abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220745114
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:06:22 #2
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220745142
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Koekklop kan zich beter druk maken over deze beïnvloeding cq greep naar de macht van rijken..

https://www.nrc.nl/nieuws(...)SWlybE41vMWAA5EknRyg
Dit bewijst maar weer eens de noodzaak voor de aanwezigheid van een stevige publieke omroep.
pi_220745147
Liberaal Manifest is uit, van het weekend maar eens lezen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220745249
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Cru gesteld wil je een groot deel van de mensen in de bijstand helemaal niet aan het werk hebben omdat ze veel te veel issues met zich meebrengen, er met de pet naar gooien, en/of simpelweg niet productief zijn. En dan is er ook nog een veel grotere groep die helaas niet kunnen werken en in de bijstand gedumpt zijn.

En het is goedkoper voor de maatschappij om die mensen toch geld te geven om minimaal te kunnen leven, dan om ze niets te geven en te moeten dealen met alle indirecte overlast en kosten van criminaliteit en/of dakloosheid.

En dan is er natuurlijk nog die
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Cru gesteld wil je een groot deel van de mensen in de bijstand helemaal niet aan het werk hebben omdat ze veel te veel issues met zich meebrengen, er met de pet naar gooien, en/of simpelweg niet productief zijn. En dan is er ook nog een veel grotere groep die helaas niet kunnen werken en in de bijstand gedumpt zijn.

En het is goedkoper voor de maatschappij om die mensen toch geld te geven om minimaal te kunnen leven, dan om ze niets te geven en te moeten dealen met alle indirecte overlast en kosten van criminaliteit en/of dakloosheid.

En dan is er natuurlijk nog die hele sociale insteek mbt anderen helpen wanneer ze dat nodig hebben. Maar als ik naar je postgedrag in deze reeks kijk zal dat niet echt aan jou besteed zijn dus laat ik dat maar een beetje achterwege.

Dus nog maar eens: Het kost jou en mij uiteindelijk minder om 'de mensen die niet willen' toch bijstand te geven, dan om dat niet te doen.
hele sociale insteek mbt anderen helpen wanneer ze dat nodig hebben. Maar als ik naar je postgedrag in deze reeks kijk zal dat niet echt aan jou besteed zijn dus laat ik dat maar een beetje achterwege.

Dus nog maar eens: Het kost jou en mij uiteindelijk minder om 'de mensen die niet willen' toch bijstand te geven, dan om dat niet te doen.
Dit zijn veel aannames, en opzich kan ik je nog redelijk volgen en wil ik met je meegaan. Ook de take qua potentiële criminaliteit. Blijft nog steeds dieptriest zulke mensen, want werkend Nederland kan ervoor betalen, maar vooruit. Maar het verhogen van het minimumloon is dus nutteloos, want de bijstand gaat omhoog. Ik ben wel een enorm groot voorstander van het vergroten tussen de kloof van het minimumloon en de bijstand, maar dat is dus onmogelijk. Dan krijg je mensen wel in actie namelijk. En verder moet je je afvragen hoe lang dit sociale stelsel nog haalbaar is. Je ziet het ook in Duitsland. Steeds meer vergrijzing en met wat er de laatste jaren bijkomt ook steeds meer mensen in de bijstand, die de werkenden moeten onderhouden. En qua sociale insteek. Ik geef genoeg aan goeie doelen/ mensen die wat nodig hebben. Maar bewuste uitkeringstrekkers verdienen helemaal niets.
pi_220745442
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:07 schreef nostra het volgende:
Liberaal Manifest is uit, van het weekend maar eens lezen.
Heb je een link?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:57:03 #6
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220745471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:31 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit zijn veel aannames, en opzich kan ik je nog redelijk volgen en wil ik met je meegaan. Ook de take qua potentiële criminaliteit. Blijft nog steeds dieptriest zulke mensen, want werkend Nederland kan ervoor betalen, maar vooruit. Maar het verhogen van het minimumloon is dus nutteloos, want de bijstand gaat omhoog. Ik ben wel een enorm groot voorstander van het vergroten tussen de kloof van het minimumloon en de bijstand, maar dat is dus onmogelijk. Dan krijg je mensen wel in actie namelijk. En verder moet je je afvragen hoe lang dit sociale stelsel nog haalbaar is. Je ziet het ook in Duitsland. Steeds meer vergrijzing en met wat er de laatste jaren bijkomt ook steeds meer mensen in de bijstand, die de werkenden moeten onderhouden. En qua sociale insteek. Ik geef genoeg aan goeie doelen/ mensen die wat nodig hebben. Maar bewuste uitkeringstrekkers verdienen helemaal niets.
Het verschil tussen minimumloon en bijstand is sowieso continu groter geworden.

Dit is al heel lang staand beleid:
https://esb.nu/wp-content(...)ot_tcm445-529226.pdf
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220745478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je een link?
Het is nog intern voor leden ter amendering. Niet dat het nou supergeheim is maar toch.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:12:53 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220745551
Ze staan altijd als eerste in de rij om een aanval, incident of aanslag te veroordelen op X. Maar nu het een partijkantoor van D66 betreft zwijgen Wilders, Keijzer, Van der Plas, Vermeer en FvD in alle talen. Fijne collega's.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mld7egyi7c2r

Markuszower reageerde trouwens wel, en De Vos plaatste een piepklein berichtje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:20:30 #9
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220745591
Wat een gekkenwerk. Een product verkopen wat jaarlijks voor tientallen miljoenen aan schade veroorzaakt. En als het terecht verboden wordt, krijg je als sector 100 miljoen.

Bestaat ‘ondernemersrisico’ nog in dit land?! Onder de VVD is NL veranderd in een socialistische heilstaat voor ondernemers.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mle2nprib22a

Antwoord: investeerdersrisico schaffen we zoveel mogelijk af.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220745993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:20 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een gekkenwerk. Een product verkopen wat jaarlijks voor tientallen miljoenen aan schade veroorzaakt. En als het terecht verboden wordt, krijg je als sector 100 miljoen.

Bestaat ‘ondernemersrisico’ nog in dit land?! Onder de VVD is NL veranderd in een socialistische heilstaat voor ondernemers.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mle2nprib22a

Antwoord: investeerdersrisico schaffen we zoveel mogelijk af.
Zo werkt dat nou eenmaal Klopkoek. Op rechts hebben ze de mond vol van kapitalisme maar daarmee bedoelen ze dan eerder een soort socialisme voor bedrijven waar de burgers de kosten voor moeten betalen.
Ideeën zoals concurrentie of ondernemersrisico vindt men niks op rechts. Belangrijker is om bedrijven als Tata te subsidieren want een slecht bedrijf failliet laten gaan, nee dat is niks voor de mensen die een kleine overheid willen.
pi_220746692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zo werkt dat nou eenmaal Klopkoek. Op rechts hebben ze de mond vol van kapitalisme maar daarmee bedoelen ze dan eerder een soort socialisme voor bedrijven waar de burgers de kosten voor moeten betalen.
Ideeën zoals concurrentie of ondernemersrisico vindt men niks op rechts. Belangrijker is om bedrijven als Tata te subsidieren want een slecht bedrijf failliet laten gaan, nee dat is niks voor de mensen die een kleine overheid willen.
100 miljoen is natuurlijk een fooi als de schade ingeschat is op grofweg 900 miljoen, van kabinet VNO/NCW had je toch meer mogen verwachten.

Maar gelukkig hebben we een traditie kapot gemaakt.
pi_220747307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
100 miljoen is natuurlijk een fooi als de schade ingeschat is op grofweg 900 miljoen, van kabinet VNO/NCW had je toch meer mogen verwachten.

Maar gelukkig hebben we een traditie kapot gemaakt.
Niemand geeft wat om deze traditie die maar een paar decennia populair was. Als die vuurwerkhandelaren voor 900 miljoen aan spul hebben liggen verkopen ze het toch in het buitenland voor 900 miljoen.
De schade die de branche veroorzaakt loopt ook flink in de papieren.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:20:04 #13
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220750168
Heerlijke pen.
twitter
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220750362
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
Heerlijke pen.
[ x ]
Tuurlijk het ligt aan mensen die een andere kijk op het leven hebben dan deze super conservatieve leipo.
Staan landen als China, Korea, Singapore, Taiwan dan zo bekend om hun hedomisme, lijkt me niet.
Maar inderdaad gelovigen fokken vaak een stuk harder omdat dat moet van hun heilige boekje.
Atheisten kunnen daarentegen zelf beslissen of ze zin hebben een kind te nemen of niet.

Deze bejaarde komt dus weer eens niet verder als de huidige jeugd doet het niet goed. Uitsterven is ook direct lekker overdreven. Een bevolking die krimpt is heel wat anders dan uitsterven. Maar je zou geen conservatieve denker zijn natuurlijk als je geen gigantische hysterische hyperbolen gebruikt bij alles wat je niet begrijpt of weet te verklaren.

Dat mensen minder kinderen krijgen heeft veel factoren. Maar zon Kinneging wil het natuurlijk simpel houden gezien zijn publiek niet bepaald snugger is.
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 23:44:52 #15
236264 crew  capricia
pi_220754190
Inmiddels bezoekt de SP ook de gemeenschappen waar er onrust over de noodopvang is.
Niet alleen de Gidi's en de Mona's dus.
Blijf het toch wel jammer vinden dat die rechtse partijen zich massaal migratie toegeëigend hebben. Weinig aandacht op dat punt voor een linkse (conservatieve) partij als de SP.
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754327
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:44 schreef capricia het volgende:
Inmiddels bezoekt de SP ook de gemeenschappen waar er onrust over de noodopvang is.
Niet alleen de Gidi's en de Mona's dus.
Blijf het toch wel jammer vinden dat die rechtse partijen zich massaal migratie toegeëigend hebben. Weinig aandacht op dat punt voor een linkse (conservatieve) partij als de SP.
[ x ]
Wat is er conservatief aan de SP?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220754349
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat is er conservatief aan de SP?
https://groenlinkspvda.nl/partijvergelijker/sp/

In zoverre dat ze niet voorop lopen met de ambitieuze klimaatplannen?
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 00:24:58 #18
236264 crew  capricia
pi_220754350
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat is er conservatief aan de SP?
Ik schreef het woord bewust tussen aanhalingstekens.

Maar ik denk dat de SP op maatschappelijk gebied vaak (enigszins) conservatief of behouden is.
Op migratie zijn ze altijd al kritisch geweest. Zij zien dat als "moderne slavernij", die de onderkant van de arbeidsmarkt onder druk zet.
Ook pleiten ze al langer voor een strikter integratiebeleid waarbij Nederlandse normen en waarden centraal zouden moeten staan.
Ik vind de SP op links ook wel echt uitblinken in euroscepticisme: In tegenstelling tot veel andere linkse partijen is de SP zeer kritisch op de Europese Unie.
Je kunt ze moeilijk progressief noemen.

En alles wat ik hierboven schrijf geldt ook voor iedere partij rechts van de VVD. En toch lukt het de SP niet om die kiezers aan zich te binden. En op rechts wel.

Blijf dat echt heel opmerkelijk vinden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754358
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik schreef het woord bewust tussen aanhalingstekens.

Maar ik denk dat de SP op maatschappelijk gebied vaak (enigszins) conservatief of behouden is.
Op migratie zijn ze altijd al kritisch geweest. Zij zien dat als "moderne slavernij", die de onderkant van de arbeidsmarkt onder druk zet.
Ook pleiten ze al langer voor een strikter integratiebeleid waarbij Nederlandse normen en waarden centraal zouden moeten staan.
Ik vind de SP op links ook wel echt uitblinken in euroscepticisme: In tegenstelling tot veel andere linkse partijen is de SP zeer kritisch op de Europese Unie.
Je kunt ze moeilijk progressief noemen.

En alles wat ik hierboven schrijf geldt ook voor iedere partij rechts van de VVD. En toch lukt het niet om die kiezers aan zich te binden. En op rechts wel.

Blijf dat echt heel opmerkelijk vinden.
Oh ja, je legt het goed uit, bij de term niet progressief of behoudend/conservatief hoort ook de scepsis van de EU door de SP. En de neiging om heel hard te nivelleren, tegen het communisme aan.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 00:45:32 #20
236264 crew  capricia
pi_220754385
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:29 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh ja, je legt het goed uit, bij de term niet progressief of behoudend/conservatief hoort ook de scepsis van de EU door de SP. En de neiging om heel hard te nivelleren, tegen het communisme aan.
Ik kan niet goed duiden waarom de SP het zo slecht doet. Jimmy Dijk spreekt misschien niet genoeg mensen aan?
Inmiddels is migratie en asiel volledig gekaapt door rechts. Terwijl de SP daar ook altijd al heel kritisch op geweest is en nog is. Jimmy gaat ook naar dezelfde wijken als een Mona.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754393
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan niet goed duiden waarom de SP het zo slecht doet. Jimmy Dijk spreekt misschien niet genoeg mensen aan?
Inmiddels is migratie en asiel volledig gekaapt door rechts. Terwijl de SP daar ook altijd al heel kritisch op geweest is en nog is. Jimmy gaat ook naar dezelfde wijken als een Mona.
Ik denk dat dat ook komt omdat de SP geen consessies aan hun programma heeft willen doen. Marijnissen heeft ooit enorm veel stemmen gehad, maar wilde absoluut niet mee regeren. En dat is dus ook een conservatieve houding.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 00:53:50 #22
236264 crew  capricia
pi_220754400
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook komt omdat de SP geen consessies aan hun programma heeft willen doen. Marijnissen heeft ooit enorm veel stemmen gehad, maar wilde absoluut niet mee regeren. En dat is dus ook een conservatieve houding.
Ja. Eens.
En het is ook een oorverdovend geweld ,wat steeds op je afkomt, dat kritisch op migratie en/of de EU een conservatief rechts ding is. Terwijl dat ook juist de SP is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 10 mei 2026 @ 05:08:52 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220754649
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:44 schreef capricia het volgende:

[ x ]
"De Maten" en "Wijken die altijd de klappen opvangen" in één en dezelfde zin, WTF?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 10 mei 2026 @ 06:55:06 #24
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220754808
In 2025 was de SP progressief.
pi_220755171
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 06:55 schreef Bondsrepubliek het volgende:
In 2025 was de SP progressief.
[ afbeelding ]
Ja en de SGP viel wel mee wat betreft conservatief. NSC nog links van het midden :')
Dat plaatje is niet erg accuraat.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:19:13 #26
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755440
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
Heerlijke pen.
[ x ]
men krijgt minder kinderen doordat hoog beloond werk voor jongeren nog steeds in de steden is

de woonruimte is slecht verdeeld, naast dat er haast niet serieus gebouwd wordt voor jongeren en ouderen
en daardoor is er geen doorstroom meer

mogelijk dat AI een herverdeling van werk op gang kan brengen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 10:11:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 09:19:14 #27
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220755441
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja en de SGP viel wel mee wat betreft conservatief. NSC nog links van het midden :')
Dat plaatje is niet erg accuraat.
Vertel dat het Kieskompas. Die organisatie kwam tot deze verdeling op basis van de programma's voor de tweedekamer verkiezingen in 2025.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:09:12 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755983
Er is nu een probleem
quote:
Wierd Duk: 'Onze overheid is IN OORLOG met eigen bevolking'
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756013
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
Er is nu een probleem
[..]
Bekijk deze YouTube-video
wierd is een probleem
  zondag 10 mei 2026 @ 10:27:42 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756031
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:20 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
wierd is een probleem
jij bent ook een probleem??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756033
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij bent ook een probleem??
ik zeg iig niet dat de overheid in oorlog is met de bevolking :')
pi_220756101
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:44 schreef capricia het volgende:
Inmiddels bezoekt de SP ook de gemeenschappen waar er onrust over de noodopvang is.
Niet alleen de Gidi's en de Mona's dus.
Blijf het toch wel jammer vinden dat die rechtse partijen zich massaal migratie toegeëigend hebben. Weinig aandacht op dat punt voor een linkse (conservatieve) partij als de SP.
[ x ]
Het is ook erg jammer dat alles zo extreem is tegenwoordig. Een PVV dat doet alsof elke Moslim een terrorist is, en aan de andere kant een PRO dat doet alsof elke vluchteling zielig is en een enorme toevoeging voor de maatschappij. Middenweg is ook op asiel helemaal weg.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:47:23 #33
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756133
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:28 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ik zeg iig niet dat de overheid in oorlog is met de bevolking :')
dat hoef jij niet te zeggen ,Jij mag zeggen wat jij wil , hij ook

als je maar niemand pijn doet , zo werkt dat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 10:50:44 #34
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756167
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het is ook erg jammer dat alles zo extreem is tegenwoordig. Een PVV dat doet alsof elke Moslim een terrorist is, en aan de andere kant een PRO dat doet alsof elke vluchteling zielig is en een enorme toevoeging voor de maatschappij.

Middenweg is ook op asiel helemaal weg.
klopt

In Ijsselstein tussen Utrecht en IJsselstein is de polder Rijnenburg, die is bestemd voor grootschalige woningbouw , daar gaat helaas pas in 2035 gebouwd worden

dus daar kunnen makkelijk 1000 asielzoekers heen een jaar of 5
Die hoeven dus niet op het voetbalveld, want volgend jaar MOET het terrein , dat voetbalveld dus , weer leeg zijn

De provincie kan hierin rol spelen maar die stelt zich voortdurend verdekt op, en doen of ze niets zien
De overheid weet dat de provincies gaan over de ruimtelijke indeling sinds Stef Blok , niet de gemeentes ,
Gemeentes hebben geen snipper terrein meer over anders hadden ze er wel woningen gebouwd

Dat is de middenweg

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 10:56:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 10:56:21 #35
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220756198
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het is ook erg jammer dat alles zo extreem is tegenwoordig. Een PVV dat doet alsof elke Moslim een terrorist is, en aan de andere kant een PRO dat doet alsof elke vluchteling zielig is en een enorme toevoeging voor de maatschappij. Middenweg is ook op asiel helemaal weg.
Dat doet PRO helemaal niet.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:56:55 #36
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756202


[ Bericht 22% gewijzigd door Cyan9 op 10-05-2026 11:02:21 (Het is wel weer klaar met je stokpaardjes.) ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756242
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:56 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Dat doet PRO helemaal niet.
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. Basisvoorzieningen blijven ook bij uitgeprocedeerde mogelijk, of te wel die zullen hier altijd blijven, want gratis onderdak en voorzieningen. Soft gedoe en totaal niet wenselijk. En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:03:09 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756245
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. .


Soft gedoe en totaal niet wenselijk.

En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
juist , visum stop is visum stop , wegwezen
geen papieren is illegaal , ook in Amsterdam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756294
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist , visum stop is visum stop , wegwezen
geen papieren is illegaal , ook in Amsterdam
Als ik hier een moord pleeg en vlucht richting Bali, zonder geldig Visum ben ik daar inderdaad illegaal. Maar dat gaat er maar niet in bij bepaalde mensen.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 11:06:34 #40
375570 crew  Cyan9
pi_220756330
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. Basisvoorzieningen blijven ook bij uitgeprocedeerde mogelijk, of te wel die zullen hier altijd blijven, want gratis onderdak en voorzieningen. Soft gedoe en totaal niet wenselijk. En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
Neem je nu bewust het uiterste getal van het partijprogramma?

Dat heb ik er namelijk maar eens bij gepakt en dan blijkt het toch wat genuanceerder dan je hier stelt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:09:19 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756392
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Neem je nu bewust het uiterste getal van het partijprogramma?

Dat heb ik er namelijk maar eens bij gepakt en dan blijkt het toch wat genuanceerder dan je hier stelt.
genuanceerd is onzin

regel is geen verblijfpapieren is dus illegaal.
illegaal is strafbaar en weg wezen, in ieder land , ook in Nederland

niks kop soep gezeik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756422
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
Heerlijke pen.
[ x ]
Er is dus een correlatie tussen conservatief denken en kinderen krijgen, ben wel benieuwd naar de data over de D66 en de SGP’er uit Leerdam en het gemiddeld aantal kinderen dat ze kregen.
pi_220756476
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
genuanceerd is onzin

regel is geen verblijfpapieren is dus illegaal.
illegaal is strafbaar en weg wezen, in ieder land , ook in Nederland

niks kop soep gezeik
Eigenlijk hoop ik dat dit soort mensen ook eens een keer moeten vluchten en dan te horen krijgen oprotten, mag ik dan een kopje, nee oprotten geen soep
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 11:15:27 #44
375570 crew  Cyan9
pi_220756486
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
genuanceerd is onzin

regel is geen verblijfpapieren is dus illegaal.
illegaal is strafbaar en weg wezen, in ieder land , ook in Nederland

niks kop soep gezeik
De enige die hier zeikt over koppen soep ben jij, en daar mag je nu wel eens met ophouden. Daar ben je al eerder op gewezen, bij je eerdere stokpaardjes.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:17:12 #45
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756490
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De enige die hier zeikt over koppen soep ben jij, en daar mag je nu wel eens met ophouden. Daar ben je al eerder op gewezen, bij je eerdere stokpaardjes.
De waarheid aanhoren doet pijn, begrijp ik

een MOD moet objectief zijn , en steeds posts weg halen die je niet zinnen dat past niet,dat is geen discussie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756512
De metafoor “dweilen met de kraan open” wordt tot het uiterste onderzocht:

Níét de kraan dichtdraaien, maar wel:

- een grotere dweil gebruiken

- een dweil van een andere materiaal

- een dweil op een stok gebruiken

- meerdere mensen tegelijk laten dweilen

- sneller dweilen, de dweil sneller heen en weer halen

- de dweil sneller uitwringen

- op de vloer één hele grote dweil leggen

- meerdere dweilen op elkaar stapelen

- dweilen uit Europa kopen

- Europeanen hier laten dweilen

- subsidie voor de aanschaf van nieuwe dweilen

….maar níét de kraan dichtdraaien
  zondag 10 mei 2026 @ 12:11:23 #47
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220756775
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Er is dus een correlatie tussen conservatief denken en kinderen krijgen, ben wel benieuwd naar de data over de D66 en de SGP’er uit Leerdam en het gemiddeld aantal kinderen dat ze kregen.
Je zou het denken. Maar ook politici zoals Klaver heeft 4 kinderen.
Ik weet niet of er echt onderzoek is gedaan naar de relatie mate conservatief/progressief en de relatie tot het aantal kinderen dat gemiddeld geboren wordt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220756938
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Neem je nu bewust het uiterste getal van het partijprogramma?

Dat heb ik er namelijk maar eens bij gepakt en dan blijkt het toch wat genuanceerder dan je hier stelt.
De werkelijkheid is dat er nu al meer binnenkomen dan de partijen willen. En dit zijn dan strengere partijen dan PRO Dat zal met PRO natuurlijk nog ruimer worden. Je moet niet kijken naar wat ze zeggen, maar na wat ze doen.
pi_220756956
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:19 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Vertel dat het Kieskompas. Die organisatie kwam tot deze verdeling op basis van de programma's voor de tweedekamer verkiezingen in 2025.
Jij komt toch met dat plaatje. Die verdeling klopt van geen kanten.

Om zo'n verdeling te maken is het misschien ook handig als zo'n club iets verder kijkt dan verkiezingsbeloften die al dan niet serieus zijn.
pi_220756975
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. Basisvoorzieningen blijven ook bij uitgeprocedeerde mogelijk, of te wel die zullen hier altijd blijven, want gratis onderdak en voorzieningen. Soft gedoe en totaal niet wenselijk. En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
Als je zegt geen mens is illegaal betekent dat heel wat anders dan zeggen elke vluchteling is een aanwinst.
Weet je dat verschillende woorden verschillende dingen betekenen?
Je liegt maag wat met deze onzin. Ze willen geen mensen binnenhalen, het is een feit dat er mensen komen en je daar wat mee moet. Maargoed de anti immigratie club herhaalt vaak leugens net zo lang tot ze het zelf gaan geloven....

Wat is nou weer een harde uitzetting. Je zet uit of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')