abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220596313
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Man ik heb nergens de gekwetste zwaan uitgehangen.
Of zielig gedaan.

En die user: 3 keer raden wat er gebeurt als ik zijn posts weghaal?
Of de jouwe?
Weet je wat, je doet ook maar, ik ben helemaal klaar met je valse aantijgingen.
Je zet me ergens neer wat ik totaal niet verdien. Als toekomstige posts je niet aanstaan delete je het maar gelijk.
blablablabla
pi_220596327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:34 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ja, die types bestaan. Het is een kleine, maar vocale, groep. Wel vooral op social media. In het echte leven kom ík ze in elk geval nooit tegen. Dus als jonge mannen daardoor in een identiteitscrisis geraken, dan moeten ze misschien wat minder op sociale media rondhangen en wat meer met echte mensen (m/v) in contact komen. Dat zou overigens voor veel jongeren een goed idee zijn.
Misschien heb je dat gemist maar er kwam in dit of het vorige deel iemand eerlijk vertellen over zijn Tinderervaringen. Het is niet goed voor je zelfvertrouwen om constant afgewezen te worden op basis van een foto. Zonder überhaupt een eerlijke kans gekregen te hebben als mens.

Dat dat frustreert is evident, vrouwen hebben daar niet mee te maken die die zullen nooit weten hoe dat voelt.
blablablabla
pi_220597405
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:53 schreef Elan het volgende:
Misschien heb je dat gemist maar er kwam in dit of het vorige deel iemand eerlijk vertellen over zijn Tinderervaringen. Het is niet goed voor je zelfvertrouwen om constant afgewezen te worden op basis van een foto. Zonder überhaupt een eerlijke kans gekregen te hebben als mens. Dat dat frustreert is evident, vrouwen hebben daar niet mee te maken die die zullen nooit weten hoe dat voelt.
Prima. Is de probleemstelling van dit topic dus: "Veel mannen krijgen geen matches op dating-apps als Tinder en dit tast hun zelfbeeld aan"?

Laat ik daar dan inhoudelijk op reageren. Dat je geen matches krijgt is niet leuk. Als je een betaald abonnement hebt, kun je zelfs zien of je überhaupt likes krijgt. Ik had er in de afgelopen 3 weken 7. Likes welteverstaan. Drie ervan van dames die woonachtig waren in Thailand en op zoek waren naar 'ware liefde'. Van de andere 4 likes heb ik maar matches gemaakt. Een Japanse in Zuid-Amsterdam die na twee berichtjes de match ophief. Bij een Nederlandse (?) die na een week nog steeds had gereageerd op mijn eerste berichtje heb ik zelf de match maar opgeheven. Een Brazilliaanse in Straatsburg die helemaal niks terugschreef. En een Française die op mijn berichtje niet verder kwam dan "hoi" met een smiley en binnen 24 uur de match ophief. Ik ben hoger opgeleid, zie er (veel) jonger uit dan mijn leeftijd, heb een goede baan, een rijk sociaal leven, kortom: ik heb mijn leven wél op orde. Toch lukt het niet. Ik kan mij dus heel goed voorstellen hoe dat voelt. Ik zit zelf in die positie die jij beschrijft.

Laten we dan nu een paar dingen vaststellen.
Ten eerste, nauwelijks likes ontvangen is niet hetzelfde als afgewezen worden. De vrouwen op Tinder die mijn profiel hebben gezien hebben mij niet afgewezen, zij gaven de voorkeur aan de profielen van andere mannen. Dat kan. Ik swipe ook niet alle vrouwen naar rechts.
Ten tweede, de vrouwen op Tinder deden dit met zeer beperkte informatie. Een paar foto's, een paar kenmerken en een ingevuld bio van nog geen 500 karakters. Zij kennen mij niet. Dat zij de voorkeur gaven aan de profielen van andere mannen, zegt dus niets over mij als persoon.
Ten derde, de vrouwen op Tinder zijn een subset van de vrouwen in de wereld. Niet alle vrouwen zitten op Tinder. Dus wat ik daar meemaak is niet hoe 'vrouwen' zijn of doen.
Ten vierde, wat ik en andere mannen ervaren op Tinder is ook gewoon het gevolg van hoe dating-apps werken. Daar kun je verdrietig en onzeker door raken. Maar de oorzaak daarvan ligt niet bij 'de vrouwen'.

Wat dan wel? Daar heb ik gisteren al iets over geschreven. Wie online uithaalt naar 'de vrouwen' omdat zij 'de mannen' geen eerlijke kans geven op dating-apps, legt volgens mij de verkeerde focus. Die zou moeten zijn: hoe zorg ik dat mijn zelfbeeld niet wordt ondermijnd als ik dating-apps gebruik? Of: zijn er ook andere manieren waarop ik een partner kan vinden? Of: wat kan ik doen tegen eenzaamheid? Kortom: je moet de focus leggen op iets dat jij als indiivdu, in casu als man, wél kunt beïnvloeden. De ander ga je niet veranderen.

Tot slot: als man kan het idee dat vrouwen veel matches hebben jaloersmakend zijn. Maar laat je daar niet door leiden. Je wilt niet weten door welke bagger vrouwen op dating-apps moeten scrollen. Dat doet ook wat met hen. Het haalt niet altijd het mooiste in mensen (m/v) naar boven. Ik vermoed daarom dat dating-apps voor veel vrouwen daarom ook niet per se leuk zijn om te gebruiken. Weliswaar om andere redenen dan bij mannen, maar het resultaat is 't zelfde: opbouwende frustratie. Dat komt vervolgens tot uitdrukking in negatieve teksten in hun profiel of in het ghosten.
pi_220597862
quote:

[..]
Misschien heb je dat gemist maar er kwam in dit of het vorige deel iemand eerlijk vertellen over zijn Tinderervaringen. Het is niet goed voor je zelfvertrouwen om constant afgewezen te worden op basis van een foto. Zonder überhaupt een eerlijke kans gekregen te hebben als mens.

Dat dat frustreert is evident, vrouwen hebben daar niet mee te maken die die zullen nooit weten hoe dat voelt.
Jij denkt dat vrouwen nooit op hun uiterlijk afgewezen worden? Wat denk je zelf: die vrouwen waar Debbie het over heeft: zouden dat hele mooie vrouwen zijn, of misschien vrouwen die dusdanig onaantrekkelijk zijn (is natuurlijk meer dan alleen uiterlijk) dat ze alleen maar mannen aantrekken die een blok aan het been zijn?

Tinder is een paar foto’s en een korte tekst. Natuurlijk moet je daar het primair van je uiterlijk hebben.

Dat is zoiets als wanneer je gemiddeld intelligent bent en naar een Mensa bijeenkomst gaat om vervolgens te klagen dat je je daar dom voelt door de toxische omgeving aldaar.

Heb je een vlotte babbel, dan is irl veel beter voor je.

Op zich is het natuurlijk zo dat de maatschappij zich zo ontwikkelt dat het voor mannen lastiger wordt om hun sterke punten te tonen. En ja, meer gelijkheid zal ook betekenen dat er meer mannen buiten de boot vallen en geen interesse van het andere geslacht kunnen opwekken.

Maar als je dat een probleem vindt, dan lijkt het erop alsof je het een recht vindt om een relatie te hebben en dat recht is er niet.

En voor al diegenen die buiten de boot vallen: iedereen kan zichzelf verbeteren. Beter besteed je daar je tijd aan, dan aan klagen over dat de wereld oneerlijk is. Want ook al is dat ontegenzeglijk waar: je verandert er niets aan.

De enige waar je invloed op hebt is jezelf.
pi_220597885
quote:

[..]

Waar hebben vrouwen niet mee te maken, precies? Afwijzingen op Tinder?

Mijn god zeg. Get a life. Wat voor sneeuwvlokjes heb jij het over? _O-
Dit is toch wel heel sneu hoor.
pi_220597954
Je hoeft alleen maar 1.90m+ te zijn als man en dit in je profiel tekst te zetten
pi_220598014
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:31 schreef alternatif het volgende:
Je hoeft alleen maar 1.90m+ te zijn als man en dit in je profiel tekst te zetten
Begin gewoon eens met verzorgd en goed gekleed. Dat je als man lang moet zijn om een leuke vrouw te leren kennen is ook een mythe. Het helpt, zeker. Maar zo zijn er wel meer dingen die een positieve invloed hebben op hoe jij door een ander wordt gezien.

Zeker als je wat ouder wordt. Bij 30+ telt ook heel erg mee of je je leven op orde hebt. Een eigen huis, vaste baan. Dat soort dingen.

Je kan niet door te trainen langer worden. Maar heel veel zaken die jou aantrekkelijker kunnen maken heb je wel invloed op.

Zeuren over dat Tinder oneerlijk is hoort er iig niet bij. :)
pi_220598040
Is dit de staat van de Nederlandse vrijgezelle man?
Zeuren dat Tinder oneerlijk is.
pi_220598065
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
Dat is zoiets als wanneer je gemiddeld intelligent bent en naar een Mensa bijeenkomst gaat om vervolgens te klagen dat je je daar dom voelt door de toxische omgeving aldaar.
Hoe weet jij zo goed hoe Mensa bijeenkomsten zijn?
pi_220599045
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Is dit de staat van de Nederlandse vrijgezelle man?
Zeuren dat Tinder oneerlijk is.
Ook hiervoor geldt: niet veralgemeniseren.
pi_220599066
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Hoe weet jij zo goed hoe Mensa bijeenkomsten zijn?
Middels werkende hersencellen.
pi_220599140
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:16 schreef VEM2012 het volgende:
Middels werkende hersencellen.
Ben je ooit op een Mensa bijeenkomst geweest?
pi_220599277
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Waarom sla je zo aan op die zijdelingse opmerking?
pi_220599291
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
Waarom sla je zo aan op die zijdelingse opmerking?
Ik ben jarenlang lid geweest van Mensa, en ik vind het altijd interessant hoe andere mensen het ervaren hebben.
  vrijdag 17 april 2026 @ 14:19:56 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220599449
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Daar kom je in principe niet als je geen lid bent.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220599535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 14:19 schreef Leandra het volgende:
Daar kom je in principe niet als je geen lid bent.....
Naar sommige bijeenkomsten mag je iemand meenemen die geen lid is.
pi_220599543
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik ben jarenlang lid geweest van Mensa, en ik vind het altijd interessant hoe andere mensen het ervaren hebben.
Op die manier.

Wel eens geweest. Lang geleden. Te lang om er nog echt een mening over te hebben.
  vrijdag 17 april 2026 @ 14:50:00 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220599644
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 14:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Naar sommige bijeenkomsten mag je iemand meenemen die geen lid is.
Niet in mijn tijd, maar dan hebben we het over de vorige eeuw het vorige millennium :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220599923
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 14:50 schreef Leandra het volgende:
Niet in mijn tijd, maar dan hebben we het over de vorige eeuw het vorige millennium :')
Dat moet dan heel lang geleden zijn, want ik ben van 1997 t/m 2015 lid geweest, en toen ik lid werd was het al toegestaan om iemand te introduceren. Dat gold wellicht niet voor alle bijeenkomsten, maar voor de meeste toch wel.
  vrijdag 17 april 2026 @ 15:18:10 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220600003
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat moet dan heel lang geleden zijn, want ik ben van 1997 t/m 2015 lid geweest, en toen ik lid werd was het al toegestaan om iemand te introduceren. Dat gold wellicht niet voor alle bijeenkomsten, maar voor de meeste toch wel.
Ik werd volgens mij op mijn 27ste lid, dus dat is nu zo'n 32 jaar geleden, maar niet lang lid geweest, ik kon er niet zoveel mee.

Plus een relatie met iemand die nogal makkelijk "lul niet zo dom" riep omdat hij niet begreep wat ik zei... dan gaan dat soort dingen wel eens mis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220600629
Ik had nog nooit van Mensa gehoord.
Nu wel :)
  vrijdag 17 april 2026 @ 17:47:47 #297
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_220600786
Bekijk deze YouTube-video

Door looksmaxxing krijg je alleen complimenten van ..... mannen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_220602039
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 08:30 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Prima. Is de probleemstelling van dit topic dus: "Veel mannen krijgen geen matches op dating-apps als Tinder en dit tast hun zelfbeeld aan"?

Laat ik daar dan inhoudelijk op reageren. Dat je geen matches krijgt is niet leuk. Als je een betaald abonnement hebt, kun je zelfs zien of je überhaupt likes krijgt. Ik had er in de afgelopen 3 weken 7. Likes welteverstaan. Drie ervan van dames die woonachtig waren in Thailand en op zoek waren naar 'ware liefde'. Van de andere 4 likes heb ik maar matches gemaakt. Een Japanse in Zuid-Amsterdam die na twee berichtjes de match ophief. Bij een Nederlandse (?) die na een week nog steeds had gereageerd op mijn eerste berichtje heb ik zelf de match maar opgeheven. Een Brazilliaanse in Straatsburg die helemaal niks terugschreef. En een Française die op mijn berichtje niet verder kwam dan "hoi" met een smiley en binnen 24 uur de match ophief. Ik ben hoger opgeleid, zie er (veel) jonger uit dan mijn leeftijd, heb een goede baan, een rijk sociaal leven, kortom: ik heb mijn leven wél op orde. Toch lukt het niet. Ik kan mij dus heel goed voorstellen hoe dat voelt. Ik zit zelf in die positie die jij beschrijft.

Laten we dan nu een paar dingen vaststellen.
Ten eerste, nauwelijks likes ontvangen is niet hetzelfde als afgewezen worden. De vrouwen op Tinder die mijn profiel hebben gezien hebben mij niet afgewezen, zij gaven de voorkeur aan de profielen van andere mannen. Dat kan. Ik swipe ook niet alle vrouwen naar rechts.
Ten tweede, de vrouwen op Tinder deden dit met zeer beperkte informatie. Een paar foto's, een paar kenmerken en een ingevuld bio van nog geen 500 karakters. Zij kennen mij niet. Dat zij de voorkeur gaven aan de profielen van andere mannen, zegt dus niets over mij als persoon.
Ten derde, de vrouwen op Tinder zijn een subset van de vrouwen in de wereld. Niet alle vrouwen zitten op Tinder. Dus wat ik daar meemaak is niet hoe 'vrouwen' zijn of doen.
Ten vierde, wat ik en andere mannen ervaren op Tinder is ook gewoon het gevolg van hoe dating-apps werken. Daar kun je verdrietig en onzeker door raken. Maar de oorzaak daarvan ligt niet bij 'de vrouwen'.

Wat dan wel? Daar heb ik gisteren al iets over geschreven. Wie online uithaalt naar 'de vrouwen' omdat zij 'de mannen' geen eerlijke kans geven op dating-apps, legt volgens mij de verkeerde focus. Die zou moeten zijn: hoe zorg ik dat mijn zelfbeeld niet wordt ondermijnd als ik dating-apps gebruik? Of: zijn er ook andere manieren waarop ik een partner kan vinden? Of: wat kan ik doen tegen eenzaamheid? Kortom: je moet de focus leggen op iets dat jij als indiivdu, in casu als man, wél kunt beïnvloeden. De ander ga je niet veranderen.

Tot slot: als man kan het idee dat vrouwen veel matches hebben jaloersmakend zijn. Maar laat je daar niet door leiden. Je wilt niet weten door welke bagger vrouwen op dating-apps moeten scrollen. Dat doet ook wat met hen. Het haalt niet altijd het mooiste in mensen (m/v) naar boven. Ik vermoed daarom dat dating-apps voor veel vrouwen daarom ook niet per se leuk zijn om te gebruiken. Weliswaar om andere redenen dan bij mannen, maar het resultaat is 't zelfde: opbouwende frustratie. Dat komt vervolgens tot uitdrukking in negatieve teksten in hun profiel of in het ghosten.
Je zit zelf dus in een gunstige positie qua baan, uiterlijk en baan en sociaal netwerk en je loopt nog steeds tegen soortgelijke problemen aan. Kun je je niet voorstellen dat iemand die dat niet heeft het allemaal niet meer ziet zitten en en misschien wel radicaliseert?

Daten is pure vleeskeuring geworden en vrouwen hebben daardoor krankzinnige standaarden aangenomen. En wat dat betreft is het gewoon een dubbele moraal . Want het lelijkste en dikste wijf van FOK! kan vanavond seks hebben met vijf mannen als ze wil. Omdat een man die een 6 is best een vrouwelijke 4 of desnoods 3 wil neuken. Maar andersom is daar geen sprake van.

Tel daarbij op dat als je geen partner hebt en/of een goed salaris je op de woningmarkt compleet kansloos bent, dus je mag lekker tot in de eeuwigheid bij je ouders op zolder gaan wonen. Er is een groep die gewoon nul perspectief heeft onder de huidige omstandigheden. Dat is niet even een kwestie van "de kracht in jezelf hervinden" . Zij zitten in een heel ander speelveld dan waar jij momenteel in speelt.
blablablabla
pi_220602328
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Je zit zelf dus in een gunstige positie qua baan, uiterlijk en baan en sociaal netwerk en je loopt nog steeds tegen soortgelijke problemen aan. Kun je je niet voorstellen dat iemand die dat niet heeft het allemaal niet meer ziet zitten en en misschien wel radicaliseert?

Daten is pure vleeskeuring geworden en vrouwen hebben daardoor krankzinnige standaarden aangenomen. En wat dat betreft is het gewoon een dubbele moraal . Want het lelijkste en dikste wijf van FOK! kan vanavond seks hebben met vijf mannen als ze wil. Omdat een man die een 6 is best een vrouwelijke 4 of desnoods 3 wil neuken. Maar andersom is daar geen sprake van.

Tel daarbij op dat als je geen partner hebt en/of een goed salaris je op de woningmarkt compleet kansloos bent, dus je mag lekker tot in de eeuwigheid bij je ouders op zolder gaan wonen. Er is een groep die gewoon nul perspectief heeft onder de huidige omstandigheden. Dat is niet even een kwestie van "de kracht in jezelf hervinden" . Zij zitten in een heel ander speelveld dan waar jij momenteel in speelt.
Ja, het valt niet mee om een soort sexobject in reverse te zijn.
Ik leef met je mee hoor. :W
pi_220602352
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, het valt niet mee om een soort sexobject in reverse te zijn.
Ik leef met je mee hoor. :W
Nogmaals:
Emancipatie is bedoeld om ongelijkheid te corrigeren, niet om vernedering te herverdelen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')