En, doorrrrr….quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
Dat lijkt me logisch dat je dan andere kleding draagt tijdens het klussen, maar daar gaat het toch ook niet over? Dit 'rijke' zakenman type van die plaatjes is gewoon echt mijn type niet. Doe mij maar jeans en een shirt (geen poloshirts, geen overhemden), gewoon een shirt. Gewoon blue collar type, stoer.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch prima allebei zijn? Ik ga niet uit eten in dezelfde kleding als waarin ik de tuin heb gedaan of het huis geschilderd. Het zou geen zak uit moeten maken. Al mag je iets natuurlijk gewoon oerlelijk vinden.
Dat er mannen in het topic zitten die (wellicht) vermoeiend discussiëren?quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe wou jij het anders noemen als er topic na topic dingen door mannen uitgelegd worden dat ze echt anders zitten.
Mensen gaan pas radicaliseren als ze zich door het systeem in hun hemd gezet voelen. Niet andersom. Je zegt ook gewoon letterlijk dat de 'jochies' alleen blijven. Er postte van de week iemand hier zijn Tinder ervaringen. Stelde zich kwetsbaar op. Om vervolgens een paar delen later te lezen dat hij eigenlijk niet mans genoeg is volgens jou want die jochies blijven tenslotte alleen over.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Licht. En nee, jij interpreteert het (graag) zo.
[..]
Oh, het zit totaal anders. Ik denk ook dat het totaal anders zit, namelijk dat een hoop jonge kerels door steeds extremere content denken dat er een probleem is...met vrouwen. Het feit dat er nu al 19 delen mansplainend geblazen wordt over één column omdat een vrouw waagt een tendens te benoemen spreekt boekdelen.
Antwoord heb ik je al gegeven, Elan.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen gaan pas radicaliseren als ze zich door het systeem in hun hemd gezet voelen. Niet andersom. Je zegt ook gewoon letterlijk dat de 'jochies' alleen blijven. Er postte van de week iemand hier zijn Tinder ervaringen. Stelde zich kwetsbaar op. Om vervolgens een paar delen later te lezen dat hij eigenlijk niet mans genoeg is volgens jou want die jochies blijven tenslotte alleen over.
Misschien moet je eerst eens een weekje op Tinder gaan posten met een mediocre foto van een gozer van 22 en kijken hoe je ervaringen zijn, voor je hoog van de toren blaast dat het hun eigen schuld is.
En ik stelde je een vraag. Waar in hemelsnaam moeten normale mannen (the fuck dat ook moge betekenen) anno 2026 nog een leuke dame opduikelen als ze zich niet op die ziekmakende dating apps willen begeven?
In de kerk, vriend.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen gaan pas radicaliseren als ze zich door het systeem in hun hemd gezet voelen. Niet andersom. Je zegt ook gewoon letterlijk dat de 'jochies' alleen blijven. Er postte van de week iemand hier zijn Tinder ervaringen. Stelde zich kwetsbaar op. Om vervolgens een paar delen later te lezen dat hij eigenlijk niet mans genoeg is volgens jou want die jochies blijven tenslotte alleen over.
Misschien moet je eerst eens een weekje op Tinder gaan posten met een mediocre foto van een gozer van 22 en kijken hoe je ervaringen zijn, voor je hoog van de toren blaast dat het hun eigen schuld is.
En ik stelde je een vraag. Waar in hemelsnaam moeten normale mannen (the fuck dat ook moge betekenen) anno 2026 nog een leuke dame opduikelen als ze zich niet op die ziekmakende dating apps willen begeven?
Spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:47 schreef Cockwhale het volgende:
Even reagerend op het oorspronkelijke artikel en het stukje over gevoeligheid en empathie. Ik heb het idee dat vrouwen helemaal niet op gevoeligheid bij een man zitten te wachten, of beter gezegd, een man mag niet al te gevoelig zijn over zijn eigen gevoelens. Een man moet gevoelig zijn voor de emoties en problemen van vrouwen, maar als de gevoelens van de man geen echte relevantie of gevolgen (met baat) heeft voor de vrouw, dan moet ie gewoon z'n bek houden en moet ie zich niet zo aanstellen: gewoon een kerel zijn. Hedendaagse vrouwen willen helemaal niet voor hun man zorgen, althans niet op emotioneel vlak. Grow a pair is dan de heersende gedachte.
Hoe ik dit weet? Met regelmaat vrouwen hun eerlijke mening horen geven over hun man/vriend (als die er zelf niet bij zijn) wanneer de desbetreffende man emotioneel of fysiek problemen had wat resulteerde in de vrouw die daarom tijdelijk "zorg moest verlenen". "Geen zin in, stelt zich wel heel erg aan, heb ik weinig geduld voor, gedraagt zich als een kind, ben niet zijn moeder/psycholoog, etc etc"
Gevoeligheid bij een man is leuk zo lang het in dienst staat van de vrouw.
Dit fenomeen herken ik zeer zeker en ik herken het niet bij de wat oudere generatie (zeg 40+). Ik weet niet hoe groot de reikwijdte hiervan is. Van al mijn relaties heb ik er één gevonden waar dat niet lijkt te gelden, dat is mijn huidige, maar die loopt op een lager pitje dan de andere. Misschien verklaart dat het succesquote:Op vrijdag 10 april 2026 17:47 schreef Cockwhale het volgende:
Even reagerend op het oorspronkelijke artikel en het stukje over gevoeligheid en empathie. Ik heb het idee dat vrouwen helemaal niet op gevoeligheid bij een man zitten te wachten, of beter gezegd, een man mag niet al te gevoelig zijn over zijn eigen gevoelens. Een man moet gevoelig zijn voor de emoties en problemen van vrouwen, maar als de gevoelens van de man geen echte relevantie of gevolgen (met baat) heeft voor de vrouw, dan moet ie gewoon z'n bek houden en moet ie zich niet zo aanstellen: gewoon een kerel zijn. Hedendaagse vrouwen willen helemaal niet voor hun man zorgen, althans niet op emotioneel vlak. Grow a pair is dan de heersende gedachte.
Hoe ik dit weet? Met regelmaat vrouwen hun eerlijke mening horen geven over hun man/vriend (als die er zelf niet bij zijn) wanneer de desbetreffende man emotioneel of fysiek problemen had wat resulteerde in de vrouw die daarom tijdelijk "zorg moest verlenen". "Geen zin in, stelt zich wel heel erg aan, heb ik weinig geduld voor, gedraagt zich als een kind, ben niet zijn moeder/psycholoog, etc etc"
Het is inderdaad erg lastig voor veel mannen, dat is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja, ik weet nu al dat ik met mijn reactie geen vrienden ga maken, maar als iemand op jacht gaat naar een partner en zich dan kwetsbaar opstelt, dat is een grote garantie dat je geen succes zult hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt. Maar mannen moeten dit niet wijten aan vrouwen of feministes.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg lastig voor veel mannen, dat is gewoon een feit.
Hadden mannen voor hun eigen positie al deze dingen dan beter niet uit kunnen vinden?quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Klopt. Maar mannen moeten dit niet wijten aan vrouwen of feministes.
Mannen hebben deze situatie gecreëerd. Door allerlei producten uit te vinden/te verbeteren.
Stofzuiger, wasmachine, vaatwasser, vibrator, anticonceptiepil, auto, haardroogkap enz.
Kan je echt verwachten dat de techniek zulke reuzensprongen maakt en dat de rolverdeling in het jaar nul blijft hangen?
Dat wordt nog wat als veel van het werk in de toekomst wordt gedaan door robots.
Wie zullen de mannen dan de schuld geven van het achterstellen van de man?
tja voor die mannen zou ik zeggen vraag geen advies aan een vrouw, die zeggen zus maar hun eigen kerel is zoquote:Op vrijdag 10 april 2026 18:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg lastig voor veel mannen, dat is gewoon een feit.
Dat weet ik niet. En ik denk zomaar dat veel uitvindingen gedaan door mannen, dat deze mannen het idee kregen van hun vrouwen, moeders of zusters.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hadden mannen voor hun eigen positie al deze dingen dan beter niet uit kunnen vinden?
Maar het verschil in moeite die gedaan moet worden tussen mannen en vrouwen is toch onevenredig groot in de moderne tijd?quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tja, ik weet nu al dat ik met mijn reactie geen vrienden ga maken, maar als iemand op jacht gaat naar een partner en zich dan kwetsbaar opstelt, dat is een grote garantie dat je geen succes zult hebben.
Dat geldt voor mannen en voor vrouwen.
Ja en? Mannen jagen toch zo graag?quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar het verschil in moeite die gedaan moet worden tussen mannen en vrouwen is toch onevenredig groot in de moderne tijd?
Als vrouw kun je tegenwoordig een app openen en op date gaan , seks hebben, vast ergens in dat proces ook wel een relatie beginnen met iemand.
Waarmee ik niet wil zeggen dat mannen weerloze slachtoffers zijn van een systeem, maar kan me de moedeloosheid wel voorstellen. Zeker als je een of andere technische opleiding doet met amper meiden en het lukt op Tinder ook voor geen meter dan ben je wel extreem vatbaar voor radicalisering. Hoe ga je anders voor jezelf goedpraten dat je geen partner kan vinden.
https://citaten.net/quotes/met-haven.htmlquote:Op vrijdag 10 april 2026 18:38 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Alleen zijn is een veilige haven, maar schepen zijn niet gebouwd om voor altijd in de haven te blijven liggen.
Bedankt voor de info, brongegevens erbij gemeld.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
https://citaten.net/quotes/met-haven.html
Een schip in de haven is veilig, alleen zijn schepen daar niet voor gemaakt.
John Augustus Shedd
Even naar beneden scrollen, voorbij Twain, Seneca en Aquino.
Ik heb helemaal niet gereageerd volgens mij op iemand die Tinderdate, dus je legt hier een verband dat nergens op slaat.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Je woordkeuze is interessant. Volgens jou blaas ik consequent hoog van de toren. Stoort dat je, dat ik in jouw ogen te veel eigenwaarde etaleer?quote:Misschien moet je eerst eens een weekje op Tinder gaan posten met een mediocre foto van een gozer van 22 en kijken hoe je ervaringen zijn, voor je hoog van de toren blaast dat het hun eigen schuld is.
Waar ik het links en rechts zie gebeuren: in café's, op festivals, bij een pubquiz, in de Mac. Doe toch eens niet alsof er een superingewikkelde handleiding voor is verzonnen ineens door dat grote boze feminisme. De meeste mannen lukt het om okay genoeg over te komen om uiteindelijk gelukkig te worden met iemand.quote:En ik stelde je een vraag. Waar in hemelsnaam moeten normale mannen (the fuck dat ook moge betekenen) anno 2026 nog een leuke dame opduikelen als ze zich niet op die ziekmakende dating apps willen begeven?
Ik zou dan afknappen. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen huilen. Mannen of vrouwen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:47 schreef Koettie het volgende:
Ik werd verliefd op het moment dat vriend moest huilen
Al dat gegeneraliseer is zo vermoeiend.
Zo'n congres is iets wat je opzoekt, wat vrouwen aan bagger over zich heen krijgen uit misplaatste mannelijke superioriteit en privileges is dagelijks en bijna overal.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat er mannen in het topic zitten die (wellicht) vermoeiend discussiëren?
Als op een radicale feministenconferentie wat meningen worden verkondigd, moet ik dat dan vrouwenmeningen noemen en daarmee een soort algemeniteit suggereren die er niet is?
Ik bedoelde dit niet verkeerd hoor. Ik kende dit citaat. Dus vandaar.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Bedankt voor de info, brongegevens erbij gemeld.
Inmiddels is bewezen door onderzoek dat dat bullshit is en mannen het net zo moeilijk hebben als vrouwen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zo'n congres is iets wat je opzoekt, wat vrouwen aan bagger over zich heen krijgen uit misplaatste mannelijke superioriteit en privileges is dagelijks en bijna overal.
Je hebt niet gereageerd op die persoon maar je zet diegene wel zo weg met je vooroordelen over 'jochies' die overblijven. Totaal verheven geneuzel van iemand die geen idee heeft waar ze over praat.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet gereageerd volgens mij op iemand die Tinderdate, dus je legt hier een verband dat nergens op slaat.
[..]
Je woordkeuze is interessant. Volgens jou blaas ik consequent hoog van de toren. Stoort dat je, dat ik in jouw ogen te veel eigenwaarde etaleer?
[..]
Waar ik het links en rechts zie gebeuren: in café's, op festivals, bij een pubquiz, in de Mac. Doe toch eens niet alsof er een superingewikkelde handleiding voor is verzonnen ineens door dat grote boze feminisme. De meeste mannen lukt het om okay genoeg over te komen om uiteindelijk gelukkig te worden met iemand.
Tadaa, mensen zijn niet hetzelfde. Zelfs niet bij vrouwen!quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zou dan afknappen. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen huilen. Mannen of vrouwen.
Huilen vanwege fysiek leed snap ik dan nog wel.
Bij mij springen ook de tranen in mijn ogen als ik mezelf op mijn duim sla met een hamer.
Maar traantjes vanwege een zielige film of een emotioneel momentje, nee dat is aan mij niet besteed.
Kan wel zijn, maar mannen doen het zichzelf aan. Vrouwen worden nog steeds geacht zich te richten wat de maatschappij van hun verlangt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Inmiddels is bewezen door onderzoek dat dat bullshit is en mannen het net zo moeilijk hebben als vrouwen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Norah_Vincent
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp
klopt modern vrouwen hebben voorkeur voor een zelfstandig leven en dat dient gerespecteerd te wordenquote:Op vrijdag 10 april 2026 19:09 schreef Koettie het volgende:
[..]
Tadaa, mensen zijn niet hetzelfde. Zelfs niet bij vrouwen!
Ik noemde een willekeurig voorbeeld. Je brengt nu a) een rangorde aan terwijl dat het punt niet is en b) gaat voorbij aan het punt dat de term mansplaining een algemene mannelijke eigenschap suggereert.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zo'n congres is iets wat je opzoekt, wat vrouwen aan bagger over zich heen krijgen uit misplaatste mannelijke superioriteit en privileges is dagelijks en bijna overal.
Ik sta bijna wekelijks in cafés te werken voor jong spul, maar jij weet ook dit gelukkig beter.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt niet gereageerd op die persoon maar je zet diegene wel zo weg met je vooroordelen over 'jochies' die overblijven. Totaal verheven geneuzel van iemand die geen idee heeft waar ze over praat.
Oja gewoon in het cafe. Jongeren gaan amper nog uit. Waarschijnlijk omdat een biertje tegenwoordig 5 euro kost![]()
. Dat je minimaal tot je dertigste thuis moet wonen omdat er geen woningen zijn helpt natuurlijk ook niet mee.
Dus omdat jij de uitzondering bent, kunnen er geen algemene conclusies getrokken worden? Dus omdat er ergens een albino in Afrika rondloopt, heeft het gros van de Afrikanen geen donkere huidskleur?quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:47 schreef Koettie het volgende:
Ik werd verliefd op het moment dat vriend moest huilen
Al dat gegeneraliseer is zo vermoeiend.
We weten inmiddels wel wat die mogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
Wil je een gedienstige en vrouwelijke vrouw dan zijn er ook andere mogelijkheden dus buiten Nederland
Klopt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik sta bijna wekelijks in cafés te werken voor jong spul, maar jij weet ook dit gelukkig beter.
Het is zoals de term zelf al suggereert een zodanig veel voorkomend verschijnsel bij mannen dat het een eigen woord verdient en elke vrouw kan je voorbeelden vertellen van keren dat hun eigen vakgebied door een leek aan ze werd uitgelegd, of dat ze niet mochten uitpraten omdat de mening van een man belangrijker was, of dat een man beargumenteerde dat de toon waarop ze te horen kregen dat ze geen gelijk hadden Zeer Vernederend was.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik noemde een willekeurig voorbeeld. Je brengt nu a) een rangorde aan terwijl dat het punt niet is en b) gaat voorbij aan het punt dat de term mansplaining een algemene mannelijke eigenschap suggereert.
De term "vervelende man" doet dat niet.
nee nooitquote:Op vrijdag 10 april 2026 19:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
We weten inmiddels wel wat die mogelijkheden zijn.
Maar als westerse mannen dat massaal doen, krijgen ze in die landen dan geen vrouwentekort?
https://youtube.com/shorts/eHxVvqzEtmc?si=Zqf3oydeoKDL3IUEquote:AI-overzicht
Het exacte percentage 'ladyboys' (kathoeys in Thailand, bakla in de Filipijnen) dat pre-op (niet genitaal geopereerd) is, is moeilijk te bepalen, maar het is aanzienlijk hoger dan het percentage dat post-op is. Naar schatting is de overgrote meerderheid (ruim 90-95%) pre-op.
Hieronder volgen de details op basis van onderzoek en observaties:
Thailand (Kathoey)
Hoog percentage pre-op: Hoewel Thailand bekend staat als een centrum voor geslachtsveranderende operaties, ondergaat de meerderheid van de ladyboys geen volledige genitale operatie.
Focus op uiterlijk: Veel ladyboys in Thailand kiezen voor hormoonbehandelingen en borstvergroting, maar behouden hun mannelijke geslachtsdelen.
De algemene conclusies zijn zo algemeen dat er constant gepraat wordt over 'de mannen' en 'de vrouwen' terwijl er zoveel grijstinten zijn. Wetenschap is generaliseren maar dit gelul is vooral veel over en weer de schuld afschuiven.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:13 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dus omdat jij de uitzondering bent, kunnen er geen algemene conclusies getrokken worden? Dus omdat er ergens een albino in Afrika rondloopt, heeft het gros van de Afrikanen geen donkere huidskleur?
Wetenschap is generaliseren, vooral wanneer het culturele studies zijn.
Jagen is leuk zolang het wat oplevert. Anders kun je net zo goed een escort bellen. Tijd is geld.quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja en? Mannen jagen toch zo graag?
Waarom zitten die mannen op tinder? Omdat ze willen neuken.
Liefst gratis.
Of in ieder geval zonder al te veel knellende banden.
Dit soort mannen moeten zichzelf maar weer opnieuw gaan uitvinden in de vrije natuur.
Om de week kom ik in het café maar daar is het echt wel gezellig druk hoor met verschillende leeftijden. Zo druk als het was toen ik 17/18 was? Nee dat niet, maar alsnog voldoende drukte om iemand te ontmoeten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt niet gereageerd op die persoon maar je zet diegene wel zo weg met je vooroordelen over 'jochies' die overblijven. Totaal verheven geneuzel van iemand die geen idee heeft waar ze over praat.
Oja gewoon in het cafe. Jongeren gaan amper nog uit. Waarschijnlijk omdat een biertje tegenwoordig 5 euro kost![]()
. Dat je minimaal tot je dertigste thuis moet wonen omdat er geen woningen zijn helpt natuurlijk ook niet mee.
Dat geloof ik allemaal en dat is niet best. Het heeft -met alle respect- echter weinig met het punt te maken dat ik opbracht.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is zoals de term zelf al suggereert een zodanig veel voorkomend verschijnsel bij mannen dat het een eigen woord verdient en elke vrouw kan je voorbeelden vertellen van keren dat hun eigen vakgebied door een leek aan ze werd uitgelegd, of dat ze niet mochten uitpraten omdat de mening van een man belangrijker was, of dat een man beargumenteerde dat de toon waarop ze te horen kregen dat ze geen gelijk hadden Zeer Vernederend was.
Onlangs nog de Wegenwacht aan de deur gehad. Ik kreeg alleen hallo en ja en nee vragen en er werd door mijn aanwijzingen heen gepraat. Toen mijn vriend precies hetzelfde als ik zei was het ineens een Zeer Belangrijke Aanwijzing. (De aanwijzing was: "Ik ruik een sterke benzinegeur als de motor loopt" maar dat kon niet want hij zag geen lek. Toen mijn vriend het zei was er ineens ergens een lek, dat moest wel, want: ze roken benzine!)
Mag ik effe een teiltje?quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Jagen is leuk zolang het wat oplevert. Anders kun je net zo goed een escort bellen. Tijd is geld.
Jij weet helemaal niks.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:00 schreef Questular het volgende:
Het jagen noemen, dan weet je al genoeg
Mannen verlaten 6 tot 7 keer vaker hun hun vrouw als zij kanker heeft dan andersom.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:47 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen met kanker verlaten zelden hun partner.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:09 schreef galatea het volgende:
[..]
Mannen verlaten 6 tot 7 keer vaker hun hun vrouw als zij kanker heeft dan andersom.
Lul.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Mensen met kanker verlaten zelden hun partner.
proost!quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niks.
En je reactie slaat ook nergens op.
Het is weldegelijk te meten, beperkt beschikbaar (voor iedereen) en maar al te vaak dat mensen dat van een ander verspillen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mag ik effe een teiltje?
Met je 'Tijd is geld'.
Tijd is een abstract begrip en absoluut niet te meten.
Tijd is een uitvinding van mensen zoals jij.
Volgens mij bestaat tijd niet eens. Tenminste niet zoals wij tegen tijd aankijken.
Jij verspilt dus nu mijn kostbare tijd.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het is weldegelijk te meten, beperkt beschikbaar (voor iedereen) en maar al te vaak dat mensen dat van een ander verspillen.
Dus nee, niet zo gek dat er dan (in dat geval) naar escorts gegrepen wordt.
Door wie? En indien dat zo is worden ze dan gedwongen? Ik vind het steeds meer en meer internationaal stropoppengedoe. Staat volledig haaks op de individuele en geliberaliseerde samenleving waar ik in ben opgegroeid en waar ik dagelijks in leef.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar mannen doen het zichzelf aan. Vrouwen worden nog steeds geacht zich te richten wat de maatschappij van hun verlangt.
Je geeft zelf al het antwoord. De meeste mannen zijn veel te egocentrisch om bij zichzelf fouten te gaan zoeken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Door wie? En indien dat zo is worden ze dan gedwongen? Ik vind het steeds meer en meer internationaal stropoppengedoe. Staat volledig haaks op de individuele en geliberaliseerde samenleving waar ik in ben opgegroeid en waar ik dagelijks in leef.
niemand heeft foutenquote:Op vrijdag 10 april 2026 21:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je geeft zelf al het antwoord. De meeste mannen zijn veel te egocentrisch om bij zichzelf fouten te gaan zoeken.
Ik bedoel dat vrouwen de laatste veertig jaar al niemand meer hebben die ze beperkingen oplegt of beperkt in vrijheid en mogelijkheden, sterker nog, vrouwelijke onafhankelijkheid word sterker dan ooit door de overheid, bedrijfsleven, onderwijsinstellingen en de media aangemoedigd en verkondigd.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je geeft zelf al het antwoord. De meeste mannen zijn veel te egocentrisch om bij zichzelf fouten te gaan zoeken.
Je bent dronken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niemand heeft fouten
in moderne maatschappijen hebben vrouwen en mannen elkaar niet nodig
het enige wat ze nodig hebben is woonruimte
sommige mannen hebben een moedercomplex , dat wel
In Amerika, wel te verstaan. En ze hebben alleen gekeken naar de vraag of de relatie eindigde of niet. Bij ernstig zieke vrouwen eindigde 21% van de relaties, bij ernstig zieke mannen eindigde 3% van de relaties.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:09 schreef galatea het volgende:
[..]
Mannen verlaten 6 tot 7 keer vaker hun hun vrouw als zij kanker heeft dan andersom.
ik drink nietquote:Op vrijdag 10 april 2026 21:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je bent dronken.
Ik vergeef je. Ben ik zelf ook vaak.
Maar zelfs dan kraam ik niet zulke onzin uit.
'Niemand heeft fouten'
De vrouwenhatende mannen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik bedoel dat vrouwen de laatste veertig jaar al niemand meer hebben die ze beperkingen oplegt of beperkt in vrijheid en mogelijkheden, sterker nog, vrouwelijke onafhankelijkheid word sterker dan ooit door de overheid, bedrijfsleven, onderwijsinstellingen en de media aangemoedigd en verkondigd.
Wie zijn dan iedere keer die onzichtbare spoken van de maatschappij die de dames "achten" om zich te beperken en te gedragen op een manier die ze niet willen?
Onzin.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik drink niet
niemaand heeft fouten , dat vind men zelf tenminste
Ok, behalve eigenwijze mensen danquote:
Dat geeft nog steeds aan dat mannen minder voor vrouwen zorgen dan andersom. En dat was wat de user waar ik op reageerde stelde, dat vrouwen geen geduld hebben voor kwetsbare mannen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
In Amerika, wel te verstaan. En ze hebben alleen gekeken naar de vraag of de relatie eindigde of niet. Bij ernstig zieke vrouwen eindigde 21% van de relaties, bij ernstig zieke mannen eindigde 3% van de relaties.
Het bijzondere is dat uit vervolgonderzoek bleek dat het vaak de vrouwen zelf waren die de scheiding initieerden.
Precies. Vrouwen worden zelfs doelbewust voorgetrokken boven de mannen die welicht beter gekwalificeerd zijn voor een positie. Dus waar zijn vrouwen nog boos over tegenwoordig. Doen ze gewoon kinderachtig?quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik bedoel dat vrouwen de laatste veertig jaar al niemand meer hebben die ze beperkingen oplegt of beperkt in vrijheid en mogelijkheden, sterker nog, vrouwelijke onafhankelijkheid word sterker dan ooit door de overheid, bedrijfsleven, onderwijsinstellingen en de media aangemoedigd en verkondigd.
Wie zijn dan iedere keer die onzichtbare spoken van de maatschappij die de dames "achten" om zich te beperken en te gedragen op een manier die ze niet willen?
Bij de Turkse jongeren opvang zekerquote:Op vrijdag 10 april 2026 19:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik sta bijna wekelijks in cafés te werken voor jong spul, maar jij weet ook dit gelukkig beter.
Ik vraag mij af of deze opmerking nu echt nodig was?quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vraag me af of mods die uren na een slotje er nog in doorposten wel modmateriaal zijn. Wat zeggen Jurgen, Jeroen en Bouke?
Ik ga niemand aanklagen en ga me ook niet afvragen of deze opmerking nodig was. Ik ben wie ik ben en ben recht in je face. Ik heb geen kinderachtige mindgames nodig om iets te testen of je ergens toe te dwingen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of deze opmerking nu echt nodig was?
Ik kwam online na een werkdag van 10u en zag op mijn gsm niet dat het topic al op slot was en dat er al een nieuw deel was...
Dus ja...
Klaag mij maar aan bij de top...
en terecht , ik zou ook geen zeikerd willen of zeikeres danquote:Op vrijdag 10 april 2026 21:40 schreef galatea het volgende:
En dat was wat de user waar ik op reageerde stelde, dat vrouwen geen geduld hebben voor kwetsbare mannen.
Ik ga ook nog regelmatig de hort op hoor, maar wij zijn geen jongeren meerquote:Op vrijdag 10 april 2026 19:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Om de week kom ik in het café maar daar is het echt wel gezellig druk hoor met verschillende leeftijden. Zo druk als het was toen ik 17/18 was? Nee dat niet, maar alsnog voldoende drukte om iemand te ontmoeten.
Ik ontmoet daar echt elke keer wel nieuwe mensen/mannen. En wat dan aantrekkelijk is? Dat ze het gewoon leuk en gezellig hebben met hun vrienden en niet als een lamme hond over je heen lopen te kwijlen. Echt zoveel mannen die dat doen, afschuwelijk.
Verder zijn er natuurlijk genoeg opties. Sport en andere clubjes, feestjes bij de buren, viavia bij vrienden op feestjes. Ik leer echt elke week nieuwe mensen kennen. En voor de ouders; op het schoolplein.
Ja en dan boek je lekker ene ticket naar verwegistan in je eentjequote:Op vrijdag 10 april 2026 22:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ga ook nog regelmatig de hort op hoor, maar wij zijn geen jongeren meer
Jonge spul gaat amper uit. Sportverenigingen lopen ook leeg. Kerken ook. Het is gewoon een veel individualistischere samenleving dan pak hem beet 30 jaar geleden. Plus mensen zitten de hele dag met hun hoofd op en in een schermpje.
Gaat diep dezequote:Op vrijdag 10 april 2026 19:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mag ik effe een teiltje?
Met je 'Tijd is geld'.
Tijd is een abstract begrip en absoluut niet te meten.
Tijd is een uitvinding van mensen zoals jij.
Volgens mij bestaat tijd niet eens. Tenminste niet zoals wij tegen tijd aankijken.
Kan misschien als je oud en vermogend bent maar niet als je net bent begonnen met werken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en dan boek je lekker ene ticket naar verwegistan in je eentje
mobile mee, laptop mee , credit card mee, ff maandje weg
Dat kan. Maar wat heeft jouw whataboutisme te maken met mijn bericht en het oorspronkelijke artikel? Vrouwen zijn bij 70% van de scheidingen degene die de scheiding initiëren. Maar is dat relevant voor mijn eerdere bericht of dit artikel?quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:09 schreef galatea het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met tijd, maar alles met zwaartekracht.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat diep deze
Tijd bestaat zeker wel, wacht maar, voor je het weet ben je gerimpeld en daarna dood.
Als jij 10 uur op een site zit te kloten om wat te neuken te fiksen en dat lukt totaal niet kun je beter die tijd gebruiken om te werken, en daarna met je verdiende geld naar een club rijden of een vrouw betalen om seks mee te hebben.
Mannen denken heel praktisch .
Weet je wat, hebt helemaal gelijk ik trek er ook nog een openquote:Op vrijdag 10 april 2026 22:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met tijd, maar alles met zwaartekracht.
En mannen denken helemaal niet praktisch, mannen denken maar aan een ding.
Neuken.
We moeten geen lullen afhakken, we moeten de mannen afhakken.
En aan wie ligt dat? Niet aan de vrouwen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan misschien als je oud en vermogend bent maar niet als je net bent begonnen met werken.
Je moet je namelijk ook helemaal de moeder sparen wil je ooit misschien een huisje kunnen bemachtigen.
Heb oprecht medelijden met deze generatie jongeren, voor ons was alles vroeger zo fucking simpel vergeleken met nu.
Zwak. laf en dom.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet je wat, hebt helemaal gelijk ik trek er ook nog een open.
nou altijd ?quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met tijd, maar alles met zwaartekracht.
Neuken.
Dat is ook een volledig vrije keuze van mannen natuurlijk, heeft niks met biologie en natuur te maken verderquote:Op vrijdag 10 april 2026 22:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
mannen denken maar aan een ding.
Neuken.
Dat zal ongetwijfeld voor veel mannen gelden, maar ik voel me hier niet aangesproken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Neuken.
Verklaar eerst maar eens dan wat het nut is van al die oorlogen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:42 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat is ook een volledig vrije keuze van mannen natuurlijk, heeft niks met biologie en natuur te maken verder
Mannen denken niet praktisch? For real? De dag dat er ook maar één gebouw, of iets van infrastructuur volledig gemaakt wordt door vrouwenhanden, moet nog komen. Geëmancipeerd hoor.
Oh, nu gaat het ineens over oorlogenquote:Op vrijdag 10 april 2026 22:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Verklaar eerst maar eens dan wat het nut is van al die oorlogen.
Mannen dus. Die weer andere mannen afslachten.
Volgens mij heeft dat geen zak te maken met biologie of natuur.
Jawel want in plaats van lekker te daten zitten ze overmatig kritisch op Tinder te hoeren en sloeren met mannen buiten hun league.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En aan wie ligt dat? Niet aan de vrouwen.
De indianen in Noord-Amerika lieten het huizen bouwen over aan de vrouwen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:42 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat is ook een volledig vrije keuze van mannen natuurlijk, heeft niks met biologie en natuur te maken verder
Mannen denken niet praktisch? For real? De dag dat er ook maar één gebouw, of iets van infrastructuur volledig gemaakt wordt door vrouwenhanden, moet nog komen. Geëmancipeerd hoor.
Klopt. Maar wat is je punt?quote:
En dat is een probleem voor jou, omdat.....................?quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Jawel want in plaats van lekker te daten zitten ze overmatig kritisch op Tinder te hoeren en sloeren met mannen buiten hun league.
Nee schat, het gaat over praktisch denken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:47 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Oh, nu gaat het ineens over oorlogen
quote:Emancipatie heeft niks te maken met wat je kunt of met wat je wilt, maar wat je mogelijkheden zijn.
We moeten dus allemaal weer in wigwams gaan wonen. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De indianen in Noord-Amerika lieten het huizen bouwen over aan de vrouwen.
Nu is een tipi natuurlijk niet te vergelijken met een wolkenkrabber.
Maar toch he. Denken dat het bouwen van woningen een mannenzaak is.
Emancipatie heeft niks te maken met wat je kunt of met wat je wilt, maar wat je mogelijkheden zijn.
Dus hoe kan jij beweren dat alleen mannen kunnen bouwen als vrouwen nooit de kans kregen om dit te laten zien.
Simpel zieltje. Dit is echt zo zielig.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:55 schreef Elan het volgende:
[..]
We moeten dus allemaal weer in wigwams gaan wonen. Probleem opgelost.
Dit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
https://thisvsthat.io/teepee-vs-wigwamquote:Op vrijdag 10 april 2026 22:55 schreef Elan het volgende:
[..]
We moeten dus allemaal weer in wigwams gaan wonen. Probleem opgelost.
Dat is een probleem voor hem, omdat hij daardoor niet aan zijn trekken komt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:53 schreef Hiddendoe het volgende:
En dat is een probleem voor jou, omdat.....................?
Mannenhaat bestaat niet. Dit is een ideefixe van vrouwenhatende mannen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:57 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb het idee dat moderne vrouwen zich willen laten gelden. En willen laten zien dat ze ook meedoen in de maatschappij. Alleen lijkt het alsof ze niet goed weten hoe ze zich op een constructieve manier moeten uiten. Hierdoor ontstaat er een ingebeelde tegenstander in de vorm van mannenhaat. Omdat deze snel een podium en een eigen (vrouwen)stem oplevert. In werkelijkheid zijn de gelijke rechten voor vrouwen al lang bereikt. Het leven biedt vrouwen vandaag de dag enorm veel mogelijkheden. Maar juist doordat er weinig echte barrières meer over zijn. Lijkt het alsof vrouwrn zoeken naar nieuwe strijdpunten om gehoord te blijven worden. Om te blijven gelden. Teveel vrouwen lijken zich dus gewoon te vervelen. In een wereld waarin ze eigenlijk alles al hebben. En creëren dan problemen die er mischien nieteens echt zijn.
Ik denk van niet. Anders zou hij niet zo gefrusteerd overkomen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is een probleem voor hem, omdat hij daardoor niet aan zijn trekken komt.
Of integendeel, hij komt daardoor juist ruimschoots aan zijn trekken.
Ik bedoelde natuurlijk dat hij op een andere manier ruimschoots aan zijn trekken komt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:03 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik denk van niet. Anders zou hij niet zo gefrusteerd overkomen.
Vrouwen zijn niet gemaakt om te leiden, niet in de samenleving en niet in relaties. Als je je vrouw laat leiden krijg je de slechtste versie van haar. En dat blijkt wel uit alle drama. Ze weten zelf nog niet eens wat ze nu precies willen maar weten wel dat alles wat verleerd gaat per definitie de schuld is van mannen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:57 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb het idee dat moderne vrouwen zich willen laten gelden. En willen laten zien dat ze ook meedoen in de maatschappij. Alleen lijkt het alsof ze niet goed weten hoe ze zich op een constructieve manier moeten uiten. Hierdoor ontstaat er een ingebeelde tegenstander in de vorm van mannenhaat. Omdat deze snel een podium en een eigen (vrouwen)stem oplevert. In werkelijkheid zijn de gelijke rechten voor vrouwen al lang bereikt. Het leven biedt vrouwen vandaag de dag enorm veel mogelijkheden. Maar juist doordat er weinig echte barrières meer over zijn. Lijkt het alsof vrouwrn zoeken naar nieuwe strijdpunten om gehoord te blijven worden. Om te blijven gelden. Teveel vrouwen lijken zich dus gewoon te vervelen. In een wereld waarin ze eigenlijk alles al hebben. En creëren dan problemen die er mischien nieteens echt zijn.
Gelukkig kom jij helemaal niet gefrustreerd over.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Anders zou hij niet zo gefrusteerd overkomen.
Daarom zei ik ook, alle leeftijden. Het grootste deel is toch wel 25min hier. Ik voel me echt bejaard in de kroeg.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ga ook nog regelmatig de hort op hoor, maar wij zijn geen jongeren meer
Jonge spul gaat amper uit. Sportverenigingen lopen ook leeg. Kerken ook. Het is gewoon een veel individualistischere samenleving dan pak hem beet 30 jaar geleden. Plus mensen zitten de hele dag met hun hoofd op en in een schermpje.
Als je je vrouw in alles laat leiden ben je al niet de beste versie van jezelf.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrouwen zijn niet gemaakt om te leiden, niet in de samenleving en niet in relaties. Als je je vrouw laat leiden krijg je de slechtste versie van haar. En dat blijkt wel uit alle drama. Ze weten zelf nog niet eens wat ze nu precies willen maar weten wel dat alles wat verleerd gaat per definitie de schuld is van mannen.
quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mannenhaat bestaat niet. Dit is een ideefixe van vrouwenhatende mannen.
Vrouwen moeten een enorme inhaalslag zien te bewerkstelligen.
Natuurlijk bestaat mannenhaat. Net als dat er vrouwenhaat bestaat. Daar ga je toch niet over in discussie?quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:15 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh vandaar talloze soortgelijke posts van vrouwen.
Girl or an abortion
#KillAllMen
Daarom raken vrouwen gauw in de stress wanneer ze in managementposities terechtkomen bij grote organisaties. De druk kan zorgen dat ze continu onder spanning staan. Als het thuisfront dan ook niet goed loopt stapelt die stress zich verder op. En dan wordt de frustratie op mannen geprojecteerd met het excuus dat het een mannenwereld is en "dit is niet eerlijk".quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrouwen zijn niet gemaakt om te leiden, niet in de samenleving en niet in relaties. Als je je vrouw laat leiden krijg je de slechtste versie van haar. En dat blijkt wel uit alle drama. Ze weten zelf nog niet eens wat ze nu precies willen maar weten wel dat alles wat verleerd gaat per definitie de schuld is van mannen.
Haat jegens mannen wordt echter politiek gefaciliteerd, gesubsidieerd, aangemoedigd.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaat mannenhaat. Net als dat er vrouwenhaat bestaat. Daar ga je toch niet over in discussie?
vrouwen hebben steeds meer rechten gekregen , 50% van het opgebouwde pensioen enzo , maar de man heeft ook genoeg rechten ,quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:31 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Haat jegens mannen wordt echter politiek gefaciliteerd, gesubsidieerd, aangemoedigd.
Je lijkt twee dingen te zeggen die niet bijmekaar aansluiten. Is dit je manier om een discussie te winnen. Eerst iets juridisch. En dan over een stereotype beeld die in het leven van elke vrouw zou spelen ofzoiets?quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vrouwen hebben steeds meer rechten gekregen , 50% van het opgebouwde pensioen enzo , maar de man heeft ook genoeg rechten ,
maar voetbal gaan zien in de kuip en dan als je thuis komt met een paar pilsjes in je mik dat dan het eten op tafel staat , en de boterhammen voor morgen gesmeerd in de koelkast liggen , en dan koffie en op tijd naar bed ff een snelle wip en dan slapen ?
Want vrouwen schrijven zich nu namelijk massaal in voor opleidingen waar zij uiteindelijk aan het werk kunnen als elektriciën, loodgieter, stratenmaker, dakwerker, bouwvakker etc.. klopt, het lag aan hun kansenquote:Op vrijdag 10 april 2026 22:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Emancipatie heeft niks te maken met wat je kunt of met wat je wilt, maar wat je mogelijkheden zijn.
Dus hoe kan jij beweren dat alleen mannen kunnen bouwen als vrouwen nooit de kans kregen om dit te laten zien.
Klopt, ik ben single en sta open voor iemand die bij me past. Vrouwen die niet bij me passen laat ik lekker met rust.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De vrouwenhatende mannen.
Ga even voor jezelf na, waarom zou jij een vrouw beperken in haar ambities, dromen enz.?
Met welk doel? Waarom mag een vrouw niet dromen of ambities hebben?
Moet de vrouw dan nog steeds, ondanks alle technische ontwikkelingen, zich nog steeds laten behandelen als voetveeg en broedkojip?
Ja, ik weet je antwoord al, deze vrouwen pikken de beste plekjes van de mannen.
Maar bij dit soort mannen hoor jij dus niet en zul je dus nooit horen.
Dit soort mannen heeft meer schijt aan jou dan welke feministe dan ook.
Jij bent in crisessituaties de eerste die door dit soort mannen naar het front wordt gestuurd.
En als jij dan terugkomt tussen zes plankjes krijg je postuum een medaille en een staatsbegrafenis.
En dat is alles.
Dit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:06 schreef Richestorags het volgende:
Waar gaat dit topic nog over eigenlijk?
Ik weet het niet, ooit was ik er nieuwsgierig naar maar tegenwoordig loop ik met een hele grote boog om dat soort types heen. Zie mijn vorige postsquote:Op vrijdag 10 april 2026 22:03 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Precies. Vrouwen worden zelfs doelbewust voorgetrokken boven de mannen die welicht beter gekwalificeerd zijn voor een positie. Dus waar zijn vrouwen nog boos over tegenwoordig. Doen ze gewoon kinderachtig?
Persoonlijke frustraties.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:06 schreef Richestorags het volgende:
Waar gaat dit topic nog over eigenlijk?
Dat zijn de kamerplanten met een rijbewijs waar Debby over schrijft waarschijnlijk. Velen trappen in de doctrine van "Happy wife, happy life" en verworden tot walgelijke pleasers zonder autonomie of zelfrespect. Dan eindigt je onherroepelijk als deurmat want vrouwen gaan totaal niet goed op die energie.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je je vrouw in alles laat leiden ben je al niet de beste versie van jezelf.
Dan krijg je ook niet de beste versie van je partner. Je kunt het beter bij jezelf zoeken.
Wat is er mis met Turkse jongeren of een opvang?quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:05 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Bij de Turkse jongeren opvang zeker
auto monteur zie ik veelquote:Op zaterdag 11 april 2026 01:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Want vrouwen schrijven zich nu namelijk massaal in voor opleidingen waar zij uiteindelijk aan het werk kunnen als elektriciën, loodgieter, stratenmaker, dakwerker, bouwvakker etc.. klopt, het lag aan hun kansen
Vrouwen hebben gemiddeld vaker interesse in andere vakgebieden, plus dat het niet wordt verwacht nog steeds vanuit de maatschappij. Ik heb twee nichtjes die een opleiding volgen in vakgebieden die jij hierboven noemt, en dan komt het eerste probleem al bij de stage en een kleedruimte. Er is er vaak maar eentje, dus dan moeten ze improviseren als dames.quote:Op zaterdag 11 april 2026 01:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Want vrouwen schrijven zich nu namelijk massaal in voor opleidingen waar zij uiteindelijk aan het werk kunnen als elektriciën, loodgieter, stratenmaker, dakwerker, bouwvakker etc.. klopt, het lag aan hun kansen
en veel mannen houden van voetballenquote:Op zaterdag 11 april 2026 17:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vrouwen hebben gemiddeld vaker interesse in andere vakgebieden, plus dat het niet wordt verwacht nog steeds vanuit de maatschappij. Ik heb twee nichtjes die een opleiding volgen in vakgebieden die jij hierboven noemt, en dan komt het eerste probleem al bij de stage en een kleedruimte. Er is er vaak maar eentje, dus dan moeten ze improviseren als dames.
Er wordt hier meerdere malen aangehaald dat er biologische verschillen bestaan tussen mannen en vrouwen, dus dan is het niet raar dat daar ook verschillende interesses, aanleg en talenten gemiddeld vaker voorkomen bij een geslacht.
En dan is het fijn dat de kans er is om tegen die gemiddelden in een vak te kunnen leren. Toch?
Het kan toch geen probleem zijn voor de gemiddelde werkgever om op deze zaken te anticiperen zoals kleedruimte en sanitaire voorzieningen?quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vrouwen hebben gemiddeld vaker interesse in andere vakgebieden, plus dat het niet wordt verwacht nog steeds vanuit de maatschappij. Ik heb twee nichtjes die een opleiding volgen in vakgebieden die jij hierboven noemt, en dan komt het eerste probleem al bij de stage en een kleedruimte. Er is er vaak maar eentje, dus dan moeten ze improviseren als dames.
Er wordt hier meerdere malen aangehaald dat er biologische verschillen bestaan tussen mannen en vrouwen, dus dan is het niet raar dat daar ook verschillende interesses, aanleg en talenten gemiddeld vaker voorkomen bij een geslacht.
En dan is het fijn dat de kans er is om tegen die gemiddelden in een vak te kunnen leren. Toch?
Het verbaasde mij ook ja. Nu hebben beide nichtjes gelukkig haar op de tanden en zijn het praktische aanpakkers dus die regelen het zelf wel, maar het is toch best jammer.quote:Op zondag 12 april 2026 13:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het kan toch geen probleem zijn voor de gemiddelde werkgever om op deze zaken te anticiperen zoals kleedruimte en sanitaire voorzieningen?
Gewoon een kwestie van praktisch denken.
Het is op zich niet raar dat bedrijven niet investeren in faciliteiten die niet gebruikt worden alleen dan is er ook geen mogelijkheid dat vrouwen er toetreden. Bij mijn bedrijf heeft elk kleedhok een prive douche ipv een mannen en vrouwen ruimtequote:Op zaterdag 11 april 2026 17:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En zo zou het op sportverenigingen ook moeten zijn.quote:Op zondag 12 april 2026 15:25 schreef verbijstering het volgende:
Bij mijn bedrijf heeft elk kleedhok een prive douche ipv een mannen en vrouwen ruimte
Waarom?quote:Op zondag 12 april 2026 15:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En zo zou het op sportverenigingen ook moeten zijn.
Als ze maar niet in een team met allemaal FOK!kers zitten dan, want dan bungelen ze allemaal net boven de grond in de kleedkamerquote:Op maandag 13 april 2026 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom?
Het is juist goed als mannen elkaars piemels zien. Krijgen ze tenminste een realistisch beeld in plaats van wat ze uit porno halen waar iedereen gemiddeld boven de 30 centimeter zit.
Vrouwen idem die worden doodgegooid met perfecte lichamen, kun je beter de wereld zien zoals hij echt is dan is er minder bodyshame.
Nou dat dus maar ik krijg enkel maar gezeik als ik een dickpic stuur.quote:Op maandag 13 april 2026 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom?
Het is juist goed als mannen elkaars piemels zien. Krijgen ze tenminste een realistisch beeld in plaats van wat ze uit porno halen waar iedereen gemiddeld boven de 30 centimeter zit.
Vrouwen idem die worden doodgegooid met perfecte lichamen, kun je beter de wereld zien zoals hij echt is dan is er minder bodyshame.
Je stuurt ze naar mannen?quote:Op maandag 13 april 2026 15:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou dat dus maar ik krijg enkel maar gezeik als ik een dickpic stuur.
Ja vooral naar collega's.quote:
Lijkt me een prima welkomst!quote:Op maandag 13 april 2026 15:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja vooral naar collega's.
Als er een nieuwe collega begint stuur ik hem een foto van mijn penis.
Zo creëer je toch een band, goed voor de werksfeer.
Aan de ene kant is dat wel zo, maar met individuele kleedhokjes met privé douche voorkom je problemen zoals bij PSV Handbal waar drie elfjarige meisjes uit de club zijn gezet waarbij mogelijk verschil van mening over gezamenlijk douchen na trainingen en wedstrijden een rol heeft gespeeld.quote:Op maandag 13 april 2026 13:28 schreef Elan het volgende:
Waarom?
Wel grappig die dubbele standaarden, als je als man onzeker bent over je penis dan moet je gewoon minder porno kijken, maar als je als vrouw onzeker bent over je uiterlijk dan is dat wel echt de schuld van instagram en billboards/magazinesquote:Op maandag 13 april 2026 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom?
Het is niet de schuld van maar dat is toch waar het ongeveer door komt? Andere mensen van hetzelfde geslacht naakt zien kan bijzonder verhelderend werken wat dat betreft.quote:Op maandag 13 april 2026 17:11 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Wel grappig die dubbele standaarden, als je als man onzeker bent over je penis dan moet je gewoon minder porno kijken, maar als je als vrouw onzeker bent over je uiterlijk dan is dat wel echt de schuld van instagram en billboards/magazines
Klopt, het is wel waar de oorzaak ligt, maar de verantwoordelijkheid over je eigen onzekerheid ligt wel bij jezelfquote:Op maandag 13 april 2026 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet de schuld van maar dat is toch waar het ongeveer door komt? Andere mensen van hetzelfde geslacht naakt zien kan bijzonder verhelderend werken wat dat betreft.
Je mag zeker jonge mensen best een beetje op weg helpen.quote:Op maandag 13 april 2026 17:37 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Klopt, het is wel waar de oorzaak ligt, maar de verantwoordelijkheid over je eigen onzekerheid ligt wel bij jezelf
Met individuele hokjes voorkom je het Tokkie-gedrag van de ouders waar dat clubverbod werkelijk door kwam niet, hoor.quote:Op maandag 13 april 2026 17:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Aan de ene kant is dat wel zo, maar met individuele kleedhokjes met privé douche voorkom je problemen zoals bij PSV Handbal waar drie elfjarige meisjes uit de club zijn gezet waarbij mogelijk verschil van mening over gezamenlijk douchen na trainingen en wedstrijden een rol heeft gespeeld.
Nou, dan date je die toch lekker niet? Vrij land, vrije keuzes.quote:
Single vaders daten over het algemeen geen single moeders, andermans kinderen opvoeden nee dank je.quote:Op maandag 13 april 2026 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, dan date je die toch lekker niet? Vrij land, vrije keuzes.
Interessant feitje/vraagje: voor al die single moeders loopt er dus ook een single vader rond. Waar zijn de klachten over dat fenomeen?
Vrouwen konden mannen met een slechte persoonlijkheid toch al van kilomters ver ruiken? De schuld voor deze toestanden zou dan niet bij de mannen liggen maar bij de vrouwen die deze mannen zelf toelaten.quote:Op maandag 13 april 2026 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, dan date je die toch lekker niet? Vrij land, vrije keuzes.
Interessant feitje/vraagje: voor al die single moeders loopt er dus ook een single vader rond. Waar zijn de klachten over dat fenomeen?
Beetje n=1 maar hier hebben (op 1 na) alle single vaders weer een single moeder aan de haak geslagen.quote:Op maandag 13 april 2026 18:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Single vaders daten over het algemeen geen single moeders, andermans kinderen opvoeden nee dank je.
Is toch hetzelfde? De mannen door porno, de vrouwen door blaadjes enz?quote:Op maandag 13 april 2026 17:11 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Wel grappig die dubbele standaarden, als je als man onzeker bent over je penis dan moet je gewoon minder porno kijken, maar als je als vrouw onzeker bent over je uiterlijk dan is dat wel echt de schuld van instagram en billboards/magazines
Dat gebeurt heel veel, vandaar ook de enorme hoeveelheid samengestelde gezinnen.quote:Op maandag 13 april 2026 18:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Beetje n=1 maar hier hebben (op 1 na) alle single vaders weer een single moeder aan de haak geslagen.
Het is allemaal fantasie. Een totaalbeeld waar je nooit aan kan voldoen of zo.quote:Op maandag 13 april 2026 18:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is toch hetzelfde? De mannen door porno, de vrouwen door blaadjes enz?
Ik zie geen dubbele standaard?
Kinderen gaan meestal na een scheiding bij hun moeder wonen. Dus als je een single mom wil daten of serieuze relatie zit je daar veel meer aan vast.quote:Op maandag 13 april 2026 18:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Beetje n=1 maar hier hebben (op 1 na) alle single vaders weer een single moeder aan de haak geslagen.
Dat moet je al helemaal niet willen die relaties houden zelden stand.quote:Op maandag 13 april 2026 18:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat gebeurt heel veel, vandaar ook de enorme hoeveelheid samengestelde gezinnen.
Er is met alles een dubbele standaard. Maar word je als vrouw niet mee lastig gevallen dus zal je nooit weten hoe dat voelt.quote:Op maandag 13 april 2026 18:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja wij voelen ons inderdaad allemaal super zelfzeker over ons lijf.quote:Op maandag 13 april 2026 19:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is met alles een dubbele standaard. Maar word je als vrouw niet mee lastig gevallen dus zal je nooit weten hoe dat voelt.
Dat soort onzin moeten mannen niet aanhoren wil je zeggen?quote:Op maandag 13 april 2026 19:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja wij voelen ons inderdaad allemaal super zelfzeker over ons lijf.
We horen ook nooit dat mannen lekker jong en strak willen, zonder putjes en striempjes, met dikke tieten, een kale pornopoes en een kont waar je je drinken op kan zetten.
Nou open Instagram eens en zoek een willekeurige bikinifoto op van een vrouw met putjes/striemen. Moet je eens kijken hoeveel 'mannen' daar zoquote:Op maandag 13 april 2026 19:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat soort onzin moeten mannen niet aanhoren wil je zeggen?
Bierbuikje, licht kalende en grijze mannen zijn net zo goed en misschien nog wel meer thema's als het over mannen gaat dan striempjes putjes bij vrouwen. Heb ik nog nooit een man over horen praten.
Dat verbaast me al niet meerquote:Op maandag 13 april 2026 19:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou open Instagram eens en zoek een willekeurige bikinifoto op van een vrouw met putjes/striemen. Moet je eens kijken hoeveel 'mannen' daar zoop reageren.
Zullen wel jaloerse vrouwen zijn met een trollaccount.quote:Op maandag 13 april 2026 19:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou open Instagram eens en zoek een willekeurige bikinifoto op van een vrouw met putjes/striemen. Moet je eens kijken hoeveel 'mannen' daar zoop reageren.
Vergeet de puntige knieën nietquote:Op maandag 13 april 2026 19:35 schreef Donna het volgende:
[..]
En dan kan je als man 2 dingen doen:quote:Op maandag 13 april 2026 20:01 schreef Elan het volgende:
Weet niet of jullie MAFS kijken maar daar zit een gast in met wat lichaamsbeharing die dat serieus af moet scheren van zijn liefkozende vrouw die hij nog geen week kent![]()
Gaat om de dubbele standaard Lenny.quote:Op maandag 13 april 2026 20:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dan kan je als man 2 dingen doen:
-niet afscheren, jij bent wie je bent en als ze dat niet leuk vindt en al na een week moet gaan zeiken dan is ze waarschijnlijk ook niet de juiste persoon voor jou. Dan zit ze nu al te zeuren en ze kent je net. Dit wordt het m niet.
-afscheren en een leven vol gezeik blijven aanhoren over elk ander dingetje. Waar je dus eigenlijk ook niet op zit te wachten.
Weet dit: als een vrouw je leuk vindt dan zeikt ze niet over wat haar na een week.
Dat is een parodie ik ga er toch vanuit dat je lang genoeg mee draait op het WWW om die meme te kennen.quote:
Ik heb het niet gezien dus ik weet niet hoe het gebeurde.. Ik ga er ook niet naar kijken want MAFS is een pot ellende. Hoe doen die mensen ook tegen elkaar joh?quote:Op maandag 13 april 2026 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat om de dubbele standaard Lenny.
Die coaches vonden het een goed idee en er was lof alom toen zei het met een bot scheermes bij hem aan het weghakken was. Want misschien ging ze het dan wel voelen!!!
Had hij met sportkleding aangekomen omdat ze en te dikke reet had was de wereld te klein geweest. Het perspectief van de vrouw is tegenwoordig leidend. En dat is vervolgens in beginsel compleet verknipt door vleeskeuring als Tinder.
Dit is het cultuur marxisme in werking. Ook de gevoelens van zwarten zijn leidend. En die van gays. Rationele ideeën worden bestempeld als extreem-rechts. Dit is de enige basis voor de woke agenda "extreem-rechts". En de rare vergelijking met de holocaust. Maar over de tientallen miljoenen christenen, boeren, burgers die werden verhongerd of direkt doodgeschoten door de bolshevisten/communisten. Die vergelijking wordt dan weer nooit gemaakt.quote:Op maandag 13 april 2026 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat om de dubbele standaard Lenny.
Die coaches vonden het een goed idee en er was lof alom toen zei het met een bot scheermes bij hem aan het weghakken was. Want misschien ging ze het dan wel voelen!!!
Had hij met sportkleding aangekomen omdat ze en te dikke reet had was de wereld te klein geweest. Het perspectief van de vrouw is tegenwoordig leidend. En dat is vervolgens in beginsel compleet verknipt door vleeskeuring als Tinder.
Er zijn veel te veel lelijke zolderkamernerds die nooit op vakantie gaan en alleen maar online commentaar op door AI gemaakte plaatsjes van mooie vrouwen leverenquote:Op maandag 13 april 2026 20:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is een parodie ik ga er toch vanuit dat je lang genoeg mee draait op het WWW om die meme te kennen.
Foto van een ontzettend lekker wijf en dan de reactie van lelijke zolderkamernerd dat ze puntige knieën zou hebben.
Reality TV zit nu eenmaal vol met gekken he, dat is het hele format en de reden dat jij er naar kijkt.quote:Op maandag 13 april 2026 20:01 schreef Elan het volgende:
Weet niet of jullie MAFS kijken maar daar zit een gast in met wat lichaamsbeharing die dat serieus af moet scheren van zijn liefkozende vrouw die hij nog geen week kent![]()
Ja natuurlijk weet ik dat..quote:Op maandag 13 april 2026 20:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is een parodie ik ga er toch vanuit dat je lang genoeg mee draait op het WWW om die meme te kennen.
Foto van een ontzettend lekker wijf en dan de reactie van lelijke zolderkamernerd dat ze puntige knieën zou hebben.
Twee normale leuke mensen geven idd geen spanning en entertainment.quote:Op maandag 13 april 2026 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er zijn veel te veel lelijke zolderkamernerds die nooit op vakantie gaan en alleen maar online commentaar op door AI gemaakte plaatsjes van mooie vrouwen leveren
Omdat hun inkomen op gaat aan drugs , games en online gokken
maar dat is hun keus
Ging met name over het wangedrag van de ouders. Die er vervolgens van maakten dat PSV onredelijk was omdat ze het douchen verplicht hadden gesteld.quote:Op maandag 13 april 2026 17:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Aan de ene kant is dat wel zo, maar met individuele kleedhokjes met privé douche voorkom je problemen zoals bij PSV Handbal waar drie elfjarige meisjes uit de club zijn gezet waarbij mogelijk verschil van mening over gezamenlijk douchen na trainingen en wedstrijden een rol heeft gespeeld.
Ik ben toch wel blij dat mijn tweede vrouw niet al kinderen had. Niets ten nadele van single moeders, maar samengestelde gezinnen zijn lastig. Hell, het is nu al lastig zat.quote:Op maandag 13 april 2026 18:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee joh. 50/50 is de norm.quote:Op maandag 13 april 2026 19:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Kinderen gaan meestal na een scheiding bij hun moeder wonen.
Jezus! Hou eens op met deze onzin zeg!quote:Op maandag 13 april 2026 21:09 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Dit is het cultuur marxisme in werking. Ook de gevoelens van zwarten zijn leidend. En die van gays. Rationele ideeën worden bestempeld als extreem-rechts. Dit is de enige basis voor de woke agenda "extreem-rechts". En de rare vergelijking met de holocaust. Maar over de tientallen miljoenen christenen, boeren, burgers die werden verhongerd of direkt doodgeschoten door de bolshevisten/communisten. Die vergelijking wordt dan weer nooit gemaakt.
Ken jij serieus mannen buiten het www om die zich daar druk om maken?quote:Op maandag 13 april 2026 19:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat soort onzin moeten mannen niet aanhoren wil je zeggen?
Bierbuikje, licht kalende en grijze mannen zijn net zo goed en misschien nog wel meer thema's als het over mannen gaat dan striempjes putjes bij vrouwen. Heb ik nog nooit een man over horen praten.
Het is gewoon een afspiegeling van de samenleving waarschijnlijk. Misschien net wat problematischere types want je bent niet voor je lol 20 jaar single.quote:Op maandag 13 april 2026 20:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien dus ik weet niet hoe het gebeurde.. Ik ga er ook niet naar kijken want MAFS is een pot ellende. Hoe doen die mensen ook tegen elkaar joh?
Misschien gaat het nog wel een keer in de ban. Niet verboden of zo maar dat mensen net als roken de totale infantiliteit er van van inzien het het links laten liggen.quote:Eens over Tinder... alle social media trouwens.. dat was de doodsteek van het leven zoals we het kenden.
En dat leven was echt niet slecht.
quote:
Je roept maar weer wat.quote:Van de bijna 710 duizend thuiswonende minderjarigen die niet bij beide ouders wonen, woont de meerderheid bij alleen hun juridische moeder (72 procent). 19 procent woont in een samengesteld gezin, waar de vader of moeder samenwoont met een nieuwe partner. Hierin is in de afgelopen tien jaar weinig veranderd.
CBS.nl
Ja natuurlijk. Er laten jaarlijks net zoveel mannen nieuw haar implementeren als vrouwen hun tieten laten liften. En in sportscholen stikt het van de mannen van middelbare leeftijd.quote:Op maandag 13 april 2026 21:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ken jij serieus mannen buiten het www om die zich daar druk om maken?
Ja ik kom al 20 jaar in de sportschool maar niet omdat ik onzeker ben ofzo.quote:Op maandag 13 april 2026 22:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Er laten jaarlijks net zoveel mannen nieuw haar implementeren als vrouwen hun tieten laten liften. En in sportscholen stikt het van de mannen van middelbare leeftijd.
Nee, jij haalt dingen door elkaar (zo zegt officiële woonplek niets over waar de kinderen verblijven, dat meestal de moeder wordt gekozen heeft een fiscale reden icm dat de moeder doorgaans het laagste inkomen heeft).quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze buiten het www ook weinig tegen kom. Ook de jonge mannen <25 liggen niet wakker van putjes, striemen etc. En als ik eerlijk ben zijn jonge mannen er een stuk volwassener over dan sommige 40 plussers. Al vermoed ik van die categorie weer dat ze maar weinig 'echte' vrouwen gezien hebben. Een soort zolderkamer 40 plusser zeg maar.quote:Op maandag 13 april 2026 21:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ken jij serieus mannen buiten het www om die zich daar druk om maken?
Is inderdaad hetzelfde, maar de manier waarop het door de meeste mensen wordt gezien is heel anders. Ik hou niet van de termen "porno maakt mannen onzeker" of "instagram maakt vrouwen onzeker". Nee, mensen maken zichzelf onzeker. Die porno en instagram die doen helemaal niks, dat zijn geen personen ofzo, die zijn er gewoon mooi te zijnquote:Op maandag 13 april 2026 18:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat een jongere persoon behoorlijk onzeker kan worden als hij/zij niets anders ziet dan perfectie. Het is niet dat je voor de rest veel met normale lichamen wordt geconfronteerd als puber. Hoewel ze daar met de reclame enz toch ook wat in verbeterd zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:38 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Is inderdaad hetzelfde, maar de manier waarop het door de meeste mensen wordt gezien is heel anders. Ik hou niet van de termen "porno maakt mannen onzeker" of "instagram maakt vrouwen onzeker". Nee, mensen maken zichzelf onzeker. Die porno en instagram die doen helemaal niks, dat zijn geen personen ofzo, die zijn er gewoon mooi te zijn
Maar je ziet toch zat imperfectie in de echte wereld? Snap dat als je een beetje kwetsbaar bent, dat je er mee in je hoofd aan de haal kan gaan en er ingezogen wordt, maar dat is ook deel van volwassen worden vind ik, om daar mee om te kunnen gaan. Om te realiseren dat reclames en instagram puur zulke mooie mensen laten zien omdat mooi gewoon beter verkoopt en niks meer. Want als je in de echte wereld om je heen kijkt, is lang niet iedereen zo mooi, en houdt het ze niet tegen om te daten en relaties te hebbenquote:Op dinsdag 14 april 2026 09:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat een jongere persoon behoorlijk onzeker kan worden als hij/zij niets anders ziet dan perfectie. Het is niet dat je voor de rest veel met normale lichamen wordt geconfronteerd als puber. Hoewel ze daar met de reclame enz toch ook wat in verbeterd zijn.
Perfectie bestaat alleen in de mentale wereld inderdaad, niet in de wereld van vorm.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:46 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Maar je ziet toch zat imperfectie in de echte wereld? Snap dat als je een beetje kwetsbaar bent, dat je er mee in je hoofd aan de haal kan gaan en er ingezogen wordt, maar dat is ook deel van volwassen worden vind ik, om daar mee om te kunnen gaan. Om te realiseren dat reclames en instagram puur zulke mooie mensen laten zien omdat mooi gewoon beter verkoopt en niks meer. Want als je in de echte wereld om je heen kijkt, is lang niet iedereen zo mooi, en houdt het ze niet tegen om te daten en relaties te hebben
Natuurlijk, maar als puber is dat gewoon heel lastig. Ik ben opgegroeid met Britney Spears en Christina Aguilera als 'voorbeeld' en toen kwam ook Pink nog om de hoek zetten met haar wasbordje. Bijna alle meiden in m'n omgeving hadden ook grote borsten en waren verder klein/strak/skinny. Ik niet.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:46 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Maar je ziet toch zat imperfectie in de echte wereld? Snap dat als je een beetje kwetsbaar bent, dat je er mee in je hoofd aan de haal kan gaan en er ingezogen wordt, maar dat is ook deel van volwassen worden vind ik, om daar mee om te kunnen gaan. Om te realiseren dat reclames en instagram puur zulke mooie mensen laten zien omdat mooi gewoon beter verkoopt en niks meer. Want als je in de echte wereld om je heen kijkt, is lang niet iedereen zo mooi, en houdt het ze niet tegen om te daten en relaties te hebben
Is ook lastig, ik ga niet doen alsof ik daar als tiener niet mee speelde, ik wilde er ook uitzien als Brad Pitt in Fight Club. Maar lastige dingen horen gewoon bij het leven, die moet je niet allemaal zo veel mogelijk proberen weg te houden bij mensen, dan ga je een nog veel slechtere tijd tegemoet. Pas nog Fight Club weer gekeken, en ik kon Brad's zeer indrukwekkende fysiek gewoon waarderen voor wat het was, en meer nietquote:Op dinsdag 14 april 2026 09:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als puber is dat gewoon heel lastig. Ik ben opgegroeid met Britney Spears en Christina Aguilera als 'voorbeeld' en toen kwam ook Pink nog om de hoek zetten met haar wasbordje. Bijna alle meiden in m'n omgeving hadden ook grote borsten en waren verder klein/strak/skinny. Ik niet.
Op die leeftijd vergelijk je jezelf niet met de buurvrouw van 35 die rollen en striemen heeft en alle andere imperfecte mensen op de wereld die gewoon succes in de liefde hebben. Dat zie je dan niet.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:07 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Is ook lastig, ik ga niet doen alsof ik daar als tiener niet mee speelde, ik wilde er ook uitzien als Brad Pitt in Fight Club. Maar lastige dingen horen gewoon bij het leven, die moet je niet allemaal zo veel mogelijk proberen weg te houden bij mensen, dan ga je een nog veel slechtere tijd tegemoet. Pas nog Fight Club weer gekeken, en ik kon Brad's zeer indrukwekkende fysiek gewoon waarderen voor wat het was, en meer niet
Hoe bedoel je dit ? (Ik probeer het te begrijpen, het is geen verkapte kritiek oid)quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Al vermoed ik van die categorie weer dat ze maar weinig 'echte' vrouwen gezien hebben. Een soort zolderkamer 40 plusser zeg maar. De meeste vrouwen zijn nou eenmaal niet porno strak en geretoucheerd.
De mannen van 40+ die hoog van de toren blazen over het lichaam van vrouwen (zowel online als in real life). Dat die categorie waarschijnlijk maar weinig naakte vrouwen in het echt gezien heeft.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit ? (Ik probeer het te begrijpen, het is geen verkapte kritiek oid)
Ow dus niet mannen van 40+ in het algemeen, maar dat selecte groepje wat roeptoetert zegmaar. De Andy van der Meijde lookalikes van het land, die?quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:22 schreef Donna het volgende:
[..]
De mannen van 40+ die hoog van de toren blazen over het lichaam van vrouwen (zowel online als in real life). Dat die categorie waarschijnlijk maar weinig naakte vrouwen in het echt gezien hebben.
Moeder heeft vaak een lager inkomen omdat ze minder uren werkt en meer tijd met de kinderen doorbrengt. Co-ouderschap laat staan 50/50 zijn helemaal niet de norm. Slechts 25% kiest daarvoor. Dat komt ongeveer overeen met het percentage wat bij de moeder gaat wonen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 08:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, jij haalt dingen door elkaar (zo zegt officiële woonplek niets over waar de kinderen verblijven, dat meestal de moeder wordt gekozen heeft een fiscale reden icm dat de moeder doorgaans het laagste inkomen heeft).
Bij echtscheidingen is tegenwoordig 50/50 de norm. Dat is gewoon een feit.
In het ouderschapsplan kun je daarvan afwijken, maar het is uitzonderlijk dat de kinderen fulltime naar 1 ouder gaan. Beiden ouders hebben het recht en de plicht tot omgang met de kinderen.
Ja, uiteraard niet alle mannen van 40+ haha. Dat zou niet best zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ow dus niet mannen van 40+ in het algemeen, maar dat selecte groepje wat roeptoetert zegmaar. De Andy van der Meijde lookalikes van het land, die?
Nee want ik vroeg me al af waar ze dan al die fotomodellen gelaten hadden, de wijken vol mannen van 40+quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, uiteraard niet alle mannen van 40+ haha. Dat zou niet best zijn.
Dat zijn dingen waar je zelf bij kunt zijn, als het gaat om putjes en striemen zal geen man daar een punt van maken. Voor zover ik weet is dat ook helemaal niet cosmetisch te herstellen. Overgewicht logischerwijs wel maar dat kan voor beide geslachten een issue zijn en associeert men met luiheid en weinig zelfcontrole. Wat weer kan duiden op zwakte.quote:Op maandag 13 april 2026 22:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ik kom al 20 jaar in de sportschool maar niet omdat ik onzeker ben ofzo.
Gewoon omdat ik in vorm wil blijven.
Ik geef de voorkeur aan jongere partners en daar moet je wel een beetje moeite voor doen.
Dus je kan allerlei cosmetische correcties laten doen of je gebruikt je leeftijd om er als Jason Statham uit te zien.
Heeft niks met onzekerheid te maken.
Gescheiden vaders hebben over het algemeen vaak alweer heel snel een relatie die dat stukje co-ouderschap op zich neemt. En ook vaders kunnen gewoon parttime gaan werken he? Al die lullo's die roepen dat het niet kan vind ik zo zwak. Je denkt dat het niet kan of je wilt het niet, maar over het algemeen kan het gewoon als je een beetje je best doet.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Moeder heeft vaak een lager inkomen omdat ze minder uren werkt en meer tijd met de kinderen doorbrengt. Co-ouderschap laat staan 50/50 zijn helemaal niet de norm. Slechts 25% kiest daarvoor. Dat komt ongeveer overeen met het percentage wat bij de moeder gaat wonen.
Gescheiden vaders werken vaak gewoon fulltime dus die hebben helemaal geen tijd om doordeweeks er voor de kinderen te zijn. Vaak is het het weekend of in de praktijk zelfs om het weekend. En dan zijn er nog zaken als reisafstand en de wens van de kinderen die een rol spelen.
Nee maar die gewone mensen zie je allemaal met kledij aan. Niemand ziet Henk zijn hangballen en kort pietje (groeier) en niemand ziet Mia haar striemen en wat meer hangende borsten.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:46 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dit, keihard dit.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:26 schreef fietsie het volgende:
(Ik heb soms ook wel sterk het idee dat 'de media' (in brede zin) meer met uiterlijk bezig is dan mensen die hun leven aan het leven zijn)
Nou ja, je gaat toch ook naar het zwembad en het strand, daar zie je al die imperfecte lichamen met striemen en hangtieten toch ook, en Henk in zijn ballenknijper zonder flinke bobbel in zn speedo omdat hij een kort pietje (groeier) heeftquote:Op dinsdag 14 april 2026 11:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee maar die gewone mensen zie je allemaal met kledij aan. Niemand ziet Henk zijn hangballen en kort pietje (groeier) en niemand ziet Mia haar striemen en wat meer hangende borsten.
De naakte lichamen die je wel ziet zijn wel zo goed als perfect. En dan kijk je als puber naar je eigen lijf en dan kan ik mij voorstellen dat je toch zoiets hebt van: jeetje, ik ben niet zoals het hoort te zijn.
quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:18 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Nou ja, je gaat toch ook naar het zwembad en het strand, daar zie je al die imperfecte lichamen met striemen en hangtieten toch ook, en Henk in zijn ballenknijper zonder flinke bobbel in zn speedo omdat hij een kort pietje (groeier) heeft
Nee daar moet je weer een strandje verder voor lopenquote:Op dinsdag 14 april 2026 11:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar weer niet naakt he
Dat een poes in alle vormen bestaat en niet alleen de porno soort, dat een piet in alle vormen bestaat en niet alleen de porno soort.
Niet alle vormen denk ik, een horizontale poes heb ik nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar weer niet naakt he
Dat een poes in alle vormen bestaat en niet alleen de porno soort, dat een piet in alle vormen bestaat en niet alleen de porno soort.
Maar je ziet toch gewoon wat anders als je rond kijkt. Ok, op straat zijn mensen gekleed, maar dan zie je al diversiteit. Aan het strand zie je al vrijwel alles.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat een jongere persoon behoorlijk onzeker kan worden als hij/zij niets anders ziet dan perfectie.
Die kwart is een cijfer van 10 jaar geleden en achterhaald. Co ouderschap is gewoon de norm, waar je vanaf mag wijken. Waarbij nog steeds het niet gaat om Co ouderschap of alleen bij 1 van de ouders. Want je hebt ook een 60/40 omgangsregeling (wat in de praktijk heel erg lijkt op co ouderschap, alleen met minder ruzie... sorry, overleg).quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Moeder heeft vaak een lager inkomen omdat ze minder uren werkt en meer tijd met de kinderen doorbrengt. Co-ouderschap laat staan 50/50 zijn helemaal niet de norm. Slechts 25% kiest daarvoor. Dat komt ongeveer overeen met het percentage wat bij de moeder gaat wonen.
Gescheiden vaders werken vaak gewoon fulltime dus die hebben helemaal geen tijd om doordeweeks er voor de kinderen te zijn. Vaak is het het weekend of in de praktijk zelfs om het weekend. En dan zijn er nog zaken als reisafstand en de wens van de kinderen die een rol spelen.
Op naar de sauna!quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee maar die gewone mensen zie je allemaal met kledij aan. Niemand ziet Henk zijn hangballen en kort pietje (groeier) en niemand ziet Mia haar striemen en wat meer hangende borsten.
De naakte lichamen die je wel ziet zijn wel zo goed als perfect. En dan kijk je als puber naar je eigen lijf en dan kan ik mij voorstellen dat je toch zoiets hebt van: jeetje, ik ben niet zoals het hoort te zijn.
Het zal dan wel liggen aan het soort porno wat ik in mijn leven heb gezien, maar ik ben daar werkelijk alle soorten poezen tegengekomen. Van de hamburger, tot de haastig ingepakte koffer (keihard gejat van Nikki Glaser), van de kale haas tot het oerwoud.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar weer niet naakt he
Ik geloof er geen hout van dat er mannen zijn die een vrouw afwijzen vanwege de vulva. Nog even afgezien van dat het al helemaal onzin is dat mannen met name de hamburgervariant het mooist zouden vinden (lijkt mij gewoon een kwestie van smaak).quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:22 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Nee daar moet je weer een strandje verder voor lopen![]()
Maar moet zeggen dat sommige onzekerheden ook wel ergens gegrond zijn, want er worden daadwerkelijk vrouwen afgewezen als de flinke hamlappen erbij hangen, en er worden ook genoeg mannen afgewezen als hun groeier nog steeds veel te klein is als hij uitgegroeid is, dat is gewoon de realiteit
Dan moet je haar gewoon op haar zij leggen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet alle vormen denk ik, een horizontale poes heb ik nog nooit gezien.
Maar niet vanwege uiterlijk. Dat is meer dat je als je oud bent gewoon wat vaker blessures hebt, kwaaltjes gaat krijgen, enz.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:48 schreef Leandra het volgende:
Iedereen wil oud worden, niemand wil oud zijn
Zijn vrij normale types die hier mee doen hoor, niks geks over het algemeen. Je moet voor de grap de Australische versie kijken dat is net Jersey Shore. Ook hele oorlogen over de genderrollen en gelijkheid, daar is dit topic niks bijquote:Op maandag 13 april 2026 21:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Twee normale leuke mensen geven idd geen spanning en entertainment.
Gescheiden vaders werken vaak fulltime die hebben helemaal geen tijd om doordeweeks voor hun kinderen te zorgen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Gescheiden vaders hebben over het algemeen vaak alweer heel snel een relatie die dat stukje co-ouderschap op zich neemt. En ook vaders kunnen gewoon parttime gaan werken he? Al die lullo's die roepen dat het niet kan vind ik zo zwak. Je denkt dat het niet kan of je wilt het niet, maar over het algemeen kan het gewoon als je een beetje je best doet.
Ik ben iig blij dat mijn ex gewoon zijn ballen gevonden heeft en er voor de kinderen is.
Er staat helemaal nergens dat het bij ons thuis andersom is.quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Gescheiden vaders werken vaak fulltime die hebben helemaal geen tijd om doordeweeks voor hun kinderen te zorgen.
Gescheiden moeders wel want die werkten vaak al parttime.
Gemiddeld gezien dan he, als het bij jullie thuis andersom is ook prima. Het is geen harde eis dat omdat je vrouw bent je niet fulltime zou mogen werken.
Dit zijn cijfers van 2025.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die kwart is een cijfer van 10 jaar geleden en achterhaald. Co ouderschap is gewoon de norm, waar je vanaf mag wijken. Waarbij nog steeds het niet gaat om Co ouderschap of alleen bij 1 van de ouders. Want je hebt ook een 60/40 omgangsregeling (wat in de praktijk heel erg lijkt op co ouderschap, alleen met minder ruzie... sorry, overleg).
Ik heb overigens co ouderschap en ik werk fulltime. Dus het is onwaar dat je dat niet kan combineren.
Hoe dan ook: 23% (cijfers 2025) van de minderjarige kinderen woont niet bij beide juridische ouders. Anders gezegd: 77% dus WEL.
Kan zo snel niks vinden van een huidige percentage co-ouderschap maar het lijkt me sterk dat het in amper 10 jaar van 25 naar 90-100% gegaan is.quote:Van de bijna 710 duizend thuiswonende minderjarigen die niet bij beide ouders wonen, woont de meerderheid bij alleen hun juridische moeder (72 procent). 19 procent woont in een samengesteld gezin, waar de vader of moeder samenwoont met een nieuwe partner. Hierin is in de afgelopen tien jaar weinig veranderd.
Omdat iemand maar op één adres kan worden ingeschreven, worden situaties zoals co-ouderschap, waarbij kinderen afwisselend bij beide ouders wonen, niet waargenomen in deze cijfers. Behalve de scheiding van de ouders, is soms ook het overlijden van een of beide ouders de reden dat kinderen niet bij beide ouders wonen (4 procent van deze kinderen). Daarnaast is in het register niet altijd bekend wie de andere ouder is (bijna een kwart van de kinderen die niet bij beide ouders wonen).
Ik zet het er alleen bij om aan te geven dat het mij geen zak uitmaakt of man of vrouw die rol aan neemt zodat je niet gelijk weer een of andere rant over egocentrische kutmannen begijnt.quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Er staat helemaal nergens dat het bij ons thuis andersom is.
In Nederland zit je met kinderen sowieso vast. Opvang is schreeuwend duur en beide ouders moeten werken om alle rekeningen te kunnen betalen. Ik ben zelf gescheiden, heb 2 kinderen en ik werk fulltime en heb daarnaast bijna fulltime de zorg. Ontspannen leven is anders, maar een keuze heb je niet. Gelukkig zijn beide kinderen al zelfstandiger en dat scheelt een slok op een borrel. Ik vond de bassischooltijd echt afzien, vooral met dat halen en brengen en alles tussendoor doen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zet het er alleen bij om aan te geven dat het mij geen zak uitmaakt of man of vrouw die rol aan neemt zodat je niet gelijk weer een of andere rant over egocentrische kutmannen begijnt.
Volgens mij is het financieel ook kut als je allebei 32 uur werkt omdat je dan (beide) vaak net buiten allerlei Toeslagen valt.
De rek is er wel een beetje uit ja. Tegenwoordig blijven mensen ook vaak maar noodgedwongen samenwonen omdat er simpelweg nul betaalbare woonruimte beschikbaar is. Of dat de vrouw in het ouderlijk huis blijft wonen met de nodige financiële ondersteuning zoals Toeslagen partneralimentatie.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:19 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
In Nederland zit je met kinderen sowieso vast. Opvang is schreeuwend duur en beide ouders moeten werken om alle rekeningen te kunnen betalen. Ik ben zelf gescheiden, heb 2 kinderen en ik werk fulltime en heb daarnaast bijna fulltime de zorg. Ontspannen leven is anders, maar een keuze heb je niet. Gelukkig zijn beide kinderen al zelfstandiger en dat scheelt een slok op een borrel. Ik vond de bassischooltijd echt afzien, vooral met dat halen en brengen en alles tussendoor doen.
Ik heb hier helemaal niet gerant over egocentrische kutmannen. Anders kijk je even tegen wie je praat voordat je daarover van wal steekt.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zet het er alleen bij om aan te geven dat het mij geen zak uitmaakt of man of vrouw die rol aan neemt zodat je niet gelijk weer een of andere rant over egocentrische kutmannen begijnt.
Volgens mij is het financieel ook kut als je allebei 32 uur werkt omdat je dan (beide) vaak net buiten allerlei Toeslagen valt.
Als je goed leest, dan zie je wat ik al eerder schreef, te weten dat de cijfers waar jij mee schermt een vertekend beeld geven. Want op basis van waar mijn kinderen wonen (bij mij), zou je zomaar eens kunnen denken dat ze volledig bij mij wonen, terwijl wij een co ouderschap hebben waarbij de kinderen ongeveer 60% van de tijd bij mij zijn (en fiscaal is er weinig te winnen bij ons, dus hebben we het maar gedaan op basis van bij wie ze het meest vertoeven).quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit zijn cijfers van 2025.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)aakt-weer-toegenomen
[..]
Kan zo snel niks vinden van een huidige percentage co-ouderschap maar het lijkt me sterk dat het in amper 10 jaar van 25 naar 90-100% gegaan is.
En fijn dat jij aangeeft het te kunnen combineren maar in de praktijk zullen de meeste vaders om 15:15 aan het werk zijn, of om 14:15 tegenwoordig aangezien veel scholen een continurooster hebben. Zou je kunnen kiezen voor naschoolse opvang maar Nederland is fiscaal zo ingericht dat het vaak voordeliger is dat moeder de kinderen dan gewoon heeft in plaats van naar de opvang te brengen. Ook vaak een wens van de moeder overigens.
Dus je geeft enerzijds toe dat je kinderen zijn meer bij jou omdat ze bij jou wonen, maar als blijkt dat kinderen meer bij hun moeder wonen beweer je dat het "tegenwoordig eigenlijk altijd 50/50 is" qua verdeling. Je eigen situatie spreekt tegen wat je hier aan beweringen doet.quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je goed leest, dan zie je wat ik al eerder schreef, te weten dat de cijfers waar jij mee schermt een vertekend beeld geven. Want op basis van waar mijn kinderen wonen (bij mij), zou je zomaar eens kunnen denken dat ze volledig bij mij wonen, terwijl wij een co ouderschap hebben waarbij de kinderen ongeveer 60% van de tijd bij mij zijn (en fiscaal is er weinig te winnen bij ons, dus hebben we het maar gedaan op basis van bij wie ze het meest vertoeven).
Verder is het natuurlijk idioot om je kinderen doordeweeks maar niet te zien omdat je een extra grijpstuiver wil pakken. maar dat terzijde.
Hoe dan ook: ik heb nergens gezegd dat de keuze voor co ouderschap de meest gemaakte keuze is. Ik heb gezegd dat het de norm is als zijnde de basiskeuze. Daar kun je prima van afwijken, maar die afwijking bestaat tegenwoordig (gelukkig) steeds minder uit een versie waarbij de vader af en toe met de kinderen naar de Efteling gaat.
Voor sommigen misschien een rare kronkel, maar de meeste vaders nemen hun vaderschap tegenwoordig serieus en als ik in mijn omgeving kijk ken ik ook maar 1 voorbeeld van een 'man' die alleen eens in de twee weken in het weekend zijn dochter over de vloer heeft (met frisse tegenzin en ook vooral geen vriendjes en vriendinnetjes over de vloer), maar dat is dan ook zo'n ongelofelijke lamzak van een vader, dat je die met recht de uitzondering die de regel bevestigd kan noemen.
Elan zit gewoon vast in zijn bubbel, er valt niet met hem te praten. Ook niet als je zelf gewoon normaal discussieert.quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb hier helemaal niet gerant over egocentrische kutmannen. Anders kijk je even tegen wie je praat voordat je daarover van wal steekt.
Je bent de doelpalen aan het verschuiven.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus je geeft enerzijds toe dat je kinderen zijn meer bij jou omdat ze bij jou wonen, maar als blijkt dat kinderen meer bij hun moeder wonen beweer je dat het "tegenwoordig eigenlijk altijd 50/50 is" qua verdeling. Je eigen situatie spreekt tegen wat je hier aan beweringen doet.
Je rept tevens over oude data maar het staat je vrij om nieuwe data aan te dragen die het tegendeel beweren. Co-ouderschap is ook maar net wat je afspreekt. Je zou ook kunnen afspreken 60/40 of zelfs 70/30 of om het weekend. Het co-ouderschap kan dus best de standaard zijn zijn maar het zegt niks over de feitelijke verdeling.
Tot die tijd blijf ik bij mij standpunt dat vrouwen (gemiddeld) vaker de kinderen hebben en meer zorg dragen dan de mannen. Zeker met hoe het gemiddelde mannenbrein werkt, het feit dat er niet zelden een tweede leg komt bij een jongere vrouw en dat vrouwen vaker alleen blijven en dat in 70% van alle scheidingen die keuze daarvoor bij de vrouw vandaan komt. Moeders kinderen moeilijker los kunnen laten, vrouwen toch al minder werken en zo zijn er nog wel wat redenen te bedenken.
Uit andere onderzoek door Het CBS blijkt ook dat hoewel mannen en vrouwen beiden de intentie uitspreken zorg en werktaken (nog) eerlijker willen verdelen daar in de praktijk amper groei in zit. En veel kinderen van gescheiden ouders ondervinden daar langdurig emotionele en psychische hinder van.
Al die feministische types die hun eigen carrière voorop alles stellen moeten lekker niet aan kinderen beginnen. Als je moeder wordt is dat tot ze de deur uit zijn je topprioriteit.
quote:Op maandag 13 april 2026 19:02 schreef Elan het volgende:
Kinderen gaan meestal na een scheiding bij hun moeder wonen. Dus als je een single mom wil daten of serieuze relatie zit je daar veel meer aan vast.
Onzin.quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent de doelpalen aan het verschuiven.
Dit is wat je exact schreef:
[..]
Ik heb gezegd dat 50/50 de norm is, als in het basis uitgangspunt.quote:Op dinsdag 14 april 2026 22:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Onzin.
Als die kinderen daar wonen omdat zij de hoofdzorgdrager is dan heb je daar constant rekening mee te houden.
Daar ging de discussie over. Volgens jou was het 50/50 terwijl dat in de praktijk zelden voorkomt. In je eigen situatie nota bene.
Nee 75%, je kunt namelijk maar op 1 adres ingeschreven staan en daar woon je volgens het gemeentelijk basisregister.quote:Op dinsdag 14 april 2026 23:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat 50/50 de norm is, als in het basis uitgangspunt.
Dat het dan in de praktijk zelden exact 50/50 is, doet daar uiteraard niets aan af.
Jouw stelling dat kinderen vrijwel altijd bij de moeder wonen is simpelweg onjuist, in 2025 betrof dat slechts 23%.
Lol. Een inschrijving heeft helemaal niets met het datingleven van die ouder te maken. Je weet het weer mooi te draaien.quote:Op woensdag 15 april 2026 00:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee 75%, je kunt namelijk maar op 1 adres ingeschreven staan en daar woon je volgens het gemeentelijk basisregister.
Die ouder is dan ook de hoofdverzorger en alle correspondentie rondom het kind komt bij hem of haar terecht.
Leuke poging, maar jouw opmerking zag niet op het formele, maar het materiële.quote:Op woensdag 15 april 2026 00:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee 75%, je kunt namelijk maar op 1 adres ingeschreven staan en daar woon je volgens het gemeentelijk basisregister.
Die ouder is dan ook de hoofdverzorger en alle correspondentie rondom het kind komt bij hem of haar terecht.
Het basis uitgangspunt is theoretisch gelul. De praktijk leert dat moeders leeuwinnen zijn. Die kunnen em willen hun kroost helemaal niet verdelen. Blijven ook veel vaker alleen dan mannen.
En wanneer de ex-man eenmaal een nieuw neukertje gevonden heeft gaat vrijwel daar al zijn energie en vrije tijd naar toe. Niet zijn kinderen uit het vorige huwelijk.
Had het over serieuze relaties en niet dates, een seksdate kun je in een uurtje afhandelen.Hoeveel van je Tinderdates heb je mee naar huis genomen en aan je kinderen voorgesteld?quote:Op woensdag 15 april 2026 04:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Lol. Een inschrijving heeft helemaal niets met het datingleven van die ouder te maken. Je weet het weer mooi te draaien.
Die zaken gaan over het algemeen hand in hand.quote:Op woensdag 15 april 2026 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuke poging, maar jouw opmerking zag niet op het formele, maar het materiële.
In dezen dus niet, omdat je wettelijk maar 1 adres kan hebben en de keuze vaak vanuit fiscale overwegingen gemaakt wordt (wie krijgt het hoogste bedrag aan toeslagen).quote:Op woensdag 15 april 2026 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zaken gaan over het algemeen hand in hand.
Als het kind bij jou staat ingeschreven ben je de hoofdverzorger. Alles en iedereen die iets moet van of voor jouw kind komt bij jou terecht.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In dezen dus niet, omdat je wettelijk maar 1 adres kan hebben en de keuze vaak vanuit fiscale overwegingen gemaakt wordt (wie krijgt het hoogste bedrag aan toeslagen).
Maar goed, blijf draaien. Dan heb je vast ook gelijk.
Ben je gefrustreerdquote:Op woensdag 15 april 2026 07:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zeg, rot eens op met die incel shit van je! Enorme stoorzender die je bent.
Ik geloof helemaal niet in het idiote beeld wat Debbie in haar column schetst. Om mij heen zie ik vrijwel uitsluitend betrokken vaders.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het kind bij jou staat ingeschreven ben je de hoofdverzorger. Alles en iedereen die iets moet van of voor jouw kind komt bij jou terecht.
Je bent zelf nota bene het lichtende voorbeeld van hoe het in de praktijk werkt. Maar als jij denkt dat de man die tijdens het huwelijk vaak al emotioneel afwezig is (zie oorspronkelijke OP) na het overhandigen van de scheidingspapieren ineens wel betrokkenheid gaat tonen omdat D66-rechters 50/50 besluiten moet je dat vooral lekker geloven.
Nee, ik ben dan ook niet de incel.quote:
Fuck zelf maar off eikel.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik ben dan ook niet de incel.
Maar ik word een beetje moe van hoe jij dit topic dag in, dag uit probeert te verzieken.
Als je normaal mee discussieert, prima. Maar die incel shit: fuck off.
Die tweets gaan veel te ver, een mening hoe controversieel ook is 1 ding maar die tweets zijn pure mysogenie. Bijzonder dat die mogen blijven staan.quote:
Ik wel. Veel vrouwen strugglen met dat soort relaties.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal niet in het idiote beeld wat Debbie in haar column schetst. Om mij heen zie ik vrijwel uitsluitend betrokken vaders.
Als statistieken de tweets ondersteunen. Dan doen jouw gevoelens over vermeende mysogenie er niet zoveel toe of wel. Dan mag ik geen memes plaatsen enkelt omdat het jouw gevoel niet zint. Terwijl het wel strookt met de realiteit Sja..quote:Op woensdag 15 april 2026 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Die tweets gaan veel te ver, een mening hoe controversieel ook is 1 ding maar die tweets zijn pure mysogenie. Bijzonder dat die mogen blijven staan.
Het is helemaal niet statistisch onderbouwd, het is puur opruiend gelul van bekende Tate-adeptenquote:Op woensdag 15 april 2026 18:52 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Als statistieken de tweets ondersteunen. Dan doen jouw gevoelens over vermeende mysogenie er niet zoveel toe of wel. Dan mag ik geen memes plaatsen enkelt omdat het jouw gevoel niet zint. Terwijl het wel strookt met de realiteit Sja..
Wat is er dan niet waar aan die memes volgens jou?
Mijn posts worden al weggehaald omdat vrouwen en normies, de waarheid niet kunnen verdragen. Want de bubbel waarin zij zelf leven (vrouwen zijn het grootste slachtoffer) is allemaal nep. Het is marxisme. Zoiets als Hasbara. Zonder deze bubbel hebben ze 0 macht en invloed. Dan kunnen ze geen slachtoffer spelen.
Ik ben geen Tate-adept. Ik mag hem niet om zeer valide redenen.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is helemaal niet statistisch onderbouwd, het is puur opruiend gelul van bekende Tate-adepten. Ook nog in het Engels terwijl de voertaal hier Nederlands is. Opdonderen met die troep.
Waarom probeer je toch steeds de Amerikaanse discussie hier te importeren? De vergelijking die Titania McGrath in die tweet maakt, gaat mank. Ik vermoed dat ook de meeste vrouwen die dit topic meelezen, dat met je eens zijn. Maar elke keer dat ik dit draadje lees, lijkt er wel een andere reden te zijn om 'de man' als slachtoffer naar voren te schuiven. Al was met maar als slachtoffer van het fingeerde slachtofferschap van vrouwen. Wat schieten we daar nu mee op?quote:Op woensdag 15 april 2026 19:12 schreef Memeowitz het volgende:
Dit is de logica die vrouwen gebruiken om zichzelf als grootste slachtoffer neer te zetten (omdat dit ze invloed roplevert)
Dit is helemaal niet de logica die vrouwen gebruiken, dit is de logica van 1 specifiek (vermoedelijk niet al te snugger) exemplaar.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:12 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ik ben geen Tate-adept. Ik mag hem niet om zeer valide redenen.
Dit is de logica die vrouwen gebruiken om zichzelf als grootste slachtoffer neer te zetten (omdat dit ze invloed roplevert)
[ x ]
Feministen generaliseren toch net zo goed. De ongenoegen in jonge vrouwen voedende. En kneden tot haat. Met suggestieve artikelen die mannen steevast wegzetten als slecht. Het verschil is dat mannenhaat wel een podium krijgt binnen onze samenleveing (nogmaals dit is het marxisme in actie). En het wordt aangemoedigd. Omgekeerd mag dan weer niet?quote:Op woensdag 15 april 2026 22:12 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]Klaar nu met die troep waarvan iedereen ziet dat het onzin is... De normale wereld werkt zo niet, alleen uit diepe, vieze fuiken komen zo een belachelijke dingen.[/modbreak]
vrouwen die met en kindje weer lekker op zichzelf gaan wonen , en zo nu en dan maandje een man gebruiken om uit te gaan , en toch hun vrijheid te behouden om met anderen op vakantie te gaan, die mogen dat van mij doen, dat kan in Nederlandquote:Op woensdag 15 april 2026 21:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is helemaal niet de logica die vrouwen gebruiken, dit is de logica van 1 specifiek (vermoedelijk niet al te snugger) exemplaar.
Welke dat debiele Twitteraccount vervolgens misbruikt om elke vrouw weg te zetten als een complete idioot en antivrouwsentimenten aan te wakkeren. Dat is mysogenie in zijn puurste vorm.
En dat soort aids ga jij hier lekker zitten reposten. Op een Nederlands forum.
Ja, en? Dit draadje gaat onderhand over vanalles. Over single mannen die geen vriendin kunnen krijgen. Over mannen die een kind verwekken en juridisch zwak staan ten opzichte van de vrouw die het kind gebaard heeft. Over vrouwen die hun kinderen bij hun vader weghouden of dat proberen te doen. Over de omgangsregeling na een scheiding. Over het niet mogen benoemen van de problemen van mannen. En nu komt de genderpaygap er nog bovenop. Ik zie echt maar één constante in dit draadje: mannen die mannen als slachtoffer beschouwen van de maatschappij, van deze tijd en/of van loeders van vrouwen. Dan beeld klopt gewoon niet. Zulke vrouwen zullen vast bestaan, maar het zijn uitzonderingen. En elke keer als iemand met kracht van argumenten zo'n denkbeeld bestrijdt, wordt er weer een nieuwe kaart gespeeld. Stevast met als kern dat mannen heel zielig zijn. En dan volgt er weer een rant tegen vrouwen. Want dat is de andere constante in dit draadje: een hoog gehalte van vrouwonvriendelijkheid.quote:Op woensdag 15 april 2026 22:14 schreef Memeowitz het volgende:
De zogenaamde gender paygap is ook in nederland een talkingpoint van nederlandse feministen. En ze hanteren precies dezelfde illogica.
@:elan
@:Groepfunder
Maar wat je nu bij sommigen ziet is precies wat Debbie doet: ze horen over iets wat enkelen doen en veralgemeniseren dat vervolgens.quote:Op donderdag 16 april 2026 01:22 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ja, en? Dit draadje gaat onderhand over vanalles. Over single mannen die geen vriendin kunnen krijgen. Over mannen die een kind verwekken en juridisch zwak staan ten opzichte van de vrouw die het kind gebaard heeft. Over vrouwen die hun kinderen bij hun vader weghouden of dat proberen te doen. Over de omgangsregeling na een scheiding. Over het niet mogen benoemen van de problemen van mannen. En nu komt de genderpaygap er nog bovenop. Ik zie echt maar één constante in dit draadje: mannen die mannen als slachtoffer beschouwen van de maatschappij, van deze tijd en/of van loeders van vrouwen. Dan beeld klopt gewoon niet. Zulke vrouwen zullen vast bestaan, maar het zijn uitzonderingen. En elke keer als iemand met kracht van argumenten zo'n denkbeeld bestrijdt, wordt er weer een nieuwe kaart gespeeld. Stevast met als kern dat mannen heel zielig zijn. En dan volgt er weer een rant tegen vrouwen. Want dat is de andere constante in dit draadje: een hoog gehalte van vrouwonvriendelijkheid.
Mannen hebben óók problemen. Daar moet over gepraat kunnen worden. Maar open dan een (nieuwe) discussie over één probleem tegelijk en houdt het bij dát specifieke probleem. Want nu is de stelling kennelijk: "Mannen zijn zielig en dat komt allemaal door vrouwen". Jongens, Calimero wil z'n eierdop terug!
Wat is dit voor whiteknightgelulquote:Op donderdag 16 april 2026 01:22 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ja, en? Dit draadje gaat onderhand over vanalles. Over single mannen die geen vriendin kunnen krijgen. Over mannen die een kind verwekken en juridisch zwak staan ten opzichte van de vrouw die het kind gebaard heeft. Over vrouwen die hun kinderen bij hun vader weghouden of dat proberen te doen. Over de omgangsregeling na een scheiding. Over het niet mogen benoemen van de problemen van mannen. En nu komt de genderpaygap er nog bovenop. Ik zie echt maar één constante in dit draadje: mannen die mannen als slachtoffer beschouwen van de maatschappij, van deze tijd en/of van loeders van vrouwen. Dan beeld klopt gewoon niet. Zulke vrouwen zullen vast bestaan, maar het zijn uitzonderingen. En elke keer als iemand met kracht van argumenten zo'n denkbeeld bestrijdt, wordt er weer een nieuwe kaart gespeeld. Stevast met als kern dat mannen heel zielig zijn. En dan volgt er weer een rant tegen vrouwen. Want dat is de andere constante in dit draadje: een hoog gehalte van vrouwonvriendelijkheid.
Mannen hebben óók problemen. Daar moet over gepraat kunnen worden. Maar open dan een (nieuwe) discussie over één probleem tegelijk en houdt het bij dát specifieke probleem. Want nu is de stelling kennelijk: "Mannen zijn zielig en dat komt allemaal door vrouwen". Jongens, Calimero wil z'n eierdop terug!
Sommige mannen, niet mannen.. door rare kwezels zoals Debby, niet door vrouwen.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is dit voor whiteknightgelul![]()
Mannen worden ergens neergezet hier door bepaalde types (inclusief Debby) alsof ze het allemaal aan zichzelf te danken zouden hebben dat ze moeilijk aan een partner komen. Tegelijk lees je dat mannen zoveel positieve veranderingen hebben doorgemaakt de afgelopen jaren, maar ook dat ze niet mannelijk genoeg meer zijn, niet emotioneel betrokken genoeg zouden zijn (wat dan weer tegenstrijdig is) . Dat veel jonge mannen met een identiteitscrisis zitten is nogal een understatement. En dat de veranderende rol van vrouwen daar een rol in spelen is evident.
Jij doet er anders ook lekker aan mee. Net als die feministische andere moderator. Het is de pot die de ketel verwijt dat ze zwart ziet.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Sommige mannen, niet mannen.. door rare kwezels zoals Debby, niet door vrouwen.
Echt ongelofelijkquote:Op donderdag 16 april 2026 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij doet er anders ook lekker aan mee. Net als die feministische andere moderator. Het is de pot die de ketel verwijt dat ze zwart ziet.
Je doet er zelf dus lekker aan mee. Die hele polarisatie. Maar wel de gekwetste zwaan uithangen als het topic om de 2 dagen volledig escaleert.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Echt ongelofelijk![]()
Nergens, NERGENS!!! heb ik gerant over mannen, ze slecht genoemd, afgeschreven, wat dan ook.
Als ik al gepost heb was het steeds als een reactie op een vrouwenbashpost.
Als er iemand is hier die het meeste gebashed heeft op vrouwen, dan ben jij het wel.
Ik denk niet dat jij beseft hoe negatief je eigenlijk bent?
Ik heb zin om vanaf nu elke post van jou te quoten die een bash naar vrouwen bevat. Eens kijken op welke aantallen ik uit kom.
Lachwekkende beschuldiging. Zeker aangezien er een bepaalde user louter mysogene Tate tweets post (die je laat staan)quote:Als er iemand is hier die het meeste gebashed heeft op vrouwen, dan ben jij het wel.
Dat is jouw mening. Er wordt vervolgens enkelt getracht mijn argumenten onderuit te halen met meer persoonlijke meningen. De memes die ik plaats worden daarentegen ondersteund door vele objectieve constatering, surveys, hel blader maar door de sociale media accounts op het web.quote:
ach ach ach wat een zielige discussiequote:Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Er wordt vervolgens enkelt getracht mijn argumenten onderuit te halen met meer persoonlijke meningen. De memes die ik plaats worden daarentegen ondersteund door vele objectieve constatering, surveys, hel blader maar door de sociale media accounts op het web. Er bestaat ook veel mannenhaat (haat van vrouwen tegen mannen). En deze mannenhaat wordt gefaciliteerd met een podium bij de mainstream media. Ik zou willen zeggen dat er nog veel meer mannenhaat hierdoor ontstaat.
alle mannen zijn emotionele softies , mamakindjes en zeikerds behalve ikquote:Op donderdag 16 april 2026 18:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Het probleem is dat mannen elkaar nauwelijks emotioneel steun geven en vrouwen ervaren het als lastig om alle emotionele problemen van mannen te begrijpen.
Ergens zijn veel vrouwen ook heel egoïstisch op het gebied van gevoelens, veel vrouwen hebben geen empathie voor de gevoelens van mannen.
Ja, die types bestaan. Het is een kleine, maar vocale, groep. Wel vooral op social media. In het echte leven kom ík ze in elk geval nooit tegen. Dus als jonge mannen daardoor in een identiteitscrisis geraken, dan moeten ze misschien wat minder op sociale media rondhangen en wat meer met echte mensen (m/v) in contact komen. Dat zou overigens voor veel jongeren een goed idee zijn.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:54 schreef Elan het volgende:
Mannen worden ergens neergezet hier door bepaalde types (inclusief Debby) alsof ze het allemaal aan zichzelf te danken zouden hebben dat ze moeilijk aan een partner komen.
Man ik heb nergens de gekwetste zwaan uitgehangen.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Je doet er zelf dus lekker aan mee. Die hele polarisatie. Maar wel de gekwetste zwaan uithangen als het topic om de 2 dagen volledig escaleert.
Bijzonder.
[..]
Lachwekkende beschuldiging. Zeker aangezien er een bepaalde user louter mysogene Tate tweets post (die je laat staan)
Het onderstreepte deel is precies wat ik niet ga doen. Want die zogenaamde sociale media zijn geen goede afspiegeling van de maatschappij. Wie denkt dat dit wél zo is, wordt daar (ten onrechte) ongelukkiger van. Dus waarom zou ik mijn wereldbeeld daardoor laten bepalen? Ik kijk liever naar wat ik IRL meemaak.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Memeowitz het volgende:
De memes die ik plaats worden daarentegen ondersteund door vele objectieve constatering, surveys, hel blader maar door de sociale media accounts op het web.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |