https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Gebrek aan ambitie is duidelijk.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende: [..] Er is momenteel niets ingericht om daar wat tegen te doen,
Goeie analogie. In jouw analogie bombarderen we eerst alle bestaande dijken en geven we de schuld aan het water, om erna Duitsland verantwoordelijk te maken voor het herstellen van de dijken.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Wijzig Iraanse regime aanpakken door dijken aanleggen:
Watersnoodramp kan weer voorkomen, dijken moeten verzwaard worden.
Heeft allemaal geen zin, als je de dijken verzwaart komt er juist meer water tegenaan, en de zee zal altijd stormen leveren en die worden alleen maar erger.
En het kost geld en arbeid.
Neuh gaan we niet doen, we moeten gewoon wennen aan natte voeten.
quote:Op maandag 23 maart 2026 13:16 schreef Eightyone het volgende: (Crosspost:) Nos: Trump: vijf dagen geen aanvallen op Iraanse energievoorzieningen De Amerikaanse president Trump zegt dat de VS de komende vijf dagen geen aanvallen zal uitvoeren op Iraanse energievoorzieningen. Dat is volgens hem het gevolg van "zeer goede en productieve" gesprekken tussen de twee landen "over de volledige en definitieve beëindiging van de vijandelijkheden in het Midden-Oosten". Dat overleg vond dit weekend plaats, zegt Trump.
quote:Iran's Ministry of Foreign Affairs: There are no talks between Tehran and Washington
🔹The US President's statements are within the framework of efforts to reduce energy prices and gain time for the implementation of his military plans.
🔹Yes, there are initiatives from regional countries to reduce tensions, and our response to all of them is clear: we are not the side that started this war, and all these requests must be referred to Washington.
Met insider info hebben een paar mensen flink geld verdient met trading, zoals vaker gebruikelijk is sinds Trump’s aantreden.quote:Kort na de bekendmaking van het nieuws daalden de olieprijzen met zo'n 10 procent.
Die voorkennis kun je letterlijk miljarden mee verdienen. Daarom post Trump dat soort onzin.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.ynetnews.com/article/0t2zpd7dr
Iran denies Trump's claims: 'We reject all negotiations – US has failed and Hormuz will remain closed'
Het meest bizarre vind ik nog wel dat de voorbeurs meteen 2% omhoog gaat, puur en alleen gebaseerd op een berichtje wat Trump waarschijnlijk op de plee zat te tikken.
Of zijn dat AI algoritmes die misschien zijn posts analyseren en daar een bepaald sentiment (positief of negatief) aan hangen?
Nee.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Goeie analogie. In jouw analogie bombarderen we eerst alle bestaande dijken en geven we de schuld aan het water, om erna Duitsland verantwoordelijk te maken voor het herstellen van de dijken.
Grappig ook dat ie ze nu 5 dagen geeft. Vrijdag als de beurs in de VS weer sluit dus.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Die voorkennis kun je letterlijk miljarden mee verdienen. Daarom post Trump dat soort onzin.
Waarschijnlijk profiteert hij nog een keer als de boel vervolgens weer zakt na berichten dat het bullshit is wat hij roept.
Niet al te beste vergelijking van je, vind je ook niet?quote:Op maandag 23 maart 2026 13:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee.
Het toont het gebrek aan ambitie om vluchtelingen te weren bij de buitengrenzen.
Wie schaffen das all over again lijkt je een goed idee?
Doen we gelijk de overgebleven centrales uit zodat we alleen nog wind en LNG uit de VS hebben.
Auto-Industrie en tech? Ook niet nodig, weg ermee!!
Lijkt me duidelijk dat de VS eruit wil. Maar zonder de VS gaat Israel heel erg lang bezig zijn. Jammer dat we echt geen idee hebben van hoe het achter de schermen zit.quote:
Oh maar de gevolgen worden wel ingeschat.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat de VS eruit wil. Maar zonder de VS gaat Israel heel erg lang bezig zijn. Jammer dat we echt geen idee hebben van hoe het achter de schermen zit.
Voel de ene keer als een compleet toneelstukje, en de andere keer lijkt er idd een mismatch te zijn tussen wat de VS wil en wat Israel wil.
Filmpjes met zulke typische YT thumbnails moet je niet eens willen kijken.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:39 schreef LethalNinja het volgende:
Interessante analyse over de mogelijkheid voor "boots on the ground" inclusief meerdere opties ondersteund door beeld en geluid.
Bekijk deze YouTube-video
Het verwarrende is dat zinnige filmpjes ze ook steeds vaker hebben.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Filmpjes met zulke typische YT thumbnails moet je niet eens willen kijken.
En al helemaal niet delen.
Eens dat de thumbnails vreselijk zijn. Zelfde bij andere conflicten, maar door het daardoor niet te kijken mis je wel wat. Ik zou zeggen, kijk 2-3 minuten en ik denk dat je blijft kijken. Genoeg info via beeld en geluid van diverse betrokken militaire (voertuigen). Deze man stopt veel tijd in zijn uitzoekwerk/ research.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Algoritmes zijn kut ik weet het maar probeer daar eens doorheen te prikken. Elk YouTube filmpje heeft drama titels en teringkansloze thumbnails. Inhoudelijk is deze gast goud.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vond het heel erg meh. Je kunt niet met een paar duizend mensen een gebied zo groot als Frankrijk veroveren. Maar ik heb dan ook maar een paar minuten gekeken.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:48 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Eens dat de thumbnails vreselijk zijn. Zelfde bij andere conflicten, maar door het daardoor niet te kijken mis je wel wat. Ik zou zeggen, kijk 2-3 minuten en ik denk dat je blijft kijken. Genoeg info via beeld en geluid van diverse betrokken militaire (voertuigen). Deze man stopt veel tijd in zijn uitzoekwerk/ research.
Maar nogmaals de thumbnail is vervelend, eigenlijk doet hij daarmee zichzelf tekort.
Vaak genoeg videos over Oekraïne van hem gezien. Hij is verre van partijdig. Maar de info klopt meestal wel redelijk. Laat alleen ook een hoop info weg. Maar precies deze discussie had ik al eens over hem in het Oekraïne topicquote:Op maandag 23 maart 2026 13:48 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Eens dat de thumbnails vreselijk zijn. Zelfde bij andere conflicten, maar door het daardoor niet te kijken mis je wel wat. Ik zou zeggen, kijk 2-3 minuten en ik denk dat je blijft kijken. Genoeg info via beeld en geluid van diverse betrokken militaire (voertuigen). Deze man stopt veel tijd in zijn uitzoekwerk/ research.
Negeer de thumbnail, ook zakelijke/ vriendelijke websites zoals Tweakers hebben nu af en toe overdreven thumbnails en ook daar wordt meerdere malen gevraagd om een like & subscribe.
Exact, doe je je te kort mee. Kan best wezen dat het inhoudelijk allemaal lekker klopt, ik kijk het niet meer omdat je jezelf niet serieus neemt met dat overdreven gedoe. Hoe kan ik het als kijker dan serieus nemen?quote:Op maandag 23 maart 2026 13:48 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Negeer de thumbnail, ook zakelijke/ vriendelijke websites zoals Tweakers hebben nu thumbnails en ook daar wordt meerdere malen gevraagd om een like & subscribe.
Heb recent meerdere podcasts gezien, met Amerikaanse militair analisten en Amerikaanse oud-generaals en dergelijke, en allemaal kwamen ze tot de conclusie dat het, welk doelwit het ook wordt, het een enorme bloedbad wordt onder de mariniers.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:48 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Negeer de thumbnail, ook zakelijke/ vriendelijke websites zoals Tweakers hebben nu thumbnails en ook daar wordt meerdere malen gevraagd om een like & subscribe.
Mooi woord, largesse, kende ik nog niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:43 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Oh maar de gevolgen worden wel ingeschat.
[ x ]
Dan moet je het niet doen met een grote zichtbare frontale aanval.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb recent meerdere podcasts gezien, met Amerikaanse militair analisten en Amerikaanse oud-generaals en dergelijke, en allemaal kwamen ze tot de conclusie dat het, welk doelwit het ook wordt, het een enorme bloedbad wordt onder de mariniers.
Niet alleen dat, ze dreigen ook om de hele Perzische golf vol te gooien met zeemijnen.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.ynetnews.com/article/0t2zpd7dr
Iran denies Trump's claims: 'We reject all negotiations – US has failed and Hormuz will remain closed'
Het meest bizarre vind ik nog wel dat de voorbeurs meteen 2% omhoog gaat, puur en alleen gebaseerd op een berichtje wat Trump waarschijnlijk op de plee zat te tikken.
Of zijn dat AI algoritmes die misschien zijn posts analyseren en daar een bepaald sentiment (positief of negatief) aan hangen?
Vraag is of we dat ooit te weten komen. Het blijft nu voornamelijk bij puur giswerk, gebaseerd op plausibele (of minder plausibele) brainfarts.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat de VS eruit wil. Maar zonder de VS gaat Israel heel erg lang bezig zijn. Jammer dat we echt geen idee hebben van hoe het achter de schermen zit.
Voel de ene keer als een compleet toneelstukje, en de andere keer lijkt er idd een mismatch te zijn tussen wat de VS wil en wat Israel wil.
Het staat je niet aan omdat jij het nu ook inziet.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:31 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Niet al te beste vergelijking van je, vind je ook niet?
Nee, het staat me niet aan omdat je aan 't zoeken bent naar een punt voor je vergelijking.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het staat je niet aan omdat jij het nu ook inziet.
Lol. Zag al dat Brent meteen iets $14/vat daalde na Trump's tweet.quote:
Mogen we inmiddels tot de conclusie komen dat die zo ongeveer heilig verklaarde constitutie van de VS, met al z'n 'checks and balances', totaal niet berekend was op iemand als Trump, of is het daarvoor nog te vroeg?quote:Op maandag 23 maart 2026 13:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lol. Zag al dat Brent meteen iets $14/vat daalde na Trump's tweet.![]()
Dan kun je wel ruiken dat er gemanipuleerd wordt ja.
Lastig bluffen zo voor Trump.quote:
De oorlog is dus gewonnen door Trump en Netanyahu, kan ons bootje ook weer veilig terug naar de haven, het zal wel een enorm bloedbad worden daar als de bevolking wraak gaat nemen op hun moordenaars.quote:
Nee, dat kijkt me wel terecht. Iemand die zich er niks van aantrekt en iedereen ontslaat die het daar niet mee eens is, komt gewoon overal mee weg.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:06 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Mogen we inmiddels tot de conclusie komen dat die zo ongeveer heilig verklaarde constitutie van de VS, met al z'n 'checks and balances', totaal niet berekend was op iemand als Trump, of is het daarvoor nog te vroeg?
De schepen met marines zijn nog steeds onderweg, dus lijkt me raar om onze missie meteen af te blazen.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De oorlog is dus gewonnen door Trump en Netanyahu, kan ons bootje ook weer veilig terug naar de haven, het zal wel een enorm bloedbad worden daar als de bevolking wraak gaat nemen op hun moordenaars.
Ik voorspel voorlopig nog altijd flinke buien boven Israël.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De oorlog is dus gewonnen door Trump en Netanyahu, kan ons bootje ook weer veilig terug naar de haven, het zal wel een enorm bloedbad worden daar als de bevolking wraak gaat nemen op hun moordenaars.
Dat hypermoderne schijtschip wil je zeggen?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:09 schreef Since2003 het volgende:
We moeten wachten tot die vloot aankomt en bekijken wat er gaat gebeuren.
Fijn dat die er alvast uit is.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hypermoderne schijtschip wil je zeggen?
Die komt niet.
Ik denk dat hij de 'vloot' (zijn maar een klein aantal schepen) van de 31MEU bedoelt.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hypermoderne schijtschip wil je zeggen?
Die komt niet.
Johnny Harris heeft geen overdreven thumbnails en die steekt echt tijd in zijn video's als onafhankelijke journalistquote:Op maandag 23 maart 2026 13:48 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Negeer de thumbnail, ook zakelijke/ vriendelijke websites zoals Tweakers hebben nu af en toe overdreven thumbnails en ook daar wordt meerdere malen gevraagd om een like & subscribe.
de loodgieter moet nog zoeken naar een plaats in de agenda. voorrij kosten zijn niet mals jeweetquote:Op maandag 23 maart 2026 14:09 schreef Since2003 het volgende:
We moeten wachten tot die vloot aankomt en bekijken wat er gaat gebeuren.
Dat kan ook zwart tegenwoordig.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:19 schreef Sabata het volgende:
[..]
de loodgieter moet nog zoeken naar een plaats in de agenda. voorrij kosten zijn niet mals jeweet
Jij wil dat het regime blijft zitten in Iran begrijp ik?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:16 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Fijn dat die er alvast uit is.
Maar er komen vast nog meer bootjes.
Met liegende Bush jr en Obama die de executive orders intensiveerde wordt de rechtstaat al langere tijd gesloopt. Maar onder Trump gaat het in sneltreinvaart.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:06 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Mogen we inmiddels tot de conclusie komen dat die zo ongeveer heilig verklaarde constitutie van de VS, met al z'n 'checks and balances', totaal niet berekend was op iemand als Trump, of is het daarvoor nog te vroeg?
Hmmm lastige, wie gaan we geloven?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
Geloven we nu al blind wat de Iraanse media schrijven? Dat lijkt me ook puur door het regime gedreven propagandazooitje, nog een potje kutter dan Trump en zijn kornuiten.
Moet ook helemaal naar Kreta...quote:Op maandag 23 maart 2026 14:19 schreef Sabata het volgende:
[..]
de loodgieter moet nog zoeken naar een plaats in de agenda. voorrij kosten zijn niet mals jeweet
Als dit een lastige voor je is kun je beter in een paddenstoel gaan wonen.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hmmm lastige, wie gaan we geloven?
Trump of Khameini?
In elk geval als Trump iets stelt moet je het soberso met een korreltje zout nemen, tot het echt waar blijkt te zijn
Die laatste zin geldt voor iedere politicus.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Trump of Khameini?
In elk geval als Trump iets stelt moet je het soberso met een korreltje zout nemen, tot het echt waar blijkt te zijn
Geen van beide natuurlijk. Maar als je leest waar dat persbericht vandaan komt die beweren dat er geen contact is kun je daar ook wel wat vraagtekens bij zetten:quote:Op maandag 23 maart 2026 14:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Trump of Khameini?
quote:De Fars News Agency (Perzisch: خبرگزاری فارس), afgekort FNA, is een (semi-)officieel persbureau gevestigd in Iran.
De FNA werd opgericht in 2003 als een niet-publiekelijk persbureau en brengt nieuws in het Perzisch, Engels, Turks en Arabisch. De FNA beschrijft zichzelf als "Irans voornaamste onafhankelijke persbureau",[1] maar organisaties zoals CNN, Reuters en BBC omschrijven het echter als semi-officieel vanwege de sterke betrekkingen met Iran en Mahmoud Ahmadinejad.[2]
#Tegeltjeswijsheidquote:Op maandag 23 maart 2026 14:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als dit een lastige voor je is kun je beter in een paddenstoel gaan wonen.
Je hebt gemist dat de coalitie ter bevrijding van het Iraanse volk morgen een kernramp wilde veroorzaken?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij wil dat het regime blijft zitten in Iran begrijp ik?
Lekker het eigen volk uitmoordend, Israel blijft bestoken en aanslagen (ook in NL) blijft organiseren?
Het eigen volk is nooit gemoordquote:Op maandag 23 maart 2026 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lekker het eigen volk uitmoordend, Israel blijft bestoken en aanslagen (ook in NL) blijft organiseren?
Ik hoop vooral dat het huidige Israël en de huidige VS als agressor en vijanden van de gehele menselijkheid en de wereldeconomie het grootste pak slaag gaan krijgen wat ze ooit gehad hebben.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is debiel maar waar, ik geloof in deze het Iraanse regime eerder dan de president van de vs.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
Geloven we nu al blind wat de Iraanse media schrijven? Dat lijkt me ook puur door het regime gedreven propagandazooitje, nog een potje kutter dan Trump en zijn kornuiten.
Daar heb je een puntquote:Op maandag 23 maart 2026 14:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het is debiel maar waar, ik geloof in deze het Iraanse regime eerder dan de president van de vs.
Die man heeft meer redenen om te liegen dan Iran. (Loos dreigement, angstig dat Iran terug slaat in de regio, manipuleren van de aandelenmarkt).
Terwijl Iran heeft precies 0 redenen om te liegen, want stel je bent in gesprek en bijna tot een deal. Dan zeg je dit toch niet? Waarom zou Iran hier over liegen?
Trump kent geen angst.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het is debiel maar waar, ik geloof in deze het Iraanse regime eerder dan de president van de vs.
Die man heeft meer redenen om te liegen dan Iran. (Loos dreigement, angstig dat Iran terug slaat in de regio, manipuleren van de aandelenmarkt).
Terwijl Iran heeft precies 0 redenen om te liegen, want stel je bent in gesprek en bijna tot een deal. Dan zeg je dit toch niet? Waarom zou Iran hier over liegen?
Gezichtsverlies? Zijn net helemaal de moeder geschoten door De VS en Israël dan ga je niet openlijk lopen koketteren dat er achter de schermen hele goede en constructieve gesprekken plaatsvinden.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er voor betaalt, maar hij heeft altijd een duidelijke agenda en neemt het niet zo nauw met feiten. Dus hoogstens dat hij voor zichzelf werkt en de objectiviteit opzij zet om zijn sponsors blij te maken.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Johnny Harris heeft geen overdreven thumbnails en die steekt echt tijd in zijn video's als onafhankelijke journalist
Iran heeft alles te verliezen en niets te winnen met daarover liegen. Ik zie echt niet waarom zij daarover zouden liegen.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Gezichtsverlies? Zijn net helemaal de moeder geschoten door De VS en Israël dan ga je niet openlijk lopen koketteren dat er achter de schermen hele goede en constructieve gesprekken plaatsvinden.
Het lijkt Trump wel!quote:Op maandag 23 maart 2026 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Gezichtsverlies? Zijn net helemaal de moeder geschoten door De VS en Israël dan ga je niet openlijk lopen koketteren dat er achter de schermen hele goede en constructieve gesprekken plaatsvinden.
Een poging tot coup verijdelen.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:31 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Iran heeft alles te verliezen en niets te winnen met daarover liegen. Ik zie echt niet waarom zij daarover zouden liegen.
De Iraanse machtshebbers hebben juist alles te verliezen natuurlijk, zelfs hun leven.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:31 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Iran heeft alles te verliezen en niets te winnen met daarover liegen. Ik zie echt niet waarom zij daarover zouden liegen.
"Iran heeft alles te verliezen." was dan ook wat ik zei.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Iraanse machtshebbers hebben juist alles te verliezen natuurlijk, zelfs hun leven.
Excuses, vond het al zo raar gezegd.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
"Iran heeft alles te verliezen." was dan ook wat ik zei.
Nog een keer proberen
Dat hebben ze sowieso. Of ze nu wel of niet met America in gesprek zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Iraanse machtshebbers hebben juist alles te verliezen natuurlijk, zelfs hun leven.
Nou laat eens zien dan.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat de coalitie ter bevrijding van het Iraanse volk morgen een kernramp wilde veroorzaken?
Oftewel: je kinderen.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb recent meerdere podcasts gezien, met Amerikaanse militair analisten en Amerikaanse oud-generaals en dergelijke, en allemaal kwamen ze tot de conclusie dat het, welk doelwit het ook wordt, het een enorme bloedbad wordt onder de mariniers.
Tja ben verder ook fan van die oranje clown maar wat Trump allemaal uitvreet moet hij uiteindelijk wel verantwoordelijkheid voor afleggen aan De Senaat en Supreme Court en de onafhankelijke pers die hem controleren. Wat Iran precies wel en niet doet heeft helemaal niemand zicht op. En als je te kritisch bent dan ruimen ze je op.quote:
Met Trump hebben we allemaal alles te verliezen.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alleen zo jammer dat die hun werk blijkbaar niet doen. Elke dag heeft ie iets gezegd of gedaan waar in een normaal Westers land de leider voor moet aftreden.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
Tja ben verder ook fan van die oranje clown maar wat Trump allemaal uitvreet moet hij uiteindelijk wel verantwoordelijkheid voor afleggen aan De Senaat en Supreme Court en de onafhankelijke pers die hem controleren.
Over Ahmadinejad gesproken... die werd drie weken geleden doodverklaard maar ik kom er nu net achter dat hij toch niet dood blijkt te zijnquote:Op maandag 23 maart 2026 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen van beide natuurlijk. Maar als je leest waar dat persbericht vandaan komt die beweren dat er geen contact is kun je daar ook wel wat vraagtekens bij zetten:
[..]
Dit is belangrijk en moet niet voor weggekeken worden.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
Ik ben 100% voor VS en Israël in dit conflict. Alles van serieuze wapens dat Iran bezit moet tot as verworden. Kernwapens al helemaal. Het is een duivels regime.
Nadat ze eerst Het Westen in de grootste energiecrisis alle tijden dreigen te storten door Hormuz af te sluiten. Een oog om een oog en een tand om een tand.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat Trump dreigde met het opblazen van de Iraanse energie-centrales?
Nee man, ieder stukje kritiek op het regime wordt gewoon geaccepteerd. Jongeren kunnen ook prima leven in Iran. Vrouwen kunnen ook prima leven zonder hoofddoek in het openbaar als ze zouden willen. En je kan dat makkelijk uitten daar... De gevluchtenen die hier zitten hebben ook genoeg redenen om terug te keren naar Iran, ze zijn er allemaal nog.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het eigen volk is nooit gemoord
Ingaan op hoe dat komt is niet interessant genoeg. Zo lijkt het wel.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is belangrijk en moet niet voor weggekeken worden.
Daarom vind ik het jammer dat de EU en VS elkaar niet meer steunen in deze
Het is precies anders om toch?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nadat ze eerst Het Westen in de grootste energiecrisis alle tijden dreigen te storten door Hormuz af te sluiten. Een oog om een oog en een tand om een tand.
Ik durf het bijna niet te vragen want ik heb het al eens eerder gevraagd. Maar, over hoeveel kruisraketten mogen ze eindelijk zonder hoofddoekje over straat dan?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee man, ieder stukje kritiek op het regime wordt gewoon geaccepteerd. Jongeren kunnen ook prima leven in Iran. Vrouwen kunnen ook prima leven zonder hoofddoek in het openbaar als ze zouden willen. En je kan dat makkelijk uitten daar... De gevluchtenen die hier zitten hebben ook genoeg redenen om terug te keren naar Iran, ze zijn er allemaal nog.
En ook die van het vrouwelijke voetbal team van Iran. Allemaal heeeeeeel vrijwillig teruggekeerd na hun asielaanvraag.
Blijkbaar niks gezien in het nieuws van de afgelopen jaren. Duizenden vermoord.
Ik snap dat je dat wil ontkennen met die uitspraak?
Tegen de tijd dat De EU over dit onderwerp overeenstemming heeft bereikt is Trump allang dood en begraven. Dat is het grote manco van De EU. Lidtstaten houden er totaal verschillende standpunten op na waardoor er nooit fatsoenlijk ergens over beslist kan worden.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is belangrijk en moet niet voor weggekeken worden.
Daarom vind ik het jammer dat de EU en VS elkaar niet meer steunen in deze
Het is hele sterke retoriek om te laten zien niet terug te deinzen en het volk wederom in opstand te zien geraken (al is dat lastig zonder ontiegelijk bloedbad)quote:Op maandag 23 maart 2026 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nadat ze eerst Het Westen in de grootste energiecrisis alle tijden dreigen te storten door Hormuz af te sluiten. Een oog om een oog en een tand om een tand.
Grappig dat je dat noemt. Dat begon pas na de bombardementen, dus is dat dan te wijten aan de VS en Israel? Of is dat alleen de schuld van Iran?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee Iran beschiet tankers en houden bewust die straat dicht. Daar moet zo snel mogelijk een einde aan gemaakt worden desnoods met grof geweld.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is precies anders om toch?
Maar goed, een paar weken geleden was er nog niks aan de hand in de Straat van Hormuz en toen dreigde Iran ook niet met het (volledig) afsluiten ervan. Is er misschien wat aan de hand die contreien de laatste weken?
Een paar weken speelde dat niet en was er al helemaal geen "grof geweld" nodig om de Straat van Hormuz open te houden. Wat is er aan de hand daar?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee Iran beschiet tankers en houden bewust die straat dicht. Daar moet zo snel mogelijk een einde aan gemaakt worden desnoods met grof geweld.
Aldus Adam op Xquote:
quote:The laundry room fire on March 12 is confirmed by Navy, NYT, and USNI reports: it burned 30+ hours, displaced 600+ sailors' berthing (they're on floors/tables), caused smoke inhalation for ~200, and one medevac. Ship's propulsion undamaged; remains fully operational per 5th Fleet.
It's heading to Souda Bay, Crete, for short-term repairs + crew rest after ~10-month deployment (possibly extending to May). No official sources say out of service 14 months (or 2 years)—that's unconfirmed speculation in a few analysis pieces tying in deferred maintenance, not the fire alone..
Agressor nog welquote:Op maandag 23 maart 2026 14:27 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat het huidige Israël en de huidige VS als agressor en vijanden van de gehele menselijkheid en de wereldeconomie het grootste pak slaag gaan krijgen wat ze ooit gehad hebben.
Tenminste, als ze daadwerkelijk binnenvallen. Beter trekken ze gewoon terug en zeggen ze sorry.
Iran krijgt het aan de stok met Israël en De VS en vervolgens vallen ze hun 'bevriende' buurlanden aan met raketten. Dat is nu precies de reactie die je van een schurkenstaat mag verwachten en legitimeert meer geweld.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Grappig dat je dat noemt. Dat begon pas na de bombardementen, dus is dat dan te wijten aan de VS en Israel? Of is dat alleen de schuld van Iran?
Ik dacht net, dat Trump stond te vertellen, dat hij de hele Iraanse regering had opgeruimd. Hun opvolgers ook en zelfs hun opvolgers. En dus was er niemand meer om mee te onderhandelen. En dat als de meer dan 8000 doelen die ze al platgebombardeerd hadden niet genoeg was voor overgave, dat ze dan nu met de energie- en watervoorziening gingen beginnen.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja ben verder ook fan van die oranje clown maar wat Trump allemaal uitvreet moet hij uiteindelijk wel verantwoordelijkheid voor afleggen aan De Senaat en Supreme Court en de onafhankelijke pers die hem controleren. Wat Iran precies wel en niet doet heeft helemaal niemand zicht op. En als je te kritisch bent dan ruimen ze je op.
Ik ben 100% voor VS en Israël in dit conflict. Alles van serieuze wapens dat Iran bezit moet tot as verworden. Kernwapens al helemaal. Het is een duivels regime.
Leuke retoriek.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee man, ieder stukje kritiek op het regime wordt gewoon geaccepteerd. Jongeren kunnen ook prima leven in Iran. Vrouwen kunnen ook prima leven zonder hoofddoek in het openbaar als ze zouden willen. En je kan dat makkelijk uitten daar... De gevluchtenen die hier zitten hebben ook genoeg redenen om terug te keren naar Iran, ze zijn er allemaal nog.
En ook die van het vrouwelijke voetbal team van Iran. Allemaal heeeeeeel vrijwillig teruggekeerd na hun asielaanvraag.
Met de VS bevriende buurlanden, bedoel je.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Iran krijgt het aan de stok met Israël en De VS en vervolgens vallen ze hun 'bevriende' buurlanden aan met raketten. Dat is nu precies de reactie die je van een schurkenstaat mag verwachten en legitimeert meer geweld.
Iran en Israel: Mogen elkaar niet zo, misschien staat er een boom op de erfgrens?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee Iran beschiet tankers en houden bewust die straat dicht. Daar moet zo snel mogelijk een einde aan gemaakt worden desnoods met grof geweld.
Niet de mijne gelukkig, ik heb er geenquote:
Ik mis nog:quote:Op maandag 23 maart 2026 14:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Iran en Israel: Mogen elkaar niet zo, misschien staat er een boom op de erfgrens?
VS en Israel: bombarderen Iran de vernieling in
Iran: Beschiet schepen in de straat van Hormuz en valt bondgenoten van de VS aan
VS: JA WEL VERDOMME, DAT IS NIET DE BEDOELING
Israel: Beschiet Iraanse olie-raffinaderij
Iran: Beschiet Israelische olie-raffinaderij
VS: ALS JE DAT NOG EEN KEER DOET DAN BOMBARDEREN WE JE OLIEDEPOTS HELEMAAL DE MOEDER
Iran: Weet je het zeker? We kunnen die hele straat gewoon sluiten he?
VS: JA NEE HO EFFE. DAT IS NIET DE BEDOELING. ALS JE DAT DOET BOMBARDEREN WE JE ELEKTRICITEITSCENTRALES!
Nu met gratis caps om Trump goed te emuleren.
Ja, je mag je niet verweren. Als je meer doet dan op je rug gaan liggen en smeken om je leven als de VS je aanvalt, is tegenwoordig grootschalige vernietiging je straf.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar dan?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen want ik heb het al eens eerder gevraagd.
Over hoeveel aanslagen stoppen de islamisten precies met het islamiseren van Europa en over hoeveel uitgemoorde Israeliers is het precies klaar in Israel?quote:Maar, over hoeveel kruisraketten mogen ze eindelijk zonder hoofddoekje over straat dan?
Het bombarderen is niet zomaar begonnen daar ging massamoord op de eigen bevolking en het illegaal werken aan kernwapens aan vooraf. Verder interesseert het lot van boevenstaat Iran mij ook helemaal niks als ze vervelend doen bombardeer ze meer, net zo lang tot ze indimmen en wij weer fatsoenlijk olie en gas kunnen vervoeren via Hormuz.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Iran en Israel: Mogen elkaar niet zo, misschien staat er een boom op de erfgrens?
Iran: Beschiet schepen in de straat van Hormuz en valt bondgenoten van de VS aan
VS: ALS JE DAT NOG EEN KEER DOET DAN BOMBARDEREN WE JE OLIEDEPOTS HELEMAAL DE MOEDER
VS: JA NEE HO EFFE. DAT IS NIET DE BEDOELING. ALS JE DAT DOET BOMBARDEREN WE JE ELEKTRICITEITSCENTRALES!
quote:Op maandag 23 maart 2026 14:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Leuke retoriek.
Kan ik alleen vrij weinig mee. Ik zie liever bronnen en feiten, vanuit een diepgravend onderzoek.
Duizenden Palestijnen? De meeste illegalen in de VS leven nog, ze zitten gewoon in een concentratiekamp.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De mogelijkheden tot het maken van kernwapens waren vorig jaar toch al volledig vernietigd?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Het bombarderen is niet zomaar begonnen daar ging massamoord op de eigen bevolking en het illegaal werken aan kernwapens aan vooraf. Verder interesseert het lot van boevenstaat Iran mij ook helemaal niks als ze vervelend doen bombardeer ze meer, net zo lang tot ze indimmen en wij weer fatsoenlijk olie en gas kunnen vervoeren via Hormuz.
De bronnen waren op?quote:
Voor iedere beschadigde tanker mag je 1000 Iraanse burgers vermoorden?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik blijf het toch ironisch vinden. De VS heeft zoveel op met het lot van de inwoners van Iran, dat ze bereid zijn hun energie-infrastructuur te vernietigen.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Het bombarderen is niet zomaar begonnen daar ging massamoord op de eigen bevolking en het illegaal werken aan kernwapens aan vooraf. Verder interesseert het lot van boevenstaat Iran mij ook helemaal niks als ze vervelend doen bombardeer ze meer, net zo lang tot ze indimmen en wij weer fatsoenlijk olie en gas kunnen vervoeren via Hormuz.
Zo lief! Hier, vang een kruisraket!quote:Op maandag 23 maart 2026 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Agressor nog wel
Niks gezien in de afgelopen jaren blijkbaar hoe iran zich opstelt, zich gedraagt en wat ze veroorzaken.
Zal wel iets met selectiviteit te maken hebben. Ieder heeft recht op zn mening en zn hoop. Zie hier wel de 5de colonne in het westen tot uiting komen.
Ik hoop dat het regime tot stof wordt gebombardeerd en de lieve iraniers (en daar zijn er een hoop van) een vrij lang leven kunnen vieren hierna. Overal waar haatbaarden zitten, is en wordt het een zooitje.
Geen retoriek he, die opsomming is een opsomming van feiten als je de afgelopen jaren het nieuws had gevolgd. Maar hey, ik snap uit je post dat je dat niet hebt gedaan en je dus ongefundeerd je onderbuikje wil legen.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Leuke retoriek.
Kan ik alleen vrij weinig mee. Ik zie liever bronnen en feiten, vanuit een diepgravend onderzoek.
Ze hebben dit nogmaals volledig aan zichzelf te danken. Maar los van de discussie aan wiens kant je staat is er nu ook geen weg meer terug. Als Iran die vitale infrastructuur opblaast zit de hele wereld straks in een economische crisis die zijn weerga niet kent.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, je mag je niet verweren. Als je meer doet dan op je rug gaan liggen en smeken om je leven als de VS je aanvalt, is tegenwoordig grootschalige vernietiging je straf.
Ik neem dit met een korreltje zout.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:50 schreef Red_85 het volgende:
Ik hoop dat het regime tot stof wordt gebombardeerd en de lieve iraniers (en daar zijn er een hoop van) een vrij lang leven kunnen vieren hierna. Overal waar haatbaarden zitten, is en wordt het een zooitje.
Niet te filmen. Gewoon waarheidsontkenning.quote:
Je eigen denken en gezond verstand uitbesteden aan dit soort clownsquote:Op maandag 23 maart 2026 13:39 schreef LethalNinja het volgende:
Interessante analyse over de mogelijkheid voor "boots on the ground" inclusief meerdere opties ondersteund door beeld en geluid.
Bekijk deze YouTube-video
Misschien hadden Don en Benno iets langer na moeten denken voor ze bommen gingen gooien? Acties hebben nou eenmaal consequenties.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze hebben dit nogmaals volledig aan zichzelf te danken. Maar los van de discussie aan wiens kant je staat is er nu ook geen weg meer terug. Als Iran die vitale infrastructuur opblaast zit de hele wereld straks in een economische crisis die zijn weerga niet kent.
Reiken je principes zover dat je dat bereid bent voor lief te nemen?
Leuk. Again, heb je een link naar die bronnen?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:01 schreef Red_85 het volgende:
als je de afgelopen jaren het nieuws had gevolgd.
Interessant wel. Jij stelt en dan moet ik gaan bewijzen dat het onwaar is?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:01 schreef Red_85 het volgende:
Kom anders even met bewijs dat het hele wereldwijde mediacircus het fout had tijdens die protesten.
Nah, na vandaag neem ik jou vooral met een pak zout.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik neem dit met een korreltje zout.
Waarschijnlijk zal je klagen over de miljoenen vluchtelingen die deze kant opkomen. De Iraanse vijfde colonne zoals je ze zelf zal noemen.
Natuurlijk is Iran fout en dient het aangepakt te worden. De manier waarop het nu aangepakt wordt is alsof je herhaaldelijk een bazooka op een mug afschiet en erna zegt: “ja hallo, anders was je door die mug geprikt”quote:Op maandag 23 maart 2026 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze hebben dit nogmaals volledig aan zichzelf te danken. Maar los van de discussie aan wiens kant je staat is er nu ook geen weg meer terug. Als Iran die vitale infrastructuur opblaast zit de hele wereld straks in een economische crisis die zijn weerga niet kent.
Trumps ultimatum was om morgen de straat vrij te hebben en anders ging hij energiecentrales volledig verwoesten. Te starten met de grootste. Dat is een kerncentrale.quote:
De Duitsers werden ook niet verslagen met een bosje bloemen, een kop thee en een lief ansichtkaartje.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik blijf het toch ironisch vinden. De VS heeft zoveel op met het lot van de inwoners van Iran, dat ze bereid zijn hun energie-infrastructuur te vernietigen.
"Ja je gaat dan wel dood van de kou, maar wel in vrijheid!"
<insert JD Vance: HEB JE AL S DANK JE WEL GEZEGD?!>
Het befaamde Weg met ons Syndroom.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet te filmen. Gewoon waarheidsontkenning.
Hoe ver kunnen users nog zinken.
Volgens mij is deze youtuber normaal gesproken Poetin aan het behemelen.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:03 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je eigen denken en gezond verstand uitbesteden aan dit soort clowns![]()
Hier naar luisteren en daarna denken dat je er iets van hebt opgestoken![]()
Ik dacht dat Godwins uit den boze waren. Of is dat alleen als je links van extreemrechts bent?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Duitsers werden ook niet verslagen met een bosje bloemen, een kop thee en een lief ansichtkaartje.
Heb je het wel begrepen?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik dacht dat Godwins uit den boze waren. Of is dat alleen als je links van extreemrechts bent?
Ah, meneer is weer bezig. Meneer wil weer "onderzoek" zien.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Leuke retoriek.
Hij steunt en belicht enkel alles wat anti westers is.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij is deze youtuber normaal gesproken Poetin aan het behemelen.
Ja. Mijn punt blijft staan. Dat je terug moet vallen naar de nazi’s om je punt kracht bij te zetten laat zien dat je punt nogal beroerd was.quote:
Dat klopt. Het ligt er dus aan hoe Iran zich de komende tijd opstelt hoever die consequenties gaan. Maar in principe zul je moeten afmaken wat je begonnen bent als Amerika en Israël.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien hadden Don en Benno iets langer na moeten denken voor ze bommen gingen gooien? Acties hebben nou eenmaal consequenties.
Ik ga er ook niet meer op in ook.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het befaamde Weg met ons Syndroom.
Ja, het trauma van in servie door de NAVO gebombardeerd worden zit diep.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:06 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hij steunt en belicht enkel alles wat anti westers is.
Dus de enige uitweg is Israël en de VS laten winnen? Ook als er daarna honderd miljoen mensen dood zijn en de regio onleefbaar? Want daar heeft de VS zelf toch geen last van? En dat is nou eenmaal wat de Israëlische elite graag wil? 1 Jood of Amerikaan zijn meer waard dan een heel land vol moslims?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Soms is het belangrijk om iemand die helemaal de weg kwijt is op de Duplo manier wat uit te leggen.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja. Mijn punt blijft staan. Dat je terug moet vallen naar de nazi’s om je punt kracht bij te zetten laat zien dat je punt nogal beroerd was.
Alleen weet niemand waar ze nou eigenlijk aan begonnen zijn, incluis Don&Benno zelf.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat klopt. Het ligt er dus aan hoe Iran zich de komende tijd opstelt hoever die consequenties gaan. Maar in principe zul je moeten afmaken wat je begonnen bent als Amerika en Israël.
Ja mee eens. Misschien moet dat maar ‘s met je gedaan worden dan.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Soms is het belangrijk om iemand die helemaal de weg kwijt is op de Duplo manier wat uit te leggen.
Als die dood is zal die wel balen dat 72 meisjes hem bespringen in de hemel.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Die gast was toch dood of tenminste zwaargewond?![]()
Tijd voor Impeachment
Regime change. Je mag tegenwoordig immers weer politiekleiders die je niet aanstaan een kogel door de kop knallen.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Die gast was toch dood of tenminste zwaargewond?![]()
Tijd voor Impeachment
Trump krijgt straks een door de Ayatollah bedachte vredesprijs uitgereikt.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die staat straks hoger op zijn lijstje dan de leiders van de Europese Unie.
De minst slechte uitkomst is dat de VS de overwinning uitroept en weer naar huis gaat. Ja de wereld is dan slechter af, dan een maand geleden, maar deze clown en de psychopaat uit Israël gaan de situatie alleen maar verder verslechteren.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat klopt. Het ligt er dus aan hoe Iran zich de komende tijd opstelt hoever die consequenties gaan. Maar in principe zul je moeten afmaken wat je begonnen bent als Amerika en Israël.
Alle doden van afgelopen januari waren ook 'propaganda'.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, meneer is weer bezig. Meneer wil weer "onderzoek" zien.
Wie precies dan dat "onderzoek" moet gaan doen, geen idee, maar dat vind meneer eigenlijk wel prima ook, want dan kan hij alles wat niet in z'n straatje past afdoen als propaganda.
Vergelijking met Gaza is nogal overdreven, Iran is een enorm land. Zelfs als dat de opzet zou zijn kun je niet heel Iran met de grond gelijk maken middels conventionele wapens. Volgens mij is dat de opzet ook helemaal niet. Bovendien drijven ze voornamelijk handel met o.a. China en hebben ze al jaren met extreme economische westerse sancties te maken. Met andere woorden op wat bombardementen her en der na zal er voor de bevolking amper iets veranderen.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus de enige uitweg is Israël en de VS laten winnen? Ook als er daarna honderd miljoen mensen dood zijn en de regio onleefbaar? Want daar heeft de VS zelf toch geen last van? En dat is nou eenmaal wat de Israëlische elite graag wil? 1 Jood of Amerikaan zijn meer waard dan een heel land vol moslims?
En zo blijft het altijd maar doorgaan. Mensen kunnen straks niet meer drinken, zijn hun huis kwijt en hun kinderen begraven. Nog steeds een enorme hekel hebbende aan het Iraanse regime....plus diezelfde hekel hebben aan de landen die hen leven verder hebben verwoest.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hun familie is ook vogelvrij. Echt de arrogantie dat je alle regels mag overtreden zonder dat de ander het terug gaat doen is bizar.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Regime change. Je mag tegenwoordig immers weer politiekleiders die je niet aanstaan een kogel door de kop knallen.
En de bewering dat de Iraanse atoomprogramma's compleet zijn vernietigd?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alle doden van afgelopen januari waren ook 'propaganda'.
Keyvan Shahbazi 'er is niets in Iran om voor terug te keren' is ook totaal niet waar enzo he.
Spellen kan de de grote TACO Witch of Which op zijn Truth ook niet.quote:
Laten door etteren is dat ook niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:13 schreef Vis1980 het volgende:
KIEHARD aanpakken als een oplossing, is een mythe.
Is wat anders, hebben het over hoe moorddadig het regime is. Niet of/dat trump iets uit z'n duim zoog over hun atoomprogramma.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En de bewering dat de Iraanse atoomprogramma's compleet zijn vernietigd?
Topics vol mee inderdaad. Vooral met teleurgestelde users toen bleek dat het mis was.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Regime change. Je mag tegenwoordig immers weer politiekleiders die je niet aanstaan een kogel door de kop knallen.
Israël en De VS samen kunnen Iran echt wel aan, daar maak ik me totaal geen zorgen over. Hormuz moet zo snel mogelijk open en anders verder bombarderen tot het punt dat ze wel zwichten. Desnoods veeg je een strook aan zee compleet van de kaart en bouw je er een anti raketsysteem.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen weet niemand waar ze nou eigenlijk aan begonnen zijn, incluis Don&Benno zelf.
Het ene moment mag een land zich verdedigen en het andere niet. Vooral ook heel veel 'dit land moet dit doen, anders komen we de boel kort en klein slaan'. Ondertussen een asielzoeker zien als een invasie.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hun familie is ook vogelvrij. Echt de arrogantie dat je alle regels mag overtreden zonder dat de ander het terug gaat doen is bizar.
Wat een persoonlijke Jij bakken.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, meneer is weer bezig. Meneer wil weer "onderzoek" zien.
Wie precies dan dat "onderzoek" moet gaan doen, geen idee, maar dat vind meneer eigenlijk wel prima ook, want dan kan hij alles wat niet in z'n straatje past afdoen als propaganda.
Fair enough. Dat proberen ze ook regelmatig.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou ja, laten dooretteren lijkt voorlopig wel de uitkomst te zijn waarop wordt aangestuurd natuurlijk.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laten door etteren is dat ook niet.
Het is nu een sunken cost falacy.
Dan komt het in de toekomst harder terug en nog meer schade aan het omliggende geheel.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, laten dooretteren lijkt voorlopig wel de uitkomst te zijn waarop wordt aangestuurd natuurlijk.
En dat Iran dan zegt : Jullie zijn weg, we gooien Hormuz weer open en zand er over?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De minst slechte uitkomst is dat de VS de overwinning uitroept en weer naar huis gaat. Ja de wereld is dan slechter af, dan een maand geleden, maar deze clown en de psychopaat uit Israël gaan de situatie alleen maar verder verslechteren.
Dat is dan ook precies waarom mensen al op voorhand riepen dat denken dat je met enkel bombardementen ergens zou komen een wel erg rooskleurige verwachting was.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan komt het in de toekomst harder terug en nog meer schade aan het omliggende geheel.
Nee, het punt is dat je op zijn minst een plan hebt en niet als een T-Rex in een juwelierszaak tekeer gaat.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laten door etteren is dat ook niet.
Het is nu een sunken cost falacy.
Ik dacht dat het over propaganda ging, het Witte Huis doet niet anders op het moment.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is wat anders, hebben het over hoe moorddadig het regime is. Niet of/dat trump iets uit z'n duim zoog over hun atoomprogramma.
Het is nogal bergachtig en droog. Er is maar heel weinig landbouw, door het gebrek aan irrigatie. 40% van het eten wordt geïmporteerd. Als je de Perzische golf afsluit, is het land alleen via twee doorgangen naar Afghanistan toegankelijk:quote:Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Vergelijking met Gaza is nogal overdreven, Iran is een enorm land. Zelfs als dat de opzet zou zijn kun je niet heel Iran met de grond gelijk maken middels conventionele wapens. Volgens mij is dat de opzet ook helemaal niet. Bovendien drijven ze voornamelijk handel met o.a. China en hebben ze al jaren met extreme economische westerse sancties te maken. Met andere woorden op wat bombardementen her en der na zal er voor de bevolking amper iets veranderen.
Dit zijn natuurlijk aannames vanaf de zolderkamer, zul je zien dat Trump en Netanyahu een geniaal plan hebben, ze behoren tot de machtigste en slimste mensen ter wereld.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat je op zijn minst een plan hebt en niet als een T-Rex in een juwelierszaak tekeer gaat.
Je weet wel, waarbij je eventueel kijkt naar wat andere landen willen (ook omdat je ze zegt nodig te hebben). Ik wel best opkomen voor vrienden die in een gevacht zijn belandt, maar als die als een gek zelf gevechten gaan beginnen met lomp geweld, dan ga ik niet meer met ze om.
Asielzoekers hoeven ook niet hier heen te komen. Dat is alleen zo omdat het een wens is van bepaalde groepen volk.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het ene moment mag een land zich verdedigen en het andere niet. Vooral ook heel veel 'dit land moet dit doen, anders komen we de boel kort en klein slaan'. Ondertussen een asielzoeker zien als een invasie.
Ja, overgave of genocide, we weten het.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Israël en De VS samen kunnen Iran echt wel aan, daar maak ik me totaal geen zorgen over. Hormuz moet zo snel mogelijk open en anders verder bombarderen tot het punt dat ze wel zwichten. Desnoods veeg je een strook aan zee compleet van de kaart en bouw je er een anti raketsysteem.
Dat blijkt echt uit helemaal niets, behalve wishfull thinking.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit zijn natuurlijk aannames vanaf de zolderkamer, zul je zien dat Trump en Netanyahu een geniaal plan hebben, ze behoren tot de machtigste en slimste mensen ter wereld.
Reden te meer om erg lief te zijn tegen de eigen bevolking en de rest van de wereld lijkt me.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is nogal bergachtig en droog. Er is maar heel weinig landbouw. 40% van het eten wordt geïmporteerd. Als je de Perzische golf afsluit, is het land alleen via twee doorgangen naar Afghanistan toegankelijk:
[ afbeelding ]
Dus zonder toegang en water gaat de bevolking niet lang leven.
Trump geeft aan acties te verminderen en te willen onderhandelen nadat vitale wapenindustrie en (vermeende) atoomwapensfabieken gedecimeerd zijn. De vraag is alleen hoe Iran daar nu over denkt. Als ze zich blijven verzetten en de economische schade loopt te erg op doordat ze die zeestraat blijven blokkeren kun je ook overwegen op een gegeven moment kernwapens in te zetten. Trakteer Teheran op een nuke, die wilden ze toch zo graag?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat je op zijn minst een plan hebt en niet als een T-Rex in een juwelierszaak tekeer gaat.
Je weet wel, waarbij je eventueel kijkt naar wat andere landen willen (ook omdat je ze zegt nodig te hebben). Ik wel best opkomen voor vrienden die in een gevacht zijn belandt, maar als die als een gek zelf gevechten gaan beginnen met lomp geweld, dan ga ik niet meer met ze om.
Maar Iran en Afghanistan zijn ook weer geen vrienden. Pakistan en Iran ook niet. Misschien via Turkmenistan?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is nogal bergachtig en droog. Er is maar heel weinig landbouw. 40% van het eten wordt geïmporteerd. Als je de Perzische golf afsluit, is het land alleen via twee doorgangen naar Afghanistan toegankelijk:
[ afbeelding ]
Maar keuzes maken over andere landen....geen probleem.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Asielzoekers hoeven ook niet hier heen te komen. Dat is alleen zo omdat het een wens is van bepaalde groepen volk.
Valse tegenstelling van je.
Alsof dat nu wezenlijk anders is. Ze zitten al decennia lang onder de plak qua sancties. Volgens mij wil ook niemand de Perzische golf afsluiten.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat vinden ze in Groenland dus ook.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Reden te meer om erg lief te zijn tegen de eigen bevolking en de rest van de wereld lijkt me.
Geniale mensen maken niet zoveel typfouten in postsquote:Op maandag 23 maart 2026 15:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit zijn natuurlijk aannames vanaf de zolderkamer, zul je zien dat Trump en Netanyahu een geniaal plan hebben, ze behoren tot de machtigste en slimste mensen ter wereld.
Maar dat waren ze vorig jaar al toch? Waarom dan toch deze oorlog?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump geeft aan acties te verminderen en te willen onderhandelen nadat vitale wapenindustrie en (vermeende) atoomwapensfabieken gedecimeerd zijn. De vraag is alleen hoe Iran daar nu over denkt. Als ze zich blijven verzetten en de economische schade loopt te erg op doordat ze die zeestraat blijven blokkeren kun je ook overwegen op een gegeven moment kernwapens in te zetten. Trakteer Teheran op een nuke, die wilden ze toch zo graag?
Alleen de in- en uitgang?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof dat nu wezenlijk anders is. Ze zitten al decennia lang onder de plak qua sancties. Volgens mij wil ook niemand de Perzische golf afsluiten.
Blijkbaar niet. Of niet voldoende en Iran heeft de draad weer opgepikt. Of het is in beginsel allemaal gelul.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar dat waren ze vorig jaar al toch? Waarom dan toch deze oorlog?
Heb jij toen het nieuws maar half gevolgd of wat?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De huidige VS is anders ook niet zo heel lief tegen de eigen bevolking, laat staan de rest van de wereld...quote:Op maandag 23 maart 2026 15:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Reden te meer om erg lief te zijn tegen de eigen bevolking en de rest van de wereld lijkt me.
Dat iemand fan van ietsof iemand is, is tot daar aantoe, maar laatst was er al iemand die stelde dat Musk en Trump de knoingen van Vrijheid van meningsuiting waren en nu stelt er weer iemand dat Netanyahu en Trump tot de slimste mensen ter wereld behoren. Dat riekt echt enorm naar faboyisme, alsof het the Backstreet Boys zijn en de users zelf de gillende pubermeisjes.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geniale mensen maken niet zoveel typfouten in posts
Niet als een schaapje zomaar zijn posts geloven
Of Netanyahu zag zijn kans schoon om ze uit te roeien?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Of niet voldoende en Iran heeft de draad weer opgepikt. Of het is in beginsel allemaal gelul.
Vast niet meteen. Het alternatief is dat het niet meer echt uitmaakt of de straat open is, omdat de productiefaciliteiten en watervoorziening in de regio voor jaren kapot is.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
En dat Iran dan zegt : Jullie zijn weg, we gooien Hormuz weer open en zand er over?
Ja, en hier in Europa maken we ons niet ongerust, want we hebben geld zat en anders lossen een paar extra windparken het probleem wel op.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vast niet meteen. Het alternatief is dat het niet meer echt uitmaakt of de straat open is, omdat de productiefaciliteiten en watervoorziening in de regio voor jaren kapot is.
amnesty international:quote:Op maandag 23 maart 2026 15:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Leuk. Again, heb je een link naar die bronnen?
https://www.amnesty.org/e(...)-an-end-to-impunity/quote:The organization is urging UN Member states to recognize that systemic and continuing impunity for the crimes committed by security forces in current and past protests has emboldened Iranian authorities to persist in their criminal conduct. Since 28 December, the escalating lethal repression to crush the mostly peaceful uprising has led to the unprecedented loss of life during protest dispersals, with the death toll rising to 2,000 by official admission.
Bijna 100 procent van alles wat jij zegt kun je precies omdraaien en dan vind je de waarheid.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Of Netanyahu zag zijn kans schoon om ze uit te roeien?
Daar is de vn voor opgericht he. Die maken continu keuzes voor andere landen als het verkeerd gaat.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar keuzes maken over andere landen....geen probleem.
quote:
Het is precies andersom dan waar jij je zorgen over uitspreekt.quote:Iran dreigt op veel meer plekken zeemijnen te leggen
Iran dreigt dat het behalve in de Straat van Hormuz nog op verschillende andere zeeroutes in de Perzische Golf zeemijnen gaat leggen als de Amerikaanse en Israëlische aanvallen blijven doorgaan.
"Elke poging om de Iraanse kusten of eilanden aan te vallen zal ertoe leiden dat alle toegangswegen in de Golf worden bezaaid met verschillende soorten zeemijnen", schrijft de Iraanse defensieraad volgens staatsmedia. Iran heeft een lange kust langs de Perzische Golf, waar ook Koeweit, Saoedi-Arabië, Bahrein, Qatar en de VAE aan liggen.
Het volk wil niet. En jij doet dan net alsof het om bescherming gaat en je laat zien dat je dus in de leugens van Trump gelooft. Ze woirden al beschermd en er staat al een Amerikaanse basis.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gratis geld en gratis bescherming zijn niet welkom?
Half Afrika staat ervoor in de rij.
quote:Op maandag 23 maart 2026 15:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat atoomprogramma wat ze vorig jaar al helemaal vernietigd hadden? Of blies hij toen ook weer veel te hoog van de toren?
quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:30 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Er was nog verrijkt uranium aanwezig in Iran.
Uit wie zijn mond kwam:quote:Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heb jij toen het nieuws maar half gevolgd of wat?
? Waarom zou de persoon aan wie deze mond vastzit, liegen?quote:"A short time ago the US military carried out massive precision strikes on the three key nuclear facilities in the Iranian regime: Fordo, Natanz and Isfahan.
Everybody heard those names for years as they built this horribly destructive enterprise.
Our objective was the destruction of Iran's nuclear enrichment capacity and a stop to the nuclear threat posed by the world's number one state sponsor of terror.
Tonight, I can report to the world that the strikes were a spectacular military success.
Iran's key nuclear enrichment facilities have been completely and totally obliterated.
Nee, hij wil de NAVO erbij betrekken. Maar ik heb het over de MAGA's hier, niet een organisatie.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar is de vn voor opgericht he. Die maken continu keuzes voor andere landen als het verkeerd gaat.
Dat trump het verkeerd heeft aangevlogen, hoor je mij niet over. Kutactie eerste klas, maar dat het het regime weggebombardeerd en dood moet, ben ik het keihard mee eens.
We moeten onze "vriendschap" met Israel en de VS heroverwegen.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en hier in Europa maken we ons niet ongerust, want we hebben geld zat en anders lossen een paar extra windparken het probleem wel op.
Het regime is de afgelopen weken al drie keer weggebombardeerd of anderszins doodgemaakt. Bedoel je de bevolking?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar is de vn voor opgericht he. Die maken continu keuzes voor andere landen als het verkeerd gaat.
Dat trump het verkeerd heeft aangevlogen, hoor je mij niet over. Kutactie eerste klas, maar dat het het regime weggebombardeerd en dood moet, ben ik het keihard mee eens.
quote:Op maandag 23 maart 2026 15:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het regime is de afgelopen weken al drie keer weggebombardeerd of anderszins doodgemaakt. Bedoel je de bevolking?
quote:Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bijna 100 procent van alles wat jij zegt kun je precies omdraaien en dan vind je de waarheid.
Daar dreigt Iran toch ook al jaren mee als het over Joden gaat?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Of Netanyahu zag zijn kans schoon om ze uit te roeien?
Hij bedoelde het natuurlijk niet letterlijk zo.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Uit wie zijn mond kwam:
[..]
? Waarom zou de persoon aan wie deze mond vastzit, liegen?
Dat zie jij maar al te graag inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We moeten onze "vriendschap" met Israel en de VS heroverwegen.
Ah, je denkt dat daar alleen olietankers varen. Er gaat olie uit en er komt niks binnen? En net buiten de Perzische Golf ligt dat Amerikaanse vliegdekschip te wachten.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Het is precies andersom dan waar jij je zorgen over uitspreekt.
Vertel vertel!quote:Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zie jij maar al te graag inderdaad.
En we weten ook waarom.
Is dat dezelfde ayatollah wiens vader hij om heeft laten leggen en twee weken later zelf een rolstoel in heeft gebombardeerd? Dat zal vast een fijne relatie worden.quote:
Even toegevoegd.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar dreigt Iran toch ook al jaren mee als het over Joden gaat?
Nogmaals ik ben niet voor genocide op welk volk dan ook maar het is ook niet alsof we met een gematigd en genuanceerd regime in Iran te maken hebben. De leiders van Iran zijn het kankergezwel in die regio. dat moet weggesneden worden anders blijven ze etteren. Met steun aan moslimterreur, met wapenleveringen aan Rusland en misschien wel een kernbom.
Bedoel je niet "vanuit Afghanistan"?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is nogal bergachtig en droog. Er is maar heel weinig landbouw, door het gebrek aan irrigatie. 40% van het eten wordt geïmporteerd. Als je de Perzische golf afsluit, is het land alleen via twee doorgangen naar Afghanistan toegankelijk:
[ afbeelding ]
De mate waarin sommigen, ook hier op Fok, zo vol en positief zijn over Trump en Musk, lijkt steeds meer op een cult.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat iemand fan van ietsof iemand is, is tot daar aantoe, maar laatst was er al iemand die stelde dat Musk en Trump de knoingen van Vrijheid van meningsuiting waren en nu stelt er weer iemand dat Netanyahu en Trump tot de slimste mensen ter wereld behoren. Dat riekt echt enorm naar faboyisme, alsof het the Backstreet Boys zijn en de users zelf de gillende pubermeisjes.
Dat is ook de verkeerde route.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, hij wil de NAVO erbij betrekken. Maar ik heb het over de MAGA's hier, niet een organisatie.
Die mijnen maken geen onderscheid dus daar zou iedereen in de golfregio grote last van hebben. Jij maakt je hier heel druk om de belangen van De Iraanse bevolking, zij geven geen neuk om anderen. Of in elk geval hun leiders doen dat niet. Anders ga je niet random mijnen leggen.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je denkt dat daar alleen olietankers varen. Er gaat olie uit en er komt niks binnen?
Om meer plaats te maken voor het Israëlische gezwel?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals ik ben niet voor genocide op welk volk dan ook maar het is ook niet alsof we met een gematigd en genuanceerd regime in Iran te maken hebben. Iran is het kankergezwel in die regio. dat moet weggesneden worden anders blijven ze etteren. Met steun aan moslimterreur, met wapenleveringen aan Rusland en misschien wel een kernbom.
Ja eens hoor, de meeste Duitsers waren ook geen nazi's. De kans op regimeverandering is wel een stuk groter als je er wat druk op zet. Zo was Assad ook binnen no time vertrokken nadat het sentiment keerde.quote:
Zo istie beter idd. Al doe ik liever ook niet dat woord gebruiken.quote:
Maar niemand die de kant van Iran kiest. Ik zie vooral veel bejaarden met teveel macht, die liever stoer doen dan met oplossingen komen. Ik maar denken dat we daar wel een beetje klaar mee waren anno 2026, maar dat soort oude praktijken zijn weer helemaal hot.quote:
Israël moet al jaren dreigementen en geweld slikken, ze hebben De Palestijnen voor Gaza ook tal van kansen gegeven om het conflict op een fatsoenlijke manier te beëindigen. Iran idem dito. Op een gegeven moment ben je uitgepraat en is het zij of jij. Die fase is nu aangebroken.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Om meer plaats te maken voor het Israëlische gezwel?
Goed (emotioneel?) betoog en de vraag is hoe je dat dan; en als detail dan door wie, denkt te gaan wegsnijden ?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals ik ben niet voor genocide op welk volk dan ook maar het is ook niet alsof we met een gematigd en genuanceerd regime in Iran te maken hebben. Iran is het kankergezwel in die regio. dat moet weggesneden worden anders blijven ze etteren. Met steun aan moslimterreur, met wapenleveringen aan Rusland en misschien wel een kernbom.
Toch bizar dat mensen, die in een vrij land wonen, een dictatuur steunen.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Gestoord volk dat giftige verbond tussen neo-marxisten en de islamofascisten.
Het is tussen mensen die grootschalige slachtpartijen een goed idee vinden en mensen die het daar niet mee eens zijn. Oorlogstokers versus pacifisten. "Mijn wil is wet" versus "leven en laten leven".quote:Op maandag 23 maart 2026 15:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar niemand die de kant van Iran kiest. Ik zie vooral veel bejaarden met teveel macht, die liever stoer doen dan met oplossingen komen. Ik maar denken dat we daar wel een beetje klaar mee waren anno 2026, maar dat soort oude praktijken zijn weer helemaal hot.
Hoeveel van je kinderen ga jij naar de oorlog sturen?
Ik had ook gehoopt dat we in 2026 een stuk slimmer waren geworden en dat er niet een aantal ideologische mongolen zijn op de aarde die willen moorden omdat je niet het juiste sprookjesboek op de plank hebt staan.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar niemand die de kant van Iran kiest. Ik zie vooral veel bejaarden met teveel macht, die liever stoer doen dan met oplossingen komen. Ik maar denken dat we daar wel een beetje klaar mee waren anno 2026, maar dat soort oude praktijken zijn weer helemaal hot.
0, want ik heb er ook 0quote:Hoeveel van je kinderen ga jij naar de oorlog sturen?
Maar doen ze dat ook? Of ze zijn gewoon geen liefhebber van deze debiele oorlog?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Toch bizar dat mensen, die in een vrij land wonen, een dictatuur steunen.
Daar gaat het in het MO wel een beetje om he....quote:
Als je met de vlag van dat kwaadaardige regime gaat lopen wapperen ben je gewoon ziek in je kop.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar doen ze dat ook? Of ze zijn gewoon geen liefhebber van deze debiele oorlog?
Waar de kwijl uit de bek begint te lopen als je ze erop wijst hoe het met ''Links'' is afgelopen toen Khomeini uit zijn vliegtuig stapte.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Gestoord volk dat giftige verbond tussen neo-marxisten en de islamofascisten.
Mensen zijn schoften, dus als je veilig wilt zijn moet je ze preventief afmaken? Of alleen de groepen waar je je niet mee vereenzelvigt?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had ook gehoopt dat we in 2026 een stuk slimmer waren geworden en dat er niet een aantal ideologische mongolen zijn op de aarde die willen moorden omdat je niet het juiste sprookjesboek op de plank hebt staan.
De ene is nog fanatieker dan de ander met dat verzonnen martelaarschap. Grow the fuck up.
[..]
0, want ik heb er ook 0
En jij ?
Met welke vlag zouden ze dan moeten zwaaien? De Iraanse vlag is immers de vlag van alle inwoners van Iran.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:49 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Als je met de vlag van dat kwaadaardige regime gaat lopen wapperen ben je gewoon ziek in je kop.
De radicale Islam. Die hoeven niet per se uitgeroeid zolang ze met een paar berggeiten en kaslahnikov's beperkte macht genieten op lokaal niveau. Ze moeten echter niet de beschikking krijgen over balistische raketten laat staan kernwapens.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed (emotioneel?) betoog en de vraag is hoe je dat dan; en als detail dan door wie, denkt te gaan wegsnijden ?
Vooralsnog heeft mijn zoontje (die goed is in Risk) een heel beter besef aangaande een te volgen strategie dan die Join-or-Die malloten aan de overkant.
Ik zie het niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat het in het MO wel een beetje om he....
Ze haten honden, vrouwen, bier, wijn, dit land, onze tradities, bacon, bloot, de Nederlandse cultuur, homo's, Joden, werken en Christenen dus een dictatoriaal regime toejuichen is dan op zich nog wel logisch.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Toch bizar dat mensen, die in een vrij land wonen, een dictatuur steunen.
Bron dat ze het regime toejuichen?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze haten honden, vrouwen, bier, wijn, dit land, onze tradities, bacon, bloot, de Nederlandse cultuur, homo's, Joden, werken en Christenen dus een dictatoriaal regime toejuichen is dan op zich nog wel logisch.
Ja, want kijk wat de Amerikanen, Russen en Israëliërs daar mee doen!quote:Op maandag 23 maart 2026 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
De radicale Islam. Die hoeven niet per se uitgeroeid zolang ze met een paar berggeiten en kaslahnikov's beperkte macht genieten op lokaal niveau. Ze moeten echter niet de beschikking krijgen over balistische raketten laat staan kernwapens.
Realiseer je je dat de VN aangegeven heeft dat zowel Iran als Israel en de VS oorlogsmisdaden plegen?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
TDS heet dat.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De mate waarin sommigen, ook hier op Fok, zo vol en positief zijn over Trump en Musk, lijkt steeds meer op een cult.
Die plegen geen aanslagen. Nederland gaat al gebukt onder Moslimterreur laat staan als je nog extremere takken hebt. Daar valt niet mee te praten dus zal je vuur met vuur moeten bestrijden. En dat is precies wat Israël doet.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, want kijk wat de Amerikanen, Russen en Israëliërs daar mee doen!
Eigenbelang?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zie jij maar al te graag inderdaad.
En we weten ook waarom.
Dus heel Iran moet verdwijnen volgens jou? Of hoe zie je dat vuur met vuur bestrijden voor je?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Die plegen geen aanslagen. Nederland gaat al gebukt onder Moslimterreur laat staan als je nog extremere takken hebt. Daar valt niet mee te praten dus zal je vuur met vuur moeten bestrijden. En dat is precies wat Israël doet.
Rusland plande onlangs een aanslag in Hongarije...quote:Op maandag 23 maart 2026 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Die plegen geen aanslagen. Nederland gaat al gebukt onder Moslimterreur laat staan als je nog extremere takken hebt. Daar valt niet mee te praten dus zal je vuur met vuur moeten bestrijden. En dat is precies wat Israël doet.
Die plegen geen aanslagen in Nederland? Dat is je criterium? Of bedoel je wat anders? Je weet niet echt wat de VS en Israël allemaal doen, hè? Palestijnse huizen platgooien en er zelf een nieuw huis bouwen is prima en als de eigenlijke bewoner daar boos om wordt is het een terrorist die je af moet maken?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Op Orban ja, die nog niet eens uitgevoerd is. Ik heb het over terreur tegen de bevolking en aanslagen. De radicale Islam is puur vergif.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland plande onlangs een aanslag in Hongarije...
De vraag was hoe ga je dat voorkomen ?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
De radicale Islam. Die hoeven niet per se uitgeroeid zolang ze met een paar berggeiten en kaslahnikov's beperkte macht genieten op lokaal niveau. Ze moeten echter niet de beschikking krijgen over balistische raketten laat staan kernwapens.
dat valt volgens mij nog wel mee hoorquote:Op maandag 23 maart 2026 15:59 schreef Elan het volgende:
Die plegen geen aanslagen. Nederland gaat al gebukt onder Moslimterreu
Ah, zoals de Palestijnse minderheid?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Op Orban ja, die nog niet eens uitgevoerd is. Ik heb het over terreur tegen de bevolking en aanslagen. De radicale Islam is puur vergif.
Dit is de vlag van de islamitische republiek, die staat voor islamofascistische repressie. De Iraniërs gebruiken zelf de vlag van voor de revolutie. Maar dat wist je best.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met welke vlag zouden ze dan moeten zwaaien? De Iraanse vlag is immers de vlag van alle inwoners van Iran.
Ze mogen alleen met een witte vlag zwaaien? Of een bloedrode, zolang het hun eigen bloed is?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:08 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dit is de vlag van de islamitische republiek, die staat voor islamofascistische repressie. De Iraniërs gebruiken zelf de vlag van voor de revolutie. Maar dat wist je best.
Met de banner van het IRGC natuurlijk.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met welke vlag zouden ze dan moeten zwaaien? De Iraanse vlag is immers de vlag van alle inwoners van Iran.
Ik zie het ook niet als goed of slecht. Het is een religieuze oorlog waarbij een van de beide partijen het onderspit zal moeten delven wil het überhaupt ooit beslecht worden. Echte vrede zal nooit komen. De wens om elkaar uit te roeien is bij beide partijen aanwezig waarbij Israël het geluk hebben de steun van De VS te krijgen.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die plegen geen aanslagen in Nederland? Dat is je criterium? Of bedoel je wat anders? Je weet niet echt wat de VS en Israël allemaal doen, hè? Palestijnse huizen platgooien en er zelf een nieuw huis bouwen is prima en als de eigenlijke bewoner daar boos om wordt is het een terrorist die je af moet maken?
Je kunt veel zeggen, maar er zijn geen "goeden" in dit conflict.
Wat je zaait zal je oogsten.quote:Ahmadinejad has called Israel a “false regime” and a “stinking corpse” led by “bloodthirsty barbarians” that should be “wiped off the map.
Dezelfde Amnesty International dat een nep getuige liet opdraven als reden voor de Golf oorlog?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
amnesty international:
[..]
https://www.amnesty.org/e(...)-an-end-to-impunity/
Je bent als autochtone atheïst of Christen vogelvrij bij Marokkaanse jongeren. Vrouwen al helemaal want dat zijn toch maar heidense hoeren.quote:
zie het zwartgedrukte gedeeltequote:Op maandag 23 maart 2026 16:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dezelfde Amnesty International dat een nep getuige liet opdraven als reden voor de Golf oorlog?
"Nayirah's story was initially corroborated by Amnesty International, which published a report about the supposed killings[3] and testimony from Kuwaiti evacuees. Following the liberation of Kuwait, international media crews were given access to the country. A report by ABC News found that "patients, including premature babies, did die, when many of Kuwait's nurses and doctors ... fled" but Iraqi troops "almost certainly had not stolen hospital incubators and left hundreds of Kuwaiti babies to die."[4] Later, Amnesty International USA reacted by issuing a correction, with executive director John Healey subsequently accusing the George H. W. Bush administration of "opportunistic manipulation of the international human rights movement."[5]"
Nayirah testimony - Wikipedia https://share.google/SPJQ9Vy2QRQNEhFye
Het valt allemaal héél erg mee hoor....quote:Op maandag 23 maart 2026 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent als autochtone atheïst of Christen vogelvrij bij Marokkaanse jongeren. Vrouwen al helemaal want dat zijn toch maar heidense hoeren.
En dat is dat de groep die hier vaak al jaren woont. In Iran gingen ze juichend over straat na 9/11.
Dat jij hier aan Right In Two van Tool refereert, neemt me erg voor je in.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had ook gehoopt dat we in 2026 een stuk slimmer waren geworden en dat er niet een aantal ideologische mongolen zijn op de aarde die willen moorden omdat je niet het juiste sprookjesboek op de plank hebt staan.
De ene is nog fanatieker dan de ander met dat verzonnen martelaarschap. Grow the fuck up.
[..]
0, want ik heb er ook 0
En jij ?
ja dat zal best irritant zijn maar gaan we daar nu echt gebukt onder?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent als autochtone atheïst of Christen vogelvrij bij Marokkaanse jongeren. Vrouwen al helemaal want dat zijn toch maar heidense hoeren.
En dat is dat de groep die hier vaak al jaren woont. In Iran gingen ze juichend over straat na 9/11.
Irritant? De Joodse medemens gaat gebukt onder terreur hier. Zie hoe o.a. de scholen beveiligd moeten worden. Gaat werkelijk nergens over.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zal best irritant zijn maar gaan we daar nu echt gebukt onder?
Zolang je op je woonberderij in Schubbekuttenveen blijft ongetwijfeld niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zal best irritant zijn maar gaan we daar nu echt gebukt onder?
irritant ja, Nederland gaat gebukt onder de terreurquote:Op maandag 23 maart 2026 16:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Irritant? De Joodse medemens gaat gebukt onder terreur hier. Zie hoe o.a. de scholen beveiligd moeten worden. Gaat werkelijk nergens over.
Dit domme spelletje van je is makkelijk om te draaien. https://www.timesofisrael(...)te-in-past-6-months/quote:Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het valt allemaal héél erg mee hoor....
[ x ]
Man, man, man... niet te gelovenquote:Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
irritant ja, Nederland gaat gebukt onder de terreur
niet de doelpalen verschuiven pls
ik woon in hartje den haag en ik merk er geen klote van, cijfers vertellen ook een heel ander verhaalquote:Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang je op je woonberderij in Schubbekuttenveen blijft ongetwijfeld niet.
Mensen in de grote steden wel degelijk. Onze overheid framed het als overlast en criminaliteit maar er zit ook een culturele en religieuze pijler binnen al dat geweld.
Aanslagen op scholen en Joodse instellingen verraden al meer over de daadwerkelijke motieven van die gasten.
quote:
Is dat alleen maar irritant ja? Wauwquote:Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
irritant ja, Nederland gaat gebukt onder de terreur
niet de doelpalen verschuiven pls
eronder gebukt gaan is het iig nietquote:
Op het Binnenhof zeker?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik woon in hartje den haag en ik merk er geen klote van, cijfers vertellen ook een heel ander verhaal
zeeheldenkwartier als je het per se moet wetenquote:
Ziet er uit als een elitair wijkje, ga het eens een half jaar in De Schilderswijk proberen.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeeheldenkwartier als je het per se moet weten
Alleen als je al je nieuws van deze website haalt. Dan denk je dat alle misdadigers asielzoekers zijn. Hint: de autochtonen zijn verreweg in de meerderheid. Alleen is dat normaal en geen nieuws wat een bepaalde bevolkingsgroep graag wil horen.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Irritant? De Joodse medemens gaat gebukt onder terreur hier. Zie hoe o.a. de scholen beveiligd moeten worden. Gaat werkelijk nergens over.
dat Nederland dat gebukt gaat onder moslimterreur is wel een heel specifiek stukje of niet?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ziet er uit als een elitair wijkje, ga het eens een half jaar in De Schilderswijk proberen.
Zo irritant dat de hele wereld de economische malaïse in gestort moet worden en er met kernrampen gedreigd wordt.quote:
Amnesty International beroept zich op Reuters dat zich beroept op een anonieme functionaris van Iran.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
zie het zwartgedrukte gedeelte
Iran zelf heeft het over duizenden
je vroeg om een bron, die heb je gekregen, move onquote:Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Amnesty International beroept zich op Reuters dat zich beroept op een anonieme functionaris van Iran.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de VS een land wilt binnenvallen op basis van propaganda.
Irak oorlog - Saddam zijn zogenaamde kernwapens die nooit zijn gevonden
Afghanistan - Bin Laden zou er zich verschuilen
Libie - Khadaffi zou een dictator zijn
En zo kan je de lijst verder gaan
niemand zegt datquote:Op maandag 23 maart 2026 16:30 schreef Tjoent het volgende:
AI:
Nee, maar ze gaan niet gebukt onder de terreur hoor. Lijkt slechts zo.
Omdat ze allochtonen tegenwoordig als autochtonen zijn gaan rekenen bij het CBS. Dat er met moslims grote problemen zijn blijkt wel uit de gemeenten waar ze voorkomen. In Amsterdam is een meerderheid van de jongeren tegen homoseksualiteit. Dat komt puur door de toename van het aantal moslims daar.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Alleen als je al je nieuws van deze website haalt. Dan denk je dat alle misdadigers asielzoekers zijn. Hint: de autochtonen zijn verreweg in de meerderheid. Alleen is dat normaal en geen nieuws wat een bepaalde bevolkingsgroep graag wil horen.
Heel helder toch. Noem het voortborduren op de Trumandoctrine teneinde het vernietigen van oppressie. Wel zo overzichtelijk.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Amnesty International beroept zich op Reuters dat zich beroept op een anonieme functionaris van Iran.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de VS een land wilt binnenvallen op basis van propaganda.
Irak oorlog - Saddam zijn zogenaamde kernwapens die nooit zijn gevonden
Afghanistan - Bin Laden zou er zich verschuilen
Libie - Khadaffi zou een dictator zijn
En zo kan je de lijst verder gaan
Ah ja, ik zie ‘t. Duizenden bommen op Iran, Libanon en andere plekken gooien is nu volledig logisch. Dat lost dat probleem ook in één keer op.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:30 schreef Tjoent het volgende:
AI:
Veel Joden in Nederland ervaren angst en onveiligheid door een toename van antisemitisme, waarbij 72% incidenten in de publieke ruimte meldt. Joodse scholen en instellingen zijn zwaar beveiligd, wat de impact op de gemeenschap onderstreept. Recentelijk hebben aanslagen op Joodse doelen de zorgen versterkt, wat leidt tot scherpe waarschuwingen over de leefbaarheid voor Joden.
mensenrechten.nl
Hier zijn de belangrijkste punten over de situatie:
Angst en veiligheid: Een groot deel van de Joodse gemeenschap voelt zich onveilig op straat en 40% vermijdt bepaalde buurten en sociale gelegenheden.
Antisemitisme: Nederland scoort hoog op het gebied van ervaren antisemitisme binnen Europa, met name rondom sportwedstrijden en in het dagelijks leven.
Incidenten: Joden worden soms geconfronteerd met directe intimidatie, wat leidt tot het verbergen van de eigen identiteit, zoals het niet dragen van een keppel of het aanpassen van namen bij bestellingen.
Reactie overheid: De overheid en veiligheidspartners hebben de veiligheid van Joodse Nederlanders hoog op de agenda staan, waarbij het kabinet spreekt van onacceptabele intimidatie.
Alertheid: Hoewel sommigen spreken van grote angst, benadrukken anderen de noodzaak om alert te zijn zonder zich door angst te laten verlammen.
mensenrechten.nl
Het scheelt ook dat iedereen ziet wat ze hun eigen bevolking en buurlanden allemaal aandoen. Ze maken geen vrienden.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:30 schreef Tjoent het volgende:
AI:
Veel Joden in Nederland ervaren angst en onveiligheid door een toename van antisemitisme, waarbij 72% incidenten in de publieke ruimte meldt. Joodse scholen en instellingen zijn zwaar beveiligd, wat de impact op de gemeenschap onderstreept. Recentelijk hebben aanslagen op Joodse doelen de zorgen versterkt, wat leidt tot scherpe waarschuwingen over de leefbaarheid voor Joden.
mensenrechten.nl
Hier zijn de belangrijkste punten over de situatie:
Angst en veiligheid: Een groot deel van de Joodse gemeenschap voelt zich onveilig op straat en 40% vermijdt bepaalde buurten en sociale gelegenheden.
Antisemitisme: Nederland scoort hoog op het gebied van ervaren antisemitisme binnen Europa, met name rondom sportwedstrijden en in het dagelijks leven.
Incidenten: Joden worden soms geconfronteerd met directe intimidatie, wat leidt tot het verbergen van de eigen identiteit, zoals het niet dragen van een keppel of het aanpassen van namen bij bestellingen.
Reactie overheid: De overheid en veiligheidspartners hebben de veiligheid van Joodse Nederlanders hoog op de agenda staan, waarbij het kabinet spreekt van onacceptabele intimidatie.
Alertheid: Hoewel sommigen spreken van grote angst, benadrukken anderen de noodzaak om alert te zijn zonder zich door angst te laten verlammen.
mensenrechten.nl
Net zoals pakweg Iran, zeg maar?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het scheelt ook dat iedereen ziet wat ze hun eigen bevolking en buurlanden allemaal aandoen. Ze maken geen vrienden.
Hoe miljoenen islamitische vluchtelingen, potentiële kernrampen en opgeblazen meisjesscholen gaan bijdragen aan het oplossen van irritante Marokkaanse jongens is mij ook nog niet helemaal duidelijk.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zo irritant dat de hele wereld de economische malaïse in gestort moet worden en er met kernrampen gedreigd wordt.
We hebben echt een lesje proportionaliteit nodig op FOK!
Het lijkt er verdacht veel op, dat je alleen hoort wat je wil horen.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze allochtonen tegenwoordig als autochtonen zijn gaan rekenen bij het CBS. Dat er met moslims grote problemen zijn blijkt wel uit de gemeenten waar ze voorkomen. In Amsterdam is een meerderheid van de jongeren tegen homoseksualiteit. Dat komt puur door de toename van het aantal moslims daar.
Heel belangrijk allemaal in deze oorlog.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze allochtonen tegenwoordig als autochtonen zijn gaan rekenen bij het CBS. Dat er met moslims grote problemen zijn blijkt wel uit de gemeenten waar ze voorkomen. In Amsterdam is een meerderheid van de jongeren tegen homoseksualiteit. Dat komt puur door de toename van het aantal moslims daar.
Ze? Deze Nederlandse Joden hoogstpersoonlijk ja? Misschien zijn ze wel tegen Netanyahu zijn beleid.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het scheelt ook dat iedereen ziet wat ze hun eigen bevolking en buurlanden allemaal aandoen. Ze maken geen vrienden.
Precies. Of de VS.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Net zoals pakweg Iran, zeg maar?
Het is een steeds groter wordend probleem zolang er meer moslims bijkomen en autochtonen straks in de minderheid zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat Nederland dat gebukt gaat onder moslimterreur is wel een heel specifiek stukje of niet?
De haat tegen Joden is de reden waarom de oorlog er is. En die haat zien we hier ook helaas. Net als het goedpraten van links volk.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heel belangrijk allemaal in deze oorlog.
Het lijkt wel, als er weinig nieuws is, dat de uitgekauwde discussies weer tevoorschijn komen.
Zo niet boeiend om te lezen.
ah dus we gaan in de toekomst gebukt onder moslimterreur?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is een steeds groter wordend probleem zolang er meer moslims bijkomen en autochtonen straks in de minderheid zijn.
Dat jij het kennelijk allemaal mee vindt vallen wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ah dus we gaan in de toekomst gebukt onder moslimterreur?
Het moge duidelijk zijn dat jij je bij de as van het kwaad voegt.quote:
maar dat zeg ik helemaal nietquote:Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat jij het kennelijk allemaal mee vindt vallen wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.
Ja, de mensen die hier 500 jaar geleden als immigrant aankwamen zijn ook nog steeds immigrant, natuurlijk. Hun kinderen, kleinkinderen, klein-kleinkinderen enz. ook nog steeds. Het aantal echte Nederlanders is op 1 hand te tellen! Je hoeft niet eens vingers te hebben!quote:Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is een steeds groter wordend probleem zolang er meer moslims bijkomen en autochtonen straks in de minderheid zijn.
Je zit zelf vooral vol haat.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
De haat tegen Joden is de reden waarom de oorlog er is. En die haat zien we hier ook helaas. Net als het goedpraten van links volk.
Het is nog nooit zo snel en grootschalig gegaan als nu, en ook de mate van verschil in culturele achtergrond is ongekend.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de mensen die hier 500 jaar geleden als immigrant aankwamen zijn ook nog steeds immigrant, natuurlijk. Hun kinderen, kleinkinderen, klein-kleinkinderen enz. ook nog steeds. Het aantal echte Nederlanders is op 1 hand te tellen! Je hoeft niet eens vingers te hebben!
En de cultuur is al die tijd steeds hetzelfde gebleven, pas 20 jaar geleden is die plotsklaps helemaal omgeslagen.
En dit zijn zinvolle, respectvolle manieren van reageren?quote:Op maandag 23 maart 2026 16:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat jij je bij de as van het kwaad voegt.
Gefeliciteerd hoor.
Nee, dat zijn het niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat een persoonlijke Jij bakken.
Er is meer dan genoeg over te vinden. Is je google stuk ofzo?quote:Ik vraag graag naar een bron of onderbouwing als er iets gesteld wordt.
Dat jij dat als onprettig ervaart moet je helemaal zelf weten. In de grote mensen werkt het eenmaal zo
Hey, daar is ie weer. Wat een onvoorstelbare droevenis is dit toch ook.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
De haat tegen Joden is de reden waarom de oorlog er is. En die haat zien we hier ook helaas. Net als het goedpraten van links volk.
Zo doe je het voorkomen want jij woont midden in Den Haag en het valt volgens jou allemaal wel mee.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat zeg ik helemaal niet
ik zeg dat we niet gebukt gaan onder moslimterreur
Er kan maar zoveel antisemitisch en anti-westers sentiment van een postreeks afdruipen voordat ik iemand wel heb geschoten.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En dit zijn zinvolle, respectvolle manieren van reageren?
Oh.quote:Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hey, daar is ie weer. Wat een onvoorstelbare droevenis is dit toch ook.
Letterlijk niemand in dit topic is op de hand van Iran , iedereen is er voorstander dat het regime verdwijnt. Waar de mensen die wel het verschil tussen correlatie en causatie moeite mee hebben is de manier waarop gereageerd wordt.
Iran is een schurkenstaat en moet aangepakt worden. Dat aanpakken doe je niet door de hele wereld er voor op te laten draaien, en al helemaal niet zonder overleg met je bondgenoten. Diezelfde bondgenoten waar de VS wel van eist dat ze komen helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |