abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220572017
quote:
80s.gif Op maandag 13 april 2026 01:31 schreef flipsen het volgende:

[..]
Toen ik voor het eerst in Argentinië was met mijn ex (die wel wat Spaans sprak, ik totaal niet), vonden we het wel apart dat mensen bij de bakker of een streetfood karretje zo dwingend waren: "Geef me een dit, geef me een dat", maar dat is dus helemaal niet onbeleefd bedoeld :D Ik gebruik het zelf ook inmiddels, "dame medio kilo de carne picada por favor", betekent letterlijk "Geef me een halve kilo gehakt alsjeblieft", is voor Nederlandse begrippen vrij raar :Y
Collega's van mij (oh nee ex en :D :D ) in het ziekenhuis sloegen erg aan op het voor hen ook zo overkomende 'dwingende'. Ik kon duizend keer uitleggen dat dit taal(barriëre) is, maar ze namen zelf ook meteen zo'n klotehouding aan. Bijna superieur :r
Vond het zo naar voor die mensen! Ik loodste ze vaak naar mijn kantje van de balie om het hopelijk op te lossen als het weer eens spaak liep met begrip en uitleg over en weer.
Handen, voeten, tekeningetjes, vertaal-app er was altijd een mouw aan te passen. Bellen met hulpverlening, buurvrouwen e.d. deed ik ook wel :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 13-04-2026 11:50:56 ]
pi_220572058
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 08:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

En veel Eritreeers zijn laaggeletterd. Dat helpt niet met hun Google translate gebruik.
Niet alleen Eritreeërs viel me op. Gelukkig was er meestal een tolk bij, of een telefonische.
pi_220572089
EINDELIJK een afspraak gemaakt voor intake bij nieuwe tandarts. Zag daar al tegenop.... kan het pas eind deze maand :')

Voornaam van de tandarts viel me op, zelfde als @Kaatje1 maar dan is de K een C :)

Heb er tegenop gezien, niet omdat ik bang ben, maar omdat het me veel geld gaat kosten. Ook omdat er een kiesje is afgebroken waar o.a. een gedeelte van mijn frame op rust en die nu pijn gaat doen, dus die is w.s. opgegeven en moet er uit. Maar wat dan? Als ik geen frame draag en dat kiesje eruit moet zie je een gat ;(
Hopelijk dan vóór de vakantie nog *fingers crossed

Zus is tandartsassistente geweest en noemde nog dat er mss wel wat gefabriekt kan worden op mijn frame. Maar waar moet dan de voorkant aan vast? Het wordt nog een hele uitdaging :X
Als ik maar niet op vakantie met pijn loop *G*

En dat was mijn begin van de maandag ^O^ Loslaten die tandarts! En links kauwen :')
pi_220572134
Lastig zeg…een nieuwe tandarts.
Het voelt zo euh intiem als een nieuwe tandarts in de mond zit te wroeten.
Als het geen pijn doet kan het misschien na jullie vakantie?

Verdorie…een geblokt contact heeft blijkbaar mijn nieuwe privé mailadres bemachtigd HOE DAN? en spamt nu. Opnieuw geblokkeerd.
pi_220572174
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 11:56 schreef AnneX het volgende:
Lastig zeg…een nieuwe tandarts.
Het voelt zo euh intiem als een nieuwe tandarts in de mond zit te wroeten.
Als het geen pijn doet kan het misschien na jullie vakantie?

Verdorie…een geblokt contact heeft blijkbaar mijn nieuwe privé mailadres bemachtigd HOE DAN? en spamt nu. Opnieuw geblokkeerd.
Ik ga het bespreken de 29e. Met assistente aan de telefoon alles besproken en die heeft van die intake sowieso een langere afspraak gemaakt, dacht goed mee.

Hoe kan dat :o en was het een engerd :o
pi_220572209
Wat eng @AnneX en hoe dan?

Sinds november ook een nieuwe tandarts en het is een fijne vent, nu 2x geweest. Met de vorige kon ik heel goed overweg dus ik had ook wel wat buikpijn maar nergens voor nodig.

Net even een bloemetje gehaald voor mensen waar ik vanavond naar toe ga. Da’s ook niet grappig meer. Nu maar een bakje voor in de tuin. Boeket is na een week wel weg en is even duur.

Wanneer mensen vervelend zijn over de talenkennis van mensen die hier niet zijn geboren vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
We have far more in common than that which devides us..
pi_220572219
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat eng @:annex en hoe dan?

Sinds november ook een nieuwe tandarts en het is een fijne vent, nu 2x geweest. Met de vorige kon ik heel goed overweg dus ik had ook wel wat buikpijn maar nergens voor nodig.

Net even een bloemetje gehaald voor mensen waar ik vanavond naar toe ga. Da’s ook niet grappig meer. Nu maar een bakje voor in de tuin. Boeket is na een week wel weg en is even duur.

Wanneer mensen vervelend zijn over de talenkennis van mensen die hier niet zijn geboren vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
Wat een goeie _O_
pi_220572349
ik heb Duitse tandatts enzo

Lol geen fan van. maar moet mss ook ff afspraak weer maken.
Do what you love, love what you do!
pi_220572357
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een goeie _O_
Ik geef het vaak terug. Hoe zou jij zijn wanneer binnen 5 minuten 28 familieleden vermoord waren, hoe zou jij zijn wanneer je vrouw/dochter/moeder voor je ogen ….(verzin maar iets ernstigs) wanneer er elektrische dingen op je piemel zijn gezet. Hoe “normaal” kan je dan nog zijn (en wat is normaal )
We have far more in common than that which devides us..
pi_220572428
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik geef het vaak terug. Hoe zou jij zijn wanneer binnen 5 minuten 28 familieleden vermoord waren, hoe zou jij zijn wanneer je vrouw/dochter/moeder voor je ogen ….(verzin maar iets ernstigs) wanneer er elektrische dingen op je piemel zijn gezet. Hoe “normaal” kan je dan nog zijn (en wat is normaal )
Dat probeerde ik ook wel, niet zo shocking als jij, maar bij mijn pvv stemmende collega's werd het totaal niet opgepikt. ;( :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 13-04-2026 14:02:16 ]
pi_220572798
*O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 14:24:29 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220573143
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:
vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
Ik deed vaak boodschappen in Ter Apel hè. Dat kan de reactie op die vraag beïnvloeden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 14:45:27 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220573298
https://www.der-postillon.com/2026/04/orban-weg-2.html


"Ben je vergeten de verkiezingen te manipuleren of ben je gewoon zo dom?!"
Poutain bent met Orbán
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220573405
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
@:Tele6 hoe is het weekendje weg?
[..]
Het was leuk!

We hebben gelukkig best rustig aan gedaan. De eenjarige was geconstipeerd dus niet altijd even blij. Maar we hebben er een goed weekend van gemaakt.

We hebben wat spelletjes gedaan, een rondje door Kampen gelopen. Ik heb in m'n eentje een eind hardgelopen O+ en B en ik hebben zondag met z'n tweeën een stuk gewandeld.
Ik heb op de heenweg en op de terugweg een eind autogereden. De eerste keer een langer stuk rijden sinds B z'n nieuwe lease-auto heeft. Ik moet oefenen, want we willen in de zomer naar Frankrijk. Ik vind autorijden eng en vermoeiend maar dat maakt niet uit.
pi_220573659
Na mijn wandeling naar Odin voor onbespoten sinaasappels en veganboter (voor g ipv roomboter) cakejes gebakken *G* Lekker zijn ze! :9 :9

Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #41

Nu weer terug naar de kunstles van het KLU O+
pi_220573801
Zware spreekuur gesprekken. Een afwijzing die ik heel goed begrijp maar cliënt natuurlijk niet.
De administratie heb ik maar even gelaten voor wat het is, komt morgen wel.

Fijn van het redelijk rustige weekend @Tele6

Nu even afwachten totdat mijn chauffeur er is, nieuw huis en nieuwe baby bezoeken van vrienden
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 17:49:56 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220574702
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:26 schreef Blues het volgende:
Na mijn wandeling naar Odin voor onbespoten sinaasappels en veganboter margarine (voor g ipv roomboter) cakejes gebakken *G* Lekker zijn ze! :9 :9

Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #41

Nu weer terug naar de kunstles van het KLU O+
Ftfy
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220574979
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 17:49 schreef derLudolf het volgende:

Ftfy
^O^
We lazen net op het pakje wat het eigenlijk was.
Maar... overeind blijft dat het een alternatief is voor de roomboter die ik niet wilde gebruiken :)
pi_220574981
Als het echt vegan moet zijn, zijn de meeste margarines onbetrouwbaar, Wajang komt door de keuring.

Keuring door iemand met vrijwel dodelijke allergie voor alle dierlijk vet (of eiwit, vergeten, in het dieet maakt 't niet uit: totaal plantaardig)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220574994
Het ging mij nu om de lactose-intolerantie van g. En wat was er dan bij deze pas nieuwe Odinwinkel in her dorp te vinden.
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 18:45:20 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220575043
Is ie zo allergisch dan, ik dacht dat de hoeveelheid lactose in boter verwaarloosbaar is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220575092
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 22:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ah! Ja een teca en/of vbo is wel een wat gespecialiseerder klusje. Wij doen ze ook, en zeker bij katten doet enkel de erkend specialist het. Het is nogal een priegelig karwei en er lopen best wat belangrijke structuren (vaten, maar ook zenuw)

Maar zat de controle niet bij de operatie in?
Bij ons is de eerste controle/hechtingen verwijderen kosteloos, op extra medicatie na wanneer dat nodig is.

Ik zal duimen dat de hechtingen eruit kunnen morgen!
130 ekkies weer :+ hechtingen eruit, geen kap meer O+ swabjes van beide oren waren bacterievrij, alleen beetje gist in eentje *O* hopelijk nu ff klaar ermee.

Anders idd teca. VBO was op zich zonder enige schade aan zenuwen etc, maar die arts is met pensioen. We gaan het zien. Hadden achteraf mss meteen teca moeten doen, maar dat vonden we allemaal zo rigoreus klinken toen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 13 april 2026 @ 19:18:11 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_220575288
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:

Wanneer mensen vervelend zijn over de talenkennis van mensen die hier niet zijn geboren vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
Het zelfde als dat ze boodschappen doen in Duitsland.
De vraag nog een keer herhalen, maar dan luider, en boos worden als de ander ze niet begrijpt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220575807
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 18:53 schreef Syrena het volgende:

[..]
130 ekkies weer :+ hechtingen eruit, geen kap meer O+ swabjes van beide oren waren bacterievrij, alleen beetje gist in eentje *O* hopelijk nu ff klaar ermee.

Anders idd teca. VBO was op zich zonder enige schade aan zenuwen etc, maar die arts is met pensioen. We gaan het zien. Hadden achteraf mss meteen teca moeten doen, maar dat vonden we allemaal zo rigoreus klinken toen.
Is ook best een dingetje hoor, ik begrijp goed dat je eerst de vbo wilde doen :Y
Hopelijk nu er inderdaad lekker vanaf! ^O^

Avond allen :W

@margarine : als er plantaardig op straat hoeft het inderdaad niet 100% te zijn. (En ja, dat mag dus wel van de EU. Want dat is niet tyfusverwarrend natuurlijk). Zeeuws meisje is daar een voorbeeld van.

Maar ik heb altijd van the FlowerFarm- bakken zonder palmolie. (Die zwarte verpakkingen). Die zijn wel 100% plantaardig. (Enkel hun chocopasta is dat niet, helaas)
pi_220575998
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 20:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Is ook best een dingetje hoor, ik begrijp goed dat je eerst de vbo wilde doen :Y
Hopelijk nu er inderdaad lekker vanaf! ^O^

Avond allen :W

@:margarine : als er plantaardig op straat hoeft het inderdaad niet 100% te zijn. (En ja, dat mag dus wel van de EU. Want dat is niet tyfusverwarrend natuurlijk). Zeeuws meisje is daar een voorbeeld van.

Maar ik heb altijd van the FlowerFarm- bakken zonder palmolie. (Die zwarte verpakkingen). Die zijn wel 100% plantaardig. (Enkel hun chocopasta is dat niet, helaas)
Flower farm smeren we op ons brood, maar dat hadden ze niet om mee te bakken :)

quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Is ie zo allergisch dan, ik dacht dat de hoeveelheid lactose in boter verwaarloosbaar is.
Niet allergisch, intolerant. Sowieso gaat het regelmatig mis door andere oorzaken ivm de darmOK/stoma. (Zoals afgelopen zaterdag toen we uit eten waren. Voortijdig moeten afbreken en naar huis -O- _)
Maar mensen, ik wilde het gewoon ff zonder roomboter voor hem doen en uitproberen. Niet omdat het vegan moest :+
  maandag 13 april 2026 @ 21:29:10 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220576451
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 18:53 schreef Syrena het volgende:

[..]
130 ekkies weer :+ hechtingen eruit, geen kap meer O+ swabjes van beide oren waren bacterievrij, alleen beetje gist in eentje *O* hopelijk nu ff klaar ermee.

Anders idd teca. VBO was op zich zonder enige schade aan zenuwen etc, maar die arts is met pensioen. We gaan het zien. Hadden achteraf mss meteen teca moeten doen, maar dat vonden we allemaal zo rigoreus klinken toen.
Goed nieuws ^O^
Spoilers!
pi_220576625
Weer thuis, gezellig bijgekletst, zoon van 3 was afgemat op de opvang en vond de puzzel van “Rupsjenooitgenoeg” geweldig. De 4 weken jonge dame sliep veel

Leuk en groot huis, met een flinke tuin en mooie grote keuken.

Fijn van kaploze kat, minder van het geld

Balen weer voor G
We have far more in common than that which devides us..
pi_220576649
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 20:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Is ook best een dingetje hoor, ik begrijp goed dat je eerst de vbo wilde doen :Y
Hopelijk nu er inderdaad lekker vanaf! ^O^

Avond allen :W

@:margarine : als er plantaardig op straat hoeft het inderdaad niet 100% te zijn. (En ja, dat mag dus wel van de EU. Want dat is niet tyfusverwarrend natuurlijk). Zeeuws meisje is daar een voorbeeld van.

Maar ik heb altijd van the FlowerFarm- bakken zonder palmolie. (Die zwarte verpakkingen). Die zijn wel 100% plantaardig. (Enkel hun chocopasta is dat niet, helaas)
Hoe kun je dan zien of het vegan is als het er niet op staat?

Ik dacht bv dat de Blue Band plantaardige margarine sinds een paar jaar vegan was maar dan misschien niet?

Heb ik m'n vegan vrienden dier gegeven? ;(
  maandag 13 april 2026 @ 22:13:07 #130
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220576676
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:43 schreef Pinnenmutske het volgende:
*O*
*O* Feliz cumple *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220576715
Hoe is het vandaag gegaan @Lucky_Strike ?
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 13 april 2026 @ 22:40:33 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220576800
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe is het vandaag gegaan @:lucky_strike ?
Goed! Hard werken vandaag. Hij heeft een leuk huis. Alles is nog antractiet geverfd maar er zit wel een nieuw keukentje in en er is een kleine bijkeuken.

Op kantoor ging het goed. Hij is slim, weet veel en spreekt de taal. We hebben drie afspraken in een kunnen doen zodat hij niet zo vaak vrij hoeft te nemen van zijn werk.

Daarna nog twee andere afspraken gehad en toen was er eindelijk tijd om mijn sollicitaties met mijn teamleider te bespreken. Ze gaat volgende week overleggen of onze vestiging ook niet iemand als ik kan aannemen. Wie weet O-)

Na een paar boodschappen zat ik om 15.45 aan mijn lunch. Drukke dag.
Spoilers!
pi_220576810
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 22:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoe kun je dan zien of het vegan is als het er niet op staat?

Ik dacht bv dat de Blue Band plantaardige margarine sinds een paar jaar vegan was maar dan misschien niet?

Heb ik m'n vegan vrienden dier gegeven? ;(
Blue band heeft er 100% plantaardig en/of het vegan logo opstaan, dus no worries!

Diegene die ik noemde heeft er ‘plantaardig’ op staan, maar is dus niet volledig plantaardig.
pi_220576813
Lekker dat je zover kon komen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220576969
@sigme Toevallig kom ik dit filmpje tegen: https://www.nytimes.com/v(...)-old-dutch-oven.html
Deze meneer heeft nog zo’n filmpje.
Persoonlijk zou ik geen chemische zooi als ‘bleach’ loslaten op geëmailleerde pannen. Got the t shirt als naïef huisvrouwtje ooit.
Volgens mij kan een pan binnenbekleding wel hersteld worden…
Een dorp verderop zit een dealer.

Fijn, dat je een gave Dutch/ Danish oven hebt gevonden!

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 14-04-2026 00:16:48 ]
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 05:53:47 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577185
Maar wat is er erg aan een beetje bruine verkleuring binnen in zo'n pan, dat hoort er bij toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220577567
Goedemorgen :W

Vanaf nu weer een beetje proberen mee te lezen in het topic, de laatste weken waren chaos.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2026 @ 08:42:30 #138
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220577575
Moggel.
Ben deze week in IJmuiden.
Poes kwam gisteren al op schoot zitten O+.
Normaal duurde dat anderhalve week als voor langere tijd in IJmuiden was.
Maar ma gaf al aan dat ze wat aanhankelijker is geworden de laatste tijd. Iedere morgen moet er ook even geknuffeld worden. Nou dat bleek :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220577583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:42 schreef borisz het volgende:
Moggel.
Ben deze week in IJmuiden.
Poes kwam gisteren al op schoot zitten O+.
Normaal duurde dat anderhalve week als voor langere tijd in IJmuiden was.
Maar ma gaf al aan dat ze wat aanhankelijker is geworden de laatste tijd. Iedere morgen moet er ook even geknuffeld worden. Nou dat bleek :)
Ben je huisoppasser deze week?
Wie past er dan op jouw huis.

Oh wacht…je bent de dienaar van Poes!
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 08:47:47 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577593
Onderweg naar werk, even ergens doosje schroeven en pu lijm afhalen op de route, wou auto niet meer starten toen ik vanaf daar weg wou. ANWB kan ik dus opzeggen blijkbaar, nu garage in D gebeld.

Over starten wou niet, startmotor is vrij recent vervangen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220577601
Nog eens de mail bekeken, die in de spam zat en inmiddels weg.
Die is rechtstreeks en niet via oude provider doorgestuurd.
Niet afkomstig van een engerd. ‘Gewoon’ van iemand van lang geleden, die mijn energie opzuigt.
En op energie moet ik zuinig zijn.
pi_220577609
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:47 schreef derLudolf het volgende:
Onderweg naar werk, even ergens doosje schroeven en pu lijm afhalen op de route, wou auto niet meer starten toen ik vanaf daar weg wou. ANWB kan ik dus opzeggen blijkbaar, nu garage in D gebeld.

Over starten wou niet, startmotor is vrij recent vervangen.
Dat is balen! Is het ook een “Duitse’ startmotor?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2026 @ 08:51:49 #143
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220577611
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:45 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ben je huisoppasser deze week?
Wie past er dan op jouw huis.

Oh wacht…je bent de dienaar van Poes!
Ja ma past op andere beesten op in Amerongen. Al was het gisteren geen vakantie. Eindelijk is de verklaring van erfrecht rond en die werd gisteren getekend bij de notaris.
Vandaag is ze aan de wandel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:11:18 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577682
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is balen! Is het ook een “Duitse’ startmotor?
Waarschijnlijk Valeo aangezien het een Franse auto is. Startmotor zou niet probleem moeten zijn bedoelde ik. Aangezien ik geen tik hoor en over starten niet werkt, vermoed ik het contactslot of startrelais.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220577736
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waarschijnlijk Valeo aangezien het een Franse auto is. Startmotor zou niet probleem moeten zijn bedoelde ik. Aangezien ik geen tik hoor en over starten niet werkt, vermoed ik het contactslot of startrelais.
Tja..voor auto technische zaken ben ik niet de aangewezen persoon.
Bedoelde ook eerder of de startmotor door de Duitse garage is geplaatst…

Tja # 2 ben je weer op weg?
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:18:32 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577782
Als ik iets verderop had gestaan (in Nederland) had de ANWB me wel mogen helpen.

Ik sta in elk geval lekker in de zon.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:19:45 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577796
Nee is nog geldig door de "oude" garage
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2026 @ 09:48:54 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220578013
Hmmm jouw auto ziet er iig beter uit dan de gekreukelde versies op de A7 zojuist.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:56:50 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220578118
Wel de startmotor. Aandrukken en hij deed het :')

Op de vraag wat me het bezoek van hun me kostte was de vraag "Bist bie Bonte?" (Dat is de verzekeringsman. Dan kwam het wel goed. Korte lijntjes O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:57:49 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220578123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:48 schreef fietsie het volgende:
Hmmm jouw auto ziet er iig beter uit dan de gekreukelde versies op de A7 zojuist.
Nog een 1.5dci waar een startmotor af te halen is?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220578131
Mijn nieuwe perzikboom heeft roze krullend blad :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:16:29 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220578232
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nog een 1.5dci waar een startmotor af te halen is?
Van de 2e en 3e auto uit het rijtje hoogstens misschien de achterbank
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220578274
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:18 schreef derLudolf het volgende:
Als ik iets verderop had gestaan (in Nederland) had de ANWB me wel mogen helpen.

Ik sta in elk geval lekker in de zon.
[ afbeelding ]
Er bestaat wel Europadekking voor de ANWB toch?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 10:28:58 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220578304
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Er bestaat wel Europadekking voor de ANWB toch?
Maar niet als je in D woont en een Duitse auto rijdt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220578307
Oh nee, dan moet je de ADAC hebben.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220578319
Wat een weer mensen O+

Vandaag de terugreis naar Spanje. We gaan de knul missen en het is ook fijn dat de rust wederkeert.

Verder zit ik te wachten op de handysiotherapeut, ik ben benieuwd.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220578331
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn nieuwe perzikboom heeft roze krullend blad :'(
Rood blad weghalen en eventueel de boom in het najaar met koperzeep wassen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:32:57 #158
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220578337
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn nieuwe perzikboom heeft roze krullend blad :'(
Nooo, dat was voor ons de reden een specifiek resistenter ras te kopen.
Vorige boom had het ieder jaar en werd steeds een beetje slechter.

Staat hij in de grond of pot? Bij pot kan je hem in de winter beschut wegzetten, dat helpt wel.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2026 @ 10:41:40 #159
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220578378
Ik had me per ongeluk ingeschreven voor de 40km 4 van Alkmaar kwam ik achter _O-
Nog optijd kunnen rechtzetten. Ik doe 25. Is al uitdagend genoeg :+. Hoewel ik er wel vertrouwen in heb. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220578613
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat probeerde ik ook wel, niet zo shocking als jij, maar bij mijn pvv stemmende collega's werd het totaal niet opgepikt. ;( :r
Veel mensen zijn dan ook niet racistisch, maaaaaaaaaar toch compleet racistisch. Tis de dutch way,
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220578653
Wat is de torrie met roze krullend blad? Het klinkt fab *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220578669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is de torrie met roze krullend blad? Het klinkt fab *O*
Het is een schimmel op de bast, die daar als sporen zit en wacht tot er blad komt. Bij het nieuwe blad tast de schimmel de blaadjes aan, en die krullen dan roze rood op. Het rode blad doet niet meer aan fotosynthese en kost dus enkel energie.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220578707
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Het is een schimmel op de bast, die daar als sporen zit en wacht tot er blad komt. Bij het nieuwe blad tast de schimmel de blaadjes aan, en die krullen dan roze rood op. Het rode blad doet niet meer aan fotosynthese en kost dus enkel energie.
Rude!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220578836
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Rood blad weghalen en eventueel de boom in het najaar met koperzeep wassen.
Ja dat is dus gedoe want zit hoog }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220578857
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nooo, dat was voor ons de reden een specifiek resistenter ras te kopen.
Vorige boom had het ieder jaar en werd steeds een beetje slechter.

Staat hij in de grond of pot? Bij pot kan je hem in de winter beschut wegzetten, dat helpt wel.
Grond. Hoogstam ook nog.
Was misschien ietsiepietsie impulsaankoop.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220578951
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:49 schreef AnneX het volgende:
Nog eens de mail bekeken, die in de spam zat en inmiddels weg.
Die is rechtstreeks en niet via oude provider doorgestuurd.
Niet afkomstig van een engerd. ‘Gewoon’ van iemand van lang geleden, die mijn energie opzuigt.
En op energie moet ik zuinig zijn.
Heel goed! Je bent een voorbeeld.

Ik heb 2 van die appers. Die nogal energie slurpen en vaak om de paar dagen vragen hoe het nu gaat als pensionado.
Ja ja "lief bedoeld", maar aan die uitdrukking krijg ik ook de schurft _O-
Ik negeer ze een paar dagen en dan een kort antwoord. Mss houdt het vanzelf op :+
pi_220579037
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:30 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een weer mensen O+

Vandaag de terugreis naar Spanje. We gaan de knul missen en het is ook fijn dat de rust wederkeert.

Verder zit ik te wachten op de handysiotherapeut, ik ben benieuwd.
Ik heb niet helemaal helder wat 'Frans' bij jullie deed? En komt hij vaker?

Sterkte met handen, veel last? :*
pi_220579065
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Grond. Hoogstam ook nog.
Was misschien ietsiepietsie impulsaankoop.
Foto voor waar je die gekocht hebt? Balen -O-
pi_220579414
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb niet helemaal helder wat 'Frans' bij jullie deed? En komt hij vaker?

Sterkte met handen, veel last? :*
Waarom heet ie Frans? :+ Manuel past beter :D uitwisseling met mijn oudste. Hij is daar al geweest, dus dit was het laatste contact.

Ik heb snel overbelaste polsen en nu ook weer een ontstoken pees. Met houdingsadviezen en een nieuwe brace moet het weer goed gaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:34:38 #170
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220579487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Foto voor waar je die gekocht hebt? Balen -O-
Ja dit want die boom was dus al ziek toen Vanyel hem kocht.
pi_220579586
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 12:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Waarom heet ie Frans? :+ Manuel past beter :D uitwisseling met mijn oudste. Hij is daar al geweest, dus dit was het laatste contact.

Ik heb snel overbelaste polsen en nu ook weer een ontstoken pees. Met houdingsadviezen en een nieuwe brace moet het weer goed gaan.
^O^


Pfff, ik maak van een Spaanse en Franse in mijn hoofd #kronkel :D :X
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:59:32 #172
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220579640
Weer billetjespost *O* _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220579748
Thuis van een druk spreekuur. Dan ook appjes en belletjes nav van de digitale afspraken gisteren. Gedoe gedoe.
Dan ook nog mensen die een nieuw telefoonnummer hebben en er zomaar vanuitgaan dat IND (en wij) dat ook te horen krijgen _O- van wie dan :D

Jammer van de boom @Vanyel en nu?

Net even gekeken en het lijkt erop dat de tayberry toch voorzichtig aanslaat in de pot, de overgebleven blaadjes hangen nog steeds niet slap. De moerbei is nog niet blijk. Morgen komen de nieuwen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220579771
Hoe veel albums nu dr.Flash? Hoe veel planken, kasten? met billetjes.

Binnen 24 uur geleverd! De luchtreiniger. https://vibrix.nl/products/vibrix-pureflow30-luchtreiniger
Wel de halve ochtend gestoeid om de Chinese! app Tuya werkend te krijgen.
Er zit geen camera of microfoon op, dus ok dan maar.😎

Vervelend ClubSoda! “Middenstand” is het toverwoordje bij gebruik handen en polsen. Ben benieuwd of het wordt benoemd.
  dinsdag 14 april 2026 @ 13:59:39 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220579901
Ik had gister een beetje een bluh dat op het werk, en had zin om simpel maar wel effies voldoening gevend voer te koken: spaghetti con potje moest t dus maar een keer worden.

Mijn dochter zou wat gehakt halen en mee naar huis brengen, maar was wat later thuis dan ik. Dus ik was onbegeleid, en zonder toezicht in de keuken.

Het werd...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens wel wat in elkaar gedraaid voor eroverheen, als 'saus'. Op z'n verre van Italiaans :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220579915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Foto voor waar je die gekocht hebt? Balen -O-
Mogelijk had ik me eens niet ingelezen en dus geen idee waar ik op moest letten maar zo hangen ze erbij.


Straks mailtje eraan wijden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 april 2026 @ 14:21:30 #177
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220579977
Billetjesstraat geplust :)
Verder niets te melden, net terug van uurtje met Willem wandelen en nu wat gezond voer inslaan, na dagenlang meuk gegeten te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door flipsen op 14-04-2026 16:19:36 (Typo) ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220580049
Pa
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:21 schreef flipsen het volgende:
Billetesstraat geplust :)
Verder niets te melden, net terug van uurtje met Willem wandelen en nu wat gezond voer inslaan, na dagenlang meuk gegeten te hebben.
Pasta Met knakworst :Y)
pi_220580069
Cats is in reprise. Op Broadway.
@Cat-astrophe w/
Zo’n beetje de enige musical die ik zag in Londen én in Carré
pi_220580121
Eigenlijk heb ik een hekel aan dit soort filmpjes maar deze is wel erg grappig
https://youtube.com/shorts/VONfkALh80k?is=lV3J4bekafMgLK42
We have far more in common than that which devides us..
pi_220580125
@AnneX wist je dat een mention die je daarna weghaalt wel als melding zichtbaar blijft bij de andere user?
Ik wist dat niet! Nu wel! Was al verbaasd door de mention in POL _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220580138
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 april 2026 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer billetjespost *O* _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging mijn rugzak eens GOED uitmesten voor vertrek en vond nog billetjes *O*
Blijkbaar had ik een jaar geleden wat dollars in het meest verborgen vakje verstopt. En zo een jaar meegezeuld.
Ging gelukkig maar om 12 dollar :+

Nu vervangen door ponden die ik een paar jaar geleden over had.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220580147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:59 schreef fietsie het volgende:
Ik had gister een beetje een bluh dat op het werk, en had zin om simpel maar wel effies voldoening gevend voer te koken: spaghetti con potje moest t dus maar een keer worden.

Mijn dochter zou wat gehakt halen en mee naar huis brengen, maar was wat later thuis dan ik. Dus ik was onbegeleid, en zonder toezicht in de keuken.

Het werd...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens wel wat in elkaar gedraaid voor eroverheen, als 'saus'. Op z'n verre van Italiaans :P
Ach pasta is lekker, knakworst is lekker dus waarom niet zo samen :D
Zeker met iets van saus ^O^
pi_220580151
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:AnneX wist je dat een mention die je daarna weghaalt wel als melding zichtbaar blijft bij de andere user?
Ik wist dat niet! Nu wel! Was al verbaasd door de mention in POL _O-
kWist het w/
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:18:11 #185
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220580160
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:AnneX wist je dat een mention die je daarna weghaalt wel als melding zichtbaar blijft bij de andere user?
Ik wist dat niet! Nu wel! Was al verbaasd door de mention in POL _O-
Als je een bericht edit en dan bij de edit pas de mention toevoegt krijgt die ander daar geen notificatie van.

Edit @Cat-astrophe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220580169
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Eigenlijk heb ik een hekel aan dit soort filmpjes maar deze is wel erg grappig
https://youtube.com/shorts/VONfkALh80k?is=lV3J4bekafMgLK42
😂
pi_220580208


Van de .. vijf? Zes? Abrikoos/perzik/nectarine die ik heb heeft eentje het dit jaar heel erg. De rest niet tot nauwelijks.

Aangezien blad dat dit jaar nieuw gemaakt wordt geen infectie gaat hebben, rigoreus geplukt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220580217
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Eigenlijk heb ik een hekel aan dit soort filmpjes maar deze is wel erg grappig
https://youtube.com/shorts/VONfkALh80k?is=lV3J4bekafMgLK42
:D :D
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 15:51:03 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220580322
Geen startmotor, maar de signaalkabel naar de startmotor. Is weer gefixt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220580352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als je een bericht edit en dan bij de edit pas de mention toevoegt krijgt die ander daar geen notificatie van.

Edit @:cat-astrophe
:D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220580375
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Van de .. vijf? Zes? Abrikoos/perzik/nectarine die ik heb heeft eentje het dit jaar heel erg. De rest niet tot nauwelijks.

Aangezien blad dat dit jaar nieuw gemaakt wordt geen infectie gaat hebben, rigoreus geplukt.
Ook zielig.

Mijne staat pas een week dus ik gun m eigenlijk zo veel fotosynthese als mogelijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220580427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als je een bericht edit en dan bij de edit pas de mention toevoegt krijgt die ander daar geen notificatie van.

Edit @:cat-astrophe
Ow -O- wel goed om te weten
  dinsdag 14 april 2026 @ 16:26:03 #193
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220580459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 16:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ow -O- wel goed om te weten
Oh gauw nog even editten :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 april 2026 @ 16:26:15 #194
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220580460
Oh nee een nieuwe post maken @Sarabi :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220580577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:59 schreef fietsie het volgende:
Ik had gister een beetje een bluh dat op het werk, en had zin om simpel maar wel effies voldoening gevend voer te koken: spaghetti con potje moest t dus maar een keer worden.

Mijn dochter zou wat gehakt halen en mee naar huis brengen, maar was wat later thuis dan ik. Dus ik was onbegeleid, en zonder toezicht in de keuken.

Het werd...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens wel wat in elkaar gedraaid voor eroverheen, als 'saus'. Op z'n verre van Italiaans :P
Kinderfeestjesvoer :D
pi_220580587
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2026 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nee een nieuwe post maken @:sarabi :P
:'(
pi_220580596
Ik heb weer tijdens een leuke fietstocht op een leuke, voor mij onbekende plek in Haarlem een geocache gevonden *O*
Er zat o.a. een ruimtemannetje in O+
Ik zelf laat de kleine spulletjes altijd in de doosjes zitten voor kinderen, heel soms stop ik er iets bij, maar laatste tijd geen idee wat ik dan mee moet nemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220580989
Ik kom hier even een *O* doen voor de rechtsbijstandsverzekering. Die had ik (voor het eerst ooit) ingeschakeld vanwege de douchedeur-ellende (ik had zo'n domme teleurstellende mail van de installateur dat ik uit nijd direct een claim heb ingediend). Die gaan er verder niet mee aan de slag want de kosten zijn te hoog, maar vergoeden wel 1100 euro voor een nieuwe deur en montage ^O^ De reactie van de klusjesman blijft wel enorm zuur, ik dacht echt dat we een prettig contact hadden en ik hem nog eens voor werkzaamheden inschakelen. Maar met zoveel gebrek aan verantwoordelijkheid en dommigheid (zo'n duidelijk AI-mail die gewoon niet klopt) kan ik niet leven. :W
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 18:29:00 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220581109
Mijn nieuwe kabel kostte niets. "Stelt niets voor, wij zijn blij dat het de startmotor niet was. Is altijd zo'n gedoe voor ons om het geld terug te krijgen"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:28:29 #200
63722 z80
I fink you freaky
pi_220581473
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mogelijk had ik me eens niet ingelezen en dus geen idee waar ik op moest letten maar zo hangen ze erbij.
[ afbeelding ]

Straks mailtje eraan wijden.
Krulziekte. Daar heeft 1 boompje hier ook last van. En helaas zonder grof geschud niet uit te roeien.
Het is een schimmel die in de bodem gaat zitten en bij 10 graden en vochtig weer actief wordt.
Het boompje hier heeft het al vanaf jaar 1. Maar doet het nog steeds. En vorig jaar voor het eerst ook vruchten gedragen.
Het boompje komt eerst in het blad te zitten. Dit valt er na een paar maanden af om vervolgens wel mooi groen blad te zetten.

De oplossing is of er aan wennen. Of een andere soort die er niet gevoelig is voor neerzetten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:29:35 #201
63722 z80
I fink you freaky
pi_220581476
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:51 schreef derLudolf het volgende:
Geen startmotor, maar de signaalkabel naar de startmotor. Is weer gefixt
Moertje vergeten vast te zetten?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220581515
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:00 schreef Blues het volgende:
Ik heb weer tijdens een leuke fietstocht op een leuke, voor mij onbekende plek in Haarlem een geocache gevonden *O*
Er zat o.a. een ruimtemannetje in O+
Ik zelf laat de kleine spulletjes altijd in de doosjes zitten voor kinderen, heel soms stop ik er iets bij, maar laatste tijd geen idee wat ik dan mee moet nemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien een sleutelhanger of iets kleins haken? Of past dat er niet in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')