Heel erg veel juist als de ouder in de buurt is. Om aandacht te trekken dat ze eten willenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:37 schreef vencodark het volgende:
Maken zulke piepers ook al geluid eigenlijk?
Nee op dit moment horen we ze niet. We kunnen wel geluid horen, maar dat is voornamelijk getik en geschraap van snavel en poten. Soms de fluit van de ouders. En opstijgende vliegtuigen op de achtergrondquote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:37 schreef vencodark het volgende:
Maken zulke piepers ook al geluid eigenlijk?
Och die bekkies! 🥰quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:24 schreef Phaidra het volgende:
Het lijkt erop dat alle eieren nu zijn uitgekomen. Tellen is me nog niet gelukt, maar ik zei geen wit meer tussen de kluwen vogeltjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bas wordt nu ook vaker gespot. Hij brengt wat eten en vliegt weer weg
.
Dat geven de ouders niet aan de kleintjes. Hetgeen mensen bijvoeren wordt gegeten door de ouders zelf en kan dus een grote ondersteuning zijn daar ze al zoveel werk hebben om degelijk voedsel voor het grut te voorzien. De kleintjes krijgen alleen 'wildvangst'.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:49 schreef pmponer het volgende:
Iedereen de pinda's uit de tuin? DIe kleintjes kunnen dat niet verteren.
Gek, ik heb toch wel eens een ander verhaal van vogelaars gehoord. En idd bijvoeren is op dit moment zeker niet nodig.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat geven de ouders niet aan de kleintjes. Hetgeen mensen bijvoeren wordt gegeten door de ouders zelf en kan dus een grote ondersteuning zijn daar ze al zoveel werk hebben om degelijk voedsel voor het grut te voorzien. De kleintjes krijgen alleen 'wildvangst'.
(bron: onze vogelbescherming hier in de buurt)
(los daarvan hebben ze nu niet echt meer nood aan pinda's)
Dat is dan verouderde info, dat werd vroeger gedacht maar inmiddels achterhaald.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:39 schreef pmponer het volgende:
[..]
Gek, ik heb toch wel eens een ander verhaal van vogelaars gehoord. En idd bijvoeren is op dit moment zeker niet nodig.
Ik tel 6 gele bekjesquote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:24 schreef Phaidra het volgende:
Het lijkt erop dat alle eieren nu zijn uitgekomen. Tellen is me nog niet gelukt, maar ik zei geen wit meer tussen de kluwen vogeltjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bas wordt nu ook vaker gespot. Hij brengt wat eten en vliegt weer weg
.
Ik denk er heel even 7 te zien in een flits aan het begin van het laatste filmpje. Maar lastig te zien. In elk geval geen 8 op beeld.quote:
Als je al de neiging hebt tot bijvoeren, zet dan een bakje meelwormen neer.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:49 schreef pmponer het volgende:
Iedereen de pinda's uit de tuin? DIe kleintjes kunnen dat niet verteren.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:50 schreef pmponer het volgende:
Kan je wat vertellen over welk vogelkastje en camera je hebt. Ik zou dit volgend jaar ook wel geinig vinden in een van onze vogelhuisjes.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Phaidra het volgende:
Het is een alles-in-1 pakket van Green Feathers: https://www.green-feathers.co.uk/
Haha precies dit inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Deze nestjes zijn een combo van torenflat en tetris. Er kunnen er best 8 in zitten, maar niet iedereen laat zich op hetzelfde moment zien.
Getver, das niet de bedoelingquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
Charlotte is kwijt. Ze ligt niet op het nest te slapen en is al een paar uur niet gezien. De mini’s lijken me nog wat klein om zonder warmte de nacht door te kunnen komen…. Rond 20.30 is er nog wel voor een hapje gezorgd zagen we in de screenshots van de bewegingssensor. Maar daarna is de ouder weer weggevlogen. Meh.
Is het heel slecht weer bij jullie?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
Charlotte is kwijt. Ze ligt niet op het nest te slapen en is al een paar uur niet gezien. De mini’s lijken me nog wat klein om zonder warmte de nacht door te kunnen komen…. Rond 20.30 is er nog wel voor een hapje gezorgd zagen we in de screenshots van de bewegingssensor. Maar daarna is de ouder weer weggevlogen. Meh.
Achquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb even ChatGPT gevraagd (dus het blijft een korreltje zout, maar goed wie heeft hier verder nou verstand van), die zegt dat onweer geen groot probleem zou moeten zijnquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:55 schreef Phaidra het volgende:
Over 20 min barst het hier los met regen en mogelijk onweer. Vogels voelen dat wel aan dacht ik, maar het kastje lijkt me toch juist een veilige plek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt tricky als het koud wordt, dus. Maar volgens mij wordt het rond de 10-15 graden vanavond.Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
quote:Op zondag 3 mei 2026 09:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat er een buurtkat langs is gekomen.
Lunch met een vriendin.quote:Op zondag 3 mei 2026 16:07 schreef Farenji het volgende:
Wat een drama! Ik hoop dat het goed komt en Charlotte gewoon even een time out nodig had ofzo.
Ik heb het net even opgezocht op de site van de dierenbescherming:quote:Op zondag 3 mei 2026 13:28 schreef oh-oh het volgende:
Oh no... Als ze echt niet meer terug komt kun je mss de dierenambu of een vogelopvang toch eens bellen om advies? Want wss is Bas ze wel aan het voeren maar die mist het warmhoudinstinct...
Toevallig heb ik vrijdag vogelpindakaas met meelwormen besteld, als het goed is wordt dat maandag bezorgd.quote:Om te voorkomen dat er onnodig jonge vogels bij hun ouders worden weggehaald, volgen hieronder enkele situaties waarin u een jonge vogel kunt aantreffen en hoe te handelen.
Mezen:
Wat is er aan de hand: Een van de ouders is dood.
Hoe te handelen: Niet mee bemoeien, vader of moeder voert gewoon door. Je kunt eventueel een bakje universeel voer in de buurt neerzetten.
Ze liggen ‘s nachts ook alleen inderdaad. Ik vroeg me af of het een tactiek kan zijn. Minder warmte aanbieden en dan kijken wie dat overleeft. Degene die nog te klein/zwak zijn, zouden wellicht te veel energie kosten om groot te krijgen.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:49 schreef oh-oh het volgende:
Meelwormen apart van de pindakaas neem ik aan? Dat kan papa ze wel voeren idd. Liggen ze in de nacht ook alleen?
Nee, dat lijkt me ook niet realistisch.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:40 schreef DoubleDip het volgende:
Leuk hoor die bekkies weer. Maar goed, de natuur is hard. Dus denken dat er straks 8 kleine meisjes uitvliegen is ook niet echt realistisch denk ik.
Of ze vliegen wel uit, waarna ze gelijk opgewacht worden door een kat/reiger/etc…quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:40 schreef DoubleDip het volgende:
Leuk hoor die bekkies weer. Maar goed, de natuur is hard. Dus denken dat er straks 8 kleine meisjes uitvliegen is ook niet echt realistisch denk ik.
Jemig, ik word helemaal depri.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Of ze vliegen wel uit, waarna ze gelijk opgewacht worden door een kat/reiger/etc…
Dat heb ik eens live zien gebeuren, heb er echt nachten slecht van geslapen, direct getraumatiseerdquote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Of ze vliegen wel uit, waarna ze gelijk opgewacht worden door een kat/reiger/etc…
Nou dan hoop ik deze pestkopquote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze worden meestal niet ouder dan een paar jaar, dus zo erg is het ook niet. Maar misschien zit er een hele sterke tussen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me ook niet realistisch.
Zou wel een unicum zijn.
Nou heb jij je naam ook niet echt mee, hè…..quote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat heb ik eens live zien gebeuren, heb er echt nachten slecht van geslapen, direct getraumatiseerd.
Bij ons brievenbusnestje hielden we de katten een paar dagen binnen als de (uit)vlieglessen begonnen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen hoor! Maar ik zie het gewoon niet goed genoeg.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:56 schreef Kanaroe het volgende:
Zijn ze niet gewoon met zijn tweetjes aan het voeren?
quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:06 schreef DoubleDip het volgende:
Gaat hard zo, krijgen ze nou al een laagje dons?
Snap ik, die 'stropdas' is niet te zien zo. Ik weet ook niet of zo'n koolmeesmoeder wekenlang op haar jongen blijft zitten..quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen hoor! Maar ik zie het gewoon niet goed genoeg.
Die het hardste schreeuwt krijgt t meestquote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:44 schreef Phaidra het volgende:
In ieder geval 1 kuiken wordt goed gevoed.
[ afbeelding ]
Dat doen ze samenquote:Op donderdag 7 mei 2026 18:56 schreef Kanaroe het volgende:
Zijn ze niet gewoon met zijn tweetjes aan het voeren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |