Vers geklikt.quote:
Volgens mij hebben we nog wel evenquote:Op zondag 29 maart 2026 08:58 schreef bedachtzaam het volgende:
nog even posten voordat de stekker er uit gaat.
Een minuut nog.quote:Op zondag 29 maart 2026 08:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we nog wel even
Nee nog wel langerquote:
Ik dacht dat Fok! om 9 uur dicht ging en niet zou opvallenquote:
Scherp oog!quote:Op zondag 29 maart 2026 09:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik dacht dat Fok! om 9 uur dicht ging en niet zou opvallen
Zou om 9:00 zijn toch?quote:
Nou we zijn er nog zo te zienquote:
2 weken kan best lang zijn.quote:
Jouw oog?quote:
@iteejer gaat het doen.quote:
Gaat lekker daar bij de FOMquote:Op zondag 29 maart 2026 09:02 schreef LTVDK het volgende:
Weer de volksliederen in omgekeerde volgorde
Zure Britse upper class ventje.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:03 schreef pmponer het volgende:
George was de vorige keer al niet blij toen hij wel op het podum stond, zal nu nog wel erger zijn.
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:02 schreef Danny het volgende:
@:iteejer is onderweg, dus any moment gaat de boel eruit
Dat voor een compleet nieuwe motorleverancier.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Maar het viel me alles mee dat Red Bull nog redelijk mee kan in de race.
Gasly en Max reden wel een beetje in het grote nietsquote:Op zondag 29 maart 2026 09:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Dus nog eerder dan half 10.quote:
Gaat de verhuizing zo lang duren?quote:
Kan ook zijn dat iteejer niet zo hard rijdt, moet ook even harvesten en deployenquote:
Misschienquote:Op zondag 29 maart 2026 09:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Gaat de verhuizing zo lang duren?
Iedereen ff maand opzeggen. Laat ze maar extra zweten daar.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:04 schreef pmponer het volgende:
Viaplay allemaal incourante zaken aan het pluggen om die maand maar "vol" te krijgen
We doen iets met SBK, oh ja NLS en hadden we al gezegd, Max in theater
Ik ben er nooit aan begonnen, heerlijk.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen ff maand opzeggen. Laat ze maar extra zweten daar.
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat iteejer niet zo hard rijdt, moet ook even harvesten en deployen
Droogneuken/rijden om voorzichtig met de servers te rijden. Alsof er een mingvaas achterin ligt.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat iteejer niet zo hard rijdt, moet ook even harvesten en deployen
Goede reminder, zin om eens lekker voor de Superbikes te gaan zitten vandaag. Alleen beetje kut als HBO het niet meer heeft want ik wil weekeinde één nog terugkijkenquote:Op zondag 29 maart 2026 09:04 schreef pmponer het volgende:
Viaplay allemaal incourante zaken aan het pluggen om die maand maar "vol" te krijgen
We doen iets met SBK, oh ja NLS en hadden we al gezegd, Max in theater
Maar is traditie. Misschien helemaal afschaffen. Geen hond die er wat om geeft.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:07 schreef heywoodu het volgende:
Kap maar gewoon met dat volkslied voor de constructeur, dat kan niemand wat schelen en haalt altijd de sfeer weg voor de winnaar
Is het ook.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Droogneuken/rijden om voorzichtig met de servers te rijden. Alsof er een mingvaas achterin ligt.
Als ze kaput gaan, dan is het fijn om jullie gekend te hebben.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Droogneuken/rijden om voorzichtig met de servers te rijden. Alsof er een mingvaas achterin ligt.
Superbikes al niet meer gezien na Xaus en Hodgson. Hou het allemaal niet meer bijquote:Op zondag 29 maart 2026 09:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goede reminder, zin om eens lekker voor de Superbikes te gaan zitten vandaag. Alleen beetje kut als HBO het niet meer heeft want ik wil weekeinde één nog terugkijken
Het volkslied voor de winnende coureur moet je gewoon houden natuurlijk, dat is het moment dat iedereen (met fatsoen) even stil is voor de winnaar. Maar die mooie sfeer is weg met die voor de constructeur, dat is meer "oh ja, even deze uitzitten nog".quote:Op zondag 29 maart 2026 09:07 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Maar is traditie. Misschien helemaal afschaffen. Geen hond die er wat om geeft.
Dat konden ze totaal niet.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Kan bijna niks aan stuk tegenwoordig.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als ze kaput gaan, dan is het fijn om jullie gekend te hebben.
Maar ze zijn oudquote:Op zondag 29 maart 2026 09:09 schreef pmponer het volgende:
[..]
Kan bijna niks aan stuk tegenwoordig.
Allesquote:Op zondag 29 maart 2026 09:09 schreef pmponer het volgende:
[..]
Alles kan stuk als je maar een beetje moeite doet.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:09 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja. Spullen, servers, relaties, alles.quote:
Niet met de top maar dat moeten we ook niet verwachten.quote:
Dit ja.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Alles kan stuk als je maar een beetje moeite doet.
Dit jaar en volgend jaar niet nee.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet met de top maar dat moeten we ook niet verwachten.
Ramen.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja. Spullen, servers, relaties, alles.
Verstappen kan nog enigszins mee omdat hij een klasse beter is dan de rest, en dan nog komt hij Gasly niet voorbij. Hadjar geeft een veel reeler beeld van de RB en die rijdt gewoon achteruit en is trager dan Audi.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet met de top maar dat moeten we ook niet verwachten.
Arme @yvonnequote:Op zondag 29 maart 2026 09:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja. Spullen, servers, relaties, alles.
Ik hoop wel dat ze volgend seizoen dicht bij de top zitten.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit jaar en volgend jaar niet nee.
Dichterbij.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze volgend seizoen dicht bij de top zitten.
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Hopelijk wordt @:Iteejer niet de Pierre Waché van FOK!
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:13 schreef -XOR- het volgende:
"Kimi needs to go to driving school to learn to release the clutch"
~Toto Wolff
Ik merk er nog niks van.quote:
Hou van julliequote:
Mighty fine recovery.quote:
quote:
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het ging nu langzamer te werken.
Leuk om jullie gekend te hebben
quote:
Broodjes tijd.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het ging nu langzamer te werken.
Leuk om jullie gekend te hebben
Als een haas vandoor.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nou, daar zal je hem hebben
Het verschil tussen Bearman en Leclerc
[ afbeelding ]
Oh?quote:Op zondag 29 maart 2026 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
We hebben hier al iedereen weggestuurd @:Thestigsdutchcousin.
Ik denk niet dat we Verstappen volgend jaar nog in de F1 gaan zien.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze volgend seizoen dicht bij de top zitten.
Dit is al een oudequote:Op zondag 29 maart 2026 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
We kunnen straks niet de nieuwe rpm nabespreken
quote:Some context: this was originally released on Patreon back on 28th June 2025. But I feel this should also be released to the commonwealth now.
Mentionen werkt ook niet meer lekkerquote:
Colin?quote:Op zondag 29 maart 2026 09:22 schreef pmponer het volgende:
Als je wilt lachen, dan zou ik die SBK video van mij ook even bekijken.
Fan van Edwards
Geen punt erachterquote:Op zondag 29 maart 2026 09:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mentionen werkt ook niet meer lekker
Godverdomme filthy pig in nan grave.quote:
Blij dat ik dat ik de patreon abo heb opgezegd.quote:
quote:
Die wordt wakker wanneer de boel weer online is.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:Nattekat ligt nog steeds in zijn poezenmand?
Weet ik toch.quote:
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:26 schreef pmponer het volgende:
[..]
Die wordt wakker wanneer de boel weer online is.
Die moet goed uitgerust zijn voor zijn date.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:Nattekat ligt nog steeds in zijn poezenmand?
Ik wens zijn date dan sterkte.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die moet goed uitgerust zijn voor zijn date.
Heb ik weer iets gemist in KSC?quote:Op zondag 29 maart 2026 09:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die moet goed uitgerust zijn voor zijn date.
quote:
Ja, kom er eens wat vaker.quote:
Niet tot het einde willen blijvenquote:
Ik kom al weinig in de ESF SC. Blijkbaar staat mij hoofd er niet naar.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, kom er eens wat vaker.
Wat hier trouwens ook opvallend aan is is natuurlijk dat George zijn achterlichten wel netjes knipperen (om het opladen aan te duiden) en die van Colapinto niet.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nou, daar zal je hem hebben
Het verschil tussen Bearman en Leclerc
Dat is inderdaad wel een puntje ja.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat hier trouwens ook opvallend aan is is natuurlijk dat George zijn achterlichten wel netjes knipperen (om het opladen aan te duiden) en die van Colapinto niet.
Ik moet nog ontbijten vandaag. De was doen, opruimen, kattenbakken verschonen.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:34 schreef pmponer het volgende:
[..]
De zon lokt, en ik moet nog naar buiten vandaag.
Nu nog ontbijten? Het is bijna lunchtijd.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik moet nog ontbijten vandaag. De was doen, opruimen, kattenbakken verschonen.
Dan wordt het brunch.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:36 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nu nog ontbijten? Het is bijna lunchtijd.
Max heeft ook zin het theater blijkt uit zijn reactie
Bijna lunchquote:Op zondag 29 maart 2026 09:36 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nu nog ontbijten? Het is bijna lunchtijd.
Max heeft ook zin het theater blijkt uit zijn reactie
(itjer staat nog bij een fastnet paal?)
van 6 tot 10 is toch een 4 uurs tijdvakquote:Op zondag 29 maart 2026 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bijna lunch
Ik moet ook nog ontbijten![]()
Niet onlogisch als die vorig jaar streed om de titel en nu niet eens een Alpine kan pakkenquote:Op zondag 29 maart 2026 09:37 schreef heywoodu het volgende:
Dat interview met Verstappen![]()
Zo klaar mee, het kan hem ook gewoon niks meer schelen
Vanwege medicatie moet ik een halfuur wachten met eten en toen zat ik de race te kijken + hier te modden. Dan vergeet je dat je moet vreten.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:39 schreef heywoodu het volgende:
Hier ook bijna lunch, ontbijt is toch alweer een uur of 3,5 geleden
Misschien een defect aan de Alpine van Colapinto. In ieder geval voer voor nadere analyse vanuit de teams zelf.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een puntje ja.
Max wil niet gefrustreerd doen, maar...
alsin achterop komend verkeer zit altijd fout?quote:Op zondag 29 maart 2026 09:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien een defect aan de Alpine van Colapinto. In ieder geval voer voor nadere analyse vanuit de teams zelf.
Maar evengoed: blijf erbij dat Ollie beter had kunnen opletten
In de regel zit degene achter fout, dat wel. En het lijkt alsof Ollie het snelheidsverchil zwaar onderschatquote:Op zondag 29 maart 2026 09:47 schreef pmponer het volgende:
[..]
alsin achterop komend verkeer zit altijd fout?
Als er geen indicatie komt, dan kan de reactie uitvergroot worden en dan kom je kennelijk op het gras. Ik zie het niet als een fout (niet voldoende opletten).
Of het nu druk leggen is, of het nu echt is.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:37 schreef heywoodu het volgende:
Dat interview met Verstappen![]()
Zo klaar mee, het kan hem ook gewoon niks meer schelen
Ja klopt, maar hij krijgt geen indicatie dat het verschil zo achterlijk groot is.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In de regel zit degene achter fout, dat wel. En het lijkt alsof Ollie het snelheidsverchil zwaar onderschat
Behalve dat die zichzelf gruwelijk dichtbij ziet komen.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:50 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hij krijgt geen indicatie dat het verschil zo achterlijk groot is.
3 dames? sister wives?quote:Op zondag 29 maart 2026 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of het nu druk leggen is, of het nu echt is.
Max heeft wel gelijk. En een hoop WDC's hebben een F1 pauze gehad he. Hij heeft alles bereikt wat er is. Heeft 3 dames rondlopen thuis, kan misschien wel ff leuke dingen gaan doen nu. Zn dochtertje zien opgroeien ook, meer koters maken met Kelly wat sws geen straf is denk ik
Vooruit dan maar.quote:Op zondag 29 maart 2026 18:10 schreef Nattekat het volgende:
Geen verkeerde race, maar nog steeds verneukt door dat kunstmatige gejojo.
Dat is mijn conclusie en daar moet u het mee doen.
Leuk dat je in ieder geval niet één en al negatief bentquote:Op zondag 29 maart 2026 18:10 schreef Nattekat het volgende:
Dikke knie. Kwam hij er nog goed vanaf.quote:
Gekneusde knie. Het snelheidsverschil was ook bizar groot.quote:Op zondag 29 maart 2026 18:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dikke knie. Kwam hij er nog goed vanaf.
Ja dat ook. Hier hadden de coureurs ook voor gewaarschuwd.quote:Op zondag 29 maart 2026 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Gekneusde knie. Het snelheidsverschil was ook bizar groot.
Voor mijn gevoel zijn met deze autos de eerste tien minuten even leuk en daarna wordt het vrij gezapig en voorspelbaar afgezien van het soort onvoorspelbare zaken dat je liever niet ziet zoals die crash van Bearman.quote:Op zondag 29 maart 2026 18:10 schreef Nattekat het volgende:
Ja en dat is alleen nu nog leuk, Mercedes heeft nu een maand om de start ook voor elkaar te krijgen en dan zijn de eerste 10 ronden ook niet meer leuk.quote:Op zondag 29 maart 2026 18:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn met deze autos de eerste tien minuten even leuk en daarna wordt het vrij gezapig en voorspelbaar afgezien van het soort onvoorspelbare zaken dat je liever niet ziet zoals die crash van Bearman.
Als kijker liever dit dan 53 rondjes naar auto's kijken die niet kunnen inhalen.quote:Op zondag 29 maart 2026 18:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn met deze autos de eerste tien minuten even leuk en daarna wordt het vrij gezapig en voorspelbaar afgezien van het soort onvoorspelbare zaken dat je liever niet ziet zoals die crash van Bearman.
ja zekerquote:Op zondag 29 maart 2026 19:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als kijker liever dit dan 53 rondjes naar auto's kijken die niet kunnen inhalen.
Bakuquote:Op zondag 29 maart 2026 19:26 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb mijn F1TV abbo gestopt. Wat een neppe zooi is F1 geworden met deze regels. Ik ga niet betalen om Formula E te kijken.
Constant liften in 130r... een inhaal actie in de chicane is niet meer wie er een goede run heeft en laat kan remmen maar wie minder lift... Heb welgeteld 1 actie gezien die nog enigzins indrukwekkend was, de rest allemaal mushroom mode and harvesting acties.
Bearman met 50G de muur in omdat ze met 90km/u verschil spoon in gaan
Gelukkig is Jeddah gecancelled want dat wordt anders wachten op een dikke crash met al die blinde bochten en snelheids verschillen.
Monaco.quote:
Buku verwacht ik enorme snelheidsverschillen en superclippingquote:
En flinke crashes denk ik.quote:Op zondag 29 maart 2026 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Buku verwacht ik enorme snelheidsverschillen en superclipping
Well Done Bakuquote:
Wat hadden ze vorig jaar ook alweer?quote:Op zondag 29 maart 2026 19:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als kijker liever dit dan 53 rondjes naar auto's kijken die niet kunnen inhalen.
In Monaco speelt energiemanagement waarschijnlijk een kleine rol, dus dat wordt qua kwali nog wel het leukste.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
Dat het inhalen de laatste seizoenen matig was maakt deze gimmick inhaalcrap niet beter. Misschien is het beide wel gewoon een beetje ruk. Of het nu een DRS train is of een anti race batterij knopje.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat hadden ze vorig jaar ook alweer?
Oh ja één positiewisseling in de top 10 de hele race, en een semi-mini opwindend momentje in de pitlane van Max en Lando.
Dat was fucking it.
[ afbeelding ]
Dan snap ik heel goed dat mensen het vandaag wel prima vonden.
Al kan je wel zeggen: vorig jaar was de kwali het hoogtepunt met een uitblinkende Max. En kwali is dit jaar niet echt leuk te noemen.
Maar ja, willen we dan gewoon een leuke show of willen we de beste tegen elkaar zien strijden.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh ja één positiewisseling in de top 10 de hele race, en een semi-mini opwindend momentje in de pitlane van Max en Lando.
Dat was fucking it.
[ afbeelding ]
Al kan je wel zeggen: vorig jaar was de kwali het hoogtepunt met een uitblinkende Max. En kwali is dit jaar niet echt leuk te noemen.
Dat is wel het ding: racing "creėren" cq "forceren" met bloedsnelle auto's je krijgt altijd wel ergens een manco.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat het inhalen de laatste seizoenen matig was maakt deze gimmick inhaalcrap niet beter. Misschien is het beide wel gewoon een beetje ruk. Of het nu een DRS train is of een anti race batterij knopje.
2 Mercedessen of 2 McLarens zoals vorig jaar die een Max opjagen, natuurlijk dat is ook best leuk en het zit wel meer in de DNA van de sport, als je het benadert van oudsher.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar ja, willen we dan gewoon een leuke show of willen we de beste tegen elkaar zien strijden.
Het kan saai gevonden worden maar het is ook een prestatie om geen fouten te maken ondanks een Lando of Oscar die er graag voorbij gaan en elk foutje gelijk zullen uitbuiten.
Zo hebben we het zo vaak gezien ook toen Max achter de Mercedes van Lewis of Valtteri aan ging, of Michael Schumacher - Mika.
Dat is voor mij toch de ziel van de F1 die ze om zeep geholpen hebben met deze regels.
Eens.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar ja, willen we dan gewoon een leuke show of willen we de beste tegen elkaar zien strijden.
Het kan saai gevonden worden maar het is ook een prestatie om geen fouten te maken ondanks een Lando of Oscar die er graag voorbij gaan en elk foutje gelijk zullen uitbuiten.
Zo hebben we het zo vaak gezien ook toen Max achter de Mercedes van Lewis of Valtteri aan ging, of Michael Schumacher - Mika.
Dat is voor mij toch de ziel van de F1 die ze om zeep geholpen hebben met deze regels.
Dat had ik wel gedachtquote:
Als ik hier een schuldige zou moeten aanwijzen (buiten degene die het reglement heeft gefinaliseerd) zeg ik wel 80:20 in het nadeel van Colapinto.quote:
Het probleem is niet Colapinto, het probleem is de motor en de reglementen. Als de ene motor gaat harvesten en de ander juist gaat deployen krijg je enorme snelheidsverschillen.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als ik hier een schuldige zou moeten aanwijzen (buiten degene die het reglement heeft gefinaliseerd) zeg ik wel 80:20 in het nadeel van Colapinto.
Colapinto begint ineens acceleratie te verliezen als een gek, en dan nog zo verdedigen.kan niet. Al is het voor Colapinto ook moeilijk in te schatten hoe hard Bearman aankomt, evenals het voor Bearman onverwachts was dat Colapinto ineens zo inzakt.
Misschien dus toch wel een reglementsding.
Maar goed: George die hetzelfde probleem kreeg als Franco, blijft gewoon netjes aan de rechterkant voor Leclerc.
[ afbeelding ]
Maar jij ziet ook wel dat George al vrij snel snelheid verliest en dus energie aan het winnen is, zie de lichten.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als ik hier een schuldige zou moeten aanwijzen (buiten degene die het reglement heeft gefinaliseerd) zeg ik wel 80:20 in het nadeel van Colapinto.
Colapinto begint ineens acceleratie te verliezen als een gek, en dan nog zo verdedigen.kan niet. Al is het voor Colapinto ook moeilijk in te schatten hoe hard Bearman aankomt, evenals het voor Bearman onverwachts was dat Colapinto ineens zo inzakt.
Misschien dus toch wel een reglementsding.
Maar goed: George die hetzelfde probleem kreeg als Franco, blijft gewoon netjes aan de rechterkant voor Leclerc.
[ afbeelding ]
Quali zal nooit wat worden met deze auto's. Zowel de kwalificatie zelf niet, als wel dat we dag erna toch altijd een complete wisseling zien. Voorin nog meer dan achterin.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat was fucking it.
[ afbeelding ]
Fantastisch ! Ritsen vanaf hier !quote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat de voorlopige uitkomst gaat zijn dat wanneer je superclipping hebt je genoeg ruimte moet geven aan degene achter jou
Maar dat gebeurt ook automatisch.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat de voorlopige uitkomst gaat zijn dat wanneer je superclipping hebt je genoeg ruimte moet geven aan degene achter jou
mwah, Colapinto had imo iets naar de binnenkant moeten gaan ipv op de racelijn blijven rijdenquote:
Wordt leuk in Monacoquote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
"Charles heeft meer dan genoeg ruimte", ja omdat George de helderheid van geest heeft om veilig rechts te houden.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar jij ziet ook wel dat George al vrij snel snelheid verliest en dus energie aan het winnen is, zie de lichten.
Bij Colapinto gebeurt dat later en op een minder fijne plek in dat bochtige deel.
Charles heeft meer dan genoeg ruimte en ziet ruim op tijd dat de lichten knipperen bij George terwijl Oliver word verrast en moet uitwijken.
Afstand bedoel ik.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"Charles heeft meer dan genoeg ruimte", ja omdat George de helderheid van geest heeft om veilig rechts te houden.
George en Colapinto hebben vrijwel hetzelfde probleem op hetzelfde moment in de ronde. Ik heb het namelijk gecheckt ook met geluid, zodra zij versnelling 7 bereiken schiet de motor in de recharge. Oftewel zoveel verschil zit er niet in deze situaties. Behalve dan dat George hier toont dat die intelligentie heeft in tegenstelling tot Franco.
Waarom zou hij van de racelijn af gaan? Hij ligt toch voor en gaat zo hard als dat de auto kan. Laat een ander er maar omheen rijden (ipv inhalen)quote:Op zondag 29 maart 2026 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, Colapinto had imo iets naar de binnenkant moeten gaan ipv op de racelijn blijven rijden
De motor vooral inderdaad, want in deze motor zat ook gewoon een fout. Allebei Mercedes motor die dezelfde fout nagenoeg maken.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Het probleem is niet Colapinto, het probleem is de motor en de reglementen. Als de ene motor gaat harvesten en de ander juist gaat deployen krijg je enorme snelheidsverschillen.
Gelukkig slaan we dit jaar Jeddah over.
Er zit echt wel een paar honderd meter tussen die beide situaties.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"Charles heeft meer dan genoeg ruimte", ja omdat George de helderheid van geest heeft om veilig rechts te houden.
George en Colapinto hebben vrijwel hetzelfde probleem op hetzelfde moment in de ronde. Ik heb het namelijk gecheckt ook met geluid, zodra zij versnelling 7 bereiken schiet de motor in de recharge. Oftewel zoveel verschil zit er niet in deze situaties. Behalve dan dat George hier toont dat die intelligentie heeft in tegenstelling tot Franco.
Tuurlijk zal er vast verschil tussen zitten, maar dat maakt voor de verantwoordelijkheid van de voorste rijder niet uit.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:25 schreef pmponer het volgende:
[..]
Er zit echt wel een paar honderd meter tussen die beide situaties.
Dat doet hij toch ook niet? hij glijdt misschien wat daar maar opent zijn stuur niet.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tuurlijk zal er vast verschil tussen zitten, maar dat maakt voor de verantwoordelijkheid van de voorste rijder niet uit.
Namelijk niet als een dwaas gaan lopen weaven als je motor in de superclipping schiet.
Ik vind hem toch wel significant, en laat, naar links bewegen. En hij weet dat zijn auto decelereert.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:29 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat doet hij toch ook niet? hij glijdt misschien wat daar maar opent zijn stuur niet.
Dit zal inderdaad de beste oplossing zijn voor als het weer een keer mocht gebeuren.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
En veel eerder dus ruim voor die knik.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind hem toch wel significant, en laat, naar links bewegen. En hij weet dat zijn auto decelereert.
Hij had simpelweg George moeten repliceren. Al is dat moeilijk want die actie van George kwam 15 ronden later.
Ik zou er niet te veel woorden meer aan vuil maken als ik jou was. Want George is goed en anderen niet.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En veel eerder dus ruim voor die knik.
Miami al met die rechte glooiende stukken. Wordt geniaal als je deze regels haat.quote:Op zondag 29 maart 2026 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Buku verwacht ik enorme snelheidsverschillen en superclipping
Daar gaat het me niet eens om, volgens mij is objectief vast te stellen dat George hier toch echt de betere keuze maakte. Maar als je het daar niet mee eens bent ook prima.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:37 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik zou er niet te veel woorden meer aan vuil maken als ik jou was. Want George is goed en anderen niet.
Laten we maar blij zijn dat ze niet in Jeddah hoeven te rijden.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Miami al met die rechte glooiende stukken. Wordt geniaal als je deze regels haat.
Kan niet wachten
....
Prima, die baan heeft na 2021 en 2022 nooit meer geleverd.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Laten we maar blij zijn dat ze niet in Jeddah hoeven te rijden.
Een unicum na drie racesquote:Op zondag 29 maart 2026 21:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit zal inderdaad de beste oplossing zijn voor als het weer een keer mocht gebeuren.
Het is te hopen van niet, tot nu toe is het een unicum geweest en hopelijk blijft dat het.
"veel eerder"quote:Op zondag 29 maart 2026 21:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En veel eerder dus ruim voor die knik.
Alle Mercedes gemotoriseerde auto's bij elkaar hebben 6.000 kilometer geracet, en nu komt het één keer voor met twee auto's in één race.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:49 schreef Adames het volgende:
[..]
Een unicum na drie races
Als je niks aanpast gebeurt dit gewoon snel opnieuw
Die zijn er wel, minder kw aan energie maar langer inzetbaar is een mogelijkheid.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:01 schreef Nia het volgende:
Zouden ze net zoals ze in het verleden tank pitstops hadden nu battery pitstops kunnen invoeren? Een stuks of 4, weet ik veel, waardoor de jongens op de baan gewoon ongehinderd voluit kunnen racen? Ik ben maar een volkomen leek op dit gebied maar er moeten toch meer mogelijkheden zijn?
Ongehinderd voluit kunnen racen is moeilijk mogelijk met alleen een accu, tenzij je hem (zoals pre 2026) puur als aanvulling gebruikt op een brandstofmotor.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:01 schreef Nia het volgende:
Zouden ze net zoals ze in het verleden tank pitstops hadden nu battery pitstops kunnen invoeren? Een stuks of 4, weet ik veel, waardoor de jongens op de baan gewoon ongehinderd voluit kunnen racen? Ik ben maar een volkomen leek op dit gebied maar er moeten toch meer mogelijkheden zijn?
Ze kunnen op dit moment niet eens 1 rondje voluit rijden, dus wanneer moet je die pitstops dat doen? Elke lap?quote:Op zondag 29 maart 2026 22:01 schreef Nia het volgende:
Maakt het wel leuker, anderen voorbij gaan in de pits en de crew na de race overspannen naar huis.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze kunnen op dit moment niet eens 1 rondje voluit rijden, dus wanneer moet je die pitstops dat doen? Elke lap?
Zoals veldrijden: 2x per ronde kunnen wisselenquote:Op zondag 29 maart 2026 22:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maakt het wel leuker, anderen voorbij gaan in de pits en de crew na de race overspannen naar huis.
Ja die rijden een stuk langzamer en hebben een veel groter pakket aan boord.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Ik heb even AI modus gevraagd hoe een Formule E race gaat: Een race duurt 45 minuten plus één ronde. In tegenstelling tot Formule 1 is er geen pitstop voor bandenwissel nodig, omdat de batterij de hele race meegaat. Dus in de Formule E kunnen ze al 45 minuten rijden met een batterij?
en een ander type circuitquote:Op zondag 29 maart 2026 22:19 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja die rijden een stuk langzamer en hebben een veel groter pakket aan boord.
Maar vast niet 45 minuten vol gas.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Ik heb even AI modus gevraagd hoe een Formule E race gaat: Een race duurt 45 minuten plus één ronde. In tegenstelling tot Formule 1 is er geen pitstop voor bandenwissel nodig, omdat de batterij de hele race meegaat. Dus in de Formule E kunnen ze al 45 minuten rijden met een batterij?
Formule E rijdt op veredelde kartbaansquote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
In Formule E is de batterij ook 10x zo groot. En ze rijden een stuk langzamer dan in F1.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Dus in de Formule E kunnen ze al 45 minuten rijden met een batterij?
In de F1 is de algehele techniek toch een stuk geavanceerder? En nu rijden ze in de F1 nog maar voor 50% elektrisch?quote:Op zondag 29 maart 2026 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Formule E is de batterij ook 10x zo groot. En ze rijden een stuk langzamer dan in F1.
Geavanceerd of niet, de batterij in F1 is gewoon superklein. En daarom zo leeg.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:24 schreef Nia het volgende:
[..]
In de F1 is de algehele techniek toch een stuk geavanceerder? En nu rijden ze in de F1 nog maar voor 50% elektrisch?
F1 is 45% elektrischquote:Op zondag 29 maart 2026 22:24 schreef Nia het volgende:
[..]
In de F1 is de algehele techniek toch een stuk geavanceerder? En nu rijden ze in de F1 nog maar voor 50% elektrisch?
quote:Op zondag 29 maart 2026 22:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zo mooi hoe Ziggy erbij staat na afloop van de race
[ afbeelding ]
Ik snak naar de mening van kenners @:3rr0r en @:zipportal
Nee, ze hebben 55kw en dat is goed voor 60 procent van de raceafstand. (GEN4)quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Dit is niet van de speld ofzo? Is dit een echte quote van de Wereldkampioen?quote:Op zondag 29 maart 2026 23:02 schreef Sjemmert het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk al die inhaalacties ! Wat een spanning !![]()
![]()
Ik weet niet of de quote echt is, maar hij zegt hier dat hij na zijn inhaalactie ineens geen batterijvermogen meer had, waardoor Hamilton hem voorbij vloog. Ik lees niets over dat hij niet wilde inhalenquote:Op maandag 30 maart 2026 07:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dit is niet van de speld ofzo? Is dit een echte quote van de Wereldkampioen?
Ik wilde niet inhalen maar kon niet anders?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt de quote wel gelezen? Dat is letterlijk waar hij mee begint.quote:Op maandag 30 maart 2026 07:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik weet niet of de quote echt is, maar hij zegt hier dat hij na zijn inhaalactie ineens geen batterijvermogen meer had, waardoor Hamilton hem voorbij vloog. Ik lees niets over dat hij niet wilde inhalen
Oh j*zus, ja, ik zie het! Maar hij bedoelt hier natuurlijk dat het gedrag van de auto hem tot bijrijder maakt. Natuurlijk wil hij inhalen, maar dan wel intentioneel, op zijn manier.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:07 schreef pmponer het volgende:
[..]
Je hebt de quote wel gelezen? Dat is letterlijk waar hij mee begint.
Nu na 3 gps komen ze zelf ook achter wat Max 3 jaar terug voorspelde?quote:Op zondag 29 maart 2026 23:13 schreef Starflyer het volgende:
Misschien dat er toch nog wat aan de verhouding ICE en MGU gedaan gaat worden.
[ x ]
Tja, ze luisteren wel vaker nietquote:Op maandag 30 maart 2026 09:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu na 3 gps komen ze zelf ook achter wat Max 3 jaar terug voorspelde?
Stelletje dwazen.
De batterij moet hele race volhouden en de batterij is enorm zwaar. +- 50 kilo zwaarder dan bijvoorbeeld een F1 auto.. al is het geen F1 meer maar goed!quote:Op zondag 29 maart 2026 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Formule E is de batterij ook 10x zo groot. En ze rijden een stuk langzamer dan in F1.
Hij sloeg de spijer op de kop in post race interview hij gebruikte de powerboost op laatse moment omdat hij gewoon weet dat zodra hij een boost gebruikt de batterij leeg is en hij gewoon weer op die zelfde manier word ingehaald!quote:Op maandag 30 maart 2026 08:15 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Oh j*zus, ja, ik zie het! Maar hij bedoelt hier natuurlijk dat het gedrag van de auto hem tot bijrijder maakt. Natuurlijk wil hij inhalen, maar dan wel intentioneel, op zijn manier.
En zelfs in de FE hebben ze hetzelfde probleem als in de F1 met dat de verschillende strategieėn ervoor zorgen dat de snelheidsverschillen te groot zijn. Daarover hebben de Formule E coureurs al een gezamenlijke brief naar de FIA gestuurd.quote:Op maandag 30 maart 2026 04:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, ze hebben 55kw en dat is goed voor 60 procent van de raceafstand. (GEN4)
Daarnaast hebben ze een regenererend vermogen van 700kw waarmee de benodigde 40 procent terug gewonnen wordt tijdens het remmen.
je omschrijft de grootste factor zelf. De race duurt slechts 45 minuten. Qua topsnelheid is generatie 3 van Formule E al op de 320 kilometer per uur. Bijkomend is dat Formule E alleen stratencircuits uitzoekt waar geen lange rechte stukken bij zitten. Dat komt de efficiėntie dan weer ten goede.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Ze zien het Rally scenario naderen met al die ontevreden coureurs. Rovanpera haatte hybrids zo erg dat hij het rallyrijden ervoor opgaf en Ogier is parttime medewerker geworden bij Toyota, ook nadat de FIA de hybrids afschaftequote:Op zondag 29 maart 2026 23:13 schreef Starflyer het volgende:
Misschien dat er toch nog wat aan de verhouding ICE en MGU gedaan gaat worden.
[ x ]
4 Megajoule. Dat is hetzelfde aan energie als in 0.1liter benzine zit.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geavanceerd of niet, de batterij in F1 is gewoon superklein. En daarom zo leeg.
Ik ben al heel benieuwd naar November en hoop dat ze ook meer op normale circuits zullen gaan rijden want dat moet geen probleem meer zijn met een standaard vermogen van 450kw voor de race.quote:Op maandag 30 maart 2026 16:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En zelfs in de FE hebben ze hetzelfde probleem als in de F1 met dat de verschillende strategieėn ervoor zorgen dat de snelheidsverschillen te groot zijn. Daarover hebben de Formule E coureurs al een gezamenlijke brief naar de FIA gestuurd.
600 tot 800 pk zou voldoende moeten zijn ja.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben al heel benieuwd naar November en hoop dat ze ook meer op normale circuits zullen gaan rijden want dat moet geen probleem meer zijn met een standaard vermogen van 450kw voor de race.
Attackmode met 600kw is volgens mij zowel voor de kwalificatie ronde als ook inhalen tijdens de race en dat maakt inderdaad dat de verschillen groot kunnen gaan zijn, goed dat ze zich laten horen dus.
Zelf heb ik het ook niet gevolgd maar zag wel de info over de nieuwe GEN4 dus ik zou je vraag niet zomaar kunnen beantwoorden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
600 tot 800 pk zou voldoende moeten zijn ja.
Omdat ik geen FE volger ben ff een vraag. Is de FE trouwens geheel gemanaged als klasse door de FIA? Niet iets waar er nog een vergelijkbaar orgaan als FOM tussen zit?
Volgens mij wordt de Formule E gemanaged door zichzelf, niet door de FIA. De FIA stelt (net als hij de F1) de regels op, maar de uitvoering ligt bij de Formule E organisatie zelf, onder leiding van Alejandro Agag.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
600 tot 800 pk zou voldoende moeten zijn ja.
Omdat ik geen FE volger ben ff een vraag. Is de FE trouwens geheel gemanaged als klasse door de FIA? Niet iets waar er nog een vergelijkbaar orgaan als FOM tussen zit?
50g, noem het maar meevallen.quote:Op donderdag 2 april 2026 12:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vind het best meevallen, werd goed afgeremd door het asfalt, barrier, en bandenstapels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |