Waarom zou hij van de racelijn af gaan? Hij ligt toch voor en gaat zo hard als dat de auto kan. Laat een ander er maar omheen rijden (ipv inhalen)quote:Op zondag 29 maart 2026 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, Colapinto had imo iets naar de binnenkant moeten gaan ipv op de racelijn blijven rijden
De motor vooral inderdaad, want in deze motor zat ook gewoon een fout. Allebei Mercedes motor die dezelfde fout nagenoeg maken.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Het probleem is niet Colapinto, het probleem is de motor en de reglementen. Als de ene motor gaat harvesten en de ander juist gaat deployen krijg je enorme snelheidsverschillen.
Gelukkig slaan we dit jaar Jeddah over.
Er zit echt wel een paar honderd meter tussen die beide situaties.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"Charles heeft meer dan genoeg ruimte", ja omdat George de helderheid van geest heeft om veilig rechts te houden.
George en Colapinto hebben vrijwel hetzelfde probleem op hetzelfde moment in de ronde. Ik heb het namelijk gecheckt ook met geluid, zodra zij versnelling 7 bereiken schiet de motor in de recharge. Oftewel zoveel verschil zit er niet in deze situaties. Behalve dan dat George hier toont dat die intelligentie heeft in tegenstelling tot Franco.
Tuurlijk zal er vast verschil tussen zitten, maar dat maakt voor de verantwoordelijkheid van de voorste rijder niet uit.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:25 schreef pmponer het volgende:
[..]
Er zit echt wel een paar honderd meter tussen die beide situaties.
Dat doet hij toch ook niet? hij glijdt misschien wat daar maar opent zijn stuur niet.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tuurlijk zal er vast verschil tussen zitten, maar dat maakt voor de verantwoordelijkheid van de voorste rijder niet uit.
Namelijk niet als een dwaas gaan lopen weaven als je motor in de superclipping schiet.
Ik vind hem toch wel significant, en laat, naar links bewegen. En hij weet dat zijn auto decelereert.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:29 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat doet hij toch ook niet? hij glijdt misschien wat daar maar opent zijn stuur niet.
Dit zal inderdaad de beste oplossing zijn voor als het weer een keer mocht gebeuren.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat de voorlopige uitkomst gaat zijn dat wanneer je superclipping hebt je genoeg ruimte moet geven aan degene achter jou
En veel eerder dus ruim voor die knik.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind hem toch wel significant, en laat, naar links bewegen. En hij weet dat zijn auto decelereert.
Hij had simpelweg George moeten repliceren. Al is dat moeilijk want die actie van George kwam 15 ronden later.
Ik zou er niet te veel woorden meer aan vuil maken als ik jou was. Want George is goed en anderen niet.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En veel eerder dus ruim voor die knik.
Miami al met die rechte glooiende stukken. Wordt geniaal als je deze regels haat.quote:Op zondag 29 maart 2026 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Buku verwacht ik enorme snelheidsverschillen en superclipping
Daar gaat het me niet eens om, volgens mij is objectief vast te stellen dat George hier toch echt de betere keuze maakte. Maar als je het daar niet mee eens bent ook prima.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:37 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik zou er niet te veel woorden meer aan vuil maken als ik jou was. Want George is goed en anderen niet.
Laten we maar blij zijn dat ze niet in Jeddah hoeven te rijden.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Miami al met die rechte glooiende stukken. Wordt geniaal als je deze regels haat.
Kan niet wachten
....
Prima, die baan heeft na 2021 en 2022 nooit meer geleverd.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Laten we maar blij zijn dat ze niet in Jeddah hoeven te rijden.
Een unicum na drie racesquote:Op zondag 29 maart 2026 21:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit zal inderdaad de beste oplossing zijn voor als het weer een keer mocht gebeuren.
Het is te hopen van niet, tot nu toe is het een unicum geweest en hopelijk blijft dat het.
"veel eerder"quote:Op zondag 29 maart 2026 21:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En veel eerder dus ruim voor die knik.
Alle Mercedes gemotoriseerde auto's bij elkaar hebben 6.000 kilometer geracet, en nu komt het één keer voor met twee auto's in één race.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:49 schreef Adames het volgende:
[..]
Een unicum na drie races
Als je niks aanpast gebeurt dit gewoon snel opnieuw
Die zijn er wel, minder kw aan energie maar langer inzetbaar is een mogelijkheid.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:01 schreef Nia het volgende:
Zouden ze net zoals ze in het verleden tank pitstops hadden nu battery pitstops kunnen invoeren? Een stuks of 4, weet ik veel, waardoor de jongens op de baan gewoon ongehinderd voluit kunnen racen? Ik ben maar een volkomen leek op dit gebied maar er moeten toch meer mogelijkheden zijn?
Ongehinderd voluit kunnen racen is moeilijk mogelijk met alleen een accu, tenzij je hem (zoals pre 2026) puur als aanvulling gebruikt op een brandstofmotor.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:01 schreef Nia het volgende:
Zouden ze net zoals ze in het verleden tank pitstops hadden nu battery pitstops kunnen invoeren? Een stuks of 4, weet ik veel, waardoor de jongens op de baan gewoon ongehinderd voluit kunnen racen? Ik ben maar een volkomen leek op dit gebied maar er moeten toch meer mogelijkheden zijn?
Ze kunnen op dit moment niet eens 1 rondje voluit rijden, dus wanneer moet je die pitstops dat doen? Elke lap?quote:Op zondag 29 maart 2026 22:01 schreef Nia het volgende:
Maakt het wel leuker, anderen voorbij gaan in de pits en de crew na de race overspannen naar huis.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze kunnen op dit moment niet eens 1 rondje voluit rijden, dus wanneer moet je die pitstops dat doen? Elke lap?
Zoals veldrijden: 2x per ronde kunnen wisselenquote:Op zondag 29 maart 2026 22:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maakt het wel leuker, anderen voorbij gaan in de pits en de crew na de race overspannen naar huis.
Ja die rijden een stuk langzamer en hebben een veel groter pakket aan boord.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Ik heb even AI modus gevraagd hoe een Formule E race gaat: Een race duurt 45 minuten plus één ronde. In tegenstelling tot Formule 1 is er geen pitstop voor bandenwissel nodig, omdat de batterij de hele race meegaat. Dus in de Formule E kunnen ze al 45 minuten rijden met een batterij?
en een ander type circuitquote:Op zondag 29 maart 2026 22:19 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja die rijden een stuk langzamer en hebben een veel groter pakket aan boord.
Maar vast niet 45 minuten vol gas.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Ik heb even AI modus gevraagd hoe een Formule E race gaat: Een race duurt 45 minuten plus één ronde. In tegenstelling tot Formule 1 is er geen pitstop voor bandenwissel nodig, omdat de batterij de hele race meegaat. Dus in de Formule E kunnen ze al 45 minuten rijden met een batterij?
Formule E rijdt op veredelde kartbaansquote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
In Formule E is de batterij ook 10x zo groot. En ze rijden een stuk langzamer dan in F1.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Dus in de Formule E kunnen ze al 45 minuten rijden met een batterij?
In de F1 is de algehele techniek toch een stuk geavanceerder? En nu rijden ze in de F1 nog maar voor 50% elektrisch?quote:Op zondag 29 maart 2026 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Formule E is de batterij ook 10x zo groot. En ze rijden een stuk langzamer dan in F1.
Geavanceerd of niet, de batterij in F1 is gewoon superklein. En daarom zo leeg.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:24 schreef Nia het volgende:
[..]
In de F1 is de algehele techniek toch een stuk geavanceerder? En nu rijden ze in de F1 nog maar voor 50% elektrisch?
F1 is 45% elektrischquote:Op zondag 29 maart 2026 22:24 schreef Nia het volgende:
[..]
In de F1 is de algehele techniek toch een stuk geavanceerder? En nu rijden ze in de F1 nog maar voor 50% elektrisch?
quote:Op zondag 29 maart 2026 22:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zo mooi hoe Ziggy erbij staat na afloop van de race
[ afbeelding ]
Ik snak naar de mening van kenners @:3rr0r en @:zipportal
Nee, ze hebben 55kw en dat is goed voor 60 procent van de raceafstand. (GEN4)quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Dit is niet van de speld ofzo? Is dit een echte quote van de Wereldkampioen?quote:Op zondag 29 maart 2026 23:02 schreef Sjemmert het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk al die inhaalacties ! Wat een spanning !![]()
![]()
Ik weet niet of de quote echt is, maar hij zegt hier dat hij na zijn inhaalactie ineens geen batterijvermogen meer had, waardoor Hamilton hem voorbij vloog. Ik lees niets over dat hij niet wilde inhalenquote:Op maandag 30 maart 2026 07:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dit is niet van de speld ofzo? Is dit een echte quote van de Wereldkampioen?
Ik wilde niet inhalen maar kon niet anders?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt de quote wel gelezen? Dat is letterlijk waar hij mee begint.quote:Op maandag 30 maart 2026 07:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik weet niet of de quote echt is, maar hij zegt hier dat hij na zijn inhaalactie ineens geen batterijvermogen meer had, waardoor Hamilton hem voorbij vloog. Ik lees niets over dat hij niet wilde inhalen
Oh j*zus, ja, ik zie het! Maar hij bedoelt hier natuurlijk dat het gedrag van de auto hem tot bijrijder maakt. Natuurlijk wil hij inhalen, maar dan wel intentioneel, op zijn manier.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:07 schreef pmponer het volgende:
[..]
Je hebt de quote wel gelezen? Dat is letterlijk waar hij mee begint.
Nu na 3 gps komen ze zelf ook achter wat Max 3 jaar terug voorspelde?quote:Op zondag 29 maart 2026 23:13 schreef Starflyer het volgende:
Misschien dat er toch nog wat aan de verhouding ICE en MGU gedaan gaat worden.
[ x ]
Tja, ze luisteren wel vaker nietquote:Op maandag 30 maart 2026 09:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu na 3 gps komen ze zelf ook achter wat Max 3 jaar terug voorspelde?
Stelletje dwazen.
De batterij moet hele race volhouden en de batterij is enorm zwaar. +- 50 kilo zwaarder dan bijvoorbeeld een F1 auto.. al is het geen F1 meer maar goed!quote:Op zondag 29 maart 2026 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Formule E is de batterij ook 10x zo groot. En ze rijden een stuk langzamer dan in F1.
Hij sloeg de spijer op de kop in post race interview hij gebruikte de powerboost op laatse moment omdat hij gewoon weet dat zodra hij een boost gebruikt de batterij leeg is en hij gewoon weer op die zelfde manier word ingehaald!quote:Op maandag 30 maart 2026 08:15 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Oh j*zus, ja, ik zie het! Maar hij bedoelt hier natuurlijk dat het gedrag van de auto hem tot bijrijder maakt. Natuurlijk wil hij inhalen, maar dan wel intentioneel, op zijn manier.
En zelfs in de FE hebben ze hetzelfde probleem als in de F1 met dat de verschillende strategieėn ervoor zorgen dat de snelheidsverschillen te groot zijn. Daarover hebben de Formule E coureurs al een gezamenlijke brief naar de FIA gestuurd.quote:Op maandag 30 maart 2026 04:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, ze hebben 55kw en dat is goed voor 60 procent van de raceafstand. (GEN4)
Daarnaast hebben ze een regenererend vermogen van 700kw waarmee de benodigde 40 procent terug gewonnen wordt tijdens het remmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |