Achquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
Charlotte is kwijt. Ze ligt niet op het nest te slapen en is al een paar uur niet gezien. De mini’s lijken me nog wat klein om zonder warmte de nacht door te kunnen komen…. Rond 20.30 is er nog wel voor een hapje gezorgd zagen we in de screenshots van de bewegingssensor. Maar daarna is de ouder weer weggevlogen. Meh.
Ik heb even ChatGPT gevraagd (dus het blijft een korreltje zout, maar goed wie heeft hier verder nou verstand van), die zegt dat onweer geen groot probleem zou moeten zijnquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:55 schreef Phaidra het volgende:
Over 20 min barst het hier los met regen en mogelijk onweer. Vogels voelen dat wel aan dacht ik, maar het kastje lijkt me toch juist een veilige plek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt tricky als het koud wordt, dus. Maar volgens mij wordt het rond de 10-15 graden vanavond.Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
Charlotte is kwijt. Ze ligt niet op het nest te slapen en is al een paar uur niet gezien. De mini’s lijken me nog wat klein om zonder warmte de nacht door te kunnen komen…. Rond 20.30 is er nog wel voor een hapje gezorgd zagen we in de screenshots van de bewegingssensor. Maar daarna is de ouder weer weggevlogen. Meh.
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
quote:Op zondag 3 mei 2026 09:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat er een buurtkat langs is gekomen.
Lunch met een vriendin.quote:Op zondag 3 mei 2026 16:07 schreef Farenji het volgende:
Wat een drama! Ik hoop dat het goed komt en Charlotte gewoon even een time out nodig had ofzo.
Ik heb het net even opgezocht op de site van de dierenbescherming:quote:Op zondag 3 mei 2026 13:28 schreef oh-oh het volgende:
Oh no... Als ze echt niet meer terug komt kun je mss de dierenambu of een vogelopvang toch eens bellen om advies? Want wss is Bas ze wel aan het voeren maar die mist het warmhoudinstinct...
Toevallig heb ik vrijdag vogelpindakaas met meelwormen besteld, als het goed is wordt dat maandag bezorgd.quote:Om te voorkomen dat er onnodig jonge vogels bij hun ouders worden weggehaald, volgen hieronder enkele situaties waarin u een jonge vogel kunt aantreffen en hoe te handelen.
Mezen:
Wat is er aan de hand: Een van de ouders is dood.
Hoe te handelen: Niet mee bemoeien, vader of moeder voert gewoon door. Je kunt eventueel een bakje universeel voer in de buurt neerzetten.
Ze liggen ‘s nachts ook alleen inderdaad. Ik vroeg me af of het een tactiek kan zijn. Minder warmte aanbieden en dan kijken wie dat overleeft. Degene die nog te klein/zwak zijn, zouden wellicht te veel energie kosten om groot te krijgen.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:49 schreef oh-oh het volgende:
Meelwormen apart van de pindakaas neem ik aan? Dat kan papa ze wel voeren idd. Liggen ze in de nacht ook alleen?
Nee, dat lijkt me ook niet realistisch.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:40 schreef DoubleDip het volgende:
Leuk hoor die bekkies weer. Maar goed, de natuur is hard. Dus denken dat er straks 8 kleine meisjes uitvliegen is ook niet echt realistisch denk ik.
Of ze vliegen wel uit, waarna ze gelijk opgewacht worden door een kat/reiger/etc…quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:40 schreef DoubleDip het volgende:
Leuk hoor die bekkies weer. Maar goed, de natuur is hard. Dus denken dat er straks 8 kleine meisjes uitvliegen is ook niet echt realistisch denk ik.
Jemig, ik word helemaal depri.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Of ze vliegen wel uit, waarna ze gelijk opgewacht worden door een kat/reiger/etc…
Dat heb ik eens live zien gebeuren, heb er echt nachten slecht van geslapen, direct getraumatiseerdquote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Of ze vliegen wel uit, waarna ze gelijk opgewacht worden door een kat/reiger/etc…
Nou dan hoop ik deze pestkopquote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze worden meestal niet ouder dan een paar jaar, dus zo erg is het ook niet. Maar misschien zit er een hele sterke tussen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me ook niet realistisch.
Zou wel een unicum zijn.
Nou heb jij je naam ook niet echt mee, hè…..quote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat heb ik eens live zien gebeuren, heb er echt nachten slecht van geslapen, direct getraumatiseerd.
Bij ons brievenbusnestje hielden we de katten een paar dagen binnen als de (uit)vlieglessen begonnen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen hoor! Maar ik zie het gewoon niet goed genoeg.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:56 schreef Kanaroe het volgende:
Zijn ze niet gewoon met zijn tweetjes aan het voeren?
quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:06 schreef DoubleDip het volgende:
Gaat hard zo, krijgen ze nou al een laagje dons?
Snap ik, die 'stropdas' is niet te zien zo. Ik weet ook niet of zo'n koolmeesmoeder wekenlang op haar jongen blijft zitten..quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen hoor! Maar ik zie het gewoon niet goed genoeg.
Die het hardste schreeuwt krijgt t meestquote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:44 schreef Phaidra het volgende:
In ieder geval 1 kuiken wordt goed gevoed.
[ afbeelding ]
Dat doen ze samenquote:Op donderdag 7 mei 2026 18:56 schreef Kanaroe het volgende:
Zijn ze niet gewoon met zijn tweetjes aan het voeren?
Niet als er een verdwenen isquote:
Jezus sorry hoorquote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat is hier De Grote Vraag
Charlotte was verdweneni![]()
Leukquote:Op zaterdag 9 mei 2026 20:42 schreef Elpis het volgende:
Ahw wat een leuk topic.
Hier ook een nestkastje dat piepgeluidjes maakt.Ein-de-lijk na jaren. Pimpelmezen in ons geval.
Ze hebben eindelijk door dat er ook een pimpelmezen kastje hing. Ze testten jarenlang alleen het koolmezen kastje.
Zit al te dubben vanaf wanneer ik poezebeest binnen moet houden. Gelukkig wel een bejaarde, maar toch wist ze onlangs een muis te vangen dus niet ongevaarlijk.
Steeds meer vogel ookquote:Op zondag 10 mei 2026 18:38 schreef Phaidra het volgende:
Ze gaan wel wat meer scharrelen inmiddels.
[ afbeelding ]
SPOILER: WARNING - dode kuikensOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 11-05-2026 17:19:07 ]
Dat denk ik ook. Die vogeltjes waren nog niet volwassen genoeg om te vliegen. Jammer dit.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:06 schreef Lenny77 het volgende:
Nee daar is iets in de nacht gebeurd
Ratten? Een ander roofdier?
Deze waren echt nog niet klaar om uit te vliegen en al helemaal niet om terug te vliegen
Zo triest..
quote:Op maandag 11 mei 2026 16:42 schreef Phaidra het volgende:
Nou moe… waarschijnlijk zijn de kuikens gistermiddag/ avond uitgevlogen. We hebben het niet gezien of gemerkt. Helaas hebben ze het niet allemaal gered. Minimaal 2 liggen nu dood in het kastje. Ik snap er niks van. Op de screenshots van de bewegingssensor zie ik nog een stuk of 4 kuikens levend bij elkaar zitten rond 22 uur, maar ergens in de nacht is er iets gebeurd. Waren ze ziek? Vertrappeld? Door de nachtview is het niet erg goed te zien. In de ochtend was er iig geen levend kuiken meer over. Hopelijk is de rest wel echt uitgevlogen.
Dit. Veel te klein nog.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ach gossie. Die zijn nog niet zelf uitgevlogen hoor
Vorig jaar januari de knoop doorgehakt dat het gewoon niet meer ging met de herrie, ik moest mijn vogels regelmatig uit elkaar halen vanwege ruzie en lawaai maken. Ik was het ook wel zat om overal veertjes, zaadjes en poep tegen te komenquote:Op maandag 11 mei 2026 19:09 schreef Coco het volgende:
[..]
Waarom doe jij eigenlijk niks meer met vogels?
Ja dat weten we heel goed inderdaad. Maar ik trek het slecht dat het zo ineens is gegaan, terwijl we gister eind van de middag nog 6 zeer levendige kuikens zagen. Hoe dan? Maar ja, zelfs met het nest in volle zicht kan het dus een mysterie blijven…quote:Op maandag 11 mei 2026 18:21 schreef GGMM het volgende:
Dat is wel de natuur helaas. Hopelijk houdt het je niet tegen om in de toekomst opnieuw een huis te bieden aan een nieuwe vogel. Bij jou hebben ze meer kans dan zonder huisje
Maar ik kan me voorstellen dat je hier niet graag naar kijkt nee
Ik was vandaag op kantoor, maar bij thuiskomst heb ik niks kunnen vinden onder het huisje.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef Watmoetjenou het volgende:
Da's een pijnlijk einde
(liggen er geen dode kuikens onder het vogelhuisje?)
Nee, het zijn alleen screenshots op het moment dat er beweging zichtbaar is. Die plaatjes zijn letterlijk 1x1 cm dus het blijft een puzzel om daar iets op te onderscheiden. Met de telefoon kan je wel wat inzoomen, maar al snel wordt het dan pixelig. En helemaal omdat het ‘s nachts is gebeurd.quote:Op maandag 11 mei 2026 19:25 schreef Schanulleke het volgende:
Wat verdrietig, al hoort het natuurlijk wel bij de natuur.
Niets dus op video in de nacht van een eventuele rover?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |