abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Colorchick dinsdag 14 april 2026 @ 14:44:55 #226
382129 crew  Donna
pi_220580039
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik zet het er alleen bij om aan te geven dat het mij geen zak uitmaakt of man of vrouw die rol aan neemt zodat je niet gelijk weer een of andere rant over egocentrische kutmannen begijnt.
Volgens mij is het financieel ook kut als je allebei 32 uur werkt omdat je dan (beide) vaak net buiten allerlei Toeslagen valt.
Ik heb hier helemaal niet gerant over egocentrische kutmannen. Anders kijk je even tegen wie je praat voordat je daarover van wal steekt.
pi_220580086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit zijn cijfers van 2025.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)aakt-weer-toegenomen
[..]
Kan zo snel niks vinden van een huidige percentage co-ouderschap maar het lijkt me sterk dat het in amper 10 jaar van 25 naar 90-100% gegaan is.
En fijn dat jij aangeeft het te kunnen combineren maar in de praktijk zullen de meeste vaders om 15:15 aan het werk zijn, of om 14:15 tegenwoordig aangezien veel scholen een continurooster hebben. Zou je kunnen kiezen voor naschoolse opvang maar Nederland is fiscaal zo ingericht dat het vaak voordeliger is dat moeder de kinderen dan gewoon heeft in plaats van naar de opvang te brengen. Ook vaak een wens van de moeder overigens.
Als je goed leest, dan zie je wat ik al eerder schreef, te weten dat de cijfers waar jij mee schermt een vertekend beeld geven. Want op basis van waar mijn kinderen wonen (bij mij), zou je zomaar eens kunnen denken dat ze volledig bij mij wonen, terwijl wij een co ouderschap hebben waarbij de kinderen ongeveer 60% van de tijd bij mij zijn (en fiscaal is er weinig te winnen bij ons, dus hebben we het maar gedaan op basis van bij wie ze het meest vertoeven).

Verder is het natuurlijk idioot om je kinderen doordeweeks maar niet te zien omdat je een extra grijpstuiver wil pakken. maar dat terzijde.

Hoe dan ook: ik heb nergens gezegd dat de keuze voor co ouderschap de meest gemaakte keuze is. Ik heb gezegd dat het de norm is als zijnde de basiskeuze. Daar kun je prima van afwijken, maar die afwijking bestaat tegenwoordig (gelukkig) steeds minder uit een versie waarbij de vader af en toe met de kinderen naar de Efteling gaat.

Voor sommigen misschien een rare kronkel, maar de meeste vaders nemen hun vaderschap tegenwoordig serieus en als ik in mijn omgeving kijk ken ik ook maar 1 voorbeeld van een 'man' die alleen eens in de twee weken in het weekend zijn dochter over de vloer heeft (met frisse tegenzin en ook vooral geen vriendjes en vriendinnetjes over de vloer), maar dat is dan ook zo'n ongelofelijke lamzak van een vader, dat je die met recht de uitzondering die de regel bevestigd kan noemen.
pi_220580173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je goed leest, dan zie je wat ik al eerder schreef, te weten dat de cijfers waar jij mee schermt een vertekend beeld geven. Want op basis van waar mijn kinderen wonen (bij mij), zou je zomaar eens kunnen denken dat ze volledig bij mij wonen, terwijl wij een co ouderschap hebben waarbij de kinderen ongeveer 60% van de tijd bij mij zijn (en fiscaal is er weinig te winnen bij ons, dus hebben we het maar gedaan op basis van bij wie ze het meest vertoeven).

Verder is het natuurlijk idioot om je kinderen doordeweeks maar niet te zien omdat je een extra grijpstuiver wil pakken. maar dat terzijde.

Hoe dan ook: ik heb nergens gezegd dat de keuze voor co ouderschap de meest gemaakte keuze is. Ik heb gezegd dat het de norm is als zijnde de basiskeuze. Daar kun je prima van afwijken, maar die afwijking bestaat tegenwoordig (gelukkig) steeds minder uit een versie waarbij de vader af en toe met de kinderen naar de Efteling gaat.

Voor sommigen misschien een rare kronkel, maar de meeste vaders nemen hun vaderschap tegenwoordig serieus en als ik in mijn omgeving kijk ken ik ook maar 1 voorbeeld van een 'man' die alleen eens in de twee weken in het weekend zijn dochter over de vloer heeft (met frisse tegenzin en ook vooral geen vriendjes en vriendinnetjes over de vloer), maar dat is dan ook zo'n ongelofelijke lamzak van een vader, dat je die met recht de uitzondering die de regel bevestigd kan noemen.
Dus je geeft enerzijds toe dat je kinderen zijn meer bij jou omdat ze bij jou wonen, maar als blijkt dat kinderen meer bij hun moeder wonen beweer je dat het "tegenwoordig eigenlijk altijd 50/50 is" qua verdeling. Je eigen situatie spreekt tegen wat je hier aan beweringen doet.
Je rept tevens over oude data maar het staat je vrij om nieuwe data aan te dragen die het tegendeel beweren. Co-ouderschap is ook maar net wat je afspreekt. Je zou ook kunnen afspreken 60/40 of zelfs 70/30 of om het weekend. Het co-ouderschap kan dus best de standaard zijn zijn maar het zegt niks over de feitelijke verdeling.

Tot die tijd blijf ik bij mij standpunt dat vrouwen (gemiddeld) vaker de kinderen hebben en meer zorg dragen dan de mannen. Zeker met hoe het gemiddelde mannenbrein werkt, het feit dat er niet zelden een tweede leg komt bij een jongere vrouw en dat vrouwen vaker alleen blijven en dat in 70% van alle scheidingen die keuze daarvoor bij de vrouw vandaan komt. Moeders kinderen moeilijker los kunnen laten, vrouwen toch al minder werken en zo zijn er nog wel wat redenen te bedenken.

Uit andere onderzoek door Het CBS blijkt ook dat hoewel mannen en vrouwen beiden de intentie uitspreken zorg en werktaken (nog) eerlijker willen verdelen daar in de praktijk amper groei in zit. En veel kinderen van gescheiden ouders ondervinden daar langdurig emotionele en psychische hinder van.

Al die feministische types die hun eigen carrière voorop alles stellen moeten lekker niet aan kinderen beginnen. Als je moeder wordt is dat tot ze de deur uit zijn je topprioriteit.
blablablabla
  dinsdag 14 april 2026 @ 20:19:42 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220582035
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik heb hier helemaal niet gerant over egocentrische kutmannen. Anders kijk je even tegen wie je praat voordat je daarover van wal steekt.
Elan zit gewoon vast in zijn bubbel, er valt niet met hem te praten. Ook niet als je zelf gewoon normaal discussieert.

Precies het type emotioneel onvolwassen zoals beschreven in de OP.
Resistance is futile.
pi_220582841
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Dus je geeft enerzijds toe dat je kinderen zijn meer bij jou omdat ze bij jou wonen, maar als blijkt dat kinderen meer bij hun moeder wonen beweer je dat het "tegenwoordig eigenlijk altijd 50/50 is" qua verdeling. Je eigen situatie spreekt tegen wat je hier aan beweringen doet.
Je rept tevens over oude data maar het staat je vrij om nieuwe data aan te dragen die het tegendeel beweren. Co-ouderschap is ook maar net wat je afspreekt. Je zou ook kunnen afspreken 60/40 of zelfs 70/30 of om het weekend. Het co-ouderschap kan dus best de standaard zijn zijn maar het zegt niks over de feitelijke verdeling.

Tot die tijd blijf ik bij mij standpunt dat vrouwen (gemiddeld) vaker de kinderen hebben en meer zorg dragen dan de mannen. Zeker met hoe het gemiddelde mannenbrein werkt, het feit dat er niet zelden een tweede leg komt bij een jongere vrouw en dat vrouwen vaker alleen blijven en dat in 70% van alle scheidingen die keuze daarvoor bij de vrouw vandaan komt. Moeders kinderen moeilijker los kunnen laten, vrouwen toch al minder werken en zo zijn er nog wel wat redenen te bedenken.

Uit andere onderzoek door Het CBS blijkt ook dat hoewel mannen en vrouwen beiden de intentie uitspreken zorg en werktaken (nog) eerlijker willen verdelen daar in de praktijk amper groei in zit. En veel kinderen van gescheiden ouders ondervinden daar langdurig emotionele en psychische hinder van.

Al die feministische types die hun eigen carrière voorop alles stellen moeten lekker niet aan kinderen beginnen. Als je moeder wordt is dat tot ze de deur uit zijn je topprioriteit.
Je bent de doelpalen aan het verschuiven.

Dit is wat je exact schreef:

quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 19:02 schreef Elan het volgende:

Kinderen gaan meestal na een scheiding bij hun moeder wonen. Dus als je een single mom wil daten of serieuze relatie zit je daar veel meer aan vast.

pi_220583301
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 21:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je bent de doelpalen aan het verschuiven.

Dit is wat je exact schreef:
[..]

Onzin.
Als die kinderen daar wonen omdat zij de hoofdzorgdrager is dan heb je daar constant rekening mee te houden.

Daar ging de discussie over. Volgens jou was het 50/50 terwijl dat in de praktijk zelden voorkomt. In je eigen situatie nota bene.
blablablabla
pi_220583826
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Onzin.
Als die kinderen daar wonen omdat zij de hoofdzorgdrager is dan heb je daar constant rekening mee te houden.

Daar ging de discussie over. Volgens jou was het 50/50 terwijl dat in de praktijk zelden voorkomt. In je eigen situatie nota bene.
Ik heb gezegd dat 50/50 de norm is, als in het basis uitgangspunt.

Dat het dan in de praktijk zelden exact 50/50 is, doet daar uiteraard niets aan af.

Jouw stelling dat kinderen vrijwel altijd bij de moeder wonen is simpelweg onjuist, in 2025 betrof dat slechts 23%.
pi_220583961
Wat als vrouwen nu zo vroeg mogelijk een kind nemen en pas daarna gaan studeren en carriere bouwen.
pi_220583973
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 23:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb gezegd dat 50/50 de norm is, als in het basis uitgangspunt.

Dat het dan in de praktijk zelden exact 50/50 is, doet daar uiteraard niets aan af.

Jouw stelling dat kinderen vrijwel altijd bij de moeder wonen is simpelweg onjuist, in 2025 betrof dat slechts 23%.
Nee 75%, je kunt namelijk maar op 1 adres ingeschreven staan en daar woon je volgens het gemeentelijk basisregister.

Die ouder is dan ook de hoofdverzorger en alle correspondentie rondom het kind komt bij hem of haar terecht.

Het basis uitgangspunt is theoretisch gelul. De praktijk leert dat moeders leeuwinnen zijn. Die kunnen em willen hun kroost helemaal niet verdelen. Blijven ook veel vaker alleen dan mannen.

En wanneer de ex-man eenmaal een nieuw neukertje gevonden heeft gaat vrijwel daar al zijn energie en vrije tijd naar toe. Niet zijn kinderen uit het vorige huwelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elan op 15-04-2026 00:50:24 ]
blablablabla
  Moderator / Colorchick woensdag 15 april 2026 @ 04:31:33 #235
382129 crew  Donna
pi_220584118
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee 75%, je kunt namelijk maar op 1 adres ingeschreven staan en daar woon je volgens het gemeentelijk basisregister.

Die ouder is dan ook de hoofdverzorger en alle correspondentie rondom het kind komt bij hem of haar terecht.
Lol. Een inschrijving heeft helemaal niets met het datingleven van die ouder te maken. Je weet het weer mooi te draaien. _O-
pi_220584473
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Het basis uitgangspunt is theoretisch gelul. De praktijk leert dat moeders leeuwinnen zijn. Die kunnen em willen hun kroost helemaal niet verdelen. Blijven ook veel vaker alleen dan mannen.

En wanneer de ex-man eenmaal een nieuw neukertje gevonden heeft gaat vrijwel daar al zijn energie en vrije tijd naar toe. Niet zijn kinderen uit het vorige huwelijk.
Leuke poging, maar jouw opmerking zag niet op het formele, maar het materiële.
pi_220584480
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 02:03 schreef Memeowitz het volgende:
[ x ]
Zeg, rot eens op met die incel shit van je! Enorme stoorzender die je bent.
pi_220586988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 04:31 schreef Donna het volgende:

[..]
Lol. Een inschrijving heeft helemaal niets met het datingleven van die ouder te maken. Je weet het weer mooi te draaien. _O-
Had het over serieuze relaties en niet dates, een seksdate kun je in een uurtje afhandelen.Hoeveel van je Tinderdates heb je mee naar huis genomen en aan je kinderen voorgesteld?

De meeste vrouwen zijn daar zeer voorzichtig mee en zullen erg kien zijn op hun vers verworven autonomie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elan op 15-04-2026 15:49:21 ]
blablablabla
pi_220587003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 07:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leuke poging, maar jouw opmerking zag niet op het formele, maar het materiële.
Die zaken gaan over het algemeen hand in hand.
Nog iets: Mannen willen na de scheiding vaak snel een nieuwe vaste relatie, dus de nieuwe partner van man heeft er ook nog wat over te zeggen. Niet het juridische aspect maar je kunt je voorstellen dat als zij er geen zin in heeft en hij het leuk wil hebben met haar de kinderen niet graag bij hem over de vloer zullen komen omdat de sfeer bedrukt is of er gevoelens van het derde wiel aan de wagen zullen optreden. Vier op de vijf kinderen ervaart emotionele afwezigheid van een van beide ouders na de scheiding, je kunt zelf wel invullen welke ouder dat over het algemeen zal zijn.

Dat hele 50/50 wat je predikt dat de norm zou zijn is utopisch gezwam.
blablablabla
pi_220587123
Laat staan als er een tweede leg bij zou komen en zij bij hem intrekt of ze samen wat huren of kopen _O-
blablablabla
pi_220587311
Het houdt Elan maar bezig zeg, je zou bijna zeggen dat een onbeantwoorde kinderwens uit een vroegere relatie Elan nog altijd dwars zit. Maar fijn dat hij dat even kan ventileren hier.
pi_220587754
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Die zaken gaan over het algemeen hand in hand.
In dezen dus niet, omdat je wettelijk maar 1 adres kan hebben en de keuze vaak vanuit fiscale overwegingen gemaakt wordt (wie krijgt het hoogste bedrag aan toeslagen).

Maar goed, blijf draaien. Dan heb je vast ook gelijk.
pi_220587780
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In dezen dus niet, omdat je wettelijk maar 1 adres kan hebben en de keuze vaak vanuit fiscale overwegingen gemaakt wordt (wie krijgt het hoogste bedrag aan toeslagen).

Maar goed, blijf draaien. Dan heb je vast ook gelijk.
Als het kind bij jou staat ingeschreven ben je de hoofdverzorger. Alles en iedereen die iets moet van of voor jouw kind komt bij jou terecht.
Je bent zelf nota bene het lichtende voorbeeld van hoe het in de praktijk werkt. Maar als jij denkt dat de man die tijdens het huwelijk vaak al emotioneel afwezig is (zie oorspronkelijke OP) na het overhandigen van de scheidingspapieren ineens wel betrokkenheid gaat tonen omdat D66-rechters 50/50 besluiten moet je dat vooral lekker geloven.
blablablabla
pi_220587787
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 07:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zeg, rot eens op met die incel shit van je! Enorme stoorzender die je bent.
Ben je gefrustreerd :')
pi_220587917
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Als het kind bij jou staat ingeschreven ben je de hoofdverzorger. Alles en iedereen die iets moet van of voor jouw kind komt bij jou terecht.
Je bent zelf nota bene het lichtende voorbeeld van hoe het in de praktijk werkt. Maar als jij denkt dat de man die tijdens het huwelijk vaak al emotioneel afwezig is (zie oorspronkelijke OP) na het overhandigen van de scheidingspapieren ineens wel betrokkenheid gaat tonen omdat D66-rechters 50/50 besluiten moet je dat vooral lekker geloven.
Ik geloof helemaal niet in het idiote beeld wat Debbie in haar column schetst. Om mij heen zie ik vrijwel uitsluitend betrokken vaders.
pi_220587925
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:22 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Nee, ik ben dan ook niet de incel.

Maar ik word een beetje moe van hoe jij dit topic dag in, dag uit probeert te verzieken.

Als je normaal mee discussieert, prima. Maar die incel shit: fuck off.
pi_220587942
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik ben dan ook niet de incel.

Maar ik word een beetje moe van hoe jij dit topic dag in, dag uit probeert te verzieken.

Als je normaal mee discussieert, prima. Maar die incel shit: fuck off.
Fuck zelf maar off eikel.

Je kunt erop ingaan als je het er niet mee eens bent. Maar gaan zeiken als een meisje helpt ook niet of wel?

Vrouwen klagen over eenzaamheid omdat het ze likes oplevert en aandacht. Dit is de trend. In feite zijn het de meeste mannen die pas echt eenzaam en alleen zijn. En dit doen deze mannen in stilte.
  Moderator / Redactie FP woensdag 15 april 2026 @ 18:40:18 #248
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220587951
Ga ergens anders ruzie maken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220587977
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:22 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Die tweets gaan veel te ver, een mening hoe controversieel ook is 1 ding maar die tweets zijn pure mysogenie. Bijzonder dat die mogen blijven staan.
blablablabla
pi_220588001
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik geloof helemaal niet in het idiote beeld wat Debbie in haar column schetst. Om mij heen zie ik vrijwel uitsluitend betrokken vaders.
Ik wel. Veel vrouwen strugglen met dat soort relaties.
Alleen is het een wisselwerking vaak niet alleen de schuld van de man. Vrouwen spelen vaker de schone schijn en zijn uitgecheckt, mannen checken daadwerkelijk uit.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')