Bipolaire stoornis noemt men dat toch?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb zeker geen persoonlijkheidsstoornis, ben meerdere keren getest. Ik heb een IQ van 118 en gezonde persoonlijkheid maar ook ptsd en zware stemmingswisselingen.
Naja... het is zo'n duidelijk symptoom, het is een veel voorkomend thema bij psychoses. En het is, als je er midden inzit, niet voor te stellen dat het nep is. Daar heb je veel tegenwind en meds voor nodig. Beetje open willen staan voor anderen... En in betere tijden het ook bespreken en accepteren dat het een (rand)psychotisch probleem isquote:Op maandag 23 maart 2026 15:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Vooral dit dus..
Hij lijkt het ook als iets paranormaals te duiden terwijl in zijn geval het ongeveer 99,99999% zeker een psychotische oorsprong heeft.
Wat valt er dan eigenlijk nog te bespreken?
Maar het is dubbel he? Paranormaal is TRU en dat gaan we hier niet bespreken.
Psychose is R&P maar dan gaat het niet over je verhalen vertellen en beweren dat het paranormaal is maar je hoeft m niet te geloven terwijl het toch echt waar is. Dus dan wordt het weer TRU.
Moeilijk moeilijk...
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:35 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Sorry nee, jij hebt geen hoogfunctionerende persoonlijkheid...
Geloof jij alleen in de medische wetenschap over wat psychoses zijn? Heb je ooit de documentaire CrazyWise gezien?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... het is zo'n duidelijk symptoom, het is een veel voorkomend thema bij psychoses. En het is, als je er midden inzit, niet voor te stellen dat het nep is. Daar heb je veel tegenwind en meds voor nodig. Beetje open willen staan voor anderen... En in betere tijden het ook bespreken en accepteren dat het een (rand)psychotisch probleem is
De meest voorkomende thema's bij psychoses zijn:
Achtervolging
Grootheidswaan
Relatie/liefde
Religieuze dingen
Somatische wanen
(dit lijstje is me voorgehouden door behandelaren, weet niet zo snel een "echte" bron dan wat een psychiater me uitgelegd heeft (bij mij achtervolging, religie en somatisch))
Het lastige bij psychoses is toch het openstaan voor het feit dat je die klachten hebt en dat de wereld niet is zoals jij hem ziet. Ingewikkeld, rot, maar het helpt je uiteindelijk verder.
Is het weer vernederend? Beledigend?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
Ik geloof enkel in de medische wetenschap en alles van mijn psychotische ervaringen zijn nonsens. Natuurlijk als im (rand)psychotisch ben is het echt. Alleen het is een chemisch disbalans in het brein.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geloof jij alleen in de medische wetenschap over wat psychoses zijn? Heb je ooit de documentaire CrazyWise gezien?
Als dat onderscheidend is om hier te mogen/kunnen posten, kan het topic wel dicht. Want NIEMAND hier heeft jou in persoon leren kennen dus NIEMAND zou dan nog wat bij mogen/kunnen dragen.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is het weer vernederend? Beledigend?
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik geloof enkel in de medische wetenschap en alles van mijn psychotische ervaringen zijn nonsens. Natuurlijk als im (rand)psychotisch ben is het echt. Alleen het is een chemisch disbalans in het brein.
Dit was een (serieuze) vraag aan jou @Keep_Walkingquote:Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
Maar die hebben jou niet op Fok! zien posten.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:
De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven.
Het begon toen ik op mijn 18de verhuisde naar Nederland om te studeren. Na een anderhalf jaar in Utrecht zonder familie of steun, en mijn eerste zware liefdesverdriet, raakte ik op mijn 19de psychotisch tijdens de winter van 2008. Ik begon te hallucineren en ging half naakt op straat rennen waar ik door de politie werd opgepakt omdat ze dachten dat ik een verdwaalde junkie was. Na één nacht slapen in de politiecel werd ik overgeplaatst naar de psychiatrische inrichting in Utrecht (Willem Artnsz huis). Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gaat over allemaal dure diagnoses maar niet over hoe je ze beleefd hebt, hoe ze begonnen, hoe je er uit kwam, wat je er nog van merkt etc etc. Ga het daar nu eens over hebben.
Ja, dit heb ik ook. Manisch depressiviteitquote:Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
Een aanval? Je bent echt gigantisch van het padje af. Er is hier _niemand_ geinteresseerd in wat jij, volgens jezelf, hebt gekregen van wie dan ook. Dat is namelijk waar je altijd mee schermt. Dat mensen in het echt je zo'n geweldenaar vinden.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.
Hou es opquote:Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
Oké jammer danquote:Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een aanval? Je bent echt gigantisch van het padje af. Er is hier _niemand_ geinteresseerd in wat jij, volgens jezelf, hebt gekregen van wie dan ook. Dat is namelijk waar je altijd mee schermt. Dat mensen in het echt je zo'n geweldenaar vinden.
Gebaseerd op wat je hier zelf hebt beschreven wat je (niet) hebt gezegd en gedaan door de jaren heen ben je dat alles behalve imho. Heb ik je nu beledigd? Of heb ik gewoon iets gezegd dat je niet zo bevalt, wat jij dan draait naar 'je beledigd me / je valt me aan'. Nee, ik val je niet aan, ik geef je gewoon mijn mening. Niet meer en niet minder.
Hoe jij dat verder op wil vatten is jouw probleem, niet het mijne.
Dit is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Je bent gewoon álle geloofwaardigheid verloren.
Nee, hier op FOK! heb je jouw dagboek geopend. Je wordt dan geacht om die met persoonlijke teksten te vullen. Met nadruk op ‘vullen’ en ‘persoonlijk’. Je weet toch wat een dagboek is?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het begon toen ik op mijn 18de verhuisde naar Nederland om te studeren. Na een anderhalf jaar in Utrecht zonder familie of steun, en mijn eerste zware liefdesverdriet, raakte ik op mijn 19de psychotisch tijdens de winter van 2008. Ik begon te hallucineren en ging half naakt op straat rennen waar ik door de politie werd opgepakt omdat ze dachten dat ik een verdwaalde junkie was. Na één nacht slapen in de politiecel werd ik overgeplaatst naar de psychiatrische inrichting in Utrecht (Willem Artnsz huis). Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
Dank voor je antwoord!quote:Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, dit heb ik ook. Manisch depressiviteit
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, hier op FOK! heb je jouw dagboek geopend. Je wordt dan geacht om die met persoonlijke teksten te vullen. Met nadruk op ‘vullen’ en ‘persoonlijk’. Je weet toch wat een dagboek is?
Het gaat er om wat jij wilt ZEGGEN, niet wat ik wil weten.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.
Mijn persoonlijke kijk en antwoord: Je maakt hier eigenlijk twee aannames tegelijk: dat betekenis alleen uit geloof komt en dat een rationele kijk op het leven automatisch leeg of zwaar zou zijn. Dat herken ik zelf niet zo.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer jequote:Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer je
Dat is al een mooi stukje zelfinzichtquote:Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Wellicht welquote:Op maandag 23 maart 2026 17:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wellicht wel![]()
Naar wat voor soort kerk ga je @:keep_walking ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |