abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220600961
quote:
88s.gif Op vrijdag 17 april 2026 16:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
voor mij wel

die fixatie is niet gezond man, dat Epstein balletje gaat echt wel rollen, oorlog of geen oorlog, dat is echt niet weg, dat zijn hele verschillende afdelingen van de regering die daar mee bezig zijn

en je tweet was een leugen
Ja, ik denk daar toch anders over sp3c. :P
  vrijdag 17 april 2026 @ 18:31:28 #52
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220600987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:37 schreef over_hedge het volgende:
Dus de straat is zo weer open. Wat die al was voor het begon. Het regime zit er nog, de mensen helemaal niks geholpen, allemaal burger slachtoffers voor niks.

So much winning?
Ja, dat dacht ik ook.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220600989
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou mooi.

Geen regime change, geen kernwapen-deal maar wel lekker de zakken gevuld bij Trump en co.
He, jij zal vast balen dat er geen onnodige doden vallen.

Nou wat zal de oranje idioot nu weer voor plan hebben? Groenland? De ICC in Den Haag voor zijn vriendjes Benjamin en Vladimir?

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 16:09 schreef RotatoR het volgende:
Hier heeft de Iraanse bevolking en de rest van de regio dus helemaal niets aan. Zij zijn nog steeds niet verlost van het kwaadaardige Iraanse regime. We hadden gewoon met z'n allen grondtroepen moeten sturen om het regime voor eens en voor altijd op te ruimen.
Anders boek je een enkeltje Tehran en waag jij je eigen leven ipv die van duizenden anderen voor wat olie. Jij wilt Nederlandse en Amerikaanse levens de dood injagen? Geef maar het goede voorbeeld. Iran is geen Irak en daarnaast je verliest met oorlog alleen maar. Dat zien we ook in Oekraine en Rusland.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:40 schreef Toby56 het volgende:
Zoveel cynisme hier.
Ik verdenk er een paar van dat ze gewoon zoveel mogelijk doden willen hebben vanuit hun luie rukbunker. Ze zijn tegen oorlogsvluchtelingen, tegen het stoppen van oorlogsgeweld en tegen constructieve oplossingen. Maar goed het leger zoekt nog mensen, dus ze kunnen zichzelf gewoon opgeven. Wat ze natuurlijk niet zullen doen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Ambtenaar030 op 17-04-2026 18:37:39 ]
pi_220601019
https://www.aljazeera.com(...)close?update=4500525

Iranian president spokesperson slams ‘baseless statements of the enemy’
Seyyed Mohammad Mehdi Tabatabaei, a spokesperson for Iran’s president, has lashed out at the “baseless statements of the enemy”, shortly after Trump said Iran had agreed never to close the Strait of Hormuz again.

“The conditional and limited reopening of a portion of the Strait of Hormuz is solely an Iranian initiative, one that creates responsibility and serves to test the firm commitments of the opposing side,” Tabatabaei said on X.

“If they renege on their promises, they will face dire consequences.”

He also suggested that Trump’s statements were “aimed at stripping the Iranian nation of their sense of pride for the great victories they have achieved through their resolute defence”.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220601067
:')
twitter
pi_220601081
Hup Europa!
pi_220601100
Opmerkelijk dat Trump Israël oplegt te stoppen met haar zelfverdediging
pi_220601200
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:49 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Mijn theorie: Iran wist dat dit statement eraan zat te komen, gooit snel een bericht eruit dat de straat van Hormuz weer geopend is, gaat dit n.a.v. het statement van UK, Duitsland, Frankrijk en Italië vanavond of morgen dreigen zsm de boel weer te sluiten waarna Trump kan zeggen: Weer die kut Europeanen...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220601204
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:49 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
verraders allemaal
  FOK!Fotograaf vrijdag 17 april 2026 @ 19:16:51 #60
364681 over_hedge
pi_220601232
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:12 schreef alternatif het volgende:

[..]
verraders allemaal
Wie hebben ze precies verraden?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220601245
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wie hebben ze precies verraden?
de coalitie van de willing kan beter een naval missie naar de VS sturen om de rest van de wereld hun freedom te beschermen
pi_220601267
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:44 schreef AFA2022 het volgende:
Toen de straat dicht ging, werden de prijzen binnen een paar dagen voor benzine en diesel sky high. De prijs naar beneden zal vast maanden duren en nooit meer naar het oude niveau gaan. Den Haag wilt natuurlijk blijven harken over de rug van de hard werkende burgers.
Iran heeft de straat geopend, maar voor hoelang als Trump zijn blokkade niet wilt opheffen. Nee we kunnen denk ik nog geen vakantie boeken...
Als je ergens heel boos over bent, doe je dan wel eens onderzoek naar of je onderbuikgevoel wel klopt?
pi_220601384
#winning

twitter
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 20:12:55 #64
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220601540
De meest zinloze oorlog van de 21e eeuw?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 20:13:18 #65
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220601544
En n u mag de benzine prijzen terug onder de 2 euro
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220601554
twitter
pi_220601563
twitter
pi_220601607
Oeh, Wendover heeft een relevant verhaal over de oorlog gepost net ^O^

Bekijk deze YouTube-video
pi_220601620
twitter
pi_220601622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:15 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Trump wilt natuurlijk de credits krijgen voor het openen van de straat. Iran had Libanon meegenomen in hun eis tijdens de onerhandelingen van die ceasefire. Daar wordt nu (voorlopig) aan voldaan, vandaar dat de straat voorlopig weer open is.
pi_220601633
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
En n u mag de benzine prijzen terug onder de 2 euro
Ik zou nog een taart gaan bakken om het te vieren, hoor. ;) :)
pi_220601653
Een verdomd slecht scenario waar navo landen nog niet direct rekening mee hielden of iig snel genoeg op hebben geacteerd is dat de VS wel degelijk successen behaald en Iran instemt te stoppen met het kernwapen programma, de doorgang opent en ook nog meer westers gaat acteren in een goede deal.
Dan missen ze (weer) alle voordelen uit deze interventie.
Al zijn allemaal boten met missende onderdelen zoals boordkannonen (maar dat maakt niet uit) al onderweg, en komen er nu verhalen: ja maar wij zijn expert in mijnen vegen. Ja te laat, keer terug naar start.
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf vrijdag 17 april 2026 @ 20:36:16 #73
364681 over_hedge
pi_220601687
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
is dat de VS wel degelijk successen behaald en Iran instemt te stoppen met het kernwapen programma,
Zeg maar de deal die obama al had?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220601709
De 'deal' is zoals gewoonlijk dit jaar een keiharde Amerikaanse cope. Man man man. :P
pi_220601720
twitter
pi_220601765
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:41 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Ze weten niet eens waar het ligt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220601781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze weten niet eens waar het ligt.
Vast ergens diep onder de grond.
twitter
pi_220601858
twitter
pi_220601870
Trump wilde de beurs mooi afsluiten deze week.
Dit weekend weer gedoe wss.
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:10:54 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220601942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:57 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Nog niet heel open nee.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:13:51 #81
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220601980
quote:
Een verdomd slecht scenario waar navo landen nog niet direct rekening mee hielden of iig snel genoeg op hebben geacteerd is dat de VS wel degelijk successen behaald en Iran instemt te stoppen met het kernwapen programma, de doorgang opent en ook nog meer westers gaat acteren in een goede deal.
Al zijn allemaal boten met missende onderdelen zoals boordkannonen (maar dat maakt niet uit) al onderweg, en komen er nu verhalen: ja maar wij zijn expert in mijnen vegen. Ja te laat, keer terug naar start.
Je kan natuurlijk ook zeggen dat Iran succes heeft geboekt, Israel is gedwongen hun vernietigingstocht in Libanon te staken.
pi_220601983
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:18 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook zeggen dat Iran succes heeft geboekt, Israel is gedwongen hun vernietigingstocht in Libanon te staken.
Allemaal succes dankzij trump. _O_
Vakman pur sang
pi_220601988
Despite Iran’s announcement earlier Friday that the Strait of Hormuz has reopened, commodities-data agency Kpler said that the critical waterway “remains effectively closed,” according to a media report.

Most shipping organizations continue to classify the strait as too unsafe for transit due to the presence of mines, the Wall Street Journal reported.

Iran’s military has also stated it would block any vessel it doesn’t authorize, casting further doubt on the viability of resumed shipping operations.

Even if Tehran permits a genuine reopening, Kpler estimated that only about 25% of Middle East Gulf export capacity would resume within one to two months, the WSJ reported.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220601994
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:20 schreef nostra het volgende:
Despite Iran’s announcement earlier Friday that the Strait of Hormuz has reopened, commodities-data agency Kpler said that the critical waterway “remains effectively closed,” according to a media report.

Most shipping organizations continue to classify the strait as too unsafe for transit due to the presence of mines, the Wall Street Journal reported.

Iran’s military has also stated it would block any vessel it doesn’t authorize, casting further doubt on the viability of resumed shipping operations.

Even if Tehran permits a genuine reopening, Kpler estimated that only about 25% of Middle East Gulf export capacity would resume within one to two months, the WSJ reported.
We zien dit jaar geen benzine van ¤2 meer.
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:25:16 #86
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220602001
Trump heeft over Spaans leren en president van Venuzuela worden _O-
pi_220602002
quote:
Welke voordelen heb je het in vredesnaam over?
pi_220602029
quote:
Een verdomd slecht scenario waar navo landen nog niet direct rekening mee hielden of iig snel genoeg op hebben geacteerd
Ik ben benieuwd wat dat verdomd slecht scenario is ...

quote:
is dat de VS wel degelijk successen behaald en Iran instemt te stoppen met het kernwapen programma, de doorgang opent en ook nog meer westers gaat acteren in een goede deal.
Waarom is dat een verdomd slecht scenario?

quote:
Ik zie geen enkel gemist voorbeeld.

quote:
Dus?

Ik zie alleen maar nadelen van onze marine in de straat van Hormûz: dat kost ons geld.

Als Trump het zelf wil doen, prima.
Dat kost de Amerikanen geld. Ons niet.
En wij kunnen weer gebruik maken van de Straat van Hormûz, ja de clusterfuck van Trump die hem dicht had gegooid. En een Iran zonder kernwapen is zeer positief voor Europa. Evenals een meer westers georiënteerd Iran.

Los van dat ik dat allemaal eerst nog maar moet ziet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220602036
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Allemaal succes dankzij trump. _O_
Ik zie geen enkel behaald succes.

Alleen de Maga wanhoop om dit fiasco naar een succes om te buigen.
pi_220602078
Iran is gewoon een spelletje aan het spelen met Trump en hij heeft het niet door. _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220602104
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Trump wilde de beurs mooi afsluiten deze week.
Dit weekend weer gedoe wss.
Tegen de tijd dat het vrijdag is dan is men alweer vergeten dat dit vorige vrijdag ook zo was.
pi_220602136
Ik denk dat veel mensen zich dit onvoldoende realiseren, of het simpelweg accepteren omdat ze het ermee eens zijn: de VS handelt niet vanuit wat je 'normale voorzichtigheid' zou noemen, maar vanuit een uitgesproken messianistisch en hegemoniaal streven, waarbij andere beschavingen worden gemarginaliseerd. Wanneer je de Amerikaanse buitenlandse politiek door die lens bekijkt, wordt veel minder verrassend waaronder de steun voor de live stream Gaza genocide en de tientallen miljoenen directe en indirecte slachtoffers die sinds de Tweede Wereldoorlog in verband worden gebracht met Amerikaanse buitenlandse politiek.
pi_220602151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:03 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat veel mensen zich dit onvoldoende realiseren, of het simpelweg accepteren omdat ze het ermee eens zijn: de VS handelt niet vanuit wat je 'normale voorzichtigheid' zou noemen, maar vanuit een uitgesproken messianistisch en hegemoniaal streven, waarbij andere beschavingen worden gemarginaliseerd. Wanneer je de Amerikaanse buitenlandse politiek door die lens bekijkt, wordt veel minder verrassend waaronder de steun voor de live stream Gaza genocide en de tientallen miljoenen directe en indirecte slachtoffers die sinds de Tweede Wereldoorlog in verband worden gebracht met Amerikaanse buitenlandse politiek.
Rustig aan maar, Lennon.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220602157
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nope. Jammer wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220602172
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gisteren zag ik 2.139 toen ik ergens wat moest ophalen, geen idee wat de prijs daar vandaag is. De adviesprijs neem ik sowieso niet serieus, dan ben je oliedom (pun intended) als je dat betaald, toch?

Dus die 2 euro gaan we mogelijk nog wel zien. Beperkte capaciteit is minder schadelijk dan onzekerheid
pi_220602360
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke voordelen heb je het in vredesnaam over?
Het scenario wat Dr Remion Korteweg van Clingendael instituut onlangs vertelde in de podcast van Jort Kelder.

Vakman pur sang
  vrijdag 17 april 2026 @ 23:01:01 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220602389
Wel apart dat alle schepen idd lijken om te keren de laatste paar uur. Net voordat ze erdoorheen zouden gaan.

Lijkt me dat Iran toch iets gezegd heeft?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220602430
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel apart dat alle schepen idd lijken om te keren de laatste paar uur. Net voordat ze erdoorheen zouden gaan.

Ja dat ze toll moet betalen.

https://www.wsj.com/livec(...)results&pos=1&page=1

Hormuz is verder gewoon open. Pay-to-play.
pi_220602437
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ff pinnen aan de wal
Vakman pur sang
pi_220602480
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het scenario wat Dr Remion Korteweg van Clingendael instituut onlangs vertelde in de podcast van Jort Kelder.

Kun je dat scenario aanwijzen?

Ik zie enkel de speculatie dat Europa niet meedoet omdat we dat niet kunnen.

Ik vind dat onzin. Waarom moet Europa worden meegezogen in deze oorlog van Netanyahu en Trump?

Als die hiermee het regime omver weten te werpen zonder ons, prima toch?
Wij de lusten, niet de lasten.

Ik zie niet in waarom Europa haantje de voorste moet spelen in het voeren van oorlogen in het Midden Oosten.

Los van dat op dit moment het er naar uitziet dat het regime gewoon blijft zitten en volgens datzelfde interview Iran dan gewonnen heeft.

Europa doet er veel verstandiger aan om economische een supermacht te zijn en blijven, dan militair.
Je ziet de gevolgen van de Iran oorlog: wereldwijd economische stagnatie en het gaat nog wel even duren voordat de olieproductie weer op het niveau van voor de oorlog is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')