abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220744172
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 13:54 schreef probeer het volgende:
Toeslagen willen afbouwen/afschaffen, met een armoedeval tot gevolg voor de honderd duizenden zo niet miljoenen mensen die daar deels op leven, en tegelijkertijd de mond vol over criminaliteit (met armoede als grootste motivator).

Ik snap werkelijk waar niet hoe de neoliberalen dat kunnen rijmen.
Mensen die gezond zijn en kunnen werken, maar gewoon niet willen zouden helemaal geen cent moeten ontvangen. Stelletje profiteurs. Die mogen god op de blote kienen bedanken dat ze in verzorgingsstaat Nederland leven.
pi_220744194
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:20 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Mensen die gezond zijn en kunnen werken, maar gewoon niet willen zouden helemaal geen cent moeten ontvangen. Stelletje profiteurs. Die mogen god op de blote kienen bedanken dat ze in verzorgingsstaat Nederland leven.
Maar die groep wordt stelselmatig ernstig overschat (waarschijnlijk bewust).

Ongeveer 80% van de Bijstandsgerechtigden kampt met een (vorm van) arbeidsbeperking.

Zie ook: www.volkskrant.nl/nieuws-(...)%2Fwww.google.com%2F
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:27:13 #278
13309 nostra
ask why
pi_220744216
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat klinkt niet zuiver.
Heb jij daar een bron van? Ik hoor dit voor het eerst.
Die twee treurige kemphaantjes waren op WA nog even aan het vechten en dat postte Sander dan weer op X. Grappig is ook de spelling van "al die domrechtsen kunnen niet spellen"-Sander.

Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220744241
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:20 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Mensen die gezond zijn en kunnen werken, maar gewoon niet willen zouden helemaal geen cent moeten ontvangen. Stelletje profiteurs. Die mogen god op de blote kienen bedanken dat ze in verzorgingsstaat Nederland leven.
Cru gesteld wil je een groot deel van de mensen in de bijstand helemaal niet aan het werk hebben omdat ze veel te veel issues met zich meebrengen, er met de pet naar gooien, en/of simpelweg niet productief zijn. En dan is er ook nog een veel grotere groep die helaas niet kunnen werken en in de bijstand gedumpt zijn.

En het is goedkoper voor de maatschappij om die mensen toch geld te geven om minimaal te kunnen leven, dan om ze niets te geven en te moeten dealen met alle indirecte overlast en kosten van criminaliteit en/of dakloosheid.

En dan is er natuurlijk nog die hele sociale insteek mbt anderen helpen wanneer ze dat nodig hebben. Maar als ik naar je postgedrag in deze reeks kijk zal dat niet echt aan jou besteed zijn dus laat ik dat maar een beetje achterwege.

Dus nog maar eens: Het kost jou en mij uiteindelijk minder om 'de mensen die niet willen' toch bijstand te geven, dan om dat niet te doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220744242
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat klinkt niet zuiver.
Heb jij daar een bron van? Ik hoor dit voor het eerst.
Het lijkt verwijderd te zijn maar dit kan ik wel achterhalen:
twitter

twitter


Die vent met een FvD verleden spoort niet.

Gelukkig zie je hem vrijwel nooit in de mainstream media. In tegenstelling tot Duk, Mujagic, Hofhuis, Geerten Waling en een heleboel anderen met een FvD achtergrond.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:30:44 #281
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220744251
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Die twee treurige kemphaantjes waren op WA nog even aan het vechten en dat postte Sander dan weer op X. Grappig is ook de spelling van "al die domrechtsen kunnen niet spellen"-Sander.

[ afbeelding ]
Arno schiet uit zijn slof. Ik snap'm wel, maar niet handig.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:35:43 #282
13309 nostra
ask why
pi_220744286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het lijkt verwijderd te zijn maar dit kan ik wel achterhalen:
[ x ]
[ x ]

Die vent met een FvD verleden spoort niet.

Gelukkig zie je hem vrijwel nooit in de mainstream media. In tegenstelling tot Duk, Mujagic, Hofhuis, Geerten Waling en een heleboel anderen met een FvD achtergrond.
Dat van die nazi's klopt natuurlijk, als we althans jouw eigen redenaties over opa's enzovoorts volgen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:36:25 #283
13309 nostra
ask why
pi_220744292
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Arno schiet uit zijn slof. Ik snap'm wel, maar niet handig.
Ik zie vooral twee volwassen mannen boos op een telefoontje tikken, dat je denkt "man man man".
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220744307
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik zie vooral twee volwassen mannen boos op een telefoontje tikken, dat je denkt "man man man".
Triest inderdaad. Daar hebben wij FoK! voor ;)
"Pools are perfect for holding water"
pi_220744325
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat van die nazi's klopt natuurlijk, als we althans jouw eigen redenaties over opa's enzovoorts volgen.
Dat was een andere tak van de Schimmelpennincks. Niet de Napoleontische tak.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:45:02 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220744352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 13:54 schreef probeer het volgende:
Toeslagen willen afbouwen/afschaffen, met een armoedeval tot gevolg voor de honderd duizenden zo niet miljoenen mensen die daar deels op leven, en tegelijkertijd de mond vol over criminaliteit (met armoede als grootste motivator).

Ik snap werkelijk waar niet hoe de neoliberalen dat kunnen rijmen.
Crimineel gedrag is natuurlijk bijna altijd een keuze, het overgrote merendeel van de mensen die minder welvaart ervaren worden dan ook geen crimineel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220744371
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Crimineel gedrag is natuurlijk bijna altijd een keuze, het overgrote merendeel van de mensen die minder welvaart ervaren worden dan ook geen crimineel.
Gelukkig inderdaad niet. Maar je kan je prima afvragen in hoeverre dat ook komt juist door ons sociale vangnet. En zelfs mbt de niet-criminelen; ik zie toch liever geen mensen creperen in de goot, of in sloppenwijken. Dat zou bepaalde gedeelde sociale voorzieningen ook niet ten goede komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220744483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het lijkt verwijderd te zijn maar dit kan ik wel achterhalen:
[ x ]
[ x ]

Die vent met een FvD verleden spoort niet.

Gelukkig zie je hem vrijwel nooit in de mainstream media. In tegenstelling tot Duk, Mujagic, Hofhuis, Geerten Waling en een heleboel anderen met een FvD achtergrond.
Jan Roos :)

https://www.bnnvara.nl/jo(...)der-schimmelpenninck
  vrijdag 8 mei 2026 @ 15:29:49 #289
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220744592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Gelukkig inderdaad niet. Maar je kan je prima afvragen in hoeverre dat ook komt juist door ons sociale vangnet. En zelfs mbt de niet-criminelen; ik zie toch liever geen mensen creperen in de goot, of in sloppenwijken. Dat zou bepaalde gedeelde sociale voorzieningen ook niet ten goede komen.
Ik heb een collega uit Noord-Amerika die om deze reden naar Europa is geëmigreerd. Hij verdient graag 1/3 van wat hij daar verdient om in een samenleving te wonen waar hij niet over stoepen vol wanhopigen moet stappen op zijn weg naar kantoor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 15:50:22 #290
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220744704
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het lijkt verwijderd te zijn maar dit kan ik wel achterhalen:
[ x ]
[ x ]

Die vent met een FvD verleden spoort niet.

Gelukkig zie je hem vrijwel nooit in de mainstream media. In tegenstelling tot Duk, Mujagic, Hofhuis, Geerten Waling en een heleboel anderen met een FvD achtergrond.
Mujagic is toch geen FvD-gelieerde? dat lijkt me altijd een vrij reguliere D66'er/VVD'er.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 15:54:56 #291
13309 nostra
ask why
pi_220744733
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mujagic is toch geen FvD-gelieerde? dat lijkt me altijd een vrij reguliere D66'er/VVD'er.
Toen het nog een denktank was heeft hij een tijdje in het bestuur gezeten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220744793
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mujagic is toch geen FvD-gelieerde? dat lijkt me altijd een vrij reguliere D66'er/VVD'er.
Hij heeft daar een verleden, zonder meer. Of hij net als Lex Hoogduin nog steeds hand en spandiensten verleent voor FvD durf ik niet te zeggen.

Hier begon het ooit mee:

Een oproep voor de democratie en dus tegen de Europese Unie

Ondanks de uitslag van een referendum tien jaar geleden kwam de Europese Grondwet er toch, menen Thierry Baudet, Victor Broers, Edin Mujagic en Arno Wellens. Ze lanceren maandag een eurosceptische denktank en willen een nieuw referendum over ons EU-lidmaatschap.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)euro-1499198-a782823

https://www.ftm.nl/artike(...)gang-van-de-eurozone

Hij hield zich in 2016 trouwens wel buiten dat Oekraïne referendum. Hij vertrouwde dat niet helemaal. Dat is dan wel weer positief.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 16:05:49 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220744828
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:29 schreef Perrin het volgende:

[..] Hij verdient graag 1/3 van wat hij daar verdient om in een samenleving te wonen waar hij niet over stoepen vol wanhopigen moet stappen op zijn weg naar kantoor.
als je in Nederland over de Europa laan in Utrecht wandelt dan zou je ook denken dat alle vrouwen in Nederland prostitué zijn, maar dat valt mee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220744838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Toen het nog een denktank was heeft hij een tijdje in het bestuur gezeten.
Het was gewoon één van de mede-oprichters van de denktank en de EU dwarsbomen was de raison d'etre van deze hele club. Vooral dat aspect trok geld aan vanuit de VS en vanuit Rusland, was een noodzakelijke voorwaarde.

In 2018 was Mujagic echter wel gedraaid naar dat een Brexit/Nexit niet zo een goed idee was (maar: elk EU land moet een exit-referendum houden!!!).

Lang verhaal kort: het doorsnee nare rechtse Oostenrijkse School mannetje. Kronkelend, liegend, bedriegend en glibberig. Oostenrijkse School = pseudoscience.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2026 16:11:45 ]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 16:20:41 #295
13309 nostra
ask why
pi_220744884
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
Het was gewoon één van de mede-oprichters van de denktank
Bron?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 16:45:40 #296
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220745055
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik heb een collega uit Noord-Amerika die om deze reden naar Europa is geëmigreerd. Hij verdient graag 1/3 van wat hij daar verdient om in een samenleving te wonen waar hij niet over stoepen vol wanhopigen moet stappen op zijn weg naar kantoor.
Woonde die collega in de bronx ofzo?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 16:47:53 #297
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220745065
Koekklop kan zich beter druk maken over deze beïnvloeding cq greep naar de macht van rijken..

https://www.nrc.nl/nieuws(...)SWlybE41vMWAA5EknRyg
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 16:53:33 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220745080
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Koekklop kan zich beter druk maken over deze beïnvloeding cq greep naar de macht van rijken..

https://www.nrc.nl/nieuws(...)SWlybE41vMWAA5EknRyg
nou dat kon best een goede zaak zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 mei 2026 @ 16:57:25 #299
13309 nostra
ask why
pi_220745096
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Koekklop kan zich beter druk maken over deze beïnvloeding cq greep naar de macht van rijken..

https://www.nrc.nl/nieuws(...)SWlybE41vMWAA5EknRyg
Sijthoff is al meermaals langskomen in zijn - ehm - verhandelingen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 16:58:30 #300
13309 nostra
ask why
pi_220745105
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Woonde die collega in de bronx ofzo?
LA is dat gewoon normaal. Geen metro waar je niet tussen de junks en zwervers zit. Meestal wel vriendelijk, dat wel.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')