Ik heb daardoor wel echt een paar vaste auteurs qua bakboeken dat ik denk ik vaak kloppen die welquote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oké het is een dessert en niet echt bakken.... maar ik vind dat dat toch hier hoort! Bovendien heeft niemand de laatste tijd hier gepost, dus het is ook een kickje![]()
Het is een Hong-Kong-milk-tea-tiramisu uit het boek Amazing Asia van Emma de Thouars. De smaken waren goed, maar hij was niet stevig omdat er teveel vocht in zat. Terwijl ik toch echt precies het recept had gevolgd. Maar goed, geen enkel recept is echt goed is mijn ervaring inmiddelsIk ga nu bij de volgende poging er toch wat meer mascarpone aan toevoegen.
(stap 10 ook: 'Leg de lange vingers hierin' was echt een domme instructie, de vingers verbrokkelden helemaalIk wist dat dat ging gebeuren, maar ja het is een getest recept uit een kookboek denk je dan..
)
Het recept: https://ongewoonlekker.co(...)eerde-melk-milk-tea/
[ afbeelding ]
Ja dat is waar, je moet inderdaad door recepten te proberen een beetje uitvinden welke schrijver voor jou het beste de instructies geeft. Ik hou er van op zo gedetailleerd mogelijk te lezen wat ik moet doen, en liefst ook kort waarom.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:24 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb daardoor wel echt een paar vaste auteurs qua bakboeken dat ik denk ik vaak kloppen die wel
Ik heb ook wel eens boeken dat ik denk oke je hebt een recepten lijstje wat ik ook heb liggen en dan lees je 10x en denkt uhmm ik heb dit nog liggen... In het hele verhaal komt het niet voor
Nou ik heb ook wel boeken dat ik denk joh je hebt het geschreven, tig x gelezen, je hebt een uitgeverij die nog dingen checken .. hoe kun je zoveel fouten in een boek hebbenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja dat is waar, je moet inderdaad door recepten te proberen een beetje uitvinden welke schrijver voor jou het beste de instructies geeft. Ik hou er van op zo gedetailleerd mogelijk te lezen wat ik moet doen, en liefst ook kort waarom.
Maar dat ben ik nog niet zo tegengekomen. Afijn, recepten zullen nooit perfect zijn, dat was mijn eigenlijke boodschap![]()
Boek van Emma is zeker leuk aangezien er allemaal gekke aziatische twists in staan.
Ik heb geen TikTok, maar wat is dit?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb morgen trouwens mijn eerste bakery rave![]()
https://www.tiktok.com/@:itsmayakhann/video/7614885298228497696
Een nieuwe trend in Bakkersland, nog weinig in NL, maar wel in La France en België.quote:
Op dinsdag 17 maart 2026 22:46 schreef Molo het volgende:
Ik ben hier echt te oud voor denk ikquote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Een nieuwe trend in Bakkersland, nog weinig in NL, maar wel in La France en België.
Ander voorbeeldje:
https://www.youtube.com/shorts/yDI-qOqIS24?feature=share
Achtergrond info:
Info over de trend in het algemeen
Over de trend in Frankrijk (met Bob Sinclair)
en de trend in Belgie
nou vooruit, nog even over Kate Ryan dan...
Ik hoop dat hij eetbaar is. Hij klinkt hol dus dat is positiefquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:18 schreef Molo het volgende:
Je kunt het ook zo zien: beter het beschermkapje kwijt dan het mes zelf in je brood![]()
Ziet er lekker uit hoor
Gaarne pics als het zo ver isquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:44 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij eetbaar is. Hij klinkt hol dus dat is positief
Oooh ziet er goed uit. Ach en adviezen zijn er om in de wind te slaan gewoon lekker doen wat je zelf wilquote:Op zondag 22 maart 2026 11:23 schreef laziness het volgende:
Granola bars, zoveel lekkerder en gezonder dan uit de winkel.
[ link | afbeelding ]
En ik heb me gewaagd aan zuurdesem. Omdat het begon met een winterbrood gevuld met fruit dat we bij een bakker in Limburg zagen, heb ik er gelijk vulling in gemikt. Totaal tegen alle adviezen in![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik ben niet ontevreden voor een eerste keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker hoor!quote:
Ziet er goed uit en geitenkaas is altijd lekker.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:06 schreef Blues het volgende:
Er staat een hartige taart te bakken in de oven.
(Ze hadden alleen zoete aardappelfriet liggen, dus die maar gebruikt)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Erg lekker die smaken zo bij elkaar. Kan wel een 'wuif' (copyright Yvet v Boven) zout gebruiken om de smaken wat meer naar boven te halen.
3/4 heb ik ingevroren, ik hoop hetquote:Op donderdag 26 maart 2026 22:06 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ziet er goed uit en geitenkaas is altijd lekker.
Zou dit ook in te vriezen zijn? 🤔
quote:Op maandag 30 maart 2026 15:52 schreef golfer het volgende:
Overmorgen begint het Joodse feest Persach en de avond daarvoor in de Seideravond.
1 van de traditionele zoete gerechten daarbij zijn gremsjelies, die ik vandaag al via een oud recept (zoals mijn moeder ze maakte) heb gebakken.
Ehhh.. die leerkracht kan daar echt vrij weinig aan doen he?quote:Op donderdag 2 april 2026 11:26 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoon heeft paaslunch op school dus ik heb hem zuurdesem kaneel brioche meegegeven met wat extra glazuur. Leuk voor de leerkracht moeten ze maar niet 40 kinderen in 1 lokaal stoppen
Ja dit wil ik ook, en die crackers en pizza's ook!quote:Op donderdag 2 april 2026 11:26 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoon heeft paaslunch op school dus ik heb hem zuurdesem kaneel brioche meegegeven met wat extra glazuur. Leuk voor de leerkracht moeten ze maar niet 40 kinderen in 1 lokaal stoppen
Nee nog niet beb er wel uit maar het komt wel. Wil de Kenwood Titan chef bakeryquote:Op donderdag 2 april 2026 22:59 schreef AnneX het volgende:
@:Goitske heb je al een nieuwe machine ( gekregen) ?
Mooie machine. Hopelijk met moederdag een leuke aanbiedingquote:Op vrijdag 3 april 2026 08:47 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nee nog niet beb er wel uit maar het komt wel. Wil de Kenwood Titan chef bakery
Ik zit nu echt aanbiedingen af te wachten zal binnenkort wel komen. En het is even wennen zonder maar heb het vroeger ook zonder gedaanquote:Op vrijdag 3 april 2026 09:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mooie machine. Hopelijk met moederdag een leuke aanbieding
Die crackers waren een test maar denk dat ik van de week even een grote lading ga maken. Vond ze echt lekkerquote:Op donderdag 2 april 2026 22:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dit wil ik ook, en die crackers en pizza's ook!
Waarom kies je hiervoor? Wat is bijvoorbeeld het verschil met de klassieke Kitchenaid?quote:Op vrijdag 3 april 2026 08:47 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nee nog niet beb er wel uit maar het komt wel. Wil de Kenwood Titan chef bakery
Ik krijg regelmatig aanbiedingsmails van Kenwood met een extra kortingskode. Zal ik die doorgeven?quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:22 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit nu echt aanbiedingen af te wachten zal binnenkort wel komen. En het is even wennen zonder maar heb het vroeger ook zonder gedaan
Motor vermogen van de klassieke KitchenAid is sowieso niet sterk genoeg. Die hebben mijn schoonzusjes staan met pizza en brooddeeg loopt die vastquote:Op vrijdag 3 april 2026 11:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom kies je hiervoor? Wat is bijvoorbeeld het verschil met de klassieke Kitchenaid?
Oh graagquote:Op vrijdag 3 april 2026 11:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik krijg regelmatig aanbiedingsmails van Kenwood met een extra kortingskode. Zal ik die doorgeven?
En deze heeft ook meer (minder dure) accessoiresquote:Op vrijdag 3 april 2026 11:40 schreef Goitske het volgende:
[..]
Motor vermogen van de klassieke KitchenAid is sowieso niet sterk genoeg. Die hebben mijn schoonzusjes staan met pizza en brooddeeg loopt die vast
Dan kon je op de artisan uit maar dan nog is de capaciteit van de Kenwood beter met brood en pizzadeeg.
Ok, duidelijk.. en hij is ook een stuk goedkoper dan de Artisan die ik dan heb.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:40 schreef Goitske het volgende:
[..]
Motor vermogen van de klassieke KitchenAid is sowieso niet sterk genoeg. Die hebben mijn schoonzusjes staan met pizza en brooddeeg loopt die vast
Dan kon je op de artisan uit maar dan nog is de capaciteit van de Kenwood beter met brood en pizzadeeg.
Jep heb daar echt ook naar zitten kijken, ingebouwde weegschaal wert ik niet of die standaard is maar is geen must voor mijquote:Op vrijdag 3 april 2026 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En deze heeft ook meer (minder dure) accessoires
Op welke variant loer je percies? Zeker met heel veel inhoud, aangezien je voor de hele school moet bakken?quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:49 schreef Goitske het volgende:
[..]
Jep heb daar echt ook naar zitten kijken, ingebouwde weegschaal wert ik niet of die standaard is maar is geen must voor mij
De KitchenAid heeft echt de looks maar ik heb hem toch niet standaard op mijn aanrecht staan
De standaard maat, lagere schooltijd is hier met een paar maanden klaarquote:Op vrijdag 3 april 2026 17:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Op welke variant loer je percies? Zeker met heel veel inhoud, aangezien je voor de hele school moet bakken?![]()
Per 100 gram desem 1 eetlepel olijfolie er door roerenquote:Op zaterdag 4 april 2026 14:22 schreef laziness het volgende:
Welk recept gebruik je voor die crackers?
Ik heb ook nog voldoende desem staan nadat ik al twee broden gemaakt heb net.
Oh dat is een hele makkelijke manier om van je restant starter af te komenquote:Op zaterdag 4 april 2026 15:21 schreef Goitske het volgende:
[..]
Per 100 gram desem 1 eetlepel olijfolie er door roeren
Uitspreiden over een bakpapier op een bakplaat
Zout uit de molen en zaden/pitten er over heen strooien
Oven 170 graden voorverwarmen
10 min bakken, er uit halen en snijden met een pizza roller of scherp mes
Daarna 20-30 min nog in de oven
Ja echt super makkelijk ik vind ze zelf het lekkerste als ze niet te bruin zijn want dan worden ze echt harder. Als ze uit de oven komen en koelen worden ze nog harderquote:Op zaterdag 4 april 2026 15:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Oh dat is een hele makkelijke manier om van je restant starter af te komen
Gefeliciteerdquote:Op zondag 5 april 2026 07:21 schreef Hupje het volgende:
Geen paas baksels, maar verjaardags chaos in de keuken gisteravond![]()
[ afbeelding ]
Kind heeft gekozen voor crompouzen, appeltaart en confettitaart. Zometeen dus nog de banketbakkersroom in de croissantjes en glazuur erop en de botercrčme (die staat niet op de foto) tussen de lagen biscuit spuiten.
Ja, maar die doe ik er pas op als iemand een crompouce wil, anders wordt het zo klefquote:Op zondag 5 april 2026 13:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Met banketbakkersroom in de Crompouce?
(veel werk hoor!)
Oef... next level dit...quote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef laziness het volgende:
Gefeliciteerd hupje!
Paasbrunch met de familie.
quote:Op zondag 5 april 2026 19:15 schreef Goitske het volgende:
het is echt 100+ koekjes bepaald moment wilde ik gewoon niet meer 😅
quote:Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef Hupje het volgende:
[..]Ja, maar dan moet je wel. Ze zien er wel goed uit
Welk recept moet ik vermijden of in vieren delen?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |