En flinke crashes denk ik.quote:Op zondag 29 maart 2026 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Buku verwacht ik enorme snelheidsverschillen en superclipping
Well Done Bakuquote:
Wat hadden ze vorig jaar ook alweer?quote:Op zondag 29 maart 2026 19:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als kijker liever dit dan 53 rondjes naar auto's kijken die niet kunnen inhalen.
In Monaco speelt energiemanagement waarschijnlijk een kleine rol, dus dat wordt qua kwali nog wel het leukste.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
Dat het inhalen de laatste seizoenen matig was maakt deze gimmick inhaalcrap niet beter. Misschien is het beide wel gewoon een beetje ruk. Of het nu een DRS train is of een anti race batterij knopje.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat hadden ze vorig jaar ook alweer?
Oh ja één positiewisseling in de top 10 de hele race, en een semi-mini opwindend momentje in de pitlane van Max en Lando.
Dat was fucking it.
[ afbeelding ]
Dan snap ik heel goed dat mensen het vandaag wel prima vonden.
Al kan je wel zeggen: vorig jaar was de kwali het hoogtepunt met een uitblinkende Max. En kwali is dit jaar niet echt leuk te noemen.
Maar ja, willen we dan gewoon een leuke show of willen we de beste tegen elkaar zien strijden.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh ja één positiewisseling in de top 10 de hele race, en een semi-mini opwindend momentje in de pitlane van Max en Lando.
Dat was fucking it.
[ afbeelding ]
Al kan je wel zeggen: vorig jaar was de kwali het hoogtepunt met een uitblinkende Max. En kwali is dit jaar niet echt leuk te noemen.
Dat is wel het ding: racing "creëren" cq "forceren" met bloedsnelle auto's je krijgt altijd wel ergens een manco.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat het inhalen de laatste seizoenen matig was maakt deze gimmick inhaalcrap niet beter. Misschien is het beide wel gewoon een beetje ruk. Of het nu een DRS train is of een anti race batterij knopje.
2 Mercedessen of 2 McLarens zoals vorig jaar die een Max opjagen, natuurlijk dat is ook best leuk en het zit wel meer in de DNA van de sport, als je het benadert van oudsher.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar ja, willen we dan gewoon een leuke show of willen we de beste tegen elkaar zien strijden.
Het kan saai gevonden worden maar het is ook een prestatie om geen fouten te maken ondanks een Lando of Oscar die er graag voorbij gaan en elk foutje gelijk zullen uitbuiten.
Zo hebben we het zo vaak gezien ook toen Max achter de Mercedes van Lewis of Valtteri aan ging, of Michael Schumacher - Mika.
Dat is voor mij toch de ziel van de F1 die ze om zeep geholpen hebben met deze regels.
Eens.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar ja, willen we dan gewoon een leuke show of willen we de beste tegen elkaar zien strijden.
Het kan saai gevonden worden maar het is ook een prestatie om geen fouten te maken ondanks een Lando of Oscar die er graag voorbij gaan en elk foutje gelijk zullen uitbuiten.
Zo hebben we het zo vaak gezien ook toen Max achter de Mercedes van Lewis of Valtteri aan ging, of Michael Schumacher - Mika.
Dat is voor mij toch de ziel van de F1 die ze om zeep geholpen hebben met deze regels.
Dat had ik wel gedachtquote:
Als ik hier een schuldige zou moeten aanwijzen (buiten degene die het reglement heeft gefinaliseerd) zeg ik wel 80:20 in het nadeel van Colapinto.quote:
Het probleem is niet Colapinto, het probleem is de motor en de reglementen. Als de ene motor gaat harvesten en de ander juist gaat deployen krijg je enorme snelheidsverschillen.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als ik hier een schuldige zou moeten aanwijzen (buiten degene die het reglement heeft gefinaliseerd) zeg ik wel 80:20 in het nadeel van Colapinto.
Colapinto begint ineens acceleratie te verliezen als een gek, en dan nog zo verdedigen.kan niet. Al is het voor Colapinto ook moeilijk in te schatten hoe hard Bearman aankomt, evenals het voor Bearman onverwachts was dat Colapinto ineens zo inzakt.
Misschien dus toch wel een reglementsding.
Maar goed: George die hetzelfde probleem kreeg als Franco, blijft gewoon netjes aan de rechterkant voor Leclerc.
[ afbeelding ]
Maar jij ziet ook wel dat George al vrij snel snelheid verliest en dus energie aan het winnen is, zie de lichten.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als ik hier een schuldige zou moeten aanwijzen (buiten degene die het reglement heeft gefinaliseerd) zeg ik wel 80:20 in het nadeel van Colapinto.
Colapinto begint ineens acceleratie te verliezen als een gek, en dan nog zo verdedigen.kan niet. Al is het voor Colapinto ook moeilijk in te schatten hoe hard Bearman aankomt, evenals het voor Bearman onverwachts was dat Colapinto ineens zo inzakt.
Misschien dus toch wel een reglementsding.
Maar goed: George die hetzelfde probleem kreeg als Franco, blijft gewoon netjes aan de rechterkant voor Leclerc.
[ afbeelding ]
Quali zal nooit wat worden met deze auto's. Zowel de kwalificatie zelf niet, als wel dat we dag erna toch altijd een complete wisseling zien. Voorin nog meer dan achterin.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat was fucking it.
[ afbeelding ]
Fantastisch ! Ritsen vanaf hier !quote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat de voorlopige uitkomst gaat zijn dat wanneer je superclipping hebt je genoeg ruimte moet geven aan degene achter jou
Maar dat gebeurt ook automatisch.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat de voorlopige uitkomst gaat zijn dat wanneer je superclipping hebt je genoeg ruimte moet geven aan degene achter jou
mwah, Colapinto had imo iets naar de binnenkant moeten gaan ipv op de racelijn blijven rijdenquote:
Wordt leuk in Monacoquote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
"Charles heeft meer dan genoeg ruimte", ja omdat George de helderheid van geest heeft om veilig rechts te houden.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar jij ziet ook wel dat George al vrij snel snelheid verliest en dus energie aan het winnen is, zie de lichten.
Bij Colapinto gebeurt dat later en op een minder fijne plek in dat bochtige deel.
Charles heeft meer dan genoeg ruimte en ziet ruim op tijd dat de lichten knipperen bij George terwijl Oliver word verrast en moet uitwijken.
Afstand bedoel ik.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"Charles heeft meer dan genoeg ruimte", ja omdat George de helderheid van geest heeft om veilig rechts te houden.
George en Colapinto hebben vrijwel hetzelfde probleem op hetzelfde moment in de ronde. Ik heb het namelijk gecheckt ook met geluid, zodra zij versnelling 7 bereiken schiet de motor in de recharge. Oftewel zoveel verschil zit er niet in deze situaties. Behalve dan dat George hier toont dat die intelligentie heeft in tegenstelling tot Franco.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |