abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 07:50:42 #76
441859 crew  Lenny77
pi_221085220
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 06:23 schreef Hiddendoe het volgende:

Maar voor ik weer te veel afdwaal, ik heb gezocht maar niks kunnen vinden over rechtszaken waarbij een vrouw werd veroordeeld tot een straf omdat zij haar man/vriend zou hebben mishandeld.
Hoe komt dat dan? Waar ligt dat aan? Want ik ga er dan maar van uit dat er vandaag de dag wel mannen zijn die hiervan aangifte hebben gedaan.
Verschillende redenen: schaamte om toe te geven te gaan melden, verwondingen niet ernstig genoeg, politie die mss raar doet bij de aangifte (ze doen soms al moeilijk bij vrouwen, laat staan bij mannen), niet voor gerecht willen slepen,....
Persoonlijk ken ik 3 mannen die thuis mishandeld werden. Echt geen sokken of kleine iele ventjes. Maar weigeren om een vrouw (terug) te slaan. Dat ging van meppen tot dingen gooien tot hete soep over hun heen gegooid krijgen. En dan hebben we het nog niet over de psychische terreur. Geen van allen is daar verder mee gegaan. En de verhalen kwamen pas na jaren...
Triest is het.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 07:52:46 #77
483584 incel
they/them
pi_221085225
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
pi_221085723
Ik zie verkrachting als een vorm van mishandeling die inderdaad overwegend door mannen wordt toegepast, omdat het in verband staat met de seksualiteit van de man. Dat betekent overigens niet dat alle mannen verkrachters zijn. Het betekent evenmin dat mannen slechter zijn dan vrouwen. Mishandeling op zich wordt zowel door mannen en vrouwen gedaan. Omdat vrouwen over het algemeen fysiek minder sterk zijn, gebruiken vrouwen vooral emotionele mishandeling. Het doel is altijd hetzelfde. Zoals @ChildoftheStars al aangaf: de persoon kickt erop om macht en controle te hebben over een ander.

Het komt in wezen altijd neer op mindfuck. Daarom is het zo destructief. Het slachtoffer is vaak degene die zich een slecht mens voelt. De dader praat zichzelf daarentegen vaak aan het slachtoffer te zijn en om die reden het recht te hebben om een ander zo te behandelen en houdt schone schijn op naar anderen.

Als een slachtoffer het uiteindelijk durft op te brengen om te vertellen wat hem/haar gebeurd is, gebeurt het helaas heel vaak dat de omgeving het niet kan geloven of niet wilt geloven. Dan is de reactie vaak in de trant van: "Zeg je dat Piet dit bij jou gedaan heeft? Dat geloof ik niet! Piet is zo'n aardige charmante vent. Hij is altijd verzorgd gekleed en dat blauwe colbertje staat hem zo goed. Tijdens het trouwfeest van Johan en Annie had Piet een poos gepraat met mijn moeder en zij vond hem ook zo'n beschaafde innemende man. .... Ben je niet gewoon in de war? Realiseer je heel goed waar je Piet nou eigenlijk van beschuldigt!"

Als je als slachtoffer reacties krijgt zoals dit - wat in de praktijk helaas zo vaak gebeurt - voelt dat zo onwerkelijk. Het leven lijkt dan een grote nachtmerrie
pi_221086196
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat dit soort zaken aangaat, ben ik best wel bevooroordeeld.

Als je als vrijwilligster hebt gewerkt in een BVMLH en je moet dan dekking zoeken onder een tafel of in een kast met de vrouwen en hun kinderen omdat diverse 'papa's' buiten bedreigingen staan te roepen.
En ja, ik weet ook wel dat niet alle mannen zo zijn, maar destijds konden mishandelde en verkrachte vrouwen OOK nergens terecht.
Wij (vrouwen) hebben dit zelf opgelost. Althans dat probeerden we.

En nu komen er steeds meer mannen in beeld die dezelfde nachtmerrie meemaken. Heel erg allemaal, maar vorm praatgroepen met andere slachtoffers. Doe er iets aan.

Voor degenen die mij hierdoor een mannenhater noemen, het zij zo.
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was

Vrouwen hebben het gerealiseerd met de steun van de maatschappij, diezelfde steun krijgen mannen niet
pi_221086317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:31 schreef De_Pel het volgende:
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
TS heeft een nijdige dronk
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:09:31 #81
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221087007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:31 schreef De_Pel het volgende:
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
lol
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221088002
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:01 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was

Vrouwen hebben het gerealiseerd met de steun van de maatschappij, diezelfde steun krijgen mannen niet
Bron?
pi_221088074
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef incel het volgende:
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
Daarvoor hebben we prostituees
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 16:59:22 #84
441859 crew  Lenny77
pi_221089688
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:01 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was
Die feministen zouden zich dood moeten schamen :(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:00:44 #85
483584 incel
they/them
pi_221089695
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daarvoor hebben we prostituees
Maar zelfs dat is voor niet iedereen weggelegd. Weet zeker dat sommige mannen zoiets hebben dat zelfs als je er betaalt voor krijgt dat sommige van die vrouwen denken van nee laat maar
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 17:01:33 #86
441859 crew  Lenny77
pi_221089702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Bron?
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 17:04:28 #87
22592 crew  Ole
pi_221089734
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Ik zag laatst iets over vrouwencirkels

Brrrrrr
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 17:07:31 #88
441859 crew  Lenny77
pi_221089759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:04 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik zag laatst iets over vrouwencirkels

Brrrrrr
Eigenlijk dus gewoon kletsen met je vriendinnen? :D
Waarom moet alles tegenwoordig toch zo in een label gegoten worden? Iedereen wil toch maar oh zo graag interessant zijn...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 17:52:17 #89
22592 crew  Ole
pi_221090108
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eigenlijk dus gewoon kletsen met je vriendinnen? :D
Waarom moet alles tegenwoordig toch zo in een label gegoten worden? Iedereen wil toch maar oh zo graag interessant zijn...
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"

quote:
Op het moment dat je in een vrouwencirkel stapt, laat je al die drukte achter je en is er weer tijd voor jou. Voor jouw emoties. Voor jouw vraagstukken. Voor jouw ambities. Wanneer we als vrouwen in een groep zijn waar ook mannen zijn, is ons gedrag anders. We houden rekening met de mannen, we houden ons in of maken ons juist groot. We worden verzorgend of willen indruk maken op de ander. In het samenzijn met alleen vrouwen, verbinden we ons met onze vrouwelijke, helende energie. We mogen weer volledig vrouw zijn. Zonder dat er sprake is van jaloezie, nijd of afgunst. We zien elkaars talenten en kracht waardoor we zelf en samen mogen groeien. Op elkaars kracht en kwetsbaarheid.

De vrouwencirkel biedt je de gelegenheid om je kwetsbaar op te stellen. Om op jezelf te reflecteren. Om te leren van elkaar. De cirkel is gebouwd op liefde, vertrouwen en is vrij van oordelen en ongevraagd advies. Wanneer je je open durft op te stellen en je deelt je kwetsbaarheden met elkaar, bevrijd je jezelf van lasten, die je misschien al sinds je kindertijd met je meedraagt. Het delen biedt ook de ander om die pijnpunten te helen. Zo is de cirkel een fijne plek om aspecten van jezelf te verkennen die je misschien al een poosje onder het tapijt hebt geschoven. Omdat je ze gewoonweg nog niet kon aankijken. Omdat het te zwaar was om te dragen. Door te delen komen alle aspecten van ons zijn beter in balans.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:12:56 #90
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221090552
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 06:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij komt hier alleen maar om te trollen.
Je zou ook kunnen proberen op argumenten te discussiëren in plaats van op aannames, meningen en feitelijke onjuistheden.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 20:16:06 #91
441859 crew  Lenny77
pi_221091025
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef Ole het volgende:

[..]
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"
[..]

:')
Einddoel: menstruele synchronisatie
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221091183
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')
Einddoel: menstruele synchronisatie
Nou ja zulke activiteiten kunnen toch wel nut hebben voor sommige vrouwen? Bedoel ik weet dat die Janneke er goed geld voor vraagt en dergelijke sites gebruiken altijd bepaalde bewoordingen.. maar betekent toch niet dat het niet kan werken voor sommige vrouwen :P
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 20:37:46 #93
441859 crew  Lenny77
pi_221091212
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:34 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja zulke activiteiten kunnen toch wel nut hebben voor sommige vrouwen? Bedoel ik weet dat die Janneke er goed geld voor vraagt en dergelijke sites gebruiken altijd bepaalde bewoordingen.. maar betekent toch niet dat het niet kan werken voor sommige vrouwen :P
Oh dat zal zeker helpen, maar waarom moet dat weer geld kosten en zo een speciaal naampje dragen?
Zoals ik zei: kletsen met de vriendinnen doet hetzelfde en is gratis :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221091231
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Omdat sommigen monsters zijn die kicken op macht

Verder zou ik het niet weten
Ik dacht dit ook altijd.

Maar mijn uiteindelijke conclusie is dat sommigen monsters met een ontzettend minderwaardigheidsgevoel zijn.

De macht is het gevolg.

Waarom ik dat denk? Omdat macht nooit genoeg is. Anders zouden deze monsters wel een keer stoppen.

Dus is er iets anders dat hen blijft voortdrijven. En imo is dat andere dus hun ontzettende minderwaardigheidsgevoel.

Misschien is het vergelijkbaar met dat syndroom dat sommige vrouwen hebben: dat ze, als ze naar zichzelf kijken, zichzelf altijd lelijk vinden, hoeveel plastische chirurgie ze ook hebben gedaan.

Machtswellustelingen kijken naar zichzelf en vinden zich altijd minderwaardig, hoeveel macht ze ook hebben vergaard.
pi_221091274
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Ik dus niet. Nogal makkelijk. Lekker vaag iets beweren over een of andere Australische stad.
pi_221091289
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh dat zal zeker helpen, maar waarom moet dat weer geld kosten en zo een speciaal naampje dragen?
Zoals ik zei: kletsen met de vriendinnen doet hetzelfde en is gratis :)
Niet iedereen heeft vriendinnen, om maar 1 ding te noemen ;) Mij trekt het ook niet aan hoor, ook niet als ik vrouw zou zijn lijkt me. Maar dat het geld kost en die speciale bewoordingen trekt nou eenmaal een bepaald typte vrouwen aan. Vrouwen die het wellicht echt als meer ervaren dan gewoon met een ander persoon praten maar het echt ervaren als 'verbinding met iemand anders'. Of dat in ieder geval zouden willen
pi_221091305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:12 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Je zou ook kunnen proberen op argumenten te discussiëren in plaats van op aannames, meningen en feitelijke onjuistheden.
Het gaat hier ook over mijn mening. Als jij een beetje begrijpend kunt lezen, had je je de moeite kunnen besparen.
Ik ken en erken de feiten. Maar dan nog is het mijn goed recht om hier een eigen mening over te hebben.
pi_221091459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef incel het volgende:
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
Vraag dat eens aan de slachtoffers. LUL!!! :( :r
pi_221091496
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik dacht dit ook altijd.

Maar mijn uiteindelijke conclusie is dat sommigen monsters met een ontzettend minderwaardigheidsgevoel zijn.

De macht is het gevolg.

Waarom ik dat denk? Omdat macht nooit genoeg is. Anders zouden deze monsters wel een keer stoppen.

Dus is er iets anders dat hen blijft voortdrijven. En imo is dat andere dus hun ontzettende minderwaardigheidsgevoel.

Misschien is het vergelijkbaar met dat syndroom dat sommige vrouwen hebben: dat ze, als ze naar zichzelf kijken, zichzelf altijd lelijk vinden, hoeveel plastische chirurgie ze ook hebben gedaan.

Machtswellustelingen kijken naar zichzelf en vinden zich altijd minderwaardig, hoeveel macht ze ook hebben vergaard.
Grotendeels klopt dit wel. Denk ik. Maar het kan ook een weloverwogen tactiek zijn om je slachtoffer(s) murw te maken.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:27:12 #100
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221091882
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef Ole het volgende:

[..]
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"
[..]

De aanname is dat als je een groep vrouwen bij elkaar zet er heling plaatsvindt en alles pais en vree is.

Nou snap ik prima waarom je in bepaalde settings geen mannen erbij wil hebben als vrouwengroep of andersom maar de tekst is wel een beetje om te kotsen als je tussen de regels doorleest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')