Het maakt mij niet uit wie mij gelooft en ik vind het niet erg als mensen mij niet geloven en voor gek verklaren. Ik wil wel graag mijn ervaringen delen en discussies hebben over paranormale zaken en psychische krachten zoals clairvoyance en telepathie.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is de meerwaarde voor jou om geloofd te worden door een stel mensen, op basis van een tekst die jij op internet zet?
Open een topic in TRU dan. Dit heeft niets met R&P te maken..quote:Op maandag 23 maart 2026 14:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit wie mij gelooft en ik vind het niet erg als mensen mij niet geloven en voor gek verklaren. Ik wil wel graag mijn ervaringen delen en discussies hebben over paranormale zaken en psychische krachten zoals clairvoyance en telepathie.
Mja dit is wel echt eerder TRU...quote:Op maandag 23 maart 2026 14:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit wie mij gelooft en ik vind het niet erg als mensen mij niet geloven en voor gek verklaren. Ik wil wel graag mijn ervaringen delen en discussies hebben over paranormale zaken en psychische krachten zoals clairvoyance en telepathie.
Tru is bijna leeg en het lijkt erop dat niemand daar post. We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?quote:
Het is haast sneu te noemen hoe wanhopig je probeert om aan te blijven haken in R&P.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tru is bijna leeg en het lijkt erop dat niemand daar post. We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?
Dan kan je net zo goed vis gaan verkopen als patat.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tru is bijna leeg en het lijkt erop dat niemand daar post. We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is haast sneu te noemen hoe wanhopig je probeert om aan te blijven haken in R&P.
Als je over paranormale zaken wil posten (discussiëren vind ik niet passend bij hoe je het aanvliegt in je OP) en hier zit niet het publiek wat dit aanspreekt, wat let je om een ander forum te zoeken waar deze mensen wel zitten?
Ah, we gaan dus gewoon maar even de doelpalen verzetten, om het maar vooral in R&P te krijgen.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:
We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?
Nee, een constatering.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval?
Nee, hoe je hetgeen waarover je het wil hebben verwoordt in de OP.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval?
Ja misschien wel. Maar misschien zijn psychoses wel een symptoom van ernstige psychiatrische problemen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Misschien zijn psychoses een onderdeel van paranormale begaafdheid of zijn spirituele psychoses een soort overstroming van spirituele ervaringen in mijn leven? Ik geloof oprecht dat psychoses niet alleen een medische ziekte is, maar dat het een spirituele ontwaking is.
Het is allemaal niet zo lastig. Wil je over geesten en paranormale gebeurtenissen praten hoor je gewoon in tru.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval?
En het antwoord interesseert 'm ook geen ene moer:quote:Op maandag 23 maart 2026 14:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Daar is je enige vraag 'geloof jij mij?' Niet echt discussie waardig.
quote:Op maandag 23 maart 2026 14:20 schreef Keep_Walking het volgende:
Het maakt mij niet uit wie mij gelooft en ik vind het niet erg als mensen mij niet geloven
Fish 'n Chipsquote:Op maandag 23 maart 2026 14:41 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed vis gaan verkopen als patat.
Je reageert inderdaad rustig en vriendelijk.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval?
Oké dan kan je net zo goed cola verkopen als chocolade melkquote:
Ik geloof dat je geen paranormale zaken meemaakt.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld.
Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God. Geloof je mij?
Ik geloof dat je denkt dat gezien te hebben maar dat is voor mij een bevestiging dat er iets goed mis is met jouw waarneming van de realiteit (psychoses).quote:Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld.
Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God. Geloof je mij?
Knollen als citroenenquote:Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Oké dan kan je net zo goed cola verkopen als chocolade melk
Nee, dat kunnen we niet. Dit is géén onderwerp voor R&P. Gewoon niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tru is bijna leeg en het lijkt erop dat niemand daar post. We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?
Ik heb zeker geen persoonlijkheidsstoornis, ben meerdere keren getest. Ik heb een IQ van 118 en gezonde persoonlijkheid maar ook ptsd en zware stemmingswisselingen.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je reageert inderdaad rustig en vriendelijk.
Maar ik denk dat een onderdeel van jouw probleem is dat jij denkt dat mensen jou proberen te vernederen. Niemand wil jou vernederen. En zo heb jij meer gedachtekronkels die ik met de beste wil van de wereld niet gezond kan noemen maar vooral zorgwekkend.
Het lijkt wel alsof er ook een persoonlijkheidsstoornis nog onder zit. Niet in staat verantwoordelijkheid te nemen voor eigen gedrag.
quote:
Ik mis het causale verband.quote:
Dat viel bij mijn behandelingen onder persoonlijkheidsstoornisquote:Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb zeker geen persoonlijkheidsstoornis, ben meerdere keren getest. Ik heb een IQ van 118 en gezonde persoonlijkheid maar ook ptsd en zware stemmingswisselingen.
Hij begon over persoonlijkheidsstoornis en mijn psychologische profiel toch? Jullie willen weten wat mij allemaal mankeert volgens de GGZ met diagnoses en testen die ik heb gedaan?quote:
Vooral dit dus..quote:Op maandag 23 maart 2026 15:02 schreef r_one het volgende:
[..]
En het antwoord interesseert 'm ook geen ene moer:
[..]
Nee, over je gedachtekronkels (die we met de beste wil van de wereld niet gezond kunnen noemen maar vooral zorgwekkend).quote:Op maandag 23 maart 2026 15:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij begon over persoonlijkheidsstoornis en mijn psychologische profiel toch?
Nee. Niet echt.quote:Jullie willen weten wat mij allemaal mankeert volgens de GGZ met diagnoses en testen die ik heb gedaan?
Sorry nee, jij hebt geen hoogfunctionerende persoonlijkheid...quote:Op maandag 23 maart 2026 15:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij begon over persoonlijkheidsstoornis en mijn psychologische profiel toch? Jullie willen weten wat mij allemaal mankeert volgens de GGZ met diagnoses en testen die ik heb gedaan?
IQ: Disharmonisch profiel waar mijn verbale intelligentie veel hoger is dan mijn performale IQ. Met name mijn informatieverwerkingsnelheid en werkgeheugen zijn lager dan de rest van mijn IQ waarschijnlijk vanwege schade die ik heb opgelopen van mijn psychoses.
Persoonlijkheid: Gewoon goed en hoogfunctionerend, geen narcisme ofzo.
Diagnoses: Schizoaffectieve stoornis, PTSS, depressie, middelenmisbruik in remissie
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb zeker geen persoonlijkheidsstoornis, ben meerdere keren getest. Ik heb een IQ van 118 en gezonde persoonlijkheid maar ook ptsd en zware stemmingswisselingen.
Naja... het is zo'n duidelijk symptoom, het is een veel voorkomend thema bij psychoses. En het is, als je er midden inzit, niet voor te stellen dat het nep is. Daar heb je veel tegenwind en meds voor nodig. Beetje open willen staan voor anderen... En in betere tijden het ook bespreken en accepteren dat het een (rand)psychotisch probleem isquote:Op maandag 23 maart 2026 15:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Vooral dit dus..
Hij lijkt het ook als iets paranormaals te duiden terwijl in zijn geval het ongeveer 99,99999% zeker een psychotische oorsprong heeft.
Wat valt er dan eigenlijk nog te bespreken?
Maar het is dubbel he? Paranormaal is TRU en dat gaan we hier niet bespreken.
Psychose is R&P maar dan gaat het niet over je verhalen vertellen en beweren dat het paranormaal is maar je hoeft m niet te geloven terwijl het toch echt waar is. Dus dan wordt het weer TRU.
Moeilijk moeilijk...
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:35 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Sorry nee, jij hebt geen hoogfunctionerende persoonlijkheid...
Geloof jij alleen in de medische wetenschap over wat psychoses zijn? Heb je ooit de documentaire CrazyWise gezien?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... het is zo'n duidelijk symptoom, het is een veel voorkomend thema bij psychoses. En het is, als je er midden inzit, niet voor te stellen dat het nep is. Daar heb je veel tegenwind en meds voor nodig. Beetje open willen staan voor anderen... En in betere tijden het ook bespreken en accepteren dat het een (rand)psychotisch probleem is
De meest voorkomende thema's bij psychoses zijn:
Achtervolging
Grootheidswaan
Relatie/liefde
Religieuze dingen
Somatische wanen
(dit lijstje is me voorgehouden door behandelaren, weet niet zo snel een "echte" bron dan wat een psychiater me uitgelegd heeft (bij mij achtervolging, religie en somatisch))
Het lastige bij psychoses is toch het openstaan voor het feit dat je die klachten hebt en dat de wereld niet is zoals jij hem ziet. Ingewikkeld, rot, maar het helpt je uiteindelijk verder.
Is het weer vernederend? Beledigend?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
Ik geloof enkel in de medische wetenschap en alles van mijn psychotische ervaringen zijn nonsens. Natuurlijk als im (rand)psychotisch ben is het echt. Alleen het is een chemisch disbalans in het brein.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geloof jij alleen in de medische wetenschap over wat psychoses zijn? Heb je ooit de documentaire CrazyWise gezien?
Als dat onderscheidend is om hier te mogen/kunnen posten, kan het topic wel dicht. Want NIEMAND hier heeft jou in persoon leren kennen dus NIEMAND zou dan nog wat bij mogen/kunnen dragen.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is het weer vernederend? Beledigend?
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik geloof enkel in de medische wetenschap en alles van mijn psychotische ervaringen zijn nonsens. Natuurlijk als im (rand)psychotisch ben is het echt. Alleen het is een chemisch disbalans in het brein.
Dit was een (serieuze) vraag aan jou @Keep_Walkingquote:Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
Maar die hebben jou niet op Fok! zien posten.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:
De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven.
Het begon toen ik op mijn 18de verhuisde naar Nederland om te studeren. Na een anderhalf jaar in Utrecht zonder familie of steun, en mijn eerste zware liefdesverdriet, raakte ik op mijn 19de psychotisch tijdens de winter van 2008. Ik begon te hallucineren en ging half naakt op straat rennen waar ik door de politie werd opgepakt omdat ze dachten dat ik een verdwaalde junkie was. Na één nacht slapen in de politiecel werd ik overgeplaatst naar de psychiatrische inrichting in Utrecht (Willem Artnsz huis). Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gaat over allemaal dure diagnoses maar niet over hoe je ze beleefd hebt, hoe ze begonnen, hoe je er uit kwam, wat je er nog van merkt etc etc. Ga het daar nu eens over hebben.
Ja, dit heb ik ook. Manisch depressiviteitquote:Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
Een aanval? Je bent echt gigantisch van het padje af. Er is hier _niemand_ geinteresseerd in wat jij, volgens jezelf, hebt gekregen van wie dan ook. Dat is namelijk waar je altijd mee schermt. Dat mensen in het echt je zo'n geweldenaar vinden.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.
Hou es opquote:Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
Oké jammer danquote:Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een aanval? Je bent echt gigantisch van het padje af. Er is hier _niemand_ geinteresseerd in wat jij, volgens jezelf, hebt gekregen van wie dan ook. Dat is namelijk waar je altijd mee schermt. Dat mensen in het echt je zo'n geweldenaar vinden.
Gebaseerd op wat je hier zelf hebt beschreven wat je (niet) hebt gezegd en gedaan door de jaren heen ben je dat alles behalve imho. Heb ik je nu beledigd? Of heb ik gewoon iets gezegd dat je niet zo bevalt, wat jij dan draait naar 'je beledigd me / je valt me aan'. Nee, ik val je niet aan, ik geef je gewoon mijn mening. Niet meer en niet minder.
Hoe jij dat verder op wil vatten is jouw probleem, niet het mijne.
Dit is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Je bent gewoon álle geloofwaardigheid verloren.
Nee, hier op FOK! heb je jouw dagboek geopend. Je wordt dan geacht om die met persoonlijke teksten te vullen. Met nadruk op ‘vullen’ en ‘persoonlijk’. Je weet toch wat een dagboek is?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het begon toen ik op mijn 18de verhuisde naar Nederland om te studeren. Na een anderhalf jaar in Utrecht zonder familie of steun, en mijn eerste zware liefdesverdriet, raakte ik op mijn 19de psychotisch tijdens de winter van 2008. Ik begon te hallucineren en ging half naakt op straat rennen waar ik door de politie werd opgepakt omdat ze dachten dat ik een verdwaalde junkie was. Na één nacht slapen in de politiecel werd ik overgeplaatst naar de psychiatrische inrichting in Utrecht (Willem Artnsz huis). Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
Dank voor je antwoord!quote:Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, dit heb ik ook. Manisch depressiviteit
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, hier op FOK! heb je jouw dagboek geopend. Je wordt dan geacht om die met persoonlijke teksten te vullen. Met nadruk op ‘vullen’ en ‘persoonlijk’. Je weet toch wat een dagboek is?
Het gaat er om wat jij wilt ZEGGEN, niet wat ik wil weten.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.
Mijn persoonlijke kijk en antwoord: Je maakt hier eigenlijk twee aannames tegelijk: dat betekenis alleen uit geloof komt en dat een rationele kijk op het leven automatisch leeg of zwaar zou zijn. Dat herken ik zelf niet zo.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer jequote:Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer je
Dat is al een mooi stukje zelfinzichtquote:Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Wellicht welquote:Op maandag 23 maart 2026 17:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wellicht wel![]()
Naar wat voor soort kerk ga je @:keep_walking ?
Dank voor je antwoord! Ik ken die kerk niet. Sowieso ken ik evangelische kerken niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.
Zeker waar. Mijn geloof in Jezus heeft ook mijn angst weggenomen voor de geesten en demonische aanvallen die ik weleens ervaar. Ik weet nu hoe ik het kan voorkomen of wegnemen.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord! Ik ken die kerk niet. Sowieso ken ik evangelische kerken niet.
Maar wat ik er zojuist van lees is dat er veel jonge mensen komen, dat het een soort 'way of life' wordt en er er nogal een 'community-gevoel' heerst.
Ik kan me voorstellen dat dat je aantrekt. Dat het je het gevoel geeft bij een groep te horen en gewaardeerd te worden. Ik heb de indruk dat je dat erg belangrijk vindt (de meeste mensen overigens wel, in meer of mindere mate).
Ik heb niet gezegd dat je geen goede persoonlijkheid hebt? Ik heb gezegd dat je geen hoogfunctionerende persoonlijkheid hebt.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.
Ik zou voorzichtig zijn met die aanvallen te 'voorkomen of wegnemen' middels een geloof, daar die aanvallen eigenlijk voortekens zijn dat je medicatie niet goed ingesteld is, of dat je stilaan op weg bent naar een nieuwe psychose. En jij weet als geen ander wat voor ravage een psychose aanricht in je hersenen dus ik zou alles op alles zetten op het voorkomen van een nieuwe. En dan bedoel ik: hulp zoeken in de medische wereld. Je geloof kan naast je op je pad lopen als extra steun en toeverlaat.quote:Op maandag 23 maart 2026 18:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zeker waar. Mijn geloof in Jezus heeft ook mijn angst weggenomen voor de geesten en demonische aanvallen die ik weleens ervaar. Ik weet nu hoe ik het kan voorkomen of wegnemen.
Medische wereld krijg ik bijna dagelijks hulp van. Nogmaals ik heb nu geen last van psychose of dreiging om eentje op te lopen. Ik weet hoe ik psychoses moet aanvoelen komen, en daar is nu geen sprake van. Al vanaf mijn kindertijd heb ik gehad dat ik geesten kon zien of intense spirituele ervaringen had. Inmiddels geloof ik dat ze echt zijn en dat ik paranormaal begaafd ben. Daar hoeven jullie niet in te geloven als jullie dat niet willen.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zou voorzichtig zijn met die aanvallen te 'voorkomen of wegnemen' middels een geloof, daar die aanvallen eigenlijk voortekens zijn dat je medicatie niet goed ingesteld is, of dat je stilaan op weg bent naar een nieuwe psychose. En jij weet als geen ander wat voor ravage een psychose aanricht in je hersenen dus ik zou alles op alles zetten op het voorkomen van een nieuwe. En dan bedoel ik: hulp zoeken in de medische wereld. Je geloof kan naast je op je pad lopen als extra steun en toeverlaat.
Is dat niet de light-versie van de pinkstergemeente?quote:Op maandag 23 maart 2026 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dank voor je antwoord! Ik ken die kerk niet. Sowieso ken ik evangelische kerken niet.
Ik heb geen flauw idee.quote:Op maandag 23 maart 2026 22:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Is dat niet de light-versie van de pinkstergemeente?
Tienden geven?quote:Op maandag 23 maart 2026 17:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.
Nou nee dat is het punt net... je kan dat dus niet aanvoelen. Nee wacht, dat is misschien niet waar. Je gaat de subtielere signalen negeren want ze gaan al echt aanvoelen. En jij hebt in het verleden toch wel al bewezen dat jij doorgaat ondanks de signalen tot je kneiter psychotisch bent. Als ik jou was, dan zou ik mijzelf daar niet in vertrouwen.. want ik zou geleerd hebben uit het verleden dat mijn beoordelingsvermogen op dat gebied niets waard is. Deel jij je deze verhalen ook met de psych? Ergens vermoed ik van niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Medische wereld krijg ik bijna dagelijks hulp van. Nogmaals ik heb nu geen last van psychose of dreiging om eentje op te lopen. Ik weet hoe ik psychoses moet aanvoelen komen, en daar is nu geen sprake van. Al vanaf mijn kindertijd heb ik gehad dat ik geesten kon zien of intense spirituele ervaringen had. Inmiddels geloof ik dat ze echt zijn en dat ik paranormaal begaafd ben. Daar hoeven jullie niet in te geloven als jullie dat niet willen.
Ja ik deel dit allemaal met mijn psycholoog en psychiater. Wanneer is het wel paranormaal begaafd volgens jou?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 08:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou nee dat is het punt net... je kan dat dus niet aanvoelen. Nee wacht, dat is misschien niet waar. Je gaat de subtielere signalen negeren want ze gaan al echt aanvoelen. En jij hebt in het verleden toch wel al bewezen dat jij doorgaat ondanks de signalen tot je kneiter psychotisch bent. Als ik jou was, dan zou ik mijzelf daar niet in vertrouwen.. want ik zou geleerd hebben uit het verleden dat mijn beoordelingsvermogen op dat gebied niets waard is. Deel jij je deze verhalen ook met de psych? Ergens vermoed ik van niet.
Dat van je kindertijd: zou je je kunnen voorstellen dat dit al pre-verschijnselen waren van je psychotische aanleg? Die aanleg is er namelijk en je hebt een chaotische en zware kindertijd gehad dus het risico dat deze dingen tot uiting komen is dan groter.
Los daarvan: dingen zien is niet hetzelfde als paranormaal begaafd zijn.
Hoeft niet, mag wel.quote:
Ik ken het ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 08:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik mis mijn moeder heel erg. Ze heeft lewy body dementie, een vreselijke ziekte. Wie heeft gehoord van lewy body dementie?
Maken zij zich geen zorgen?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja ik deel dit allemaal met mijn psycholoog en psychiater. Wanneer is het wel paranormaal begaafd volgens jou?
Nee, niet dat ik psychoses krijg.quote:
Mijn tante vertelde laatst dat ze beetje is opgeknapt en dat weer lacht naar haar en oogcontact maakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ken het ja.
Je zei toen je pas terug was dat ze op sterven ligt? Is de ziekte al zo gevorderd dan?
Heb jij geen contact met je moeder?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn tante vertelde laatst dat ze beetje is opgeknapt en dat weer lacht naar haar en oogcontact maakt.
Ze woont op Curaçao. Ik ben december t/m januari daar geweest om afscheid te nemen van haar. Ik hoop natuurlijk dat een mirakel gebeurd en dat ze geneest en gezond wordt.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heb jij geen contact met je moeder?
Maar wanneer heeft ze de diagnose gehad dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn tante vertelde laatst dat ze beetje is opgeknapt en dat weer lacht naar haar en oogcontact maakt.
Je beseft dat dit niet mogelijk is?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik hoop natuurlijk dat een mirakel gebeurd en dat ze geneest en gezond wordt.
Hospicequote:
Daarom zeg ik: mirakelquote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je beseft dat dit niet mogelijk is?![]()
(of de diagnose moet fout zijn)
Laten we daarop hopen dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dan is het geen mirakel maar een foute diagnose
Je hebt hierin gelijk hoor, laat je niet gaslighten.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval?
Dank je wel voor deze bemoedigende reactie! Ik geloof dit ook! Niet dat ik bijzonder ben, ik geloof dat ieder mens kan leren om hun spirituele gaven te ontwikkelen en contact leggen met de hogere realmen. Wie ben jij, als ik vragen mag? Kennen we elkaar al?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:14 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Je hebt hierin gelijk hoor, laat je niet gaslighten.
Wat betreft je OP: ja, ik geloof je wel. Er is wel meer tussen hemel en aarde. Het universum is zo groot dat alles wat wij ons kunnen voorstellen, of zelfs op spiritueel niveau ervaren, ergens wel een vorm van bestaan zou kunnen hebben. Misschien zijn je hersenen wel bijzonder gevoelig en kunnen ze signalen opvangen van andere bestaansvormen, zoals een radio die op verschillende frequenties kan afstemmen en zo andere zenders ontvangt.
Ik geloof wel in geesten maar niet in mediums.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:03 schreef Keep_Walking het volgende:
ik geloof dat ieder mens kan leren om hun spirituele gaven te ontwikkelen en contact leggen met de hogere realmen.
quote:Op maandag 23 maart 2026 15:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is géén onderwerp voor R&P. Gewoon niet.
Het heeft veel meer met F&L (of voor mijn part LIF, of met TRU) te maken dan met R&P. Als je alles wat als onderdeel van de menselijke psyche kán worden beschouwd hier bespreekbaar wilt maken, kan R&P net zo goed die twee subfora opslokken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind persoonlijk spiritualiteit wel heel erg passen bij psychologie, omdat spiritualiteit een onderdeel is van de menselijke psyche. Het gaat daarbij niet om of het wel of niet bestaat, maar hoe je het ervaart.
Dit gaat helemaal over psychose, begrijp ik, niet over spiritualiteit. Da's van een geheel andere orde.quote:Ik denk ook dat hetgeen wat mensen waarnemen tijdens een psychose heel veel zegt over henzelf. Als je bijvoorbeeld in paniek bent omdat je demonen waarneemt, houdt die angst vooral in dat je bang bent voor iets wat jou kwaad wilt doen. Omdat het iets is wat je in de wereld waarin jij leeft niet kent, is het juist om die reden zo beangstigend en overweldigend: je weet niet precies waarmee je te maken hebt, wat de zwakke plekken zijn waar je op moet letten om jezelf te kunnen beschermen - het enige wat je weet, is dat het jou kwaad wilt doen.
Ik denk dat als een goede psycholoog luistert naar wat een client ervaart tijdens een psychose, daar informatie uit kan halen die verband heeft met de kernproblematiek.
Ik was eind 2024 aanwezig bij een presentatie die ging over schizofrenie. (Er werd ook een documentaire getoond waarin 3 mensen met schizofrenie vertelden over hoe zij dat ervaren - ik durf eigenlijk wel met alle zekerheid te stellen dat één van die 3 mensen @:Keep_Walking is, ook omdat ik opmerkelijk veel herkende uit de issues die hij ook hier op het forum heeft gedeeld.) Het ging verder ook over hoe je iemand met schizofrenie zou kunnen kunnen. Wat meestal heel averechts werkt - en dat lijkt mij ook logisch - is als je zegt: "Je ziet dingen die er niet zijn en daarom ben je knettergek!" Voor ieder mens is het heel beangstigend als je niet kan vertrouwen op jouw eigen perceptie. Ik denk dat het het beste werkt als je enerzijds eerlijk bent door te zeggen dat jij niet dezelfde ervaringen hebt als die persoon, maar dat je hem of haar niet veroordeelt op wat hij/zij ervaart. Ik denk dat als jij (oprechte) interesse en nieuwsgierigheid toont met vragen zoals "Kan je mij vertellen wat jij ziet of hoort en wat je erbij voelt?" je daarmee kan bereiken dat die persoon ook nieuwsgierig raakt in hoe jij het ervaart en zodoende bij jou houvast en steun kan vinden om weer grip te krijgen op de realiteit.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat in de praktijk erg moeilijk vond. Ik probeerde een buurvrouw te helpen die meerdere keren in een psychose zat: ze was daarbij heel overweldigend en drong haar denkbeelden heel stellig aan mij op. Ik had niet de ruimte om haar te kunnen zeggen dat ik het anders zag. Ze ging ook heel erg van de hak op de tak. Ik vond het daarna erg moeilijk om tegen haar te zeggen dat ik weg moest en andere dingen te doen had, maar anders zou ze de hele dag door blijven gaan met bizarre overtuigingen opdringen waar geen touw aan vast te knopen was. Het moeilijkste vond ik daarbij dat ik wel merkte dat ze bang was voor zichzelf. Ze had seroquel voorgeschreven gekregen en dat middel werkte bij haar heel averechts. Ze kon verder nergens terecht en er was ook geen psychiater die snel bereikbaar was. Het was zo van: "Hier heb je pillen en over 3 weken hebben we weer een afspraak en dan vertel je of je er baat bij hebt. Als je die afspraak vergeet zoals de vorige keer, is de daaropvolgende mogelijkheid pas 12 weken later." Heel trieste situatie. Ze ging expres buurtoverlast veroorzaken in de hoop dat er dan politie zou komen en dat er dan naar haar werd omgekeken. Ik had meerdere keren voor haar de huisarts proberen te bellen en dan werd ik door de assistente afgesnauwd "Ze is een volwassen vrouw die zelf ook kan bellen hoor." Ik heb helaas ook vaker van anderen vernomen dat in de zorg heel snel negatief geoordeeld wordt met aannames, terwijl de werkelijke situatie ernstig is.
Dit slaat echt nergens meer op. Je verkoopt je persoonlijke geloofsovertuigingen alsof het een oplossing is voor psychische problemen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind persoonlijk spiritualiteit wel heel erg passen bij psychologie, omdat spiritualiteit een onderdeel is van de menselijke psyche. Het gaat daarbij niet om of het wel of niet bestaat, maar hoe je het ervaart.
Ik denk ook dat hetgeen wat mensen waarnemen tijdens een psychose heel veel zegt over henzelf. Als je bijvoorbeeld in paniek bent omdat je demonen waarneemt, houdt die angst vooral in dat je bang bent voor iets wat jou kwaad wilt doen. Omdat het iets is wat je in de wereld waarin jij leeft niet kent, is het juist om die reden zo beangstigend en overweldigend: je weet niet precies waarmee je te maken hebt, wat de zwakke plekken zijn waar je op moet letten om jezelf te kunnen beschermen - het enige wat je weet, is dat het jou kwaad wilt doen.
Ik denk dat als een goede psycholoog luistert naar wat een client ervaart tijdens een psychose, daar informatie uit kan halen die verband heeft met de kernproblematiek.
Ik was eind 2024 aanwezig bij een presentatie die ging over schizofrenie. (Er werd ook een documentaire getoond waarin 3 mensen met schizofrenie vertelden over hoe zij dat ervaren - ik durf eigenlijk wel met alle zekerheid te stellen dat één van die 3 mensen @:Keep_Walking is, ook omdat ik opmerkelijk veel herkende uit de issues die hij ook hier op het forum heeft gedeeld.) Het ging verder ook over hoe je iemand met schizofrenie zou kunnen kunnen. Wat meestal heel averechts werkt - en dat lijkt mij ook logisch - is als je zegt: "Je ziet dingen die er niet zijn en daarom ben je knettergek!" Voor ieder mens is het heel beangstigend als je niet kan vertrouwen op jouw eigen perceptie. Ik denk dat het het beste werkt als je enerzijds eerlijk bent door te zeggen dat jij niet dezelfde ervaringen hebt als die persoon, maar dat je hem of haar niet veroordeelt op wat hij/zij ervaart. Ik denk dat als jij (oprechte) interesse en nieuwsgierigheid toont met vragen zoals "Kan je mij vertellen wat jij ziet of hoort en wat je erbij voelt?" je daarmee kan bereiken dat die persoon ook nieuwsgierig raakt in hoe jij het ervaart en zodoende bij jou houvast en steun kan vinden om weer grip te krijgen op de realiteit.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat in de praktijk erg moeilijk vond. Ik probeerde een buurvrouw te helpen die meerdere keren in een psychose zat: ze was daarbij heel overweldigend en drong haar denkbeelden heel stellig aan mij op. Ik had niet de ruimte om haar te kunnen zeggen dat ik het anders zag. Ze ging ook heel erg van de hak op de tak. Ik vond het daarna erg moeilijk om tegen haar te zeggen dat ik weg moest en andere dingen te doen had, maar anders zou ze de hele dag door blijven gaan met bizarre overtuigingen opdringen waar geen touw aan vast te knopen was. Het moeilijkste vond ik daarbij dat ik wel merkte dat ze bang was voor zichzelf. Ze had seroquel voorgeschreven gekregen en dat middel werkte bij haar heel averechts. Ze kon verder nergens terecht en er was ook geen psychiater die snel bereikbaar was. Het was zo van: "Hier heb je pillen en over 3 weken hebben we weer een afspraak en dan vertel je of je er baat bij hebt. Als je die afspraak vergeet zoals de vorige keer, is de daaropvolgende mogelijkheid pas 12 weken later." Heel trieste situatie. Ze ging expres buurtoverlast veroorzaken in de hoop dat er dan politie zou komen en dat er dan naar haar werd omgekeken. Ik had meerdere keren voor haar de huisarts proberen te bellen en dan werd ik door de assistente afgesnauwd "Ze is een volwassen vrouw die zelf ook kan bellen hoor." Ik heb helaas ook vaker van anderen vernomen dat in de zorg heel snel negatief geoordeeld wordt met aannames, terwijl de werkelijke situatie ernstig is.
Vandaag is het weer minder dat klopt, maar geen hagel hier. Wel koud 🥶quote:
Ja klopt, ik was in een documentaire. Heb je Blue Monday van Ingrid Kamerling gezien?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind persoonlijk spiritualiteit wel heel erg passen bij psychologie, omdat spiritualiteit een onderdeel is van de menselijke psyche. Het gaat daarbij niet om of het wel of niet bestaat, maar hoe je het ervaart.
Ik denk ook dat hetgeen wat mensen waarnemen tijdens een psychose heel veel zegt over henzelf. Als je bijvoorbeeld in paniek bent omdat je demonen waarneemt, houdt die angst vooral in dat je bang bent voor iets wat jou kwaad wilt doen. Omdat het iets is wat je in de wereld waarin jij leeft niet kent, is het juist om die reden zo beangstigend en overweldigend: je weet niet precies waarmee je te maken hebt, wat de zwakke plekken zijn waar je op moet letten om jezelf te kunnen beschermen - het enige wat je weet, is dat het jou kwaad wilt doen.
Ik denk dat als een goede psycholoog luistert naar wat een client ervaart tijdens een psychose, daar informatie uit kan halen die verband heeft met de kernproblematiek.
Ik was eind 2024 aanwezig bij een presentatie die ging over schizofrenie. (Er werd ook een documentaire getoond waarin 3 mensen met schizofrenie vertelden over hoe zij dat ervaren - ik durf eigenlijk wel met alle zekerheid te stellen dat één van die 3 mensen @:Keep_Walking is, ook omdat ik opmerkelijk veel herkende uit de issues die hij ook hier op het forum heeft gedeeld.) Het ging verder ook over hoe je iemand met schizofrenie zou kunnen kunnen. Wat meestal heel averechts werkt - en dat lijkt mij ook logisch - is als je zegt: "Je ziet dingen die er niet zijn en daarom ben je knettergek!" Voor ieder mens is het heel beangstigend als je niet kan vertrouwen op jouw eigen perceptie. Ik denk dat het het beste werkt als je enerzijds eerlijk bent door te zeggen dat jij niet dezelfde ervaringen hebt als die persoon, maar dat je hem of haar niet veroordeelt op wat hij/zij ervaart. Ik denk dat als jij (oprechte) interesse en nieuwsgierigheid toont met vragen zoals "Kan je mij vertellen wat jij ziet of hoort en wat je erbij voelt?" je daarmee kan bereiken dat die persoon ook nieuwsgierig raakt in hoe jij het ervaart en zodoende bij jou houvast en steun kan vinden om weer grip te krijgen op de realiteit.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat in de praktijk erg moeilijk vond. Ik probeerde een buurvrouw te helpen die meerdere keren in een psychose zat: ze was daarbij heel overweldigend en drong haar denkbeelden heel stellig aan mij op. Ik had niet de ruimte om haar te kunnen zeggen dat ik het anders zag. Ze ging ook heel erg van de hak op de tak. Ik vond het daarna erg moeilijk om tegen haar te zeggen dat ik weg moest en andere dingen te doen had, maar anders zou ze de hele dag door blijven gaan met bizarre overtuigingen opdringen waar geen touw aan vast te knopen was. Het moeilijkste vond ik daarbij dat ik wel merkte dat ze bang was voor zichzelf. Ze had seroquel voorgeschreven gekregen en dat middel werkte bij haar heel averechts. Ze kon verder nergens terecht en er was ook geen psychiater die snel bereikbaar was. Het was zo van: "Hier heb je pillen en over 3 weken hebben we weer een afspraak en dan vertel je of je er baat bij hebt. Als je die afspraak vergeet zoals de vorige keer, is de daaropvolgende mogelijkheid pas 12 weken later." Heel trieste situatie. Ze ging expres buurtoverlast veroorzaken in de hoop dat er dan politie zou komen en dat er dan naar haar werd omgekeken. Ik had meerdere keren voor haar de huisarts proberen te bellen en dan werd ik door de assistente afgesnauwd "Ze is een volwassen vrouw die zelf ook kan bellen hoor." Ik heb helaas ook vaker van anderen vernomen dat in de zorg heel snel negatief geoordeeld wordt met aannames, terwijl de werkelijke situatie ernstig is.
Amen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:04 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens meer op. Je verkoopt je persoonlijke geloofsovertuigingen alsof het een oplossing is voor psychische problemen.
Je haalt spiritualiteit, religie en psychose compleet door elkaar. Iemand met een psychose heeft geen behoefte aan verhalen over God, demonen of “paranormale hocus pocus”, maar aan professionele hulp.
Daarnaast ben je ook nog eens tegenstrijdig: je waarschuwt voor contact met het paranormale, terwijl je zelf uitgebreid spirituele ervaringen beschrijft en anderen religieuze adviezen geeft.
En dan iemand aanspreken op “eigen verantwoordelijkheid” bij psychische klachten? Dat laat vooral zien dat je niet begrijpt waar je het over hebt.
Hou je overtuigingen bij jezelf en doe niet alsof dit psychologie is.
Ik zou ook gelijk vragen of hij/zij je boek wil lezen, dat scheelt je weer een post waarbij je moeite moet doen om interesse te veinzen om vervolgens alsnog je eigen langspeelplaat af te kunnen spelen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja klopt, ik was in een documentaire. Heb je Blue Monday van Ingrid Kamerling gezien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |