Jaquote:Op zondag 12 april 2026 21:18 schreef Hetekip het volgende:
Jullie spelen een stuk trager dan ik dat doen, vraag me af of ik te snel erdoorheen gegaan ben.
Shift rechtermuis op de PCquote:Op zondag 12 april 2026 21:22 schreef Peejtur het volgende:
Hoe kom je ook alweer achter een waterval waar die stenen voor liggen?
Ben je al door alle mainquests heen dan?quote:Op zondag 12 april 2026 21:18 schreef Hetekip het volgende:
Jullie spelen een stuk trager dan ik dat doen, vraag me af of ik te snel erdoorheen gegaan ben.
R1 plus driehoekjequote:Op zondag 12 april 2026 21:22 schreef Peejtur het volgende:
Hoe kom je ook alweer achter een waterval waar die stenen voor liggen?
Ligt eraan welke moveset je prettiger vindt, je noemt daar 1H en 2H zwaarden. Uiteindelijk kun je bijna ieder wapen naar smaak customizen met abyss gears. Hwando is wel sterk early gamequote:Op zondag 12 april 2026 21:29 schreef StateOfMind het volgende:
Inmiddels op de boots na de hele armour set van de Darkraver Dark Ringleader.
En een zooi wapens: Hollow Visage, Hwando, Legionary Gladius en Survivor Solitude.
@:2dope welk van bovenstaande is de beste?
Die werd echt giftig op den duur jaquote:Op zondag 12 april 2026 21:56 schreef Momo het volgende:
Me baby's gone and called me "pa" at last!
Als ik dat nog 1 keer hoor
Ben in begin chapter 8quote:Op zondag 12 april 2026 21:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben je al door alle mainquests heen dan?
Er valt gelukkig niet zo veel te spoileren. Mainquest verhaal is shit, daar speel je het spel ook niet voor. Misschien dat naam van een eindbaas her of der valt, maar het valt wel mee met spoilers hier denk ik.quote:Op maandag 13 april 2026 07:45 schreef Morri2 het volgende:
Ik heb het spel nu een paar dagen, en wat een heerlijk spel! Het is lang geleden dat ik me zo vermaakt heb met een open world spel.Ik snap de kritiek van sommige (professionele) reviewers gewoon echt niet.
ik zie wel in dit topic dat ik flink achter lig op iedereen omdat ik er pas net mee gestart ben. Spoilers? Ach, er zit zo veel in het spel dat ik ook nog een hoop zelf ontdekken kan.
Is dat de nieuwe "I used to be an adventurer like you" ?quote:Op zondag 12 april 2026 21:56 schreef Momo het volgende:
Me baby's gone and called me "pa" at last!
Als ik dat nog 1 keer hoor
Welke kritiek snap je niet? Ik begrijp veel kritiek juist wel. De game doet namelijk ontzettend veel dingen (heel) goed, maar er zijn nog steeds dingen die echt belachelijk slecht zijn. Ik vind wel dat sommige reviewers te streng zijn, game verdient echt wel beter dan een 7 voor wat er is neergezetquote:Op maandag 13 april 2026 07:45 schreef Morri2 het volgende:
Ik heb het spel nu een paar dagen, en wat een heerlijk spel! Het is lang geleden dat ik me zo vermaakt heb met een open world spel.Ik snap de kritiek van sommige (professionele) reviewers gewoon echt niet.
Ik vind de controls soms ook wel pauper. Probeerde via een raam naar binnen in te breken, dat was clunky want er stond press X, maar als ik dat deed gebeurde niks. Soms wil ik ergens op klimmen maar springt hij gewoon ertegenaan en laat weer los.quote:Op maandag 13 april 2026 08:58 schreef 2dope het volgende:
[..]
Welke kritiek snap je niet? Ik begrijp veel kritiek juist wel. De game doet namelijk ontzettend veel dingen (heel) goed, maar er zijn nog steeds dingen echt belachelijk slecht zijn. Ik vind wel dat sommige reviewers te streng zijn, game verdient echt wel beter dan een 7 voor wat er is neergezet
Beweging/klimmen/parkouren was even wennen maar werkt beter dan menig Assassin's Creed-game wat mij betreft. Kan soms nog steeds frustrerend zijn maar je hebt zoveel mogelijkheden (double jump, force palm, vliegen). Besturing vind ik uitmuntend.quote:Op maandag 13 april 2026 09:05 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik vind de controls soms ook wel pauper. Probeerde via een raam naar binnen in te breken, dat was clunky want er stond press X, maar als ik dat deed gebeurde niks. Soms wil ik ergens op klimmen maar springt hij gewoon ertegenaan en laat weer los.
Mijn paard in combat rijdt soms gewoon rondjes en krijg hem dan niet eruit.
Verhaallijn die van hot naar her springt zonder iets op te bouwen of zo.
Het zijn van die kleine dingetjes die wel plezier wegnemen uit het geheel.
Ook vind ik dat dingen soms heel slecht of niet worden uitgelegd.
Dus ik denk dat je het moet loskoppelen. Game als game reviewen en dan de ervaring van de wereld en de omgeving apart.
Ik vind de wereld en ervaring echt een 8+ of misschien 9 als game vind ik het meer een 7
Shield bash werkt heel goed tegen hem.quote:Op maandag 13 april 2026 10:12 schreef Peejtur het volgende:
Wanneer durf ik de Crow weer aan? Haha stel het uit hele tijd.
Dank je wel!!!quote:Op maandag 13 april 2026 10:59 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Shield bash werkt heel goed tegen hem.
Fijn dat het gelukt is, hij kan wel irritant zijn. Hoop dat de shield bash wat geholpen heeft.quote:
LG C seriequote:Op maandag 13 april 2026 21:08 schreef Droopie het volgende:
Mensen, ik ga voor dit spel een nieuwe televisie kopen (met mijn normale ps5, geen pro).
Iemand suggesties? 2025 model is prima
https://tweakers.net/pricewatch/1606278/sony-kd-55a85-zwart.htmlquote:Op maandag 13 april 2026 21:22 schreef StateOfMind het volgende:
L
[..]
LG C serie
Wat heb je nu en hoe oud?
Die hele aanval heb ik nog nooit gezien.quote:Op maandag 13 april 2026 20:29 schreef 2dope het volgende:
Die action cam als je Turning Slash doet op een posture-broken enemy blijft wel pure cinema hoor
[ afbeelding ]
Ik heb destijds speciaal voor de PS5 een geschikte televisie gekocht en kwam al snel uit op de onder gamers geliefde LG Oled C serie uit.quote:Op maandag 13 april 2026 21:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
https://tweakers.net/pricewatch/1606278/sony-kd-55a85-zwart.html
5 jaar , en t eerste wat dat ding zei toen ik hem aansluit..
Ik ondersteun geen 120hz.
On topic: dit spel lijkt me zo tof, heb hem ook, maar behalve dat blurrige gedoe rond mn personage en gras..(ik vind het echt niet te spelen op deze manier) lijkt het me echt fantastisch.. vissen heb ik al gedaan, ik kan een miljoen miljard dingen verzamelen (net als bij RDR2, vind ik dat soort dingen autistisch geweldig 😅)
Maar dan wel met dezelfde ervaring wat ik op internet lees, dat het ZO mooi is..
Bedankt.quote:Op maandag 13 april 2026 21:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb destijds speciaal voor de PS5 een geschikte televisie gekocht en kwam al snel uit op de onder gamers geliefde LG Oled C serie uit.
Schitterend beeld, goede HDR en lage imput lag.
Was een énorm verschil met de tv die ik daarvoor had.
Nu wil ik dit ook.quote:Op maandag 13 april 2026 20:29 schreef 2dope het volgende:
Die action cam als je Turning Slash doet op een posture-broken enemy blijft wel pure cinema hoor
[ afbeelding ]
Welke Refinement level is je gear?quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:39 schreef Scrummie het volgende:
Maar jeetje. Die crow gast (tweede aanvaring) vond ik wat lastig, dus ik dacht, even een stapje terug en weer naar mijn gear kijken. Maar omdat ik daar dus totaal niet mee bezig was de afgelopen dagen ben ik nu een beetje aan het zwemmenIk weet niet meer zo goed wat ik moet doen, ga ik gear upgraden? Wapens zoeken? Exploreren en hopen op betere gear? Zoeken naar bandit camps voor wat loot? Of gewoon refinen wat ik al heb (de preorder set, lol).
Als je even vooral quests doet van je kamp of random dingen, dan verlies je een beetje het overzicht weer. Logisch, vooral als je maar een paar uur per week speelt in principe en vaak max 1 of 2 uur sessies.
4 geloof ik, maar mijn gratis upgrades zijn op, dus ik moet ores verzamelen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Welke Refinement level is je gear?
Hier ook Refinement 4.quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
4 geloof ik, maar mijn gratis upgrades zijn op, dus ik moet ores verzamelen.
Wat wil je weten? Ask and I will show you da wae. Da wae of da warriah monkquote:
Ga vooral door hoor met die filmpjesquote:Op dinsdag 14 april 2026 15:38 schreef 2dope het volgende:
Voorlopig ff de laatste anders krijg ik zelfpromotieverwijten:
Antumbra's Sword in elkander gebeukt door oude man met wandelstok. Hitless/HUDless met PlayStation DualSense input overlay, voor de liefhebbers![]()
Bekijk deze YouTube-video
Duimpje voor je filmpje. Niet duimpje voor Voorlopig ff de laatstequote:Op dinsdag 14 april 2026 15:38 schreef 2dope het volgende:
Voorlopig ff de laatste anders krijg ik zelfpromotieverwijten:
Antumbra's Sword in elkander gebeukt door oude man met wandelstok. Hitless/HUDless met PlayStation DualSense input overlay, voor de liefhebbers![]()
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Duimpje voor je filmpje. Niet duimpje voor Voorlopig ff de laatste
Op pc echt heel simpelquote:Op dinsdag 14 april 2026 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
Degene die dat horse taming bedacht heeft zou ik graag eigenhandig een volledige IS of Mexicaanse kartel behandeling geven![]()
![]()
Nee moet je echt bij je dragen. Sowieso in het begin iron ore, copper ore en bloodstone gewoon bij je houden voor de wapen upgrades.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:39 schreef StateOfMind het volgende:
Om te craften en refinen, moet je daarvoor je materials echt bij je hebben?
Of werkt dat ook al die in je storage chest zitten?
Nou. Dat spel maakt mijn pc al zo bizar warm dat die eerst zelf zichzelf ging afsluiten om schade te voorkomen. Nu met wat aanpassingen aan het voltage gaat het goed. Maar no way dat ik het ga stresstesten met ook nog een opnames makenquote:Op dinsdag 14 april 2026 21:23 schreef 2dope het volgende:
[..]Als anderen nou ook ff een duit in het zakje doen. Waar blijven jouw bijdragen?
Dat dacht ik al jaquote:Op dinsdag 14 april 2026 21:24 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee moet je echt bij je dragen. Sowieso in het begin iron ore, copper ore en bloodstone gewoon bij je houden voor de wapen upgrades.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel een dikke exploit dus kans is dat 't gepatched gaat wordenOp donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Damn, draait 'ie verder wel een beetje oké dan? Mijn rig werkt ook wel hard met deze game, de ventilatoren althansquote:Op dinsdag 14 april 2026 21:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou. Dat spel maakt mijn pc al zo bizar warm dat die eerst zelf zichzelf ging afsluiten om schade te voorkomen. Nu met wat aanpassingen aan het voltage gaat het goed. Maar no way dat ik het ga stresstesten met ook nog een opnames maken
En heb een hele drukke week op werk. En ben in de avonden dan vrij moe waardoor ik geen zin in gamen heb. Van het weekend wel weer ff wat uren maken
quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:32 schreef 2dope het volgende:
Btw als iemand nog een goede abyss gear (en silver) farm zoekt:Zo heb ik m'n 60% en 40% chance to not consume arrow gears bij elkaar gefarmedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel een dikke exploit dus kans is dat 't gepatched gaat wordenen uiteindelijk ook veel greater gears en lvl 3 gears
Die heks heeft me gokverslaafd gemaakt.
Maargoed, al m'n gear nu lvl 9, wachten tot ik die scales tegenkom voor de laatste upgrade. Einde chapter 8, 180 uuren moet de desert en Delysia nog in. Hopelijk zit daar ergens die stamina research...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Divje op 14-04-2026 21:41:31 ]oh ah toma toma vem vem vem vem
Ja draait van de rest prima! Haal veel frames.quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:34 schreef 2dope het volgende:
[..]
Damn, draait 'ie verder wel een beetje oké dan? Mijn rig werkt ook wel hard met deze game, de ventilatoren althans
quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:35 schreef Divje het volgende:
[..]
Zo heb ik m'n 60% en 40% chance to not consume arrow gears bij elkaar gefarmed
Maargoed, al m'n gear nu lvl 9, wachten tot ik die scales tegenkom voor de laatste upgrade. Einde chapter 8, 180 uuren moet de desert en Delysia nog in.
Dat extracten is wel hinderlijk jaquote:Op dinsdag 14 april 2026 21:41 schreef 2dope het volgende:
[..]Exact hetzelfde hier, het is fucking verslavend maar ook wel geestdodend. Farmen gaat megasnel maar dat extracten wordt snel tedious. Ik had trouwens al vrij vlot Greater Infinite Arrow voor 100% chance not to consume arrow
Ik gebruik m'n bow alleen nooit dus heb die weer versmolten tot een betere
Ik heb ook één keer gehad dat de pc uitging tijdens CD, toen draaide hij op de achtergrond maar was ik ook een miljoen andere dingen aan het doen dus dat zal niet geholpen hebben. Hoe vaak is 'ie bij jou echt uitgegaan dan? Ik schrik me dan wel de pleuris als dat gebeurtquote:Op dinsdag 14 april 2026 21:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja draait van de rest prima! Haal veel frames.
Dat overhitte hebben wel veel mensen last van las ik. Ik heb ook echt een goede kast met goede ventilatie en een 5080 met AMD Ryzen 7 9800X3D. Dus aan mijn pc ligt het niet.
Hopelijk patches ze het nog. Nu wel kunnen oplossen. Maar echt fijn is het niet dat je voltages moet gaan aanpassen om je pc levend te houden
Die bow skills zien er op zich wel leuk uit, heb daar nog niks van unlocked. En misschien ook handig tegen die zwevende hufters?quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:43 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat extracten is wel hinderlijk ja
En gebruik m'n bow ook bijna niet.. Mogen ze wel iets aan verbeteren
Misschien is Damiane wat met haar guns. Al zag ik dat ik ook een kanon voor Kliff kan craften
Helpt niks tegen die zwevende huftersquote:Op dinsdag 14 april 2026 21:47 schreef 2dope het volgende:
[..]
Die bow skills zien er op zich wel leuk uit, heb daar nog niks van unlocked. En misschien ook handig tegen die zwevende hufters?
quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:32 schreef 2dope het volgende:
Btw als iemand nog een goede abyss gear (en silver) farm zoekt:Helemaal links in Hernand, tussen Snowy Plateau Cabin (met een Abyss Cresset) en dat riviertje daar een stuk boven, spawnen Ice Walkers, en die droppen ook Abyss Gears.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel een dikke exploit dus kans is dat 't gepatched gaat wordenPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:35 schreef Divje het volgende:
[..]
Zo heb ik m'n 60% en 40% chance to not consume arrow gears bij elkaar gefarmeden uiteindelijk ook veel greater gears en lvl 3 gears
Maargoed, al m'n gear nu lvl 9, wachten tot ik die scales tegenkom voor de laatste upgrade. Einde chapter 8, 180 uuren moet de desert en Delysia nog in. Hopelijk zit daar ergens die stamina research...
Tering, 180 uur, en dan nog 2 regios voor de boegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
3x. Toen ging ik met Claude ai praten en die kwam met die oplossing van de voltage aanpassen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:46 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik heb ook één keer gehad dat de pc uitging tijdens CD, toen draaide hij op de achtergrond maar was ik ook een miljoen andere dingen aan het doen dus dat zal niet geholpen hebben. Hoe vaak is 'ie bij jou echt uitgegaan dan? Ik schrik me dan wel de pleuris als dat gebeurt
Ik doe veel dingen wel op m'n dooie gemakjequote:Op dinsdag 14 april 2026 21:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tering, 180 uur, en dan nog 2 regios voor de boeg
Idemquote:Op dinsdag 14 april 2026 21:55 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik doe veel dingen wel op m'n dooie gemakjevind het heerlijk om in een nieuw gebied over de paden te wandelen en om me heen te kijken
En wil écht alles ontdekken in dit spel
Zoek je ook wel eens de hoogte op om even rond te schijnen met je lantaarn en zo een route te plannen?quote:Op dinsdag 14 april 2026 22:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Idem
Zonde om dit soort games te rushen.
Nu zo'n 60 uur erin zitten, en nog lang niet alles gedaan of gezien in Hernand.
Hell, zelfs het noordelijke deel van Hernand nog niets geweest
Echt het ouderwetse Skyrim gevoelquote:Op dinsdag 14 april 2026 22:24 schreef Divje het volgende:
[..]
Zoek je ook wel eens de hoogte op om even rond te schijnen met je lantaarn en zo een route te plannen?
Doe vervolgens wel 4 uur over die route want kom van alles tegen onderweg
Thuisbezorgd zou een goede sponsor zijnquote:Op dinsdag 14 april 2026 23:02 schreef Momo het volgende:
Karin Quarry eindelijk schoongeveegd en boss verslagen daar. Eerder bleven de vijanden maar komen, terwijl het bijna 1 op 1 gevechten waren en ik niet veel voedsel bij mij had, nu kon ik ze veel beter aan.
Ik heb zelf vandaag rice cakes bij het avondeten gehad in de echte wereld.quote:Op dinsdag 14 april 2026 23:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Thuisbezorgd zou een goede sponsor zijn
Ik eet eigenlijk alleen maar massa's vlees in deze gamequote:Op dinsdag 14 april 2026 23:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb zelf vandaag rice cakes bij het avondeten gehad in de echte wereld.
Je kan hier wel een account maken om het bij te houden, maar dan zit je wel buiten het spelt te werkenquote:Op dinsdag 14 april 2026 23:11 schreef StateOfMind het volgende:
Net wat blauwe printen gekocht bij de heks.
Hoop ingrediënten nodig die ik nog niet ben tegengekomen.
Kun je ingrediënten die je nodig hebt hebt ergens 'tracken' via een instelling of iets dergelijks?
Of echt puur onthouden (en dus vergeten).
Holy fuck wat een hoop icoontjes 😱quote:Op dinsdag 14 april 2026 23:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan hier wel een account maken om het bij te houden, maar dan zit je wel buiten het spelt te werken
https://mapgenie.io/crimson-desert/maps/pywel
Herkenbaar, dat zijn leuke momentjes altijd. First-person view is ook altijd goed voor de immersion bij dat soort dingenquote:Op donderdag 16 april 2026 10:35 schreef Scrummie het volgende:
Gister tijdens exploreren zag ik wat goud in stenen her en der, maar het leek alsof het ergens naar toe ging, dus het helemaal gevolgd, kom ik in een cave terecht waar wat goud ore te vinden was. Genot hoor, het zal vast vaak voorkomen in de hele wereld en voor weinig wat nieuws zijn, maar het idee dat iets opvalt in de wereld en je vervolgens zelf mag besluiten het spoor te volgen en dan in zo'n grot uit komt vind ik echt fantastisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Aan het modden geslagen?quote:Op donderdag 16 april 2026 14:08 schreef 2dope het volgende:
Classy ladies
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sinds dag 1, al was het alleen al om dat schild te verbergen (wat inmiddels officieel gepatched is). Maar ik volg de modding community vrij nauwlettend en er komen steeds interessantere mods bij - character swaps, custom textures/meshes zijn inmiddels ook mogelijk, iets waar men aanvankelijk sceptisch over was omdat Pearl Abyss hun engine compleet dichtgetimmerd zou hebben en geen SDK's ofzo beschikbaar stellenquote:
Er lopen bij mij een stuk of 15 honden en 4 katten rondquote:Op donderdag 16 april 2026 19:39 schreef StateOfMind het volgende:
Kom er net achter dat je de hond ook in het kamp kan laten
Is wel handig met vlees grillen met je wapen, dat ie niet in de buurt is om het op te eten.
Dat is idd ook een groot nadeel ja, al die zooi.quote:Op donderdag 16 april 2026 20:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Er lopen bij mij een stuk of 15 honden en 4 katten rondmaar laat m'n fav steeds vaker daar gezien ik geen zin heb om steeds m'n inventory te moeten legen
(al die torches
wat moet je er mee)
Die indruk werd kort daarna wel gewekt jaquote:Op donderdag 16 april 2026 20:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je mag er niet langs op een gegeven moment
Je moet dat drie keer doen. Daarna krijg je een quest van een kind, en als je die voltooit, kun je weer gewoon door dat bos lopen zonder dat je wordt beschoten met slaappijlen.quote:Op donderdag 16 april 2026 20:37 schreef StateOfMind het volgende:
Blijkbaar ben ik ergens waar ik nog niet mag komen of zo?
Was ergens ten oosten van de Sanctum of Temperance en werd door een bandit in 1 klap gedood 😱
En meteen daarna zag ik zo'n kind met groene hoed, en die maakte mij buiten westen en daarna werd ik wakker een stuk naar het westen
Thanks.quote:Op donderdag 16 april 2026 21:10 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Je moet dat drie keer doen. Daarna krijg je een quest van een kind, en als je die voltooit, kun je weer gewoon door dat bos lopen zonder dat je wordt beschoten met slaappijlen.
En als je die quest doet, kun je het bos daarna het beste zoveel mogelijk vermijden.
Dat kan ook!?quote:Op dinsdag 14 april 2026 23:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Goedkoop, je gooit een zooi op de grond, en grillt ze met je wapen (blinding flash)
En hoe ging dat?quote:Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ben intussen de andere kant op gegaan, richting Sanctum of Benedictum.
Dat systeem zat in Zelda games.quote:Op vrijdag 17 april 2026 08:14 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat kan ook!?![]()
Ik probeer dit soort dingen niet eens, omdat zoiets nooit werkte in andere games. Dan leer je dat wel af om bijzondere dingen te proberen.
Deze game...
Die kun je heel makkelijk killen met blinding flash.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En hoe ging dat?
Ik kwam bij een andere sanctum, maar godkolere. Die vliegende Dumbledores waren zo irritant dat ik snel weer weg was daar.
Ah nice, goede tipquote:Op vrijdag 17 april 2026 09:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die kun je heel makkelijk killen met blinding flash.
Als je eenmaal de boel gecleansed zit er bij elke sanctum nadat je die puzzle hebt opgelost nog een mini game, waar je blinding flash moet gebruiken op een soort klok. Dat vergeten veel mensen.
Die vliegende fakirs zijn erg lastig, maar ik lees net dat je Blinding Flash kunt gebruiken.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En hoe ging dat?
Ik kwam bij een andere sanctum, maar godkolere. Die vliegende Dumbledores waren zo irritant dat ik snel weer weg was daar.
Oh.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Als je eenmaal de boel gecleansed zit er bij elke sanctum nadat je die puzzle hebt opgelost nog een mini game, waar je blinding flash moet gebruiken op een soort klok. Dat vergeten veel mensen.
Ik vind dat het na een tijdje wel vrij saai wordt, steeds hetzelfde.quote:Op donderdag 16 april 2026 20:01 schreef StateOfMind het volgende:
Eerste Sanctum gecleansed
Meteen wat blauwe printen gekregen.
Veruit de meeste puzzels tot nu toe vind ik wel tof.
Ik heb normaliter bij grote open wereld games dat ik rond het 60 uur punt, dat ik de game even moet pauzeren voor een korte game tussendoor, om daarna weer verder gaan.quote:Op vrijdag 17 april 2026 12:40 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik vind dat het na een tijdje wel vrij saai wordt, steeds hetzelfde.
Ik wissel ook af door af en toe 2 uur lang gewoon resources te zoeken zoals staal-hout of dingen te stelen, terug gaan naar een puzzel die ik nog niet heb opgelost.quote:Op vrijdag 17 april 2026 12:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb normaliter bij grote open wereld games dat ik rond het 60 uur punt, dat ik de game even moet pauzeren voor een korte game tussendoor, om daarna weer verder gaan.
Hoe tof ik een game ook vind.
Hier heb ik dat totaal niet, integendeel.
Een van de eerste dingen waar ik 's ochtends vroeg aan denk als ik op sta, is' ah, straks/vanavond weer lekker verder met Crimson Desert'.
Belangrijk is een goede mix van activiteiten, niet te lang met een ding bezig zijn.
Ik wissel in dit soort games de main quest altijd af met side quests, faction quests en dat soort dingen, dan weer tijdje exploren, weer wat side dingen, exploren, dan weer even de main quest, en zo verder.
Dan wordt het niet saai.
En door een game rushen is helemaal no-go.
Afwisseling is key, net als in het echte levenquote:Op vrijdag 17 april 2026 12:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wissel ook af door af en toe 2 uur lang gewoon resources te zoeken zoals staal-hout of dingen te stelen, terug gaan naar een puzzel die ik nog niet heb opgelost.
Ik kan die Gold Bar niet stelen, het lukt mij nietquote:Op vrijdag 17 april 2026 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
Stelen heb ik sinds die Gold Bar in die open haard in het begin niet meer gedaan eigenlijk, op wat Strongbox puzzels hier en daar na dan.
Heb sindsdien altijd rond de 600-650 silver op zak, en dat is meer dan voldoende tot nu toe.
Resources doe ik eigenlijk alleen als ik iets specifieks nodig heb en tot nu toe nog niks extra nodig gehad.
Het lukte mij de eerste paar pogingen ook niet, omdat ik telkens betrapt werd, maar als je het goed timet als die guard op de begane grond even weg is, dan wel.quote:Op vrijdag 17 april 2026 13:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kan die Gold Bar niet stelen, het lukt mij nietAndere dingen stelen gaat prima, maar op PC kan hij die niet pakken.
Heeft niks te maken met de guards, ik kan het object niet selecteren. Op de PC blijft de E grijs, dat is normaal als je nog niet dichtbij genoeg bij een object bent. Alle hoeken geprobeerd, staand of zittend. Masker gewoon op.quote:Op vrijdag 17 april 2026 13:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het lukte mij de eerste paar pogingen ook niet, omdat ik telkens betrapt werd, maar als je het goed timet als die guard op de begane grond even weg is, dan wel.
Wel eerst saven vantevoren
ik heb er 100 uur in nu ongeveer. En nee dit wist ik niet. Gvdquote:Op vrijdag 17 april 2026 19:57 schreef Divje het volgende:
Wisten jullie dat als je je lichtje op een bonfire schijnt je de optie krijgt om 3/6/12 uur te wachten?
Ik steeds teleporten naar m'n kamp om te slapen
Het begint een gewoonte te worden bij dit spelquote:Op vrijdag 17 april 2026 20:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ik heb er 100 uur in nu ongeveer. En nee dit wist ik niet. Gvd
Dat wist ik wel, daar kwam ik vrij vroeg achter gelukkig.quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:57 schreef Divje het volgende:
Wisten jullie dat als je je lichtje op een bonfire schijnt je de optie krijgt om 3/6/12 uur te wachten?
En ik elke keer maar terug naar het kamp om te slapenquote:Op vrijdag 17 april 2026 20:06 schreef Divje het volgende:
[..]
Het begint een gewoonte te worden bij dit spelnet een meme
Er zit ook zó ontzettend veel in de game verstopt.quote:Op vrijdag 17 april 2026 20:06 schreef Divje het volgende:
[..]
Het begint een gewoonte te worden bij dit spelnet een meme
Zojuist een klok puzzel gedaan, was, op naar de 2e.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Large bones geeft soms +30.quote:Op vrijdag 17 april 2026 20:56 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn Beagle kwijt
Die wou ik hebben, maar kwam niet verder dan 95 thrust (alsof een hond extra vlees laat liggen![]()
).
Had marker geplaatst.
Maar per ongeluk weggehaald blijkbaar
En ik kan hem niet meer vinden
Ff onthoudenquote:
quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:57 schreef Divje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Crimson Nightmare?quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:08 schreef Momo het volgende:
Ik had de rode kubus boss, even geen idee hoe hij dood moet, even op internet lezen en dan morgen weer proberen als ik geen skill mis.
Schijn je nodig te hebben in de Abyss, maar hoe en wat geen idee.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:24 schreef Peejtur het volgende:
Heb nog steeds geen idee wat ik met die kuku pot kan doen. Ja er zitten grote dingen in maar waar en wat kun je ermee?
Met de Axiom Force kun je voorwerpen oppakken en opslaan in de Kuku pot. Op pc doe je dat met de “R” toets. Daarna kun je de opgeslagen voorwerpen er weer uithalen, bijvoorbeeld voor puzzels.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:24 schreef Peejtur het volgende:
Heb nog steeds geen idee wat ik met die kuku pot kan doen. Ja er zitten grote dingen in maar waar en wat kun je ermee?
Dan krijg je vanaf nu steeds toffere main missiesquote:Op zaterdag 18 april 2026 17:30 schreef Momo het volgende:
Ik ben aan chapter 5 begonnen en heb op een beer gereden
Ja heb er al dingen in maar geen idee wat er mee moet.quote:Op zaterdag 18 april 2026 18:01 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Met de Axiom Force kun je voorwerpen oppakken en opslaan in de Kuku pot. Op pc doe je dat met de “R” toets. Daarna kun je de opgeslagen voorwerpen er weer uithalen, bijvoorbeeld voor puzzels.
Als je in je inventory op de Kuku pot klikt, kun je een van de opgeslagen voorwerpen selecteren en op "Discard" klikken om het eruit te halen.
Kan ik ook Yann erin doen zodat die niet meer gaat zuipen en kutmissies geeft?quote:Op zaterdag 18 april 2026 18:01 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Met de Axiom Force kun je voorwerpen oppakken en opslaan in de Kuku pot. Op pc doe je dat met de “R” toets. Daarna kun je de opgeslagen voorwerpen er weer uithalen, bijvoorbeeld voor puzzels.
Als je in je inventory op de Kuku pot klikt, kun je een van de opgeslagen voorwerpen selecteren en op "Discard" klikken om het eruit te halen.
Dan ga ik straks ook maar verder met chapter 5.quote:Op zaterdag 18 april 2026 18:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan krijg je vanaf nu steeds toffere main missies
Dus nu de storage vol met krokodillenleren tassiesquote:Op zaterdag 18 april 2026 18:37 schreef Divje het volgende:
Leuke fight met een boss gehad + tig soldiers dus loop triomfantelijk met haar wapen het erf af, door een idyllisch moerasje. Grijpt een krokodil me en ik sterf.
Na de respawn alle krokodillen afgemaakt
Wat Divje zegt idd. Je kunt via Grimmir bij de Kilnden Workshop Kuku item crafting & enhancement toepassen. Je moet wel overal recipes voor hebben. Ik kan daar o.a. de Kuku Lightning Spear craftenquote:Op zaterdag 18 april 2026 17:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schijn je nodig te hebben in de Abyss, maar hoe en wat geen idee.
Dat weten @:2dope en @:Divje je ongetwijfeld te vertellen
Heb je goed gekeken rondom Howling Hill? Daar zitten megaveel veins. Screenshotje van mijn HH met de erts omcirkeld:quote:Op zondag 19 april 2026 16:02 schreef StateOfMind het volgende:
Is er een snellere manier om aan iron en copper te komen?
Die erts in bergen lijkt traag te respawnen en merchants verkopen er maar een paar per 24 uur.
Thanksquote:Op zondag 19 april 2026 16:13 schreef 2dope het volgende:
[..]
Heb je goed gekeken rondom Howling Hill? Daar zitten megaveel veins. Screenshotje van mijn HH met de erts omcirkeld:
[ afbeelding ]
Deed je het met schild + wapen? Ik las ergens dat een schild wel aan te raden is, maar ik vind vechten met de hando momenteel zo fijn lol.quote:Op zondag 19 april 2026 23:57 schreef StateOfMind het volgende:
Crow Caller verslagen
Met voldoende te eten tussendoor (je bent immers jezelf niet als je trek hebt) en je armour en wapen op minimaal Refinement level 4 en eventueel wat Abyss Gears is het prima te doen.
Merkte wel dat de gewone vijanden in Demeniss wel flink sterker zijn.
Morgen weer verder.
Soulspear gebruik ik nu altijd, 2 handed.quote:Op maandag 20 april 2026 13:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Deed je het met schild + wapen? Ik las ergens dat een schild wel aan te raden is, maar ik vind vechten met de hando momenteel zo fijn lol.
Op controller is het niet simpeler igg, godskolere wat een ellende.quote:
Ja dan zijn het witte stipjes op de minimap toch? Geven een hint/clue, terwijl oranje stipjes daadwerkelijke quest-givers zijnquote:Op maandag 20 april 2026 21:51 schreef Divje het volgende:
Oh, sommige NPC's hebben ook gewoon een talk optie soms.. Vertellen ze je een lokatie of een receptje..
Leuktook me only 210 hours to realize
Ja, als die witte stipjes ook pulseren of zo'n ringetje eromheen krijgen als ze praten kan het wel 'belangrijk' zijnquote:Op maandag 20 april 2026 21:53 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja dan zijn het witte stipjes op de minimap toch? Geven een hint/clue, terwijl oranje stipjes daadwerkelijke quest-givers zijn
210 uurquote:Op maandag 20 april 2026 21:51 schreef Divje het volgende:
Oh, sommige NPC's hebben ook gewoon een talk optie soms.. Vertellen ze je een lokatie of een receptje..
Leuktook me only 210 hours to realize
Hernand, Pailune en Demeniss nu volledig unfogged.. Tijd om de desert te verkennen denk ikquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag ook even m'n koekoeks fire-resistant armour gecraft voor de passive criten behalve de 4 Delysia sanctums alles gecleansed
oh ah toma toma vem vem vem vem
quote:Op maandag 20 april 2026 21:59 schreef Divje het volgende:
[..]
Hernand, Pailune en Demeniss nu volledig unfogged.. Tijd om de desert te verkennen denk ikGame is maand uit, dat is gemiddeld 7 uur per dagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren pas ergens rond 85 of 88 uur ergens daartussenin voor het eerst Hernand uitgeweest.
Maar bij lange niet alles gedaan en geweest.
En dat is dan de start regio
En geen enkele minuut saai geweest.
Vwb die spoiler, ik las dat er in een volgende patch ook difficulty settings komen.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ik heb geen levenquote:Op maandag 20 april 2026 22:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Game is maand uit, dat is gemiddeld 7 uur per dag
Gisteren pas ergens rond 85 of 88 uur ergens daartussenin voor het eerst Hernand uitgeweest.
Maar bij lange niet alles gedaan en geweest
quote:Op maandag 20 april 2026 22:22 schreef 2dope het volgende:
@:Divje Gister trouwens ook voor het eerst een kudde krokodillen ontmoet. Tering wat hebben die lijers veel health, hadden net zo goed boss bars kunnen hebbenZe wisten me niet te grijpen maar ik neem aan dat die net zo'n grab/maul aanval hebben als beren
Classic. Als zo'n beer je grappled is het meestal ook wel afgelopen. Bij mij tenminste, maar ik heb ook nul punten in healthquote:Op maandag 20 april 2026 22:25 schreef Divje het volgende:
[..]
Meer het effect wat zo'n hobbelend struikje heeft, niet te ontsnappen insta-death
Whyyyquote:Op maandag 20 april 2026 22:27 schreef 2dope het volgende:
[..]
Classic. Als zo'n beer je grappled is het meestal ook wel afgelopen. Bij mij tenminste, maar ik heb ook nul punten in health
Haha nou mijn skill verloop is sowieso wat raar gegaan want ik had in het begin niet door dat die drie logo's voor health/stamina/spirit warenquote:Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef Divje het volgende:
[..]
WhyyyHeb health maxed en wil meer want die General smacked me hard
Ah zoquote:Op maandag 20 april 2026 22:46 schreef 2dope het volgende:
[..]
Haha nou mijn skill verloop is sowieso wat raar gegaan want ik had in het begin niet door dat die drie logo's voor health/stamina/spirit warenDus ik heb eerst als een gek allemaal skills unlocked tot ik erachter kwam dat ik een aantal niet eens kon gebruiken vanwege te weinig stamina. Toen ging er een lichtje branden
heb 8/14 in stamina, 4/12 in spirit en 0/18 in heatlh. De rest allemaal in skills
Edit: 67 artifacts spent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was wel episch
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ik ben nu ook toevallig daar in de buurt.quote:Op maandag 20 april 2026 23:02 schreef Momo het volgende:
Ik zag een gatje in de grond bij Poporin forest, allemaal chests en een abyss gear![]()
Nog steeds dat kutpaard niet onder controle.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mweh geen zin in respeccen, gaat wel prima zo. Heb ook wel erg veel artifacts verbruikt aan wapens upgradenquote:Op maandag 20 april 2026 22:50 schreef Divje het volgende:
[..]
Ah zomisschien een respec doen? Als je skills hebt geleerd door te observeren raak je die niet kwijt en heb je misschien wat artifacts over
Soms moet je een beetje bewegen of klooien voordat de lichtstraal 'goed' valt.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
Waarom gaan die rood gloeiende vines niet weg bij mij als ik blinding flash doe?
Pas bij je laatste camp upgrade heb je 1000quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
Nog een ding wat mij net opviel: je Private Storage Chest die was toch in een van de eerste patches vergroot naar 1000?
Ben nu net in het kamp om wat spullen te dumpen, en ik zag dat ik maar 340 slots heb ipv 1000
Thanks, ik vond het al raar.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:45 schreef Divje het volgende:
[..]
Pas bij je laatste camp upgrade heb je 1000
Hoe lang zijn jouw sessies?quote:Op dinsdag 21 april 2026 21:59 schreef -Deluzion- het volgende:
Na 3 dagen break weer eens beginnen, ik had gehoopt dat de nieuwe patch er wel zou zijn inmiddels, maar helaas, die zijn ze nog aan het testen vermoed ik.
Lange gamesessies worden steeds zwaarder op mijn leeftijd, het is lastig om de volledige focus erbij te houden, en ik val soms ff in slaap.
Maar af en toe een paar dagen break helpt prima om weer helemaal op te laden.
Dan snap ik het wel ja, dat is bijna een fulltime job qua uren.quote:Op dinsdag 21 april 2026 22:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
6-8 uur, maar niet meer dagelijks. Minstens 1 dag er tussen.
Dat lijkt me inderdaad geen pretje. Daar heb ik gelukkig nog geen last van, mijn gewrichten zijn nog in orde. Normaal game ik ook niet zo vaak meer, maar Crimson Desert is wel een uitzondering.quote:Op dinsdag 21 april 2026 22:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan snap ik het wel ja, dat is bijna een fulltime job qua uren.
Ik zit meestal op sessies van 3 uur, omdat mijn handen simpelweg niet meer aankunnen, als reuma patiënt.
Heb eergisteren met braces om zitten spelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
quote:Op woensdag 22 april 2026 14:25 schreef Divje het volgende:
Laatste materiaal gevonden voor max upgraded gearWat is die laatste refinement stap? +4?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel eerlijk merk ik relatief weinig verschil in hoe snel ik vijanden en bosses omleg ten aanzien van het gebruikte wapen damage. Bijv. bij een speer met 40 DMG vs. een 2H zwaard met 30 DMG heb ik niet echt het idee dat het met die speer zo ontzettend veel sneller gaat.
Het zijn volgens mij vooral de skills die het verschil maken. Dan bedoel ik skills als forward slash, evasive slash, rampage etc. die aanzienlijk meer damage doen dan normale aanvallen, maar ook gewoon de "armed combat" skill, want daar staat ook letterlijk bij "Perform a basic attack with your melee weapon. Further investment in Armed Combat increases the damage of your melee weapon attacks".
Ik bedoel refinement doet obviously echt wel wat (ik merk het verschil vooral bij grote hordes enemies) maar het is ook weer niet een wereld van verschil naar mijn idee, vooral bij bosses vind ik het merkbare verschil vaak verwaarloosbaar tussen refinement +5 en refinement +8 (bijv.)Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Het gaat me ook meer om de necklace/rings/earrings voor +4 crit en +4 movement/attack speed en m'n +3 crit op die Kuku fire resistant chest piecequote:Op woensdag 22 april 2026 14:39 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat is die laatste refinement stap? +4?
Heel eerlijk merk ik relatief weinig verschil in hoe snel ik vijanden en bosses omleg ten aanzien van het gebruikte wapen damage. Bijv. bij een speer met 40 DMG vs. een 2H zwaard met 30 DMG heb ik niet echt het idee dat het met die speer zo ontzettend veel sneller gaat.
Het zijn volgens mij vooral de skills die het verschil maken. Dan bedoel ik skills als forward slash, evasive slash, rampage etc. die aanzienlijk meer damage doen dan normale aanvallen, maar ook gewoon de "armed combat" skill, want daar staat ook letterlijk bij "Perform a basic attack with your melee weapon. Further investment in Armed Combat increases the damage of your melee weapon attacks".
Ik bedoel refinement doet obviously echt wel wat (ik merk het verschil vooral bij grote hordes enemies) maar het is ook weer niet een wereld van verschil naar mijn idee, vooral bij bosses vind ik het merkbare verschil vaak verwaarloosbaar tussen refinement +5 en refinement +8 (bijv.)
Ahh voor juwelen heb je ook die scales nodig. Ja ik heb ook een fijne ketting (necklace of lightning), weet eigenlijk niet hoe ver ik die al heb geüpgraded. Heb nog wel echt iets van 100+ garnets liggen...quote:Op woensdag 22 april 2026 14:50 schreef Divje het volgende:
[..]
Het gaat me ook meer om de necklace/rings/earrings voor +4 crit en +4 movement/attack speed en m'n +3 crit op die Kuku fire resistant chest piece
Qua wapens is het denk ik idd meer welke skills + abyss gears je gebruikt
M'n Righteous Verdict zit al zolang op lvl 9 dat ik dat laatste stapje echt niet zal merken in fights
Attack/attack speed op gloves/boots geldt idd voor unarmed combat. Maar op jewelry is global dacht ik. De passive crit stat op chest piece is ook global, maar kan geen abyss gears erin knallenquote:Op woensdag 22 april 2026 15:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ahh voor juwelen heb je ook die scales nodig. Ja ik heb ook een fijne ketting (necklace of lightning), weet eigenlijk niet hoe ver ik die al heb geüpgraded. Heb nog wel echt iets van 100+ garnets liggen...
Overigens zijn die stats op armor/jewelry wel verneukeratief toch? Ik las een tijdje geleden iets over dat veel stats zoals attack op armor alleen geldt voor unarmed combat oid
Lol ja ik heb ook nog steeds iets van vijf Haste III gears liggen alleen ik draag nooit armor met sockets. Toch maar even een minder leuk jassie aantrekken om dat uit te proberen want volgens mij is 3 van die krengen in een armor piece wel aanzienlijk (movement speed Lv. 3 x3)quote:Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef Divje het volgende:
[..]
Attack/attack speed op gloves/boots geldt idd voor unarmed combat. Maar op jewelry is global dacht ik. De passive crit stat op chest piece is ook global, maar kan geen abyss gears erin knallen
quote:Op woensdag 22 april 2026 15:21 schreef 2dope het volgende:
[..]
Lol ja ik heb ook nog steeds iets van vijf Haste III gears liggen alleen ik draag nooit armor met sockets. Toch maar even een minder leuk jassie aantrekken om dat uit te proberen want volgens mij is 3 van die krengen in een armor piece wel aanzienlijk (movement speed Lv. 3 x3)
quote:Op woensdag 22 april 2026 15:23 schreef Divje het volgende:
[..]
Unarmed monk met 4x Swift III in gloves en boots
Zal vast wel iets te craften zijn wat subtieler is dan plate armour hahaquote:Op woensdag 22 april 2026 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]![]()
Dat was ook het probleem, ik vind het leuk om te 'roleplayen' als zo'n priester met baard en lang stoffen gewaad aan. Alleen die outfits (cloth 'armor') hebben nooit abyss sockets
Yeah ik had me op een gegeven moment voorgenomen om die crafting books te verzamelen ("cloth/leather armors of the world part 1 t/m 4" oid) alleen gelukkig word je nooit afgeleid in dit spelquote:Op woensdag 22 april 2026 15:27 schreef Divje het volgende:
[..]
Zal vast wel iets te craften zijn wat subtieler is dan plate armour haha
Ennn done, was wel even pittigquote:
Yep ik heb dat eerste een tijdje geprobeerd bij Scholarstone Institute, daar lopen makkelijk 40-50 scholars rond. Na anderhalf uur had ik één artifact gespot... Ik vond het de moeite niet voor een 'farm' iig, dan ga ik liever een half uurtje los in vijandelijk gebied of wat van die challenges doen.quote:Op donderdag 23 april 2026 08:29 schreef StateOfMind het volgende:
Netjes
Het schijnt dat Scholars en Beggars een (kleine) kans hebben om Abyss Artifacts op zak te hebben.
Vergelijkbaar met de (kleine) kans dat Nobles Gold Bars op zak hebben.
Op bepaalde locaties, waar er veel van samen zijn.
Ik heb weleens gehad dat een zwerver mij een goudstaaf gaf, nadat ik max trust met hem had.quote:Op donderdag 23 april 2026 08:29 schreef StateOfMind het volgende:
Netjes
Het schijnt dat Scholars en Beggars een (kleine) kans hebben om Abyss Artifacts op zak te hebben.
Vergelijkbaar met de (kleine) kans dat Nobles Gold Bars op zak hebben.
Op bepaalde locaties, waar er veel van samen zijn.
Zou dat ook gelden voor die Kasuarissen?quote:Op donderdag 23 april 2026 12:08 schreef Divje het volgende:
Vogels als huisdier![]()
Beste update ever
Die stash update is ook wel leuk
Geen idee, ligt er volgens mij aan of ze op je voederbakje af komenquote:Op donderdag 23 april 2026 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zou dat ook gelden voor die Kasuarissen?
Die wil je niet op je voederbakje hebbenquote:Op donderdag 23 april 2026 12:12 schreef Divje het volgende:
[..]
Geen idee, ligt er volgens mij aan of ze op je voederbakje af komen
Ik wacht wel even op een hotfix voor de verdwenen legendary mounts tho'
Je kan ze idd summonen en dan naast je laten vechtenquote:Op donderdag 23 april 2026 12:31 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met je companions?
Kun je alleen als die personen spelen, of kun je ze ook summonen net zoals je hond, zodat ze je in gevechten kunnen bijstaan?
Ik kan het momenteel zelf niet
checken omdat Damiane blijkbaar op een missie is.
En die andere knakker heb ik nog niet unlocked.
Mooi.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Je kan ze idd summonen en dan naast je laten vechten
Waar ben je nu? Chapter?quote:Op donderdag 23 april 2026 13:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mooi.
Hope dat Miep snel terug is dan.
Oehquote:
De sloerie 😱quote:Op donderdag 23 april 2026 13:15 schreef Divje het volgende:
[..]
OehAls ik een chapter overnieuw wil doen is het 6
epic.
Maar voor Damiane moet je nog even geduld hebben
Nóg meer geduldquote:Op donderdag 23 april 2026 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De sloerie 😱
Unga Bunga ook nog niet gevonden
Hoe??quote:Op donderdag 23 april 2026 12:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Je kan ze idd summonen en dan naast je laten vechten
Selecteren in hetzelfde radial-menu als waar je je horse kan vinden en dan op kruisje drukken.quote:
Nu weer spelenquote:Patch Notes Version 1.04.01
[Controller] Changed the button used to change the names of pets and horses from (R3/RS) to (L3/LS).
Fixed an issue where certain owned mounts were not appearing in the Quick Slot, preventing them from being summoned.
[PlayStation/Xbox] Changed the "Change Preset" option to be displayed the same way as on PC.
Fixed an issue where pets would eat wood or ore gathered with a logging axe or pickaxe.
[Keyboard/Mouse] Fixed an issue where furniture could not be placed while using housing mode in certain situations.
Fixed an issue where crashes could occur while dyeing or changing customization.
Fixed an issue where stamina would recover when sheathing and unsheathing certain weapons while sprinting.
[Damiane] Fixed an issue where Blinding Flash was canceled in safe zones.
[Kliff] Fixed an issue where the flight speed of Focused Aerial Roll became slower than intended.
[Oongka/Damiane] Fixed an issue where ranged weapons could not target anything other than bosses during boss battles.
Fixed an issue where the game would return to the title screen when observing a skill that had already been acquired by consuming an Abyss Artifact while the inventory was full.
Please note that if you were unable to recover an Abyss Artifact by observing an already acquired skill while your inventory was full, you can recover the Abyss Artifact by using the Reset All function.
Fixed an issue where hit effects were displayed when attacking NPCs that could not be attacked while wearing a Mask.
Fixed an issue where the game would crash during combat with a certain boss when using a customized character. (To avoid spoilers, the relevant boss is listed in the dropdown menu below.)
Alleen als ik het spel opstart, knalt de Temperatuur van mijn GPU naar 80c, en dat is best scary om te zien, ookal is het veilig, daarna loopt het langzaam terug naar rond 68c. Mijn 5080 moet hard werken om 100+ fps op max settings, met Ray Reconstruction enabled soepel te kunnen draaien op 4k.quote:Op donderdag 23 april 2026 20:13 schreef over_hedge het volgende:
ze hebben het gefixedPc blijft nu netjes 80 graden met alles op zijn hoogste settings
Zo maar eens aan beginnen dan.quote:
Mooi hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
Vond ik ook, dat is mijn favo chapter, maar het schijnt dat het wel minder wordt na chapter 8. Chapter 6-8 schijnt de peak te zijn in het spel.quote:
Zo ontzettend veel verschillende rassenquote:
quote:Op donderdag 23 april 2026 23:15 schreef Divje het volgende:
[..]
Mooi heJazeker. Neerhalen die lui! En ik haal denk ik nog veel te weinig uit het spel. Die kuku pot heb ik alleen een kukuset gemaakt ofzo. Rest heb ik materialen niet voor en ben altijd te lui om te gaan zoekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behalve teksten van npc's. Hoevaak ik iemand al heb horen zeggen dat hun baby ze eindelijk papa genoemd heeft.quote:Op donderdag 23 april 2026 23:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo ontzettend veel verschillende rassen
En zelfs binnen hetzelfde ras kleurvarianten ipv snelle copy/paste
Zó gedetailleerd deze game.
Mijn hond begint dan ook telkens terug te blaffenquote:Op vrijdag 24 april 2026 18:59 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
Blij met m'n vrolijke fluiter (Black-Naped Oriole), zit toch lekkerder op de schouder dan een Condor
En dat gefluit is zóveel fijner dan dat schelle gebork van m'n hondjes
Jaquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn hond begint dan ook telkens terug te blaffen
En die blaft eigenlijk zelden.
Is in principe een blaffer met demper.
Maar had je serieus een Condor? 😱
quote:Op vrijdag 24 april 2026 20:02 schreef Divje het volgende:
[..]
Jadie vliegen rond in de desert maar wat zijn die lelijk
zit nu ergens in m'n camp..
Nog nooit markers gebruiktquote:Op vrijdag 24 april 2026 20:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]![]()
![]()
Wel irritant overigens dat je markers niet meer in je minimap zichtbaar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |