abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220526429
Ik was niet de enige die lekkers had meegenomen naar de brunch dus had wat babka over.

En nadeel van zelfgebakken brood zonder toevoegingen is dat het snel droog wordt.

Dus...

Wentelteefjes uit de oven ermee gemaakt :9

Erg geslaagd.




:9
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220540767
Nieuwe goede oven van Etna met booster functie!
Er staat amandelmeel in de kast. Er liggen sinaasappelen in de groentela.
Cookies bakken: https://theplantbasedscho(...)1eAWX5adx7ltuLk7pLgA
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 april 2026 @ 18:43:51 #273
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220542430
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:25 schreef AnneX het volgende:
Nieuwe goede oven van Etna met booster functie!
Er staat amandelmeel in de kast. Er liggen sinaasappelen in de groentela.
Cookies bakken: https://theplantbasedscho(...)1eAWX5adx7ltuLk7pLgA
[spoiler]
Nog een restje Spaanse sinasappelbloesem honing.

Ziet er lekker uit, alhoewel ik vind dat er iets in dat kuiltje moet ;) Leuk idee om er sinaasappel-zest in te doen trouwens. En gefeli met jouw nieuwe oven! *O*

Deze lijken best wel wat om 'mijn' Amaretti koekjes. Het viel mij ook bij alle recepten voor Amaretti-koekjes (en zoiets als deze) dat er best veel verschillen zijn tussen de recepten. Zo moet je bij dit recept alles in 1 keer in een kom gooien terwijl je bij andere recepten eerst het eiwit moet opkloppen. Bij mijn recept moest daar ook nog suiker stapsgewijs aan toe voegen (Franse meringue).

Ik vind het altijd wel lastig om te weten wat nou het echte originele recept is en welk recept je nou het beste kunt nemen..

[ Bericht 11% gewijzigd door RobertoCarlos op 09-04-2026 18:57:46 ]
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220542798
Dat het zo simpel was qua bereiding, haalde mij over tot dit recept.
  donderdag 9 april 2026 @ 20:57:44 #275
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220543755
Wat doet de boost functie van die oven?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220543890
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:57 schreef laziness het volgende:
Wat doet de boost functie van die oven?
Met tien minuten is de oven op temp. = boost.
De vorige Indeshit deed er bijna 45 min over om 200o te bereiken. o|O
En betaalbaar w/
  donderdag 9 april 2026 @ 21:15:43 #277
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220543915
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 21:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Met tien minuten is de oven op temp. = boost.
De vorige Indeshit deed er bijna 45 min over om 200o te bereiken. o|O
En betaalbaar w/
Klinkt goed! Ben velours! :Y
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
  donderdag 9 april 2026 @ 22:23:11 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220544365
Oh de mijne doet er standaard max 10 minuten over dus wist niet dat dit een issue was wat een boost functie nodig heeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220548391



pi_220557801


pi_220557858
Ziet er goed uit @Goitske Verjaardag?
pi_220557912
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:12 schreef Hupje het volgende:
Ziet er goed uit @:Goitske Verjaardag?
Ja onze jongste wordt maandag 12
  zaterdag 11 april 2026 @ 20:20:50 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220557932
Gefeliciteerd! Ziet er mooi en lekker uit zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220562216
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:20 schreef Molo het volgende:
Gefeliciteerd! Ziet er mooi en lekker uit zeg!
Thanks!
pi_220562230



Chocolade fudge, vriendin zei gisteren joh ik heb 6 chocolade letters in mn kast gevonden kun je vast wel wat mee. Mijn eerste reactie was ja omsmelten. Ze kijkt haar vriend aan zei toch dat je die reactie zou krijgen 🤣
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 12 april 2026 @ 17:22:12 #286
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220566647
Vraagje.

Brood uit de broodbakmachine. En dan gaat het om een witbrood waar je lekkere hapjes op kunt presenteren. (Ernaar ligt een lekkere waldkorn)

Zou je dat maken van bloem uit de supermarkt of van de groothandel?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 12 april 2026 @ 23:40:44 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220569646
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 17:22 schreef Ynske het volgende:
Vraagje.

Brood uit de broodbakmachine. En dan gaat het om een witbrood waar je lekkere hapjes op kunt presenteren. (Ernaar ligt een lekkere waldkorn)

Zou je dat maken van bloem uit de supermarkt of van de groothandel?
Ik zou pakken wat ik voor handen heb.
Ik merk geen verschil in gebruik of smaak.
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 april 2026 @ 05:33:05 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220570182
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 23:40 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik zou pakken wat ik voor handen heb.
Ik merk geen verschil in gebruik of smaak.
Heb dus gister geprobeerd met bloem van de winkel. En brood is een kleine klomp geworden... Helaas
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 13 april 2026 @ 09:41:37 #289
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220570811
Lijkt me sterk dat dat aan de winkel ligt eerlijk gezegd....
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
  maandag 13 april 2026 @ 10:06:24 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220571254
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2026 09:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Lijkt me sterk dat dat aan de winkel ligt eerlijk gezegd....
Eens, het verschil is hooguit 1 en of 2gr eiwit per 100gr.
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 april 2026 @ 10:09:00 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220571271
500 gram bloem
5 gram droge gist
8 gram zout
2,8dl water

Dat is het recept van de groothandel, limburg bakwinkeltje (12,5 eiwitten)

Heb dus die bloem vervangen door de bloem van de winkel. (11 eiwitten)

Zelfde programma.
Enige verschil dus die eiwitten...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220571334
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 10:09 schreef Ynske het volgende:
500 gram bloem
5 gram droge gist
8 gram zout
2,8dl water

Dat is het recept van de groothandel, limburg bakwinkeltje (12,5 eiwitten)

Heb dus die bloem vervangen door de bloem van de winkel. (11 eiwitten)

Zelfde programma.
Enige verschil dus die eiwitten...
Wat was de temperatuur van het water, wat de temperatuur van je keuken, hoe oud was je gist? Heb je de gist eerst met het water gemengd? Of gelijk met alles erin (dus gelijk met zout? Zout en gist gaat ook niet lekker samen).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 april 2026 @ 10:55:38 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220571588
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 10:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wat was de temperatuur van het water, wat de temperatuur van je keuken, hoe oud was je gist? Heb je de gist eerst met het water gemengd? Of gelijk met alles erin (dus gelijk met zout? Zout en gist gaat ook niet lekker samen).
Brood bakmachine die eerst alles op gelijke temperatuur laat brengen.
Gist is 1 week oud.
Gist onderin dan meel dan zout aan andere kant en dan water erbij.
Exact dezelfde manier bij het andere meel van de groothandel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 13 april 2026 @ 11:01:17 #294
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220571617
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 10:09 schreef Ynske het volgende:
500 gram bloem
5 gram droge gist
8 gram zout
2,8dl water

Dat is het recept van de groothandel, limburg bakwinkeltje (12,5 eiwitten)

Heb dus die bloem vervangen door de bloem van de winkel. (11 eiwitten)

Zelfde programma.
Enige verschil dus die eiwitten...
Het is vrij weinig water. En je zou verwachten dat dit bij meer eiwit nog een groter probleem is. Meer eiwitten is meer water normaal gesproken.

Ik heb met beide varianten bloem prima broden gebakken. Maar zonder machine en wel met wisselende water hoeveelheden. En dan op het oog eventueel nog wat bijsturen als het deeg te nat of te droog is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 april 2026 @ 11:29:00 #295
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220571836
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 11:01 schreef laziness het volgende:

[..]
Het is vrij weinig water. En je zou verwachten dat dit bij meer eiwit nog een groter probleem is. Meer eiwitten is meer water normaal gesproken.

Ik heb met beide varianten bloem prima broden gebakken. Maar zonder machine en wel met wisselende water hoeveelheden. En dan op het oog eventueel nog wat bijsturen als het deeg te nat of te droog is.
Misschien zijn er in het broodbaktopic (ook) nog wat mensen die met een broodbakmachine bakken en die er meer van weten
Goitske in CUL / Brood bakken in de oven #30: Brood, daar zit wat in..
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220573645
Uit de volkskeuken maakte ik sinaasappelcakejes met tijm en een restje amandelen door het beslag.
Tijm bleken we niet meer vers te hebben, wel gedroogd.
Ik kocht veganboter om uit te proberen en onbespoten sinaasappels.

https://www.volkskrant.nl(...)s-met-tijm~bce098ad/

quote:
Ingrediënten
200 g boter (zacht)
175 g suiker
4 eieren
de rasp van 2 biologische sinaasappelen
200 g tarwebloem
tijm naar smaak

eventueel: amandelen ter garnering

Doe de boter in een kom. Verwarm indien nodig au bain-marie, oftewel: plaats de kom in een pan met heet water. Let erop dat de bodem niet in contact komt met het water en laat het water niet koken. Als de boter zacht is, voegt u de suiker toe. Mix goed.

Klop een voor een de eieren erdoorheen tot het beslag mooi luchtig is. Doe de sinaasappelrasp erbij. Zeef de bloem, doe een snufje zout erbij en schep de bloem door het beslag. Voeg eventueel wat tijm naar smaak toe, dat geeft een verrassend accent aan de cake.

Schep het beslag in een cakevorm of lepel het in cupcakevormpjes. Verwarm de (hetelucht)oven op 190 graden en bak de cake in ongeveer 30 minuten goudbruin. Kiest u voor cakejes, dan moet u rekening houden met een kortere baktijd, ongeveer 25 minuten. Controleer met een satépen of de cake gaar is; als die er droog uitkomt, is dat het geval. Bestrooi de cakejes na afloop met verse tijm.

Het is ook lekker om amandelen aan het beslag toe te voegen of op de bovenkant te strooien. Bestrijk het geheel met losgeklopt ei voor een mooie glans.
Versie uit de krant:


De mijne

pi_220573826
Zien er goed uit
We have far more in common than that which devides us..
pi_220574700
@Blues dat klonk al lekkerrrr en die zien er goed uit!
Psss…de jouwe zien er beter uit van kleur. 😎
pi_220574949
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 17:49 schreef AnneX het volgende:
@:Blues dat klonk al lekkerrrr en die zien er goed uit!
Psss…de jouwe zien er beter uit van kleur. 😎
Dat vond ik nou ook!
Bleekscheten :Y)
pi_220576364
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2026 09:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Lijkt me sterk dat dat aan de winkel ligt eerlijk gezegd....
Eens ik gebruik regelmatig uit de supermarkt als ik niks heb liggen van de molen. Het gaat prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')