abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:33:12 #1
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220549322
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
En, doorrrrr….
  Moderator / Colorchick vrijdag 10 april 2026 @ 17:40:15 #2
382129 crew  Donna
pi_220549383
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Je kan toch prima allebei zijn? Ik ga niet uit eten in dezelfde kleding als waarin ik de tuin heb gedaan of het huis geschilderd. Het zou geen zak uit moeten maken. Al mag je iets natuurlijk gewoon oerlelijk vinden.
Dat lijkt me logisch dat je dan andere kleding draagt tijdens het klussen, maar daar gaat het toch ook niet over? Dit 'rijke' zakenman type van die plaatjes is gewoon echt mijn type niet. Doe mij maar jeans en een shirt (geen poloshirts, geen overhemden), gewoon een shirt. Gewoon blue collar type, stoer.
In mijn ogen stoer dan he. Smaken verschillen. 😊
  vrijdag 10 april 2026 @ 17:43:31 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220549423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe wou jij het anders noemen als er topic na topic dingen door mannen uitgelegd worden dat ze echt anders zitten.
Dat er mannen in het topic zitten die (wellicht) vermoeiend discussiëren?

Als op een radicale feministenconferentie wat meningen worden verkondigd, moet ik dat dan vrouwenmeningen noemen en daarmee een soort algemeniteit suggereren die er niet is?
pi_220549456
Even reagerend op het oorspronkelijke artikel en het stukje over gevoeligheid en empathie. Ik heb het idee dat vrouwen helemaal niet op gevoeligheid bij een man zitten te wachten, of beter gezegd, een man mag niet al te gevoelig zijn over zijn eigen gevoelens. Een man moet gevoelig zijn voor de emoties en problemen van vrouwen, maar als de gevoelens van de man geen echte relevantie of gevolgen (met baat) heeft voor de vrouw, dan moet ie gewoon z'n bek houden en moet ie zich niet zo aanstellen: gewoon een kerel zijn. Hedendaagse vrouwen willen helemaal niet voor hun man zorgen, althans niet op emotioneel vlak. Grow a pair is dan de heersende gedachte.

Hoe ik dit weet? Met regelmaat vrouwen hun eerlijke mening horen geven over hun man/vriend (als die er zelf niet bij zijn) wanneer de desbetreffende man emotioneel of fysiek problemen had wat resulteerde in de vrouw die daarom tijdelijk "zorg moest verlenen". "Geen zin in, stelt zich wel heel erg aan, heb ik weinig geduld voor, gedraagt zich als een kind, ben niet zijn moeder/psycholoog, etc etc"

Gevoeligheid bij een man is leuk zo lang het in dienst staat van de vrouw.
pi_220549511
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Licht. En nee, jij interpreteert het (graag) zo.
[..]
Oh, het zit totaal anders. Ik denk ook dat het totaal anders zit, namelijk dat een hoop jonge kerels door steeds extremere content denken dat er een probleem is...met vrouwen. Het feit dat er nu al 19 delen mansplainend geblazen wordt over één column omdat een vrouw waagt een tendens te benoemen spreekt boekdelen.
Mensen gaan pas radicaliseren als ze zich door het systeem in hun hemd gezet voelen. Niet andersom. Je zegt ook gewoon letterlijk dat de 'jochies' alleen blijven. Er postte van de week iemand hier zijn Tinder ervaringen. Stelde zich kwetsbaar op. Om vervolgens een paar delen later te lezen dat hij eigenlijk niet mans genoeg is volgens jou want die jochies blijven tenslotte alleen over.

Misschien moet je eerst eens een weekje op Tinder gaan posten met een mediocre foto van een gozer van 22 en kijken hoe je ervaringen zijn, voor je hoog van de toren blaast dat het hun eigen schuld is.

En ik stelde je een vraag. Waar in hemelsnaam moeten normale mannen (the fuck dat ook moge betekenen) anno 2026 nog een leuke dame opduikelen als ze zich niet op die ziekmakende dating apps willen begeven?
blablablabla
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:05:28 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220549599
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Mensen gaan pas radicaliseren als ze zich door het systeem in hun hemd gezet voelen. Niet andersom. Je zegt ook gewoon letterlijk dat de 'jochies' alleen blijven. Er postte van de week iemand hier zijn Tinder ervaringen. Stelde zich kwetsbaar op. Om vervolgens een paar delen later te lezen dat hij eigenlijk niet mans genoeg is volgens jou want die jochies blijven tenslotte alleen over.

Misschien moet je eerst eens een weekje op Tinder gaan posten met een mediocre foto van een gozer van 22 en kijken hoe je ervaringen zijn, voor je hoog van de toren blaast dat het hun eigen schuld is.

En ik stelde je een vraag. Waar in hemelsnaam moeten normale mannen (the fuck dat ook moge betekenen) anno 2026 nog een leuke dame opduikelen als ze zich niet op die ziekmakende dating apps willen begeven?
Antwoord heb ik je al gegeven, Elan.
Je hebt er echter nooit op gereageerd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:12:41 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220549661
quote:

[..]

In de kerk, vriend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220549681
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:47 schreef Cockwhale het volgende:
Even reagerend op het oorspronkelijke artikel en het stukje over gevoeligheid en empathie. Ik heb het idee dat vrouwen helemaal niet op gevoeligheid bij een man zitten te wachten, of beter gezegd, een man mag niet al te gevoelig zijn over zijn eigen gevoelens. Een man moet gevoelig zijn voor de emoties en problemen van vrouwen, maar als de gevoelens van de man geen echte relevantie of gevolgen (met baat) heeft voor de vrouw, dan moet ie gewoon z'n bek houden en moet ie zich niet zo aanstellen: gewoon een kerel zijn. Hedendaagse vrouwen willen helemaal niet voor hun man zorgen, althans niet op emotioneel vlak. Grow a pair is dan de heersende gedachte.

Hoe ik dit weet? Met regelmaat vrouwen hun eerlijke mening horen geven over hun man/vriend (als die er zelf niet bij zijn) wanneer de desbetreffende man emotioneel of fysiek problemen had wat resulteerde in de vrouw die daarom tijdelijk "zorg moest verlenen". "Geen zin in, stelt zich wel heel erg aan, heb ik weinig geduld voor, gedraagt zich als een kind, ben niet zijn moeder/psycholoog, etc etc"

Spijker op zijn kop.
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:16:00 #9
396550 Richestorags
pi_220549687
quote:

Dit fenomeen herken ik zeer zeker en ik herken het niet bij de wat oudere generatie (zeg 40+). Ik weet niet hoe groot de reikwijdte hiervan is. Van al mijn relaties heb ik er één gevonden waar dat niet lijkt te gelden, dat is mijn huidige, maar die loopt op een lager pitje dan de andere. Misschien verklaart dat het succes :P
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:18:49 #10
396550 Richestorags
pi_220549709
quote:

[..]

Het is inderdaad erg lastig voor veel mannen, dat is gewoon een feit.
pi_220549731
quote:

[..]

Tja, ik weet nu al dat ik met mijn reactie geen vrienden ga maken, maar als iemand op jacht gaat naar een partner en zich dan kwetsbaar opstelt, dat is een grote garantie dat je geen succes zult hebben.

Dat geldt voor mannen en voor vrouwen.
pi_220549758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Klopt. Maar mannen moeten dit niet wijten aan vrouwen of feministes.
Mannen hebben deze situatie gecreëerd. Door allerlei producten uit te vinden/te verbeteren.
Stofzuiger, wasmachine, vaatwasser, vibrator, anticonceptiepil, auto, haardroogkap enz.

Kan je echt verwachten dat de techniek zulke reuzensprongen maakt en dat de rolverdeling in het jaar nul blijft hangen?

Dat wordt nog wat als veel van het werk in de toekomst wordt gedaan door robots.

Wie zullen de mannen dan de schuld geven van het achterstellen van de man?
pi_220549768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Klopt. Maar mannen moeten dit niet wijten aan vrouwen of feministes.
Mannen hebben deze situatie gecreëerd. Door allerlei producten uit te vinden/te verbeteren.
Stofzuiger, wasmachine, vaatwasser, vibrator, anticonceptiepil, auto, haardroogkap enz.

Kan je echt verwachten dat de techniek zulke reuzensprongen maakt en dat de rolverdeling in het jaar nul blijft hangen?

Dat wordt nog wat als veel van het werk in de toekomst wordt gedaan door robots.

Wie zullen de mannen dan de schuld geven van het achterstellen van de man?
Hadden mannen voor hun eigen positie al deze dingen dan beter niet uit kunnen vinden?
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:34:14 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220549802
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
tja voor die mannen zou ik zeggen vraag geen advies aan een vrouw, die zeggen zus maar hun eigen kerel is zo
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220549807
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
In de kerk, vriend.
Ik ga altijd voor het zingen de kerk uit
pi_220549823
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Hadden mannen voor hun eigen positie al deze dingen dan beter niet uit kunnen vinden?
Dat weet ik niet. En ik denk zomaar dat veel uitvindingen gedaan door mannen, dat deze mannen het idee kregen van hun vrouwen, moeders of zusters.
Maar het was toen niet zo in de mode om een vrouw credits te geven voor verbeteringen en voordelen voor de mensheid.
pi_220549839
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tja, ik weet nu al dat ik met mijn reactie geen vrienden ga maken, maar als iemand op jacht gaat naar een partner en zich dan kwetsbaar opstelt, dat is een grote garantie dat je geen succes zult hebben.

Dat geldt voor mannen en voor vrouwen.
Maar het verschil in moeite die gedaan moet worden tussen mannen en vrouwen is toch onevenredig groot in de moderne tijd?

Als vrouw kun je tegenwoordig een app openen en op date gaan , seks hebben, vast ergens in dat proces ook wel een relatie beginnen met iemand.

Waarmee ik niet wil zeggen dat mannen weerloze slachtoffers zijn van een systeem, maar kan me de moedeloosheid wel voorstellen. Zeker als je een of andere technische opleiding doet met amper meiden en het lukt op Tinder ook voor geen meter dan ben je wel extreem vatbaar voor radicalisering. Hoe ga je anders voor jezelf goedpraten dat je geen partner kan vinden.
blablablabla
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:38:54 #18
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220549840
Alleen zijn is een veilige haven, maar schepen zijn niet gebouwd om voor altijd in de haven te blijven liggen.
(John Augustus Shedd)

[ Bericht 10% gewijzigd door Joopklepzeiker op 10-04-2026 18:49:46 ]
pi_220549855
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar het verschil in moeite die gedaan moet worden tussen mannen en vrouwen is toch onevenredig groot in de moderne tijd?

Als vrouw kun je tegenwoordig een app openen en op date gaan , seks hebben, vast ergens in dat proces ook wel een relatie beginnen met iemand.

Waarmee ik niet wil zeggen dat mannen weerloze slachtoffers zijn van een systeem, maar kan me de moedeloosheid wel voorstellen. Zeker als je een of andere technische opleiding doet met amper meiden en het lukt op Tinder ook voor geen meter dan ben je wel extreem vatbaar voor radicalisering. Hoe ga je anders voor jezelf goedpraten dat je geen partner kan vinden.
Ja en? Mannen jagen toch zo graag?
Waarom zitten die mannen op tinder? Omdat ze willen neuken.
Liefst gratis.
Of in ieder geval zonder al te veel knellende banden.

Dit soort mannen moeten zichzelf maar weer opnieuw gaan uitvinden in de vrije natuur.
pi_220549881
Ik werd verliefd op het moment dat vriend moest huilen :P

Al dat gegeneraliseer is zo vermoeiend.
pi_220549882
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:38 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Alleen zijn is een veilige haven, maar schepen zijn niet gebouwd om voor altijd in de haven te blijven liggen.
https://citaten.net/quotes/met-haven.html

Een schip in de haven is veilig, alleen zijn schepen daar niet voor gemaakt.

John Augustus Shedd

Even naar beneden scrollen, voorbij Twain, Seneca en Aquino.
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:50:33 #22
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220549899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
https://citaten.net/quotes/met-haven.html

Een schip in de haven is veilig, alleen zijn schepen daar niet voor gemaakt.

John Augustus Shedd

Even naar beneden scrollen, voorbij Twain, Seneca en Aquino.
Bedankt voor de info, brongegevens erbij gemeld.
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:51:14 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220549903
quote:

[..]
Ik heb helemaal niet gereageerd volgens mij op iemand die Tinderdate, dus je legt hier een verband dat nergens op slaat.
quote:
Je woordkeuze is interessant. Volgens jou blaas ik consequent hoog van de toren. Stoort dat je, dat ik in jouw ogen te veel eigenwaarde etaleer?
quote:
Waar ik het links en rechts zie gebeuren: in café's, op festivals, bij een pubquiz, in de Mac. Doe toch eens niet alsof er een superingewikkelde handleiding voor is verzonnen ineens door dat grote boze feminisme. De meeste mannen lukt het om okay genoeg over te komen om uiteindelijk gelukkig te worden met iemand.
pi_220549914
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:47 schreef Koettie het volgende:

Ik zou dan afknappen. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen huilen. Mannen of vrouwen.
Huilen vanwege fysiek leed snap ik dan nog wel.
Bij mij springen ook de tranen in mijn ogen als ik mezelf op mijn duim sla met een hamer.

Maar traantjes vanwege een zielige film of een emotioneel momentje, nee dat is aan mij niet besteed.
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:53:28 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220549916
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat er mannen in het topic zitten die (wellicht) vermoeiend discussiëren?

Als op een radicale feministenconferentie wat meningen worden verkondigd, moet ik dat dan vrouwenmeningen noemen en daarmee een soort algemeniteit suggereren die er niet is?
Zo'n congres is iets wat je opzoekt, wat vrouwen aan bagger over zich heen krijgen uit misplaatste mannelijke superioriteit en privileges is dagelijks en bijna overal.
pi_220549927
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Bedankt voor de info, brongegevens erbij gemeld.
Ik bedoelde dit niet verkeerd hoor. Ik kende dit citaat. Dus vandaar.
En ik vind het een ijzersterk citaat.
Dus: ^O^
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:57:36 #27
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220549937
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zo'n congres is iets wat je opzoekt, wat vrouwen aan bagger over zich heen krijgen uit misplaatste mannelijke superioriteit en privileges is dagelijks en bijna overal.
Inmiddels is bewezen door onderzoek dat dat bullshit is en mannen het net zo moeilijk hebben als vrouwen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Norah_Vincent

https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp

[ Bericht 10% gewijzigd door Joopklepzeiker op 10-04-2026 19:04:18 ]
pi_220549966
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niet gereageerd volgens mij op iemand die Tinderdate, dus je legt hier een verband dat nergens op slaat.
[..]
Je woordkeuze is interessant. Volgens jou blaas ik consequent hoog van de toren. Stoort dat je, dat ik in jouw ogen te veel eigenwaarde etaleer?
[..]
Waar ik het links en rechts zie gebeuren: in café's, op festivals, bij een pubquiz, in de Mac. Doe toch eens niet alsof er een superingewikkelde handleiding voor is verzonnen ineens door dat grote boze feminisme. De meeste mannen lukt het om okay genoeg over te komen om uiteindelijk gelukkig te worden met iemand.
Je hebt niet gereageerd op die persoon maar je zet diegene wel zo weg met je vooroordelen over 'jochies' die overblijven. Totaal verheven geneuzel van iemand die geen idee heeft waar ze over praat.

Oja gewoon in het cafe. Jongeren gaan amper nog uit. Waarschijnlijk omdat een biertje tegenwoordig 5 euro kost :') _O- . Dat je minimaal tot je dertigste thuis moet wonen omdat er geen woningen zijn helpt natuurlijk ook niet mee.
blablablabla
pi_220550010
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik zou dan afknappen. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen huilen. Mannen of vrouwen.
Huilen vanwege fysiek leed snap ik dan nog wel.
Bij mij springen ook de tranen in mijn ogen als ik mezelf op mijn duim sla met een hamer.

Maar traantjes vanwege een zielige film of een emotioneel momentje, nee dat is aan mij niet besteed.
Tadaa, mensen zijn niet hetzelfde. Zelfs niet bij vrouwen!
pi_220550021
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Inmiddels is bewezen door onderzoek dat dat bullshit is en mannen het net zo moeilijk hebben als vrouwen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Norah_Vincent

https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp
Kan wel zijn, maar mannen doen het zichzelf aan. Vrouwen worden nog steeds geacht zich te richten wat de maatschappij van hun verlangt.
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:11:25 #31
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220550026
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:09 schreef Koettie het volgende:

[..]
Tadaa, mensen zijn niet hetzelfde. Zelfs niet bij vrouwen!
klopt modern vrouwen hebben voorkeur voor een zelfstandig leven en dat dient gerespecteerd te worden

Wil je een gedienstige en vrouwelijke vrouw dan zijn er ook andere mogelijkheden dus buiten Nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:12:37 #32
396550 Richestorags
pi_220550042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik noemde een willekeurig voorbeeld. Je brengt nu a) een rangorde aan terwijl dat het punt niet is en b) gaat voorbij aan het punt dat de term mansplaining een algemene mannelijke eigenschap suggereert.

De term "vervelende man" doet dat niet.
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:12:49 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220550045
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt niet gereageerd op die persoon maar je zet diegene wel zo weg met je vooroordelen over 'jochies' die overblijven. Totaal verheven geneuzel van iemand die geen idee heeft waar ze over praat.

Oja gewoon in het cafe. Jongeren gaan amper nog uit. Waarschijnlijk omdat een biertje tegenwoordig 5 euro kost :') _O- . Dat je minimaal tot je dertigste thuis moet wonen omdat er geen woningen zijn helpt natuurlijk ook niet mee.
Ik sta bijna wekelijks in cafés te werken voor jong spul, maar jij weet ook dit gelukkig beter.
pi_220550054
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:47 schreef Koettie het volgende:

Dus omdat jij de uitzondering bent, kunnen er geen algemene conclusies getrokken worden? Dus omdat er ergens een albino in Afrika rondloopt, heeft het gros van de Afrikanen geen donkere huidskleur?

Wetenschap is generaliseren, vooral wanneer het culturele studies zijn.
pi_220550057
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
Wil je een gedienstige en vrouwelijke vrouw dan zijn er ook andere mogelijkheden dus buiten Nederland
We weten inmiddels wel wat die mogelijkheden zijn.
Maar als westerse mannen dat massaal doen, krijgen ze in die landen dan geen vrouwentekort?
pi_220550080
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik sta bijna wekelijks in cafés te werken voor jong spul, maar jij weet ook dit gelukkig beter.
Klopt.

https://www.nu.nl/economi(...)t-koffiedrinken.html
blablablabla
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:17:36 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220550102
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik noemde een willekeurig voorbeeld. Je brengt nu a) een rangorde aan terwijl dat het punt niet is en b) gaat voorbij aan het punt dat de term mansplaining een algemene mannelijke eigenschap suggereert.

De term "vervelende man" doet dat niet.
Het is zoals de term zelf al suggereert een zodanig veel voorkomend verschijnsel bij mannen dat het een eigen woord verdient en elke vrouw kan je voorbeelden vertellen van keren dat hun eigen vakgebied door een leek aan ze werd uitgelegd, of dat ze niet mochten uitpraten omdat de mening van een man belangrijker was, of dat een man beargumenteerde dat de toon waarop ze te horen kregen dat ze geen gelijk hadden Zeer Vernederend was.

Onlangs nog de Wegenwacht aan de deur gehad. Ik kreeg alleen hallo en ja en nee vragen en er werd door mijn aanwijzingen heen gepraat. Toen mijn vriend precies hetzelfde als ik zei was het ineens een Zeer Belangrijke Aanwijzing. (De aanwijzing was: "Ik ruik een sterke benzinegeur als de motor loopt" maar dat kon niet want hij zag geen lek. Toen mijn vriend het zei was er ineens ergens een lek, dat moest wel, want: ze roken benzine!)
pi_220550104
Kom op zeg, als ik zie wie er hier een vriendin heeft dan is alles mogelijk voor de vrijgezelle man.
pi_220550127
Ik hou van mannen.
Mannen zijn leuk. Mannen kunnen heel lief zijn.
Sommige van mijn beste vrienden zijn man.

Maar ik verafschuw het als mannen heel zielig gaan zitten janken vanwege het al dan niet het veronderstelde onrecht dat hun werd aangedaan door vrouwen.
Waar hebben al die mannen in de afgelopen eeuwen dan voor gevochten? Hun mannelijk ego?
Of toch om vrouwen en kinderen te beschermen?
Waarom vechten mannen zo graag?
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:22:43 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220550137
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
We weten inmiddels wel wat die mogelijkheden zijn.
Maar als westerse mannen dat massaal doen, krijgen ze in die landen dan geen vrouwentekort?
nee nooit
Bekijk deze YouTube-video
Daar is de helft van de mannen een Ladyboy
Is daar een erkende derde sexe

Zijn ook hele llieve mensen , die ook op jacht zijn naar de westere man , en een 15% van het is post OP , de rest is pre op , maar gaat dat niet doen

quote:
AI-overzicht
Het exacte percentage 'ladyboys' (kathoeys in Thailand, bakla in de Filipijnen) dat pre-op (niet genitaal geopereerd) is, is moeilijk te bepalen, maar het is aanzienlijk hoger dan het percentage dat post-op is. Naar schatting is de overgrote meerderheid (ruim 90-95%) pre-op.

Hieronder volgen de details op basis van onderzoek en observaties:
Thailand (Kathoey)

Hoog percentage pre-op: Hoewel Thailand bekend staat als een centrum voor geslachtsveranderende operaties, ondergaat de meerderheid van de ladyboys geen volledige genitale operatie.

Focus op uiterlijk: Veel ladyboys in Thailand kiezen voor hormoonbehandelingen en borstvergroting, maar behouden hun mannelijke geslachtsdelen.
https://youtube.com/shorts/eHxVvqzEtmc?si=Zqf3oydeoKDL3IUE

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 10-04-2026 20:18:29 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220550167
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dus omdat jij de uitzondering bent, kunnen er geen algemene conclusies getrokken worden? Dus omdat er ergens een albino in Afrika rondloopt, heeft het gros van de Afrikanen geen donkere huidskleur?

Wetenschap is generaliseren, vooral wanneer het culturele studies zijn.
De algemene conclusies zijn zo algemeen dat er constant gepraat wordt over 'de mannen' en 'de vrouwen' terwijl er zoveel grijstinten zijn. Wetenschap is generaliseren maar dit gelul is vooral veel over en weer de schuld afschuiven.
pi_220550357
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja en? Mannen jagen toch zo graag?
Waarom zitten die mannen op tinder? Omdat ze willen neuken.
Liefst gratis.
Of in ieder geval zonder al te veel knellende banden.

Dit soort mannen moeten zichzelf maar weer opnieuw gaan uitvinden in de vrije natuur.
Jagen is leuk zolang het wat oplevert. Anders kun je net zo goed een escort bellen. Tijd is geld.
blablablabla
  Moderator / Colorchick vrijdag 10 april 2026 @ 19:55:15 #43
382129 crew  Donna
pi_220550500
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Om de week kom ik in het café maar daar is het echt wel gezellig druk hoor met verschillende leeftijden. Zo druk als het was toen ik 17/18 was? Nee dat niet, maar alsnog voldoende drukte om iemand te ontmoeten.

Ik ontmoet daar echt elke keer wel nieuwe mensen/mannen. En wat dan aantrekkelijk is? Dat ze het gewoon leuk en gezellig hebben met hun vrienden en niet als een lamme hond over je heen lopen te kwijlen. Echt zoveel mannen die dat doen, afschuwelijk.

Verder zijn er natuurlijk genoeg opties. Sport en andere clubjes, feestjes bij de buren, viavia bij vrienden op feestjes. Ik leer echt elke week nieuwe mensen kennen. En voor de ouders; op het schoolplein.
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:58:50 #44
396550 Richestorags
pi_220550527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is zoals de term zelf al suggereert een zodanig veel voorkomend verschijnsel bij mannen dat het een eigen woord verdient en elke vrouw kan je voorbeelden vertellen van keren dat hun eigen vakgebied door een leek aan ze werd uitgelegd, of dat ze niet mochten uitpraten omdat de mening van een man belangrijker was, of dat een man beargumenteerde dat de toon waarop ze te horen kregen dat ze geen gelijk hadden Zeer Vernederend was.

Onlangs nog de Wegenwacht aan de deur gehad. Ik kreeg alleen hallo en ja en nee vragen en er werd door mijn aanwijzingen heen gepraat. Toen mijn vriend precies hetzelfde als ik zei was het ineens een Zeer Belangrijke Aanwijzing. (De aanwijzing was: "Ik ruik een sterke benzinegeur als de motor loopt" maar dat kon niet want hij zag geen lek. Toen mijn vriend het zei was er ineens ergens een lek, dat moest wel, want: ze roken benzine!)
Dat geloof ik allemaal en dat is niet best. Het heeft -met alle respect- echter weinig met het punt te maken dat ik opbracht.

We hebben toch al de termen "vrouwonvriendelijk" of "misogeen" voor dat soort gedrag? Er zijn geen enkele andere woorden van veelkomende negatief beschouwde fenomen die een algemeniteit behorende bij het geslacht suggereren.

Een moordenaar noemen we een moordenaar, femicide noemen we femicide, een verkrachter noemen we een verkrachter. Niks van dat suggereert dat het een algemene eigenschap is behorende bij het geslacht. Als we die kant opgaan, wordt het wederzijds moddergooien.

Dát is het punt. Meer niet.
pi_220550530
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Jagen is leuk zolang het wat oplevert. Anders kun je net zo goed een escort bellen. Tijd is geld.
Mag ik effe een teiltje?
Met je 'Tijd is geld'.

Tijd is een abstract begrip en absoluut niet te meten.
Tijd is een uitvinding van mensen zoals jij.
Volgens mij bestaat tijd niet eens. Tenminste niet zoals wij tegen tijd aankijken.
pi_220550541
Het jagen noemen, dan weet je al genoeg :)
pi_220550549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:00 schreef Questular het volgende:
Het jagen noemen, dan weet je al genoeg :)
Jij weet helemaal niks.
En je reactie slaat ook nergens op.
pi_220550670
quote:

Mannen verlaten 6 tot 7 keer vaker hun hun vrouw als zij kanker heeft dan andersom.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  vrijdag 10 april 2026 @ 20:23:19 #49
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220550797
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:09 schreef galatea het volgende:

[..]
Mannen verlaten 6 tot 7 keer vaker hun hun vrouw als zij kanker heeft dan andersom.
Mensen met kanker verlaten zelden hun partner.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220550954
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:23 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Mensen met kanker verlaten zelden hun partner.
Lul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')