abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2026 @ 17:08:03 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220414077
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee, hier op FOK! heb je jouw dagboek geopend. Je wordt dan geacht om die met persoonlijke teksten te vullen. Met nadruk op ‘vullen’ en ‘persoonlijk’. Je weet toch wat een dagboek is?
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220414090
TS zou waarschijnlijk een fijnere forumervaring hebben als hij niet zo snel van alles als een aanval, belediging of vernedering zou ervaren. Zeker als je bizarre claims gaat doen zoals " ik kan met engelen praten" kun je verwachten dat mensen daar niet zomaar in meegaan. Dan moet je a. dat soort beweringen niet posten of b. accepteren dat andere users daar hun twijfels over uitspreken.
  maandag 23 maart 2026 @ 17:17:03 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220414331
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.
Het gaat er om wat jij wilt ZEGGEN, niet wat ik wil weten.

Je wilt wel de aandacht van een dagboek, maar anderen mogen ‘m vullen.

Doei.
pi_220414408
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Mijn persoonlijke kijk en antwoord: Je maakt hier eigenlijk twee aannames tegelijk: dat betekenis alleen uit geloof komt en dat een rationele kijk op het leven automatisch leeg of zwaar zou zijn. Dat herken ik zelf niet zo.

Voor mij zit betekenis juist in wat je doet, hoe je met anderen omgaat en hoe je met situaties omgaat. Dat is niet afhankelijk van geloof, maar van keuzes, verantwoordelijkheid en ontwikkeling. Dat maakt het leven niet per se makkelijker of moeilijker, maar wel concreet en eerlijk.

En wat betreft psychose: voor mij is dat geen “waarheid” maar een toestand van het brein. Dat het echt voelt op dat moment klopt, maar dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Daar zijn genoeg medische en wetenschappelijke verklaringen voor.

Dus nee, ik ervaar het niet als “pech zonder reden” of een leeg bestaan. Eerder als een realistisch beeld van hoe het leven werkt, met ruimte om er zelf betekenis aan te geven.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  maandag 23 maart 2026 @ 17:23:36 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414494
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer je ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 17:29:19 #56
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220414670
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer je ;)
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 17:35:48 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414718
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Dat is al een mooi stukje zelfinzicht ^O^

Nu nog het besef laten indalen dat iederéén dus het recht heeft om te geloven of niet te geloven (in wat dan ook). En dat je ze gerust kan vragen waarom ze dat wel/niet geloven en hoe ze daartoe gekomen zijn. Maar dat het niet de bedoeling is dat je zo'n vraag stelt met een ingebakken veroordeling erin. Dat vind je zelf ook niet tof toch?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220414725
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.
  maandag 23 maart 2026 @ 17:39:15 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414749
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.
Wellicht wel ^O^
Naar wat voor soort kerk ga je @Keep_Walking ?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 17:40:56 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220414761
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wellicht wel ^O^
Naar wat voor soort kerk ga je @:keep_walking ?
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 17:55:16 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414863
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.
Dank voor je antwoord! Ik ken die kerk niet. Sowieso ken ik evangelische kerken niet.

Maar wat ik er zojuist van lees is dat er veel jonge mensen komen, dat het een soort 'way of life' wordt en er nogal een 'community-gevoel' heerst.

Ik kan me voorstellen dat dat je aantrekt. Dat het je het gevoel geeft bij een groep te horen en gewaardeerd te worden. Ik heb de indruk dat je dat erg belangrijk vindt (de meeste mensen overigens wel, in meer of mindere mate).

[ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 23-03-2026 18:35:03 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 18:34:36 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220415183
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank voor je antwoord! Ik ken die kerk niet. Sowieso ken ik evangelische kerken niet.

Maar wat ik er zojuist van lees is dat er veel jonge mensen komen, dat het een soort 'way of life' wordt en er er nogal een 'community-gevoel' heerst.

Ik kan me voorstellen dat dat je aantrekt. Dat het je het gevoel geeft bij een groep te horen en gewaardeerd te worden. Ik heb de indruk dat je dat erg belangrijk vindt (de meeste mensen overigens wel, in meer of mindere mate).
Zeker waar. Mijn geloof in Jezus heeft ook mijn angst weggenomen voor de geesten en demonische aanvallen die ik weleens ervaar. Ik weet nu hoe ik het kan voorkomen of wegnemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 20:28:57 #63
441859 crew  Lenny77
pi_220416310
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.
Ik heb niet gezegd dat je geen goede persoonlijkheid hebt? Ik heb gezegd dat je geen hoogfunctionerende persoonlijkheid hebt.
En nee ik ken je niet. Ik ken je alleen van hier en de persoonlijkheid die je hier laat zien incl je interpreteren van posts van anderen en hoe je op ons reageert of topics opstelt en fel in de IK-rol zit, laat mij geen hoogfunctioneren zien.
Je keuzes die je gemaakt hebt in het verleden trouwens ook niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 20:37:56 #64
441859 crew  Lenny77
pi_220416416
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Zeker waar. Mijn geloof in Jezus heeft ook mijn angst weggenomen voor de geesten en demonische aanvallen die ik weleens ervaar. Ik weet nu hoe ik het kan voorkomen of wegnemen.
Ik zou voorzichtig zijn met die aanvallen te 'voorkomen of wegnemen' middels een geloof, daar die aanvallen eigenlijk voortekens zijn dat je medicatie niet goed ingesteld is, of dat je stilaan op weg bent naar een nieuwe psychose. En jij weet als geen ander wat voor ravage een psychose aanricht in je hersenen dus ik zou alles op alles zetten op het voorkomen van een nieuwe. En dan bedoel ik: hulp zoeken in de medische wereld. Je geloof kan naast je op je pad lopen als extra steun en toeverlaat.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 23 maart 2026 @ 21:29:35 #65
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220416840
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik zou voorzichtig zijn met die aanvallen te 'voorkomen of wegnemen' middels een geloof, daar die aanvallen eigenlijk voortekens zijn dat je medicatie niet goed ingesteld is, of dat je stilaan op weg bent naar een nieuwe psychose. En jij weet als geen ander wat voor ravage een psychose aanricht in je hersenen dus ik zou alles op alles zetten op het voorkomen van een nieuwe. En dan bedoel ik: hulp zoeken in de medische wereld. Je geloof kan naast je op je pad lopen als extra steun en toeverlaat.
Medische wereld krijg ik bijna dagelijks hulp van. Nogmaals ik heb nu geen last van psychose of dreiging om eentje op te lopen. Ik weet hoe ik psychoses moet aanvoelen komen, en daar is nu geen sprake van. Al vanaf mijn kindertijd heb ik gehad dat ik geesten kon zien of intense spirituele ervaringen had. Inmiddels geloof ik dat ze echt zijn en dat ik paranormaal begaafd ben. Daar hoeven jullie niet in te geloven als jullie dat niet willen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220417201
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dank voor je antwoord! Ik ken die kerk niet. Sowieso ken ik evangelische kerken niet.
Is dat niet de light-versie van de pinkstergemeente?
  maandag 23 maart 2026 @ 22:32:06 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220417293
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 22:19 schreef r_one het volgende:

[..]
Is dat niet de light-versie van de pinkstergemeente?
Ik heb geen flauw idee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220417339
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.
Tienden geven?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220417375
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee.
Anyone?
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 08:11:44 #70
441859 crew  Lenny77
pi_220418304
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Medische wereld krijg ik bijna dagelijks hulp van. Nogmaals ik heb nu geen last van psychose of dreiging om eentje op te lopen. Ik weet hoe ik psychoses moet aanvoelen komen, en daar is nu geen sprake van. Al vanaf mijn kindertijd heb ik gehad dat ik geesten kon zien of intense spirituele ervaringen had. Inmiddels geloof ik dat ze echt zijn en dat ik paranormaal begaafd ben. Daar hoeven jullie niet in te geloven als jullie dat niet willen.
Nou nee dat is het punt net... je kan dat dus niet aanvoelen. Nee wacht, dat is misschien niet waar. Je gaat de subtielere signalen negeren want ze gaan al echt aanvoelen. En jij hebt in het verleden toch wel al bewezen dat jij doorgaat ondanks de signalen tot je kneiter psychotisch bent. Als ik jou was, dan zou ik mijzelf daar niet in vertrouwen.. want ik zou geleerd hebben uit het verleden dat mijn beoordelingsvermogen op dat gebied niets waard is. Deel jij je deze verhalen ook met de psych? Ergens vermoed ik van niet.

Dat van je kindertijd: zou je je kunnen voorstellen dat dit al pre-verschijnselen waren van je psychotische aanleg? Die aanleg is er namelijk en je hebt een chaotische en zware kindertijd gehad dus het risico dat deze dingen tot uiting komen is dan groter.
Los daarvan: dingen zien is niet hetzelfde als paranormaal begaafd zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 24 maart 2026 @ 08:39:19 #71
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220418412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nou nee dat is het punt net... je kan dat dus niet aanvoelen. Nee wacht, dat is misschien niet waar. Je gaat de subtielere signalen negeren want ze gaan al echt aanvoelen. En jij hebt in het verleden toch wel al bewezen dat jij doorgaat ondanks de signalen tot je kneiter psychotisch bent. Als ik jou was, dan zou ik mijzelf daar niet in vertrouwen.. want ik zou geleerd hebben uit het verleden dat mijn beoordelingsvermogen op dat gebied niets waard is. Deel jij je deze verhalen ook met de psych? Ergens vermoed ik van niet.

Dat van je kindertijd: zou je je kunnen voorstellen dat dit al pre-verschijnselen waren van je psychotische aanleg? Die aanleg is er namelijk en je hebt een chaotische en zware kindertijd gehad dus het risico dat deze dingen tot uiting komen is dan groter.
Los daarvan: dingen zien is niet hetzelfde als paranormaal begaafd zijn.
Ja ik deel dit allemaal met mijn psycholoog en psychiater. Wanneer is het wel paranormaal begaafd volgens jou?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 24 maart 2026 @ 08:39:36 #72
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220418413
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 22:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Tienden geven?
Hoeft niet, mag wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 24 maart 2026 @ 08:41:39 #73
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220418421
Ik mis mijn moeder heel erg. Ze heeft lewy body dementie, een vreselijke ziekte. Wie heeft gehoord van lewy body dementie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 09:09:21 #74
441859 crew  Lenny77
pi_220418733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik mis mijn moeder heel erg. Ze heeft lewy body dementie, een vreselijke ziekte. Wie heeft gehoord van lewy body dementie?
Ik ken het ja.
Je zei toen je pas terug was dat ze op sterven ligt? Is de ziekte al zo gevorderd dan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 09:12:09 #75
441859 crew  Lenny77
pi_220418754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja ik deel dit allemaal met mijn psycholoog en psychiater. Wanneer is het wel paranormaal begaafd volgens jou?
Maken zij zich geen zorgen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')