abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220601765
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:41 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Ze weten niet eens waar het ligt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220601781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze weten niet eens waar het ligt.
Vast ergens diep onder de grond.
twitter
pi_220601858
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220601870
Trump wilde de beurs mooi afsluiten deze week.
Dit weekend weer gedoe wss.
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:10:54 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220601942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:57 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Nog niet heel open nee.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:13:51 #81
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220601980
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Een verdomd slecht scenario waar navo landen nog niet direct rekening mee hielden of iig snel genoeg op hebben geacteerd is dat de VS wel degelijk successen behaald en Iran instemt te stoppen met het kernwapen programma, de doorgang opent en ook nog meer westers gaat acteren in een goede deal.
Dan missen ze (weer) alle voordelen uit deze interventie.
Al zijn allemaal boten met missende onderdelen zoals boordkannonen (maar dat maakt niet uit) al onderweg, en komen er nu verhalen: ja maar wij zijn expert in mijnen vegen. Ja te laat, keer terug naar start.
Je kan natuurlijk ook zeggen dat Iran succes heeft geboekt, Israel is gedwongen hun vernietigingstocht in Libanon te staken.
pi_220601983
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:18 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook zeggen dat Iran succes heeft geboekt, Israel is gedwongen hun vernietigingstocht in Libanon te staken.
Allemaal succes dankzij trump. _O_
Vakman pur sang
pi_220601988
Despite Iran’s announcement earlier Friday that the Strait of Hormuz has reopened, commodities-data agency Kpler said that the critical waterway “remains effectively closed,” according to a media report.

Most shipping organizations continue to classify the strait as too unsafe for transit due to the presence of mines, the Wall Street Journal reported.

Iran’s military has also stated it would block any vessel it doesn’t authorize, casting further doubt on the viability of resumed shipping operations.

Even if Tehran permits a genuine reopening, Kpler estimated that only about 25% of Middle East Gulf export capacity would resume within one to two months, the WSJ reported.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220601994
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:20 schreef nostra het volgende:
Despite Iran’s announcement earlier Friday that the Strait of Hormuz has reopened, commodities-data agency Kpler said that the critical waterway “remains effectively closed,” according to a media report.

Most shipping organizations continue to classify the strait as too unsafe for transit due to the presence of mines, the Wall Street Journal reported.

Iran’s military has also stated it would block any vessel it doesn’t authorize, casting further doubt on the viability of resumed shipping operations.

Even if Tehran permits a genuine reopening, Kpler estimated that only about 25% of Middle East Gulf export capacity would resume within one to two months, the WSJ reported.
We zien dit jaar geen benzine van ¤2 meer.
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:25:16 #86
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220602001
Trump heeft over Spaans leren en president van Venuzuela worden _O-
pi_220602002
quote:
Een verdomd slecht scenario waar navo landen nog niet direct rekening mee hielden of iig snel genoeg op hebben geacteerd is dat de VS wel degelijk successen behaald en Iran instemt te stoppen met het kernwapen programma, de doorgang opent en ook nog meer westers gaat acteren in een goede deal.
Al zijn allemaal boten met missende onderdelen zoals boordkannonen (maar dat maakt niet uit) al onderweg, en komen er nu verhalen: ja maar wij zijn expert in mijnen vegen. Ja te laat, keer terug naar start.
Welke voordelen heb je het in vredesnaam over?
pi_220602029
quote:
Een verdomd slecht scenario waar navo landen nog niet direct rekening mee hielden of iig snel genoeg op hebben geacteerd
Ik ben benieuwd wat dat verdomd slecht scenario is ...

quote:
is dat de VS wel degelijk successen behaald en Iran instemt te stoppen met het kernwapen programma, de doorgang opent en ook nog meer westers gaat acteren in een goede deal.
Waarom is dat een verdomd slecht scenario?

quote:
Ik zie geen enkel gemist voorbeeld.

quote:
Dus?

Ik zie alleen maar nadelen van onze marine in de straat van Hormûz: dat kost ons geld.

Als Trump het zelf wil doen, prima.
Dat kost de Amerikanen geld. Ons niet.
En wij kunnen weer gebruik maken van de Straat van Hormûz, ja de clusterfuck van Trump die hem dicht had gegooid. En een Iran zonder kernwapen is zeer positief voor Europa. Evenals een meer westers georiënteerd Iran.

Los van dat ik dat allemaal eerst nog maar moet ziet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220602036
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Allemaal succes dankzij trump. _O_
Ik zie geen enkel behaald succes.

Alleen de Maga wanhoop om dit fiasco naar een succes om te buigen.
pi_220602078
Iran is gewoon een spelletje aan het spelen met Trump en hij heeft het niet door. _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220602104
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Trump wilde de beurs mooi afsluiten deze week.
Dit weekend weer gedoe wss.
Tegen de tijd dat het vrijdag is dan is men alweer vergeten dat dit vorige vrijdag ook zo was.
pi_220602136
Ik denk dat veel mensen zich dit onvoldoende realiseren, of het simpelweg accepteren omdat ze het ermee eens zijn: de VS handelt niet vanuit wat je 'normale voorzichtigheid' zou noemen, maar vanuit een uitgesproken messianistisch en hegemoniaal streven, waarbij andere beschavingen worden gemarginaliseerd. Wanneer je de Amerikaanse buitenlandse politiek door die lens bekijkt, wordt veel minder verrassend waaronder de steun voor de live stream Gaza genocide en de tientallen miljoenen directe en indirecte slachtoffers die sinds de Tweede Wereldoorlog in verband worden gebracht met Amerikaanse buitenlandse politiek.
pi_220602151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:03 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat veel mensen zich dit onvoldoende realiseren, of het simpelweg accepteren omdat ze het ermee eens zijn: de VS handelt niet vanuit wat je 'normale voorzichtigheid' zou noemen, maar vanuit een uitgesproken messianistisch en hegemoniaal streven, waarbij andere beschavingen worden gemarginaliseerd. Wanneer je de Amerikaanse buitenlandse politiek door die lens bekijkt, wordt veel minder verrassend waaronder de steun voor de live stream Gaza genocide en de tientallen miljoenen directe en indirecte slachtoffers die sinds de Tweede Wereldoorlog in verband worden gebracht met Amerikaanse buitenlandse politiek.
Rustig aan maar, Lennon.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220602157
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nope. Jammer wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220602172
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gisteren zag ik 2.139 toen ik ergens wat moest ophalen, geen idee wat de prijs daar vandaag is. De adviesprijs neem ik sowieso niet serieus, dan ben je oliedom (pun intended) als je dat betaald, toch?

Dus die 2 euro gaan we mogelijk nog wel zien. Beperkte capaciteit is minder schadelijk dan onzekerheid
pi_220602360
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke voordelen heb je het in vredesnaam over?
Het scenario wat Dr Remion Korteweg van Clingendael instituut onlangs vertelde in de podcast van Jort Kelder.

Bekijk deze YouTube-video
Vakman pur sang
  vrijdag 17 april 2026 @ 23:01:01 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220602389
Wel apart dat alle schepen idd lijken om te keren de laatste paar uur. Net voordat ze erdoorheen zouden gaan.

Lijkt me dat Iran toch iets gezegd heeft?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220602430
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel apart dat alle schepen idd lijken om te keren de laatste paar uur. Net voordat ze erdoorheen zouden gaan.

Ja dat ze toll moet betalen.

https://www.wsj.com/livec(...)results&pos=1&page=1

Hormuz is verder gewoon open. Pay-to-play.
pi_220602437
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ff pinnen aan de wal
Vakman pur sang
pi_220602480
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het scenario wat Dr Remion Korteweg van Clingendael instituut onlangs vertelde in de podcast van Jort Kelder.

Bekijk deze YouTube-video
Kun je dat scenario aanwijzen?

Ik zie enkel de speculatie dat Europa niet meedoet omdat we dat niet kunnen.

Ik vind dat onzin. Waarom moet Europa worden meegezogen in deze oorlog van Netanyahu en Trump?

Als die hiermee het regime omver weten te werpen zonder ons, prima toch?
Wij de lusten, niet de lasten.

Ik zie niet in waarom Europa haantje de voorste moet spelen in het voeren van oorlogen in het Midden Oosten.

Los van dat op dit moment het er naar uitziet dat het regime gewoon blijft zitten en volgens datzelfde interview Iran dan gewonnen heeft.

Europa doet er veel verstandiger aan om economische een supermacht te zijn en blijven, dan militair.
Je ziet de gevolgen van de Iran oorlog: wereldwijd economische stagnatie en het gaat nog wel even duren voordat de olieproductie weer op het niveau van voor de oorlog is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')