---------------------quote:Trump: einde van een beschaving
In een nieuw bericht op sociale media dreigt president Trump dat "een hele beschaving vanavond zal uitsterven, om nooit meer terug te keren". Hij voegt eraan toe dat hij "niet wil dat het gebeurt, maar het waarschijnlijk wel zal gebeuren", omdat hij niet tot een vergelijk met het regime in Teheran kan komen.
Hoewel Trump vaker keiharde dreigementen heeft geuit tegen het Iraanse regime, was zijn toon zelden zo apocalyptisch als nu. Hij spreekt van "een van de meest belangrijke momenten in een lange en complexe geschiedenis van de wereld".
Volgens Trump zal hij een einde maken aan "47 jaar afpersing, corruptie en dood". Hij zegt te hopen dat de nieuwe leiders van het land "slimmer en minder radicaal zijn" en daarom ter elfder ure nog "iets prachtigs" kunnen bewerkstellingen met hem. "Wie weet, daar gaan we vanavond achter komen." Hij wenst ter afsluiting het Iraanse volk Gods zegen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-kargh-noord-iran
quote:In een nieuw bericht op sociale media dreigt president Trump dat "een hele beschaving vanavond zal uitsterven, om nooit meer terug te keren".
Ehm.....quote:Hij wenst ter afsluiting het Iraanse volk Gods zegen.
Liefst uit een hoog (genoeg) raam.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:29 schreef Ama het volgende:
Wanneer valt die man eens ongelukkig van de trap.
En de koning en maxima toch ook?quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef ootjekatootje het volgende:
En Mark Rutte zit over een paar uur naast hem?
Tsja, dat gebeurt nu eenmaal als de koeien in de lente vanuit de stal weer de wei in mogen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef Richestorags het volgende:
Deze man is lekker als een woeste stier door de wei aan het rennen.
https://www.omroepbrabant(...)koeien-wei-in-rennenquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef Richestorags het volgende:
Deze man is lekker als een woeste stier door de wei aan het rennen.
Als ze na afloop maar wel netjes en geordend in de wei gaan staanquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:59 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)koeien-wei-in-rennen
spuit 11 zie ik
o jaquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ze na afloop maar wel netjes en geordend in de wei gaan staan
Dat was mijn eerste gedachte ook. Genoeg gekken die dit ook in dit topic weer zullen goedpraten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gelukkig zijn er nog steeds users die deze man verdedigen!
Nou nee, het zou uitstekend zijn als het Iraanse regime verdwijnt. Het land niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:05 schreef ricky3 het volgende:
Wel beter dat een land als Iran gewoon verdwijnt
Ja joh, gewoon een hele beschaving van 90 miljoen mensen, hup, vernietigen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:05 schreef ricky3 het volgende:
Welnee, dan waren we of opgenomen in het derde rijk of maakten we deel uit van de Sovjet unie.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
Walgelijke droeftoeter met zijn patserpraatjes. Al die kutamerikanen zijn hetzelfde wat dat betreft, we zouden beter af zijn zonder dat schurftland op deze planeet.
Infantino probeerde het nog, maarja, als hij van die enge elitaire Nobelprijs mensen geen vredesprijs krijgt, dan hoeft hij ook niet meer aan vrede te denken.quote:
Helaas blijkt het Iraanse regime bereid te zijn om dat land naar de klote te laten gaan ipv eieren voor hun geld te kiezen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou nee, het zou uitstekend zijn als het Iraanse regime verdwijnt. Het land niet.
Er is zeker een weg terug, maar dat is lastig voor Trump, want dan moet ie over zijn ego heen stappen en toegeven dat hij gefaald heeft.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Helaas blijkt het Iraanse regime bereid te zijn om dat land naar de klote te laten gaan ipv eieren voor hun geld te kiezen.
Ik begin er van overtuigd te raken dat de Amerikanen zich hebben verkeken op deze militaire operatie en er is nu geen weg meer terug.
Natuurlijk is die er wel, maar een oorlog als deze kan maanden duren, geen weken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Helaas blijkt het Iraanse regime bereid te zijn om dat land naar de klote te laten gaan ipv eieren voor hun geld te kiezen.
Ik begin er van overtuigd te raken dat de Amerikanen zich hebben verkeken op deze militaire operatie en er is nu geen weg meer terug.
De oorlog an sich is niet gefaald.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is zeker een weg terug, maar dat is lastig voor Trump, want dan moet ie over zijn ego heen stappen en toegeven dat hij gefaald heeft.
Dat gaat niet gebeuren, dus een heel land de tering in werpen it is.
Dat heeft niets te maken met het krenken van Trumps ego maar eerder het signaal dat je afgeeft.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is zeker een weg terug, maar dat is lastig voor Trump, want dan moet ie over zijn ego heen stappen en toegeven dat hij gefaald heeft.
Dat gaat niet gebeuren, dus een heel land de tering in werpen it is.
Echt een land dat geschikt is voor een steentijdquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:24 schreef DrDentz het volgende:
Het is ook wel een moeilijk land om te veroveren met grondtroepen, al die bergen, en het is ook bizar groot. Je kan er niet makkelijk met tanks in.
[ afbeelding ]
Lijkt mij een goede manier om de (jonge) welwillende Iraniers mee te krijgen in een regime verandering. We maken je eerst helemaal kapot. Het lijkt wel een schooll bully.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
---------------------
Sneue klootzak is het. Vieze oorlogsmisdadiger met zn gedreig met genocide.
quote:A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don't want that to happen, but it probably will. However, now that we have Complete and Total Regime Change, where different, smarter, and less radicalized minds prevail, maybe something revolutionarily wonderful can happen, WHO KNOWS?
We will find out tonight, one of the most important moments in the long and complex history of the World. 47 years of extortion, corruption, and death, will finally end. God Bless the Great People of Iran!
Echt een genânte vertoning van die narcistische, megalomane kwal.quote:
Dat heeft ook niet gewerkt in Afghanistan, die mensen daar hebben een steentijd cultuur, religie en mentaliteit.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lijkt mij een goede manier om de (jonge) welwillende Iraniers mee te krijgen in een regime verandering. We maken je eerst helemaal kapot.
In Iran willen veel mensen wel iets anders dan dit. Men heeft wel hulp nodig. Maar niet van iemand als Trump met dit soort woorden. Straks krijg je dat je iedereen in het land tegen je krijgt. Zoals Irak. Daar help je niemand mee. En daarnaast wil Trump nooit helpen maar ergens aan verdienen. Hetzelfde verhaal bij de Ukrainen. Het ging hem om grondstoffen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat heeft ook niet gewerkt in Afghanistan, die mensen daar hebben een steentijd cultuur, religie en mentaliteit.
Dasht-e Lut Desert in eastern Iran taken in January 2019
[ afbeelding ]
Die regime change daar roept hij over. Alleen is er niets verandert. De nieuwe leider is bijna nog enger. En ze gaan door tot het eind. Geen deal.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:07 schreef DrDentz het volgende:
Je moet Trump een package deal bieden waarbij hij zich als 'winnaar' kan tonen aan het thuisfront. Dus die zeestraat open, regime change hoeft verder niet want volgens hem is dat al gebeurd door die oude Ayatollah te doden, en een oliedeal. Dat zou ik doen als ik Iran was, dan kom je goed weg.
Als Ik een regime leider van Iran was. Zou ik straat Hormuz gelijk op slot zetten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:07 schreef DrDentz het volgende:
Je moet Trump een package deal bieden waarbij hij zich als 'winnaar' kan tonen aan het thuisfront. Dus die zeestraat open, regime change hoeft verder niet want volgens hem is dat al gebeurd door die oude Ayatollah te doden, en een oliedeal. Dat zou ik doen als ik Iran was, dan kom je goed weg.
Jij gaat er dus vanuit dat Donald zich aan zijn woord zal houden. In dat geval zou ik vannacht maar opblijven, want zo'n spectaculaire uitbarsting van geweld zal je waarschijnlijk nooit meer kunnen zien.quote:
Als hij nu niks doet staat hij wel heel erg voor schut. Zeker bij zijn rechtse wapengekke achterban zal men hem als een loser neerzetten als hij zijn keutel intrekt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij gaat er dus vanuit dat Donald zich aan zijn woord zal houden. In dat geval zou ik vannacht maar opblijven, want zo'n spectaculaire uitbarsting van geweld zal je waarschijnlijk nooit meer kunnen zien.
Als het luchtalarm gaat zet ik de tv wel aanquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn er hier nog users die vannacht opblijven om 'het einde van een beschaving' mee te maken?
Vance is een enorme engnek, maar het is dan wel weer een isolationist die weinig op heeft met politieagentje spelen in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijjn beoogde opvolgers zijn minstens zo eng hoor
Ik woon hem 14km van Volkel vandaan, en vlakbij een belangrijke strategische brug over de Maas, dus ik zie de verblindende lichtflits vanzelf wel, en daarna is het gelijk over en uit.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn er hier nog users die vannacht opblijven om 'het einde van een beschaving' mee te maken?
Wachten tot 4 mei, wat een geduldquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het luchtalarm gaat zet ik de tv wel aan
Die is geen haar beter, zag hem net nog Iran bedreigen met kernwapens.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vance is een enorme engnek, maar het is dan wel weer een isolationist die weinig op heeft met politieagentje spelen in het Midden-Oosten.
Maar jij vind dat mooi.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Die is geen haar beter, zag hem net nog Iran bedreigen met kernwapens.
[ x ]
Dat ie braaf aan de lijn loopt uit opportunistische overwegingen betekent natuurlijk niet dat hij als president dezelfde acties had ondernomen. Iedereen in Maga kringen met ambitie weet dat je slaafs je loyaliteit aan Trump moet verkondigen als je enige kans wil hebben om zijn opvolger te zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Die is geen haar beter, zag hem net nog Iran bedreigen met kernwapens.
[ x ]
Dat gaat niet meer werken. De golfstaten werken nu samen met de Ukraine. Daarnaast heeft Iran zeeer waarschijnlijk niet genoeg raketten etc. om dit voort te zetten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Als Ik een regime leider van Iran was. Zou ik straat Hormuz gelijk op slot zetten.
Door de bombardement van VS zullen de Iraniers wanhopigen worden en daarom voor regime kiezen in hoop dat stabiel worden. Maar uiteindelijk zal die wanhopige mensen boos of kwaad worden en willen wraak. Dus Regime faciliteren hiervoor.
Paar jaartje later Break News... Aanslagen in VS.. Nou ja. Dat gaat eindeloos doorgaan totdat VS zelf toegeeft en aan Iran smeken ermee te stoppen.
Kortom het is schaakmat. VS kan dit alleen winnen als zij een oorlogsmisdaad begaan.
Ik denk dat de VS een aantal belangrijke infrastructurele plekken zal vernielen en dan weer een deadline opwerpt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Er gaat hier echt niks gebeuren hoor. En het Witte Huis heeft al gezegd geen kernwapens in te gaan zetten.
Hangt er vanaf hoe laat het begint. Net als bij voetbal bij mij.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:43 schreef Haags het volgende:
Ieder deelnemend land aan het komende WK voetbal zou dat schijthol toch gewoon moeten boycotten. Sodemieter op joh, idioot.
Iranezen zijn niet dom en ombeschaafd. Vaak redelijk goed opgeleide mensen zelfs die last hebben van het tuig dat aan de macht is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Iran is geen beschaafd land daar mis je niks aan, een stel haatbaarden die kinderen op doelen zetten die de VS mogelijk zullen bombarderen.
Die luxe hebben ze niet de olie raakt nu echt op en inflatie gaat door het dak ook in De VS.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de VS een aantal belangrijke infrastructurele plekken zal vernielen en dan weer een deadline opwerpt.
Juist. Wat Iran weer zal verwerpen, dus deze oorlog gaat nog wel even duren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de VS een aantal belangrijke infrastructurele plekken zal vernielen en dan weer een deadline opwerpt.
Een gevaarlijke, gestoorde en megalomane gek.quote:A whole civilization will die tonight [..]
&
[..] God bless the great people of Iran.
Dan had Trump mss wel meer back up gekregen van achterban. Al was de schutter toch ook een republikein volgens mij? Raarder was hoe dat is gegaan. Als je de beelden en uitleg ziet. Hoe kan men die man niet hebben gezien? Sniper teams stonden niet klaar op een bepaald dak.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe had de wereld eruit gezien als de kogel in de zomer van 2024 wel dodelijk was geweest?
Misschien was het wel in scène gezet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan had Trump mss wel meer back up gekregen van achterban. Al was de schutter toch ook een republikein volgens mij? Raarder was hoe dat is gegaan. Als je de beelden en uitleg ziet. Hoe kan men die man niet hebben gezien? Sniper teams stonden niet klaar op een bepaald dak.
Wie zijn dat dan wss?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijjn beoogde opvolgers zijn minstens zo eng hoor
Ik ben niet echt van de samenzweringen, maar ik vind het wel wat bijzonder dat je maar echt heeeeel erg weinig hoort over de afwikkeling van de aanslagen op Yrump.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan had Trump mss wel meer back up gekregen van achterban. Al was de schutter toch ook een republikein volgens mij? Raarder was hoe dat is gegaan. Als je de beelden en uitleg ziet. Hoe kan men die man niet hebben gezien? Sniper teams stonden niet klaar op een bepaald dak.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben niet echt van de samenzweringen, maar ik vind het wel wat bijzonder dat je maar echt heeeeel erg weinig hoort over de afwikkeling van de aanslagen op Yrump.
Is raar. En je had verwacht dat Trump TOTAAL uit zijn dak was gegaan. Viel er mee. Ik hou ook niet van die theorien.. Dit vraagt erom.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben niet echt van de samenzweringen, maar ik vind het wel wat bijzonder dat je maar echt heeeeel erg weinig hoort over de afwikkeling van de aanslagen op Yrump.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:12 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat wil jij er nog meer over weten dan?
Na dit debakel? Kan mij niet voorstellen.quote:
Rutte lacht, die vindt het een topactiequote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is toch jammer dat die moordaanslag in 2024 niet is gelukt....quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:29 schreef Ama het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)bommen_op_nederland/quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik woon hem 14km van Volkel vandaan, en vlakbij een belangrijke strategische brug over de Maas, dus ik zie de verblindende lichtflits vanzelf wel, en daarna is het gelijk over en uit.
Vance, Rubio, Scott, Cruz, en daarna ws een keer een Trump telg.quote:
Ja leuk maar als ze het ruhrgebied gaan nuken zit je 1e rangquote:Op dinsdag 7 april 2026 18:17 schreef PurifieR het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)bommen_op_nederland/
Zit ik net goed in M-Limburg.
Eens. Per direct uit zijn ambt zetten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:21 schreef Cherni het volgende:
Met dit soort uitsptaken behoor je meteen president af te zijn.
Dat bedacht ik mij ook. Maar China trekt zich nu ook meer terug in het 'normale; . Men steunt Rusland niet echt meer bijv.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:17 schreef DrDentz het volgende:
Als ik China was zou ik nu ff Taiwan innemen, niemand die het merkt
Ik zou als Taiwan zijnde massaal drones gaan inslaan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat bedacht ik mij ook. Maar China trekt zich nu ook meer terug in het 'normale; . Men steunt Rusland niet echt meer bijv.
Mwah, ik denk dat mijn kansen hier beter zijn dan in zo'n beetje de hele randstad. Verder ook flink voorraad in huis, inclusief geigerteller, NBC-maskers/pakken, water, generator etc.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja leuk maar als ze het ruhrgebied gaan nuken zit je 1e rang
https://nos.nl/artikel/26(...)igementen-tegen-iranquote:De "verharde retoriek" die de Amerikaanse president gebruikt, brengt een oplossing in het Midden-Oosten "verder uit het zicht". Dat is de reactie van premier Jetten op het dreigement van Trump op sociale media dat "een hele beschaving vanavond zal sterven".
Jetten (D66) zegt "zorgen" te hebben over geluiden dat de VS en Israël civiele infrastructuur in Iran dreigen aan te vallen. Onder meer spoorwegen, bruggen en energiecentrales worden daarbij genoemd.
Kaders internationaal recht
"Het aanvallen van civiele infrastructuur past niet binnen de kaders van het internationaal recht", zegt Jetten. Dreigen daarmee is "niet behulpzaam", maar de premier benadrukt dat de dreigementen (nog) niet zijn waargemaakt. "Ik mag hopen dat het bij teksten blijft, en niet tot daden komt de komende nacht."
Pete Hegseth is een zeolot (een fanaticus die alles op God betrekt). Ook een psychopaat die uit zijn ambt gezet moet worden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Mja, dat krijg je als je een stel religieuze extremisten in Trump's oor hebt fluisteren die letterlijk geloven dat een kernoorlog zorgt dat Jesus Christus terugkeert naar de aarde
Als je denkt dat zandbak handdoeken gevaarlijk zijn met kernwapens in handen, de VS is qua extremisme minstens net zo gevaarlijk op het moment.
Wat moet hij dan? In een wereld van Trump, Netanyahu, Kalas en Putin vind ik dat hij zijn hoofd nog koel houdtquote:Op dinsdag 7 april 2026 18:39 schreef MichaelScott het volgende:
Gelukkig kwam onze grote leider met een krachtige reactie op de woorden van Trump.
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)igementen-tegen-iran
Wanneer de bazen ("adviseurs") Peter Thiel (eigenaar Palentir), Steven Miller, Elon Musk en Steve Bannon het goed vindenquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:29 schreef Ama het volgende:
Inclusief een zekere lokale ayatollah.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van roepen dat het is voor de Iraniers tot het steunen van een genocide...quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:46 schreef Elan het volgende:
Eindelijk iemand die durft door te pakken. Weg met Iran
Oh, zeker wel hoor, ik denk dat als hij dit doorvoert, er binnen een maand van nu de kernbommen ons om de oren vliegen. Die man is echt compleet koekoek geworden...quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij gaat er dus vanuit dat Donald zich aan zijn woord zal houden. In dat geval zou ik vannacht maar opblijven, want zo'n spectaculaire uitbarsting van geweld zal je waarschijnlijk nooit meer kunnen zien.
Rutte is de enige die debiele plannetjes uit het hoofd weet te krijgen van deze oranje idioot.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Iran is een heel beschaafd land, alleen er zit een kanker regime.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:02 schreef Durmada het volgende:
Iedereen weer boos op de grote leider nu natuurlijk. Iran is toch al geen beschaafd land, hij zegt niets raars.
Dementie komt in allerlei soorten en maten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
---------------------
Nee ik hoor t morgen welquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rusland heeft de productie capaciteit van wapentuig in de afgelopen jaren flink opgevoerd ze maken op dit moment een kopie van de Iraanse shahed drone. Ik zie poetin wel er toe in staat om tijdelijk de Oekraïne wat minder te bestoken en wat van die dingen naar iran te verschepen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer werken. De golfstaten werken nu samen met de Ukraine. Daarnaast heeft Iran zeeer waarschijnlijk niet genoeg raketten etc. om dit voort te zetten.
Enige wat je daar ziet, zijn de tankers die boven de landen om Iran heen hangen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:30 schreef halfway het volgende:
https://globe.adsbexchange.com/
Klik op U rechtsboven en je hebt alle zichtbare militaire vliegtuigen
Ik kijk vanavond nog ff naar Steve, indien nodig ben ik dan het eerste bij de supermarkt om deze leeg te plunderen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nee ik hoor t morgen wel
Ik geloof er geen barst van
Hegseth is iemand op wie het gezegde "if the only tool in your toolbox is a hammer, everything will look like a nail" van toepassing is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Pete Hegseth is een zeolot (een fanaticus die alles op God betrekt). Ook een psychopaat die uit zijn ambt gezet moet worden.
Dat dusquote:Op dinsdag 7 april 2026 15:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
---------------------
Of vannacht al, als de sirenes je wakker maken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nee ik hoor t morgen wel
Ik geloof er geen barst van
quote:Civilization is composed of the structures, that is, the societal organizations, hierarchies, government, religion, communications, etc. A civilization can fall and the people will continue on to build a new civilization. It has happened many, many times in this world.
Er staat volgende week een staatsbezoek gepland samen met de koning, zou pijnlijk zijn voor het ego van Trump als dat niet meer doorging.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat moet hij dan? In een wereld van Trump, Netanyahu, Kalas en Putin vind ik dat hij zijn hoofd nog koel houdt
Die zullen ze wel niet hebben dan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als Iran zou dreigen met het openbaar maken van ongecensureerde Epstein files dan was Trump allang weer in z'n hok.
Nee de VS en Israël zijn het toonbeeld van beschavingquote:Op dinsdag 7 april 2026 19:02 schreef Durmada het volgende:
Iedereen weer boos op de grote leider nu natuurlijk. Iran is toch al geen beschaafd land, hij zegt niets raars.
Lol. Je zegt hier dat Trump pro Iraanse regime is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:31 schreef epicbeardman het volgende:
Mensen die niet goed Amerikaans kunnen zijn weer ziedend.
[..]
quote:A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen
Die hebben ze heus wel. Er staat alleen niks in wat Trump ook maar enigszins zou kunnen beschadigen in zijn eer.quote:
Vergeleken met Iran zijn het paradijzen op aarde in zo ongeveer elk opzicht.quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Nee de VS en Israël zijn het toonbeeld van beschaving
Dat zal hier in het land wel mee vallen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:15 schreef Drxx het volgende:
[..]
Of vannacht al, als de sirenes je wakker maken.
Ik weet het niet hoor, ik heb zo’n twee jaar World of Warcraft met Iraniërs gespeeld en dat waren serieus hartstikke relaxte, toffe gasten. Ik werd als enige Europeaan in hun Discord toegelaten en ze waren super gastvrij. Ze kwamen echt modern over totaal haaks op het regime dat daar aan de macht is. Ik vond ze best wel Europees en democratisch in hun manier van denken. Gewoon fijne mensen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:05 schreef ricky3 het volgende:
Die proberen af en toe wel wat, maar het is inmiddels voor iedereen wel duidelijk dat een president van de VS die zich niets aantrekt van de mening van de andere partij alles kan doen wat hij wil. Zeker als je daarnaast alle truukjes uit het dictator handboek toepast zoals allemaal eigen figuren neerzetten op de belangrijkste positiesquote:Op dinsdag 7 april 2026 20:49 schreef xzaz het volgende:
Krijgt dit alles wat tegengas van de democraten?
Ik hoorde laatst een steekhoudend argument waarom China juist steeds meer in de richting van een democratische rechtsstaat zal bewegen. Komt omdat de gemiddelde Chinees steeds welvarender word en ook hoger opgeleid is, een dergelijke bevolking pikt totalitarisme op zeker moment gewoon niet meer. We hebben het hier natuurlijk wél over 1,4 miljard mensen hè? Dat is even andere thee dan koffie als die een keer echt in opstand komen...quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat bedacht ik mij ook. Maar China trekt zich nu ook meer terug in het 'normale; . Men steunt Rusland niet echt meer bijv.
De meeste mensen in het Chinese regime zelf zijn ook hoogopgeleid, hetzelfde met het regime in Rusland en Iran. Een goede academische achtergrond zal niet meteen leiden tot een grotere drang voor een democratische rechtstaat.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:06 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst een steekhoudend argument waarom China juist steeds meer in de richting van een democratische rechtsstaat zal bewegen. Komt omdat de gemiddelde Chinees steeds welvarender word en ook hoger opgeleid is, een dergelijke bevolking pikt totalitarisme op zeker moment gewoon niet meer. We hebben het hier natuurlijk wél over 1,4 miljard mensen hè? Dat is even andere thee dan koffie als die een keer echt in opstand komen...
Blijkbaar hebben ze dat lef niet.quote:
Ik heb het dan ook over de bevolking van China, bestaande uit 1,4 miljard mensen...quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste mensen in het Chinese regime zelf zijn ook hoogopgeleid, hetzelfde met het regime in Rusland en Iran. Een goede academische achtergrond zal niet meteen leiden tot een grotere drang voor een democratische rechtstaat.
Iranezen zijn ook modern, ondanks alle Westerse propaganda.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, ik heb zo’n twee jaar World of Warcraft met Iraniërs gespeeld en dat waren serieus hartstikke relaxte, toffe gasten. Ik werd als enige Europeaan in hun Discord toegelaten en ze waren super gastvrij. Ze kwamen echt modern over totaal haaks op het regime dat daar aan de macht is. Ik vond ze best wel Europees en democratisch in hun manier van denken. Gewoon fijne mensen.
Helaas zie je in Nederland vooral de onderlaag van dat soort volk.
Dat zien we inderdaad in de VSquote:Op dinsdag 7 april 2026 21:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste mensen in het Chinese regime zelf zijn ook hoogopgeleid, hetzelfde met het regime in Rusland en Iran. Een goede academische achtergrond zal niet meteen leiden tot een grotere drang voor een democratische rechtstaat.
Misschien kunnen we ons beter vragen hoe deze idioot na een amateuristische coup en hetzelfde Twitter gedrag 6 a 10 jaar geleden er weer zitquote:Op dinsdag 7 april 2026 21:41 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze dat lef niet.
Hoe kan het dat deze volslagen idioot nog in het witte huis zit?
Ik had sympathie voor Trump. Hopelijk kan je mij die misstap vergevenquote:Op dinsdag 7 april 2026 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nee hoor. DM mij de link en ik plaats hem wel. Al dan niet in een spoiler omdat het een gare tweet is.quote:
Bij een hoop groepen wellicht, maar bij de Iraniërs hier die ik ken merk ik daar eigenlijk niets van en zijn ze net als jij beschrijft. Doen allemaal een vaak hoge opleiding of werk en blijven niet in hun eigen bubbel, hoop Nederlandse vrienden bijvoorbeeld. Vind het de best geïntegreerde groep uit die regio en heb het idee dat dit juist de jonge mensen zijn die het regime maar niets vinden en meer in lijn zitten met hoe hun samenleving daarvoor eruit zag.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Helaas zie je in Nederland vooral de onderlaag van dat soort volk.
Nee, onzin. Iraanse stedelingen zijn misschien redelijk 'modern' te noemen maar hoe verder je daarvandaan komt, hoe middeleeuwser het word.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Iranezen zijn ook modern, ondanks alle Westerse propaganda.
Het is een beetje vergelijkbaar met Marokko. Ook een islamitisch land maar de Iranezen zijn veel verder ontwikkeld. Natuurlijk alles is verboden daar maar ondergronds zullen ze vast cafe's hebben waar je een biertje kan drinken
Dat kun je ook zeggen over de Verenigde Staten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nee, onzin. Iraanse stedelingen zijn misschien redelijk 'modern' te noemen maar hoe verder je daarvandaan komt, hoe middeleeuwser het word.
Het probleem is dat de Democraten en Republikeinen zowat eensgezind zijn op dit gebied (omdat ze beide in de zakken van Israel zitten), de Democraten zijn er alleen op tegen dat de oorlog niet op een legale manier gestart isquote:Op dinsdag 7 april 2026 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die proberen af en toe wel wat, maar het is inmiddels voor iedereen wel duidelijk dat een president van de VS die zich niets aantrekt van de mening van de andere partij alles kan doen wat hij wil. Zeker als je daarnaast alle truukjes uit het dictator handboek toepast zoals allemaal eigen figuren neerzetten op de belangrijkste posities
Iedereen is wel eens naief, het siertje om te leren en soms gewoon je mening te veranderen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik had sympathie voor Trump. Hopelijk kan je mij die misstap vergeven
Goeie vraag.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:41 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze dat lef niet.
Hoe kan het dat deze volslagen idioot nog in het witte huis zit?
Idem hier. Zal er wel niet van wakker worden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:48 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik ga lekker slapen jongens. Kijken of we met een knal wakker gaan worden. Of helemaal niet meer
Geldt dit ook voor de VS?quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nee, onzin. Iraanse stedelingen zijn misschien redelijk 'modern' te noemen maar hoe verder je daarvandaan komt, hoe middeleeuwser het word.
Dit klinkt wel een beetje MAGAquote:Op dinsdag 7 april 2026 22:31 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het probleem is dat de Democraten en Republikeinen zowat eensgezind zijn op dit gebied (omdat ze beide in de zakken van Israel zitten), de Democraten zijn er alleen op tegen dat de oorlog niet op een legale manier gestart is
Hoe bedoel je? Mijn kritiek is dat de Democraten geen wezenlijke oppositie voeren tegen MAGA. Trump is impopulairder dan ooit en figuren als Schumer en Jeffries (basically de leiders van de partij) zijn nóg impopulairder.quote:Op dinsdag 7 april 2026 23:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit klinkt wel een beetje MAGA
Complottheorietjes zijn altijd leuk aan beide kanten van het spectrum. Voor de gemiddelde mens is dat gewoon een popcornmoment.quote:Op dinsdag 7 april 2026 23:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Mijn kritiek is dat de Democraten geen wezenlijke oppositie voeren tegen MAGA. Trump is impopulairder dan ooit en figuren als Schumer en Jeffries (basically de leiders van de partij) zijn nóg impopulairder.
Elke werkdag rond 18.30 als RTL Boulevard op tv komtquote:
Welke complottheorie heb je het over? AIPAC lobbyt gewoon openlijk bij beide partijenquote:Op dinsdag 7 april 2026 23:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Complottheorietjes zijn altijd leuk aan beide kanten van het spectrum. Voor de gemiddelde mens is dat gewoon een popcornmoment.
Sorry maar ik moest echt hard lachenquote:
"Hoelaat begint het nuken?" Zou Fritz Korbach vragen.quote:
Gewoon alle moslimlanden opdoeken. Scheelt hoop ellendequote:Op dinsdag 7 april 2026 16:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja joh, gewoon een hele beschaving van 90 miljoen mensen, hup, vernietigen.
Moet kunnen.
Adolf zou trots op je zijn geweest.
Mafklapper
Moslims zijn altijd raar......... ? Het Iraanse volk heeft al aangegeven hiermee (regime) klaar te zijn.quote:Op woensdag 8 april 2026 00:33 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Gewoon alle moslimlanden opdoeken. Scheelt hoop ellende
Je bent 5 minuten te laat. De deal is rond, de straat gaat open. Morgen wordt de maximum snelheid verhoogd naar 150km/u.quote:Op woensdag 8 april 2026 00:51 schreef Jaroon het volgende:
Okay. Het is nu avond. Ik ben vol verwachting.Ik ga altijd af op Fox news. Eerlijk en duidelijk.......:}
Lijkt mij veel voor grote schepen.....quote:Op woensdag 8 april 2026 01:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je bent 5 minuten te laat. De deal is rond, de straat gaat open. Morgen wordt de maximum snelheid verhoogd naar 150km/u.
Two more weeksquote:Based on conversations with Prime Minister Shehbaz Sharif and Field Marshal Asim Munir, of Pakistan, and wherein they requested that I hold off the destructive force being sent tonight to Iran, and subject to the Islamic Republic of Iran agreeing to the COMPLETE, IMMEDIATE, and SAFE OPENING of the Strait of Hormuz,I agree to suspend the bombing and attack of Iran for a period of two weeks.
This will be a double sided CEASEFIRE! The reason for doing so is that we have already met and exceeded all Military objectives, and are very far along with a definitive Agreement concerning Longterm PEACE with Iran, and PEACE in the Middle East.
We received a 10 point proposal from Iran, and believe it is a workable basis on which to negotiate. Almost all of the various points of past contention have been agreed to between the United States and Iran, but a two week period will allow the Agreement to be finalized and consummated. On behalf of the United States of America, as President, and also representing the Countries of the Middle East, it is an Honor to have this Longterm problem close to resolution. Thank you for your attention to this matter! President DONALD J. TRUMP
quote:Op woensdag 8 april 2026 05:33 schreef Michie_ het volgende:
Ik hoop zo dat het einde van Trump gênant en zo langzaam mogelijk is. Achterlijke idioot zorgt voor zoveel narigheid
quote:IK WIL BOWLEN!!!
hallo, hij heeft de FIFA vredes prijs hoor, die is veel beter dan de nobelprijsquote:
Dan moet je ontbijten met een fles whiskey om op hetzelfde niveau te zitten.quote:Op woensdag 8 april 2026 01:50 schreef Jaroon het volgende:
Je zal met Trump elke maandag een vergadering hebben, Er komt een punt dat je het niet pikt of je ben een meeloper.
Dat dusquote:Op woensdag 8 april 2026 05:33 schreef Michie_ het volgende:
Ik hoop zo dat het einde van Trump gênant en zo langzaam mogelijk is. Achterlijke idioot zorgt voor zoveel narigheid
*Pete Hegseth has entered the chat...quote:Op woensdag 8 april 2026 08:47 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dan moet je ontbijten met een fles whiskey om op hetzelfde niveau te zitten.
Dit inderdaad. Het is niet allemaal te meten in opleidingsniveau helaas. Je leeft in Amerika nu in een land waar de gezondheidszorg op zijn gat ligt, waar de 'leider' van het land ruzie heeft met de hele wereld (behalve Putin en Netanyahu uiteraard; want kontmaatjes) en er eigenlijk niet meer echt sprake is van een democratie.quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat zien we inderdaad in de VS
De beste universiteiten in het Westen, met tech staan ze op een maar verder de buiten steden zijn ze achterlijk
Helaas gaan we in Nederland ook die kant op. Want de arme "bezorgde burger" zie domme boer/tokkie
quote:Vance dreigt opnieuw: “Als Iran niet meewerkt, zal het ontdekken dat Trump niet met zich laat sollen”
De Amerikaanse vicepresident JD Vance heeft tijdens een interview aan het Mathias Corvinus Collegium in Hongarije gereageerd op het staakt-het-vuren tussen de VS en Iran van afgelopen nacht. Hij sprak van "goede ontwikkelingen", maar bedreigde Iran meteen. "Als de Iraniërs niet te goeder trouw meewerken, zullen ze zien dat president Trump niet met zich laat sollen", liet hij verstaan.
Vance noemde de operatie in het Midden-Oosten "een succes" voor de Verenigde Staten zelf. De VS slaagden er volgens hem in om het Iraanse leger te decimeren en de Straat van Hormuz te heropenen. In ruil daarvoor zal Iran niet meer aangevallen worden, ook niet door de bondgenoten van de Amerikanen. "Dat is de basis van deze fragiele wapenstilstand, die nu 8 tot 12 uur oud is", zei hij.
Volgens Vance vindt Trump de Iraniërs "betere onderhandelaars dan vechters". Dat lijkt alvast te kloppen, want volgens verschillende experts slaagden de Iraniërs erin om veel meer uit de brand te slepen dan de Amerikanen.
Vance waarschuwde echter ook meteen. Want naast Iraniërs die willen meewerken, zijn er volgens hem ook heel wat die dat níét willen. "De president heeft mij en het onderhandelingsteam opgedragen om in goed vertrouwen tot een overeenkomst te proberen komen. Als de Iraniërs dat ook doen, denk ik dat we een deal kunnen sluiten. Als ze gaan liegen en bedriegen en de fragiele wapenstilstand ondergraven, denken ze beter twee keer na. Want we hebben nog steeds duidelijke militaire, diplomatieke en economische macht. Als Iran niet hetzelfde doet als wij bij de onderhandelingen, zal het ontdekken dat de president van de Verenigde Staten niet met zich laat sollen."
https://www.hln.be/iran/oorlog-amerika-iran~ac88fede/
Hij zal z'n gedreig en gedram binnenkort wel weer op Groenland of Cuba richten, lijkt me.quote:Op woensdag 8 april 2026 06:12 schreef Eightyone het volgende:
Op naar het volgende 'ik bombardeer jullie allemaal kapot'-ultimatum.
Ik heb steeds zo'n beeld van die vent, achter de schermen:quote:Op woensdag 8 april 2026 13:35 schreef Hathor het volgende:
Steeds als je denkt dat het niet gekker kan met die zak met kluiven komt hij weer met iets anders waarvan je van je stoel dondert van het lachen.
Dit worden nog 3 lange jaren.
Mafkeesquote:Op woensdag 8 april 2026 00:33 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Gewoon alle moslimlanden opdoeken. Scheelt hoop ellende
Ik zag al menig social media account met de coordinaten van Mar-a-Lagoquote:Op dinsdag 7 april 2026 23:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Kan niet iemand dreigen met het einde van Trump?
Geeft toch alleen maar ellende man. Steniging, besnijdenissen, gedwongen (kind) huwelijken, onderdrukkende kleding, Enz. Je bent zelf een Mafkeesquote:
Het een sluit het ander niet uit. Iran is ook gewoon een kutland.quote:Op woensdag 8 april 2026 19:40 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Samenvatting hier wel voor iemand die gelijk naar pagina 9 ging, merendeel klonk in dit topic als Gretatje. Wanneer gaat zij met de boot naar Iran?
De VS erkent de jurisdictie van het internationaal strafhof niet (of niet meer?), ik ben niet zeker of dat al zo was of dat Trump-puppet aka Krasnov dat had besloten nadat Putin op de opsporinglijst was geplaatst.quote:Op woensdag 8 april 2026 05:02 schreef DuvalBrood het volgende:
Trump is een oorlogsmisdadiger die internationale verdragen en wetten aan zijn laars gelapt heeft, hierom moet hij gearresteerd worden en in Den Haag berecht worden, net zoals Milosevic. Zelfde geld voor Netanjahu, Putin, en veel andere 'wereld leiders' (ook het Iraanse regime).
Een nieuwe internationale vredesmacht moet ze allemaal stuk voor stuk ontvoeren, en in Den Haag berechten. Al die testosteron gevulde mongolen dat het zijn, die onze wereld met oorlog en vernieling naar de klote werken, allemaal om hun eigen zakken te vullen met geld en hun ego's te boosten.
Maar goed, gaat nooit gebeuren. Want de slechten winnen in deze wereld en de goeden lijden, altijd.
Hebben ze volgens mij nooit erkent. Met hun den Hague invasion act ingevoerd door bush in 2002 omdat hij bang was dat Amerikaanse oorlogsmisdadigers in Irak eens vervolgd zouden kunnen worden.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De VS erkent de jurisdictie van het internationaal strafhof niet (of niet meer?), ik ben niet zeker of dat al zo was of dat Trump-puppet aka Krasnov dat had besloten nadat Putin op de opsporinglijst was geplaatst.
Yep, maar geestverwanten worden ondertussen ingewerkt.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:40 schreef Solispolar het volgende:
Wat een zegen voor de wereld zou het zijn als Trump, Putin, Kim, Netanyahu, Orban (en dan mist ik er vast nog wat) gewoon eens spontaan de ogen zouden sluiten. Jezus wat een ellende roept een handjevol mensen over ons allemaal af..
Ja, er zijn wel meer kutlanden in de wereld. En op bepaalde delen van de wereld vechten ze elkaar al sinds mengheugenis de pan uit. Maar hoe kan het toch dat alle in brand staat sinds de oranje leider op zijn plek zit?quote:Op donderdag 9 april 2026 00:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Iran is ook gewoon een kutland.
Eerder begonnen en verloren omdat die zo extreem achterlijk isquote:
quote:Op donderdag 9 april 2026 12:40 schreef Solispolar het volgende:
Wat een zegen voor de wereld zou het zijn als Trump, Putin, Kim, Netanyahu, Orban (en dan mist ik er vast nog wat) gewoon eens spontaan de ogen zouden sluiten. Jezus wat een ellende roept een handjevol mensen over ons allemaal af..
Klopt, er ligt zelfs een scenario klaar om Den Haag aan te vallen als ze er daar een voormalig POTUS willen berechten. En geloof maar dat ze dat menen.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De VS erkent de jurisdictie van het internationaal strafhof niet (of niet meer?), ik ben niet zeker of dat al zo was of dat Trump-puppet aka Krasnov dat had besloten nadat Putin op de opsporinglijst was geplaatst.
Dan staan er wel weer nieuwe mafkezen op, dat gaat zo al eeuwen lang.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:40 schreef Solispolar het volgende:
Omdat die ventquote:Op donderdag 9 april 2026 12:48 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja, er zijn wel meer kutlanden in de wereld. En op bepaalde delen van de wereld vechten ze elkaar al sinds mengheugenis de pan uit. Maar hoe kan het toch dat alle in brand staat sinds de oranje leider op zijn plek zit?
En dit. Van mij mogen ze allemaal vandaag nog ter aarde storten.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:40 schreef Solispolar het volgende:
Dunning Kruger.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat die vent
1. volstrekt incapabel voor die job is.
2. hij dat zelf niet in de gaten heeft.
3. hij denkt dat hij fantastisch is.
4. hij een veel te grote bek heeft.
5. en nog een groter ego.
Zie m'n vorige post.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan staan er wel weer nieuwe mafkezen op, dat gaat zo al eeuwen lang.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |