abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2026 @ 15:39:39 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220413293
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb zeker geen persoonlijkheidsstoornis, ben meerdere keren getest. Ik heb een IQ van 118 en gezonde persoonlijkheid maar ook ptsd en zware stemmingswisselingen.
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220413336
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Vooral dit dus..
Hij lijkt het ook als iets paranormaals te duiden terwijl in zijn geval het ongeveer 99,99999% zeker een psychotische oorsprong heeft.
Wat valt er dan eigenlijk nog te bespreken?
Maar het is dubbel he? Paranormaal is TRU en dat gaan we hier niet bespreken.
Psychose is R&P maar dan gaat het niet over je verhalen vertellen en beweren dat het paranormaal is maar je hoeft m niet te geloven terwijl het toch echt waar is. Dus dan wordt het weer TRU.

Moeilijk moeilijk...
Naja... het is zo'n duidelijk symptoom, het is een veel voorkomend thema bij psychoses. En het is, als je er midden inzit, niet voor te stellen dat het nep is. Daar heb je veel tegenwind en meds voor nodig. Beetje open willen staan voor anderen... En in betere tijden het ook bespreken en accepteren dat het een (rand)psychotisch probleem is

De meest voorkomende thema's bij psychoses zijn:
Achtervolging
Grootheidswaan
Relatie/liefde
Religieuze dingen
Somatische wanen
(dit lijstje is me voorgehouden door behandelaren, weet niet zo snel een "echte" bron dan wat een psychiater me uitgelegd heeft (bij mij achtervolging, religie en somatisch))

Het lastige bij psychoses is toch het openstaan voor het feit dat je die klachten hebt en dat de wereld niet is zoals jij hem ziet. Ingewikkeld, rot, maar het helpt je uiteindelijk verder.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:15:40 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413527
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Sorry nee, jij hebt geen hoogfunctionerende persoonlijkheid...
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:16:48 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413543
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naja... het is zo'n duidelijk symptoom, het is een veel voorkomend thema bij psychoses. En het is, als je er midden inzit, niet voor te stellen dat het nep is. Daar heb je veel tegenwind en meds voor nodig. Beetje open willen staan voor anderen... En in betere tijden het ook bespreken en accepteren dat het een (rand)psychotisch probleem is

De meest voorkomende thema's bij psychoses zijn:
Achtervolging
Grootheidswaan
Relatie/liefde
Religieuze dingen
Somatische wanen
(dit lijstje is me voorgehouden door behandelaren, weet niet zo snel een "echte" bron dan wat een psychiater me uitgelegd heeft (bij mij achtervolging, religie en somatisch))

Het lastige bij psychoses is toch het openstaan voor het feit dat je die klachten hebt en dat de wereld niet is zoals jij hem ziet. Ingewikkeld, rot, maar het helpt je uiteindelijk verder.
Geloof jij alleen in de medische wetenschap over wat psychoses zijn? Heb je ooit de documentaire CrazyWise gezien?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220413544
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
Is het weer vernederend? Beledigend?
pi_220413563
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Geloof jij alleen in de medische wetenschap over wat psychoses zijn? Heb je ooit de documentaire CrazyWise gezien?
Ik geloof enkel in de medische wetenschap en alles van mijn psychotische ervaringen zijn nonsens. Natuurlijk als im (rand)psychotisch ben is het echt. Alleen het is een chemisch disbalans in het brein.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:21:58 #37
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_220413592
Ik geloof mensen altijd. Maar dat iets wat jouw waarheid ook die van een ander is, is niet altijd waar. Mijn vriendin die psychoses kreeg werd dan ineens ook helderziend en daar moet ik altijd aan denken als ik jou hoor praten. En toch is het jouw waarheid. Het begint bij haar altijd als er wordt gerommeld met haar medicatie, of ze stopt zelf, en ook altijd dat ze niet meer kan slapen. Ben je stabiel op je medicatie en slaap je goed?
To BG or not to BG!
  maandag 23 maart 2026 @ 16:28:55 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220413638
Het gaat over allemaal dure diagnoses maar niet over hoe je ze beleefd hebt, hoe ze begonnen, hoe je er uit kwam, wat je er nog van merkt etc etc. Ga het daar nu eens over hebben.
pi_220413666
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
Als dat onderscheidend is om hier te mogen/kunnen posten, kan het topic wel dicht. Want NIEMAND hier heeft jou in persoon leren kennen dus NIEMAND zou dan nog wat bij mogen/kunnen dragen.

Of gewoon effe dimmen, met je "hoe durf je" :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2026 16:33:33 ]
  maandag 23 maart 2026 @ 16:34:15 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413691
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Is het weer vernederend? Beledigend?
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:37:01 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413709
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik geloof enkel in de medische wetenschap en alles van mijn psychotische ervaringen zijn nonsens. Natuurlijk als im (rand)psychotisch ben is het echt. Alleen het is een chemisch disbalans in het brein.
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:37:09 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220413710
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
Dit was een (serieuze) vraag aan jou @Keep_Walking
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220413718
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:
De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven.
Maar die hebben jou niet op Fok! zien posten.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:40:11 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413736
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gaat over allemaal dure diagnoses maar niet over hoe je ze beleefd hebt, hoe ze begonnen, hoe je er uit kwam, wat je er nog van merkt etc etc. Ga het daar nu eens over hebben.
Het begon toen ik op mijn 18de verhuisde naar Nederland om te studeren. Na een anderhalf jaar in Utrecht zonder familie of steun, en mijn eerste zware liefdesverdriet, raakte ik op mijn 19de psychotisch tijdens de winter van 2008. Ik begon te hallucineren en ging half naakt op straat rennen waar ik door de politie werd opgepakt omdat ze dachten dat ik een verdwaalde junkie was. Na één nacht slapen in de politiecel werd ik overgeplaatst naar de psychiatrische inrichting in Utrecht (Willem Artnsz huis). Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:41:04 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413742
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
Ja, dit heb ik ook. Manisch depressiviteit
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220413744
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.
Een aanval? Je bent echt gigantisch van het padje af. Er is hier _niemand_ geinteresseerd in wat jij, volgens jezelf, hebt gekregen van wie dan ook. Dat is namelijk waar je altijd mee schermt. Dat mensen in het echt je zo'n geweldenaar vinden.

Gebaseerd op wat je hier zelf hebt beschreven wat je (niet) hebt gezegd en gedaan door de jaren heen ben je dat alles behalve imho. Heb ik je nu beledigd? Of heb ik gewoon iets gezegd dat je niet zo bevalt, wat jij dan draait naar 'je beledigd me / je valt me aan'. Nee, ik val je niet aan, ik geef je gewoon mijn mening. Niet meer en niet minder.

Hoe jij dat verder op wil vatten is jouw probleem, niet het mijne.

Dit is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Je bent gewoon álle geloofwaardigheid verloren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2026 16:41:43 ]
pi_220413748
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
Hou es op }:|
  maandag 23 maart 2026 @ 16:42:43 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413758
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Een aanval? Je bent echt gigantisch van het padje af. Er is hier _niemand_ geinteresseerd in wat jij, volgens jezelf, hebt gekregen van wie dan ook. Dat is namelijk waar je altijd mee schermt. Dat mensen in het echt je zo'n geweldenaar vinden.

Gebaseerd op wat je hier zelf hebt beschreven wat je (niet) hebt gezegd en gedaan door de jaren heen ben je dat alles behalve imho. Heb ik je nu beledigd? Of heb ik gewoon iets gezegd dat je niet zo bevalt, wat jij dan draait naar 'je beledigd me / je valt me aan'. Nee, ik val je niet aan, ik geef je gewoon mijn mening. Niet meer en niet minder.

Hoe jij dat verder op wil vatten is jouw probleem, niet het mijne.

Dit is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Je bent gewoon álle geloofwaardigheid verloren.
Oké jammer dan
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:46:05 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220413777
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Het begon toen ik op mijn 18de verhuisde naar Nederland om te studeren. Na een anderhalf jaar in Utrecht zonder familie of steun, en mijn eerste zware liefdesverdriet, raakte ik op mijn 19de psychotisch tijdens de winter van 2008. Ik begon te hallucineren en ging half naakt op straat rennen waar ik door de politie werd opgepakt omdat ze dachten dat ik een verdwaalde junkie was. Na één nacht slapen in de politiecel werd ik overgeplaatst naar de psychiatrische inrichting in Utrecht (Willem Artnsz huis). Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
Nee, hier op FOK! heb je jouw dagboek geopend. Je wordt dan geacht om die met persoonlijke teksten te vullen. Met nadruk op ‘vullen’ en ‘persoonlijk’. Je weet toch wat een dagboek is?
  maandag 23 maart 2026 @ 16:53:05 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220413825
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja, dit heb ik ook. Manisch depressiviteit
Dank voor je antwoord!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 17:08:03 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220414077
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee, hier op FOK! heb je jouw dagboek geopend. Je wordt dan geacht om die met persoonlijke teksten te vullen. Met nadruk op ‘vullen’ en ‘persoonlijk’. Je weet toch wat een dagboek is?
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220414090
TS zou waarschijnlijk een fijnere forumervaring hebben als hij niet zo snel van alles als een aanval, belediging of vernedering zou ervaren. Zeker als je bizarre claims gaat doen zoals " ik kan met engelen praten" kun je verwachten dat mensen daar niet zomaar in meegaan. Dan moet je a. dat soort beweringen niet posten of b. accepteren dat andere users daar hun twijfels over uitspreken.
  maandag 23 maart 2026 @ 17:17:03 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220414331
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.
Het gaat er om wat jij wilt ZEGGEN, niet wat ik wil weten.

Je wilt wel de aandacht van een dagboek, maar anderen mogen ‘m vullen.

Doei.
pi_220414408
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Mijn persoonlijke kijk en antwoord: Je maakt hier eigenlijk twee aannames tegelijk: dat betekenis alleen uit geloof komt en dat een rationele kijk op het leven automatisch leeg of zwaar zou zijn. Dat herken ik zelf niet zo.

Voor mij zit betekenis juist in wat je doet, hoe je met anderen omgaat en hoe je met situaties omgaat. Dat is niet afhankelijk van geloof, maar van keuzes, verantwoordelijkheid en ontwikkeling. Dat maakt het leven niet per se makkelijker of moeilijker, maar wel concreet en eerlijk.

En wat betreft psychose: voor mij is dat geen “waarheid” maar een toestand van het brein. Dat het echt voelt op dat moment klopt, maar dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Daar zijn genoeg medische en wetenschappelijke verklaringen voor.

Dus nee, ik ervaar het niet als “pech zonder reden” of een leeg bestaan. Eerder als een realistisch beeld van hoe het leven werkt, met ruimte om er zelf betekenis aan te geven.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  maandag 23 maart 2026 @ 17:23:36 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414494
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer je ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 17:29:19 #56
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220414670
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer je ;)
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 17:35:48 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414718
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Dat is al een mooi stukje zelfinzicht ^O^

Nu nog het besef laten indalen dat iederéén dus het recht heeft om te geloven of niet te geloven (in wat dan ook). En dat je ze gerust kan vragen waarom ze dat wel/niet geloven en hoe ze daartoe gekomen zijn. Maar dat het niet de bedoeling is dat je zo'n vraag stelt met een ingebakken veroordeling erin. Dat vind je zelf ook niet tof toch?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220414725
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.
  maandag 23 maart 2026 @ 17:39:15 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414749
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.
Wellicht wel ^O^
Naar wat voor soort kerk ga je @Keep_Walking ?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 17:40:56 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220414761
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wellicht wel ^O^
Naar wat voor soort kerk ga je @:keep_walking ?
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')