelijk volgen en wil ik met je meegaan. Ook de take qua potentiële criminaliteit. Blijft nog steeds dieptriest zulke mensen, want werkend Nederland kan ervoor betalen, maar vooruit. Maar het verhogen van het minimumloon is dus nutteloos, want de bijstand gaat omhoog. Ik ben wel een enorm groot voorstander van het vergroten tussen de kloof van het minimumloon en de bijstand, maar dat is dus onmogelijk. Dan krijg je mensen wel in actie namelijk. En verder moet je je afvragen hoe lang dit sociale stelsel nog haalbaar is. Je ziet het ook in Duitsland. Steeds meer vergrijzing en met wat er de laatste jaren bijkomt ook steeds meer mensen in de bijstand, die de werkenden moeten onderhouden. En qua sociale insteek. Ik geef genoeg aan goeie doelen/ mensen die wat nodig hebben. Maar bewuste uitkeringstrekkers verdienen helemaal niets.
Het verschil tussen minimumloon en bijstand is sowieso continu groter geworden.

Dit is al heel lang staand beleid:
https://esb.nu/wp-content(...)ot_tcm445-529226.pdf

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2026 17:58:02 ]
pi_220745478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je een link?
Het is nog intern voor leden ter amendering. Niet dat het nou supergeheim is maar toch.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220745551
Ze staan altijd als eerste in de rij om een aanval, incident of aanslag te veroordelen op X. Maar nu het een partijkantoor van D66 betreft zwijgen Wilders, Keijzer, Van der Plas, Vermeer en FvD in alle talen. Fijne collega's.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mld7egyi7c2r

Markuszower reageerde trouwens wel, en De Vos plaatste een piepklein berichtje.
pi_220745591
Wat een gekkenwerk. Een product verkopen wat jaarlijks voor tientallen miljoenen aan schade veroorzaakt. En als het terecht verboden wordt, krijg je als sector 100 miljoen.

Bestaat ‘ondernemersrisico’ nog in dit land?! Onder de VVD is NL veranderd in een socialistische heilstaat voor ondernemers.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mle2nprib22a

Antwoord: investeerdersrisico schaffen we zoveel mogelijk af.
pi_220745993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:20 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een gekkenwerk. Een product verkopen wat jaarlijks voor tientallen miljoenen aan schade veroorzaakt. En als het terecht verboden wordt, krijg je als sector 100 miljoen.

Bestaat ‘ondernemersrisico’ nog in dit land?! Onder de VVD is NL veranderd in een socialistische heilstaat voor ondernemers.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mle2nprib22a

Antwoord: investeerdersrisico schaffen we zoveel mogelijk af.
Zo werkt dat nou eenmaal Klopkoek. Op rechts hebben ze de mond vol van kapitalisme maar daarmee bedoelen ze dan eerder een soort socialisme voor bedrijven waar de burgers de kosten voor moeten betalen.
Ideeën zoals concurrentie of ondernemersrisico vindt men niks op rechts. Belangrijker is om bedrijven als Tata te subsidieren want een slecht bedrijf failliet laten gaan, nee dat is niks voor de mensen die een kleine overheid willen.
pi_220746692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zo werkt dat nou eenmaal Klopkoek. Op rechts hebben ze de mond vol van kapitalisme maar daarmee bedoelen ze dan eerder een soort socialisme voor bedrijven waar de burgers de kosten voor moeten betalen.
Ideeën zoals concurrentie of ondernemersrisico vindt men niks op rechts. Belangrijker is om bedrijven als Tata te subsidieren want een slecht bedrijf failliet laten gaan, nee dat is niks voor de mensen die een kleine overheid willen.
100 miljoen is natuurlijk een fooi als de schade ingeschat is op grofweg 900 miljoen, van kabinet VNO/NCW had je toch meer mogen verwachten.

Maar gelukkig hebben we een traditie kapot gemaakt.
pi_220747307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
100 miljoen is natuurlijk een fooi als de schade ingeschat is op grofweg 900 miljoen, van kabinet VNO/NCW had je toch meer mogen verwachten.

Maar gelukkig hebben we een traditie kapot gemaakt.
Niemand geeft wat om deze traditie die maar een paar decennia populair was. Als die vuurwerkhandelaren voor 900 miljoen aan spul hebben liggen verkopen ze het toch in het buitenland voor 900 miljoen.
De schade die de branche veroorzaakt loopt ook flink in de papieren.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:20:04 #13
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220750168
Heerlijke pen.
twitter
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220750362
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
Heerlijke pen.
[ x ]
Tuurlijk het ligt aan mensen die een andere kijk op het leven hebben dan deze super conservatieve leipo.
Staan landen als China, Korea, Singapore, Taiwan dan zo bekend om hun hedomisme, lijkt me niet.
Maar inderdaad gelovigen fokken vaak een stuk harder omdat dat moet van hun heilige boekje.
Atheisten kunnen daarentegen zelf beslissen of ze zin hebben een kind te nemen of niet.

Deze bejaarde komt dus weer eens niet verder als de huidige jeugd doet het niet goed. Uitsterven is ook direct lekker overdreven. Een bevolking die krimpt is heel wat anders dan uitsterven. Maar je zou geen conservatieve denker zijn natuurlijk als je geen gigantische hysterische hyperbolen gebruikt bij alles wat je niet begrijpt of weet te verklaren.

Dat mensen minder kinderen krijgen heeft veel factoren. Maar zon Kinneging wil het natuurlijk simpel houden gezien zijn publiek niet bepaald snugger is.
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 23:44:52 #15
236264 crew  capricia
pi_220754190
Inmiddels bezoekt de SP ook de gemeenschappen waar er onrust over de noodopvang is.
Niet alleen de Gidi's en de Mona's dus.
Blijf het toch wel jammer vinden dat die rechtse partijen zich massaal migratie toegeëigend hebben. Weinig aandacht op dat punt voor een linkse (conservatieve) partij als de SP.
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754327
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:44 schreef capricia het volgende:
Inmiddels bezoekt de SP ook de gemeenschappen waar er onrust over de noodopvang is.
Niet alleen de Gidi's en de Mona's dus.
Blijf het toch wel jammer vinden dat die rechtse partijen zich massaal migratie toegeëigend hebben. Weinig aandacht op dat punt voor een linkse (conservatieve) partij als de SP.
[ x ]
Wat is er conservatief aan de SP?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220754349
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat is er conservatief aan de SP?
https://groenlinkspvda.nl/partijvergelijker/sp/

In zoverre dat ze niet voorop lopen met de ambitieuze klimaatplannen?
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 00:24:58 #18
236264 crew  capricia
pi_220754350
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat is er conservatief aan de SP?
Ik schreef het woord bewust tussen aanhalingstekens.

Maar ik denk dat de SP op maatschappelijk gebied vaak (enigszins) conservatief of behouden is.
Op migratie zijn ze altijd al kritisch geweest. Zij zien dat als "moderne slavernij", die de onderkant van de arbeidsmarkt onder druk zet.
Ook pleiten ze al langer voor een strikter integratiebeleid waarbij Nederlandse normen en waarden centraal zouden moeten staan.
Ik vind de SP op links ook wel echt uitblinken in euroscepticisme: In tegenstelling tot veel andere linkse partijen is de SP zeer kritisch op de Europese Unie.
Je kunt ze moeilijk progressief noemen.

En alles wat ik hierboven schrijf geldt ook voor iedere partij rechts van de VVD. En toch lukt het de SP niet om die kiezers aan zich te binden. En op rechts wel.

Blijf dat echt heel opmerkelijk vinden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754358
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik schreef het woord bewust tussen aanhalingstekens.

Maar ik denk dat de SP op maatschappelijk gebied vaak (enigszins) conservatief of behouden is.
Op migratie zijn ze altijd al kritisch geweest. Zij zien dat als "moderne slavernij", die de onderkant van de arbeidsmarkt onder druk zet.
Ook pleiten ze al langer voor een strikter integratiebeleid waarbij Nederlandse normen en waarden centraal zouden moeten staan.
Ik vind de SP op links ook wel echt uitblinken in euroscepticisme: In tegenstelling tot veel andere linkse partijen is de SP zeer kritisch op de Europese Unie.
Je kunt ze moeilijk progressief noemen.

En alles wat ik hierboven schrijf geldt ook voor iedere partij rechts van de VVD. En toch lukt het niet om die kiezers aan zich te binden. En op rechts wel.

Blijf dat echt heel opmerkelijk vinden.
Oh ja, je legt het goed uit, bij de term niet progressief of behoudend/conservatief hoort ook de scepsis van de EU door de SP. En de neiging om heel hard te nivelleren, tegen het communisme aan.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 00:45:32 #20
236264 crew  capricia
pi_220754385
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:29 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh ja, je legt het goed uit, bij de term niet progressief of behoudend/conservatief hoort ook de scepsis van de EU door de SP. En de neiging om heel hard te nivelleren, tegen het communisme aan.
Ik kan niet goed duiden waarom de SP het zo slecht doet. Jimmy Dijk spreekt misschien niet genoeg mensen aan?
Inmiddels is migratie en asiel volledig gekaapt door rechts. Terwijl de SP daar ook altijd al heel kritisch op geweest is en nog is. Jimmy gaat ook naar dezelfde wijken als een Mona.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754393
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan niet goed duiden waarom de SP het zo slecht doet. Jimmy Dijk spreekt misschien niet genoeg mensen aan?
Inmiddels is migratie en asiel volledig gekaapt door rechts. Terwijl de SP daar ook altijd al heel kritisch op geweest is en nog is. Jimmy gaat ook naar dezelfde wijken als een Mona.
Ik denk dat dat ook komt omdat de SP geen consessies aan hun programma heeft willen doen. Marijnissen heeft ooit enorm veel stemmen gehad, maar wilde absoluut niet mee regeren. En dat is dus ook een conservatieve houding.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 00:53:50 #22
236264 crew  capricia
pi_220754400
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook komt omdat de SP geen consessies aan hun programma heeft willen doen. Marijnissen heeft ooit enorm veel stemmen gehad, maar wilde absoluut niet mee regeren. En dat is dus ook een conservatieve houding.
Ja. Eens.
En het is ook een oorverdovend geweld ,wat steeds op je afkomt, dat kritisch op migratie en/of de EU een conservatief rechts ding is. Terwijl dat ook juist de SP is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 10 mei 2026 @ 05:08:52 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220754649
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:44 schreef capricia het volgende:

[ x ]
"De Maten" en "Wijken die altijd de klappen opvangen" in één en dezelfde zin, WTF?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 10 mei 2026 @ 06:55:06 #24
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220754808
In 2025 was de SP progressief.
pi_220755171
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 06:55 schreef Bondsrepubliek het volgende:
In 2025 was de SP progressief.
[ afbeelding ]
Ja en de SGP viel wel mee wat betreft conservatief. NSC nog links van het midden :')
Dat plaatje is niet erg accuraat.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:19:13 #26
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755440
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
Heerlijke pen.
[ x ]
men krijgt minder kinderen doordat hoog beloond werk voor jongeren nog steeds in de steden is

de woonruimte is slecht verdeeld, naast dat er haast niet serieus gebouwd wordt voor jongeren en ouderen
en daardoor is er geen doorstroom meer

mogelijk dat AI een herverdeling van werk op gang kan brengen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 10:11:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 09:19:14 #27
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220755441
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja en de SGP viel wel mee wat betreft conservatief. NSC nog links van het midden :')
Dat plaatje is niet erg accuraat.
Vertel dat het Kieskompas. Die organisatie kwam tot deze verdeling op basis van de programma's voor de tweedekamer verkiezingen in 2025.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:09:12 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755983
Er is nu een probleem
quote:
Wierd Duk: 'Onze overheid is IN OORLOG met eigen bevolking'
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756013
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
Er is nu een probleem
[..]
Bekijk deze YouTube-video
wierd is een probleem
  zondag 10 mei 2026 @ 10:27:42 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756031
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:20 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
wierd is een probleem
jij bent ook een probleem??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756033
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij bent ook een probleem??
ik zeg iig niet dat de overheid in oorlog is met de bevolking :')
pi_220756101
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:44 schreef capricia het volgende:
Inmiddels bezoekt de SP ook de gemeenschappen waar er onrust over de noodopvang is.
Niet alleen de Gidi's en de Mona's dus.
Blijf het toch wel jammer vinden dat die rechtse partijen zich massaal migratie toegeëigend hebben. Weinig aandacht op dat punt voor een linkse (conservatieve) partij als de SP.
[ x ]
Het is ook erg jammer dat alles zo extreem is tegenwoordig. Een PVV dat doet alsof elke Moslim een terrorist is, en aan de andere kant een PRO dat doet alsof elke vluchteling zielig is en een enorme toevoeging voor de maatschappij. Middenweg is ook op asiel helemaal weg.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:47:23 #33
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756133
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:28 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ik zeg iig niet dat de overheid in oorlog is met de bevolking :')
dat hoef jij niet te zeggen ,Jij mag zeggen wat jij wil , hij ook

als je maar niemand pijn doet , zo werkt dat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 10:50:44 #34
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756167
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het is ook erg jammer dat alles zo extreem is tegenwoordig. Een PVV dat doet alsof elke Moslim een terrorist is, en aan de andere kant een PRO dat doet alsof elke vluchteling zielig is en een enorme toevoeging voor de maatschappij.

Middenweg is ook op asiel helemaal weg.
klopt

In Ijsselstein tussen Utrecht en IJsselstein is de polder Rijnenburg, die is bestemd voor grootschalige woningbouw , daar gaat helaas pas in 2035 gebouwd worden

dus daar kunnen makkelijk 1000 asielzoekers heen een jaar of 5
Die hoeven dus niet op het voetbalveld, want volgend jaar MOET het terrein , dat voetbalveld dus , weer leeg zijn

De provincie kan hierin rol spelen maar die stelt zich voortdurend verdekt op, en doen of ze niets zien
De overheid weet dat de provincies gaan over de ruimtelijke indeling sinds Stef Blok , niet de gemeentes ,
Gemeentes hebben geen snipper terrein meer over anders hadden ze er wel woningen gebouwd

Dat is de middenweg

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 10:56:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 10:56:21 #35
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220756198
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het is ook erg jammer dat alles zo extreem is tegenwoordig. Een PVV dat doet alsof elke Moslim een terrorist is, en aan de andere kant een PRO dat doet alsof elke vluchteling zielig is en een enorme toevoeging voor de maatschappij. Middenweg is ook op asiel helemaal weg.
Dat doet PRO helemaal niet.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:56:55 #36
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756202


[ Bericht 22% gewijzigd door Cyan9 op 10-05-2026 11:02:21 (Het is wel weer klaar met je stokpaardjes.) ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756242
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:56 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Dat doet PRO helemaal niet.
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. Basisvoorzieningen blijven ook bij uitgeprocedeerde mogelijk, of te wel die zullen hier altijd blijven, want gratis onderdak en voorzieningen. Soft gedoe en totaal niet wenselijk. En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:03:09 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756245
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. .


Soft gedoe en totaal niet wenselijk.

En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
juist , visum stop is visum stop , wegwezen
geen papieren is illegaal , ook in Amsterdam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756294
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist , visum stop is visum stop , wegwezen
geen papieren is illegaal , ook in Amsterdam
Als ik hier een moord pleeg en vlucht richting Bali, zonder geldig Visum ben ik daar inderdaad illegaal. Maar dat gaat er maar niet in bij bepaalde mensen.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 11:06:34 #40
375570 crew  Cyan9
pi_220756330
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. Basisvoorzieningen blijven ook bij uitgeprocedeerde mogelijk, of te wel die zullen hier altijd blijven, want gratis onderdak en voorzieningen. Soft gedoe en totaal niet wenselijk. En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
Neem je nu bewust het uiterste getal van het partijprogramma?

Dat heb ik er namelijk maar eens bij gepakt en dan blijkt het toch wat genuanceerder dan je hier stelt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:09:19 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756392
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Neem je nu bewust het uiterste getal van het partijprogramma?

Dat heb ik er namelijk maar eens bij gepakt en dan blijkt het toch wat genuanceerder dan je hier stelt.
genuanceerd is onzin

regel is geen verblijfpapieren is dus illegaal.
illegaal is strafbaar en weg wezen, in ieder land , ook in Nederland

niks kop soep gezeik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756422
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
Heerlijke pen.
[ x ]
Er is dus een correlatie tussen conservatief denken en kinderen krijgen, ben wel benieuwd naar de data over de D66 en de SGP’er uit Leerdam en het gemiddeld aantal kinderen dat ze kregen.
pi_220756476
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
genuanceerd is onzin

regel is geen verblijfpapieren is dus illegaal.
illegaal is strafbaar en weg wezen, in ieder land , ook in Nederland

niks kop soep gezeik
Eigenlijk hoop ik dat dit soort mensen ook eens een keer moeten vluchten en dan te horen krijgen oprotten, mag ik dan een kopje, nee oprotten geen soep
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 11:15:27 #44
375570 crew  Cyan9
pi_220756486
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
genuanceerd is onzin

regel is geen verblijfpapieren is dus illegaal.
illegaal is strafbaar en weg wezen, in ieder land , ook in Nederland

niks kop soep gezeik
De enige die hier zeikt over koppen soep ben jij, en daar mag je nu wel eens met ophouden. Daar ben je al eerder op gewezen, bij je eerdere stokpaardjes.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:17:12 #45
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756490
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De enige die hier zeikt over koppen soep ben jij, en daar mag je nu wel eens met ophouden. Daar ben je al eerder op gewezen, bij je eerdere stokpaardjes.
De waarheid aanhoren doet pijn, begrijp ik

een MOD moet objectief zijn , en steeds posts weg halen die je niet zinnen dat past niet,dat is geen discussie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756512
De metafoor “dweilen met de kraan open” wordt tot het uiterste onderzocht:

Níét de kraan dichtdraaien, maar wel:

- een grotere dweil gebruiken

- een dweil van een andere materiaal

- een dweil op een stok gebruiken

- meerdere mensen tegelijk laten dweilen

- sneller dweilen, de dweil sneller heen en weer halen

- de dweil sneller uitwringen

- op de vloer één hele grote dweil leggen

- meerdere dweilen op elkaar stapelen

- dweilen uit Europa kopen

- Europeanen hier laten dweilen

- subsidie voor de aanschaf van nieuwe dweilen

….maar níét de kraan dichtdraaien
  zondag 10 mei 2026 @ 12:11:23 #47
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220756775
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Er is dus een correlatie tussen conservatief denken en kinderen krijgen, ben wel benieuwd naar de data over de D66 en de SGP’er uit Leerdam en het gemiddeld aantal kinderen dat ze kregen.
Je zou het denken. Maar ook politici zoals Klaver heeft 4 kinderen.
Ik weet niet of er echt onderzoek is gedaan naar de relatie mate conservatief/progressief en de relatie tot het aantal kinderen dat gemiddeld geboren wordt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220756938
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Neem je nu bewust het uiterste getal van het partijprogramma?

Dat heb ik er namelijk maar eens bij gepakt en dan blijkt het toch wat genuanceerder dan je hier stelt.
De werkelijkheid is dat er nu al meer binnenkomen dan de partijen willen. En dit zijn dan strengere partijen dan PRO Dat zal met PRO natuurlijk nog ruimer worden. Je moet niet kijken naar wat ze zeggen, maar na wat ze doen.
pi_220756956
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:19 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Vertel dat het Kieskompas. Die organisatie kwam tot deze verdeling op basis van de programma's voor de tweedekamer verkiezingen in 2025.
Jij komt toch met dat plaatje. Die verdeling klopt van geen kanten.

Om zo'n verdeling te maken is het misschien ook handig als zo'n club iets verder kijkt dan verkiezingsbeloften die al dan niet serieus zijn.
pi_220756975
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. Basisvoorzieningen blijven ook bij uitgeprocedeerde mogelijk, of te wel die zullen hier altijd blijven, want gratis onderdak en voorzieningen. Soft gedoe en totaal niet wenselijk. En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
Als je zegt geen mens is illegaal betekent dat heel wat anders dan zeggen elke vluchteling is een aanwinst.
Weet je dat verschillende woorden verschillende dingen betekenen?
Je liegt maag wat met deze onzin. Ze willen geen mensen binnenhalen, het is een feit dat er mensen komen en je daar wat mee moet. Maargoed de anti immigratie club herhaalt vaak leugens net zo lang tot ze het zelf gaan geloven....

Wat is nou weer een harde uitzetting. Je zet uit of niet.
pi_220756999
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:23 schreef Kottnauer het volgende:
De metafoor “dweilen met de kraan open” wordt tot het uiterste onderzocht:

Níét de kraan dichtdraaien, maar wel:

- een grotere dweil gebruiken

- een dweil van een andere materiaal

- een dweil op een stok gebruiken

- meerdere mensen tegelijk laten dweilen

- sneller dweilen, de dweil sneller heen en weer halen

- de dweil sneller uitwringen

- op de vloer één hele grote dweil leggen

- meerdere dweilen op elkaar stapelen

- dweilen uit Europa kopen

- Europeanen hier laten dweilen

- subsidie voor de aanschaf van nieuwe dweilen

….maar níét de kraan dichtdraaien
Nee dat gaat natuurlijk nooit gebeuren zo lang mensen op rechtse pro-migratie partijen stemmen. Rechtse partijen willen meer migratie want dat is goed voor de economie. Vandaar dat rechts 20 jaar aan de macht is en niets verandert in deze.
Daarbij zo lang je genocides zoals door Israel steunt houd je de vluchtelingenstroom natuurlijk ook flink op gang.
pi_220757004
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De werkelijkheid is dat er nu al meer binnenkomen dan de partijen willen. En dit zijn dan strengere partijen dan PRO Dat zal met PRO natuurlijk nog ruimer worden. Je moet niet kijken naar wat ze zeggen, maar na wat ze doen.
Ah en daarom lieg je over wat ze zeggen en lul je maar wat over wat ze zouden doen :')
pi_220757008
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
het is een feit dat er mensen komen en je daar wat mee moet.

Nee dat hoeft helemaal niet. Bij geen paspoort is het heel simpel. Eruit. Meer is er niet van.
pi_220757045
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De werkelijkheid is dat er nu al meer binnenkomen dan de partijen willen. En dit zijn dan strengere partijen dan PRO Dat zal met PRO natuurlijk nog ruimer worden. Je moet niet kijken naar wat ze zeggen, maar naar wat ze doen.
Volgens mij kwamen er minder mensen binnen onder PvdA kabinetten dan nu hoor. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220757061
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volgens mij kwamen er minder mensen binnen onder PvdA kabinetten dan nu hoor. :P
True, maar tijden zijn wel erg veranderd. De asielindustrie was toen nog niet zo groot en Pvda is inmiddels ook niet meer wat het wat.
pi_220757148
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je zou het denken. Maar ook politici zoals Klaver heeft 4 kinderen.
Ik weet niet of er echt onderzoek is gedaan naar de relatie mate conservatief/progressief en de relatie tot het aantal kinderen dat gemiddeld geboren wordt.
Jawel https://ifstudies.org/blo(...)ity-and-partisanship
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 10 mei 2026 @ 13:54:08 #57
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220757299
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volgens mij kwamen er minder mensen binnen onder PvdA kabinetten dan nu hoor. :P
toen moest je een paspoort hebben om Nederland in te komen of een short visum of een MVV visum

maar nu met de EU kan iedereen gewoon door wandelen en dat blijft zo , want iedereen staat erbij te kijken en doet niets want ze zijn zielig

via Turkije, Bulgarije en via de Middellandse zee , de linkse asiel uitzendbureaus verdienen dik geld, want het zijn alleen de bovenmodale die hier zielig komen doen en hun paspoort kwijt zijn
https://www.telegraaf.nl/(...)igend/151249280.html
quote:
Asielminister heeft 'geen verklaring' voor massale toestroom 'Griekse' Palestijnen naar Nederland
Den Haag- Het bericht dat Nederland van de hele Europese Unie de meeste Palestijnse asielzoekers opvangt, zorgt voor ophef in politiek Den Haag.

De VVD vindt dat asielminister Van den Brink acuut actie moet ondernemen om de toestroom tot een halt te roepen.

De CDA-minister zegt niet te weten waarom zoveel Palestijnen die al verblijfsrecht in Griekenland hebben alsnog naar Nederland doorreizen.
27 minuten geleden

Meeste Palestijnen van heel Europa
De Telegraaf onthulde dat uit onderzoek door immigratiedienst IND blijkt dat Nederland de afgelopen tijd de meeste Palestijnse asielaanvragen registreerde van het hele continent.

Op papier gaat het om vluchtelingen met een 'onbekende nationaliteit'


[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 14:19:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 14:52:22 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220757633
quote:
Geen echte conclusie dus..i behalve dat trouwen belangrijk is.

Iets anders, het heeft er niet direct mee te maken maar past wel in een ontwikkeling die langzaam meer zien.
https://www.facebook.com/share/1BG35PF77g/?mibextid=wwXIfr
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220757644
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
True, maar tijden zijn wel erg veranderd. De asielindustrie was toen nog niet zo groot en Pvda is inmiddels ook niet meer wat het wat.
Tijden zijn niet zo veranderd, rechts is altijd al meer pro-migratie dan links en wat betreft asielmigratie wil iedere partij zo min mogelijk migratie, maar sommige partijen doen alsof 0 asielmigratie mogelijk is. En dat gaat niet, dan ben je je kiezers aan het voorliegen. Elke partij in de kamer wil dat mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk verdwijnen en is blij als de asielstroom verkleint doordat er minder oorlog, honger en geweld is. Alleen een paar partijen willen, bijvoorbeeld door ontwikklingssamenwerking, ook daadwerkelijk wat doen aan die redenen om te vluchten, een aantal partijen wil die redenen niet aanpakken en dus feitelijk ook niks doen aan de asielstroom.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2026 14:58:12 ]
pi_220757758
Jammer dat het weer zoveel over asiel gaat, er zijn meerdere en grotere problemen
pi_220757790
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tijden zijn niet zo veranderd, rechts is altijd al meer pro-migratie dan links en wat betreft asielmigratie wil iedere partij zo min mogelijk migratie, maar sommige partijen doen alsof 0 asielmigratie mogelijk is. En dat gaat niet, dan ben je je kiezers aan het voorliegen. Elke partij in de kamer wil dat mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk verdwijnen en is blij als de asielstroom verkleint doordat er minder oorlog, honger en geweld is. Alleen een paar partijen willen, bijvoorbeeld door ontwikklingssamenwerking, ook daadwerkelijk wat doen aan die redenen om te vluchten, een aantal partijen wil die redenen niet aanpakken en dus feitelijk ook niks doen aan de asielstroom.
Zowel links en rechts waren voor Europese integratie/Schengen/vrij verkeer van mensen en goederen/de mogelijkheid dat iemand uit Italië hier kwam wonen en werken en dus ook voor arbeidsmigratie.

Het is nogal hypocriet aan de linkerzijde om nu ineens tegen arbeidsmigratie te zijn.

En met het tegenstemmen van de asielwetten zie je meteen welke partijen echt iets aan de instroom willen doen en welke niet.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:24:31 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757795
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:
Jammer dat het weer zoveel over asiel gaat, er zijn meerdere en grotere problemen
Netcongestie, woningtekort, de slechte kwaliteit van het onderwijs, inflatie, aanstondse recessie, onze internationale concurrentiepositie, uitdagingen mbt AI, de exploderende zorgkosten, geopolitieke verhoudingen etc etc.

Maar het is zo lekker makkelijk om te doen alsof Nederland een soort paradijs zou zijn als alle asielzoekers maar weggetoverd konden worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:25:27 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757797
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zowel links en rechts waren voor Europese integratie/Schengen/vrij verkeer van mensen en goederen/de mogelijkheid dat iemand uit Italië hier kwam wonen en werken en dus ook voor arbeidsmigratie.

Het is nogal hypocriet aan de linkerzijde om nu ineens tegen arbeidsmigratie te zijn.

En met het tegenstemmen van de asielwetten zie je meteen welke partijen echt iets aan de instroom willen doen en welke niet.
De VVD moet geen kutwetten steunen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220757799
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:
Jammer dat het weer zoveel over asiel gaat, er zijn meerdere en grotere problemen
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
pi_220757801
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD moet geen kutwetten steunen.
De VVD het tijdens schoof 1 zijn kans moeten pakken.
pi_220757802
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
Onzin, echt onzin
  zondag 10 mei 2026 @ 15:26:47 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757804
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
LOL, lekker economisch achterop komen omdat negers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:29:45 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757817
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De VVD het tijdens schoof 1 zijn kans moeten pakken.
Klopt, niet gelukt voor ze dus moeten ze het nu doen met een implementatie van het Europees migratiepact en wat patches. Uitwerken, klaar, ga nu maar eens bezig met kijken hoe we zorglasten (eerlijk) kunnen verdelen en hoe we innovatief blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220757835
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
LOL, lekker economisch achterop komen omdat negers.
Haha, het is echt een psychose _O-

Je laat echt mooi zien waarom Kickinalfa gelijk heeft.
pi_220757861
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
Dit bedoel ik als ik zeg dat mensen er schijnbaar niet mee zitten als het totale sociale vangnet, werknemersrechten en zorg wordt afgebroken zolang er maar geen vluchtelingen meer binnenkomen.

Wat zijn we eigenlijk verwend geraakt door onze verworvenheden als vanzelfsprekend te gaan ervaren. Men gaat het pas inzien als we met tal van zaken weer worden teruggeworpen naar de jaren 50.

Maar blijf vooral denken dat vluchtelingen het echte probleem zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220757874
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
LOL, lekker economisch achterop komen omdat negers.
Het heeft niks met negers te maken maar als je maandelijks duizenden mensen binnenhaalt die tijd, aandacht, geld, scholing, zorg, ruimte nodig hebben en je vervolgens ook nog een steeds grotere groep gepensioneerden hebt die dat ook hebben moet de middenklasse steeds meer ophoesten om die groepen te onderhouden of blijft er minder tijd/geld over voor andere zaken. In 2026 is er al 9 miljard gespendeerd aan asiel. Dat is al meer dan laat ik eens wat zeggen ruimtelijke ordening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 10-05-2026 15:47:29 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 15:40:41 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757925
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, het is echt een psychose _O-

Je laat echt mooi zien waarom Kickinalfa gelijk heeft.
Klopt, rechts is in een staat van totale psychose beland, waarin nog maar een ding telt.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 10-05-2026 15:49:35 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220757936
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En met het tegenstemmen van de asielwetten zie je meteen welke partijen echt iets aan de instroom willen doen en welke niet.
Stop nou eens over die nepwetten die alleen de rechtspraak had laten vastlopen, barmhartigheid strafbaar had gemaakt en letterlijk volgens alle adviseurs 0 invloed hadden gehad op de instroom. Stop eens met het aanhalen van die fabeltjeswetten.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:53:36 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757988
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het heeft niks met negers te maken maar als je maandelijks duizenden mensen binnenhaalt die tijd, aandacht, geld, scholing, zorg, ruimte nodig hebben en je vervolgens ook nog een steeds grotere groep gepensioneerden hebt die dat ook hebben moet de middenklasse steeds meer ophoesten om die groepen te onderhouden of blijft er minder tijd/geld over voor andere zaken. In 2026 is er al 9 miljard gespendeerd aan asiel. Dat is al meer dan laat ik eens wat zeggen ruimtelijke ordening.
Het aantal vluchtelingen moet ook omlaag, maar dat betekent niet dat dat het enige probleem, of ook maar het grootste probleem is waar we mee kampen en bovendien leveren die Faber-wetten, en zeker het Vondeling-amendement, daar echt geen substantiele bijdrage aan.

Als de rechtsen het echt zo ernst is met die vluchtelingen dan hadden ze Trump niet zo enthousiast gesteund bij zijn achterlijke oorlog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220758010
Doel van rechts is met hun asielfobie de kwetsbare mensen binnen te halen om ze vervolgens een mes in de rug te duwen door totaal niks voor ze te doen , het enige wat ze veroorzaken in onrust in de onderlaag en mensen tegen elkaar opzetten, opruien dus
Geert heeft schijt aan de arme mensen, het is een ex VVD—er en stemt sociaal economisch grotendeels mee met de VVD
Maar blijf lekker vooral op die afbraakpartijen stemmen die het land verdelen en kapot maken en ja de VVD hoort daar ook bij naar mijn mening
Nederland is inderdaad verloren met rechts

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 10-05-2026 16:11:04 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 16:04:26 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220758022
Het lijkt me het handigst om gewoon een nieuw kabinet te vormen met PRO erbij, zodat er eindelijk een beetje bestuurlijke meters gemaakt kunnen worden. Als we zo blijven doormodderen gebeurt er niets.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220758024
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
toen moest je een paspoort hebben om Nederland in te komen of een short visum of een MVV visum

maar nu met de EU kan iedereen gewoon door wandelen en dat blijft zo , want iedereen staat erbij te kijken en doet niets want ze zijn zielig

via Turkije, Bulgarije en via de Middellandse zee , de linkse asiel uitzendbureaus verdienen dik geld, want het zijn alleen de bovenmodale die hier zielig komen doen en hun paspoort kwijt zijn
https://www.telegraaf.nl/(...)igend/151249280.html
[..]

Asielminister heeft geen verklaring. Ik kan hem helpen.

In het afgelopen jaar is er in de tweede kamer zowat meer vergaderd over Palestina dan over Nederland. Ik had bij de live-debatten uit Den Haag vaak de indruk dat ik naar het Palestijns parlement zat te kijken.
pi_220758040
Palestijnen zijn natuurlijk niet achterlijk. Na alle pro-Palestijnse debatten en demonstraties in de afgelopen twee jaar, begrijpen ze wel dat ze hier nóóit meer weggestuurd zullen worden, ongeacht of ze nu formeel wel of geen recht hebben op een verblijfsvergunning.
pi_220758095
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:05 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Asielminister heeft geen verklaring. Ik kan hem helpen.

In het afgelopen jaar is er in de tweede kamer zowat meer vergaderd over Palestina dan over Nederland. Ik had bij de live-debatten uit Den Haag vaak de indruk dat ik naar het Palestijns parlement zat te kijken.
In Griekenland krijgen ze ook geen huis, hier wel.
In Griekenland moet je uit het AZC/kamp/appartement vertrekken en zelf zaken regelen.
Ze krijgen ook geen uitkering.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kickinalfa op 10-05-2026 16:24:27 ]
pi_220758269
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In Griekenland krijgen ze ook geen huis, hier wel.
In Griekenland moet je uit het AZC/kamp/appartement vertrekken en zelf zaken regelen.
Ze krijgen ook geen uitkering.
Maar dit heeft geen aanzuigende werking, wordt steeds beweerd. Dat kan dus niet de verklaring zijn!
pi_220758552
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:05 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Asielminister heeft geen verklaring. Ik kan hem helpen.

In het afgelopen jaar is er in de tweede kamer zowat meer vergaderd over Palestina dan over Nederland. Ik had bij de live-debatten uit Den Haag vaak de indruk dat ik naar het Palestijns parlement zat te kijken.
Dat is ook schandalig ja. Gaat zowat meer over Palestina dan alle problemen hier.
pi_220758575
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tijden zijn niet zo veranderd, rechts is altijd al meer pro-migratie dan links en wat betreft asielmigratie wil iedere partij zo min mogelijk migratie, maar sommige partijen doen alsof 0 asielmigratie mogelijk is. En dat gaat niet, dan ben je je kiezers aan het voorliegen. Elke partij in de kamer wil dat mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk verdwijnen en is blij als de asielstroom verkleint doordat er minder oorlog, honger en geweld is. Alleen een paar partijen willen, bijvoorbeeld door ontwikklingssamenwerking, ook daadwerkelijk wat doen aan die redenen om te vluchten, een aantal partijen wil die redenen niet aanpakken en dus feitelijk ook niks doen aan de asielstroom.
Asielmigratie is inmiddels business. Dat was 20 jaar geleden toch echt niet zo groot als nu? Mensen zijn niet achterlijk. Ze weten waar de kans op een goed leven het beste is qua sociale zekerheid. Mensensmokkelaars weten ook welke landen het makkelijkste te bereiken zijn en wat ze moeten doen.
pi_220758624
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Asielmigratie is inmiddels business. Dat was 20 jaar geleden toch echt niet zo groot als nu? Mensen zijn niet achterlijk. Ze weten waar de kans op een goed leven het beste is qua sociale zekerheid. Mensensmokkelaars weten ook welke landen het makkelijkste te bereiken zijn en wat ze moeten doen.
Nogmaals: dat is niet de reden voor asielzoekers om een land te 'kiezen'. Het verklaart namelijk ook niet waarom België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Nederland allemaal behoorlijk andere samenstellingen hebben qua asielstromen. Palestijnen komen hier NIET door ons sociale stelsel, onze huizen, pro-Palestina demonstraties (die je trouwens in vrijwel elk EU land meer ziet dan in Nederland, in Nederland is het behoorlijk pro-Israël), maar omdat hier een actieve, georganiseerde Palestijnse gemeenschap van 35.000 man woont, omdat hier misschien wel familie woont. Dat is het eerlijke verhaal, niet al die fabeltjes over het sociale stelsel.

En asielsmokkelaars bestaan al sinds halverwege de jaren 90 en waren toen misschien nog wel een veel grotere business.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2026 17:22:18 ]
pi_220758683
VVD omroep (Arendo Joustra is chef toezicht) maakt reclame voor de VVD:

VVD boos op kabinet vanwege WK-kosten voor horeca

Regeringspartij VVD wil dat horecaondernemers geen vergoeding hoeven te betalen voor het uitzenden van Oranje-wedstrijden, maar het kabinet weigert dat. VVD-Tweede Kamerlid Arend Kisteman wil de verantwoordelijke ministers Rianne Letschert (D66, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Heleen Herbert (CDA, Economische Zaken) op het matje roepen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verzet-tweede-kamer

Weet iemand wat de regels en het beleid is in andere landen?

Wat ik zo snel kan vinden is dat België zo een soort systeem ook heeft. Maar dan is het gewoon een belasting voor de gemeentekas (en voeren vooral de linkse partijen campagne voor afschaffen van "terrassentaks").
https://www.hln.be/hemiks(...)aar-domein~ab3c5ae8/
https://www.hln.be/hemiks(...)k-subsidie~a77c7098/

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2026 17:27:53 ]
pi_220758903
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:04 schreef -XOR- het volgende:
Het lijkt me het handigst om gewoon een nieuw kabinet te vormen met PRO erbij, zodat er eindelijk een beetje bestuurlijke meters gemaakt kunnen worden. Als we zo blijven doormodderen gebeurt er niets.
Lijkt me ook handig. Hopelijk sluit PRO dan VVD uit. Anders schiet het nog niets op.
  zondag 10 mei 2026 @ 18:00:10 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220758946
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lijkt me ook handig. Hopelijk sluit PRO dan VVD uit. Anders schiet het nog niets op.
Dat zou wel lollig zijn maar ook niet zo handig, een breedgedragen middenkabinet is momenteel wat nodig is.

Achteraf bekeken is het nogal bizar onverantwoord geweest dat dit kabinet ooit van start is gegaan met 66 zetels en zonder meerderheid in de eerste kamer en zonder plan om pakketten door de kamers te loodsen. En dat alles omdat de VVD een soort kleuterpartij is geworden.

Sunk cost fallacy vermijden, verlies nemen en opnieuw beginnen met een regering gestoeld op een fatsoenlijke coalitite.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220759009
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

maar omdat hier een actieve, georganiseerde Palestijnse gemeenschap van 35.000 man woont, omdat hier misschien wel familie woont.
En hoe komen die lui hier? Waaarom hebben die voor Nederland gekozen?

Zinloze vraag natuurlijk want er komt geen antwoord, maar toch. Het is duidelijk hoe het spelletje gespeeld wordt met dit soort zielige en transparante onzin. Het is pure ideologie, dan helpen feiten niet meer. Helaas :)
pi_220759025
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:04 schreef -XOR- het volgende:
Het lijkt me het handigst om gewoon een nieuw kabinet te vormen met PRO erbij, zodat er eindelijk een beetje bestuurlijke meters gemaakt kunnen worden. Als we zo blijven doormodderen gebeurt er niets.
Hahaha, alsof PN constructief is :D Die willen alles juist blokkeren. Er mogen geen meters gemaakt worden want dat betekent altijd bezuinigen en daar wil PN niet aan. Zinloze partij om er bij te betrekken dus. Net als PVV.
pi_220759085
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: dat is niet de reden voor asielzoekers om een land te 'kiezen'. Het verklaart namelijk ook niet waarom België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Nederland allemaal behoorlijk andere samenstellingen hebben qua asielstromen. Palestijnen komen hier NIET door ons sociale stelsel, onze huizen, pro-Palestina demonstraties (die je trouwens in vrijwel elk EU land meer ziet dan in Nederland, in Nederland is het behoorlijk pro-Israël), maar omdat hier een actieve, georganiseerde Palestijnse gemeenschap van 35.000 man woont, omdat hier misschien wel familie woont. Dat is het eerlijke verhaal, niet al die fabeltjes over het sociale stelsel.

En asielsmokkelaars bestaan al sinds halverwege de jaren 90 en waren toen misschien nog wel een veel grotere business.
Ohhh nee dat qua Palestijnen en Nederland ben ik met je eens. Dat geloof ik ook niet zo. Maar ze komen zeker wel richting West/Noord-Europa om het sociale stelsel. Niet de echte vluchtelingen, maar de gelukszoekers en profiteurs. Als dat sinds de jaren 90 echt zo is, is het natuurlijk dieptriest dat Nederland het nog niet op order heeft.
pi_220759149
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zou wel lollig zijn maar ook niet zo handig, een breedgedragen middenkabinet is momenteel wat nodig is.

Achteraf bekeken is het nogal bizar onverantwoord geweest dat dit kabinet ooit van start is gegaan met 66 zetels en zonder meerderheid in de eerste kamer en zonder plan om pakketten door de kamers te loodsen. En dat alles omdat de VVD een soort kleuterpartij is geworden.

Sunk cost fallacy vermijden, verlies nemen en opnieuw beginnen met een regering gestoeld op een fatsoenlijke coalitite.
Een fatsoenlijke coalitie begint met het weren van de onfatsoenlijke partijen. Sowieso is het raar om een middenkabinet te doen met een partij als de VVD die zo rechts is dat je op fok! niet mag zeggen hoe rechts.
Een middenkabinet is ook niet wat nodig is. Een midden kabinet schuift de keuzes weer uit naar de toekomst.

Verder heb je gelijk opnieuw beginnen is een goed idee. Daarbij is duidelijk dat PRO nu een veel sterkere onderhandelingspositie heeft omdat ze noodzakelijk zijn. Dan kunnen ze die positie ook gebruiken om te zorgen dat VVD buiten de deur blijft.
pi_220759580
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zou wel lollig zijn maar ook niet zo handig, een breedgedragen middenkabinet is momenteel wat nodig is.

Achteraf bekeken is het nogal bizar onverantwoord geweest dat dit kabinet ooit van start is gegaan met 66 zetels en zonder meerderheid in de eerste kamer en zonder plan om pakketten door de kamers te loodsen. En dat alles omdat de VVD een soort kleuterpartij is geworden.

Sunk cost fallacy vermijden, verlies nemen en opnieuw beginnen met een regering gestoeld op een fatsoenlijke coalitite.
Eens, de huidige coalitie + Pro, dat zou het beste zijn momenteel. Maar helaas zit dat er niet echt meer in. En nieuwe verkiezingen, daar wordt Nederland echt niet beter van.
pi_220759858
Psst.

Zal ik jullie eens een geheimpje verklappen?

De toekomst van Nederland hangt niet af van de partij waarop je stemt.
De toekomst van Nederland hangt af van wie kinderen krijgt.

De rest is ruis.
pi_220760010
quote:
3s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:06 schreef Koortsdroom het volgende:
Psst.

Zal ik jullie eens een geheimpje verklappen?

De toekomst van Nederland hangt niet af van de partij waarop je stemt.
De toekomst van Nederland hangt af van wie kinderen krijgt.

De rest is ruis.
Want de SGP heeft Nederland overgenomen?

We zien al decennia een redelijk standaard links/rechts verdeling. Want ik zal je eens een geheimpje verklappen: kinderen stemmen niet meer wat hun ouders stemden en volwassenen stemmen niet meer hun hele leven op dezelfde partij.
  zondag 10 mei 2026 @ 21:03:47 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760087
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, de huidige coalitie + Pro, dat zou het beste zijn momenteel. Maar helaas zit dat er niet echt meer in. En nieuwe verkiezingen, daar wordt Nederland echt niet beter van.
VVD en PRO dat gaat niet samen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760354
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
VVD en PRO dat gaat niet samen
Rutte 2, 3 en 4 vergeten?
  zondag 10 mei 2026 @ 21:54:26 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760467
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte 2, 3 en 4 vergeten?
dat was tevens het eind van de PVDA

Samsom belazerde de PVDA achterban de huurders van Nederland door de extra huurverhoging


quote:
AI-overzicht
De inzet van Diederik Samsom en de PvdA bij de vorming van het kabinet-Rutte II (2012) leidde destijds tot heftige kritiek en het gevoel van verraad onder een deel van de PvdA-achterban en huurdersorganisaties.

Extra huurverhoging (2013-2015): In het regeerakkoord van 2012 werd afgesproken dat woningcorporaties een verhuurdersheffing moesten heffen

Om dit te financieren, kregen corporaties de ruimte om de huren extra te verhogen (bovenop de inflatie), met name voor hogere inkomens in de sociale sector (scheefwoners).

Kritiek op "belazeren": Critici, waaronder de Woonbond, stelden dat de PvdA haar sociale gezicht verloor door in te stemmen met maatregelen die de huren voor een brede groep fors verhoogden.

Samsom's verdediging: Samsom verklaarde destijds dat de bezuinigingen noodzakelijk waren en dat hij de zorgen van PvdA-leden begreep, maar hield vast aan de gemaakte afspraken met de VVD om het kabinet stabiel te houden.

Hoewel de PvdA destijds aangaf de woningmarkt te willen hervormen, werd het beleid ervaren als een grote lastenverzwaring voor huurders,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760512
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat was tevens het eind van de PVDA

Samsom belazerde de PVDA achterban de huurders van Nederland door de extra huurverhoging
[..]

Wat de PvdA in Rutte II het meeste heeft gebeten is het afschaffen van de traditionele bejaardenhuizen.

Daarnaast het sluiten voor nieuwe aanwas van de sociale werkplaatsen en de toegang tot de WIA en Wajong beperken.

En de invoering van de participatiewet natuurlijk.

Waarom plaats je bij vrijwel iedere post een nietszeggende AI bijdrage trouwens?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 10 mei 2026 @ 22:04:15 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760527
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Waarom plaats je bij vrijwel iedere post een nietszeggende AI bijdrage trouwens?
dat is meer voor mezelf , zodat ik geen onzin post en daar krijg je dan ook linkjes bij naar het onderwerp


men is weer bezig met sociaal gecontroleerd wonen voor ouderen toe te passen, vooral in de grote steden

https://www.langleventhuisflats.nl/
https://www.telegraaf.nl/(...)e-plek/64052095.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760565
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
VVD omroep (Arendo Joustra is chef toezicht) maakt reclame voor de VVD:

VVD boos op kabinet vanwege WK-kosten voor horeca

Regeringspartij VVD wil dat horecaondernemers geen vergoeding hoeven te betalen voor het uitzenden van Oranje-wedstrijden, maar het kabinet weigert dat. VVD-Tweede Kamerlid Arend Kisteman wil de verantwoordelijke ministers Rianne Letschert (D66, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Heleen Herbert (CDA, Economische Zaken) op het matje roepen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verzet-tweede-kamer

Weet iemand wat de regels en het beleid is in andere landen?

Wat ik zo snel kan vinden is dat België zo een soort systeem ook heeft. Maar dan is het gewoon een belasting voor de gemeentekas (en voeren vooral de linkse partijen campagne voor afschaffen van "terrassentaks").
https://www.hln.be/hemiks(...)aar-domein~ab3c5ae8/
https://www.hln.be/hemiks(...)k-subsidie~a77c7098/
Je zou zeggen dat het overal hetzelfde is als het EU wetgeving is...
pi_220760644
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat de PvdA in Rutte II het meeste heeft gebeten...
Ik denk eerlijk gezegd: de wedstrijd messen in de rug steken van Asscher en Samsom na die tijd, glansrijk gewonnen door de verschrikkelijke en ook niet charismatische Asscher.

Waren ze gewoon met campagnetijger Samsom die verkiezingen in gegaan, hadden ze gewoon 20+ zetels gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')