SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er lekker uit, alhoewel ik vind dat er iets in dat kuiltje moetquote:Op donderdag 9 april 2026 15:25 schreef AnneX het volgende:
Nieuwe goede oven van Etna met booster functie!
Er staat amandelmeel in de kast. Er liggen sinaasappelen in de groentela.
Cookies bakken: https://theplantbasedscho(...)1eAWX5adx7ltuLk7pLgA
[spoiler]
Nog een restje Spaanse sinasappelbloesem honing.
Met tien minuten is de oven op temp. = boost.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:57 schreef laziness het volgende:
Wat doet de boost functie van die oven?
Klinkt goed! Ben velours!quote:Op donderdag 9 april 2026 21:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Met tien minuten is de oven op temp. = boost.
De vorige Indeshit deed er bijna 45 min over om 200o te bereiken.
En betaalbaar![]()
Thanks!quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:20 schreef Molo het volgende:
Gefeliciteerd! Ziet er mooi en lekker uit zeg!
Ik zou pakken wat ik voor handen heb.quote:Op zondag 12 april 2026 17:22 schreef Ynske het volgende:
Vraagje.
Brood uit de broodbakmachine. En dan gaat het om een witbrood waar je lekkere hapjes op kunt presenteren. (Ernaar ligt een lekkere waldkorn)
Zou je dat maken van bloem uit de supermarkt of van de groothandel?
Heb dus gister geprobeerd met bloem van de winkel. En brood is een kleine klomp geworden... Helaasquote:Op zondag 12 april 2026 23:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zou pakken wat ik voor handen heb.
Ik merk geen verschil in gebruik of smaak.
Eens, het verschil is hooguit 1 en of 2gr eiwit per 100gr.quote:Op maandag 13 april 2026 09:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Lijkt me sterk dat dat aan de winkel ligt eerlijk gezegd....
Wat was de temperatuur van het water, wat de temperatuur van je keuken, hoe oud was je gist? Heb je de gist eerst met het water gemengd? Of gelijk met alles erin (dus gelijk met zout? Zout en gist gaat ook niet lekker samen).quote:Op maandag 13 april 2026 10:09 schreef Ynske het volgende:
500 gram bloem
5 gram droge gist
8 gram zout
2,8dl water
Dat is het recept van de groothandel, limburg bakwinkeltje (12,5 eiwitten)
Heb dus die bloem vervangen door de bloem van de winkel. (11 eiwitten)
Zelfde programma.
Enige verschil dus die eiwitten...
Brood bakmachine die eerst alles op gelijke temperatuur laat brengen.quote:Op maandag 13 april 2026 10:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat was de temperatuur van het water, wat de temperatuur van je keuken, hoe oud was je gist? Heb je de gist eerst met het water gemengd? Of gelijk met alles erin (dus gelijk met zout? Zout en gist gaat ook niet lekker samen).
Het is vrij weinig water. En je zou verwachten dat dit bij meer eiwit nog een groter probleem is. Meer eiwitten is meer water normaal gesproken.quote:Op maandag 13 april 2026 10:09 schreef Ynske het volgende:
500 gram bloem
5 gram droge gist
8 gram zout
2,8dl water
Dat is het recept van de groothandel, limburg bakwinkeltje (12,5 eiwitten)
Heb dus die bloem vervangen door de bloem van de winkel. (11 eiwitten)
Zelfde programma.
Enige verschil dus die eiwitten...
Misschien zijn er in het broodbaktopic (ook) nog wat mensen die met een broodbakmachine bakken en die er meer van wetenquote:Op maandag 13 april 2026 11:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is vrij weinig water. En je zou verwachten dat dit bij meer eiwit nog een groter probleem is. Meer eiwitten is meer water normaal gesproken.
Ik heb met beide varianten bloem prima broden gebakken. Maar zonder machine en wel met wisselende water hoeveelheden. En dan op het oog eventueel nog wat bijsturen als het deeg te nat of te droog is.
Versie uit de krant:quote:Ingrediënten
200 g boter (zacht)
175 g suiker
4 eieren
de rasp van 2 biologische sinaasappelen
200 g tarwebloem
tijm naar smaak
eventueel: amandelen ter garnering
Doe de boter in een kom. Verwarm indien nodig au bain-marie, oftewel: plaats de kom in een pan met heet water. Let erop dat de bodem niet in contact komt met het water en laat het water niet koken. Als de boter zacht is, voegt u de suiker toe. Mix goed.
Klop een voor een de eieren erdoorheen tot het beslag mooi luchtig is. Doe de sinaasappelrasp erbij. Zeef de bloem, doe een snufje zout erbij en schep de bloem door het beslag. Voeg eventueel wat tijm naar smaak toe, dat geeft een verrassend accent aan de cake.
Schep het beslag in een cakevorm of lepel het in cupcakevormpjes. Verwarm de (hetelucht)oven op 190 graden en bak de cake in ongeveer 30 minuten goudbruin. Kiest u voor cakejes, dan moet u rekening houden met een kortere baktijd, ongeveer 25 minuten. Controleer met een satépen of de cake gaar is; als die er droog uitkomt, is dat het geval. Bestrooi de cakejes na afloop met verse tijm.
Het is ook lekker om amandelen aan het beslag toe te voegen of op de bovenkant te strooien. Bestrijk het geheel met losgeklopt ei voor een mooie glans.
Dat vond ik nou ook!quote:Op maandag 13 april 2026 17:49 schreef AnneX het volgende:
@:Blues dat klonk al lekkerrrr en die zien er goed uit!
Psss…de jouwe zien er beter uit van kleur. 😎
Eens ik gebruik regelmatig uit de supermarkt als ik niks heb liggen van de molen. Het gaat primaquote:Op maandag 13 april 2026 09:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Lijkt me sterk dat dat aan de winkel ligt eerlijk gezegd....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |