Het is vooral whining.quote:Op vrijdag 17 april 2026 23:30 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, als Trump het doet heet het Winning
https://www.rtl.nl/nieuws(...)leger-zuiden-libanonquote:Op zaterdag 18 april 2026 07:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is vooral whining.
Maar zijn de voorwaarden nu bekend?
Dat is niet de bedoeling.quote:
Blijkbaar is het dus iran die tol wil, tegen alle verdragen in.quote:
Een wig drijven in de samenlevingen en vervolgens de boel overnemen. Wie is dit stukje tumor? Naam en rugnummer beschikbaar van deze 'official'?quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder toch wel dat Hezbollah.
[ twitter ]
'Die hele circus'?quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:35 schreef Joppiez het volgende:
Wel grappig om te zien dat de beurzen immuun leken te worden bij slecht nieuws uit Iran maar wel bij die zogenaamde aankondiging gisteren weer de lucht in schoten en nu op een absolute top staan. Het zal allemaal wel. Hopelijk stort die hele circus morgen nog in.
Tegen welke verdragen in?quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het dus iran die tol wil, tegen alle verdragen in.
De VS heeft hier wel een punt. Iran is gewoon een kut land dat niet te vertrouwen is met dit spul. De VS heeft echt gepraat maar er komt alleen maar onzin uit. Ze lullen links en doen rechts.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)leger-zuiden-libanon
Iran zegt verrijkt uranium niet te zullen verplaatsen
Iran ontkent dat het zijn verrijkt uranium zal overdragen aan het buitenland. Dat zegt een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Eerder vandaag zei de Amerikaanse president Donald Trump tegen persbureau Reuters samen met Iran het materiaal op te graven. Vervolgens zou het materiaal naar de VS moeten worden gebracht.
De Verenigde Staten eisen al lange tijd van het land dat het zijn verrijkt uranium afstaat. Eerder klonken geruchten dat het overbrengen van het materiaal naar een ander land misschien aan die eis kon voldoen. Rusland bood in dat kader aan het uranium op te slaan, een aanbod dat nog steeds staat.
Naar schatting beschikt Iran over zo'n 450 kilo 60 procent verrijkt uranium. Als dat verder wordt verrijkt is dat goed om ongeveer 10 kernwapens te maken. Iran zegt al langere tijd zulke ambities niet te hebben.
Je kunt het ene pak papier ongedaan maken met een volgende stapel papier. Dat heeft Trump de wereld wel geleerd.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie is dan de schuldige? Trump of iran?
Dat is niet relevant. De straat was open omdat Iran gewoon kon doen wat ze wilden doen. Europa moet eens verder kijken dan zijn neus lang is. Ik snap Trump wel; Europa roept heel veel krijst heel veel wil niks doen maar als er ingegrepen moet worden zijn ze er niet.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien is het relevant dat de straat gewoon open was voor deze briljante oorlog van jouw narcistische dementerende oranje idool? Zomaar een gedachte hoor.
Zijn er nog serieus mensen die dat ter discussie stellen?quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet maar waar het eeuwige naïeve gedrag en het vooral niet ingrijpen, is gewoon de weg vrij maken voor terrorisme.quote:
Mijn wat?quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien is het relevant dat de straat gewoon open was voor deze briljante oorlog van jouw narcistische dementerende oranje idool? Zomaar een gedachte hoor.
Tja, machthebbers zijn altijd selectief omgegaan met dat soort verdragen. Dat was al zo toen Hugo de Groot met het idee van Mare Librum kwam. De ene keer vielen we (de VOC / Nederland) met dat in de hand anderen aan en de volgende keer deden we precies het tegenovergestelde…quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan wacht ik geduldig op repliek om je gelijk te halen van jou op mijn eerder gegeven antwoord op dezelfde stelling..quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn wat?
Blijkbaar heb ik gelijk hier, anders gaan mensen namelijk niet op de persoonlijke toer.
Toen ik gisteren zei dat je automatisch verloren had na je je je refereerde ik naar dit soort debiele posts.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn wat?
Blijkbaar heb ik gelijk hier, anders gaan mensen namelijk niet op de persoonlijke toer.
Het is helemaal niet tegen alle verdragen in.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen van de betrokken terroristische regimes van deze oorlog heeft de verdragen voor vrije navigatie waar hij naar refereert ooit geratificeerd. Niet Israël, niet de VS en niet Iran. Het is alsof je gaat klagen dat de VS of China zich niet houden aan een random EU verdrag. Waarom zouden ze? Zeker Iran dat in de praktijk al decennia geen vrijheid heeft.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, machthebbers zijn altijd selectief omgegaan met dat soort verdragen. Dat was al zo toen Hugo de Groot met het idee van Mare Librum kwam. De ene keer vielen we (de VOC / Nederland) met dat in de hand anderen aan en de volgende keer deden we precies het tegenovergestelde…
Zo is het altijd gegaan. En in deze kan je ook wel betogen dat de Amerikanen met hun oorlog, die ook tegen alle verdragen in ging.
De VS heeft geen gelijk. Iran staat het vrij om te ontwikkelen wat ze zelf willen. Als Iran een atoombom had geweest hadden ze die al decennia gehad. Pakistan bijvoorbeeld heeft ook al jaar en dag een atoombom en goede relaties met Iran.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
De VS heeft hier wel een punt. Iran is gewoon een kut land dat niet te vertrouwen is met dit spul. De VS heeft echt gepraat maar er komt alleen maar onzin uit. Ze lullen links en doen rechts.
De VS is het enige land wat ook daadwerkelijk wat doet.
quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zijn er nog serieus mensen die dat ter discussie stellen?
Trump.... De VS is de veroorzaker van dit alles. Samen met Netanyahu.
Sommige gaan. De Fransen blijven liggen/gaan terug... Maakt blijkbaar nog veel uit van wie het schip is/waar het naartoe gaatquote:Op zaterdag 18 april 2026 08:48 schreef xzaz het volgende:
https://www.marinetraffic(...)/centery:26.7/zoom:9
Ze gaan!
Stukje projectie en verzwijgen van feiten.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toen ik gisteren zei dat je automatisch verloren had na je je je refereerde ik naar dit soort debiele posts.
[..]
Het is helemaal niet tegen alle verdragen in.
Want peace? Prepair for war.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:18 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Afschalen doen de Amerikanen nog niet
Israel en de VS zijn de hoofdsponsors van terrorisme in de regio. Die twee landen hebben véél meer slachtoffers gemaakt dan Iran. Iran houdt het ook meer bij de eigen burgers terroriseren dan de aanvallende landen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ernstig kort geheugen blijkbaar. Iran, de hoofdsponsor van het decenia lange terrorisme in de regio.
'Vs en israel vielen het eerste aaaaaaaan'
En over '7 oktober' maar blijven wijzen naar israel als schuldige, terwijl wie ook alweer aanviel?
Hypocrietje tot in de diepste vezels van je bestaan
TLDR van je hele postgeschiedenis.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stukje projectie en verzwijgen van feiten.
Daar begon hij laast opeens ook weer over inderdaad. Deze afhandeling houdt ze voorlopig nog wel enigszins bezig dus helemaal met volle aandacht kunnen ze elders nog niet opereren maar de afschrikking had waarschijnlijk wat beter gewerkt met wat doodskisten uit een vliegtuig.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De oranje antichrist is Groenland ook nog niet vergeten.
7 oktober was uiteraard een verschrikkelijke daad met 1.139 doden als gevolg.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En over '7 oktober' maar blijven wijzen naar israel als schuldige, terwijl wie ook alweer aanviel?
Het politieke systeem van de VS is extreem zwak. Ook maar 1 van Trumps schandalen had allang het einde van Jetten als premier betekend. Miljarden aan inside trading, innige connecties met een pedofiele vrouwenhandelaar, overduidelijke tekenen van mentale achteruitgang en nog een hele lijst waren niet genoeg om zijn cult wakker te krijgen. Ik twijfel of een lading bodybags met zelfs bijbehorende FPV filmpjes van hun laatste momenten wel genoeg zouden zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar begon hij laast opeens ook weer over inderdaad. Deze afhandeling houdt ze voorlopig nog wel enigszins bezig dus helemaal met volle aandacht kunnen ze elders nog niet opereren maar de afschrikking had waarschijnlijk wat beter gewerkt met wat doodskisten uit een vliegtuig.
Ach, je kunt de feiten weer eens niet aan en begint direct maar weer te schreeuwen?quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ernstig kort geheugen blijkbaar. Iran, de hoofdsponsor van het decenia lange terrorisme in de regio.
Het geweld begon ook niet eens op 7 oktober.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
7 oktober was uiteraard een verschrikkelijke daad met 1.139 doden als gevolg.
Echter zijn er daarna ruim 73.000 doden gevallen in Gaza en loopt het aantal in Libanon ook al boven de 2.000
En dat is nog zonder het veelvoud aan gewonden en de totale vernietiging van hele woongemeenschappen.
Dat is nog zonder de >5.000 doden in Iran door de aanvallen van Israël en VS.
De vraag is dan, hoeveel geweld mag je gebruiken als antwoord op geweld?
Buiten dat dat geweld niet op 7 okt begonquote:Op zaterdag 18 april 2026 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Echter zijn er daarna ruim 73.000 doden gevallen in Gaza en loopt het aantal in Libanon ook al boven de 2.000
En dat is nog zonder het veelvoud aan gewonden en de totale vernietiging van hele woongemeenschappen.
De rode man kan hele feedback topics voljanken over gedrag dat hij bij bijna iedere post laat zien.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach, je kunt de feiten weer eens niet aan en begint direct maar weer te schreeuwen?
Word je zelf niet eens moe van je act?
Vs en Israël vielen Iran aan.
Hadden ze dat niet gedaan was Hormuz nooit afgesloten.
Simpel genoeg.
Zelfde met 7 okt. Je bent er al vaak genoeg op gewezen dat dat geen begin was.
Ben je nou een discussie aan het winnen, of elkaar aan het verliezen?quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De rode man kan hele feedback topics voljanken over gedrag dat hij bij bijna iedere post laat zien.
Valse tegenstelling. Ik doe gewoon beide. Niks irriteert mij meer als daders die zichzelf consequent als slachtoffer neerzetten.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ben je nou een discussie aan het winnen, of elkaar aan het verliezen?
Bepaalde users hier is al heel erg vaak een discussie mee geweest.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ben je nou een discussie aan het winnen, of elkaar aan het verliezen?
Aha. Dus wanneer het over de aanval van de VS en Israël op Iran gaat dan moeten we de decennialange geschiedenis niet uit het oog verliezen, maar als het over de (ontegenzeggelijk barbaarse) aanval van Hamas gaat dan is dat het startpunt van de ellende.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oneens. Ze zijn gewoon consequent over regels zijn er voor de ander, niet de VS/Israel.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha. Dus wanneer het over de aanval van de VS en Israël op Iran gaat dan moeten we de decennialange geschiedenis niet uit het oog verliezen, maar als het over de (ontegenzeggelijk barbaarse) aanval van Hamas gaat dan is dat het startpunt van de ellende.
Niet heel consequent hè.
Heb je het nou over jezelf?quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:21 schreef bianconeri het volgende:
Alleen die paar users negeren alles en spuwen alleen maar dezelfde onzin uit. Naast dat ze persoonlijke aanvallen leuk vinden om te doen.
Die paar users valt gwn niet mee te discusseren. Noem dat hoe je maar wilt.
Ik vind het wel bijzonder om te zien hoe de VS en Israel zo kansloos omgaan met hun nederlaag. Op de dag vd aankondiging van het staakt het vuren was het overduidelijk dat de Iraanse eisen als basis waren gebruikt. Vervolgens liegen ze eerst overduidelijk over Libanon en nu heeft de VS zich in een hoekje geluld waardoor het niet langer Iran is die olie en kunstmest van de wereld afhoudt, maar de VS. Imho een strategische fout van Iran dat ze nu zelf ook de straat weer sluiten.quote:
Dat het een gigantische clownshow is moge duidelijk zijn. Vooral aan Amerikaanse kant maar nu ook steeds meer aan Iraanse kant waar de hardliners en de minder hardliners het niet eens zijn met elkaar en verschillende dingen roepen en doen. Het gevolg van als tientallen van je leiders in korte tijd vermoord worden: chaos en een machtsvacuum.quote:
Maar heeft Iran wel wat geroepen, of geloven we Trump op zijn blauwe ogen? Volgens mij is het vooralsnog voornamelijk Trump die van alles verzint.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat het een gigantische clownshow is moge duidelijk zijn. Vooral aan Amerikaanse kant maar nu ook steeds meer aan Iraanse kant waar de hardliners en de minder hardliners het niet eens zijn met elkaar en verschillende dingen roepen en doen. Het gevolg van als tientallen van je leiders in korte tijd vermoord worden: chaos en een machtsvacuum.
Dan wordt de VS gewoon wereldkampioen en krijgt hij de cup, en vertelt iedereen dat hij het WK heeft gewonnen en niet die woke Europeanen en Zuid-Amerikanen die dat zo fantastisch vinden die sport.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:03 schreef Haags het volgende:
Hopelijk raakt de brandstof op vliegvelden nu overal snel op dat er ook geen teams en supporters meer naar Amerika kunnen vliegen voor het wk.
Trump, Mooie tyfus mongool dat je er bent.
Het is een gekende tactiek van Trump om dingen te roepen voordat de afspraken daadwerkelijk definitief vastliggen, zo zet hij Netanyahu ook onder druk.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar heeft Iran wel wat geroepen, of geloven we Trump op zijn blauwe ogen? Volgens mij is het vooralsnog voornamelijk Trump die van alles verzint.
Zelfs als een ander land wint is de kans dat Trump er met de cup vandoor gaat groter dan 0%quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan wordt de VS gewoon wereldkampioen en krijgt hij de cup, en vertelt iedereen dat hij het WK heeft gewonnen en niet die woke Europeanen en Zuid-Amerikanen die dat zo fantastisch vinden die sport.
De Iraanse minister van buitenlandse zaken Araghchi heeft verklaard dat de Straat open was voor alle commerciële schepen. Vervolgens is dat in de praktijk niet zo en wordt Araghchi in de staatsmedia door het slijk gehaald voor het feit dat hij dat gezegd heeft. Als ik de Iraniërs op social media moet geloven is er een duidelijke tweedeling tussen zittende politici en de Revolutionaire Garde en is het die laatste die de macht lijkt te hebben op de grond. Dat Trump van alles verzint blijft een feit wat tegelijkertijd bestaat en deze clownshow alleen maar warriger maakt.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar heeft Iran wel wat geroepen, of geloven we Trump op zijn blauwe ogen? Volgens mij is het vooralsnog voornamelijk Trump die van alles verzint.
Dank voor de uitleg. Had die minister gemist.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Iraanse minister van buitenlandse zaken Araghchi heeft verklaard dat de Straat open was voor alle commerciële schepen. Vervolgens is dat in de praktijk niet zo en wordt Araghchi in de staatsmedia door het slijk gehaald voor het feit dat hij dat gezegd heeft. Als ik de Iraniërs op social media moet geloven is er een duidelijke tweedeling tussen zittende politici en de Revolutionaire Garde en is het die laatste die de macht lijkt te hebben op de grond. Dat Trump van alles verzint blijft een feit wat tegelijkertijd bestaat en deze clownshow alleen maar warriger maakt.
Het kost aardig wat munitie om de VS plat te gooien.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:20 schreef Jahr00n het volgende:
Gooi maar plat dan dat land. Nu is het wel klaar geweest.
Gesproken als een echte volgeling.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:42 schreef -XOR- het volgende:
De VS dus met de staart tussen de benen de aftocht.
Beetje jammer dat er niet wat meer Amerikaanse soldaten in bodybags naar huis moesten want je kunt er nu op wachten dat ze het binnenkort bij Cuba voor de deur staan
Kijkend naar de kaart https://www.marinetraffic(...)/centery:26.7/zoom:9 varen er nog wel schepen. Even afwachten of het echt weer een "leeg" gebied op de kaart wordt.quote:
Ik begin me onderhand trouwens wel een beetje te schamen om een allochtoon te zijnquote:Op zaterdag 18 april 2026 10:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Valse tegenstelling. Ik doe gewoon beide. Niks irriteert mij meer als daders die zichzelf consequent als slachtoffer neerzetten.
Als autochtoon is het ook niet altijd feest hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik begin me onderhand trouwens wel een beetje te schamen om een allochtoon te zijn
Op een gegeven moment is het een keer klaar als je in ie existentie bedreigd wordt. Helemaal als er herhaalt wordt het desnoods nog 1000x overnieuw te willen doen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het daar de moslims die de Joden vanaf het begin uit Judea willen hebben. En als je helemaal naar het begin wil afdalen, Joden waren daar eerder dan moslims.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha. Dus wanneer het over de aanval van de VS en Israël op Iran gaat dan moeten we de decennialange geschiedenis niet uit het oog verliezen, maar als het over de (ontegenzeggelijk barbaarse) aanval van Hamas gaat dan is dat het startpunt van de ellende.
Niet heel consequent hè.
https://www.bbc.com/news/live/cqxdg17yr2wtquote:Internet outage in Iran enters 50th day
While we wait for more clarity about the situation in the strait, let's turn our attention to what's happening on the ground in Iran.
A government enforced digital blackout in Iran has entered its 50th day, according to internet monitoring site NetBlocks.
In a post on X, NetBlocks explains Iran has been isolated from the global internet for seven weeks and that the blackout is "unprecedented" for a connected society.
Ordinary citizens paying high costs to stay connected in Iran, including those using satellite internet such as Starlink, or connections routed through it.
Internet access via Starlink is being sold at around $6 (£4.50) per gigabyte - a high price in a country where the average monthly salary is estimated to be between $200 and $300.
Using Starlink in Iran can lead to up to two years in prison, and authorities have reportedly confiscated hundreds of devices since the war began.
Ik verdedig hem nergens. Doe anders even een quoteje.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij verdedigt de narcistische dementerende oranje idioot nog steeds, ondanks een jaar vol mislukkingen en onozelheid. Dat geeft te denken.
Was trump een leider geweest dan had hij eerst overleg gepleegd met bondgenoten en was er daarna een actie met een echt plan gestart. Deze shitshow, inclusief afsluiting straat is 100% de schuld van de narcistische dementerende oranje idioot.
Ik vraag me soms weleens af (los van een act) hoe het moet zijn voor de mensen in de omgeving van zulke users. Op een gegeven moment kan je dan toch de woorden Israel en Joden niet meer aanhoren?quote:
Waar schreeuw ik?quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach, je kunt de feiten weer eens niet aan en begint direct maar weer te schreeuwen?
Word je zelf niet eens moe van je act?
Vs en Israël vielen Iran aan.
Hadden ze dat niet gedaan was Hormuz nooit afgesloten.
Simpel genoeg.
Zelfde met 7 okt. Je bent er al vaak genoeg op gewezen dat dat geen begin was.
Wederom projectie.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
TLDR van je hele postgeschiedenis.
Jehova’s begeven zich doorgaans onder gelijkgestemden, dus daar zal zijn antisemitische wartaal met instemmend geknik worden ontvangen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik vraag me soms weleens af (los van een act) hoe het moet zijn voor de mensen in de omgeving van zulke users. Op een gegeven moment kan je dan toch de woorden Israel en Joden niet meer aanhoren?
Kan me toch niet voorstellen dat die toevallig ook allemaal zo fanatiek zijn.
Maar goed, met het internet weet je nooit wat echt is.
Sure, surequote:Op zaterdag 18 april 2026 11:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als autochtoon is het ook niet altijd feest hoor.
De vraag is echter; hoe bereik je een regime change.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik verdedig hem nergens. Doe anders even een quoteje.
Als die croft het weer doet, zie je ook dat ik die oranje baviaan compleet niet blief.
Je zit er dus naast met je beschuldigingen.
Wat ik wel zie is dat dat kutiranregime zich repressief gedraagd naar het eigen volk, naar het buitenland en vooral een ander het licht in de ogen niet gunt wat anders is dan hun zelf. Hoe eerder dat weg is, hoe beter het voor de wereld is.
Dat is een quote van die oude chinees he.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus wat Iran al 20 jaar doet? Enige logica zit er niet in je argumenten.
Maar zo'n 75 jaar geleden hebben we wel een grote fout gemaaktquote:Op zaterdag 18 april 2026 11:55 schreef Red_85 het volgende:
[..] En als je helemaal naar het begin wil afdalen, Joden waren daar eerder dan moslims.
Welke slimmerd had op 19 maart een loophole gevonden?quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.bbc.com/news/live/cqxdg17yr2wt
Wanneer jij je afvraagt wiens schuld de afsluiting van Hormuz is dan interpreteer ik dat niet als een retorische vraag.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik verdedig hem nergens. Doe anders even een quoteje.
Als die croft het weer doet, zie je ook dat ik die oranje baviaan compleet niet blief.
Je zit er dus naast met je beschuldigingen.
Wat ik wel zie is dat dat kutiranregime zich repressief gedraagd naar het eigen volk, naar het buitenland en vooral een ander het licht in de ogen niet gunt wat anders is dan hun zelf. Hoe eerder dat weg is, hoe beter het voor de wereld is.
Theedrinken is ontzettend vaak geprobeerd. Heeft niet gewerkt.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer jij je afvraagt wiens schuld de afsluiting van Hormuz is dan interpreteer ik dat niet als een retorische vraag.
Zeker zou Iran veel beter af zijn zonder dit regime, het Midden-Oosten zonder islam en de wereld zonder religie. Het treurige is dat figuren als trump en Nethanyahu alle drie eerder versterken dan afbreken. Theedrinken is wel degelijk vaak een veel betere oplossing dan geweld en altijd een betere oplossing dan amateuristisch geweld.
De oorlog in Iran was verdedigbaar geweest als een vorm van gezamenlijke actie onder een vorm van gezamenlijk besluit. Daarbij zou Hormuz op dag 1 al besproken zijn. Waarschijnlijk zou er geen oorlog zijn gestart, simpelweg omdat winnen zonder serieuze aantallen grondtroepen onmogelijk is en zonder overwinning de economische gevolgen immens.
En dan ga jij voorop, neem ik aan?quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Theedrinken is ontzettend vaak geprobeerd. Heeft niet gewerkt.
Het blijkt dat als je te maken hebt met moslimfundamentalisten die Islam willen verspreiden en hun ogen hebben gericht op de vernietiging van een piepklein land, waarvan men vindt dat het niet mag bestaan omdat men het 'Islamitisch grondgebied' acht, daar niet echt mee te onderhandelen valt.
Het Iraanse regime is zelf ook niet bepaald van het theedrinken, niet jegens de eigen bevolking en niet als het gaat om het uitbreiden van de invloedsferen of het terroriseren van Israël. De enige manier hoe je zo een regime verslaat is met militaire kracht en een grondoffensief zou daar een onderdeel van moeten zijn.
Echt alles gaat daar fout voor de VSquote:‘Ze hebben honger’: Amerikaanse militairen op oorlogsschepen in Midden-Oosten klagen over voedseltekorten
Amerikaanse oorlogsschepen die worden ingezet voor de strijd tegen Iran kampen met tekorten aan eten en hygiëneproducten. Matrozen en mariniers delen foto’s op X van halflege borden en karige maaltijden. Bezorgde families probeerden pakketten te sturen, maar die komen voorlopig niet aan, schrijft USA Today.
Het is behelpen met het eten op de oorlogsschepen. Militairen op het amfibisch aanvalsschip USS Tripoli en het vliegdekschip USS Abraham Lincoln deelden anoniem foto’s van hun maaltijden aan boord van schepen in het Midden-Oosten.
Op die beelden zijn onder meer grijsachtig vlees met enkele schijfjes wortel te zien, een droge hamburger of een tortilla met een kleine portie gestoofd vlees.
De foto’s zorgen voor verontwaardigde reacties. ‘Is dit wat we onze dappere mannen en vrouwen te eten geven terwijl ze in het buitenland de strijd aangaan met de moslimterreur in Iran?’ reageerde de Republikeinse politicus Randy Fine op X. ‘Onze militairen verdienen zoveel beter.’
Geen verse producten
Volgens betrokkenen kampen Amerikaanse militairen in de regio met voedseltekorten. Een marinier aan boord van de USS Tripoli liet aan haar vader weten dat de bemanning haar voorraden moet rantsoeneren en geen toegang heeft tot verse producten.
„Het eten is smakeloos en er is niet genoeg. Ze hebben de hele tijd honger”, zei een predikant uit West Virginia, die tevergeefs probeerde hulppakketten naar het vliegdekschip te sturen. Ook hygiëneartikelen zouden op beide oorlogsschepen schaars zijn.
Duizenden pakketten stranden
Familieleden hebben volgens USA Today duizenden hulppakketten naar de schepen gestuurd, maar die komen voorlopig niet aan. Een gezin van wie de zoon aan boord is van de USS Tripoli gaf naar eigen zeggen 2000 dollar (zo’n 1700 euro) uit aan pakketten, zonder dat die de schepen bereikten.
De Amerikaanse postdienst heeft begin april de verzending van post naar het Midden-Oosten opgeschort vanwege het gesloten luchtruim en de ‘logistieke gevolgen’ van het conflict, aldus een legerwoordvoerder. Post die al onderweg was, wordt veilig bewaard en later geleverd zodra de dienst hervat wordt.
Zowel de Amerikaanse marine als defensieminister Pete Hegseth ontkennen dat sprake is van voedseltekorten aan boord. „Recente berichten over voedseltekorten en slechte kwaliteit aan boord van onze ingezette schepen zijn onjuist”, reageert de marine tegen USA Today.
https://www.ad.nl/buitenl(...)eltekorten~a2a63e05/
Trump heeft Poetin als voorbeeld genomen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Echt alles gaat daar fout voor de VS
De befaamde logistieke capaciteiten. Met een budget van meer dan 1000 miljard dollar kan er nog geen fatsoenlijke maaltijd voor het personeel vanaf.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Echt alles gaat daar fout voor de VS
Nu heb ik een grote vraag hierover.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.bbc.com/news/live/cqxdg17yr2wt
Het is allemaal zo onduidelijk. Het was niet helemaal 'open' trouwens, je moest de gecoördineerde, uitgestippelde route van Iran volgen. Het zou een machtsstrijd kunnen zijn, ja. Misschien zit er meer achter, zoals het testen van de invloed van het woord van Iran. De markt steeg en de olieprijs daalden scherp direct na die verklaring. Tegenwoordig heeft wat Trump zegt minder gewicht. Het had ook een test voor Trump kunnen zijn om te zien of hij zijn blokkade zou opheffen. Als dat het geval was, heeft Trump flink gefaald, gezien de reactie van Iran.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Iraanse minister van buitenlandse zaken Araghchi heeft verklaard dat de Straat open was voor alle commerciële schepen. Vervolgens is dat in de praktijk niet zo en wordt Araghchi in de staatsmedia door het slijk gehaald voor het feit dat hij dat gezegd heeft. Als ik de Iraniërs op social media moet geloven is er een duidelijke tweedeling tussen zittende politici en de Revolutionaire Garde en is het die laatste die de macht lijkt te hebben op de grond. Dat Trump van alles verzint blijft een feit wat tegelijkertijd bestaat en deze clownshow alleen maar warriger maakt.
Waar schreeuw je niet?quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar schreeuw ik?
Stukje projectie weer.
Over 7 oktober kunnen we kort zijn, jij verdraait het altijd naar de schuld van israel omdat je gewoon vol zit van de haat naar Joden en Israel.
Valt weinig mee te discussiëren als je zo blind bent.
Correct.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Buiten dat dat geweld niet op 7 okt begon
Right, right.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar schreeuw je niet?
En nu kom je weer met een belediging dat ik joden haat.
Dat is een zeer grove belediging.
Ik vraag je nogmaals (na al 100-en keren hiervoor) om eens een post te tonen waarin ik antisemitisch ben?
Gezien je al honderden keren mij aanvalt, maar nooit het kan bewijzen..... dan zegt het al genoeg dat je weer eens leugens verspreidt.
Ik hou mij ten minste aan de feiten, over bv 7 okt.
Jij draait alles volledig om uit liefde voor 1 land.
Hypocriet noemen we dat.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Niet vandaag, maar gister schijnen er wel Joden door Palestijns gebied getrokken te zijn die exact hetzelfde gedaan hebben.
En daarmee heb je ook 1 van de redenen te pakken waarom Hamas zoiets doet.
religie is het kwaad dat het eind van de wereld zal zijn, dom geloof in een man in de wolkenquote:Op zaterdag 18 april 2026 11:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het daar de moslims die de Joden vanaf het begin uit Judea willen hebben. En als je helemaal naar het begin wil afdalen, Joden waren daar eerder dan moslims.
Ja, dat hebben ze inderdaad.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
Je was zo feitelijk dat je op dezelfde dag nog beweerde dat 'Joden' exact hetzelfde hadden gedaan bij Palestijnen.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |