abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2026 @ 11:03:58 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220571630
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 08:03 schreef Barreltje het volgende:


nu maar hopen dat eea op tijd goedkomt nog ^)
Je kan niet trouwen zonder geboren te zijn ? Ook niet als je " may I beg you for " zegt ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220572017
quote:
80s.gif Op maandag 13 april 2026 01:31 schreef flipsen het volgende:

[..]
Toen ik voor het eerst in Argentinië was met mijn ex (die wel wat Spaans sprak, ik totaal niet), vonden we het wel apart dat mensen bij de bakker of een streetfood karretje zo dwingend waren: "Geef me een dit, geef me een dat", maar dat is dus helemaal niet onbeleefd bedoeld :D Ik gebruik het zelf ook inmiddels, "dame medio kilo de carne picada por favor", betekent letterlijk "Geef me een halve kilo gehakt alsjeblieft", is voor Nederlandse begrippen vrij raar :Y
Collega's van mij (oh nee ex en :D :D ) in het ziekenhuis sloegen erg aan op het voor hen ook zo overkomende 'dwingende'. Ik kon duizend keer uitleggen dat dit taal(barriëre) is, maar ze namen zelf ook meteen zo'n klotehouding aan. Bijna superieur :r
Vond het zo naar voor die mensen! Ik loodste ze vaak naar mijn kantje van de balie om het hopelijk op te lossen als het weer eens spaak liep met begrip en uitleg over en weer.
Handen, voeten, tekeningetjes, vertaal-app er was altijd een mouw aan te passen. Bellen met hulpverlening, buurvrouwen e.d. deed ik ook wel :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 13-04-2026 11:50:56 ]
pi_220572058
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 08:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

En veel Eritreeers zijn laaggeletterd. Dat helpt niet met hun Google translate gebruik.
Niet alleen Eritreeërs viel me op. Gelukkig was er meestal een tolk bij, of een telefonische.
pi_220572089
EINDELIJK een afspraak gemaakt voor intake bij nieuwe tandarts. Zag daar al tegenop.... kan het pas eind deze maand :')

Voornaam van de tandarts viel me op, zelfde als @Kaatje1 maar dan is de K een C :)

Heb er tegenop gezien, niet omdat ik bang ben, maar omdat het me veel geld gaat kosten. Ook omdat er een kiesje is afgebroken waar o.a. een gedeelte van mijn frame op rust en die nu pijn gaat doen, dus die is w.s. opgegeven en moet er uit. Maar wat dan? Als ik geen frame draag en dat kiesje eruit moet zie je een gat ;(
Hopelijk dan vóór de vakantie nog *fingers crossed

Zus is tandartsassistente geweest en noemde nog dat er mss wel wat gefabriekt kan worden op mijn frame. Maar waar moet dan de voorkant aan vast? Het wordt nog een hele uitdaging :X
Als ik maar niet op vakantie met pijn loop *G*

En dat was mijn begin van de maandag ^O^ Loslaten die tandarts! En links kauwen :')
pi_220572134
Lastig zeg…een nieuwe tandarts.
Het voelt zo euh intiem als een nieuwe tandarts in de mond zit te wroeten.
Als het geen pijn doet kan het misschien na jullie vakantie?

Verdorie…een geblokt contact heeft blijkbaar mijn nieuwe privé mailadres bemachtigd HOE DAN? en spamt nu. Opnieuw geblokkeerd.
pi_220572174
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 11:56 schreef AnneX het volgende:
Lastig zeg…een nieuwe tandarts.
Het voelt zo euh intiem als een nieuwe tandarts in de mond zit te wroeten.
Als het geen pijn doet kan het misschien na jullie vakantie?

Verdorie…een geblokt contact heeft blijkbaar mijn nieuwe privé mailadres bemachtigd HOE DAN? en spamt nu. Opnieuw geblokkeerd.
Ik ga het bespreken de 29e. Met assistente aan de telefoon alles besproken en die heeft van die intake sowieso een langere afspraak gemaakt, dacht goed mee.

Hoe kan dat :o en was het een engerd :o
pi_220572209
Wat eng @AnneX en hoe dan?

Sinds november ook een nieuwe tandarts en het is een fijne vent, nu 2x geweest. Met de vorige kon ik heel goed overweg dus ik had ook wel wat buikpijn maar nergens voor nodig.

Net even een bloemetje gehaald voor mensen waar ik vanavond naar toe ga. Da’s ook niet grappig meer. Nu maar een bakje voor in de tuin. Boeket is na een week wel weg en is even duur.

Wanneer mensen vervelend zijn over de talenkennis van mensen die hier niet zijn geboren vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
We have far more in common than that which devides us..
pi_220572219
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat eng @:annex en hoe dan?

Sinds november ook een nieuwe tandarts en het is een fijne vent, nu 2x geweest. Met de vorige kon ik heel goed overweg dus ik had ook wel wat buikpijn maar nergens voor nodig.

Net even een bloemetje gehaald voor mensen waar ik vanavond naar toe ga. Da’s ook niet grappig meer. Nu maar een bakje voor in de tuin. Boeket is na een week wel weg en is even duur.

Wanneer mensen vervelend zijn over de talenkennis van mensen die hier niet zijn geboren vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
Wat een goeie _O_
pi_220572349
ik heb Duitse tandatts enzo

Lol geen fan van. maar moet mss ook ff afspraak weer maken.
Do what you love, love what you do!
pi_220572357
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een goeie _O_
Ik geef het vaak terug. Hoe zou jij zijn wanneer binnen 5 minuten 28 familieleden vermoord waren, hoe zou jij zijn wanneer je vrouw/dochter/moeder voor je ogen ….(verzin maar iets ernstigs) wanneer er elektrische dingen op je piemel zijn gezet. Hoe “normaal” kan je dan nog zijn (en wat is normaal )
We have far more in common than that which devides us..
pi_220572428
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik geef het vaak terug. Hoe zou jij zijn wanneer binnen 5 minuten 28 familieleden vermoord waren, hoe zou jij zijn wanneer je vrouw/dochter/moeder voor je ogen ….(verzin maar iets ernstigs) wanneer er elektrische dingen op je piemel zijn gezet. Hoe “normaal” kan je dan nog zijn (en wat is normaal )
Dat probeerde ik ook wel, niet zo shocking als jij, maar bij mijn pvv stemmende collega's werd het totaal niet opgepikt. ;( :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 13-04-2026 14:02:16 ]
pi_220572798
*O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 14:24:29 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220573143
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:
vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
Ik deed vaak boodschappen in Ter Apel hè. Dat kan de reactie op die vraag beïnvloeden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 14:45:27 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220573298
https://www.der-postillon.com/2026/04/orban-weg-2.html


"Ben je vergeten de verkiezingen te manipuleren of ben je gewoon zo dom?!"
Poutain bent met Orbán
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220573405
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
@:Tele6 hoe is het weekendje weg?
[..]
Het was leuk!

We hebben gelukkig best rustig aan gedaan. De eenjarige was geconstipeerd dus niet altijd even blij. Maar we hebben er een goed weekend van gemaakt.

We hebben wat spelletjes gedaan, een rondje door Kampen gelopen. Ik heb in m'n eentje een eind hardgelopen O+ en B en ik hebben zondag met z'n tweeën een stuk gewandeld.
Ik heb op de heenweg en op de terugweg een eind autogereden. De eerste keer een langer stuk rijden sinds B z'n nieuwe lease-auto heeft. Ik moet oefenen, want we willen in de zomer naar Frankrijk. Ik vind autorijden eng en vermoeiend maar dat maakt niet uit.
pi_220573659
Na mijn wandeling naar Odin voor onbespoten sinaasappels en veganboter (voor g ipv roomboter) cakejes gebakken *G* Lekker zijn ze! :9 :9

Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #41

Nu weer terug naar de kunstles van het KLU O+
pi_220573801
Zware spreekuur gesprekken. Een afwijzing die ik heel goed begrijp maar cliënt natuurlijk niet.
De administratie heb ik maar even gelaten voor wat het is, komt morgen wel.

Fijn van het redelijk rustige weekend @Tele6

Nu even afwachten totdat mijn chauffeur er is, nieuw huis en nieuwe baby bezoeken van vrienden
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 17:49:56 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220574702
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:26 schreef Blues het volgende:
Na mijn wandeling naar Odin voor onbespoten sinaasappels en veganboter margarine (voor g ipv roomboter) cakejes gebakken *G* Lekker zijn ze! :9 :9

Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #41

Nu weer terug naar de kunstles van het KLU O+
Ftfy
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220574979
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 17:49 schreef derLudolf het volgende:

Ftfy
^O^
We lazen net op het pakje wat het eigenlijk was.
Maar... overeind blijft dat het een alternatief is voor de roomboter die ik niet wilde gebruiken :)
pi_220574981
Als het echt vegan moet zijn, zijn de meeste margarines onbetrouwbaar, Wajang komt door de keuring.

Keuring door iemand met vrijwel dodelijke allergie voor alle dierlijk vet (of eiwit, vergeten, in het dieet maakt 't niet uit: totaal plantaardig)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220574994
Het ging mij nu om de lactose-intolerantie van g. En wat was er dan bij deze pas nieuwe Odinwinkel in her dorp te vinden.
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 18:45:20 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220575043
Is ie zo allergisch dan, ik dacht dat de hoeveelheid lactose in boter verwaarloosbaar is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220575092
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 22:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ah! Ja een teca en/of vbo is wel een wat gespecialiseerder klusje. Wij doen ze ook, en zeker bij katten doet enkel de erkend specialist het. Het is nogal een priegelig karwei en er lopen best wat belangrijke structuren (vaten, maar ook zenuw)

Maar zat de controle niet bij de operatie in?
Bij ons is de eerste controle/hechtingen verwijderen kosteloos, op extra medicatie na wanneer dat nodig is.

Ik zal duimen dat de hechtingen eruit kunnen morgen!
130 ekkies weer :+ hechtingen eruit, geen kap meer O+ swabjes van beide oren waren bacterievrij, alleen beetje gist in eentje *O* hopelijk nu ff klaar ermee.

Anders idd teca. VBO was op zich zonder enige schade aan zenuwen etc, maar die arts is met pensioen. We gaan het zien. Hadden achteraf mss meteen teca moeten doen, maar dat vonden we allemaal zo rigoreus klinken toen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 13 april 2026 @ 19:18:11 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_220575288
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:

Wanneer mensen vervelend zijn over de talenkennis van mensen die hier niet zijn geboren vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
Het zelfde als dat ze boodschappen doen in Duitsland.
De vraag nog een keer herhalen, maar dan luider, en boos worden als de ander ze niet begrijpt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220575807
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 18:53 schreef Syrena het volgende:

[..]
130 ekkies weer :+ hechtingen eruit, geen kap meer O+ swabjes van beide oren waren bacterievrij, alleen beetje gist in eentje *O* hopelijk nu ff klaar ermee.

Anders idd teca. VBO was op zich zonder enige schade aan zenuwen etc, maar die arts is met pensioen. We gaan het zien. Hadden achteraf mss meteen teca moeten doen, maar dat vonden we allemaal zo rigoreus klinken toen.
Is ook best een dingetje hoor, ik begrijp goed dat je eerst de vbo wilde doen :Y
Hopelijk nu er inderdaad lekker vanaf! ^O^

Avond allen :W

@margarine : als er plantaardig op straat hoeft het inderdaad niet 100% te zijn. (En ja, dat mag dus wel van de EU. Want dat is niet tyfusverwarrend natuurlijk). Zeeuws meisje is daar een voorbeeld van.

Maar ik heb altijd van the FlowerFarm- bakken zonder palmolie. (Die zwarte verpakkingen). Die zijn wel 100% plantaardig. (Enkel hun chocopasta is dat niet, helaas)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')