abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221077790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat is dat eigenlijk?
Ja, we kennen allemaal de verhalen.
Vrouw wordt verkracht.

Het kan een vreemdeling zijn.
Maar het kan ook de eigen vader, broer, oom of buurman zijn.

Verkrachting: Met geweld en tegen de zin van het slachtoffer, gewelddadig binnendringen van het lichaam.
Niet eens voor het sexuele plezier, maar in de eerste plaats om je eigen macht over andermans lichaam te tonen.

Waarom?
Het is iets heel ziekelijks. En ik vind onze maatschappij soms ook best eng. Het is in sommige kringen onder mannen genormaliseerd om vrouwen vooral als object te zien en hun waarde te koppelen aan hoe ze eruitzien (en die mannen ben ik het meest bang voor). In mijn ervaring denken best veel mannen ‘recht’ op je te hebben. Natuurlijk zijn niet alle mannen zo, maar die manier van denken bestaat en is best wel geworteld in de maatschappij (is mijn beleving). En als je iemand niet meer als een volwaardig mens ziet, maar als iets wat er puur voor jou is, dan ligt daar volgens mij ook een voedingsbodem voor misbruik en geweld.
pi_221078059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 08:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eens. Dit soort uitspraken houdt de schaamte in stand en het niets gaan ondernemen.
Het is zo al moeilijk genoeg voor een man om hiervoor uit te komen... ;(
En dat is precies wat ik bedoelde.
Als justin de moeite had genomen eerst even verder te lezen, was hij de nuance van mij in post 25 heus wel tegengekomen.
  donderdag 18 juni 2026 @ 11:26:15 #53
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221078081
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies wat ik bedoelde.
Als justin de moeite had genomen eerst even verder te lezen, was hij de nuance van mij in post 25 heus wel tegengekomen.
Ik vind “Dat soort problemen moeten mannen zelf oplossen.” tamelijk ongenuanceerd.
Colleziono francobolli di bambini
pi_221078101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:42 schreef Gutso het volgende:

[..]
Het is iets heel ziekelijks. En ik vind onze maatschappij soms ook best eng. Het is in sommige kringen onder mannen genormaliseerd om vrouwen vooral als object te zien en hun waarde te koppelen aan hoe ze eruitzien (en die mannen ben ik het meest bang voor). In mijn ervaring denken best veel mannen ‘recht’ op je te hebben. Natuurlijk zijn niet alle mannen zo, maar die manier van denken bestaat en is best wel geworteld in de maatschappij (is mijn beleving). En als je iemand niet meer als een volwaardig mens ziet, maar als iets wat er puur voor jou is, dan ligt daar volgens mij ook een voedingsbodem voor misbruik en geweld.
Het is iets van alle tijden en komt in alle culturen voor.
pi_221078109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:26 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ik vind “Dat soort problemen moeten mannen zelf oplossen.” tamelijk ongenuanceerd.
Tja, als je selectief gaat kwoten. :')
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 13:16:49 #56
441859 crew  Lenny77
pi_221078905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies wat ik bedoelde.
Als justin de moeite had genomen eerst even verder te lezen, was hij de nuance van mij in post 25 heus wel tegengekomen.
Maar waarom moeten mannen dat dan maar zelf oplossen? De problematiek mag (moet) breed gedragen worden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221079169
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar waarom moeten mannen dat dan maar zelf oplossen? De problematiek mag (moet) breed gedragen worden.
Wat dit soort zaken aangaat, ben ik best wel bevooroordeeld.

Als je als vrijwilligster hebt gewerkt in een BVMLH en je moet dan dekking zoeken onder een tafel of in een kast met de vrouwen en hun kinderen omdat diverse 'papa's' buiten bedreigingen staan te roepen.
En ja, ik weet ook wel dat niet alle mannen zo zijn, maar destijds konden mishandelde en verkrachte vrouwen OOK nergens terecht.
Wij (vrouwen) hebben dit zelf opgelost. Althans dat probeerden we.

En nu komen er steeds meer mannen in beeld die dezelfde nachtmerrie meemaken. Heel erg allemaal, maar vorm praatgroepen met andere slachtoffers. Doe er iets aan.

Voor degenen die mij hierdoor een mannenhater noemen, het zij zo.
pi_221079206
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar waarom moeten mannen dat dan maar zelf oplossen? De problematiek mag (moet) breed gedragen worden.
Ben ik helemaal met je eens hoor. Maar waarom nu pas? Waarom ging het toen zo moeilijk? Omdat het toen vrouwen waren en nu het mannen zijn, moeten we het probleem wel meteen aanpakken?
  donderdag 18 juni 2026 @ 13:54:35 #59
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221079329
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tja, als je selectief gaat kwoten. :')
Als ik je recente reacties hierboven lees, dekt het de lading.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 15:25:16 #60
441859 crew  Lenny77
pi_221080101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ben ik helemaal met je eens hoor. Maar waarom nu pas? Waarom ging het toen zo moeilijk? Omdat het toen vrouwen waren en nu het mannen zijn, moeten we het probleem wel meteen aanpakken?
Tijden zijn veranderd. Goddank is het niet meer zoals vroeger dankzij mensen zoals jij O+
Maar we kunnen niet in het verleden blijven hangen, de mishandelde mannen van nu zijn eigenlijk de vrouwen van toen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221080196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Omdat sommigen monsters zijn die kicken op macht

Verder zou ik het niet weten
Ik denk dat het vooral lafaards zijn die kicken op de illusie om macht.

Volgende tekst in een spoiler gezet, omdat het mogelijk triggerend voor jou zou kunnen zijn. Dan heb je iig zelf de keus om het wel of niet te lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik je wel wil meegeven: iemand met de behoefte om een ander te mishandelen, is absoluut niet sterk. Ik kon dat zelf tot een paar jaar geleden niet geloven, omdat het gevoel wat ik over mezelf ervaarde te sterk was: dat ik te zwak en te weerloos ben en het daarom over mezelf afroep. Ik dacht daarbij: "Als ik het zo sterk voel en als het gevoel zo diep zit, dan moet het wel waar zijn. Bij therapie leer ik trucjes om mezelf aan te praten dat ik goed ben zoals ik ben, maar dat zijn leugens om die minderwaardigheidsgevoelens niet meer te hoeven voelen. Maar het is toch waar: als ik mij écht op den duur beter wil voelen zonder trucjes, moet ik de realiteit zoals die is onder ogen komen.

Uiteindelijk kwam ik er daardoor ook vanzelf achter dat het gevoel wat ik altijd over mezelf heb ervaren, niet in overeenstemming is met wat er nou feitelijk is gebeurd. Ik heb zelf geleerd dat gevoelens en emoties altijd de waarheid spreken, alleen in die zin dat iets goed voelt of juist niet. Gedachten en overtuigingen die ik eraan koppel, hoeven daarentegen niet te kloppen. Ik kreeg vroeger door mijn vader ook keer op keer op keer te horen dat ik een minderwaardig klootzakje was. Stel nou dat het waar zou zijn, dan had hij zichzelf heel veel moeite en energie kunnen besparen om dat te blijven benadrukken. Ook al is het gevoel/trauma over mezelf daarmee nog niet weg, rationeel gezien heeft het voor mij steeds minder nut om in de oude vertrouwde overtuigingen te blijven geloven. Dat helpt mij vervolgens weer om de confrontatie met mijn trauma's aan te gaan, omdat ik mij daarbij beter kan realiseren dat ik mij destijds weliswaar heel machteloos voelde, maar het in werkelijkheid eigenlijk niet was.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een man als Donald Trump. Hij zou in wezen gelukkig moeten zijn, omdat hij als president van de VS de machtigste man op aarde is. Hoger dan dat kan hij niet komen. Echter door de manier hoe hij die positie heeft bereikt, is hij niet gelukkig maar juist verbitterd en verzuurd. Ook al zijn wij bang dat wij de dupe daarvan worden als hij zijn eigen negativiteit afreageert op de wereld. Hij gooit daar uiteindelijk vooral zijn eigen glazen in. In plaats van om hetgeen wat hij heeft te kunnen inzetten om in ieder geval zijn eigen leven te verbeteren, verspilt hij zijn energie om het leven van anderen kapot te willen maken, waardoor hij zelf steeds dieper wegzakt in zijn eigen negativiteit.

Karma doet zijn werk.
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:51:06 #62
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221080350
waarom worden mannen eigenlijk verkracht?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221080413
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies wat ik bedoelde.
Als justin de moeite had genomen eerst even verder te lezen, was hij de nuance van mij in post 25 heus wel tegengekomen.
Post 25 is geen nuance, maar een bevestiging van mijn hele punt. In die post stel je dat mannen die slachtoffer zijn geen aangifte doen omdat ze verwachten uitgelachen te worden, en dat ze het daarom maar zelf moeten oplossen.

Naast dat je walgelijke aannames deed over uitlachen, gooi je opeens de meldingsbereidheid in de discussie. Totaal niet relevant. De realiteit is dat veruit de meeste zedendelicten, dus ook waar vrouwen slachtoffer zijn, niet worden gemeld bij de politie. Dus waar wil je eigenlijk heen met je "iets dat mannen zelf op moeten lossen"? Dat slachtoffers last hebben van projecties/oordelen uit de omgeving (zoals je "Welke vent laat zich nou...?") is iets waar alle slachtoffers last van kunnen hebben en geen expliciet genderprobleem.

Je schuurt zelf gigantisch tegen victim blaming en ja misandrie aan. Van mij uit prima hoor, maar hoe ga je met je prioriteit op vrouwelijke slachtoffers, hen met exact die houding verder helpen dan? Je lijkt het belangrijker te vinden dat onderscheid te blijven maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Justinn op 18-06-2026 16:15:36 ]
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:27:38 #64
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221080527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:01 schreef Justinn het volgende:

[..]
Je schuurt zelf gigantisch tegen victim blaming en ja misandrie aan. Van mij uit prima hoor,
Ik vind victim blaming (ongeacht geslacht) en misandrie niet zo prima.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 18:05:44 #65
441859 crew  Lenny77
pi_221081015
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:51 schreef Edding345 het volgende:
waarom worden mannen eigenlijk verkracht?
Zal ervan afhangen of de dader een man of vrouw is?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221081612
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Tijden zijn veranderd. Goddank is het niet meer zoals vroeger dankzij mensen zoals jij O+
Maar we kunnen niet in het verleden blijven hangen, de mishandelde mannen van nu zijn eigenlijk de vrouwen van toen.
Ho ho, effe wachten. Er zijn nog meer dan genoeg mannen die als kleine jongen in Het Verleden zijn misbruikt door het Vaticaan en zijn handlangers overal ter wereld. En misschien gebeurt dat nog steeds.

Ook zo'n mannenbolwerk, die ongestoord zijn gang kon gaan. Veel volwassen mannen hebben daar nu nog onverwerkte trauma's van. We kunnen dit soort zaken niet meer ongedaan maken, maar we kunnen wel eens nadenken hoe we dit soort ranzigheden vandaag en in de toekomst kunnen voorkomen. Dus ja, ik heb heus wel gevoel hoor, ben echt geen monster. Maar volwassen mannen die zich laten mishandelen door een vrouw, nou sorry hoor... :')

Helaas moet ik je ongelijk geven vwb je opmerking dat 'het goddank niet meer is zoals vroeger'.
Het enige verschil met vroeger is dat het nu veel eerder in de openbaarheid komt.
Hoewel, als je dan weer denkt aan ene Epstein.... :N

Het enige wat bereikt is, is dat verkrachting in het westen strafbaar is en dat verkrachting in een oorlogsgebied ook als een oorlogsmisdaad wordt behandeld én dat verkrachting binnen het huwelijk ook strafbaar is.
pi_221081713
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_221081715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:01 schreef Justinn het volgende:

[..]
Post 25 is geen nuance, maar een bevestiging van mijn hele punt. In die post stel je dat mannen die slachtoffer zijn geen aangifte doen omdat ze verwachten uitgelachen te worden, en dat ze het daarom maar zelf moeten oplossen.

Naast dat je walgelijke aannames deed over uitlachen, gooi je opeens de meldingsbereidheid in de discussie. Totaal niet relevant. De realiteit is dat veruit de meeste zedendelicten, dus ook waar vrouwen slachtoffer zijn, niet worden gemeld bij de politie. Dus waar wil je eigenlijk heen met je "iets dat mannen zelf op moeten lossen"? Dat slachtoffers last hebben van projecties/oordelen uit de omgeving (zoals je "Welke vent laat zich nou...?") is iets waar alle slachtoffers last van kunnen hebben en geen expliciet genderprobleem.

Je schuurt zelf gigantisch tegen victim blaming en ja misandrie aan. Van mij uit prima hoor, maar hoe ga je met je prioriteit op vrouwelijke slachtoffers, hen met exact die houding verder helpen dan? Je lijkt het belangrijker te vinden dat onderscheid te blijven maken.
Prima joh, ik heb mijn mening gegeven, ik heb getracht het toe te lichten hoe het er aan toe ging toen ik nog volop 'aksie' voerde tegen van alles en nog wat.

En wat mijn punt betreft; daar sta ik nog steeds achter. Ik wil niet de grote gelijkmaker zijn (verschil maken tussen mannelijke en vrouwelijke slachtoffers dus) die eer gun ik jou van harte. Succes ermee.

Dat jij het daar niet mee eens bent, is verder niet mijn probleem.
pi_221081725
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral lafaards zijn die kicken op de illusie om macht.

Volgende tekst in een spoiler gezet, omdat het mogelijk triggerend voor jou zou kunnen zijn. Dan heb je iig zelf de keus om het wel of niet te lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik je wel wil meegeven: iemand met de behoefte om een ander te mishandelen, is absoluut niet sterk. Ik kon dat zelf tot een paar jaar geleden niet geloven, omdat het gevoel wat ik over mezelf ervaarde te sterk was: dat ik te zwak en te weerloos ben en het daarom over mezelf afroep. Ik dacht daarbij: "Als ik het zo sterk voel en als het gevoel zo diep zit, dan moet het wel waar zijn. Bij therapie leer ik trucjes om mezelf aan te praten dat ik goed ben zoals ik ben, maar dat zijn leugens om die minderwaardigheidsgevoelens niet meer te hoeven voelen. Maar het is toch waar: als ik mij écht op den duur beter wil voelen zonder trucjes, moet ik de realiteit zoals die is onder ogen komen.

Uiteindelijk kwam ik er daardoor ook vanzelf achter dat het gevoel wat ik altijd over mezelf heb ervaren, niet in overeenstemming is met wat er nou feitelijk is gebeurd. Ik heb zelf geleerd dat gevoelens en emoties altijd de waarheid spreken, alleen in die zin dat iets goed voelt of juist niet. Gedachten en overtuigingen die ik eraan koppel, hoeven daarentegen niet te kloppen. Ik kreeg vroeger door mijn vader ook keer op keer op keer te horen dat ik een minderwaardig klootzakje was. Stel nou dat het waar zou zijn, dan had hij zichzelf heel veel moeite en energie kunnen besparen om dat te blijven benadrukken. Ook al is het gevoel/trauma over mezelf daarmee nog niet weg, rationeel gezien heeft het voor mij steeds minder nut om in de oude vertrouwde overtuigingen te blijven geloven. Dat helpt mij vervolgens weer om de confrontatie met mijn trauma's aan te gaan, omdat ik mij daarbij beter kan realiseren dat ik mij destijds weliswaar heel machteloos voelde, maar het in werkelijkheid eigenlijk niet was.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een man als Donald Trump. Hij zou in wezen gelukkig moeten zijn, omdat hij als president van de VS de machtigste man op aarde is. Hoger dan dat kan hij niet komen. Echter door de manier hoe hij die positie heeft bereikt, is hij niet gelukkig maar juist verbitterd en verzuurd. Ook al zijn wij bang dat wij de dupe daarvan worden als hij zijn eigen negativiteit afreageert op de wereld. Hij gooit daar uiteindelijk vooral zijn eigen glazen in. In plaats van om hetgeen wat hij heeft te kunnen inzetten om in ieder geval zijn eigen leven te verbeteren, verspilt hij zijn energie om het leven van anderen kapot te willen maken, waardoor hij zelf steeds dieper wegzakt in zijn eigen negativiteit.

Karma doet zijn werk.
Ik heb niet de spoiler gelezen, sorry en dank je voor de waarschuwing
En ik vind het erg voor je wat je meegemaakt hebt -O- Niemand verdient het om zo behandeld te worden... en je bent zeker geen minderwaardig persoon :*

Persoonlijk geloof ik niet zo in karma. Net zoals ik niet geloof dat mensen puur slecht of goed kunnen zijn. De psyche van een mens is daar gewoon te complex voor.
Sommige dingen zijn niet te doorgronden, niet te begrijpen, maar ik denk niet dat het uit pure slechtheid komt

Even een persoonlijk dingetje in de spoiler, als voorbeeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit alles betekent niet dat ik gedrag van mensen goed praat, dat ik zeg van "ja hij heeft monsterlijke dingen gedaan, MAAR dat geeft niet, want die persoon is lief voor katten"

Het is gewoon een complex iets. Het kost mij moeite om te geloven dat mensen zonder triggers tot dergelijke daden komt. En nee, het is absoluut niet de schuld van het slachtoffer, zelfs als zij/hij naakt de samba danst met een ananas op het hoofd. En nee, een slechte jeugd praat het niet goed, al kan het wel dingen verklaren. Ik denk dat een dader ernstige psychische of psychiatrische problemen heeft. Wat wederom geen excuus is, maar een verklaring.

maar goed... karma is niet zo "mijn ding"

Excuses als ik een beetje vaag ben :o
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 21:23:02 #70
441859 crew  Lenny77
pi_221082745
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ho ho, effe wachten. Er zijn nog meer dan genoeg mannen die als kleine jongen in Het Verleden zijn misbruikt door het Vaticaan en zijn handlangers overal ter wereld. En misschien gebeurt dat nog steeds.

Ook zo'n mannenbolwerk, die ongestoord zijn gang kon gaan. Veel volwassen mannen hebben daar nu nog onverwerkte trauma's van. We kunnen dit soort zaken niet meer ongedaan maken, maar we kunnen wel eens nadenken hoe we dit soort ranzigheden vandaag en in de toekomst kunnen voorkomen. Dus ja, ik heb heus wel gevoel hoor, ben echt geen monster. Maar volwassen mannen die zich laten mishandelen door een vrouw, nou sorry hoor... :')

Helaas moet ik je ongelijk geven vwb je opmerking dat 'het goddank niet meer is zoals vroeger'.
Het enige verschil met vroeger is dat het nu veel eerder in de openbaarheid komt.
Hoewel, als je dan weer denkt aan ene Epstein.... :N

Het enige wat bereikt is, is dat verkrachting in het westen strafbaar is en dat verkrachting in een oorlogsgebied ook als een oorlogsmisdaad wordt behandeld én dat verkrachting binnen het huwelijk ook strafbaar is.
Ik kan niet zoveel met jouw post. Klopt wel wat je zegt maar ik weet niet wat dat met de mannen van nu heeft te maken die in slechte situaties zitten en niet naar de politie durven of naar hun vrienden om te vertellen dat ze mishandeld/ verkracht zijn door een man OF vrouw (die :') van jou daarbij is veelzeggend voor hun moed te geven).
Overal in de wereld gebeuren dingen die niet kunnen. Bij kinderen, mannen en vrouwen. Daar kan ik, en ik denk jij ook, niet veel aan doen. Maar dichtbij kunnen we wel dingen doen. En dat start heel klein zoals bv op dit forum erkennen en aangeven dat ook mannen mishandeld worden en hulp moeten gaan zoeken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221083396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar volwassen mannen die zich laten mishandelen door een vrouw, nou sorry hoor... :')
Wow. Ik heb een beetje dezelfde duivel in me die het met je eens is hoor en ook denkt van wtf. Maar ik weet dat mijn gedachtes wat zoiets betreft nergens op slaan. Mannen kunnen ook slachtoffer zijn, al zal het alleen al zijn omdat ze ook gewoon geestelijke problemen kunnen hebben (nog afgezien dat sommige vrouwen gewoon ook lichamelijk sterker kunnen zijn dan sommige mannen maar oke..). Bedoel heb het idee dat ik deels slecht ben omdat ik deze gedachtes heb, en dan ontmoet ik jou die er juist mee zit te pronken :D
  donderdag 18 juni 2026 @ 23:11:05 #72
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221084225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Het enige wat bereikt is, is dat verkrachting in het westen strafbaar is
Dat is niet bereikt, dat was het al. Al héél lang.

quote:
Maar volwassen mannen die zich laten mishandelen door een vrouw, nou sorry hoor... :')
Volwassen vrouwen die zóóó kortzichtig denken, nou sorry hoor ..... 8)7 ^p^
Colleziono francobolli di bambini
pi_221085047
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik kan niet zoveel met jouw post. Klopt wel wat je zegt maar ik weet niet wat dat met de mannen van nu heeft te maken die in slechte situaties zitten en niet naar de politie durven of naar hun vrienden om te vertellen dat ze mishandeld/ verkracht zijn door een man OF vrouw (die :') van jou daarbij is veelzeggend voor hun moed te geven).
Overal in de wereld gebeuren dingen die niet kunnen. Bij kinderen, mannen en vrouwen. Daar kan ik, en ik denk jij ook, niet veel aan doen. Maar dichtbij kunnen we wel dingen doen. En dat start heel klein zoals bv op dit forum erkennen en aangeven dat ook mannen mishandeld worden en hulp moeten gaan zoeken.
Het gaat mij voornamelijk over mannen die worden mishandeld door vrouwen en dat niet bespreekbaar durven maken binnen hun vriendenkring of geen aangifte durven te doen uit schaamte.

Vroeger (de tijd dat ik nog strijdbaar was bladieblah) schaamden vrouwen zich OOK voor hun blauwe plekken.
Iedereen kent ongetwijfeld de smoesjes waarmee vrouwen uit die tijd dachten hun waardigheid te bewaren.
Ze waren van de trap gevallen, waren gestruikeld over de stofzuiger of hadden een 'ongelukje' met een dichtslaande deur.

Maar voor ik weer te veel afdwaal, ik heb gezocht maar niks kunnen vinden over rechtszaken waarbij een vrouw werd veroordeeld tot een straf omdat zij haar man/vriend zou hebben mishandeld.
Hoe komt dat dan? Waar ligt dat aan? Want ik ga er dan maar van uit dat er vandaag de dag wel mannen zijn die hiervan aangifte hebben gedaan.
pi_221085049
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:11 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Dat is niet bereikt, dat was het al. Al héél lang.
[..]
Volwassen vrouwen die zóóó kortzichtig denken, nou sorry hoor ..... 8)7 ^p^
Jij komt hier alleen maar om te trollen.
pi_221085052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:15 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wow. Ik heb een beetje dezelfde duivel in me die het met je eens is hoor en ook denkt van wtf. Maar ik weet dat mijn gedachtes wat zoiets betreft nergens op slaan. Mannen kunnen ook slachtoffer zijn, al zal het alleen al zijn omdat ze ook gewoon geestelijke problemen kunnen hebben (nog afgezien dat sommige vrouwen gewoon ook lichamelijk sterker kunnen zijn dan sommige mannen maar oke..). Bedoel heb het idee dat ik deels slecht ben omdat ik deze gedachtes heb, en dan ontmoet ik jou die er juist mee zit te pronken :D
Ik zit helemaal niet te pronken. Ik geef mijn mening. Meer niet.
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 07:50:42 #76
441859 crew  Lenny77
pi_221085220
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 06:23 schreef Hiddendoe het volgende:

Maar voor ik weer te veel afdwaal, ik heb gezocht maar niks kunnen vinden over rechtszaken waarbij een vrouw werd veroordeeld tot een straf omdat zij haar man/vriend zou hebben mishandeld.
Hoe komt dat dan? Waar ligt dat aan? Want ik ga er dan maar van uit dat er vandaag de dag wel mannen zijn die hiervan aangifte hebben gedaan.
Verschillende redenen: schaamte om toe te geven te gaan melden, verwondingen niet ernstig genoeg, politie die mss raar doet bij de aangifte (ze doen soms al moeilijk bij vrouwen, laat staan bij mannen), niet voor gerecht willen slepen,....
Persoonlijk ken ik 3 mannen die thuis mishandeld werden. Echt geen sokken of kleine iele ventjes. Maar weigeren om een vrouw (terug) te slaan. Dat ging van meppen tot dingen gooien tot hete soep over hun heen gegooid krijgen. En dan hebben we het nog niet over de psychische terreur. Geen van allen is daar verder mee gegaan. En de verhalen kwamen pas na jaren...
Triest is het.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 07:52:46 #77
483584 incel
they/them
pi_221085225
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
pi_221085723
Ik zie verkrachting als een vorm van mishandeling die inderdaad overwegend door mannen wordt toegepast, omdat het in verband staat met de seksualiteit van de man. Dat betekent overigens niet dat alle mannen verkrachters zijn. Het betekent evenmin dat mannen slechter zijn dan vrouwen. Mishandeling op zich wordt zowel door mannen en vrouwen gedaan. Omdat vrouwen over het algemeen fysiek minder sterk zijn, gebruiken vrouwen vooral emotionele mishandeling. Het doel is altijd hetzelfde. Zoals @ChildoftheStars al aangaf: de persoon kickt erop om macht en controle te hebben over een ander.

Het komt in wezen altijd neer op mindfuck. Daarom is het zo destructief. Het slachtoffer is vaak degene die zich een slecht mens voelt. De dader praat zichzelf daarentegen vaak aan het slachtoffer te zijn en om die reden het recht te hebben om een ander zo te behandelen en houdt schone schijn op naar anderen.

Als een slachtoffer het uiteindelijk durft op te brengen om te vertellen wat hem/haar gebeurd is, gebeurt het helaas heel vaak dat de omgeving het niet kan geloven of niet wilt geloven. Dan is de reactie vaak in de trant van: "Zeg je dat Piet dit bij jou gedaan heeft? Dat geloof ik niet! Piet is zo'n aardige charmante vent. Hij is altijd verzorgd gekleed en dat blauwe colbertje staat hem zo goed. Tijdens het trouwfeest van Johan en Annie had Piet een poos gepraat met mijn moeder en zij vond hem ook zo'n beschaafde innemende man. .... Ben je niet gewoon in de war? Realiseer je heel goed waar je Piet nou eigenlijk van beschuldigt!"

Als je als slachtoffer reacties krijgt zoals dit - wat in de praktijk helaas zo vaak gebeurt - voelt dat zo onwerkelijk. Het leven lijkt dan een grote nachtmerrie
pi_221086196
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat dit soort zaken aangaat, ben ik best wel bevooroordeeld.

Als je als vrijwilligster hebt gewerkt in een BVMLH en je moet dan dekking zoeken onder een tafel of in een kast met de vrouwen en hun kinderen omdat diverse 'papa's' buiten bedreigingen staan te roepen.
En ja, ik weet ook wel dat niet alle mannen zo zijn, maar destijds konden mishandelde en verkrachte vrouwen OOK nergens terecht.
Wij (vrouwen) hebben dit zelf opgelost. Althans dat probeerden we.

En nu komen er steeds meer mannen in beeld die dezelfde nachtmerrie meemaken. Heel erg allemaal, maar vorm praatgroepen met andere slachtoffers. Doe er iets aan.

Voor degenen die mij hierdoor een mannenhater noemen, het zij zo.
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was

Vrouwen hebben het gerealiseerd met de steun van de maatschappij, diezelfde steun krijgen mannen niet
pi_221086317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:31 schreef De_Pel het volgende:
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
TS heeft een nijdige dronk
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:09:31 #81
165264 Puzzie
Kreng de la crčme
pi_221087007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:31 schreef De_Pel het volgende:
Hiddendoe komt gelukkig wel stabiel over…
lol
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221088002
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:01 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was

Vrouwen hebben het gerealiseerd met de steun van de maatschappij, diezelfde steun krijgen mannen niet
Bron?
pi_221088074
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef incel het volgende:
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
Daarvoor hebben we prostituees
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 16:59:22 #84
441859 crew  Lenny77
pi_221089688
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:01 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Die mannenpraatgroepen en mannensteunhuizen worden stelselmatig de kop ingedrukt, in een Australische stad bijvoorbeeld hadden ze dat geprobeerd op te zetten, maar na beklaag van woedende feministen heeft de gemeente besloten dat er geen budget voor beschikbaar was
Die feministen zouden zich dood moeten schamen :(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:00:44 #85
483584 incel
they/them
pi_221089695
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daarvoor hebben we prostituees
Maar zelfs dat is voor niet iedereen weggelegd. Weet zeker dat sommige mannen zoiets hebben dat zelfs als je er betaalt voor krijgt dat sommige van die vrouwen denken van nee laat maar
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 17:01:33 #86
441859 crew  Lenny77
pi_221089702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Bron?
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 17:04:28 #87
22592 crew  Ole
pi_221089734
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Ik zag laatst iets over vrouwencirkels

Brrrrrr
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 17:07:31 #88
441859 crew  Lenny77
pi_221089759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:04 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik zag laatst iets over vrouwencirkels

Brrrrrr
Eigenlijk dus gewoon kletsen met je vriendinnen? :D
Waarom moet alles tegenwoordig toch zo in een label gegoten worden? Iedereen wil toch maar oh zo graag interessant zijn...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2026 @ 17:52:17 #89
22592 crew  Ole
pi_221090108
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eigenlijk dus gewoon kletsen met je vriendinnen? :D
Waarom moet alles tegenwoordig toch zo in een label gegoten worden? Iedereen wil toch maar oh zo graag interessant zijn...
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"

quote:
Op het moment dat je in een vrouwencirkel stapt, laat je al die drukte achter je en is er weer tijd voor jou. Voor jouw emoties. Voor jouw vraagstukken. Voor jouw ambities. Wanneer we als vrouwen in een groep zijn waar ook mannen zijn, is ons gedrag anders. We houden rekening met de mannen, we houden ons in of maken ons juist groot. We worden verzorgend of willen indruk maken op de ander. In het samenzijn met alleen vrouwen, verbinden we ons met onze vrouwelijke, helende energie. We mogen weer volledig vrouw zijn. Zonder dat er sprake is van jaloezie, nijd of afgunst. We zien elkaars talenten en kracht waardoor we zelf en samen mogen groeien. Op elkaars kracht en kwetsbaarheid.

De vrouwencirkel biedt je de gelegenheid om je kwetsbaar op te stellen. Om op jezelf te reflecteren. Om te leren van elkaar. De cirkel is gebouwd op liefde, vertrouwen en is vrij van oordelen en ongevraagd advies. Wanneer je je open durft op te stellen en je deelt je kwetsbaarheden met elkaar, bevrijd je jezelf van lasten, die je misschien al sinds je kindertijd met je meedraagt. Het delen biedt ook de ander om die pijnpunten te helen. Zo is de cirkel een fijne plek om aspecten van jezelf te verkennen die je misschien al een poosje onder het tapijt hebt geschoven. Omdat je ze gewoonweg nog niet kon aankijken. Omdat het te zwaar was om te dragen. Door te delen komen alle aspecten van ons zijn beter in balans.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:12:56 #90
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221090552
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 06:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij komt hier alleen maar om te trollen.
Je zou ook kunnen proberen op argumenten te discussiëren in plaats van op aannames, meningen en feitelijke onjuistheden.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 20:16:06 #91
441859 crew  Lenny77
pi_221091025
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef Ole het volgende:

[..]
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"
[..]

:')
Einddoel: menstruele synchronisatie
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221091183
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')
Einddoel: menstruele synchronisatie
Nou ja zulke activiteiten kunnen toch wel nut hebben voor sommige vrouwen? Bedoel ik weet dat die Janneke er goed geld voor vraagt en dergelijke sites gebruiken altijd bepaalde bewoordingen.. maar betekent toch niet dat het niet kan werken voor sommige vrouwen :P
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 20:37:46 #93
441859 crew  Lenny77
pi_221091212
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:34 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja zulke activiteiten kunnen toch wel nut hebben voor sommige vrouwen? Bedoel ik weet dat die Janneke er goed geld voor vraagt en dergelijke sites gebruiken altijd bepaalde bewoordingen.. maar betekent toch niet dat het niet kan werken voor sommige vrouwen :P
Oh dat zal zeker helpen, maar waarom moet dat weer geld kosten en zo een speciaal naampje dragen?
Zoals ik zei: kletsen met de vriendinnen doet hetzelfde en is gratis :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221091231
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Omdat sommigen monsters zijn die kicken op macht

Verder zou ik het niet weten
Ik dacht dit ook altijd.

Maar mijn uiteindelijke conclusie is dat sommigen monsters met een ontzettend minderwaardigheidsgevoel zijn.

De macht is het gevolg.

Waarom ik dat denk? Omdat macht nooit genoeg is. Anders zouden deze monsters wel een keer stoppen.

Dus is er iets anders dat hen blijft voortdrijven. En imo is dat andere dus hun ontzettende minderwaardigheidsgevoel.

Misschien is het vergelijkbaar met dat syndroom dat sommige vrouwen hebben: dat ze, als ze naar zichzelf kijken, zichzelf altijd lelijk vinden, hoeveel plastische chirurgie ze ook hebben gedaan.

Machtswellustelingen kijken naar zichzelf en vinden zich altijd minderwaardig, hoeveel macht ze ook hebben vergaard.
pi_221091274
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik hoef zelfs geen bron... Ik geloof dit wel.
Denk eraan dat de feminist van nu niet meer is zoals die van vroeger he?
Wij zijn nog van de eerste golven die eigenlijk heel normale dingen vroegen, de feminist van nu is vaker een hele boze mannenhatende schreeuwer.
Ik dus niet. Nogal makkelijk. Lekker vaag iets beweren over een of andere Australische stad.
pi_221091289
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh dat zal zeker helpen, maar waarom moet dat weer geld kosten en zo een speciaal naampje dragen?
Zoals ik zei: kletsen met de vriendinnen doet hetzelfde en is gratis :)
Niet iedereen heeft vriendinnen, om maar 1 ding te noemen ;) Mij trekt het ook niet aan hoor, ook niet als ik vrouw zou zijn lijkt me. Maar dat het geld kost en die speciale bewoordingen trekt nou eenmaal een bepaald typte vrouwen aan. Vrouwen die het wellicht echt als meer ervaren dan gewoon met een ander persoon praten maar het echt ervaren als 'verbinding met iemand anders'. Of dat in ieder geval zouden willen
pi_221091305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:12 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Je zou ook kunnen proberen op argumenten te discussiëren in plaats van op aannames, meningen en feitelijke onjuistheden.
Het gaat hier ook over mijn mening. Als jij een beetje begrijpend kunt lezen, had je je de moeite kunnen besparen.
Ik ken en erken de feiten. Maar dan nog is het mijn goed recht om hier een eigen mening over te hebben.
pi_221091459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef incel het volgende:
Ik snap niet waarom het geen seksueel plezier zou zijn en puur om macht zou gaan? Is dat echt zo of bewezen want volgens mij gaat het meer om plezier of ontlading vooral. Mensen die echt niet aan hun trekken kunnen komen dat dit de enige mogelijkheid voor ze is.
Vraag dat eens aan de slachtoffers. LUL!!! :( :r
pi_221091496
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik dacht dit ook altijd.

Maar mijn uiteindelijke conclusie is dat sommigen monsters met een ontzettend minderwaardigheidsgevoel zijn.

De macht is het gevolg.

Waarom ik dat denk? Omdat macht nooit genoeg is. Anders zouden deze monsters wel een keer stoppen.

Dus is er iets anders dat hen blijft voortdrijven. En imo is dat andere dus hun ontzettende minderwaardigheidsgevoel.

Misschien is het vergelijkbaar met dat syndroom dat sommige vrouwen hebben: dat ze, als ze naar zichzelf kijken, zichzelf altijd lelijk vinden, hoeveel plastische chirurgie ze ook hebben gedaan.

Machtswellustelingen kijken naar zichzelf en vinden zich altijd minderwaardig, hoeveel macht ze ook hebben vergaard.
Grotendeels klopt dit wel. Denk ik. Maar het kan ook een weloverwogen tactiek zijn om je slachtoffer(s) murw te maken.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:27:12 #100
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221091882
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef Ole het volgende:

[..]
Maar niet zomaar kletsen! " verbinden"
[..]

De aanname is dat als je een groep vrouwen bij elkaar zet er heling plaatsvindt en alles pais en vree is.

Nou snap ik prima waarom je in bepaalde settings geen mannen erbij wil hebben als vrouwengroep of andersom maar de tekst is wel een beetje om te kotsen als je tussen de regels doorleest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')