Ik vind het wel bijzonder om te zien hoe de VS en Israel zo kansloos omgaan met hun nederlaag. Op de dag vd aankondiging van het staakt het vuren was het overduidelijk dat de Iraanse eisen als basis waren gebruikt. Vervolgens liegen ze eerst overduidelijk over Libanon en nu heeft de VS zich in een hoekje geluld waardoor het niet langer Iran is die olie en kunstmest van de wereld afhoudt, maar de VS. Imho een strategische fout van Iran dat ze nu zelf ook de straat weer sluiten.quote:
Dat het een gigantische clownshow is moge duidelijk zijn. Vooral aan Amerikaanse kant maar nu ook steeds meer aan Iraanse kant waar de hardliners en de minder hardliners het niet eens zijn met elkaar en verschillende dingen roepen en doen. Het gevolg van als tientallen van je leiders in korte tijd vermoord worden: chaos en een machtsvacuum.quote:
Maar heeft Iran wel wat geroepen, of geloven we Trump op zijn blauwe ogen? Volgens mij is het vooralsnog voornamelijk Trump die van alles verzint.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat het een gigantische clownshow is moge duidelijk zijn. Vooral aan Amerikaanse kant maar nu ook steeds meer aan Iraanse kant waar de hardliners en de minder hardliners het niet eens zijn met elkaar en verschillende dingen roepen en doen. Het gevolg van als tientallen van je leiders in korte tijd vermoord worden: chaos en een machtsvacuum.
Dan wordt de VS gewoon wereldkampioen en krijgt hij de cup, en vertelt iedereen dat hij het WK heeft gewonnen en niet die woke Europeanen en Zuid-Amerikanen die dat zo fantastisch vinden die sport.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:03 schreef Haags het volgende:
Hopelijk raakt de brandstof op vliegvelden nu overal snel op dat er ook geen teams en supporters meer naar Amerika kunnen vliegen voor het wk.
Trump, Mooie tyfus mongool dat je er bent.
Het is een gekende tactiek van Trump om dingen te roepen voordat de afspraken daadwerkelijk definitief vastliggen, zo zet hij Netanyahu ook onder druk.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar heeft Iran wel wat geroepen, of geloven we Trump op zijn blauwe ogen? Volgens mij is het vooralsnog voornamelijk Trump die van alles verzint.
Zelfs als een ander land wint is de kans dat Trump er met de cup vandoor gaat groter dan 0%quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan wordt de VS gewoon wereldkampioen en krijgt hij de cup, en vertelt iedereen dat hij het WK heeft gewonnen en niet die woke Europeanen en Zuid-Amerikanen die dat zo fantastisch vinden die sport.
De Iraanse minister van buitenlandse zaken Araghchi heeft verklaard dat de Straat open was voor alle commerciële schepen. Vervolgens is dat in de praktijk niet zo en wordt Araghchi in de staatsmedia door het slijk gehaald voor het feit dat hij dat gezegd heeft. Als ik de Iraniërs op social media moet geloven is er een duidelijke tweedeling tussen zittende politici en de Revolutionaire Garde en is het die laatste die de macht lijkt te hebben op de grond. Dat Trump van alles verzint blijft een feit wat tegelijkertijd bestaat en deze clownshow alleen maar warriger maakt.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar heeft Iran wel wat geroepen, of geloven we Trump op zijn blauwe ogen? Volgens mij is het vooralsnog voornamelijk Trump die van alles verzint.
Dank voor de uitleg. Had die minister gemist.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Iraanse minister van buitenlandse zaken Araghchi heeft verklaard dat de Straat open was voor alle commerciële schepen. Vervolgens is dat in de praktijk niet zo en wordt Araghchi in de staatsmedia door het slijk gehaald voor het feit dat hij dat gezegd heeft. Als ik de Iraniërs op social media moet geloven is er een duidelijke tweedeling tussen zittende politici en de Revolutionaire Garde en is het die laatste die de macht lijkt te hebben op de grond. Dat Trump van alles verzint blijft een feit wat tegelijkertijd bestaat en deze clownshow alleen maar warriger maakt.
Het kost aardig wat munitie om de VS plat te gooien.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:20 schreef Jahr00n het volgende:
Gooi maar plat dan dat land. Nu is het wel klaar geweest.
Gesproken als een echte volgeling.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:42 schreef -XOR- het volgende:
De VS dus met de staart tussen de benen de aftocht.
Beetje jammer dat er niet wat meer Amerikaanse soldaten in bodybags naar huis moesten want je kunt er nu op wachten dat ze het binnenkort bij Cuba voor de deur staan
Kijkend naar de kaart https://www.marinetraffic(...)/centery:26.7/zoom:9 varen er nog wel schepen. Even afwachten of het echt weer een "leeg" gebied op de kaart wordt.quote:
Ik begin me onderhand trouwens wel een beetje te schamen om een allochtoon te zijnquote:Op zaterdag 18 april 2026 10:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Valse tegenstelling. Ik doe gewoon beide. Niks irriteert mij meer als daders die zichzelf consequent als slachtoffer neerzetten.
Als autochtoon is het ook niet altijd feest hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik begin me onderhand trouwens wel een beetje te schamen om een allochtoon te zijn
Op een gegeven moment is het een keer klaar als je in ie existentie bedreigd wordt. Helemaal als er herhaalt wordt het desnoods nog 1000x overnieuw te willen doen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
7 oktober was uiteraard een verschrikkelijke daad met 1.139 doden als gevolg.
Echter zijn er daarna ruim 73.000 doden gevallen in Gaza en loopt het aantal in Libanon ook al boven de 2.000
En dat is nog zonder het veelvoud aan gewonden en de totale vernietiging van hele woongemeenschappen.
Dat is nog zonder de >5.000 doden in Iran door de aanvallen van Israël en VS.
De vraag is dan, hoeveel geweld mag je gebruiken als antwoord op geweld?
Volgens mij zijn het daar de moslims die de Joden vanaf het begin uit Judea willen hebben. En als je helemaal naar het begin wil afdalen, Joden waren daar eerder dan moslims.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha. Dus wanneer het over de aanval van de VS en Israël op Iran gaat dan moeten we de decennialange geschiedenis niet uit het oog verliezen, maar als het over de (ontegenzeggelijk barbaarse) aanval van Hamas gaat dan is dat het startpunt van de ellende.
Niet heel consequent hè.
https://www.bbc.com/news/live/cqxdg17yr2wtquote:Internet outage in Iran enters 50th day
While we wait for more clarity about the situation in the strait, let's turn our attention to what's happening on the ground in Iran.
A government enforced digital blackout in Iran has entered its 50th day, according to internet monitoring site NetBlocks.
In a post on X, NetBlocks explains Iran has been isolated from the global internet for seven weeks and that the blackout is "unprecedented" for a connected society.
Ordinary citizens paying high costs to stay connected in Iran, including those using satellite internet such as Starlink, or connections routed through it.
Internet access via Starlink is being sold at around $6 (£4.50) per gigabyte - a high price in a country where the average monthly salary is estimated to be between $200 and $300.
Using Starlink in Iran can lead to up to two years in prison, and authorities have reportedly confiscated hundreds of devices since the war began.
Ik verdedig hem nergens. Doe anders even een quoteje.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij verdedigt de narcistische dementerende oranje idioot nog steeds, ondanks een jaar vol mislukkingen en onozelheid. Dat geeft te denken.
Was trump een leider geweest dan had hij eerst overleg gepleegd met bondgenoten en was er daarna een actie met een echt plan gestart. Deze shitshow, inclusief afsluiting straat is 100% de schuld van de narcistische dementerende oranje idioot.
Ik vraag me soms weleens af (los van een act) hoe het moet zijn voor de mensen in de omgeving van zulke users. Op een gegeven moment kan je dan toch de woorden Israel en Joden niet meer aanhoren?quote:
Waar schreeuw ik?quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach, je kunt de feiten weer eens niet aan en begint direct maar weer te schreeuwen?
Word je zelf niet eens moe van je act?
Vs en Israël vielen Iran aan.
Hadden ze dat niet gedaan was Hormuz nooit afgesloten.
Simpel genoeg.
Zelfde met 7 okt. Je bent er al vaak genoeg op gewezen dat dat geen begin was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |