Verschillende redenen: schaamte om toe te geven te gaan melden, verwondingen niet ernstig genoeg, politie die mss raar doet bij de aangifte (ze doen soms al moeilijk bij vrouwen, laat staan bij mannen), niet voor gerecht willen slepen,....quote:Op vrijdag 19 juni 2026 06:23 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar voor ik weer te veel afdwaal, ik heb gezocht maar niks kunnen vinden over rechtszaken waarbij een vrouw werd veroordeeld tot een straf omdat zij haar man/vriend zou hebben mishandeld.
Hoe komt dat dan? Waar ligt dat aan? Want ik ga er dan maar van uit dat er vandaag de dag wel mannen zijn die hiervan aangifte hebben gedaan.
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar wasquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat dit soort zaken aangaat, ben ik best wel bevooroordeeld.
Als je als vrijwilligster hebt gewerkt in een BVMLH en je moet dan dekking zoeken onder een tafel of in een kast met de vrouwen en hun kinderen omdat diverse 'papa's' buiten bedreigingen staan te roepen.
En ja, ik weet ook wel dat niet alle mannen zo zijn, maar destijds konden mishandelde en verkrachte vrouwen OOK nergens terecht.
Wij (vrouwen) hebben dit zelf opgelost. Althans dat probeerden we.
En nu komen er steeds meer mannen in beeld die dezelfde nachtmerrie meemaken. Heel erg allemaal, maar vorm praatgroepen met andere slachtoffers. Doe er iets aan.
Voor degenen die mij hierdoor een mannenhater noemen, het zij zo.
TS heeft een nijdige dronkquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:31 schreef De_Pel het volgende:
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
lolquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:31 schreef De_Pel het volgende:
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
Bron?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:01 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was
Vrouwen hebben het gerealiseerd met de steun van de maatschappij, diezelfde steun krijgen mannen niet
Daarvoor hebben we prostitueesquote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef incel het volgende:
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
Die feministen zouden zich dood moeten schamenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:01 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was
Maar zelfs dat is voor niet iedereen weggelegd. Weet zeker dat sommige mannen zoiets hebben dat zelfs als je er betaalt voor krijgt dat sommige van die vrouwen denken van nee laat maarquote:
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.quote:
Ik zag laatst iets over vrouwencirkelsquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Eigenlijk dus gewoon kletsen met je vriendinnen?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:04 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik zag laatst iets over vrouwencirkels
Brrrrrr
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eigenlijk dus gewoon kletsen met je vriendinnen?
Waarom moet alles tegenwoordig toch zo in een label gegoten worden? Iedereen wil toch maar oh zo graag interessant zijn...
quote:Op het moment dat je in een vrouwencirkel stapt, laat je al die drukte achter je en is er weer tijd voor jou. Voor jouw emoties. Voor jouw vraagstukken. Voor jouw ambities. Wanneer we als vrouwen in een groep zijn waar ook mannen zijn, is ons gedrag anders. We houden rekening met de mannen, we houden ons in of maken ons juist groot. We worden verzorgend of willen indruk maken op de ander. In het samenzijn met alleen vrouwen, verbinden we ons met onze vrouwelijke, helende energie. We mogen weer volledig vrouw zijn. Zonder dat er sprake is van jaloezie, nijd of afgunst. We zien elkaars talenten en kracht waardoor we zelf en samen mogen groeien. Op elkaars kracht en kwetsbaarheid.
De vrouwencirkel biedt je de gelegenheid om je kwetsbaar op te stellen. Om op jezelf te reflecteren. Om te leren van elkaar. De cirkel is gebouwd op liefde, vertrouwen en is vrij van oordelen en ongevraagd advies. Wanneer je je open durft op te stellen en je deelt je kwetsbaarheden met elkaar, bevrijd je jezelf van lasten, die je misschien al sinds je kindertijd met je meedraagt. Het delen biedt ook de ander om die pijnpunten te helen. Zo is de cirkel een fijne plek om aspecten van jezelf te verkennen die je misschien al een poosje onder het tapijt hebt geschoven. Omdat je ze gewoonweg nog niet kon aankijken. Omdat het te zwaar was om te dragen. Door te delen komen alle aspecten van ons zijn beter in balans.
Je zou ook kunnen proberen op argumenten te discussiëren in plaats van op aannames, meningen en feitelijke onjuistheden.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 06:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij komt hier alleen maar om te trollen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef Ole het volgende:
[..]
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"
[..]
Nou ja zulke activiteiten kunnen toch wel nut hebben voor sommige vrouwen? Bedoel ik weet dat die Janneke er goed geld voor vraagt en dergelijke sites gebruiken altijd bepaalde bewoordingen.. maar betekent toch niet dat het niet kan werken voor sommige vrouwenquote:
Oh dat zal zeker helpen, maar waarom moet dat weer geld kosten en zo een speciaal naampje dragen?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:34 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja zulke activiteiten kunnen toch wel nut hebben voor sommige vrouwen? Bedoel ik weet dat die Janneke er goed geld voor vraagt en dergelijke sites gebruiken altijd bepaalde bewoordingen.. maar betekent toch niet dat het niet kan werken voor sommige vrouwen
Ik dacht dit ook altijd.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Omdat sommigen monsters zijn die kicken op macht
Verder zou ik het niet weten
Ik dus niet. Nogal makkelijk. Lekker vaag iets beweren over een of andere Australische stad.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Niet iedereen heeft vriendinnen, om maar 1 ding te noemenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh dat zal zeker helpen, maar waarom moet dat weer geld kosten en zo een speciaal naampje dragen?
Zoals ik zei: kletsen met de vriendinnen doet hetzelfde en is gratis
Het gaat hier ook over mijn mening. Als jij een beetje begrijpend kunt lezen, had je je de moeite kunnen besparen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:12 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen proberen op argumenten te discussiëren in plaats van op aannames, meningen en feitelijke onjuistheden.
Vraag dat eens aan de slachtoffers. LUL!!!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef incel het volgende:
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
Grotendeels klopt dit wel. Denk ik. Maar het kan ook een weloverwogen tactiek zijn om je slachtoffer(s) murw te maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik dacht dit ook altijd.
Maar mijn uiteindelijke conclusie is dat sommigen monsters met een ontzettend minderwaardigheidsgevoel zijn.
De macht is het gevolg.
Waarom ik dat denk? Omdat macht nooit genoeg is. Anders zouden deze monsters wel een keer stoppen.
Dus is er iets anders dat hen blijft voortdrijven. En imo is dat andere dus hun ontzettende minderwaardigheidsgevoel.
Misschien is het vergelijkbaar met dat syndroom dat sommige vrouwen hebben: dat ze, als ze naar zichzelf kijken, zichzelf altijd lelijk vinden, hoeveel plastische chirurgie ze ook hebben gedaan.
Machtswellustelingen kijken naar zichzelf en vinden zich altijd minderwaardig, hoeveel macht ze ook hebben vergaard.
De aanname is dat als je een groep vrouwen bij elkaar zet er heling plaatsvindt en alles pais en vree is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef Ole het volgende:
[..]
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |