Mensen die gezond zijn en kunnen werken, maar gewoon niet willen zouden helemaal geen cent moeten ontvangen. Stelletje profiteurs. Die mogen god op de blote kienen bedanken dat ze in verzorgingsstaat Nederland leven.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:54 schreef probeer het volgende:
Toeslagen willen afbouwen/afschaffen, met een armoedeval tot gevolg voor de honderd duizenden zo niet miljoenen mensen die daar deels op leven, en tegelijkertijd de mond vol over criminaliteit (met armoede als grootste motivator).
Ik snap werkelijk waar niet hoe de neoliberalen dat kunnen rijmen.
Maar die groep wordt stelselmatig ernstig overschat (waarschijnlijk bewust).quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:20 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Mensen die gezond zijn en kunnen werken, maar gewoon niet willen zouden helemaal geen cent moeten ontvangen. Stelletje profiteurs. Die mogen god op de blote kienen bedanken dat ze in verzorgingsstaat Nederland leven.
Die twee treurige kemphaantjes waren op WA nog even aan het vechten en dat postte Sander dan weer op X. Grappig is ook de spelling van "al die domrechtsen kunnen niet spellen"-Sander.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat klinkt niet zuiver.
Heb jij daar een bron van? Ik hoor dit voor het eerst.
Cru gesteld wil je een groot deel van de mensen in de bijstand helemaal niet aan het werk hebben omdat ze veel te veel issues met zich meebrengen, er met de pet naar gooien, en/of simpelweg niet productief zijn. En dan is er ook nog een veel grotere groep die helaas niet kunnen werken en in de bijstand gedumpt zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:20 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Mensen die gezond zijn en kunnen werken, maar gewoon niet willen zouden helemaal geen cent moeten ontvangen. Stelletje profiteurs. Die mogen god op de blote kienen bedanken dat ze in verzorgingsstaat Nederland leven.
Het lijkt verwijderd te zijn maar dit kan ik wel achterhalen:quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat klinkt niet zuiver.
Heb jij daar een bron van? Ik hoor dit voor het eerst.
Arno schiet uit zijn slof. Ik snap'm wel, maar niet handig.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Die twee treurige kemphaantjes waren op WA nog even aan het vechten en dat postte Sander dan weer op X. Grappig is ook de spelling van "al die domrechtsen kunnen niet spellen"-Sander.
[ afbeelding ]
Dat van die nazi's klopt natuurlijk, als we althans jouw eigen redenaties over opa's enzovoorts volgen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het lijkt verwijderd te zijn maar dit kan ik wel achterhalen:
[ x ]
[ x ]
Die vent met een FvD verleden spoort niet.
Gelukkig zie je hem vrijwel nooit in de mainstream media. In tegenstelling tot Duk, Mujagic, Hofhuis, Geerten Waling en een heleboel anderen met een FvD achtergrond.
Ik zie vooral twee volwassen mannen boos op een telefoontje tikken, dat je denkt "man man man".quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Arno schiet uit zijn slof. Ik snap'm wel, maar niet handig.
Triest inderdaad. Daar hebben wij FoK! voorquote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zie vooral twee volwassen mannen boos op een telefoontje tikken, dat je denkt "man man man".
Dat was een andere tak van de Schimmelpennincks. Niet de Napoleontische tak.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat van die nazi's klopt natuurlijk, als we althans jouw eigen redenaties over opa's enzovoorts volgen.
Crimineel gedrag is natuurlijk bijna altijd een keuze, het overgrote merendeel van de mensen die minder welvaart ervaren worden dan ook geen crimineel.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:54 schreef probeer het volgende:
Toeslagen willen afbouwen/afschaffen, met een armoedeval tot gevolg voor de honderd duizenden zo niet miljoenen mensen die daar deels op leven, en tegelijkertijd de mond vol over criminaliteit (met armoede als grootste motivator).
Ik snap werkelijk waar niet hoe de neoliberalen dat kunnen rijmen.
Gelukkig inderdaad niet. Maar je kan je prima afvragen in hoeverre dat ook komt juist door ons sociale vangnet. En zelfs mbt de niet-criminelen; ik zie toch liever geen mensen creperen in de goot, of in sloppenwijken. Dat zou bepaalde gedeelde sociale voorzieningen ook niet ten goede komen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Crimineel gedrag is natuurlijk bijna altijd een keuze, het overgrote merendeel van de mensen die minder welvaart ervaren worden dan ook geen crimineel.
Jan Roosquote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het lijkt verwijderd te zijn maar dit kan ik wel achterhalen:
[ x ]
[ x ]
Die vent met een FvD verleden spoort niet.
Gelukkig zie je hem vrijwel nooit in de mainstream media. In tegenstelling tot Duk, Mujagic, Hofhuis, Geerten Waling en een heleboel anderen met een FvD achtergrond.
Ik heb een collega uit Noord-Amerika die om deze reden naar Europa is geëmigreerd. Hij verdient graag 1/3 van wat hij daar verdient om in een samenleving te wonen waar hij niet over stoepen vol wanhopigen moet stappen op zijn weg naar kantoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Gelukkig inderdaad niet. Maar je kan je prima afvragen in hoeverre dat ook komt juist door ons sociale vangnet. En zelfs mbt de niet-criminelen; ik zie toch liever geen mensen creperen in de goot, of in sloppenwijken. Dat zou bepaalde gedeelde sociale voorzieningen ook niet ten goede komen.
Mujagic is toch geen FvD-gelieerde? dat lijkt me altijd een vrij reguliere D66'er/VVD'er.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het lijkt verwijderd te zijn maar dit kan ik wel achterhalen:
[ x ]
[ x ]
Die vent met een FvD verleden spoort niet.
Gelukkig zie je hem vrijwel nooit in de mainstream media. In tegenstelling tot Duk, Mujagic, Hofhuis, Geerten Waling en een heleboel anderen met een FvD achtergrond.
Toen het nog een denktank was heeft hij een tijdje in het bestuur gezeten.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mujagic is toch geen FvD-gelieerde? dat lijkt me altijd een vrij reguliere D66'er/VVD'er.
Hij heeft daar een verleden, zonder meer. Of hij net als Lex Hoogduin nog steeds hand en spandiensten verleent voor FvD durf ik niet te zeggen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mujagic is toch geen FvD-gelieerde? dat lijkt me altijd een vrij reguliere D66'er/VVD'er.
als je in Nederland over de Europa laan in Utrecht wandelt dan zou je ook denken dat alle vrouwen in Nederland prostitué zijn, maar dat valt meequote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:29 schreef Perrin het volgende:
[..] Hij verdient graag 1/3 van wat hij daar verdient om in een samenleving te wonen waar hij niet over stoepen vol wanhopigen moet stappen op zijn weg naar kantoor.
Het was gewoon één van de mede-oprichters van de denktank en de EU dwarsbomen was de raison d'etre van deze hele club. Vooral dat aspect trok geld aan vanuit de VS en vanuit Rusland, was een noodzakelijke voorwaarde.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Toen het nog een denktank was heeft hij een tijdje in het bestuur gezeten.
Bron?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
Het was gewoon één van de mede-oprichters van de denktank
Woonde die collega in de bronx ofzo?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb een collega uit Noord-Amerika die om deze reden naar Europa is geëmigreerd. Hij verdient graag 1/3 van wat hij daar verdient om in een samenleving te wonen waar hij niet over stoepen vol wanhopigen moet stappen op zijn weg naar kantoor.
nou dat kon best een goede zaak zijnquote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Koekklop kan zich beter druk maken over deze beïnvloeding cq greep naar de macht van rijken..
https://www.nrc.nl/nieuws(...)SWlybE41vMWAA5EknRyg
Sijthoff is al meermaals langskomen in zijn - ehm - verhandelingen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Koekklop kan zich beter druk maken over deze beïnvloeding cq greep naar de macht van rijken..
https://www.nrc.nl/nieuws(...)SWlybE41vMWAA5EknRyg
LA is dat gewoon normaal. Geen metro waar je niet tussen de junks en zwervers zit. Meestal wel vriendelijk, dat wel.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Woonde die collega in de bronx ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |