Het is vooral whining.quote:Op vrijdag 17 april 2026 23:30 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, als Trump het doet heet het Winning
https://www.rtl.nl/nieuws(...)leger-zuiden-libanonquote:Op zaterdag 18 april 2026 07:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is vooral whining.
Maar zijn de voorwaarden nu bekend?
Dat is niet de bedoeling.quote:
Blijkbaar is het dus iran die tol wil, tegen alle verdragen in.quote:
Een wig drijven in de samenlevingen en vervolgens de boel overnemen. Wie is dit stukje tumor? Naam en rugnummer beschikbaar van deze 'official'?quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder toch wel dat Hezbollah.
[ twitter ]
'Die hele circus'?quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:35 schreef Joppiez het volgende:
Wel grappig om te zien dat de beurzen immuun leken te worden bij slecht nieuws uit Iran maar wel bij die zogenaamde aankondiging gisteren weer de lucht in schoten en nu op een absolute top staan. Het zal allemaal wel. Hopelijk stort die hele circus morgen nog in.
Tegen welke verdragen in?quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het dus iran die tol wil, tegen alle verdragen in.
De VS heeft hier wel een punt. Iran is gewoon een kut land dat niet te vertrouwen is met dit spul. De VS heeft echt gepraat maar er komt alleen maar onzin uit. Ze lullen links en doen rechts.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)leger-zuiden-libanon
Iran zegt verrijkt uranium niet te zullen verplaatsen
Iran ontkent dat het zijn verrijkt uranium zal overdragen aan het buitenland. Dat zegt een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Eerder vandaag zei de Amerikaanse president Donald Trump tegen persbureau Reuters samen met Iran het materiaal op te graven. Vervolgens zou het materiaal naar de VS moeten worden gebracht.
De Verenigde Staten eisen al lange tijd van het land dat het zijn verrijkt uranium afstaat. Eerder klonken geruchten dat het overbrengen van het materiaal naar een ander land misschien aan die eis kon voldoen. Rusland bood in dat kader aan het uranium op te slaan, een aanbod dat nog steeds staat.
Naar schatting beschikt Iran over zo'n 450 kilo 60 procent verrijkt uranium. Als dat verder wordt verrijkt is dat goed om ongeveer 10 kernwapens te maken. Iran zegt al langere tijd zulke ambities niet te hebben.
Je kunt het ene pak papier ongedaan maken met een volgende stapel papier. Dat heeft Trump de wereld wel geleerd.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie is dan de schuldige? Trump of iran?
Dat is niet relevant. De straat was open omdat Iran gewoon kon doen wat ze wilden doen. Europa moet eens verder kijken dan zijn neus lang is. Ik snap Trump wel; Europa roept heel veel krijst heel veel wil niks doen maar als er ingegrepen moet worden zijn ze er niet.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien is het relevant dat de straat gewoon open was voor deze briljante oorlog van jouw narcistische dementerende oranje idool? Zomaar een gedachte hoor.
Zijn er nog serieus mensen die dat ter discussie stellen?quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet maar waar het eeuwige naïeve gedrag en het vooral niet ingrijpen, is gewoon de weg vrij maken voor terrorisme.quote:
Mijn wat?quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien is het relevant dat de straat gewoon open was voor deze briljante oorlog van jouw narcistische dementerende oranje idool? Zomaar een gedachte hoor.
Tja, machthebbers zijn altijd selectief omgegaan met dat soort verdragen. Dat was al zo toen Hugo de Groot met het idee van Mare Librum kwam. De ene keer vielen we (de VOC / Nederland) met dat in de hand anderen aan en de volgende keer deden we precies het tegenovergestelde…quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan wacht ik geduldig op repliek om je gelijk te halen van jou op mijn eerder gegeven antwoord op dezelfde stelling..quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn wat?
Blijkbaar heb ik gelijk hier, anders gaan mensen namelijk niet op de persoonlijke toer.
Toen ik gisteren zei dat je automatisch verloren had na je je je refereerde ik naar dit soort debiele posts.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn wat?
Blijkbaar heb ik gelijk hier, anders gaan mensen namelijk niet op de persoonlijke toer.
Het is helemaal niet tegen alle verdragen in.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen van de betrokken terroristische regimes van deze oorlog heeft de verdragen voor vrije navigatie waar hij naar refereert ooit geratificeerd. Niet Israël, niet de VS en niet Iran. Het is alsof je gaat klagen dat de VS of China zich niet houden aan een random EU verdrag. Waarom zouden ze? Zeker Iran dat in de praktijk al decennia geen vrijheid heeft.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, machthebbers zijn altijd selectief omgegaan met dat soort verdragen. Dat was al zo toen Hugo de Groot met het idee van Mare Librum kwam. De ene keer vielen we (de VOC / Nederland) met dat in de hand anderen aan en de volgende keer deden we precies het tegenovergestelde…
Zo is het altijd gegaan. En in deze kan je ook wel betogen dat de Amerikanen met hun oorlog, die ook tegen alle verdragen in ging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |