abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:01:12 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220604870
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
TLDR van je hele postgeschiedenis.
Wederom projectie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220604882
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik vraag me soms weleens af (los van een act) hoe het moet zijn voor de mensen in de omgeving van zulke users. Op een gegeven moment kan je dan toch de woorden Israel en Joden niet meer aanhoren?

Kan me toch niet voorstellen dat die toevallig ook allemaal zo fanatiek zijn.

Maar goed, met het internet weet je nooit wat echt is.
Jehova’s begeven zich doorgaans onder gelijkgestemden, dus daar zal zijn antisemitische wartaal met instemmend geknik worden ontvangen.
pi_220604883
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als autochtoon is het ook niet altijd feest hoor.
Sure, sure
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:03:08 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220604885
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik verdedig hem nergens. Doe anders even een quoteje.
Als die croft het weer doet, zie je ook dat ik die oranje baviaan compleet niet blief.

Je zit er dus naast met je beschuldigingen.

Wat ik wel zie is dat dat kutiranregime zich repressief gedraagd naar het eigen volk, naar het buitenland en vooral een ander het licht in de ogen niet gunt wat anders is dan hun zelf. Hoe eerder dat weg is, hoe beter het voor de wereld is.
De vraag is echter; hoe bereik je een regime change.

Niet op deze manier in elk geval. Daar hebben allerlei Amerikaanse generalen Trump en co al voor gewaarschuwd.
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:07:17 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220604909
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 09:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dus wat Iran al 20 jaar doet? Enige logica zit er niet in je argumenten.
Dat is een quote van die oude chinees he.
En iran is in die tijd zelf oorlog aan het voeren, via proxies
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:08:35 #181
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220604919
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:55 schreef Red_85 het volgende:

[..] En als je helemaal naar het begin wil afdalen, Joden waren daar eerder dan moslims.
Maar zo'n 75 jaar geleden hebben we wel een grote fout gemaakt
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220604943
quote:
Welke slimmerd had op 19 maart een loophole gevonden?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:23:55 #183
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220605007
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik verdedig hem nergens. Doe anders even een quoteje.
Als die croft het weer doet, zie je ook dat ik die oranje baviaan compleet niet blief.

Je zit er dus naast met je beschuldigingen.

Wat ik wel zie is dat dat kutiranregime zich repressief gedraagd naar het eigen volk, naar het buitenland en vooral een ander het licht in de ogen niet gunt wat anders is dan hun zelf. Hoe eerder dat weg is, hoe beter het voor de wereld is.
Wanneer jij je afvraagt wiens schuld de afsluiting van Hormuz is dan interpreteer ik dat niet als een retorische vraag.

Zeker zou Iran veel beter af zijn zonder dit regime, het Midden-Oosten zonder islam en de wereld zonder religie. Het treurige is dat figuren als trump en Nethanyahu alle drie eerder versterken dan afbreken. Theedrinken is wel degelijk vaak een veel betere oplossing dan geweld en altijd een betere oplossing dan amateuristisch geweld.

De oorlog in Iran was verdedigbaar geweest als een vorm van gezamenlijke actie onder een vorm van gezamenlijk besluit. Daarbij zou Hormuz op dag 1 al besproken zijn. Waarschijnlijk zou er geen oorlog zijn gestart, simpelweg omdat winnen zonder serieuze aantallen grondtroepen onmogelijk is en zonder overwinning de economische gevolgen immens.
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:30:12 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220605033
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wanneer jij je afvraagt wiens schuld de afsluiting van Hormuz is dan interpreteer ik dat niet als een retorische vraag.

Zeker zou Iran veel beter af zijn zonder dit regime, het Midden-Oosten zonder islam en de wereld zonder religie. Het treurige is dat figuren als trump en Nethanyahu alle drie eerder versterken dan afbreken. Theedrinken is wel degelijk vaak een veel betere oplossing dan geweld en altijd een betere oplossing dan amateuristisch geweld.

De oorlog in Iran was verdedigbaar geweest als een vorm van gezamenlijke actie onder een vorm van gezamenlijk besluit. Daarbij zou Hormuz op dag 1 al besproken zijn. Waarschijnlijk zou er geen oorlog zijn gestart, simpelweg omdat winnen zonder serieuze aantallen grondtroepen onmogelijk is en zonder overwinning de economische gevolgen immens.
Theedrinken is ontzettend vaak geprobeerd. Heeft niet gewerkt.

Het blijkt dat als je te maken hebt met moslimfundamentalisten die Islam willen verspreiden en hun ogen hebben gericht op de vernietiging van een piepklein land, waarvan men vindt dat het niet mag bestaan omdat men het 'Islamitisch grondgebied' acht, daar niet echt mee te onderhandelen valt.

Het Iraanse regime is zelf ook niet bepaald van het theedrinken, niet jegens de eigen bevolking en niet als het gaat om het uitbreiden van de invloedsferen of het terroriseren van Israël. De enige manier hoe je zo een regime verslaat is met militaire kracht en een grondoffensief zou daar een onderdeel van moeten zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:43:28 #185
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220605091
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Theedrinken is ontzettend vaak geprobeerd. Heeft niet gewerkt.

Het blijkt dat als je te maken hebt met moslimfundamentalisten die Islam willen verspreiden en hun ogen hebben gericht op de vernietiging van een piepklein land, waarvan men vindt dat het niet mag bestaan omdat men het 'Islamitisch grondgebied' acht, daar niet echt mee te onderhandelen valt.

Het Iraanse regime is zelf ook niet bepaald van het theedrinken, niet jegens de eigen bevolking en niet als het gaat om het uitbreiden van de invloedsferen of het terroriseren van Israël. De enige manier hoe je zo een regime verslaat is met militaire kracht en een grondoffensief zou daar een onderdeel van moeten zijn.
En dan ga jij voorop, neem ik aan?
Dit, dus.
pi_220605102
quote:
‘Ze hebben honger’: Amerikaanse militairen op oorlogsschepen in Midden-Oosten klagen over voedseltekorten
Amerikaanse oorlogsschepen die worden ingezet voor de strijd tegen Iran kampen met tekorten aan eten en hygiëneproducten. Matrozen en mariniers delen foto’s op X van halflege borden en karige maaltijden. Bezorgde families probeerden pakketten te sturen, maar die komen voorlopig niet aan, schrijft USA Today.

Het is behelpen met het eten op de oorlogsschepen. Militairen op het amfibisch aanvalsschip USS Tripoli en het vliegdekschip USS Abraham Lincoln deelden anoniem foto’s van hun maaltijden aan boord van schepen in het Midden-Oosten.

Op die beelden zijn onder meer grijsachtig vlees met enkele schijfjes wortel te zien, een droge hamburger of een tortilla met een kleine portie gestoofd vlees.

De foto’s zorgen voor verontwaardigde reacties. ‘Is dit wat we onze dappere mannen en vrouwen te eten geven terwijl ze in het buitenland de strijd aangaan met de moslimterreur in Iran?’ reageerde de Republikeinse politicus Randy Fine op X. ‘Onze militairen verdienen zoveel beter.’

Geen verse producten
Volgens betrokkenen kampen Amerikaanse militairen in de regio met voedseltekorten. Een marinier aan boord van de USS Tripoli liet aan haar vader weten dat de bemanning haar voorraden moet rantsoeneren en geen toegang heeft tot verse producten.

„Het eten is smakeloos en er is niet genoeg. Ze hebben de hele tijd honger”, zei een predikant uit West Virginia, die tevergeefs probeerde hulppakketten naar het vliegdekschip te sturen. Ook hygiëneartikelen zouden op beide oorlogsschepen schaars zijn.

Duizenden pakketten stranden
Familieleden hebben volgens USA Today duizenden hulppakketten naar de schepen gestuurd, maar die komen voorlopig niet aan. Een gezin van wie de zoon aan boord is van de USS Tripoli gaf naar eigen zeggen 2000 dollar (zo’n 1700 euro) uit aan pakketten, zonder dat die de schepen bereikten.

De Amerikaanse postdienst heeft begin april de verzending van post naar het Midden-Oosten opgeschort vanwege het gesloten luchtruim en de ‘logistieke gevolgen’ van het conflict, aldus een legerwoordvoerder. Post die al onderweg was, wordt veilig bewaard en later geleverd zodra de dienst hervat wordt.

Zowel de Amerikaanse marine als defensieminister Pete Hegseth ontkennen dat sprake is van voedseltekorten aan boord. „Recente berichten over voedseltekorten en slechte kwaliteit aan boord van onze ingezette schepen zijn onjuist”, reageert de marine tegen USA Today.
https://www.ad.nl/buitenl(...)eltekorten~a2a63e05/
Echt alles gaat daar fout voor de VS
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:52:39 #187
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220605147
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Het waren een mooie 2 dagen...
Zelfs uitzendpersoneel van Tempo Team was nog capabeler geweest.
pi_220605150
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Trump heeft Poetin als voorbeeld genomen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220605158
twitter
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:55:06 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220605166
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De befaamde logistieke capaciteiten. Met een budget van meer dan 1000 miljard dollar kan er nog geen fatsoenlijke maaltijd voor het personeel vanaf.

De prioriteiten liggen blijkbaar elders.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 18 april 2026 @ 13:06:26 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220605227
quote:
Nu heb ik een grote vraag hierover.

Heel veel mensen inclusief mezelf waren in de veronderstelling dat er geen internet was in Iran.

Maar nu lees ik her en der dat het puur buitenlandse connecties zijn die niet werken. Dus kantoren en diensten in Iran kunnen nog steeds werken. Mensen kunnen mailen mits ze iraanse apps gebruiken, etc.

Wat is nu het geval?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220605240
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220605260
https://www.aljazeera.com(...)talks?update=4502111

Trump ‘talks too much’, says Iran’s deputy foreign minister
Iran’s deputy Foreign Minister Saeed Khatibzadeh spoke to the media on the sidelines of the Antalya Diplomatic Forum in Turkiye.

Asked about President Trump’s recent comments suggesting the US would “start dropping bombs again” if no deal is reached with Iran by Wednesday, Khatibzadeh said the US president “talks too much”.

“He said contradictory things within the same statement,” said the Iranian official. “I don’t know exactly what he meant.”

Khatibzadeh said Iran believes “war cannot lead to any positive outcome”, but it’s ready to keep defending itself if under attack. “We will fight until the last Iranian soldier.”
pi_220605268
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De Iraanse minister van buitenlandse zaken Araghchi heeft verklaard dat de Straat open was voor alle commerciële schepen. Vervolgens is dat in de praktijk niet zo en wordt Araghchi in de staatsmedia door het slijk gehaald voor het feit dat hij dat gezegd heeft. Als ik de Iraniërs op social media moet geloven is er een duidelijke tweedeling tussen zittende politici en de Revolutionaire Garde en is het die laatste die de macht lijkt te hebben op de grond. Dat Trump van alles verzint blijft een feit wat tegelijkertijd bestaat en deze clownshow alleen maar warriger maakt.
Het is allemaal zo onduidelijk. Het was niet helemaal 'open' trouwens, je moest de gecoördineerde, uitgestippelde route van Iran volgen. Het zou een machtsstrijd kunnen zijn, ja. Misschien zit er meer achter, zoals het testen van de invloed van het woord van Iran. De markt steeg en de olieprijs daalden scherp direct na die verklaring. Tegenwoordig heeft wat Trump zegt minder gewicht. Het had ook een test voor Trump kunnen zijn om te zien of hij zijn blokkade zou opheffen. Als dat het geval was, heeft Trump flink gefaald, gezien de reactie van Iran.
pi_220605272
twitter
pi_220605280
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar schreeuw ik?
Stukje projectie weer.

Over 7 oktober kunnen we kort zijn, jij verdraait het altijd naar de schuld van israel omdat je gewoon vol zit van de haat naar Joden en Israel.
Valt weinig mee te discussiëren als je zo blind bent.

Waar schreeuw je niet?

En nu kom je weer met een belediging dat ik joden haat.
Dat is een zeer grove belediging.
Ik vraag je nogmaals (na al 100-en keren hiervoor) om eens een post te tonen waarin ik antisemitisch ben?

Gezien je al honderden keren mij aanvalt, maar nooit het kan bewijzen..... dan zegt het al genoeg dat je weer eens leugens verspreidt.

Ik hou mij ten minste aan de feiten, over bv 7 okt.
Jij draait alles volledig om uit liefde voor 1 land.
Hypocriet noemen we dat.
  zaterdag 18 april 2026 @ 13:26:55 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220605323
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Buiten dat dat geweld niet op 7 okt begon
Correct.

Dat begon met name in de begin 20e eeuw (al waren er ook al eerde geweldsuitbarstingen) met geweld van Arabieren jegens de Joodse gemeenschappen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar schreeuw je niet?

En nu kom je weer met een belediging dat ik joden haat.
Dat is een zeer grove belediging.
Ik vraag je nogmaals (na al 100-en keren hiervoor) om eens een post te tonen waarin ik antisemitisch ben?

Gezien je al honderden keren mij aanvalt, maar nooit het kan bewijzen..... dan zegt het al genoeg dat je weer eens leugens verspreidt.

Ik hou mij ten minste aan de feiten, over bv 7 okt.
Jij draait alles volledig om uit liefde voor 1 land.
Hypocriet noemen we dat.
Right, right.

Je was zo feitelijk dat je op dezelfde dag nog beweerde dat 'Joden' exact hetzelfde hadden gedaan bij Palestijnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Niet vandaag, maar gister schijnen er wel Joden door Palestijns gebied getrokken te zijn die exact hetzelfde gedaan hebben.
En daarmee heb je ook 1 van de redenen te pakken waarom Hamas zoiets doet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 18 april 2026 @ 13:27:18 #198
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220605329
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Volgens mij zijn het daar de moslims die de Joden vanaf het begin uit Judea willen hebben. En als je helemaal naar het begin wil afdalen, Joden waren daar eerder dan moslims.
religie is het kwaad dat het eind van de wereld zal zijn, dom geloof in een man in de wolken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220605358
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:26 schreef HowardRoark het volgende:

Je was zo feitelijk dat je op dezelfde dag nog beweerde dat 'Joden' exact hetzelfde hadden gedaan bij Palestijnen.
[..]

Ja, dat hebben ze inderdaad.
pi_220605371
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')