abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220685253
Wat is dat eigenlijk?
Ja, we kennen allemaal de verhalen.
Vrouw wordt verkracht.

Het kan een vreemdeling zijn.
Maar het kan ook de eigen vader, broer, oom of buurman zijn.

Verkrachting: Met geweld en tegen de zin van het slachtoffer, gewelddadig binnendringen van het lichaam.
Niet eens voor het sexuele plezier, maar in de eerste plaats om je eigen macht over andermans lichaam te tonen.

Waarom?
  roze donderdag 30 april 2026 @ 19:50:55 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220685259
Waarom wat?
Your beauty never ever scared me.
pi_220685341
Omdat sommigen monsters zijn die kicken op macht

Verder zou ik het niet weten
pi_220685528
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:50 schreef Ama het volgende:
Waarom wat?
Waarom worden vrouwen verkracht?
pi_220685552
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom worden vrouwen verkracht?
Het gebeurt ook bij mannen
pi_220685559
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het gebeurt ook bij mannen
Ja, weet ik. Maar dat is dan weer het probleem van die mannen.
Ze moeten het zelf maar ter sprake brengen.
pi_220685567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, weet ik. Maar dat is dan weer het probleem van die mannen.
Ze moeten het zelf maar ter sprake brengen.
Dat vind ik een harde stelling. Het overkomt hen net zoals het vrouwen overkomt. Met hetzelfde doel: geilen op macht

Een slachtoffer is een slachtoffer, ongeacht geslacht, geaardheid of wat dan ook
pi_220685598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom worden vrouwen verkracht?
Bedoel je specifiek verkrachting van vrouwen, of heb je het over verkrachting in het algemeen, wat ook mannen en kinderen kan treffen?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, weet ik. Maar dat is dan weer het probleem van die mannen.
Ze moeten het zelf maar ter sprake brengen.
Zoek je dan alleen antwoorden van vrouwen op je vraag? Want zoals je nu reageert kan een man ook zeggen: dat is dan weer het probleem van die vrouwen.
pi_220685608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:37 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Bedoel je specifiek verkrachting van vrouwen, of heb je het over verkrachting in het algemeen, wat ook mannen en kinderen kan treffen?
[..]
Zoek je dan alleen antwoorden van vrouwen op je vraag? Want zoals je nu reageert kan een man ook zeggen: dat is dan weer het probleem van die vrouwen.
Heel goed. Eigenlijk bedoel ik alle verkrachtingen.
Het gewelddadig binnendringen van andermans lichaam.
Het is een puur geweldsdelict.
  donderdag 30 april 2026 @ 20:41:56 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_220685620
Wellicht een frustratie die niet op andere manieren geuit kan worden. Waarbij frustratie een algemeen begrip is om een soort van energie veroorzaakt door een hele bonte verzameling aan stoornissen mee aan te duiden.
pi_220685654
Het betekent 'sterker maken'.
Dus als je iemand verkracht maak je hem/haar sterker.
Een sportschoolsessie is ook een vorm van verkrachting.
pindazakje
pi_220685671
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat vind ik een harde stelling. Het overkomt hen net zoals het vrouwen overkomt. Met hetzelfde doel: geilen op macht

Een slachtoffer is een slachtoffer, ongeacht geslacht, geaardheid of wat dan ook
Eens. Maar zolang vrouwen geen poot aan de grond krijgen wat betreft dit soort misdaden, vind ik dat mannen dit probleem maar zelf moeten oplossen.
Per slot van rekening is de vrouw nog steeds een inferieur wezen in de ogen van veel mannen.
En van veel vrouwen ook, helaas.
pi_220686347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Eens. Maar zolang vrouwen geen poot aan de grond krijgen wat betreft dit soort misdaden, vind ik dat mannen dit probleem maar zelf moeten oplossen.
Per slot van rekening is de vrouw nog steeds een inferieur wezen in de ogen van veel mannen.
En van veel vrouwen ook, helaas.
Hoe zou je dit dan zien voor kinderen, zowel jongens als meisjes?
pi_220686393
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:19 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Hoe zou je dit dan zien voor kinderen, zowel jongens als meisjes?
Geen idee. Maar als ik moet afgaan op de reacties op dit forum is men over het algemeen zachter en milder als het gaat over volwassen vrouwen die zich vergrijpen aan minderjarige jongens.
Dat zegt eigenlijk wel genoeg.
Mannen die hun oordeel vellen over verkrachtingen door vrouwen naar minderjarige jongens.
Is het dan zo gek dat ik als vrouw zijnde, ga denken dat mannen alleen maar met hun lul denken?
  donderdag 30 april 2026 @ 22:34:26 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220686502
Waarom? Omdat natuur.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220686651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heel goed. Eigenlijk bedoel ik alle verkrachtingen.
Het gewelddadig binnendringen van andermans lichaam.
Het is een puur geweldsdelict.
Ja dat is het ook.
Om op de vraag in je openingspost in te gaan: mensen die kicken op angst in een ander en die overheersing willen.
Zoiets
pi_220686693
quote:
Niet eens voor het sexuele plezier, maar in de eerste plaats om je eigen macht over andermans lichaam te tonen.
Waarom is deze misvatting al zolang in de wereld? Je doet het om klaar te komen, het lukt ze vaak/vrijwel altijd omdat ze sterker zijn dan het slachtoffer. Ze hebben geen 'macht' over het andere lichaam nodig, ze hebben het al
pi_220686710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:51 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Ja dat is het ook.
Om op de vraag in je openingspost in te gaan: mensen die kicken op angst in een ander en die overheersing willen.
Zoiets
Zoiets ja. Als een vrouw melding maakt van een verkrachting moet ze vooral rationeel zijn.
Maar ook weer niet te rationeel, want dat maakt haar hele aanklacht weer ongeloofwaardig.

Mensen die andere mensen verkrachten (op een gewelddadige en onwelkome manier jouw lichaam binnendringen dus) zijn zwaar gestoord.
En het is dus de plicht van de gemeenschap en de overheid om dit soort misdaden te straffen.
Niet dat dit veel helpt, want we leven nu eenmaal in een mannenmaatschappij. En mannen moeten nu eenmaal hun 'ei' kwijt.

Mannen kwamen eeuwenlang gewoon weg met dit en andere misdaden tegenover vrouwen en kinderen.
Nu de moslims (nou ja, sommige dan) hun ware gezicht laten zien inzake dit soort zaken, dan deugt het opeens niet.
Niet vanwege de daad, nee het zijn de daders die niet deugen.
Daders deugen inderdaad niet, maar dit heeft dus niks te maken met de afkomst of overtuiging van de daders.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:07:08 #19
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220686755
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:00 schreef Hiddendoe het volgende:
Mannen kwamen eeuwenlang gewoon weg met dit en andere misdaden tegenover vrouwen en kinderen.
Nu de moslims (nou ja, sommige dan) hun ware gezicht laten zien inzake dit soort zaken, dan deugt het opeens niet.
Beetje kort door de bocht dit.
pi_220686772
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:07 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Beetje kort door de bocht dit.
Nee hoor.
pi_220686812
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom worden vrouwen verkracht?
Voor de bevruchting. Vrij normaal bij zoogdieren eigenlijk.
pi_220686825
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:15 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Voor de bevruchting. Vrij normaal bij zoogdieren eigenlijk.
Mensen zijn inderdaad zoogdieren.
Maar mensen kennen ook wetten en andere achterlijke zaken die niks meer te maken hebben met de natuurlijke gang van zaken.
pi_220687263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Het is een puur geweldsdelict.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:51 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ja dat is het ook.
Nee, het is een zedendelict. (titel XIV WvSr).

Maar ik ben een man, geen vrouw, jij wel, ik vind dat je dit probleem zelf maar moet oplossen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2026 03:28:41 ]
  vrijdag 1 mei 2026 @ 03:29:47 #24
-1 #ANONIEM
pi_220687267
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:00 schreef Hiddendoe het volgende:
En het is dus de plicht van de gemeenschap en de overheid om dit soort misdaden te straffen.
En dat gebeurt dus ook.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 07:59:49 #25
210150 Hiddendoe
pi_220687604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 03:25 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Nee, het is een zedendelict. (titel XIV WvSr).

Maar ik ben een man, geen vrouw, jij wel, ik vind dat je dit probleem zelf maar moet oplossen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik bedoelde is dat wanneer een man verkracht/mishandelt wordt door een vrouw hij zelden of nooit aangifte zal doen.
Want hij verwacht gewoon om uitgelachen te worden.
"Welke vent laat zich nou aftuigen door een vrouw?"
Dat soort reacties dus.

Dat soort problemen moeten mannen zelf oplossen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:04:57 #26
13309 nostra
ask why
pi_220687615
WTF am I reading.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:50:29 #27
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220687722
quote:
81s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:04 schreef nostra het volgende:
WTF am I reading.
Wel geestig toch? De ene user die onder invloed van B:)B hier op FOK! zit te posten wordt steeds onsamenhangender, vraagtekens overal en dringt (of drinkt?) zichzelf op in het topic over stoppen met alcohol.

Weer een andere user opent dit soort topics.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:09:57 #28
-1 #ANONIEM
pi_220688184
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:50 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wel geestig toch? De ene user die onder invloed van B:)B hier op FOK! zit te posten wordt steeds onsamenhangender, vraagtekens overal en dringt (of drinkt?) zichzelf op in het topic over stoppen met alcohol.

Weer een andere user opent dit soort topics.
En nóg een andere open een topic in FB om slecht te praten over mods (maar zégt niet slecht te willen praten :') ) B:)B :s)
  zondag 31 mei 2026 @ 01:45:29 #29
393053 De_Pel
Is weg.
pi_220925841
Is hiddendoe een soort vrouwelijke masberum? Anders kan ik dit topic niet verklaren.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  zondag 31 mei 2026 @ 01:50:05 #30
494321 -Sigaartje
pi_220925849
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat ik bedoelde is dat wanneer een man verkracht/mishandelt wordt door een vrouw hij zelden of nooit aangifte zal doen.
Want hij verwacht gewoon om uitgelachen te worden.
"Welke vent laat zich nou aftuigen door een vrouw?"
Dat soort reacties dus.

Dat soort problemen moeten mannen zelf oplossen.
Heb je een voorbeeld? Bijvoorbeeld een eigen geval?
Volgens mij komt het namelijk nooit voor.
Verkrachting is ongeoorloofde penetratie van een andermans lichaam. Vrouwen zijn daar fysiek niet toe in staat, want die hebben geen piemel.
  zondag 31 mei 2026 @ 01:54:31 #31
491502 EvilSkittle
Marsbreker
pi_220925854
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Heb je een voorbeeld? Bijvoorbeeld een eigen geval?
Volgens mij komt het namelijk nooit voor.
Verkrachting is ongeoorloofde penetratie van een andermans lichaam. Vrouwen zijn daar fysiek niet toe in staat, want die hebben geen piemel.
Je hebt geen piemel nodig om iemand te verkrachten.
...hier om je mars te breken.
  zondag 31 mei 2026 @ 01:55:29 #32
494321 -Sigaartje
pi_220925855
Ik heb een schopje WGR aangevraagd, want dit gaat totaal niet over levensbeschouwingen, dit gaat over strafrecht.
  zondag 31 mei 2026 @ 01:58:00 #33
491502 EvilSkittle
Marsbreker
pi_220925862
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:55 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb een schopje WGR aangevraagd, want dit gaat totaal niet over levensbeschouwingen, dit gaat over strafrecht.
Nuttige informatie dit. ^O^
...hier om je mars te breken.
  zondag 31 mei 2026 @ 18:06:47 #34
504843 Masberum
pi_220930531
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:55 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb een schopje WGR aangevraagd, want dit gaat totaal niet over levensbeschouwingen, dit gaat over strafrecht.
Ze vraagt uiteindelijk toch vooral waarom mannen soms vrouwen verkrachten.. Past hier prima
  zondag 31 mei 2026 @ 18:16:06 #35
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220930570
Mensen worden verkracht omdat versieren blijkbaar te lastig is/te lang duurt en de behoeften botgevierd moeten worden. Veel driften, veel ego, geen beheersing, geen respect, geen geduld, geen scrupules.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zondag 31 mei 2026 @ 18:21:58 #36
495039 Cupfighter
pi_220930599
Als slachtoffer snap ik het ook niet, in mijn geval was ik pas 12.
Als dader, denk inderdaad macht, iets kunnen pakken wat je op een normale manier niet kan krijgen, onbereikbaar is
  zondag 31 mei 2026 @ 20:01:34 #37
494321 -Sigaartje
pi_220931565
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:06 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ze vraagt uiteindelijk toch vooral waarom mannen soms vrouwen verkrachten.. Past hier prima
Dan moet je bij de psycholoog/psychiater zijn, niet bij de predikant of filosoof.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:19:14 #38
504843 Masberum
pi_220931704
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:01 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dan moet je bij de psycholoog/psychiater zijn, niet bij de predikant of filosoof.
En jij wou het graag doorsturen naar WGR.. oké dan!
  zondag 31 mei 2026 @ 20:29:42 #39
342846 bedachtzaam
leeg
pi_220931792
Misbruiken en mishandelen is ook predikanten niet vreemd dus daarvoor hoeven we echt niet bij een psycholoog te zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:21 schreef Cupfighter het volgende:
Als slachtoffer snap ik het ook niet, in mijn geval was ik pas 12.
Als dader, denk inderdaad macht, iets kunnen pakken wat je op een normale manier niet kan krijgen, onbereikbaar is
Macht is inderdaad een drijfveer en het willen controleren/overheersen. Dat gaat ook op als dader en slachtoffer geen bekenden van elkaar zijn volgens mij. Maar ook een totaal gebrek aan empathie en respect. Ik denk dat dominantie een grotere rol speelt dan behoefte aan seks.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 19:02:29 #40
57816 crew  Mijk
BAM
pi_221071739
> RnP

Dit is een psychologische kwestie over een filosofische.
As above, so below.
  woensdag 17 juni 2026 @ 20:11:06 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221072747
Niet echt een lekker lopend topic dit.
  woensdag 17 juni 2026 @ 20:49:08 #42
468456 DjVero
pi_221073313
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:11 schreef Richestorags het volgende:
Niet echt een lekker lopend topic dit.
Tsja, wat wil je ook met de vraag "waarom worden vrouwen verkracht"? The fuck _O-
  woensdag 17 juni 2026 @ 22:27:43 #43
421867 greysbones
pi_221074760
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:02 schreef Mijk het volgende:
> RnP

Dit is een psychologische kwestie over een filosofische.
waarom dan niet F&L
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  donderdag 18 juni 2026 @ 00:16:52 #44
133618 Justinn
pi_221076396
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
dat is dan weer het probleem van die mannen. Ze moeten het zelf maar ter sprake brengen.
Wtf lees ik hier. Dit soort reacties vind ik echt schrijnend om te lezen en impliceren een vorm van victimblaming richting mannelijke slachtoffers. Dat mannen als slachtoffer in de minderheid zijn, zeker bij vrouwelijke daders, lijkt me duidelijk, maar dit is gewoon schadelijk alsof het probleem bij mannen niet bestaat en in de onzichtbaarheid moet blijven.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Vrouwen zijn daar fysiek niet toe in staat, want die hebben geen piemel.
Waarom stel je juist dit ter sprake wanneer het gesprek gaat over mannelijke slachtoffers? Zijn vrouwen die ongeoorloofd zijn gepenetreerd door iets anders dan een penis dan ook niet verkracht? Wat is dit voor topic joh
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 08:15:15 #45
441859 crew  Lenny77
pi_221076985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 00:16 schreef Justinn het volgende:

[..]
Wtf lees ik hier. Dit soort reacties vind ik echt schrijnend om te lezen en impliceren een vorm van victimblaming richting mannelijke slachtoffers. Dat mannen als slachtoffer in de minderheid zijn, zeker bij vrouwelijke daders, lijkt me duidelijk, maar dit is gewoon schadelijk alsof het probleem bij mannen niet bestaat en in de onzichtbaarheid moet blijven.
[..]
Waarom stel je juist dit ter sprake wanneer het gesprek gaat over mannelijke slachtoffers? Zijn vrouwen die ongeoorloofd zijn gepenetreerd door iets anders dan een penis dan ook niet verkracht? Wat is dit voor topic joh
Eens. Dit soort uitspraken houdt de schaamte in stand en het niets gaan ondernemen.
Het is zo al moeilijk genoeg voor een man om hiervoor uit te komen... ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 18 juni 2026 @ 09:02:48 #46
456466 matigeuser
pi_221077147
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom worden vrouwen mensen verkracht?
  donderdag 18 juni 2026 @ 09:03:43 #47
456466 matigeuser
pi_221077153
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:49 schreef DjVero het volgende:

[..]
Tsja, wat wil je ook met de vraag "waarom worden vrouwen verkracht"? The fuck _O-
Die ze vervolgens zelf ook al direct beantwoordt in de OP.

Wat moeten wij dan nog toevoegen?
  donderdag 18 juni 2026 @ 10:15:42 #48
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221077607
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:49 schreef DjVero het volgende:

[..]
Tsja, wat wil je ook met de vraag "waarom worden vrouwen verkracht"? The fuck _O-
Daar doelde ik een beetje op ja.
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 10:27:23 #49
57816 crew  Mijk
BAM
pi_221077723
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:27 schreef greysbones het volgende:

[..]
waarom dan niet F&L
Omdat dit een psychologische kwestie is over een filosofische, waarmee ik wil zeggen, meer een psychologische dán een filosofische.
As above, so below.
  donderdag 18 juni 2026 @ 10:39:48 #50
65367 rival
pi_221077777
Elk dorp heeft er wel eentje. Maar normaal kom je niet met dit soort mensen in contact.
Dankzij het internet weet ik nu ook wat er in de hoofden van de dorpsgekkies omgaat.
  donderdag 18 juni 2026 @ 10:42:03 #51
512454 Gutso
pi_221077790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat is dat eigenlijk?
Ja, we kennen allemaal de verhalen.
Vrouw wordt verkracht.

Het kan een vreemdeling zijn.
Maar het kan ook de eigen vader, broer, oom of buurman zijn.

Verkrachting: Met geweld en tegen de zin van het slachtoffer, gewelddadig binnendringen van het lichaam.
Niet eens voor het sexuele plezier, maar in de eerste plaats om je eigen macht over andermans lichaam te tonen.

Waarom?
Het is iets heel ziekelijks. En ik vind onze maatschappij soms ook best eng. Het is in sommige kringen onder mannen genormaliseerd om vrouwen vooral als object te zien en hun waarde te koppelen aan hoe ze eruitzien (en die mannen ben ik het meest bang voor). In mijn ervaring denken best veel mannen ‘recht’ op je te hebben. Natuurlijk zijn niet alle mannen zo, maar die manier van denken bestaat en is best wel geworteld in de maatschappij (is mijn beleving). En als je iemand niet meer als een volwaardig mens ziet, maar als iets wat er puur voor jou is, dan ligt daar volgens mij ook een voedingsbodem voor misbruik en geweld.
  donderdag 18 juni 2026 @ 11:22:21 #52
210150 Hiddendoe
pi_221078059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 08:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eens. Dit soort uitspraken houdt de schaamte in stand en het niets gaan ondernemen.
Het is zo al moeilijk genoeg voor een man om hiervoor uit te komen... ;(
En dat is precies wat ik bedoelde.
Als justin de moeite had genomen eerst even verder te lezen, was hij de nuance van mij in post 25 heus wel tegengekomen.
  donderdag 18 juni 2026 @ 11:26:15 #53
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221078081
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies wat ik bedoelde.
Als justin de moeite had genomen eerst even verder te lezen, was hij de nuance van mij in post 25 heus wel tegengekomen.
Ik vind “Dat soort problemen moeten mannen zelf oplossen.” tamelijk ongenuanceerd.
Colleziono francobolli di bambini
  donderdag 18 juni 2026 @ 11:28:48 #54
210150 Hiddendoe
pi_221078101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:42 schreef Gutso het volgende:

[..]
Het is iets heel ziekelijks. En ik vind onze maatschappij soms ook best eng. Het is in sommige kringen onder mannen genormaliseerd om vrouwen vooral als object te zien en hun waarde te koppelen aan hoe ze eruitzien (en die mannen ben ik het meest bang voor). In mijn ervaring denken best veel mannen ‘recht’ op je te hebben. Natuurlijk zijn niet alle mannen zo, maar die manier van denken bestaat en is best wel geworteld in de maatschappij (is mijn beleving). En als je iemand niet meer als een volwaardig mens ziet, maar als iets wat er puur voor jou is, dan ligt daar volgens mij ook een voedingsbodem voor misbruik en geweld.
Het is iets van alle tijden en komt in alle culturen voor.
  donderdag 18 juni 2026 @ 11:31:28 #55
210150 Hiddendoe
pi_221078109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:26 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ik vind “Dat soort problemen moeten mannen zelf oplossen.” tamelijk ongenuanceerd.
Tja, als je selectief gaat kwoten. :')
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 13:16:49 #56
441859 crew  Lenny77
pi_221078905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies wat ik bedoelde.
Als justin de moeite had genomen eerst even verder te lezen, was hij de nuance van mij in post 25 heus wel tegengekomen.
Maar waarom moeten mannen dat dan maar zelf oplossen? De problematiek mag (moet) breed gedragen worden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 18 juni 2026 @ 13:27:25 #57
210150 Hiddendoe
pi_221079169
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar waarom moeten mannen dat dan maar zelf oplossen? De problematiek mag (moet) breed gedragen worden.
Wat dit soort zaken aangaat, ben ik best wel bevooroordeeld.

Als je als vrijwilligster hebt gewerkt in een BVMLH en je moet dan dekking zoeken onder een tafel of in een kast met de vrouwen en hun kinderen omdat diverse 'papa's' buiten bedreigingen staan te roepen.
En ja, ik weet ook wel dat niet alle mannen zo zijn, maar destijds konden mishandelde en verkrachte vrouwen OOK nergens terecht.
Wij (vrouwen) hebben dit zelf opgelost. Althans dat probeerden we.

En nu komen er steeds meer mannen in beeld die dezelfde nachtmerrie meemaken. Heel erg allemaal, maar vorm praatgroepen met andere slachtoffers. Doe er iets aan.

Voor degenen die mij hierdoor een mannenhater noemen, het zij zo.
  donderdag 18 juni 2026 @ 13:31:37 #58
210150 Hiddendoe
pi_221079206
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar waarom moeten mannen dat dan maar zelf oplossen? De problematiek mag (moet) breed gedragen worden.
Ben ik helemaal met je eens hoor. Maar waarom nu pas? Waarom ging het toen zo moeilijk? Omdat het toen vrouwen waren en nu het mannen zijn, moeten we het probleem wel meteen aanpakken?
  donderdag 18 juni 2026 @ 13:54:35 #59
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221079329
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tja, als je selectief gaat kwoten. :')
Als ik je recente reacties hierboven lees, dekt het de lading.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 15:25:16 #60
441859 crew  Lenny77
pi_221080101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ben ik helemaal met je eens hoor. Maar waarom nu pas? Waarom ging het toen zo moeilijk? Omdat het toen vrouwen waren en nu het mannen zijn, moeten we het probleem wel meteen aanpakken?
Tijden zijn veranderd. Goddank is het niet meer zoals vroeger dankzij mensen zoals jij O+
Maar we kunnen niet in het verleden blijven hangen, de mishandelde mannen van nu zijn eigenlijk de vrouwen van toen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:36:08 #61
458758 PabstBlueRibbon
pi_221080196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Omdat sommigen monsters zijn die kicken op macht

Verder zou ik het niet weten
Ik denk dat het vooral lafaards zijn die kicken op de illusie om macht.

Volgende tekst in een spoiler gezet, omdat het mogelijk triggerend voor jou zou kunnen zijn. Dan heb je iig zelf de keus om het wel of niet te lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik je wel wil meegeven: iemand met de behoefte om een ander te mishandelen, is absoluut niet sterk. Ik kon dat zelf tot een paar jaar geleden niet geloven, omdat het gevoel wat ik over mezelf ervaarde te sterk was: dat ik te zwak en te weerloos ben en het daarom over mezelf afroep. Ik dacht daarbij: "Als ik het zo sterk voel en als het gevoel zo diep zit, dan moet het wel waar zijn. Bij therapie leer ik trucjes om mezelf aan te praten dat ik goed ben zoals ik ben, maar dat zijn leugens om die minderwaardigheidsgevoelens niet meer te hoeven voelen. Maar het is toch waar: als ik mij écht op den duur beter wil voelen zonder trucjes, moet ik de realiteit zoals die is onder ogen komen.

Uiteindelijk kwam ik er daardoor ook vanzelf achter dat het gevoel wat ik altijd over mezelf heb ervaren, niet in overeenstemming is met wat er nou feitelijk is gebeurd. Ik heb zelf geleerd dat gevoelens en emoties altijd de waarheid spreken, alleen in die zin dat iets goed voelt of juist niet. Gedachten en overtuigingen die ik eraan koppel, hoeven daarentegen niet te kloppen. Ik kreeg vroeger door mijn vader ook keer op keer op keer te horen dat ik een minderwaardig klootzakje was. Stel nou dat het waar zou zijn, dan had hij zichzelf heel veel moeite en energie kunnen besparen om dat te blijven benadrukken. Ook al is het gevoel/trauma over mezelf daarmee nog niet weg, rationeel gezien heeft het voor mij steeds minder nut om in de oude vertrouwde overtuigingen te blijven geloven. Dat helpt mij vervolgens weer om de confrontatie met mijn trauma's aan te gaan, omdat ik mij daarbij beter kan realiseren dat ik mij destijds weliswaar heel machteloos voelde, maar het in werkelijkheid eigenlijk niet was.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een man als Donald Trump. Hij zou in wezen gelukkig moeten zijn, omdat hij als president van de VS de machtigste man op aarde is. Hoger dan dat kan hij niet komen. Echter door de manier hoe hij die positie heeft bereikt, is hij niet gelukkig maar juist verbitterd en verzuurd. Ook al zijn wij bang dat wij de dupe daarvan worden als hij zijn eigen negativiteit afreageert op de wereld. Hij gooit daar uiteindelijk vooral zijn eigen glazen in. In plaats van om hetgeen wat hij heeft te kunnen inzetten om in ieder geval zijn eigen leven te verbeteren, verspilt hij zijn energie om het leven van anderen kapot te willen maken, waardoor hij zelf steeds dieper wegzakt in zijn eigen negativiteit.

Karma doet zijn werk.
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:51:06 #62
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221080350
waarom worden mannen eigenlijk verkracht?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:01:32 #63
133618 Justinn
pi_221080413
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies wat ik bedoelde.
Als justin de moeite had genomen eerst even verder te lezen, was hij de nuance van mij in post 25 heus wel tegengekomen.
Post 25 is geen nuance, maar een bevestiging van mijn hele punt. In die post stel je dat mannen die slachtoffer zijn geen aangifte doen omdat ze verwachten uitgelachen te worden, en dat ze het daarom maar zelf moeten oplossen.

Naast dat je walgelijke aannames deed over uitlachen, gooi je opeens de meldingsbereidheid in de discussie. Totaal niet relevant. De realiteit is dat veruit de meeste zedendelicten, dus ook waar vrouwen slachtoffer zijn, niet worden gemeld bij de politie. Dus waar wil je eigenlijk heen met je "iets dat mannen zelf op moeten lossen"? Dat slachtoffers last hebben van projecties/oordelen uit de omgeving (zoals je "Welke vent laat zich nou...?") is iets waar alle slachtoffers last van kunnen hebben en geen expliciet genderprobleem.

Je schuurt zelf gigantisch tegen victim blaming en ja misandrie aan. Van mij uit prima hoor, maar hoe ga je met je prioriteit op vrouwelijke slachtoffers, hen met exact die houding verder helpen dan? Je lijkt het belangrijker te vinden dat onderscheid te blijven maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Justinn op 18-06-2026 16:15:36 ]
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:27:38 #64
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221080527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:01 schreef Justinn het volgende:

[..]
Je schuurt zelf gigantisch tegen victim blaming en ja misandrie aan. Van mij uit prima hoor,
Ik vind victim blaming (ongeacht geslacht) en misandrie niet zo prima.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 18:05:44 #65
441859 crew  Lenny77
pi_221081015
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:51 schreef Edding345 het volgende:
waarom worden mannen eigenlijk verkracht?
Zal ervan afhangen of de dader een man of vrouw is?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:18:21 #66
210150 Hiddendoe
pi_221081612
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Tijden zijn veranderd. Goddank is het niet meer zoals vroeger dankzij mensen zoals jij O+
Maar we kunnen niet in het verleden blijven hangen, de mishandelde mannen van nu zijn eigenlijk de vrouwen van toen.
Ho ho, effe wachten. Er zijn nog meer dan genoeg mannen die als kleine jongen in Het Verleden zijn misbruikt door het Vaticaan en zijn handlangers overal ter wereld. En misschien gebeurt dat nog steeds.

Ook zo'n mannenbolwerk, die ongestoord zijn gang kon gaan. Veel volwassen mannen hebben daar nu nog onverwerkte trauma's van. We kunnen dit soort zaken niet meer ongedaan maken, maar we kunnen wel eens nadenken hoe we dit soort ranzigheden vandaag en in de toekomst kunnen voorkomen. Dus ja, ik heb heus wel gevoel hoor, ben echt geen monster. Maar volwassen mannen die zich laten mishandelen door een vrouw, nou sorry hoor... :')

Helaas moet ik je ongelijk geven vwb je opmerking dat 'het goddank niet meer is zoals vroeger'.
Het enige verschil met vroeger is dat het nu veel eerder in de openbaarheid komt.
Hoewel, als je dan weer denkt aan ene Epstein.... :N

Het enige wat bereikt is, is dat verkrachting in het westen strafbaar is en dat verkrachting in een oorlogsgebied ook als een oorlogsmisdaad wordt behandeld én dat verkrachting binnen het huwelijk ook strafbaar is.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:31:16 #67
393053 De_Pel
Is weg.
pi_221081713
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:31:24 #68
210150 Hiddendoe
pi_221081715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:01 schreef Justinn het volgende:

[..]
Post 25 is geen nuance, maar een bevestiging van mijn hele punt. In die post stel je dat mannen die slachtoffer zijn geen aangifte doen omdat ze verwachten uitgelachen te worden, en dat ze het daarom maar zelf moeten oplossen.

Naast dat je walgelijke aannames deed over uitlachen, gooi je opeens de meldingsbereidheid in de discussie. Totaal niet relevant. De realiteit is dat veruit de meeste zedendelicten, dus ook waar vrouwen slachtoffer zijn, niet worden gemeld bij de politie. Dus waar wil je eigenlijk heen met je "iets dat mannen zelf op moeten lossen"? Dat slachtoffers last hebben van projecties/oordelen uit de omgeving (zoals je "Welke vent laat zich nou...?") is iets waar alle slachtoffers last van kunnen hebben en geen expliciet genderprobleem.

Je schuurt zelf gigantisch tegen victim blaming en ja misandrie aan. Van mij uit prima hoor, maar hoe ga je met je prioriteit op vrouwelijke slachtoffers, hen met exact die houding verder helpen dan? Je lijkt het belangrijker te vinden dat onderscheid te blijven maken.
Prima joh, ik heb mijn mening gegeven, ik heb getracht het toe te lichten hoe het er aan toe ging toen ik nog volop 'aksie' voerde tegen van alles en nog wat.

En wat mijn punt betreft; daar sta ik nog steeds achter. Ik wil niet de grote gelijkmaker zijn (verschil maken tussen mannelijke en vrouwelijke slachtoffers dus) die eer gun ik jou van harte. Succes ermee.

Dat jij het daar niet mee eens bent, is verder niet mijn probleem.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:32:37 #69
364037 ChildoftheStars
pi_221081725
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral lafaards zijn die kicken op de illusie om macht.

Volgende tekst in een spoiler gezet, omdat het mogelijk triggerend voor jou zou kunnen zijn. Dan heb je iig zelf de keus om het wel of niet te lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik je wel wil meegeven: iemand met de behoefte om een ander te mishandelen, is absoluut niet sterk. Ik kon dat zelf tot een paar jaar geleden niet geloven, omdat het gevoel wat ik over mezelf ervaarde te sterk was: dat ik te zwak en te weerloos ben en het daarom over mezelf afroep. Ik dacht daarbij: "Als ik het zo sterk voel en als het gevoel zo diep zit, dan moet het wel waar zijn. Bij therapie leer ik trucjes om mezelf aan te praten dat ik goed ben zoals ik ben, maar dat zijn leugens om die minderwaardigheidsgevoelens niet meer te hoeven voelen. Maar het is toch waar: als ik mij écht op den duur beter wil voelen zonder trucjes, moet ik de realiteit zoals die is onder ogen komen.

Uiteindelijk kwam ik er daardoor ook vanzelf achter dat het gevoel wat ik altijd over mezelf heb ervaren, niet in overeenstemming is met wat er nou feitelijk is gebeurd. Ik heb zelf geleerd dat gevoelens en emoties altijd de waarheid spreken, alleen in die zin dat iets goed voelt of juist niet. Gedachten en overtuigingen die ik eraan koppel, hoeven daarentegen niet te kloppen. Ik kreeg vroeger door mijn vader ook keer op keer op keer te horen dat ik een minderwaardig klootzakje was. Stel nou dat het waar zou zijn, dan had hij zichzelf heel veel moeite en energie kunnen besparen om dat te blijven benadrukken. Ook al is het gevoel/trauma over mezelf daarmee nog niet weg, rationeel gezien heeft het voor mij steeds minder nut om in de oude vertrouwde overtuigingen te blijven geloven. Dat helpt mij vervolgens weer om de confrontatie met mijn trauma's aan te gaan, omdat ik mij daarbij beter kan realiseren dat ik mij destijds weliswaar heel machteloos voelde, maar het in werkelijkheid eigenlijk niet was.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een man als Donald Trump. Hij zou in wezen gelukkig moeten zijn, omdat hij als president van de VS de machtigste man op aarde is. Hoger dan dat kan hij niet komen. Echter door de manier hoe hij die positie heeft bereikt, is hij niet gelukkig maar juist verbitterd en verzuurd. Ook al zijn wij bang dat wij de dupe daarvan worden als hij zijn eigen negativiteit afreageert op de wereld. Hij gooit daar uiteindelijk vooral zijn eigen glazen in. In plaats van om hetgeen wat hij heeft te kunnen inzetten om in ieder geval zijn eigen leven te verbeteren, verspilt hij zijn energie om het leven van anderen kapot te willen maken, waardoor hij zelf steeds dieper wegzakt in zijn eigen negativiteit.

Karma doet zijn werk.
Ik heb niet de spoiler gelezen, sorry en dank je voor de waarschuwing
En ik vind het erg voor je wat je meegemaakt hebt -O- Niemand verdient het om zo behandeld te worden... en je bent zeker geen minderwaardig persoon :*

Persoonlijk geloof ik niet zo in karma. Net zoals ik niet geloof dat mensen puur slecht of goed kunnen zijn. De psyche van een mens is daar gewoon te complex voor.
Sommige dingen zijn niet te doorgronden, niet te begrijpen, maar ik denk niet dat het uit pure slechtheid komt

Even een persoonlijk dingetje in de spoiler, als voorbeeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit alles betekent niet dat ik gedrag van mensen goed praat, dat ik zeg van "ja hij heeft monsterlijke dingen gedaan, MAAR dat geeft niet, want die persoon is lief voor katten"

Het is gewoon een complex iets. Het kost mij moeite om te geloven dat mensen zonder triggers tot dergelijke daden komt. En nee, het is absoluut niet de schuld van het slachtoffer, zelfs als zij/hij naakt de samba danst met een ananas op het hoofd. En nee, een slechte jeugd praat het niet goed, al kan het wel dingen verklaren. Ik denk dat een dader ernstige psychische of psychiatrische problemen heeft. Wat wederom geen excuus is, maar een verklaring.

maar goed... karma is niet zo "mijn ding"

Excuses als ik een beetje vaag ben :o
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 21:23:02 #70
441859 crew  Lenny77
pi_221082745
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ho ho, effe wachten. Er zijn nog meer dan genoeg mannen die als kleine jongen in Het Verleden zijn misbruikt door het Vaticaan en zijn handlangers overal ter wereld. En misschien gebeurt dat nog steeds.

Ook zo'n mannenbolwerk, die ongestoord zijn gang kon gaan. Veel volwassen mannen hebben daar nu nog onverwerkte trauma's van. We kunnen dit soort zaken niet meer ongedaan maken, maar we kunnen wel eens nadenken hoe we dit soort ranzigheden vandaag en in de toekomst kunnen voorkomen. Dus ja, ik heb heus wel gevoel hoor, ben echt geen monster. Maar volwassen mannen die zich laten mishandelen door een vrouw, nou sorry hoor... :')

Helaas moet ik je ongelijk geven vwb je opmerking dat 'het goddank niet meer is zoals vroeger'.
Het enige verschil met vroeger is dat het nu veel eerder in de openbaarheid komt.
Hoewel, als je dan weer denkt aan ene Epstein.... :N

Het enige wat bereikt is, is dat verkrachting in het westen strafbaar is en dat verkrachting in een oorlogsgebied ook als een oorlogsmisdaad wordt behandeld én dat verkrachting binnen het huwelijk ook strafbaar is.
Ik kan niet zoveel met jouw post. Klopt wel wat je zegt maar ik weet niet wat dat met de mannen van nu heeft te maken die in slechte situaties zitten en niet naar de politie durven of naar hun vrienden om te vertellen dat ze mishandeld/ verkracht zijn door een man OF vrouw (die :') van jou daarbij is veelzeggend voor hun moed te geven).
Overal in de wereld gebeuren dingen die niet kunnen. Bij kinderen, mannen en vrouwen. Daar kan ik, en ik denk jij ook, niet veel aan doen. Maar dichtbij kunnen we wel dingen doen. En dat start heel klein zoals bv op dit forum erkennen en aangeven dat ook mannen mishandeld worden en hulp moeten gaan zoeken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 18 juni 2026 @ 22:15:48 #71
504843 Masberum
pi_221083396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar volwassen mannen die zich laten mishandelen door een vrouw, nou sorry hoor... :')
Wow. Ik heb een beetje dezelfde duivel in me die het met je eens is hoor en ook denkt van wtf. Maar ik weet dat mijn gedachtes wat zoiets betreft nergens op slaan. Mannen kunnen ook slachtoffer zijn, al zal het alleen al zijn omdat ze ook gewoon geestelijke problemen kunnen hebben (nog afgezien dat sommige vrouwen gewoon ook lichamelijk sterker kunnen zijn dan sommige mannen maar oke..). Bedoel heb het idee dat ik deels slecht ben omdat ik deze gedachtes heb, en dan ontmoet ik jou die er juist mee zit te pronken :D
  donderdag 18 juni 2026 @ 23:11:05 #72
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221084225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Het enige wat bereikt is, is dat verkrachting in het westen strafbaar is
Dat is niet bereikt, dat was het al. Al héél lang.

quote:
Maar volwassen mannen die zich laten mishandelen door een vrouw, nou sorry hoor... :')
Volwassen vrouwen die zóóó kortzichtig denken, nou sorry hoor ..... 8)7 ^p^
Colleziono francobolli di bambini
  vrijdag 19 juni 2026 @ 06:23:48 #73
210150 Hiddendoe
pi_221085047
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik kan niet zoveel met jouw post. Klopt wel wat je zegt maar ik weet niet wat dat met de mannen van nu heeft te maken die in slechte situaties zitten en niet naar de politie durven of naar hun vrienden om te vertellen dat ze mishandeld/ verkracht zijn door een man OF vrouw (die :') van jou daarbij is veelzeggend voor hun moed te geven).
Overal in de wereld gebeuren dingen die niet kunnen. Bij kinderen, mannen en vrouwen. Daar kan ik, en ik denk jij ook, niet veel aan doen. Maar dichtbij kunnen we wel dingen doen. En dat start heel klein zoals bv op dit forum erkennen en aangeven dat ook mannen mishandeld worden en hulp moeten gaan zoeken.
Het gaat mij voornamelijk over mannen die worden mishandeld door vrouwen en dat niet bespreekbaar durven maken binnen hun vriendenkring of geen aangifte durven te doen uit schaamte.

Vroeger (de tijd dat ik nog strijdbaar was bladieblah) schaamden vrouwen zich OOK voor hun blauwe plekken.
Iedereen kent ongetwijfeld de smoesjes waarmee vrouwen uit die tijd dachten hun waardigheid te bewaren.
Ze waren van de trap gevallen, waren gestruikeld over de stofzuiger of hadden een 'ongelukje' met een dichtslaande deur.

Maar voor ik weer te veel afdwaal, ik heb gezocht maar niks kunnen vinden over rechtszaken waarbij een vrouw werd veroordeeld tot een straf omdat zij haar man/vriend zou hebben mishandeld.
Hoe komt dat dan? Waar ligt dat aan? Want ik ga er dan maar van uit dat er vandaag de dag wel mannen zijn die hiervan aangifte hebben gedaan.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 06:24:16 #74
210150 Hiddendoe
pi_221085049
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:11 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Dat is niet bereikt, dat was het al. Al héél lang.
[..]
Volwassen vrouwen die zóóó kortzichtig denken, nou sorry hoor ..... 8)7 ^p^
Jij komt hier alleen maar om te trollen.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 06:28:04 #75
210150 Hiddendoe
pi_221085052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:15 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wow. Ik heb een beetje dezelfde duivel in me die het met je eens is hoor en ook denkt van wtf. Maar ik weet dat mijn gedachtes wat zoiets betreft nergens op slaan. Mannen kunnen ook slachtoffer zijn, al zal het alleen al zijn omdat ze ook gewoon geestelijke problemen kunnen hebben (nog afgezien dat sommige vrouwen gewoon ook lichamelijk sterker kunnen zijn dan sommige mannen maar oke..). Bedoel heb het idee dat ik deels slecht ben omdat ik deze gedachtes heb, en dan ontmoet ik jou die er juist mee zit te pronken :D
Ik zit helemaal niet te pronken. Ik geef mijn mening. Meer niet.
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 07:50:42 #76
441859 crew  Lenny77
pi_221085220
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 06:23 schreef Hiddendoe het volgende:

Maar voor ik weer te veel afdwaal, ik heb gezocht maar niks kunnen vinden over rechtszaken waarbij een vrouw werd veroordeeld tot een straf omdat zij haar man/vriend zou hebben mishandeld.
Hoe komt dat dan? Waar ligt dat aan? Want ik ga er dan maar van uit dat er vandaag de dag wel mannen zijn die hiervan aangifte hebben gedaan.
Verschillende redenen: schaamte om toe te geven te gaan melden, verwondingen niet ernstig genoeg, politie die mss raar doet bij de aangifte (ze doen soms al moeilijk bij vrouwen, laat staan bij mannen), niet voor gerecht willen slepen,....
Persoonlijk ken ik 3 mannen die thuis mishandeld werden. Echt geen sokken of kleine iele ventjes. Maar weigeren om een vrouw (terug) te slaan. Dat ging van meppen tot dingen gooien tot hete soep over hun heen gegooid krijgen. En dan hebben we het nog niet over de psychische terreur. Geen van allen is daar verder mee gegaan. En de verhalen kwamen pas na jaren...
Triest is het.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 07:52:46 #77
483584 incel
they/them
pi_221085225
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 09:43:55 #78
458758 PabstBlueRibbon
pi_221085723
Ik zie verkrachting als een vorm van mishandeling die inderdaad overwegend door mannen wordt toegepast, omdat het in verband staat met de seksualiteit van de man. Dat betekent overigens niet dat alle mannen verkrachters zijn. Het betekent evenmin dat mannen slechter zijn dan vrouwen. Mishandeling op zich wordt zowel door mannen en vrouwen gedaan. Omdat vrouwen over het algemeen fysiek minder sterk zijn, gebruiken vrouwen vooral emotionele mishandeling. Het doel is altijd hetzelfde. Zoals @ChildoftheStars al aangaf: de persoon kickt erop om macht en controle te hebben over een ander.

Het komt in wezen altijd neer op mindfuck. Daarom is het zo destructief. Het slachtoffer is vaak degene die zich een slecht mens voelt. De dader praat zichzelf daarentegen vaak aan het slachtoffer te zijn en om die reden het recht te hebben om een ander zo te behandelen en houdt schone schijn op naar anderen.

Als een slachtoffer het uiteindelijk durft op te brengen om te vertellen wat hem/haar gebeurd is, gebeurt het helaas heel vaak dat de omgeving het niet kan geloven of niet wilt geloven. Dan is de reactie vaak in de trant van: "Zeg je dat Piet dit bij jou gedaan heeft? Dat geloof ik niet! Piet is zo'n aardige charmante vent. Hij is altijd verzorgd gekleed en dat blauwe colbertje staat hem zo goed. Tijdens het trouwfeest van Johan en Annie had Piet een poos gepraat met mijn moeder en zij vond hem ook zo'n beschaafde innemende man. .... Ben je niet gewoon in de war? Realiseer je heel goed waar je Piet nou eigenlijk van beschuldigt!"

Als je als slachtoffer reacties krijgt zoals dit - wat in de praktijk helaas zo vaak gebeurt - voelt dat zo onwerkelijk. Het leven lijkt dan een grote nachtmerrie
  vrijdag 19 juni 2026 @ 11:01:49 #79
294365 MultiBanaan
pi_221086196
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat dit soort zaken aangaat, ben ik best wel bevooroordeeld.

Als je als vrijwilligster hebt gewerkt in een BVMLH en je moet dan dekking zoeken onder een tafel of in een kast met de vrouwen en hun kinderen omdat diverse 'papa's' buiten bedreigingen staan te roepen.
En ja, ik weet ook wel dat niet alle mannen zo zijn, maar destijds konden mishandelde en verkrachte vrouwen OOK nergens terecht.
Wij (vrouwen) hebben dit zelf opgelost. Althans dat probeerden we.

En nu komen er steeds meer mannen in beeld die dezelfde nachtmerrie meemaken. Heel erg allemaal, maar vorm praatgroepen met andere slachtoffers. Doe er iets aan.

Voor degenen die mij hierdoor een mannenhater noemen, het zij zo.
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was

Vrouwen hebben het gerealiseerd met de steun van de maatschappij, diezelfde steun krijgen mannen niet
  vrijdag 19 juni 2026 @ 11:15:27 #80
294365 MultiBanaan
pi_221086317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:31 schreef De_Pel het volgende:
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
TS heeft een nijdige dronk
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:09:31 #81
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221087007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:31 schreef De_Pel het volgende:
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
lol
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:08:52 #82
210150 Hiddendoe
pi_221088002
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:01 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was

Vrouwen hebben het gerealiseerd met de steun van de maatschappij, diezelfde steun krijgen mannen niet
Bron?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:20:22 #83
495039 Cupfighter
pi_221088074
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef incel het volgende:
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
Daarvoor hebben we prostituees
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 16:59:22 #84
441859 crew  Lenny77
pi_221089688
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:01 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was
Die feministen zouden zich dood moeten schamen :(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:00:44 #85
483584 incel
they/them
pi_221089695
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daarvoor hebben we prostituees
Maar zelfs dat is voor niet iedereen weggelegd. Weet zeker dat sommige mannen zoiets hebben dat zelfs als je er betaalt voor krijgt dat sommige van die vrouwen denken van nee laat maar
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 17:01:33 #86
441859 crew  Lenny77
pi_221089702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Bron?
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 17:04:28 #87
22592 crew  Ole
pi_221089734
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Ik zag laatst iets over vrouwencirkels

Brrrrrr
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 17:07:31 #88
441859 crew  Lenny77
pi_221089759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:04 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik zag laatst iets over vrouwencirkels

Brrrrrr
Eigenlijk dus gewoon kletsen met je vriendinnen? :D
Waarom moet alles tegenwoordig toch zo in een label gegoten worden? Iedereen wil toch maar oh zo graag interessant zijn...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 17:52:17 #89
22592 crew  Ole
pi_221090108
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eigenlijk dus gewoon kletsen met je vriendinnen? :D
Waarom moet alles tegenwoordig toch zo in een label gegoten worden? Iedereen wil toch maar oh zo graag interessant zijn...
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"

quote:
Op het moment dat je in een vrouwencirkel stapt, laat je al die drukte achter je en is er weer tijd voor jou. Voor jouw emoties. Voor jouw vraagstukken. Voor jouw ambities. Wanneer we als vrouwen in een groep zijn waar ook mannen zijn, is ons gedrag anders. We houden rekening met de mannen, we houden ons in of maken ons juist groot. We worden verzorgend of willen indruk maken op de ander. In het samenzijn met alleen vrouwen, verbinden we ons met onze vrouwelijke, helende energie. We mogen weer volledig vrouw zijn. Zonder dat er sprake is van jaloezie, nijd of afgunst. We zien elkaars talenten en kracht waardoor we zelf en samen mogen groeien. Op elkaars kracht en kwetsbaarheid.

De vrouwencirkel biedt je de gelegenheid om je kwetsbaar op te stellen. Om op jezelf te reflecteren. Om te leren van elkaar. De cirkel is gebouwd op liefde, vertrouwen en is vrij van oordelen en ongevraagd advies. Wanneer je je open durft op te stellen en je deelt je kwetsbaarheden met elkaar, bevrijd je jezelf van lasten, die je misschien al sinds je kindertijd met je meedraagt. Het delen biedt ook de ander om die pijnpunten te helen. Zo is de cirkel een fijne plek om aspecten van jezelf te verkennen die je misschien al een poosje onder het tapijt hebt geschoven. Omdat je ze gewoonweg nog niet kon aankijken. Omdat het te zwaar was om te dragen. Door te delen komen alle aspecten van ons zijn beter in balans.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:12:56 #90
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221090552
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 06:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij komt hier alleen maar om te trollen.
Je zou ook kunnen proberen op argumenten te discussiëren in plaats van op aannames, meningen en feitelijke onjuistheden.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 20:16:06 #91
441859 crew  Lenny77
pi_221091025
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef Ole het volgende:

[..]
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"
[..]

:')
Einddoel: menstruele synchronisatie
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:34:33 #92
504843 Masberum
pi_221091183
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')
Einddoel: menstruele synchronisatie
Nou ja zulke activiteiten kunnen toch wel nut hebben voor sommige vrouwen? Bedoel ik weet dat die Janneke er goed geld voor vraagt en dergelijke sites gebruiken altijd bepaalde bewoordingen.. maar betekent toch niet dat het niet kan werken voor sommige vrouwen :P
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 20:37:46 #93
441859 crew  Lenny77
pi_221091212
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:34 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja zulke activiteiten kunnen toch wel nut hebben voor sommige vrouwen? Bedoel ik weet dat die Janneke er goed geld voor vraagt en dergelijke sites gebruiken altijd bepaalde bewoordingen.. maar betekent toch niet dat het niet kan werken voor sommige vrouwen :P
Oh dat zal zeker helpen, maar waarom moet dat weer geld kosten en zo een speciaal naampje dragen?
Zoals ik zei: kletsen met de vriendinnen doet hetzelfde en is gratis :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:41:51 #94
21693 RetepV
pi_221091231
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Omdat sommigen monsters zijn die kicken op macht

Verder zou ik het niet weten
Ik dacht dit ook altijd.

Maar mijn uiteindelijke conclusie is dat sommigen monsters met een ontzettend minderwaardigheidsgevoel zijn.

De macht is het gevolg.

Waarom ik dat denk? Omdat macht nooit genoeg is. Anders zouden deze monsters wel een keer stoppen.

Dus is er iets anders dat hen blijft voortdrijven. En imo is dat andere dus hun ontzettende minderwaardigheidsgevoel.

Misschien is het vergelijkbaar met dat syndroom dat sommige vrouwen hebben: dat ze, als ze naar zichzelf kijken, zichzelf altijd lelijk vinden, hoeveel plastische chirurgie ze ook hebben gedaan.

Machtswellustelingen kijken naar zichzelf en vinden zich altijd minderwaardig, hoeveel macht ze ook hebben vergaard.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:46:38 #95
210150 Hiddendoe
pi_221091274
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Ik dus niet. Nogal makkelijk. Lekker vaag iets beweren over een of andere Australische stad.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:48:14 #96
504843 Masberum
pi_221091289
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh dat zal zeker helpen, maar waarom moet dat weer geld kosten en zo een speciaal naampje dragen?
Zoals ik zei: kletsen met de vriendinnen doet hetzelfde en is gratis :)
Niet iedereen heeft vriendinnen, om maar 1 ding te noemen ;) Mij trekt het ook niet aan hoor, ook niet als ik vrouw zou zijn lijkt me. Maar dat het geld kost en die speciale bewoordingen trekt nou eenmaal een bepaald typte vrouwen aan. Vrouwen die het wellicht echt als meer ervaren dan gewoon met een ander persoon praten maar het echt ervaren als 'verbinding met iemand anders'. Of dat in ieder geval zouden willen
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:50:21 #97
210150 Hiddendoe
pi_221091305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:12 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Je zou ook kunnen proberen op argumenten te discussiëren in plaats van op aannames, meningen en feitelijke onjuistheden.
Het gaat hier ook over mijn mening. Als jij een beetje begrijpend kunt lezen, had je je de moeite kunnen besparen.
Ik ken en erken de feiten. Maar dan nog is het mijn goed recht om hier een eigen mening over te hebben.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:01:36 #98
210150 Hiddendoe
pi_221091459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef incel het volgende:
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
Vraag dat eens aan de slachtoffers. LUL!!! :( :r
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:04:50 #99
210150 Hiddendoe
pi_221091496
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik dacht dit ook altijd.

Maar mijn uiteindelijke conclusie is dat sommigen monsters met een ontzettend minderwaardigheidsgevoel zijn.

De macht is het gevolg.

Waarom ik dat denk? Omdat macht nooit genoeg is. Anders zouden deze monsters wel een keer stoppen.

Dus is er iets anders dat hen blijft voortdrijven. En imo is dat andere dus hun ontzettende minderwaardigheidsgevoel.

Misschien is het vergelijkbaar met dat syndroom dat sommige vrouwen hebben: dat ze, als ze naar zichzelf kijken, zichzelf altijd lelijk vinden, hoeveel plastische chirurgie ze ook hebben gedaan.

Machtswellustelingen kijken naar zichzelf en vinden zich altijd minderwaardig, hoeveel macht ze ook hebben vergaard.
Grotendeels klopt dit wel. Denk ik. Maar het kan ook een weloverwogen tactiek zijn om je slachtoffer(s) murw te maken.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:27:12 #100
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221091882
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef Ole het volgende:

[..]
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"
[..]

De aanname is dat als je een groep vrouwen bij elkaar zet er heling plaatsvindt en alles pais en vree is.

Nou snap ik prima waarom je in bepaalde settings geen mannen erbij wil hebben als vrouwengroep of andersom maar de tekst is wel een beetje om te kotsen als je tussen de regels doorleest.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:32:13 #101
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221091953
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik dacht dit ook altijd.

Maar mijn uiteindelijke conclusie is dat sommigen monsters met een ontzettend minderwaardigheidsgevoel zijn.

De macht is het gevolg.

Waarom ik dat denk? Omdat macht nooit genoeg is. Anders zouden deze monsters wel een keer stoppen.

Dus is er iets anders dat hen blijft voortdrijven. En imo is dat andere dus hun ontzettende minderwaardigheidsgevoel.

Misschien is het vergelijkbaar met dat syndroom dat sommige vrouwen hebben: dat ze, als ze naar zichzelf kijken, zichzelf altijd lelijk vinden, hoeveel plastische chirurgie ze ook hebben gedaan.

Machtswellustelingen kijken naar zichzelf en vinden zich altijd minderwaardig, hoeveel macht ze ook hebben vergaard.
Wat jij beschrijft komt overeen met mensen die door narcisme zijn gedreven. Maar je hebt ook sociopaten en psychopaten en die hebben niet per se deze drijfveer die je beschrijft, zeker psychopaten niet.

Desondanks verhelderende post.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 21:34:02 #102
22592 crew  Ole
pi_221091981
In elk geval krijg ik een allergische reactie bij dit soort groepjes.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:40:46 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221092078
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:34 schreef Ole het volgende:
In elk geval krijg ik een allergische reactie bij dit soort groepjes.
Het aantal kettingen met kristallen, grote kristallen in het midden, kaarsen, wijde broeken met olifanten erop, tarotkaarten, cacaoceremonies, wierrook, essentiële olieën en gebruik van sterrenbeelden zal hoog zijn.

Naast de gebruikelijke cringe lingo.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 21:41:36 #104
22592 crew  Ole
pi_221092090
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het aantal kettingen met kristallen, grote kristallen in het midden, kaarsen, wijde broeken met olifanten erop, tarotkaarten, cacaoceremonies en gebruik van sterrenbeelden zal hoog zijn.

Naast de gebruikelijke cringe lingo.
Oh my.. en biodanza ook nog vrees ik
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:44:08 #105
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221092150
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:41 schreef Ole het volgende:

[..]
Oh my.. en biodanza ook nog vrees ik
Die kan ook niet missen nee :D
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 21:45:58 #106
441859 crew  Lenny77
pi_221092198
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vraag dat eens aan de slachtoffers. LUL!!! :( :r
Hij probeert maar een verklaring te vinden he? Hij doet dat niet zelf of spreekt het niet goed.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:47:25 #107
210150 Hiddendoe
pi_221092239
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hij probeert maar een verklaring te vinden he? Hij doet dat niet zelf of spreekt het niet goed.
Hij lult uit zijn nek. :{w
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:47:41 #108
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221092246
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:50 schreef Lenny77 het volgende:
Echt geen sokken of kleine iele ventjes.
Mentaal natuurlijk wel.
Als je je zo als voetveeg laat behandelen is het duidelijk wie de broek aan heeft thuis.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:48:23 #109
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221092259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hij lult uit zijn nek. :{w
Doe eens rustig joh. Hij stelt gewoon een vraag.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:48:46 #110
504843 Masberum
pi_221092268
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vraag dat eens aan de slachtoffers. LUL!!! :( :r
Ik denk dat je het anders opvat dan hoe hij het zegt.. Hij bedoelt niet dat het seksueel plezier aan de slachtoffers geeft..
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:49:16 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221092280
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef incel het volgende:
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
Dat zou heel misschien opgaan als er geen hoeren zouden zijn.
Je kunt gewoon zonder condoom in een crackhoer knallen voor een paar tientjes.

Nee, verkrachting is meestal dominantie/macht misbruik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 21:49:33 #112
441859 crew  Lenny77
pi_221092285
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hij lult uit zijn nek. :{w
Hij lult wel vaker uit zijn nek maar hier was het dat niet
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 21:50:11 #113
441859 crew  Lenny77
pi_221092295
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mentaal natuurlijk wel.
Als je je zo als voetveeg laat behandelen is het duidelijk wie de broek aan heeft thuis.
Nee nee dat waren mentaal ook geen sokken...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:52:29 #114
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221092347
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:50 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee nee dat waren mentaal ook geen sokken...
Waarom blijf je daar dan bij samen?
Dat is wat ik bedoel, als je je zo laat behandelen is dat een teken van zelfhaat of onzekerheid. Genoeg vrouwen die geen hete soep over je heen gooien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 21:54:42 #115
441859 crew  Lenny77
pi_221092381
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom blijf je daar dan bij samen?
Dat is wat ik bedoel, als je je zo laat behandelen is dat een teken van zelfhaat of onzekerheid. Genoeg vrouwen die geen hete soep over je heen gooien.
Ik denk dat mannen langer bij een slechte partner blijven dan vrouwen...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:55:26 #116
210150 Hiddendoe
pi_221092386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:48 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik denk dat je het anders opvat dan hoe hij het zegt.. Hij bedoelt niet dat het seksueel plezier aan de slachtoffers geeft..
Nou, dan zijn we er toch? Hoe kan iemand plezier beleven als je iemand verkracht? Terwijl je slachtoffer het uitgilt van angst en pijn?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:57:00 #117
210150 Hiddendoe
pi_221092405
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat mannen langer bij een slechte partner blijven dan vrouwen...
Ja okee, maar waarom dan?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 21:57:00 #118
22592 crew  Ole
pi_221092406
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat mannen langer bij een slechte partner blijven dan vrouwen...
Ik denk dat het bij zowel vrouwen als mannen voorkomt. Hoe dan ook dat gebeurt. En achteraf snap je het niet.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:01:33 #119
504843 Masberum
pi_221092500
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nou, dan zijn we er toch? Hoe kan iemand plezier beleven als je iemand verkracht? Terwijl je slachtoffer het uitgilt van angst en pijn?
Nee nu vat je het volgens mij verkeerd op wat ik zeg. Als de andere persoon je niks uitmaakt kan je zelf nog wel plezier halen uit van alles en nog wat.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:01:47 #120
210150 Hiddendoe
pi_221092502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Doe eens rustig joh. Hij stelt gewoon een vraag.
Hij stelt geen vraag, hij gaat uit van de veronderstelling dat een verkrachter een zielige loser is (wat zeer waar is) en dat daarom deze sukkel het recht heeft of neemt om zijn piemel in het eerste beschikbare gat te douwen.
Want hij moet toch ergens heen met zijn kwakkie?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:02:42 #121
504843 Masberum
pi_221092514
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hij stelt geen vraag, hij gaat uit van de veronderstelling dat een verkrachter een zielige loser is (wat zeer waar is) en dat daarom deze sukkel het recht heeft of neemt om zijn piemel in het eerste beschikbare gat te douwen.
Want hij moet toch ergens heen met zijn kwakkie?
Dat is helemaal niet wat hij stelt van wat ik las.. Zoals Lenny aangaf hij probeerde een reden te geven. Geen rechtvaardiging..
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:10:15 #122
504843 Masberum
pi_221092632
Ik vind het nogal wat om van een verkrachtingstopic te gaan naar een topic over hoerenlopers
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:12:06 #123
495039 Cupfighter
pi_221092673
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:10 schreef Masberum het volgende:
Ik vind het nogal wat om van een verkrachtingstopic te gaan naar een topic over hoerenlopers
Zover ligt dat niet uit elkaar, ik denk dat er zonder prostitutie het aantal verkrachtingen zal toenemen

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 19-06-2026 23:02:27 ]
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:13:13 #124
210150 Hiddendoe
pi_221092688
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:02 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet wat hij stelt van wat ik las.. Zoals Lenny aangaf hij probeerde een reden te geven. Geen rechtvaardiging..
Zo kwam het bij mij dus wel over. Dat hij het probeerde te rechtvaardigen bedoel ik.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:16:37 #125
504843 Masberum
pi_221092734
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zo kwam het bij mij dus wel over. Dat hij het probeerde te rechtvaardigen bedoel ik.
Echt? Bedoel ik kan het ook interpreteren dat jij het nu over de huizenmarktcrisis hebt ofzo maar dat zou toch ook nergens op slaan..? Zijn post was gewoon duidelijk
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:23:24 #126
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221092868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hij stelt geen vraag, hij gaat uit van de veronderstelling dat een verkrachter een zielige loser is (wat zeer waar is) en dat daarom deze sukkel het recht heeft of neemt om zijn piemel in het eerste beschikbare gat te douwen.
Want hij moet toch ergens heen met zijn kwakkie?
Hij stelt nergens dat deze het recht heeft.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:26:48 #127
210150 Hiddendoe
pi_221092922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:16 schreef Masberum het volgende:

[..]
Echt? Bedoel ik kan het ook interpreteren dat jij het nu over de huizenmarktcrisis hebt ofzo maar dat zou toch ook nergens op slaan..? Zijn post was gewoon duidelijk
Iemand kan nog zo opgefokt zijn, je hebt toch nog je verstand? Ik bedoel, je weet dat wat je gaat doen, zo fout is en dat je er waarschijnlijk ook nog een flinke gevangenisstraf voor krijgt.
Maar dan toch op zoek gaan naar een slachtoffer voor die twee seconden plezier. En dan? Morgen weer? Same time, same place?
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 23:03:40 #128
38824 crew  Droopie
pi_221093591
Even wat offtopic reacties verwijderd, niet echt gepast in een topic zoals dit.
Klachten of Feedback kunnen in de Feedback :)
Hell To The Liars
  vrijdag 19 juni 2026 @ 23:14:33 #129
210150 Hiddendoe
pi_221093729
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:43 schreef Masberum het volgende:

[..]
Maar misschien is dat niet gewoon? Dat het je stoort als iemand zegt wat hij zegt. Hij zit het niet te verheerlijken of te rechtvaardigen.. Ik begrijp het dat je pijn ervaart en je hebt natuurlijk gelijk op veel punten. Laten we dat gedeelte achter ons laten en kijken wat je verder wil met dit topic.. wil je iets kwijt? Op dit moment gaat het topic alle kanten op (niet jouw schuld)
Inderdaad, incel zit het niet te verheerlijken of te rechtvaardigen. Niet letterlijk tenminste.
Het venijn zit in de woorden: 'want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.'

En ja, ik lees daar toch wel een soort van goedpraten. Vraagtekens zetten bij het gegeven dat een verkrachter vooral macht wil hebben over zijn slachtoffer en vervolgens doen alsof de verkrachter slechts een vals muntje in een frisdrankautomaat gooit omdat hij zo'n dorst heeft.
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 23:22:52 #130
38824 crew  Droopie
pi_221093810
Ik wilde jullie dit opiniestuk niet onthouden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hell To The Liars
  vrijdag 19 juni 2026 @ 23:23:51 #131
210150 Hiddendoe
pi_221093824
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:03 schreef Droopie het volgende:
Even wat offtopic reacties verwijderd, niet echt gepast in een topic zoals dit.
Klachten of Feedback kunnen in de Feedback :)
Je bent er een paar vergeten.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 23:26:40 #132
210150 Hiddendoe
pi_221093843
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:22 schreef Droopie het volgende:
Ik wilde jullie dit opiniestuk niet onthouden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar is de rest van het stuk? Want nu heb je slechts de inleiding geplaatst.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 23:28:13 #133
504843 Masberum
pi_221093852
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Inderdaad, incel zit het niet te verheerlijken of te rechtvaardigen. Niet letterlijk tenminste.
Het venijn zit in de woorden: 'want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.'

En ja, ik lees daar toch wel een soort van goedpraten. Vraagtekens zetten bij het gegeven dat een verkrachter vooral macht wil hebben over zijn slachtoffer en vervolgens doen alsof de verkrachter slechts een vals muntje in een frisdrankautomaat gooit omdat hij zo'n dorst heeft.
Oke. Ik lees vooral juist dat hij de verkrachters 'bashed' omdat ze niet aan hun trekken kunnen komen.. dus juist negatief voor hen
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 23:28:23 #134
38824 crew  Droopie
pi_221093853
Als ik hem open, zie ik de hele tekst.

Maar dit is het artikel

https://chrisklomp.nl/vro(...)kkelijk-verkrachten/
Hell To The Liars
  vrijdag 19 juni 2026 @ 23:31:31 #135
504843 Masberum
pi_221093882
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:22 schreef Droopie het volgende:
Ik wilde jullie dit opiniestuk niet onthouden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom niet onthouden?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 23:31:40 #136
210150 Hiddendoe
pi_221093884
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:28 schreef Droopie het volgende:
Als ik hem open, zie ik de hele tekst.

Maar dit is het artikel

https://chrisklomp.nl/vro(...)kkelijk-verkrachten/
Ik had het zelf al gevonden. Lees het morgen wel.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 23:34:01 #137
22592 crew  Ole
pi_221093911
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nou, dan zijn we er toch? Hoe kan iemand plezier beleven als je iemand verkracht? Terwijl je slachtoffer het uitgilt van angst en pijn?
Het kan heel goed dat het slachtoffer juist niet gilt van angst en pijn. Omdat zij/hij hoopt dat het dan zo snel mogelijk voorbij is.. :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 juni 2026 @ 23:43:16 #138
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221093983
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:22 schreef Droopie het volgende:
Ik wilde jullie dit opiniestuk niet onthouden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat is je eigen opinie over dit opiniestuk?
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 23:47:08 #139
441859 crew  Lenny77
pi_221094018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zo kwam het bij mij dus wel over. Dat hij het probeerde te rechtvaardigen bedoel ik.
Nee zo bedoelde hij het totaal niet hoor?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 20 juni 2026 @ 00:38:34 #140
393053 De_Pel
Is weg.
pi_221094464
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Inderdaad, incel zit het niet te verheerlijken of te rechtvaardigen. Niet letterlijk tenminste. […]

En ja, ik lees daar toch wel een soort van goedpraten.
Je hebt wel een stevige tik gehad he, van die molenwiek?
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  zaterdag 20 juni 2026 @ 03:14:56 #141
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221094867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het gaat hier ook over mijn mening. Als jij een beetje begrijpend kunt lezen, had je je de moeite kunnen besparen.
Ik ken en erken de feiten. Maar dan nog is het mijn goed recht om hier een eigen mening over te hebben.
Uiteraard staat het je vrij een eigen mening te hebben. Dat geldt ook voor mij, toch? Zo jammer dat je dán meteen het woord 'trol' in de mond neemt.
Colleziono francobolli di bambini
  zaterdag 20 juni 2026 @ 08:31:15 #142
210150 Hiddendoe
pi_221095372
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee zo bedoelde hij het totaal niet hoor?
Incel zwijgt nu, na het gooien van zijn stinkbom, in alle talen.
Wel opmerkelijk dat jij en een paar anderen zich geroepen voelen om als woordvoerder op te treden namens hem.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 08:57:46 #143
294365 MultiBanaan
pi_221095426
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:28 schreef Droopie het volgende:
Als ik hem open, zie ik de hele tekst.

Maar dit is het artikel

https://chrisklomp.nl/vro(...)kkelijk-verkrachten/
Goed artikel, legt heel duidelijk het punt die ik ook al probeerde te maken uit
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:55:08 #144
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221095771
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 08:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Incel zwijgt nu, na het gooien van zijn stinkbom, in alle talen.
Wel opmerkelijk dat jij en een paar anderen zich geroepen voelen om als woordvoerder op te treden namens hem.
Het is vooral de vraag waarom jij je geroepen voelt om door te gaan. Er stond niks geks in zijn post. Je kunt het ermee oneens zijn maar je maakt het a) groot en b) scheldt hem uit.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 10:15:53 #145
294365 MultiBanaan
pi_221095907
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Iemand kan nog zo opgefokt zijn, je hebt toch nog je verstand? Ik bedoel, je weet dat wat je gaat doen, zo fout is en dat je er waarschijnlijk ook nog een flinke gevangenisstraf voor krijgt.
Maar dan toch op zoek gaan naar een slachtoffer voor die twee seconden plezier. En dan? Morgen weer? Same time, same place?
Zoals ook in het artikel staat, is het zelden zo zwart wit als een man die denkt: ik ga vandaag eens goed een willekeurige vrouw te grazen nemen. Vaak zijn het mensen die elkaar kennen, die aan het flirten en aan het elkaar ophitsen zijn, zoenen dansen aanraken, en dat de man dan denkt: dat klusje gaan we even afmaken, en de vrouw denkt: spannend dit, maar ik slaap vanavond wel gewoon in mijn eigen bed. Soms liggen ze zelfs al (met consent) bij elkaar in bed. En uit die disconnect kan het dan fout gaan
  zaterdag 20 juni 2026 @ 10:53:46 #146
446854 Horzula
pi_221096175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:

Verkrachting: Met geweld en tegen de zin van het slachtoffer, gewelddadig binnendringen van het lichaam.
Niet eens voor het sexuele plezier, maar in de eerste plaats om je eigen macht over andermans lichaam te tonen.

Waarom?
Ik vind dat sommige vrouwen wel érg stellig zijn over dat het gaat over macht tonen.

Ik weet zeker dat er mannen zijn bij wie dat hele achterbakse middelbare schoolmeiden nachts gedoe niet geldt bij de seks. Die willen hem er vooral in steken.

Niet dat ik dat goedkeur, en zeker dat het geen ernstige verkrachting is, maar de wanhoop waarmee de vrouwen aan dit beeld vasthouden alsof het de enige motivatie zou zijn, klopt niet.

Het lijkt me niet dat een aanpak die alleen gebaseerd is op een aanname van vrouwen van een bepaalde ideologie werkelijk problemen op kan lossen die bij mannen spelen die niet zo denken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Horzula op 20-06-2026 11:01:01 ]
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:15:30 #147
210150 Hiddendoe
pi_221096302
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is vooral de vraag waarom jij je geroepen voelt om door te gaan. Er stond niks geks in zijn post. Je kunt het ermee oneens zijn maar je maakt het a) groot en b) scheldt hem uit.
Nee, dat doe ik niet. De reacties die na mijn bericht kwamen, waren de zuigers, niet ik.
Allemaal, ook jij dus, denkt in te kunnen vullen hoe incel het een en ander bedoelde. Zelf blijft die 'meneer' veilig aan de kant staan.

Maar ik ben echt wel klaar met dit soort oeverloos gelul. Wat hij heeft gezegd en hoe ik daar op reageerde is iets tussen hem en mij. En hij reageert nergens op. Tja, dan trek ik mijn eigen conclusie.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:19:34 #148
495039 Cupfighter
pi_221096318
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:15 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, dat doe ik niet. De reacties die na mijn bericht kwamen, waren de zuigers, niet ik.
Allemaal, ook jij dus, denkt in te kunnen vullen hoe incel het een en ander bedoelde. Zelf blijft die 'meneer' veilig aan de kant staan.

Maar ik ben echt wel klaar met dit soort oeverloos gelul. Wat hij heeft gezegd en hoe ik daar op reageerde is iets tussen hem en mij. En hij reageert nergens op. Tja, dan trek ik mijn eigen conclusie.
Ik vind dat je gelijk hebt, heb je berichten ook geliked maar je draaft nu wel wat te ver door
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 11:28:42 #149
441859 crew  Lenny77
pi_221096371
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 08:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Incel zwijgt nu, na het gooien van zijn stinkbom, in alle talen.
Wel opmerkelijk dat jij en een paar anderen zich geroepen voelen om als woordvoerder op te treden namens hem.
Ik heb vaak genoeg een sneer naar Incel gezet als hij weer wat roept waarvan ik denk dat het niet ok is...
Maar in dit geval was het gewoon een mogelijke verklaring. Hij vergoelijkt niets of zegt niet dat hij zo denkt.
De users die het hier over macht hebben, gebruiken die macht toch ook niet?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:36:01 #150
210150 Hiddendoe
pi_221096405
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:53 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ik vind dat sommige vrouwen wel érg stellig zijn over dat het gaat over macht tonen.

Ik weet zeker dat er mannen zijn bij wie dat hele achterbakse middelbare schoolmeiden nachts gedoe niet geldt bij de seks. Die willen hem er vooral in steken.

Niet dat ik dat goedkeur, en zeker dat het geen ernstige verkrachting is, maar de wanhoop waarmee de vrouwen aan dit beeld vasthouden alsof het de enige motivatie zou zijn, klopt niet.

Het lijkt me niet dat een aanpak die alleen gebaseerd is op een aanname van vrouwen van een bepaalde ideologie werkelijk problemen op kan lossen die bij mannen spelen die niet zo denken.
Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen?
Moet ik nu echt weer dat verhaaltje over mijn moeder uit de motteballen halen? Niet dat mijn moeder een slachtoffer was van een verkrachting, maar zij moest wel, als getrouwde vrouw, terug naar huis toen ze geld wilde opnemen van de gezamelijke rekening. Want ze had geen briefje van haar man.
Dat is misbruik maken van je macht.

Ja, ik weet het, ik ga hartstikke oftopic en zo, maar ik word hier echt kotsmisselijk van.
Dat ogenschijnlijk normale redelijke users zo unaniem in de bres springen voor zo'n leeghoofd als incel.
Dat is eigenlijk nog erger dan wat hij uitbraakte.

Wat je laatste opmerking betreft: daar ben ik het volkomen mee eens. Het is wel jammer dat de huidige 'wereldleiders' niet echt meewerken omdat deze zakkenwassers liever met andere dingen bezig zijn.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:39:04 #151
210150 Hiddendoe
pi_221096421
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik heb vaak genoeg een sneer naar Incel gezet als hij weer wat roept waarvan ik denk dat het niet ok is...
Maar in dit geval was het gewoon een mogelijke verklaring. Hij vergoelijkt niets of zegt niet dat hij zo denkt.
De users die het hier over macht hebben, gebruiken die macht toch ook niet?
Ik snap dat jij zo denkt. Maar jij bent incel niet. Dat is wat ik bedoel.
Incel is elders weer vrolijk bezig over een aankomend uitstapje naar een of ander pretpark met zijn 'chickie'.

Deze zak is dit gedoe helemaal niet waard.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 12:00:33 #152
512454 Gutso
pi_221096556
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is iets van alle tijden en komt in alle culturen voor.
Weet ik.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 12:05:11 #153
210150 Hiddendoe
pi_221096585
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind dat je gelijk hebt, heb je berichten ook geliked maar je draaft nu wel wat te ver door
Lief van je dat je mijn berichten liked, maar dat doe je helemaal zelf.
Ik heb geen duimpjes nodig. Het is leuk om te krijgen, maar het boeit me eerlijk gezegd niet heel veel.
Behalve als ze van maily komen, want ik heb heel vaak het gevoel van een soort wisselwerking tussen haar en mij.
Maar serieus: ROT OP met die duimpjes. Het lijkt leuk, maar het voegt niks toe.

Ik draaf altijd door, dat hoort bij mijn image. Net zoals het slappe gelul van Vogeltjesdans, of de ranzige opmerkingen van Cockwhale.
Maar ik ben een vrouw. Geen slachtoffer ondanks al die halfslachtige pogingen van sommige, niet bij naam genoemde usertjes om mij in die hoek te trappen.

Vrouwen, mannen, kinderen, kleuters en peuters en zelfs babies zijn de laatste jaren gruwelijk misbruikt in seksueel opzicht.
En dan komt daar ene Incel met zijn bloedarmoedige tekst dat het volgens hem, niet echt iets van macht hoeft te zijn, maar gewoon een kwestie is van seksuele frustraties.
Hoeveel badmeesters, docenten, collega's, vaders, opa's, ooms, broers, neven, buurmannen, en babysitters kunnen nog hun walgelijke gang gaan voordat er echt maatregelen hiertegen genomen worden?
NB: al de benamingen hierboven gelden dus ook voor de vrouwelijke variant.

Elke dag als ik hier inlog, staan er weer nieuwe berichten over verkrachtingen. Dat kunnen toch niet allemaal van die droogkokende 'stakkertjes' zijn die hun sexuele nood bij gebrek aan beter maar botvieren op het eerste het beste slachtoffer dat hun pad kruist?

Tot zover. Want straks komen de voorspelbaren weer met hun semilollige opmerking dat ik een slechte dronk heb.
En ik drink geeneens met deze temperaturen.

Ja, ik zit nu aan de koffie. c_/

Zonder gekheid, ik heb slecht geslapen vannacht. En dat kwam niet alleen door de warmte.

Mijn punt was, om dit topic te verklaren, waarom er nog steeds zoveel mensen verkracht worden?
Het is niet alleen een wapen van de eenzame onbegrepen ziel, het is ook een wapen van soldaten, werkgevers of hogere collega's, om bepaalde zaken door te drijven.

En dan wil ik het niet eens hebben over al die vaders, stiefvaders, opa's, omes, buurmannen, docenten, collega's, werkgevers, broers, neven, melkboeren, politieagenten, klusjesmannen enz.
Want daar gaat dus de bewering van incel zo mank. Het zijn niet alleen eenzame gefrustreerde mannen, het zijn ook heel veel mannen die iets bereikt hebben. Ze zijn getrouwd, ze hebben kinderen, ze hebben een baan. En soms hebben ze zelfs succes. En dan toch in het geniep die gulp openritsen. Als dat geen machtsmisbruik is....

[ Bericht 8% gewijzigd door Hiddendoe op 20-06-2026 12:18:52 ]
  zaterdag 20 juni 2026 @ 12:28:48 #154
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221096699
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind dat je gelijk hebt, heb je berichten ook geliked maar je draaft nu wel wat te ver door
Dat laatste sowieso , compleet doorgeschoten
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:10:36 #155
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221096923
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind dat je gelijk hebt, heb je berichten ook geliked
ROT OP met je likes!
Wij kunnen (volgens haar) niet in de huid van Incel kruipen, zij wel.
quote:
maar je draaft nu wel wat te ver door
"wel wat" ?
Colleziono francobolli di bambini
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:19:22 #156
504843 Masberum
pi_221097038
"Ik draaf altijd door, dat hoort bij mijn image." Dus je doet het met opzet? :?

[ Bericht 25% gewijzigd door Masberum op 20-06-2026 14:28:34 ]
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 13:35:12 #157
38824 crew  Droopie
pi_221097320
zullen we het ontopic houden, het onderwerp is te belangerijk om het onder te laten sneeuwen door onderling gedoe
Hell To The Liars
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 13:51:56 #158
5428 crew  miss_sly
pi_221097402
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 23:22 schreef Droopie het volgende:
Ik wilde jullie dit opiniestuk niet onthouden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is al een oudje.
Vooropsgesteld dat ik nog steeds vind dat Spong een belachelijke opmerking maakte.

Mannen horen niet te verkrachten. Ze horen grenzen te herkennen en respecteren en stoppen wanneer een vrouw dat aangeeft of als ze het idee hebben dat de vrouw in kwestie niet meer enthousiast meedoet -> de enthousiaste consent. Vrouwen horen naakt over straat te kunnen lopen zonder dat ze iets overkomt.

Maar je kind opvoeden met waarschuwingen over letten op je drankje (dat er niets in gedaan wordt), niet 's nachts alleen over straat gaan, in de trein een gevulde coupé opzoeken met betrouwbaar uitziende mensen (ouder stel, groepje vrouwen), duidelijk je grenzen aangeven aan je vriendje is spoor twee. En een belangrijk spoor, want zoals Klomp stelt zullen er altijd mannen zijn die zich niet weten te gedragen. En daar moet je je op alle manieren die je in je hebt tegen kunnen verweren. Bij voorkeur voor het fysiek moet, want dan delf je sneller het onderspit, hetzij omdat hij fysiek sterker is, hetzij omdat je bevriest en niet meer in staat bent te vechten.

Maar Spongs opmerking was belachelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Miss SHO zaterdag 20 juni 2026 @ 14:12:31 #159
22592 crew  Ole
pi_221097490
En helaas moet je ook je huisdeur op slot doen. Mensen mogen niet aan je spullen zitten maar het gebeurt wel.
Ook als je huis op slot is.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:16:42 #160
210150 Hiddendoe
pi_221097518
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:35 schreef Droopie het volgende:
[modbreak]zullen we het ontopic houden, het onderwerp is te belangerijk om het onder te laten sneeuwen door onderling gedoe[/modbreak]
Klachten over moderatie mogen op normale toon in de Feedback

[ Bericht 13% gewijzigd door Droopie op 20-06-2026 14:27:39 ]
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:18:50 #161
210150 Hiddendoe
pi_221097534
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:10 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
ROT OP met je likes!
Wij kunnen (volgens haar) niet in de huid van Incel kruipen, zij wel.
[..]
"wel wat" ?
Heb ik nooit beweerd. Ik reageerde. En incel liet het afweten, hij reageerde nergens op.
En jullie gaan gewoon door.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:30:53 #162
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221097595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heb ik nooit beweerd.
#146
quote:
Ik reageerde. En incel liet het afweten, hij reageerde nergens op.
En jullie gaan gewoon door.
Jij ook.
Jij vooral.

[ Bericht 7% gewijzigd door FrancoBolli op 20-06-2026 14:36:48 ]
Colleziono francobolli di bambini
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:32:12 #163
210150 Hiddendoe
pi_221097602
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:30 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Jij ook.
Jij vooral.
Ja hoor. Je bent braaf.

:')
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:29:27 #164
458758 PabstBlueRibbon
pi_221098150
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Mannen horen niet te verkrachten. Ze horen grenzen te herkennen en respecteren en stoppen wanneer een vrouw dat aangeeft of als ze het idee hebben dat de vrouw in kwestie niet meer enthousiast meedoet
Ik denk dat het in de meeste gevallen juist de reden is waarom het wel gebeurt + waarom het zo ingrijpend is voor slachtoffers.

Stel dat jij in de kroeg met een man praat en hij wordt handtastelijker dan jij wilt. Als jij van die persoon het idee hebt dat hij jou verder geen kwaad wilt doen, zal het jou waarschijnlijk ook geen moeite kosten om aan te geven dat jij wilt dat hij daarmee moet ophouden. Als hij wat teveel drank op heeft, begrijp je ook dat hij ongeremder is en dat je stelliger moet reageren en hem desnoods van jou af moet duwen, zo van "Hou daarmee op! Ik wil dit niet, dus je moet mij nu loslaten!" Ook als een man onder invloed is, zal hij wanneer hij wel respect heeft voor de grenzen van vrouwen, ophouden wanneer de boodschap voor hem duidelijk is. Je zal dan waarschijnlijk vervolgens aan hem merken dat hij zich beschaamd en schuldig voelt. Als hij dan tegen je zegt "Sorry, ik wilde jou echt niet bang maken!" kan je hem geruststellen dat je ook niet bang was, aangezien er uiteindelijk ook niks is gebeurd wat jij niet wilde. Het was hooguit awkward, niks meer.

Je zou het op een heel andere manier beleven als je van tevoren er niet voldoende op kon vertrouwen dat hij zal ophouden als hij nee zegt. En al helemaal als je ervaring hebt met mannen die door bleven gaan terwijl ze wel begrepen dat jij niet wilde.

Als een man een vrouw wilt intimideren, is seks een heel rigoreus middel. Er staat mij nog bij dat toen over Ali B bekend werd een paar jaar geleden dat hij zich schuldig had gemaakt aan verkrachting, ook hier op dit forum vrouwen die zoiets zelf hadden meegemaakt daar erg overstuur door waren. Het viel mij vooral op dat Ali B in hun beleving intimiderend was, terwijl ik en de meeste andere mannen hem heel anders ervaren. Ik heb hem altijd al een enorme kneus gevonden: absoluut niet iemand die bij mij respect afdwingt of die ik op welke manier dan ook kan associeren met kracht. En juist om die reden verbaasde het mij niet dat hij tot verkrachting in staat is. Ik had het te doen met de slachtoffers, vooral omdat Ali B in mijn ogen het zo niet waard is om bang voor te zijn.

Nu ik het over hem heb, zie ik hem voor mij als de infantiele slijmjurk die veel te vaak op TV verscheen: "Kijk mij eens! Ik gedraag mij heel onnozel en kinderachtig. Daarmee wil ik Nederland laten zien dat Marokkanen ook heel lief kunnen zijn hoor!" Ik heb daarbij altijd plaatsvervangende schaamte gehad voor alle Nederlandse Marokkanen en mij erbij voorgesteld dat degenen die zich schuldig maken aan crimineel gedrag, dat vooral doen omdat ze anders met die kneus worden geassocieerd.

Als hij een eerbetoon moet rappen over Anouk en zelf zijn teksten moet bedenken, komt hij niet hoger dan het niveau: "Ook al heb je nu kort haar en een petje, voor mij ben je nog steeds een geile sletje!"

Ik hoop dat zijn slachtoffers kunnen inzien dat hij het absoluut niet waard is om zich door hem minderwaardig te voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')