abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220412330
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

twitter

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
blablablabla
pi_220412333
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende: [..] Er is momenteel niets ingericht om daar wat tegen te doen,
Gebrek aan ambitie is duidelijk.
Vakman pur sang
  maandag 23 maart 2026 @ 13:24:22 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220412346
https://www.ynetnews.com/article/0t2zpd7dr

Iran denies Trump's claims: 'We reject all negotiations – US has failed and Hormuz will remain closed'

Het meest bizarre vind ik nog wel dat de voorbeurs meteen 2% omhoog gaat, puur en alleen gebaseerd op een berichtje wat Trump waarschijnlijk op de plee zat te tikken.

Of zijn dat AI algoritmes die misschien zijn posts analyseren en daar een bepaald sentiment (positief of negatief) aan hangen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220412351
Wijzig Iraanse regime aanpakken door dijken aanleggen:

Watersnoodramp kan weer voorkomen, dijken moeten verzwaard worden.

Heeft allemaal geen zin, als je de dijken verzwaart komt er juist meer water tegenaan, en de zee zal altijd stormen leveren en die worden alleen maar erger.
En het kost geld en arbeid.
Neuh gaan we niet doen, we moeten gewoon wennen aan natte voeten.
Vakman pur sang
pi_220412361
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Wijzig Iraanse regime aanpakken door dijken aanleggen:

Watersnoodramp kan weer voorkomen, dijken moeten verzwaard worden.

Heeft allemaal geen zin, als je de dijken verzwaart komt er juist meer water tegenaan, en de zee zal altijd stormen leveren en die worden alleen maar erger.
En het kost geld en arbeid.
Neuh gaan we niet doen, we moeten gewoon wennen aan natte voeten.
Goeie analogie. In jouw analogie bombarderen we eerst alle bestaande dijken en geven we de schuld aan het water, om erna Duitsland verantwoordelijk te maken voor het herstellen van de dijken.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:26:18 #6
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220412362
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:16 schreef Eightyone het volgende: (Crosspost:) Nos: Trump: vijf dagen geen aanvallen op Iraanse energievoorzieningen De Amerikaanse president Trump zegt dat de VS de komende vijf dagen geen aanvallen zal uitvoeren op Iraanse energievoorzieningen. Dat is volgens hem het gevolg van "zeer goede en productieve" gesprekken tussen de twee landen "over de volledige en definitieve beëindiging van de vijandelijkheden in het Midden-Oosten". Dat overleg vond dit weekend plaats, zegt Trump.
quote:
Iran's Ministry of Foreign Affairs: There are no talks between Tehran and Washington

🔹The US President's statements are within the framework of efforts to reduce energy prices and gain time for the implementation of his military plans.

🔹Yes, there are initiatives from regional countries to reduce tensions, and our response to all of them is clear: we are not the side that started this war, and all these requests must be referred to Washington.
quote:
Kort na de bekendmaking van het nieuws daalden de olieprijzen met zo'n 10 procent.
Met insider info hebben een paar mensen flink geld verdient met trading, zoals vaker gebruikelijk is sinds Trump’s aantreden.
enkelband
pi_220412365
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Iran denies Trump's claims: 'We reject all negotiations – US has failed and Hormuz will remain closed'

Het meest bizarre vind ik nog wel dat de voorbeurs meteen 2% omhoog gaat, puur en alleen gebaseerd op een berichtje wat Trump waarschijnlijk op de plee zat te tikken.

Of zijn dat AI algoritmes die misschien zijn posts analyseren en daar een bepaald sentiment (positief of negatief) aan hangen?
Die voorkennis kun je letterlijk miljarden mee verdienen. Daarom post Trump dat soort onzin.
Waarschijnlijk profiteert hij nog een keer als de boel vervolgens weer zakt na berichten dat het bullshit is wat hij roept.
blablablabla
pi_220412371
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Goeie analogie. In jouw analogie bombarderen we eerst alle bestaande dijken en geven we de schuld aan het water, om erna Duitsland verantwoordelijk te maken voor het herstellen van de dijken.
Nee.

Het toont het gebrek aan ambitie om vluchtelingen te weren bij de buitengrenzen.

Wie schaffen das all over again lijkt je een goed idee?
Doen we gelijk de overgebleven centrales uit zodat we alleen nog wind en LNG uit de VS hebben.

Auto-Industrie en tech? Ook niet nodig, weg ermee!!
Vakman pur sang
  maandag 23 maart 2026 @ 13:28:18 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220412374
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Die voorkennis kun je letterlijk miljarden mee verdienen. Daarom post Trump dat soort onzin.
Waarschijnlijk profiteert hij nog een keer als de boel vervolgens weer zakt na berichten dat het bullshit is wat hij roept.
Grappig ook dat ie ze nu 5 dagen geeft. Vrijdag als de beurs in de VS weer sluit dus.
pi_220412388
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee.

Het toont het gebrek aan ambitie om vluchtelingen te weren bij de buitengrenzen.

Wie schaffen das all over again lijkt je een goed idee?
Doen we gelijk de overgebleven centrales uit zodat we alleen nog wind en LNG uit de VS hebben.

Auto-Industrie en tech? Ook niet nodig, weg ermee!!
Niet al te beste vergelijking van je, vind je ook niet?
pi_220412422
twitter

Boots on the ground wordt nog lastig.
pi_220412429
Interessante analyse over de mogelijkheid voor "boots on the ground" inclusief meerdere opties ondersteund door beeld en geluid.

pi_220412437
Massive oranje cope.

twitter
pi_220412439
De mening van @HowardRoark in een notendop: "Als je niet doet wat mijn vrienden zeggen heb je geen recht op je huis, je land en je leven. Dat pakken ze daarom terecht allemaal af."
  maandag 23 maart 2026 @ 13:42:14 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220412444
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:40 schreef Since2003 het volgende:
Massive oranje cope.

[ x ]
Lijkt me duidelijk dat de VS eruit wil. Maar zonder de VS gaat Israel heel erg lang bezig zijn. Jammer dat we echt geen idee hebben van hoe het achter de schermen zit.

Voel de ene keer als een compleet toneelstukje, en de andere keer lijkt er idd een mismatch te zijn tussen wat de VS wil en wat Israel wil.
pi_220412451
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Lijkt me duidelijk dat de VS eruit wil. Maar zonder de VS gaat Israel heel erg lang bezig zijn. Jammer dat we echt geen idee hebben van hoe het achter de schermen zit.

Voel de ene keer als een compleet toneelstukje, en de andere keer lijkt er idd een mismatch te zijn tussen wat de VS wil en wat Israel wil.
Oh maar de gevolgen worden wel ingeschat.

twitter
  maandag 23 maart 2026 @ 13:46:10 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412458
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:39 schreef LethalNinja het volgende:
Interessante analyse over de mogelijkheid voor "boots on the ground" inclusief meerdere opties ondersteund door beeld en geluid.

Filmpjes met zulke typische YT thumbnails moet je niet eens willen kijken.
En al helemaal niet delen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 23 maart 2026 @ 13:47:14 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220412463
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het verwarrende is dat zinnige filmpjes ze ook steeds vaker hebben.
pi_220412467
quote:

[..]
Eens dat de thumbnails vreselijk zijn. Zelfde bij andere conflicten, maar door het daardoor niet te kijken mis je wel wat. Ik zou zeggen, kijk 2-3 minuten en ik denk dat je blijft kijken. Genoeg info via beeld en geluid van diverse betrokken militaire (voertuigen). Deze man stopt veel tijd in zijn uitzoekwerk/ research.

Negeer de thumbnail, ook zakelijke/ vriendelijke websites zoals Tweakers hebben nu af en toe overdreven thumbnails en ook daar wordt meerdere malen gevraagd om een like & subscribe.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 13:48:33 #20
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412469
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:40 schreef Since2003 het volgende:
Massive oranje cope.

[ x ]
Lol.

Wat. Een. Kneus. 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220412475
quote:

[..]
Algoritmes zijn kut ik weet het maar probeer daar eens doorheen te prikken. Elk YouTube filmpje heeft drama titels en teringkansloze thumbnails. Inhoudelijk is deze gast goud.
pi_220412478
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:48 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Eens dat de thumbnails vreselijk zijn. Zelfde bij andere conflicten, maar door het daardoor niet te kijken mis je wel wat. Ik zou zeggen, kijk 2-3 minuten en ik denk dat je blijft kijken. Genoeg info via beeld en geluid van diverse betrokken militaire (voertuigen). Deze man stopt veel tijd in zijn uitzoekwerk/ research.

Maar nogmaals de thumbnail is vervelend, eigenlijk doet hij daarmee zichzelf tekort.
Ik vond het heel erg meh. Je kunt niet met een paar duizend mensen een gebied zo groot als Frankrijk veroveren. Maar ik heb dan ook maar een paar minuten gekeken.
  FOK!Fotograaf maandag 23 maart 2026 @ 13:50:33 #23
364681 over_hedge
pi_220412480
quote:

[..]

Negeer de thumbnail, ook zakelijke/ vriendelijke websites zoals Tweakers hebben nu af en toe overdreven thumbnails en ook daar wordt meerdere malen gevraagd om een like & subscribe.
Vaak genoeg videos over Oekraïne van hem gezien. Hij is verre van partijdig. Maar de info klopt meestal wel redelijk. Laat alleen ook een hoop info weg. Maar precies deze discussie had ik al eens over hem in het Oekraïne topic :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:50:39 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412481
quote:

[..]

Negeer de thumbnail, ook zakelijke/ vriendelijke websites zoals Tweakers hebben nu thumbnails en ook daar wordt meerdere malen gevraagd om een like & subscribe.
Exact, doe je je te kort mee. Kan best wezen dat het inhoudelijk allemaal lekker klopt, ik kijk het niet meer omdat je jezelf niet serieus neemt met dat overdreven gedoe. Hoe kan ik het als kijker dan serieus nemen?
1947-2016
  maandag 23 maart 2026 @ 13:51:14 #25
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220412484
quote:

[..]

Negeer de thumbnail, ook zakelijke/ vriendelijke websites zoals Tweakers hebben nu thumbnails en ook daar wordt meerdere malen gevraagd om een like & subscribe.
Heb recent meerdere podcasts gezien, met Amerikaanse militair analisten en Amerikaanse oud-generaals en dergelijke, en allemaal kwamen ze tot de conclusie dat het, welk doelwit het ook wordt, het een enorme bloedbad wordt onder de mariniers.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220412489
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:43 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Oh maar de gevolgen worden wel ingeschat.

[ x ]
Mooi woord, largesse, kende ik nog niet.
pi_220412494
Wat een totaalclown :P

twitter
  maandag 23 maart 2026 @ 13:53:14 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412497
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Heb recent meerdere podcasts gezien, met Amerikaanse militair analisten en Amerikaanse oud-generaals en dergelijke, en allemaal kwamen ze tot de conclusie dat het, welk doelwit het ook wordt, het een enorme bloedbad wordt onder de mariniers.
Dan moet je het niet doen met een grote zichtbare frontale aanval.
Guerilla tactieken en Mossad acties, die weg volgen.
1947-2016
  maandag 23 maart 2026 @ 13:53:29 #29
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220412501
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Niet alleen dat, ze dreigen ook om de hele Perzische golf vol te gooien met zeemijnen. :o

Bron: NOS zag het toevallig net voorbijkomen.
pi_220412507
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vraag is of we dat ooit te weten komen. Het blijft nu voornamelijk bij puur giswerk, gebaseerd op plausibele (of minder plausibele) brainfarts.
pi_220412511
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:31 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Niet al te beste vergelijking van je, vind je ook niet?
Het staat je niet aan omdat jij het nu ook inziet.
Vakman pur sang
pi_220412521
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het staat je niet aan omdat jij het nu ook inziet.
Nee, het staat me niet aan omdat je aan 't zoeken bent naar een punt voor je vergelijking.

Hier heb je er één: .
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 13:57:57 #33
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412533
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:52 schreef Since2003 het volgende:

[ x ]
Lol. Zag al dat Brent meteen iets $14/vat daalde na Trump's tweet. :')
Dan kun je wel ruiken dat er gemanipuleerd wordt ja.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:04:27 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220412561
Die schepen zijn trouwens ook gewoon nog steeds onderweg (volgens mij komen ze zelfs eind deze week aan).
pi_220412566
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:06:52 #36
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220412577
quote:
81s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lol. Zag al dat Brent meteen iets $14/vat daalde na Trump's tweet. :')
Dan kun je wel ruiken dat er gemanipuleerd wordt ja.
Mogen we inmiddels tot de conclusie komen dat die zo ongeveer heilig verklaarde constitutie van de VS, met al z'n 'checks and balances', totaal niet berekend was op iemand als Trump, of is het daarvoor nog te vroeg?
  maandag 23 maart 2026 @ 14:08:12 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220412587
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:04 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Lastig bluffen zo voor Trump.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220412591
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:52 schreef Since2003 het volgende:

[ x ]
De oorlog is dus gewonnen door Trump en Netanyahu, kan ons bootje ook weer veilig terug naar de haven, het zal wel een enorm bloedbad worden daar als de bevolking wraak gaat nemen op hun moordenaars.
pi_220412594
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:06 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Mogen we inmiddels tot de conclusie komen dat die zo ongeveer heilig verklaarde constitutie van de VS, met al z'n 'checks and balances', totaal niet berekend was op iemand als Trump, of is het daarvoor nog te vroeg?
Nee, dat kijkt me wel terecht. Iemand die zich er niks van aantrekt en iedereen ontslaat die het daar niet mee eens is, komt gewoon overal mee weg.
pi_220412598
We moeten wachten tot die vloot aankomt en bekijken wat er gaat gebeuren. :P
  maandag 23 maart 2026 @ 14:11:11 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220412603
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De oorlog is dus gewonnen door Trump en Netanyahu, kan ons bootje ook weer veilig terug naar de haven, het zal wel een enorm bloedbad worden daar als de bevolking wraak gaat nemen op hun moordenaars.
De schepen met marines zijn nog steeds onderweg, dus lijkt me raar om onze missie meteen af te blazen.

Dit gaat nog wel even door.
pi_220412608
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik voorspel voorlopig nog altijd flinke buien boven Israël.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:13:13 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412614
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:09 schreef Since2003 het volgende:
Dat hypermoderne schijtschip wil je zeggen?
Die komt niet.
1947-2016
pi_220412630
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die komt niet.
Fijn dat die er alvast uit is.
Maar er komen vast nog meer bootjes. :P
  maandag 23 maart 2026 @ 14:17:33 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220412639
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die komt niet.
Ik denk dat hij de 'vloot' (zijn maar een klein aantal schepen) van de 31MEU bedoelt.
Met de Marines.
A murky, forgotten land.
pi_220412644
quote:

[..]

Johnny Harris heeft geen overdreven thumbnails en die steekt echt tijd in zijn video's als onafhankelijke journalist
pi_220412646
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:09 schreef Since2003 het volgende:
de loodgieter moet nog zoeken naar een plaats in de agenda. voorrij kosten zijn niet mals jeweet
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220412655
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:19 schreef Sabata het volgende:

[..]
de loodgieter moet nog zoeken naar een plaats in de agenda. voorrij kosten zijn niet mals jeweet
Dat kan ook zwart tegenwoordig. :P
pi_220412659
Geloven we nu al blind wat de Iraanse media schrijven? Dat lijkt me ook puur door het regime gedreven propagandazooitje, nog een potje kutter dan Trump en zijn kornuiten.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 14:21:41 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412660
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:16 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Fijn dat die er alvast uit is.
Maar er komen vast nog meer bootjes. :P
Jij wil dat het regime blijft zitten in Iran begrijp ik?
Lekker het eigen volk uitmoordend, Israel blijft bestoken en aanslagen (ook in NL) blijft organiseren?
1947-2016
pi_220412661
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:06 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Met liegende Bush jr en Obama die de executive orders intensiveerde wordt de rechtstaat al langere tijd gesloopt. Maar onder Trump gaat het in sneltreinvaart.

Ik ben overigens links
pi_220412666
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
Geloven we nu al blind wat de Iraanse media schrijven? Dat lijkt me ook puur door het regime gedreven propagandazooitje, nog een potje kutter dan Trump en zijn kornuiten.
Hmmm lastige, wie gaan we geloven?

Trump of Khameini?

In elk geval als Trump iets stelt moet je het soberso met een korreltje zout nemen, tot het echt waar blijkt te zijn
  maandag 23 maart 2026 @ 14:25:40 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412677
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:19 schreef Sabata het volgende:

[..]
Moet ook helemaal naar Kreta...
1947-2016
pi_220412678
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Trump of Khameini?

In elk geval als Trump iets stelt moet je het soberso met een korreltje zout nemen, tot het echt waar blijkt te zijn
Als dit een lastige voor je is kun je beter in een paddenstoel gaan wonen.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:26:22 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412680
quote:

[..]

Trump of Khameini?

Die laatste zin geldt voor iedere politicus.
1947-2016
pi_220412681
quote:

[..]

Trump of Khameini?

Geen van beide natuurlijk. Maar als je leest waar dat persbericht vandaan komt die beweren dat er geen contact is kun je daar ook wel wat vraagtekens bij zetten:

quote:
De Fars News Agency (Perzisch: خبرگزاری فارس), afgekort FNA, is een (semi-)officieel persbureau gevestigd in Iran.

De FNA werd opgericht in 2003 als een niet-publiekelijk persbureau en brengt nieuws in het Perzisch, Engels, Turks en Arabisch. De FNA beschrijft zichzelf als "Irans voornaamste onafhankelijke persbureau",[1] maar organisaties zoals CNN, Reuters en BBC omschrijven het echter als semi-officieel vanwege de sterke betrekkingen met Iran en Mahmoud Ahmadinejad.[2]
:')
blablablabla
pi_220412682
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als dit een lastige voor je is kun je beter in een paddenstoel gaan wonen.
#Tegeltjeswijsheid
pi_220412683
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lekker het eigen volk uitmoordend, Israel blijft bestoken en aanslagen (ook in NL) blijft organiseren?
Je hebt gemist dat de coalitie ter bevrijding van het Iraanse volk morgen een kernramp wilde veroorzaken?
pi_220412686
quote:

[..]
Het eigen volk is nooit gemoord
pi_220412687
quote:

[..]
Ik hoop vooral dat het huidige Israël en de huidige VS als agressor en vijanden van de gehele menselijkheid en de wereldeconomie het grootste pak slaag gaan krijgen wat ze ooit gehad hebben.

Tenminste, als ze daadwerkelijk binnenvallen. Beter trekken ze gewoon terug en zeggen ze sorry.
pi_220412691
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
Het is debiel maar waar, ik geloof in deze het Iraanse regime eerder dan de president van de vs.

Die man heeft meer redenen om te liegen dan Iran. (Loos dreigement, angstig dat Iran terug slaat in de regio, manipuleren van de aandelenmarkt).

Terwijl Iran heeft precies 0 redenen om te liegen, want stel je bent in gesprek en bijna tot een deal. Dan zeg je dit toch niet? Waarom zou Iran hier over liegen?
  maandag 23 maart 2026 @ 14:29:27 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220412702
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
Het is debiel maar waar, ik geloof in deze het Iraanse regime eerder dan de president van de vs.

Die man heeft meer redenen om te liegen dan Iran. (Loos dreigement, angstig dat Iran terug slaat in de regio, manipuleren van de aandelenmarkt).

Terwijl Iran heeft precies 0 redenen om te liegen, want stel je bent in gesprek en bijna tot een deal. Dan zeg je dit toch niet? Waarom zou Iran hier over liegen?
Daar heb je een punt :Y

Trump is sowieso niet te vertrouwen.
A murky, forgotten land.
pi_220412709
quote:

[..]

Trump kent geen angst.
pi_220412717
quote:

[..]

Gezichtsverlies? Zijn net helemaal de moeder geschoten door De VS en Israël dan ga je niet openlijk lopen koketteren dat er achter de schermen hele goede en constructieve gesprekken plaatsvinden.
blablablabla
pi_220412723
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Johnny Harris heeft geen overdreven thumbnails en die steekt echt tijd in zijn video's als onafhankelijke journalist
Ik weet niet wie er voor betaalt, maar hij heeft altijd een duidelijke agenda en neemt het niet zo nauw met feiten. Dus hoogstens dat hij voor zichzelf werkt en de objectiviteit opzij zet om zijn sponsors blij te maken.
pi_220412725
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Gezichtsverlies? Zijn net helemaal de moeder geschoten door De VS en Israël dan ga je niet openlijk lopen koketteren dat er achter de schermen hele goede en constructieve gesprekken plaatsvinden.
Iran heeft alles te verliezen en niets te winnen met daarover liegen. Ik zie echt niet waarom zij daarover zouden liegen.
pi_220412734
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Het lijkt Trump wel!
pi_220412736
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:31 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Iran heeft alles te verliezen en niets te winnen met daarover liegen. Ik zie echt niet waarom zij daarover zouden liegen.
Een poging tot coup verijdelen.
pi_220412743
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:31 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De Iraanse machtshebbers hebben juist alles te verliezen natuurlijk, zelfs hun leven.
pi_220412757
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Iraanse machtshebbers hebben juist alles te verliezen natuurlijk, zelfs hun leven.
"Iran heeft alles te verliezen." was dan ook wat ik zei.

Nog een keer proberen :*
pi_220412763
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:35 schreef beefkeek het volgende:

[..]
"Iran heeft alles te verliezen." was dan ook wat ik zei.

Nog een keer proberen :*
Excuses, vond het al zo raar gezegd.
pi_220412765
quote:

[..]
Dat hebben ze sowieso. Of ze nu wel of niet met America in gesprek zijn.
Ik zie nog steeds niet in waarom ze hier op dit moment op dit punt over zouden liegen.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:37:12 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412770
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt gemist dat de coalitie ter bevrijding van het Iraanse volk morgen een kernramp wilde veroorzaken?
Nou laat eens zien dan.
1947-2016
  maandag 23 maart 2026 @ 14:39:06 #74
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412783
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Oftewel: je kinderen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220412785
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het lijkt Trump wel!
Tja ben verder ook fan van die oranje clown maar wat Trump allemaal uitvreet moet hij uiteindelijk wel verantwoordelijkheid voor afleggen aan De Senaat en Supreme Court en de onafhankelijke pers die hem controleren. Wat Iran precies wel en niet doet heeft helemaal niemand zicht op. En als je te kritisch bent dan ruimen ze je op.

Ik ben 100% voor VS en Israël in dit conflict. Alles van serieuze wapens dat Iran bezit moet tot as verworden. Kernwapens al helemaal. Het is een duivels regime.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 14:40:35 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412790
quote:

[..]
Met Trump hebben we allemaal alles te verliezen.
pi_220412800
twitter
  maandag 23 maart 2026 @ 14:42:38 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412802
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Trump kent geen angst.
En hij plast nooit!
pi_220412803
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou laat eens zien dan.
Je hebt gemist dat Trump dreigde met het opblazen van de Iraanse energie-centrales?
  maandag 23 maart 2026 @ 14:43:48 #80
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412811
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
Tja ben verder ook fan van die oranje clown maar wat Trump allemaal uitvreet moet hij uiteindelijk wel verantwoordelijkheid voor afleggen aan De Senaat en Supreme Court en de onafhankelijke pers die hem controleren.
Alleen zo jammer dat die hun werk blijkbaar niet doen. Elke dag heeft ie iets gezegd of gedaan waar in een normaal Westers land de leider voor moet aftreden.
pi_220412813
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Geen van beide natuurlijk. Maar als je leest waar dat persbericht vandaan komt die beweren dat er geen contact is kun je daar ook wel wat vraagtekens bij zetten:
[..]
Over Ahmadinejad gesproken... die werd drie weken geleden doodverklaard maar ik kom er nu net achter dat hij toch niet dood blijkt te zijn :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220412814
quote:

Ik ben 100% voor VS en Israël in dit conflict. Alles van serieuze wapens dat Iran bezit moet tot as verworden. Kernwapens al helemaal. Het is een duivels regime.
Dit is belangrijk en moet niet voor weggekeken worden.
Daarom vind ik het jammer dat de EU en VS elkaar niet meer steunen in deze
Vakman pur sang
pi_220412818
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je hebt gemist dat Trump dreigde met het opblazen van de Iraanse energie-centrales?
Nadat ze eerst Het Westen in de grootste energiecrisis alle tijden dreigen te storten door Hormuz af te sluiten. Een oog om een oog en een tand om een tand.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 14:45:42 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412821
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Het eigen volk is nooit gemoord
Nee man, ieder stukje kritiek op het regime wordt gewoon geaccepteerd. Jongeren kunnen ook prima leven in Iran. Vrouwen kunnen ook prima leven zonder hoofddoek in het openbaar als ze zouden willen. En je kan dat makkelijk uitten daar... De gevluchtenen die hier zitten hebben ook genoeg redenen om terug te keren naar Iran, ze zijn er allemaal nog.
En ook die van het vrouwelijke voetbal team van Iran. Allemaal heeeeeeel vrijwillig teruggekeerd na hun asielaanvraag.

Blijkbaar niks gezien in het nieuws van de afgelopen jaren. Duizenden vermoord.

Ik snap dat je dat wil ontkennen met die uitspraak?
1947-2016
pi_220412823
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ingaan op hoe dat komt is niet interessant genoeg. Zo lijkt het wel.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 14:47:01 #86
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412825
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Nadat ze eerst Het Westen in de grootste energiecrisis alle tijden dreigen te storten door Hormuz af te sluiten. Een oog om een oog en een tand om een tand.
Het is precies anders om toch?

Maar goed, een paar weken geleden was er nog niks aan de hand in de Straat van Hormuz en toen dreigde Iran ook niet met het (volledig) afsluiten ervan. Is er misschien wat aan de hand in die contreien de laatste weken?
pi_220412831
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee man, ieder stukje kritiek op het regime wordt gewoon geaccepteerd. Jongeren kunnen ook prima leven in Iran. Vrouwen kunnen ook prima leven zonder hoofddoek in het openbaar als ze zouden willen. En je kan dat makkelijk uitten daar... De gevluchtenen die hier zitten hebben ook genoeg redenen om terug te keren naar Iran, ze zijn er allemaal nog.
En ook die van het vrouwelijke voetbal team van Iran. Allemaal heeeeeeel vrijwillig teruggekeerd na hun asielaanvraag.

Ik durf het bijna niet te vragen want ik heb het al eens eerder gevraagd. Maar, over hoeveel kruisraketten mogen ze eindelijk zonder hoofddoekje over straat dan?
pi_220412833
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat De EU over dit onderwerp overeenstemming heeft bereikt is Trump allang dood en begraven. Dat is het grote manco van De EU. Lidtstaten houden er totaal verschillende standpunten op na waardoor er nooit fatsoenlijk ergens over beslist kan worden.
blablablabla
pi_220412838
quote:

[..]
Het is hele sterke retoriek om te laten zien niet terug te deinzen en het volk wederom in opstand te zien geraken (al is dat lastig zonder ontiegelijk bloedbad)
Iran blaft als een hond en wordt terug het hok in geduwd, in ieder geval wordt dat geprobeerd door heel fors te reageren.
Het is heel lastig om mensen die geloven in een heilig hiernamaals te overtuigen.
Vakman pur sang
pi_220412840
quote:

[..]
Grappig dat je dat noemt. Dat begon pas na de bombardementen, dus is dat dan te wijten aan de VS en Israel? Of is dat alleen de schuld van Iran?
pi_220412843
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is precies anders om toch?

Maar goed, een paar weken geleden was er nog niks aan de hand in de Straat van Hormuz en toen dreigde Iran ook niet met het (volledig) afsluiten ervan. Is er misschien wat aan de hand die contreien de laatste weken?
Nee Iran beschiet tankers en houden bewust die straat dicht. Daar moet zo snel mogelijk een einde aan gemaakt worden desnoods met grof geweld.
blablablabla
pi_220412845
Ondertussen;
twitter
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 14:50:23 #93
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412848
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee Iran beschiet tankers en houden bewust die straat dicht. Daar moet zo snel mogelijk een einde aan gemaakt worden desnoods met grof geweld.
Een paar weken speelde dat niet en was er al helemaal geen "grof geweld" nodig om de Straat van Hormuz open te houden. Wat is er aan de hand daar?
pi_220412853
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:49 schreef Since2003 het volgende:
Ondertussen; [ x ]
Aldus Adam op X

quote:
The laundry room fire on March 12 is confirmed by Navy, NYT, and USNI reports: it burned 30+ hours, displaced 600+ sailors' berthing (they're on floors/tables), caused smoke inhalation for ~200, and one medevac. Ship's propulsion undamaged; remains fully operational per 5th Fleet.

It's heading to Souda Bay, Crete, for short-term repairs + crew rest after ~10-month deployment (possibly extending to May). No official sources say out of service 14 months (or 2 years)—that's unconfirmed speculation in a few analysis pieces tying in deferred maintenance, not the fire alone..
Vakman pur sang
  maandag 23 maart 2026 @ 14:50:41 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412854
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:27 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ik hoop vooral dat het huidige Israël en de huidige VS als agressor en vijanden van de gehele menselijkheid en de wereldeconomie het grootste pak slaag gaan krijgen wat ze ooit gehad hebben.

Tenminste, als ze daadwerkelijk binnenvallen. Beter trekken ze gewoon terug en zeggen ze sorry.
Agressor nog wel :')
Niks gezien in de afgelopen jaren blijkbaar hoe iran zich opstelt, zich gedraagt en wat ze veroorzaken.

Zal wel iets met selectiviteit te maken hebben. Ieder heeft recht op zn mening en zn hoop. Zie hier wel de 5de colonne in het westen tot uiting komen.

Ik hoop dat het regime tot stof wordt gebombardeerd en de lieve iraniers (en daar zijn er een hoop van) een vrij lang leven kunnen vieren hierna. Overal waar haatbaarden zitten, is en wordt het een zooitje.
1947-2016
pi_220412856
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Grappig dat je dat noemt. Dat begon pas na de bombardementen, dus is dat dan te wijten aan de VS en Israel? Of is dat alleen de schuld van Iran?
Iran krijgt het aan de stok met Israël en De VS en vervolgens vallen ze hun 'bevriende' buurlanden aan met raketten. Dat is nu precies de reactie die je van een schurkenstaat mag verwachten en legitimeert meer geweld.
blablablabla
pi_220412861
quote:

[..]
Tja ben verder ook fan van die oranje clown maar wat Trump allemaal uitvreet moet hij uiteindelijk wel verantwoordelijkheid voor afleggen aan De Senaat en Supreme Court en de onafhankelijke pers die hem controleren. Wat Iran precies wel en niet doet heeft helemaal niemand zicht op. En als je te kritisch bent dan ruimen ze je op.

Ik dacht net, dat Trump stond te vertellen, dat hij de hele Iraanse regering had opgeruimd. Hun opvolgers ook en zelfs hun opvolgers. En dus was er niemand meer om mee te onderhandelen. En dat als de meer dan 8000 doelen die ze al platgebombardeerd hadden niet genoeg was voor overgave, dat ze dan nu met de energie- en watervoorziening gingen beginnen.

Nou is Iran ook sterk afhankelijk van import voor hun levensbehoeften en elektriciteit voor hun ontziltingsinstallaties. Dus als je de wegen, fabrieken en energiecentrales bombardeert, gaat de bevolking dood. Iran is een stuk groter dan Gaza, maar de VS is ook een stuk groter dan Israël en heeft ook een stuk meer bommen. Maar genocide is blijkbaar nu een acceptabel alternatief, als een land niet doet wat Israël wil.
pi_220412862
quote:

[..]

Leuke retoriek.

Kan ik alleen vrij weinig mee. Ik zie liever bronnen en feiten, vanuit een diepgravend onderzoek.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 14:52:24 #99
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412864
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Iran krijgt het aan de stok met Israël en De VS en vervolgens vallen ze hun 'bevriende' buurlanden aan met raketten. Dat is nu precies de reactie die je van een schurkenstaat mag verwachten en legitimeert meer geweld.
Met de VS bevriende buurlanden, bedoel je.
pi_220412865
quote:

[..]
Iran en Israel: Mogen elkaar niet zo, misschien staat er een boom op de erfgrens?
VS en Israel: bombarderen Iran de vernieling in
Iran: Beschiet schepen in de straat van Hormuz en valt bondgenoten van de VS aan
VS: JA WEL VERDOMME, DAT IS NIET DE BEDOELING
Israel: Beschiet Iraanse olie-raffinaderij
Iran: Beschiet Israelische olie-raffinaderij
VS: ALS JE DAT NOG EEN KEER DOET DAN BOMBARDEREN WE JE OLIEDEPOTS HELEMAAL DE MOEDER
Iran: Weet je het zeker? We kunnen die hele straat gewoon sluiten he?
VS: JA NEE HO EFFE. DAT IS NIET DE BEDOELING. ALS JE DAT DOET BOMBARDEREN WE JE ELEKTRICITEITSCENTRALES!

Nu met gratis caps om Trump goed te emuleren.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:52:56 #101
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220412869
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oftewel: je kinderen.
Niet de mijne gelukkig, ik heb er geen *O*
A murky, forgotten land.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:53:21 #102
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220412872
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:42 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
:D
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 14:53:53 #103
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412876
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Iran en Israel: Mogen elkaar niet zo, misschien staat er een boom op de erfgrens?
Iran: Beschiet schepen in de straat van Hormuz en valt bondgenoten van de VS aan
VS: ALS JE DAT NOG EEN KEER DOET DAN BOMBARDEREN WE JE OLIEDEPOTS HELEMAAL DE MOEDER
VS: JA NEE HO EFFE. DAT IS NIET DE BEDOELING. ALS JE DAT DOET BOMBARDEREN WE JE ELEKTRICITEITSCENTRALES!

Ik mis nog:
IRAN WE DRAAIEN DE OLIESANCTIES TERUG
pi_220412891
quote:

[..]
Ja, je mag je niet verweren. Als je meer doet dan op je rug gaan liggen en smeken om je leven als de VS je aanvalt, is tegenwoordig grootschalige vernietiging je straf.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:55:47 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412894
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ik durf het bijna niet te vragen want ik heb het al eens eerder gevraagd.
Waar dan?
quote:
Maar, over hoeveel kruisraketten mogen ze eindelijk zonder hoofddoekje over straat dan?
Over hoeveel aanslagen stoppen de islamisten precies met het islamiseren van Europa en over hoeveel uitgemoorde Israeliers is het precies klaar in Israel?
1947-2016
pi_220412895
quote:

[..]

Het bombarderen is niet zomaar begonnen daar ging massamoord op de eigen bevolking en het illegaal werken aan kernwapens aan vooraf. Verder interesseert het lot van boevenstaat Iran mij ook helemaal niks als ze vervelend doen bombardeer ze meer, net zo lang tot ze indimmen en wij weer fatsoenlijk olie en gas kunnen vervoeren via Hormuz.
blablablabla
pi_220412905
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Leuke retoriek.

Kan ik alleen vrij weinig mee. Ik zie liever bronnen en feiten, vanuit een diepgravend onderzoek.
pi_220412913
quote:

[..]

Duizenden Palestijnen? De meeste illegalen in de VS leven nog, ze zitten gewoon in een concentratiekamp.

Het lijkt er meer op, dat ze nu een wedstrijd aan het doen zijn wie het meest kwaadaardig is.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 14:58:27 #109
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412915
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Het bombarderen is niet zomaar begonnen daar ging massamoord op de eigen bevolking en het illegaal werken aan kernwapens aan vooraf. Verder interesseert het lot van boevenstaat Iran mij ook helemaal niks als ze vervelend doen bombardeer ze meer, net zo lang tot ze indimmen en wij weer fatsoenlijk olie en gas kunnen vervoeren via Hormuz.
De mogelijkheden tot het maken van kernwapens waren vorig jaar toch al volledig vernietigd?
pi_220412917
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De bronnen waren op?

Altijd een leuke act, iets stellen en vervolgens wanneer iets betwist worden niet met bronnen kunnen komen.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:58:33 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220412918
twitter
pi_220412926
quote:

[..]
Voor iedere beschadigde tanker mag je 1000 Iraanse burgers vermoorden?
pi_220412927
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik blijf het toch ironisch vinden. De VS heeft zoveel op met het lot van de inwoners van Iran, dat ze bereid zijn hun energie-infrastructuur te vernietigen.

"Ja je gaat dan wel dood van de kou, maar wel in vrijheid!"

<insert JD Vance: HEB JE AL S DANK JE WEL GEZEGD?!>
pi_220412928
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Agressor nog wel :')
Niks gezien in de afgelopen jaren blijkbaar hoe iran zich opstelt, zich gedraagt en wat ze veroorzaken.

Zal wel iets met selectiviteit te maken hebben. Ieder heeft recht op zn mening en zn hoop. Zie hier wel de 5de colonne in het westen tot uiting komen.

Ik hoop dat het regime tot stof wordt gebombardeerd en de lieve iraniers (en daar zijn er een hoop van) een vrij lang leven kunnen vieren hierna. Overal waar haatbaarden zitten, is en wordt het een zooitje.
Zo lief! Hier, vang een kruisraket!

Koekoek hoor.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:01:13 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412932
quote:

[..]
Leuke retoriek.

Geen retoriek he, die opsomming is een opsomming van feiten als je de afgelopen jaren het nieuws had gevolgd. Maar hey, ik snap uit je post dat je dat niet hebt gedaan en je dus ongefundeerd je onderbuikje wil legen.

Mag hoor, maar presenteer het niet als waarheid.

Kom anders even met bewijs dat het hele wereldwijde mediacircus het fout had tijdens die protesten.
1947-2016
pi_220412934
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, je mag je niet verweren. Als je meer doet dan op je rug gaan liggen en smeken om je leven als de VS je aanvalt, is tegenwoordig grootschalige vernietiging je straf.
Ze hebben dit nogmaals volledig aan zichzelf te danken. Maar los van de discussie aan wiens kant je staat is er nu ook geen weg meer terug. Als Iran die vitale infrastructuur opblaast zit de hele wereld straks in een economische crisis die zijn weerga niet kent.

Reiken je principes zover dat je dat bereid bent voor lief te nemen?
blablablabla
pi_220412946
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:50 schreef Red_85 het volgende:
Ik neem dit met een korreltje zout.

Waarschijnlijk zal je klagen over de miljoenen vluchtelingen die deze kant opkomen. De Iraanse vijfde colonne zoals je ze zelf zal noemen.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:03:02 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412947
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Niet te filmen. Gewoon waarheidsontkenning.

Hoe ver kunnen users nog zinken.
1947-2016
pi_220412951
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:39 schreef LethalNinja het volgende:

Je eigen denken en gezond verstand uitbesteden aan dit soort clowns :')
Hier naar luisteren en daarna denken dat je er iets van hebt opgestoken :') :')
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:03:32 #120
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412958
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze hebben dit nogmaals volledig aan zichzelf te danken. Maar los van de discussie aan wiens kant je staat is er nu ook geen weg meer terug. Als Iran die vitale infrastructuur opblaast zit de hele wereld straks in een economische crisis die zijn weerga niet kent.

Misschien hadden Don en Benno iets langer na moeten denken voor ze bommen gingen gooien? Acties hebben nou eenmaal consequenties.
pi_220412961
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:01 schreef Red_85 het volgende:
als je de afgelopen jaren het nieuws had gevolgd.
Leuk. Again, heb je een link naar die bronnen?
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:01 schreef Red_85 het volgende:
Kom anders even met bewijs dat het hele wereldwijde mediacircus het fout had tijdens die protesten.
Interessant wel. Jij stelt en dan moet ik gaan bewijzen dat het onwaar is?

True until proven not true.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:04:05 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412962
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik neem dit met een korreltje zout.

Waarschijnlijk zal je klagen over de miljoenen vluchtelingen die deze kant opkomen. De Iraanse vijfde colonne zoals je ze zelf zal noemen.
Nah, na vandaag neem ik jou vooral met een pak zout.
1947-2016
pi_220412964
quote:

[..]

Natuurlijk is Iran fout en dient het aangepakt te worden. De manier waarop het nu aangepakt wordt is alsof je herhaaldelijk een bazooka op een mug afschiet en erna zegt: “ja hallo, anders was je door die mug geprikt”

Proportionaliteit lijkt echt helemaal verloren te zijn in dit topic.
pi_220412965
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou laat eens zien dan.
Trumps ultimatum was om morgen de straat vrij te hebben en anders ging hij energiecentrales volledig verwoesten. Te starten met de grootste. Dat is een kerncentrale.
pi_220412967
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:00 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik blijf het toch ironisch vinden. De VS heeft zoveel op met het lot van de inwoners van Iran, dat ze bereid zijn hun energie-infrastructuur te vernietigen.

"Ja je gaat dan wel dood van de kou, maar wel in vrijheid!"

<insert JD Vance: HEB JE AL S DANK JE WEL GEZEGD?!>
De Duitsers werden ook niet verslagen met een bosje bloemen, een kop thee en een lief ansichtkaartje.
pi_220412976
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet te filmen. Gewoon waarheidsontkenning.

Hoe ver kunnen users nog zinken.
Het befaamde Weg met ons Syndroom.
pi_220412979
quote:
19s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:03 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Je eigen denken en gezond verstand uitbesteden aan dit soort clowns :')
Hier naar luisteren en daarna denken dat je er iets van hebt opgestoken :') :')
Volgens mij is deze youtuber normaal gesproken Poetin aan het behemelen.
pi_220412982
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Duitsers werden ook niet verslagen met een bosje bloemen, een kop thee en een lief ansichtkaartje.
Ik dacht dat Godwins uit den boze waren. Of is dat alleen als je links van extreemrechts bent?
pi_220412991
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik dacht dat Godwins uit den boze waren. Of is dat alleen als je links van extreemrechts bent?
Heb je het wel begrepen?
pi_220412993
quote:

[..]
Leuke retoriek.

Ah, meneer is weer bezig. Meneer wil weer "onderzoek" zien.

Wie precies dan dat "onderzoek" moet gaan doen, geen idee, maar dat vind meneer eigenlijk wel prima ook, want dan kan hij alles wat niet in z'n straatje past afdoen als propaganda.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220412994
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij is deze youtuber normaal gesproken Poetin aan het behemelen.
Hij steunt en belicht enkel alles wat anti westers is.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:07:22 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220413004
twitter

Samen O+
pi_220413007
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heb je het wel begrepen?
Ja. Mijn punt blijft staan. Dat je terug moet vallen naar de nazi’s om je punt kracht bij te zetten laat zien dat je punt nogal beroerd was.
pi_220413008
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Misschien hadden Don en Benno iets langer na moeten denken voor ze bommen gingen gooien? Acties hebben nou eenmaal consequenties.
Dat klopt. Het ligt er dus aan hoe Iran zich de komende tijd opstelt hoever die consequenties gaan. Maar in principe zul je moeten afmaken wat je begonnen bent als Amerika en Israël.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 15:08:15 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413015
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het befaamde Weg met ons Syndroom.
Ik ga er ook niet meer op in ook.
Klaar mee, waarheidsontkenning verdient geen reactie meer. Een TR, dat wel.
1947-2016
pi_220413021
quote:
19s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:06 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Hij steunt en belicht enkel alles wat anti westers is.
Ja, het trauma van in servie door de NAVO gebombardeerd worden zit diep.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220413022
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:07 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Samen O+
Oh, de nieuwe ayatollah wordt Jared Kushner?
pi_220413023
quote:

[..]

Dus de enige uitweg is Israël en de VS laten winnen? Ook als er daarna honderd miljoen mensen dood zijn en de regio onleefbaar? Want daar heeft de VS zelf toch geen last van? En dat is nou eenmaal wat de Israëlische elite graag wil? 1 Jood of Amerikaan zijn meer waard dan een heel land vol moslims?
pi_220413034
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja. Mijn punt blijft staan. Dat je terug moet vallen naar de nazi’s om je punt kracht bij te zetten laat zien dat je punt nogal beroerd was.
Soms is het belangrijk om iemand die helemaal de weg kwijt is op de Duplo manier wat uit te leggen.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:09:35 #140
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220413037
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat klopt. Het ligt er dus aan hoe Iran zich de komende tijd opstelt hoever die consequenties gaan. Maar in principe zul je moeten afmaken wat je begonnen bent als Amerika en Israël.
Alleen weet niemand waar ze nou eigenlijk aan begonnen zijn, incluis Don&Benno zelf.
pi_220413047
quote:
[ x ]

Samen O+
1 dollar voor Trump
1 dollar voor Ayatollah

Beide blij en ze leven nog lang en gelukkig *;
pi_220413048
quote:
[ x ]

Samen O+
Die staat straks hoger op zijn lijstje dan de leiders van de Europese Unie.
pi_220413049
quote:
[ x ]

Samen O+
Die gast was toch dood of tenminste zwaargewond? 8)7
Tijd voor Impeachment :|W
blablablabla
pi_220413067
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Soms is het belangrijk om iemand die helemaal de weg kwijt is op de Duplo manier wat uit te leggen.
Ja mee eens. Misschien moet dat maar ‘s met je gedaan worden dan.
pi_220413069
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Als die dood is zal die wel balen dat 72 meisjes hem bespringen in de hemel.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:12:06 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220413070
twitter
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:12:07 #147
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220413071
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Regime change. Je mag tegenwoordig immers weer politiekleiders die je niet aanstaan een kogel door de kop knallen.
pi_220413073
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Die staat straks hoger op zijn lijstje dan de leiders van de Europese Unie.
Trump krijgt straks een door de Ayatollah bedachte vredesprijs uitgereikt.
De Ayatollah krijgt dan weer een flesje lekkere parfum 8-)
pi_220413075
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]
De minst slechte uitkomst is dat de VS de overwinning uitroept en weer naar huis gaat. Ja de wereld is dan slechter af, dan een maand geleden, maar deze clown en de psychopaat uit Israël gaan de situatie alleen maar verder verslechteren.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:12:49 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413080
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wie precies dan dat "onderzoek" moet gaan doen, geen idee, maar dat vind meneer eigenlijk wel prima ook, want dan kan hij alles wat niet in z'n straatje past afdoen als propaganda.
Alle doden van afgelopen januari waren ook 'propaganda'.

Keyvan Shahbazi 'er is niets in Iran om voor terug te keren' is ook totaal niet waar enzo he.
1947-2016
pi_220413081
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus de enige uitweg is Israël en de VS laten winnen? Ook als er daarna honderd miljoen mensen dood zijn en de regio onleefbaar? Want daar heeft de VS zelf toch geen last van? En dat is nou eenmaal wat de Israëlische elite graag wil? 1 Jood of Amerikaan zijn meer waard dan een heel land vol moslims?
Vergelijking met Gaza is nogal overdreven, Iran is een enorm land. Zelfs als dat de opzet zou zijn kun je niet heel Iran met de grond gelijk maken middels conventionele wapens. Volgens mij is dat de opzet ook helemaal niet. Bovendien drijven ze voornamelijk handel met o.a. China en hebben ze al jaren met extreme economische westerse sancties te maken. Met andere woorden op wat bombardementen her en der na zal er voor de bevolking amper iets veranderen.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 15:13:41 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413087
quote:

[..]

En zo blijft het altijd maar doorgaan. Mensen kunnen straks niet meer drinken, zijn hun huis kwijt en hun kinderen begraven. Nog steeds een enorme hekel hebbende aan het Iraanse regime....plus diezelfde hekel hebben aan de landen die hen leven verder hebben verwoest.

Actie - reactie- reactie - reactie (en bij elke reactie denkt een land dat het andere land geen reactie heeft uitgeveord maar een actie, waarop een reactie niet kan uitblijven). Het hele conflict daar in een notendop, al decennia, zo niet eeuwen, hetzelfde liedje.

KIEHARD aanpakken als een oplossing, is een mythe.
pi_220413088
quote:
6s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Regime change. Je mag tegenwoordig immers weer politiekleiders die je niet aanstaan een kogel door de kop knallen.
Hun familie is ook vogelvrij. Echt de arrogantie dat je alle regels mag overtreden zonder dat de ander het terug gaat doen is bizar.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:14:38 #154
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413093
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Alle doden van afgelopen januari waren ook 'propaganda'.

Keyvan Shahbazi 'er is niets in Iran om voor terug te keren' is ook totaal niet waar enzo he.
En de bewering dat de Iraanse atoomprogramma's compleet zijn vernietigd?
  maandag 23 maart 2026 @ 15:15:19 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220413098
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Spellen kan de de grote TACO Witch of Which op zijn Truth ook niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 23 maart 2026 @ 15:15:32 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413101
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:13 schreef Vis1980 het volgende:
KIEHARD aanpakken als een oplossing, is een mythe.
Laten door etteren is dat ook niet.

Het is nu een sunken cost falacy.
1947-2016
pi_220413108
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En de bewering dat de Iraanse atoomprogramma's compleet zijn vernietigd?
Is wat anders, hebben het over hoe moorddadig het regime is. Niet of/dat trump iets uit z'n duim zoog over hun atoomprogramma.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:17:56 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413121
quote:

[..]
Topics vol mee inderdaad. Vooral met teleurgestelde users toen bleek dat het mis was.
1947-2016
pi_220413126
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Alleen weet niemand waar ze nou eigenlijk aan begonnen zijn, incluis Don&Benno zelf.
Israël en De VS samen kunnen Iran echt wel aan, daar maak ik me totaal geen zorgen over. Hormuz moet zo snel mogelijk open en anders verder bombarderen tot het punt dat ze wel zwichten. Desnoods veeg je een strook aan zee compleet van de kaart en bouw je er een anti raketsysteem.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 15:18:51 #160
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413130
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hun familie is ook vogelvrij. Echt de arrogantie dat je alle regels mag overtreden zonder dat de ander het terug gaat doen is bizar.
Het ene moment mag een land zich verdedigen en het andere niet. Vooral ook heel veel 'dit land moet dit doen, anders komen we de boel kort en klein slaan'. Ondertussen een asielzoeker zien als een invasie.
pi_220413139
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat een persoonlijke Jij bakken.

Ik vraag graag naar een bron of onderbouwing als er iets gesteld wordt.

Dat jij dat als onprettig ervaart moet je helemaal zelf weten. In de grote mensen werkt het eenmaal zo
pi_220413142
quote:

[..]
Fair enough. Dat proberen ze ook regelmatig.
blablablabla
pi_220413146
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou ja, laten dooretteren lijkt voorlopig wel de uitkomst te zijn waarop wordt aangestuurd natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 23 maart 2026 @ 15:20:51 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413151
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, laten dooretteren lijkt voorlopig wel de uitkomst te zijn waarop wordt aangestuurd natuurlijk.
Dan komt het in de toekomst harder terug en nog meer schade aan het omliggende geheel.
1947-2016
pi_220413155
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De minst slechte uitkomst is dat de VS de overwinning uitroept en weer naar huis gaat. Ja de wereld is dan slechter af, dan een maand geleden, maar deze clown en de psychopaat uit Israël gaan de situatie alleen maar verder verslechteren.
En dat Iran dan zegt : Jullie zijn weg, we gooien Hormuz weer open en zand er over?
blablablabla
pi_220413161
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan komt het in de toekomst harder terug en nog meer schade aan het omliggende geheel.
Dat is dan ook precies waarom mensen al op voorhand riepen dat denken dat je met enkel bombardementen ergens zou komen een wel erg rooskleurige verwachting was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 23 maart 2026 @ 15:22:25 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413162
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, het punt is dat je op zijn minst een plan hebt en niet als een T-Rex in een juwelierszaak tekeer gaat.

Je weet wel, waarbij je eventueel kijkt naar wat andere landen willen (ook omdat je ze zegt nodig te hebben). Ik wel best opkomen voor vrienden die in een gevacht zijn belandt, maar als die als een gek zelf gevechten gaan beginnen met lomp geweld, dan ga ik niet meer met ze om.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:23:37 #168
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413170
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is wat anders, hebben het over hoe moorddadig het regime is. Niet of/dat trump iets uit z'n duim zoog over hun atoomprogramma.
Ik dacht dat het over propaganda ging, het Witte Huis doet niet anders op het moment.
pi_220413177
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Vergelijking met Gaza is nogal overdreven, Iran is een enorm land. Zelfs als dat de opzet zou zijn kun je niet heel Iran met de grond gelijk maken middels conventionele wapens. Volgens mij is dat de opzet ook helemaal niet. Bovendien drijven ze voornamelijk handel met o.a. China en hebben ze al jaren met extreme economische westerse sancties te maken. Met andere woorden op wat bombardementen her en der na zal er voor de bevolking amper iets veranderen.
Het is nogal bergachtig en droog. Er is maar heel weinig landbouw, door het gebrek aan irrigatie. 40% van het eten wordt geïmporteerd. Als je de Perzische golf afsluit, is het land alleen via twee doorgangen naar Afghanistan toegankelijk:

Dus zonder toegang en water gaat de bevolking niet lang leven.
pi_220413178
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, het punt is dat je op zijn minst een plan hebt en niet als een T-Rex in een juwelierszaak tekeer gaat.

Je weet wel, waarbij je eventueel kijkt naar wat andere landen willen (ook omdat je ze zegt nodig te hebben). Ik wel best opkomen voor vrienden die in een gevacht zijn belandt, maar als die als een gek zelf gevechten gaan beginnen met lomp geweld, dan ga ik niet meer met ze om.
Dit zijn natuurlijk aannames vanaf de zolderkamer, zul je zien dat Trump en Netanyahu een geniaal plan hebben, ze behoren tot de machtigste en slimste mensen ter wereld.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:25:27 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413184
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het ene moment mag een land zich verdedigen en het andere niet. Vooral ook heel veel 'dit land moet dit doen, anders komen we de boel kort en klein slaan'. Ondertussen een asielzoeker zien als een invasie.
Asielzoekers hoeven ook niet hier heen te komen. Dat is alleen zo omdat het een wens is van bepaalde groepen volk.
Valse tegenstelling van je.
1947-2016
pi_220413187
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Israël en De VS samen kunnen Iran echt wel aan, daar maak ik me totaal geen zorgen over. Hormuz moet zo snel mogelijk open en anders verder bombarderen tot het punt dat ze wel zwichten. Desnoods veeg je een strook aan zee compleet van de kaart en bouw je er een anti raketsysteem.
Ja, overgave of genocide, we weten het.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:25:44 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413190
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit zijn natuurlijk aannames vanaf de zolderkamer, zul je zien dat Trump en Netanyahu een geniaal plan hebben, ze behoren tot de machtigste en slimste mensen ter wereld.
Dat blijkt echt uit helemaal niets, behalve wishfull thinking.
pi_220413191
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is nogal bergachtig en droog. Er is maar heel weinig landbouw. 40% van het eten wordt geïmporteerd. Als je de Perzische golf afsluit, is het land alleen via twee doorgangen naar Afghanistan toegankelijk:

[ afbeelding ]

Reden te meer om erg lief te zijn tegen de eigen bevolking en de rest van de wereld lijkt me.
pi_220413194
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Trump geeft aan acties te verminderen en te willen onderhandelen nadat vitale wapenindustrie en (vermeende) atoomwapensfabieken gedecimeerd zijn. De vraag is alleen hoe Iran daar nu over denkt. Als ze zich blijven verzetten en de economische schade loopt te erg op doordat ze die zeestraat blijven blokkeren kun je ook overwegen op een gegeven moment kernwapens in te zetten. Trakteer Teheran op een nuke, die wilden ze toch zo graag?
blablablabla
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:26:19 #176
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220413195
quote:

[..]
Het is nogal bergachtig en droog. Er is maar heel weinig landbouw. 40% van het eten wordt geïmporteerd. Als je de Perzische golf afsluit, is het land alleen via twee doorgangen naar Afghanistan toegankelijk:

[ afbeelding ]

Maar Iran en Afghanistan zijn ook weer geen vrienden. Pakistan en Iran ook niet. Misschien via Turkmenistan?
  maandag 23 maart 2026 @ 15:26:40 #177
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413197
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Asielzoekers hoeven ook niet hier heen te komen. Dat is alleen zo omdat het een wens is van bepaalde groepen volk.
Valse tegenstelling van je.
Maar keuzes maken over andere landen....geen probleem.
pi_220413200
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Alsof dat nu wezenlijk anders is. Ze zitten al decennia lang onder de plak qua sancties. Volgens mij wil ook niemand de Perzische golf afsluiten.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 15:27:35 #179
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413202
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Reden te meer om erg lief te zijn tegen de eigen bevolking en de rest van de wereld lijkt me.
Dat vinden ze in Groenland dus ook.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:28:31 #180
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220413206
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Geniale mensen maken niet zoveel typfouten in posts :P

Niet als een schaapje zomaar zijn posts geloven ;)
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:28:35 #181
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220413207
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Trump geeft aan acties te verminderen en te willen onderhandelen nadat vitale wapenindustrie en (vermeende) atoomwapensfabieken gedecimeerd zijn. De vraag is alleen hoe Iran daar nu over denkt. Als ze zich blijven verzetten en de economische schade loopt te erg op doordat ze die zeestraat blijven blokkeren kun je ook overwegen op een gegeven moment kernwapens in te zetten. Trakteer Teheran op een nuke, die wilden ze toch zo graag?
Maar dat waren ze vorig jaar al toch? Waarom dan toch deze oorlog?
pi_220413219
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Alsof dat nu wezenlijk anders is. Ze zitten al decennia lang onder de plak qua sancties. Volgens mij wil ook niemand de Perzische golf afsluiten.
Alleen de in- en uitgang?
pi_220413222
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat vinden ze in Groenland dus ook.
Gratis geld en gratis bescherming zijn niet welkom?

Half Afrika staat ervoor in de rij.
pi_220413225
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Blijkbaar niet. Of niet voldoende en Iran heeft de draad weer opgepikt. Of het is in beginsel allemaal gelul.
blablablabla
pi_220413228
quote:

[..]
Heb jij toen het nieuws maar half gevolgd of wat?
  maandag 23 maart 2026 @ 15:32:23 #186
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220413229
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De huidige VS is anders ook niet zo heel lief tegen de eigen bevolking, laat staan de rest van de wereld...
A murky, forgotten land.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:32:25 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413230
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Geniale mensen maken niet zoveel typfouten in posts :P

Niet als een schaapje zomaar zijn posts geloven ;)
Dat iemand fan van ietsof iemand is, is tot daar aantoe, maar laatst was er al iemand die stelde dat Musk en Trump de knoingen van Vrijheid van meningsuiting waren en nu stelt er weer iemand dat Netanyahu en Trump tot de slimste mensen ter wereld behoren. Dat riekt echt enorm naar faboyisme, alsof het the Backstreet Boys zijn en de users zelf de gillende pubermeisjes.
pi_220413231
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Blijkbaar niet. Of niet voldoende en Iran heeft de draad weer opgepikt. Of het is in beginsel allemaal gelul.
Of Netanyahu zag zijn kans schoon om ze uit te roeien?
pi_220413233
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
En dat Iran dan zegt : Jullie zijn weg, we gooien Hormuz weer open en zand er over?
Vast niet meteen. Het alternatief is dat het niet meer echt uitmaakt of de straat open is, omdat de productiefaciliteiten en watervoorziening in de regio voor jaren kapot is.
pi_220413245
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vast niet meteen. Het alternatief is dat het niet meer echt uitmaakt of de straat open is, omdat de productiefaciliteiten en watervoorziening in de regio voor jaren kapot is.
Ja, en hier in Europa maken we ons niet ongerust, want we hebben geld zat en anders lossen een paar extra windparken het probleem wel op.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:34:20 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413247
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Leuk. Again, heb je een link naar die bronnen?
amnesty international:
quote:
The organization is urging UN Member states to recognize that systemic and continuing impunity for the crimes committed by security forces in current and past protests has emboldened Iranian authorities to persist in their criminal conduct. Since 28 December, the escalating lethal repression to crush the mostly peaceful uprising has led to the unprecedented loss of life during protest dispersals, with the death toll rising to 2,000 by official admission.
https://www.amnesty.org/e(...)-an-end-to-impunity/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220413248
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bijna 100 procent van alles wat jij zegt kun je precies omdraaien en dan vind je de waarheid.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:34:39 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413249
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar keuzes maken over andere landen....geen probleem.
Daar is de vn voor opgericht he. Die maken continu keuzes voor andere landen als het verkeerd gaat.

Dat trump het verkeerd heeft aangevlogen, hoor je mij niet over. Kutactie eerste klas, maar dat het het regime weggebombardeerd en dood moet, ben ik het keihard mee eens.
1947-2016
pi_220413251
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Alleen de in- en uitgang?
quote:
Iran dreigt op veel meer plekken zeemijnen te leggen
Iran dreigt dat het behalve in de Straat van Hormuz nog op verschillende andere zeeroutes in de Perzische Golf zeemijnen gaat leggen als de Amerikaanse en Israëlische aanvallen blijven doorgaan.

"Elke poging om de Iraanse kusten of eilanden aan te vallen zal ertoe leiden dat alle toegangswegen in de Golf worden bezaaid met verschillende soorten zeemijnen", schrijft de Iraanse defensieraad volgens staatsmedia. Iran heeft een lange kust langs de Perzische Golf, waar ook Koeweit, Saoedi-Arabië, Bahrein, Qatar en de VAE aan liggen.
Het is precies andersom dan waar jij je zorgen over uitspreekt.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 15:34:54 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413253
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Gratis geld en gratis bescherming zijn niet welkom?

Half Afrika staat ervoor in de rij.
Het volk wil niet. En jij doet dan net alsof het om bescherming gaat en je laat zien dat je dus in de leugens van Trump gelooft. Ze woirden al beschermd en er staat al een Amerikaanse basis.

For the love of God, stop met het idoliseren van een politiek figuur.
pi_220413256
quote:

[..]
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat atoomprogramma wat ze vorig jaar al helemaal vernietigd hadden? Of blies hij toen ook weer veel te hoog van de toren?
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:30 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Er was nog verrijkt uranium aanwezig in Iran.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:35:32 #197
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220413258
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heb jij toen het nieuws maar half gevolgd of wat?
Uit wie zijn mond kwam:
quote:
"A short time ago the US military carried out massive precision strikes on the three key nuclear facilities in the Iranian regime: Fordo, Natanz and Isfahan.

Everybody heard those names for years as they built this horribly destructive enterprise.

Our objective was the destruction of Iran's nuclear enrichment capacity and a stop to the nuclear threat posed by the world's number one state sponsor of terror.

Tonight, I can report to the world that the strikes were a spectacular military success.

Iran's key nuclear enrichment facilities have been completely and totally obliterated.
? Waarom zou de persoon aan wie deze mond vastzit, liegen?
  maandag 23 maart 2026 @ 15:36:04 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413262
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar is de vn voor opgericht he. Die maken continu keuzes voor andere landen als het verkeerd gaat.

Dat trump het verkeerd heeft aangevlogen, hoor je mij niet over. Kutactie eerste klas, maar dat het het regime weggebombardeerd en dood moet, ben ik het keihard mee eens.
Nee, hij wil de NAVO erbij betrekken. Maar ik heb het over de MAGA's hier, niet een organisatie.
pi_220413265
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, en hier in Europa maken we ons niet ongerust, want we hebben geld zat en anders lossen een paar extra windparken het probleem wel op.
We moeten onze "vriendschap" met Israel en de VS heroverwegen.
pi_220413267
quote:

[..]

Het regime is de afgelopen weken al drie keer weggebombardeerd of anderszins doodgemaakt. Bedoel je de bevolking?
  maandag 23 maart 2026 @ 15:37:21 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413273
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het regime is de afgelopen weken al drie keer weggebombardeerd of anderszins doodgemaakt. Bedoel je de bevolking?
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bijna 100 procent van alles wat jij zegt kun je precies omdraaien en dan vind je de waarheid.
1947-2016
pi_220413280
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daar dreigt Iran toch ook al jaren mee als het over Joden gaat?

Nogmaals ik ben niet voor genocide op welk volk dan ook maar het is ook niet alsof we met een gematigd en genuanceerd regime in Iran te maken hebben. Iran is het kankergezwel in die regio. dat moet weggesneden worden anders blijven ze etteren. Met steun aan moslimterreur, met wapenleveringen aan Rusland en misschien wel een kernbom.
blablablabla
pi_220413281
quote:
5s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Uit wie zijn mond kwam:
[..]
? Waarom zou de persoon aan wie deze mond vastzit, liegen?
Hij bedoelde het natuurlijk niet letterlijk zo.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:38:39 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413286
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We moeten onze "vriendschap" met Israel en de VS heroverwegen.
Dat zie jij maar al te graag inderdaad.
En we weten ook waarom.
1947-2016
pi_220413287
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Het is precies andersom dan waar jij je zorgen over uitspreekt.
Ah, je denkt dat daar alleen olietankers varen. Er gaat olie uit en er komt niks binnen? En net buiten de Perzische Golf ligt dat Amerikaanse vliegdekschip te wachten.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:39:21 #206
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220413290
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En we weten ook waarom.
Vertel vertel!
  maandag 23 maart 2026 @ 15:39:42 #207
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220413294
quote:
[ x ]

Samen O+
Is dat dezelfde ayatollah wiens vader hij om heeft laten leggen en twee weken later zelf een rolstoel in heeft gebombardeerd? Dat zal vast een fijne relatie worden.

But you never know, misschien krijgen we over een paar weken weer zoiets: "We met and we fell in love".
pi_220413295
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Nogmaals ik ben niet voor genocide op welk volk dan ook maar het is ook niet alsof we met een gematigd en genuanceerd regime in Iran te maken hebben. De leiders van Iran zijn het kankergezwel in die regio. dat moet weggesneden worden anders blijven ze etteren. Met steun aan moslimterreur, met wapenleveringen aan Rusland en misschien wel een kernbom.
Even toegevoegd.

quote:

[..]
Het is nogal bergachtig en droog. Er is maar heel weinig landbouw, door het gebrek aan irrigatie. 40% van het eten wordt geïmporteerd. Als je de Perzische golf afsluit, is het land alleen via twee doorgangen naar Afghanistan toegankelijk:

[ afbeelding ]

Bedoel je niet "vanuit Afghanistan"?
Corporate translator
  maandag 23 maart 2026 @ 15:39:52 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220413297
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat iemand fan van ietsof iemand is, is tot daar aantoe, maar laatst was er al iemand die stelde dat Musk en Trump de knoingen van Vrijheid van meningsuiting waren en nu stelt er weer iemand dat Netanyahu en Trump tot de slimste mensen ter wereld behoren. Dat riekt echt enorm naar faboyisme, alsof het the Backstreet Boys zijn en de users zelf de gillende pubermeisjes.
De mate waarin sommigen, ook hier op Fok, zo vol en positief zijn over Trump en Musk, lijkt steeds meer op een cult.
A murky, forgotten land.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:39:58 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413298
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, hij wil de NAVO erbij betrekken. Maar ik heb het over de MAGA's hier, niet een organisatie.
Dat is ook de verkeerde route.
1947-2016
pi_220413307
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, je denkt dat daar alleen olietankers varen. Er gaat olie uit en er komt niks binnen?
Die mijnen maken geen onderscheid dus daar zou iedereen in de golfregio grote last van hebben. Jij maakt je hier heel druk om de belangen van De Iraanse bevolking, zij geven geen neuk om anderen. Of in elk geval hun leiders doen dat niet. Anders ga je niet random mijnen leggen.
blablablabla
pi_220413310
quote:
[ x ]

Samen O+
Me first. :')
Me me me.
pi_220413318
quote:

[..]

Nogmaals ik ben niet voor genocide op welk volk dan ook maar het is ook niet alsof we met een gematigd en genuanceerd regime in Iran te maken hebben. Iran is het kankergezwel in die regio. dat moet weggesneden worden anders blijven ze etteren. Met steun aan moslimterreur, met wapenleveringen aan Rusland en misschien wel een kernbom.
Om meer plaats te maken voor het Israëlische gezwel?
pi_220413319
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Even toegevoegd.
Ja eens hoor, de meeste Duitsers waren ook geen nazi's. De kans op regimeverandering is wel een stuk groter als je er wat druk op zet. Zo was Assad ook binnen no time vertrokken nadat het sentiment keerde.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 15:43:12 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413322
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Even toegevoegd.

Zo istie beter idd. Al doe ik liever ook niet dat woord gebruiken.
Maar dat terzijde :)

Bij gebrek aan beter laten we maar zeggen.
1947-2016
  maandag 23 maart 2026 @ 15:43:15 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220413323
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]

Maar niemand die de kant van Iran kiest. Ik zie vooral veel bejaarden met teveel macht, die liever stoer doen dan met oplossingen komen. Ik maar denken dat we daar wel een beetje klaar mee waren anno 2026, maar dat soort oude praktijken zijn weer helemaal hot.

Hoeveel van je kinderen ga jij naar de oorlog sturen?
pi_220413339
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Om meer plaats te maken voor het Israëlische gezwel?
Israël moet al jaren dreigementen en geweld slikken, ze hebben De Palestijnen voor Gaza ook tal van kansen gegeven om het conflict op een fatsoenlijke manier te beëindigen. Iran idem dito. Op een gegeven moment ben je uitgepraat en is het zij of jij. Die fase is nu aangebroken.

Eerlijk gezegd zie ik ook geen humane uitweg dit moest er een keer van komen.
blablablabla
pi_220413346
twitter

Gestoord volk dat giftige verbond tussen neo-marxisten en de islamofascisten.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:46:49 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220413347
quote:

[..]

Goed (emotioneel?) betoog en de vraag is hoe je dat dan; en als detail dan door wie, denkt te gaan wegsnijden ?
Vooralsnog heeft mijn zoontje (die goed is in Risk) een heel beter besef aangaande een te volgen strategie dan die Join-or-Die malloten aan de overkant.
pi_220413349
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Toch bizar dat mensen, die in een vrij land wonen, een dictatuur steunen.
Corporate translator
pi_220413351
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar niemand die de kant van Iran kiest. Ik zie vooral veel bejaarden met teveel macht, die liever stoer doen dan met oplossingen komen. Ik maar denken dat we daar wel een beetje klaar mee waren anno 2026, maar dat soort oude praktijken zijn weer helemaal hot.

Het is tussen mensen die grootschalige slachtpartijen een goed idee vinden en mensen die het daar niet mee eens zijn. Oorlogstokers versus pacifisten. "Mijn wil is wet" versus "leven en laten leven".
  maandag 23 maart 2026 @ 15:48:11 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413361
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik had ook gehoopt dat we in 2026 een stuk slimmer waren geworden en dat er niet een aantal ideologische mongolen zijn op de aarde die willen moorden omdat je niet het juiste sprookjesboek op de plank hebt staan.

De ene is nog fanatieker dan de ander met dat verzonnen martelaarschap. Grow the fuck up.

quote:
0, want ik heb er ook 0
En jij ?
1947-2016
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:48:42 #223
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220413365
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar doen ze dat ook? Of ze zijn gewoon geen liefhebber van deze debiele oorlog?
  maandag 23 maart 2026 @ 15:49:28 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220413368
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
"leven en laten leven"
Daar gaat het in het MO wel een beetje om he....
1947-2016
pi_220413369
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar doen ze dat ook? Of ze zijn gewoon geen liefhebber van deze debiele oorlog?
Als je met de vlag van dat kwaadaardige regime gaat lopen wapperen ben je gewoon ziek in je kop.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:50:21 #226
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220413374
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Waar de kwijl uit de bek begint te lopen als je ze erop wijst hoe het met ''Links'' is afgelopen toen Khomeini uit zijn vliegtuig stapte.
RED ONS HENNIEGOD
pi_220413375
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik had ook gehoopt dat we in 2026 een stuk slimmer waren geworden en dat er niet een aantal ideologische mongolen zijn op de aarde die willen moorden omdat je niet het juiste sprookjesboek op de plank hebt staan.

De ene is nog fanatieker dan de ander met dat verzonnen martelaarschap. Grow the fuck up.
[..]
0, want ik heb er ook 0
En jij ?
Mensen zijn schoften, dus als je veilig wilt zijn moet je ze preventief afmaken? Of alleen de groepen waar je je niet mee vereenzelvigt?
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:51:40 #228
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220413382
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:49 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Als je met de vlag van dat kwaadaardige regime gaat lopen wapperen ben je gewoon ziek in je kop.
Met welke vlag zouden ze dan moeten zwaaien? De Iraanse vlag is immers de vlag van alle inwoners van Iran.
pi_220413384
quote:
12s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:46 schreef Vallon het volgende:

[..]
Goed (emotioneel?) betoog en de vraag is hoe je dat dan; en als detail dan door wie, denkt te gaan wegsnijden ?
Vooralsnog heeft mijn zoontje (die goed is in Risk) een heel beter besef aangaande een te volgen strategie dan die Join-or-Die malloten aan de overkant.
De radicale Islam. Die hoeven niet per se uitgeroeid zolang ze met een paar berggeiten en kaslahnikov's beperkte macht genieten op lokaal niveau. Ze moeten echter niet de beschikking krijgen over balistische raketten laat staan kernwapens.
blablablabla
pi_220413388
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar gaat het in het MO wel een beetje om he....
Ik zie het niet.
pi_220413391
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Ze haten honden, vrouwen, bier, wijn, dit land, onze tradities, bacon, bloot, de Nederlandse cultuur, homo's, Joden, werken en Christenen dus een dictatoriaal regime toejuichen is dan op zich nog wel logisch.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:53:41 #232
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220413398
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze haten honden, vrouwen, bier, wijn, dit land, onze tradities, bacon, bloot, de Nederlandse cultuur, homo's, Joden, werken en Christenen dus een dictatoriaal regime toejuichen is dan op zich nog wel logisch.
Bron dat ze het regime toejuichen?
pi_220413401
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:51 schreef Elan het volgende:

[..]
De radicale Islam. Die hoeven niet per se uitgeroeid zolang ze met een paar berggeiten en kaslahnikov's beperkte macht genieten op lokaal niveau. Ze moeten echter niet de beschikking krijgen over balistische raketten laat staan kernwapens.
Ja, want kijk wat de Amerikanen, Russen en Israëliërs daar mee doen!
pi_220413413
quote:

[..]

Realiseer je je dat de VN aangegeven heeft dat zowel Iran als Israel en de VS oorlogsmisdaden plegen?

Dat is nogal afglijden voor het land dat zichzelf tot voor Trump politieagent van de wereld noemde.
pi_220413419
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De mate waarin sommigen, ook hier op Fok, zo vol en positief zijn over Trump en Musk, lijkt steeds meer op een cult.
TDS heet dat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220413425
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, want kijk wat de Amerikanen, Russen en Israëliërs daar mee doen!
Die plegen geen aanslagen. Nederland gaat al gebukt onder Moslimterreur laat staan als je nog extremere takken hebt. Daar valt niet mee te praten dus zal je vuur met vuur moeten bestrijden. En dat is precies wat Israël doet.
blablablabla
pi_220413427
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En we weten ook waarom.
Eigenbelang?
pi_220413438
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Die plegen geen aanslagen. Nederland gaat al gebukt onder Moslimterreur laat staan als je nog extremere takken hebt. Daar valt niet mee te praten dus zal je vuur met vuur moeten bestrijden. En dat is precies wat Israël doet.
Dus heel Iran moet verdwijnen volgens jou? Of hoe zie je dat vuur met vuur bestrijden voor je?
pi_220413444
quote:

[..]
Rusland plande onlangs een aanslag in Hongarije...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220413459
quote:

[..]
Die plegen geen aanslagen in Nederland? Dat is je criterium? Of bedoel je wat anders? Je weet niet echt wat de VS en Israël allemaal doen, hè? Palestijnse huizen platgooien en er zelf een nieuw huis bouwen is prima en als de eigenlijke bewoner daar boos om wordt is het een terrorist die je af moet maken?

Je kunt veel zeggen, maar er zijn geen "goeden" in dit conflict.
pi_220413478
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland plande onlangs een aanslag in Hongarije...
Op Orban ja, die nog niet eens uitgevoerd is. Ik heb het over terreur tegen de bevolking en aanslagen. De radicale Islam is puur vergif.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 16:07:39 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220413479
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:51 schreef Elan het volgende:

[..]
De vraag was hoe ga je dat voorkomen ?
En die raketten heeft Iran reeds; net als in kernwapens; alleen nog net niet in de vorm van een grote plof.

Ik snap de aangewakkerde redenatie dat wanneer Iran eenmaal beschikt over een operationele capaciteit, de kaarten daar in de regio totaal anders zullen gaan liggen. De vraag is, met alle voortschrijdende mogelijkheden en inzicht, hoe dat dan en vooral door wie op grond van welk mandaat; dit is te voorkomen ?

Dit laatste lijkt mij wel definitief voorbij omdat door de ander de stichtelijke moeder te bombarderen, die geen enkele reden meer zal hebben om nog een dialoog aan te willen gaan. Wat buitengewoon jammer is dat de VS niet gekozen heeft voor regime verandering maar verkozen heeft om op aanvraag van Israël te gaan (af)hakken.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:07:44 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413481
quote:
Die plegen geen aanslagen. Nederland gaat al gebukt onder Moslimterreu
dat valt volgens mij nog wel mee hoor _O-
pi_220413483
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Op Orban ja, die nog niet eens uitgevoerd is. Ik heb het over terreur tegen de bevolking en aanslagen. De radicale Islam is puur vergif.
Ah, zoals de Palestijnse minderheid?
pi_220413484
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met welke vlag zouden ze dan moeten zwaaien? De Iraanse vlag is immers de vlag van alle inwoners van Iran.
Dit is de vlag van de islamitische republiek, die staat voor islamofascistische repressie. De Iraniërs gebruiken zelf de vlag van voor de revolutie. Maar dat wist je best.
pi_220413494
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:08 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dit is de vlag van de islamitische republiek, die staat voor islamofascistische repressie. De Iraniërs gebruiken zelf de vlag van voor de revolutie. Maar dat wist je best.
Ze mogen alleen met een witte vlag zwaaien? Of een bloedrode, zolang het hun eigen bloed is?
  maandag 23 maart 2026 @ 16:10:13 #247
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220413497
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met de banner van het IRGC natuurlijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220413504
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Die plegen geen aanslagen in Nederland? Dat is je criterium? Of bedoel je wat anders? Je weet niet echt wat de VS en Israël allemaal doen, hè? Palestijnse huizen platgooien en er zelf een nieuw huis bouwen is prima en als de eigenlijke bewoner daar boos om wordt is het een terrorist die je af moet maken?

Je kunt veel zeggen, maar er zijn geen "goeden" in dit conflict.
Ik zie het ook niet als goed of slecht. Het is een religieuze oorlog waarbij een van de beide partijen het onderspit zal moeten delven wil het überhaupt ooit beslecht worden. Echte vrede zal nooit komen. De wens om elkaar uit te roeien is bij beide partijen aanwezig waarbij Israël het geluk hebben de steun van De VS te krijgen.
quote:
Ahmadinejad has called Israel a “false regime” and a “stinking corpse” led by “bloodthirsty barbarians” that should be “wiped off the map.
Wat je zaait zal je oogsten.
blablablabla
pi_220413508
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
amnesty international:
[..]
https://www.amnesty.org/e(...)-an-end-to-impunity/
Dezelfde Amnesty International dat een nep getuige liet opdraven als reden voor de Golf oorlog?

"Nayirah's story was initially corroborated by Amnesty International, which published a report about the supposed killings[3] and testimony from Kuwaiti evacuees. Following the liberation of Kuwait, international media crews were given access to the country. A report by ABC News found that "patients, including premature babies, did die, when many of Kuwait's nurses and doctors ... fled" but Iraqi troops "almost certainly had not stolen hospital incubators and left hundreds of Kuwaiti babies to die."[4] Later, Amnesty International USA reacted by issuing a correction, with executive director John Healey subsequently accusing the George H. W. Bush administration of "opportunistic manipulation of the international human rights movement."[5]"

Nayirah testimony - Wikipedia https://share.google/SPJQ9Vy2QRQNEhFye
pi_220413517
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat valt volgens mij nog wel mee hoor _O-
Je bent als autochtone atheïst of Christen vogelvrij bij Marokkaanse jongeren. Vrouwen al helemaal want dat zijn toch maar heidense hoeren.

En dat is dat de groep die hier vaak al jaren woont. In Iran gingen ze juichend over straat na 9/11.
blablablabla
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:15:24 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413526
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dezelfde Amnesty International dat een nep getuige liet opdraven als reden voor de Golf oorlog?

"Nayirah's story was initially corroborated by Amnesty International, which published a report about the supposed killings[3] and testimony from Kuwaiti evacuees. Following the liberation of Kuwait, international media crews were given access to the country. A report by ABC News found that "patients, including premature babies, did die, when many of Kuwait's nurses and doctors ... fled" but Iraqi troops "almost certainly had not stolen hospital incubators and left hundreds of Kuwaiti babies to die."[4] Later, Amnesty International USA reacted by issuing a correction, with executive director John Healey subsequently accusing the George H. W. Bush administration of "opportunistic manipulation of the international human rights movement."[5]"

Nayirah testimony - Wikipedia https://share.google/SPJQ9Vy2QRQNEhFye
zie het zwartgedrukte gedeelte

Iran zelf heeft het over duizenden
pi_220413535
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Je bent als autochtone atheïst of Christen vogelvrij bij Marokkaanse jongeren. Vrouwen al helemaal want dat zijn toch maar heidense hoeren.

En dat is dat de groep die hier vaak al jaren woont. In Iran gingen ze juichend over straat na 9/11.
Het valt allemaal héél erg mee hoor....

twitter
pi_220413536
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]
0, want ik heb er ook 0
En jij ?
Dat jij hier aan Right In Two van Tool refereert, neemt me erg voor je in.

/dit terzijde
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:16:27 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413537
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:14 schreef Elan het volgende:

[..]

ja dat zal best irritant zijn maar gaan we daar nu echt gebukt onder?
pi_220413550
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Irritant? De Joodse medemens gaat gebukt onder terreur hier. Zie hoe o.a. de scholen beveiligd moeten worden. Gaat werkelijk nergens over.
pi_220413559
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zolang je op je woonberderij in Schubbekuttenveen blijft ongetwijfeld niet.
Mensen in de grote steden wel degelijk. Onze overheid framed het als overlast en criminaliteit maar er zit ook een culturele en religieuze pijler binnen al dat geweld.

Aanslagen op scholen en Joodse instellingen verraden al meer over de daadwerkelijke motieven van die gasten.
blablablabla
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:19:59 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413567
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:17 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Irritant? De Joodse medemens gaat gebukt onder terreur hier. Zie hoe o.a. de scholen beveiligd moeten worden. Gaat werkelijk nergens over.
irritant ja, Nederland gaat gebukt onder de terreur

niet de doelpalen verschuiven pls
pi_220413570
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Het valt allemaal héél erg mee hoor....

[ x ]
Dit domme spelletje van je is makkelijk om te draaien. https://www.timesofisrael(...)te-in-past-6-months/
pi_220413574
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

Man, man, man... niet te geloven :N
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:20:36 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413575
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Zolang je op je woonberderij in Schubbekuttenveen blijft ongetwijfeld niet.
Mensen in de grote steden wel degelijk. Onze overheid framed het als overlast en criminaliteit maar er zit ook een culturele en religieuze pijler binnen al dat geweld.

Aanslagen op scholen en Joodse instellingen verraden al meer over de daadwerkelijke motieven van die gasten.
ik woon in hartje den haag en ik merk er geen klote van, cijfers vertellen ook een heel ander verhaal
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:20:46 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413576
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:20 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Man, man, man... niet te geloven :N
pi_220413590
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

Is dat alleen maar irritant ja? Wauw _O-
blablablabla
pi_220413591
Terreur en overlast/criminaliteit zijn 2 hele verschillende zaken natuurlijk.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:22:44 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413597
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:21 schreef Elan het volgende:

[..]
eronder gebukt gaan is het iig niet _O-
pi_220413598
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik woon in hartje den haag en ik merk er geen klote van, cijfers vertellen ook een heel ander verhaal
Op het Binnenhof zeker?
blablablabla
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:23:20 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413600
quote:
6s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Op het Binnenhof zeker?
zeeheldenkwartier als je het per se moet weten
pi_220413618
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
zeeheldenkwartier als je het per se moet weten
Ziet er uit als een elitair wijkje, ga het eens een half jaar in De Schilderswijk proberen.
blablablabla
pi_220413620
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:17 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Alleen als je al je nieuws van deze website haalt. Dan denk je dat alle misdadigers asielzoekers zijn. Hint: de autochtonen zijn verreweg in de meerderheid. Alleen is dat normaal en geen nieuws wat een bepaalde bevolkingsgroep graag wil horen.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:27:22 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413629
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Ziet er uit als een elitair wijkje, ga het eens een half jaar in De Schilderswijk proberen.
dat Nederland dat gebukt gaat onder moslimterreur is wel een heel specifiek stukje of niet?
pi_220413634
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo irritant dat de hele wereld de economische malaïse in gestort moet worden en er met kernrampen gedreigd wordt.

We hebben echt een lesje proportionaliteit nodig op FOK!
pi_220413635
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
zie het zwartgedrukte gedeelte

Iran zelf heeft het over duizenden
Amnesty International beroept zich op Reuters dat zich beroept op een anonieme functionaris van Iran.

Het zal niet de eerste keer zijn dat de VS een land wilt binnenvallen op basis van propaganda.

Irak oorlog - Saddam zijn zogenaamde kernwapens die nooit zijn gevonden
Afghanistan - Bin Laden zou er zich verschuilen
Libie - Khadaffi zou een dictator zijn

En zo kan je de lijst verder gaan
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:29:04 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413639
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Amnesty International beroept zich op Reuters dat zich beroept op een anonieme functionaris van Iran.

Het zal niet de eerste keer zijn dat de VS een land wilt binnenvallen op basis van propaganda.

je vroeg om een bron, die heb je gekregen, move on
pi_220413646
AI:
Nee, maar ze gaan niet gebukt onder de terreur hoor. Lijkt slechts zo.

Veel Joden in Nederland ervaren angst en onveiligheid door een toename van antisemitisme, waarbij 72% incidenten in de publieke ruimte meldt. Joodse scholen en instellingen zijn zwaar beveiligd, wat de impact op de gemeenschap onderstreept. Recentelijk hebben aanslagen op Joodse doelen de zorgen versterkt, wat leidt tot scherpe waarschuwingen over de leefbaarheid voor Joden.
mensenrechten.nl

Hier zijn de belangrijkste punten over de situatie:
Angst en veiligheid: Een groot deel van de Joodse gemeenschap voelt zich onveilig op straat en 40% vermijdt bepaalde buurten en sociale gelegenheden.
Antisemitisme: Nederland scoort hoog op het gebied van ervaren antisemitisme binnen Europa, met name rondom sportwedstrijden en in het dagelijks leven.
Incidenten: Joden worden soms geconfronteerd met directe intimidatie, wat leidt tot het verbergen van de eigen identiteit, zoals het niet dragen van een keppel of het aanpassen van namen bij bestellingen.
Reactie overheid: De overheid en veiligheidspartners hebben de veiligheid van Joodse Nederlanders hoog op de agenda staan, waarbij het kabinet spreekt van onacceptabele intimidatie.
Alertheid: Hoewel sommigen spreken van grote angst, benadrukken anderen de noodzaak om alert te zijn zonder zich door angst te laten verlammen.
mensenrechten.nl
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:30:49 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413656
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:30 schreef Tjoent het volgende:
AI:

niemand zegt dat 8)7
pi_220413660
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Alleen als je al je nieuws van deze website haalt. Dan denk je dat alle misdadigers asielzoekers zijn. Hint: de autochtonen zijn verreweg in de meerderheid. Alleen is dat normaal en geen nieuws wat een bepaalde bevolkingsgroep graag wil horen.
Omdat ze allochtonen tegenwoordig als autochtonen zijn gaan rekenen bij het CBS. Dat er met moslims grote problemen zijn blijkt wel uit de gemeenten waar ze voorkomen. In Amsterdam is een meerderheid van de jongeren tegen homoseksualiteit. Dat komt puur door de toename van het aantal moslims daar.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 16:31:37 #276
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220413661
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Heel helder toch. Noem het voortborduren op de Trumandoctrine teneinde het vernietigen van oppressie. Wel zo overzichtelijk.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220413667
quote:
AI:

Veel Joden in Nederland ervaren angst en onveiligheid door een toename van antisemitisme, waarbij 72% incidenten in de publieke ruimte meldt. Joodse scholen en instellingen zijn zwaar beveiligd, wat de impact op de gemeenschap onderstreept. Recentelijk hebben aanslagen op Joodse doelen de zorgen versterkt, wat leidt tot scherpe waarschuwingen over de leefbaarheid voor Joden.
mensenrechten.nl

Angst en veiligheid: Een groot deel van de Joodse gemeenschap voelt zich onveilig op straat en 40% vermijdt bepaalde buurten en sociale gelegenheden.
Antisemitisme: Nederland scoort hoog op het gebied van ervaren antisemitisme binnen Europa, met name rondom sportwedstrijden en in het dagelijks leven.
Incidenten: Joden worden soms geconfronteerd met directe intimidatie, wat leidt tot het verbergen van de eigen identiteit, zoals het niet dragen van een keppel of het aanpassen van namen bij bestellingen.
Reactie overheid: De overheid en veiligheidspartners hebben de veiligheid van Joodse Nederlanders hoog op de agenda staan, waarbij het kabinet spreekt van onacceptabele intimidatie.
Alertheid: Hoewel sommigen spreken van grote angst, benadrukken anderen de noodzaak om alert te zijn zonder zich door angst te laten verlammen.
mensenrechten.nl
Ah ja, ik zie ‘t. Duizenden bommen op Iran, Libanon en andere plekken gooien is nu volledig logisch. Dat lost dat probleem ook in één keer op.

Dit soort escalaties zorgt gelukkig niet voor een nieuwe aanwas aan extremisme.

Oh, wacht.
pi_220413670
quote:
AI:

mensenrechten.nl

mensenrechten.nl
Het scheelt ook dat iedereen ziet wat ze hun eigen bevolking en buurlanden allemaal aandoen. Ze maken geen vrienden.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:32:57 #279
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220413676
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het scheelt ook dat iedereen ziet wat ze hun eigen bevolking en buurlanden allemaal aandoen. Ze maken geen vrienden.
Net zoals pakweg Iran, zeg maar?
pi_220413680
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zo irritant dat de hele wereld de economische malaïse in gestort moet worden en er met kernrampen gedreigd wordt.

We hebben echt een lesje proportionaliteit nodig op FOK!
Hoe miljoenen islamitische vluchtelingen, potentiële kernrampen en opgeblazen meisjesscholen gaan bijdragen aan het oplossen van irritante Marokkaanse jongens is mij ook nog niet helemaal duidelijk.
pi_220413682
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat ze allochtonen tegenwoordig als autochtonen zijn gaan rekenen bij het CBS. Dat er met moslims grote problemen zijn blijkt wel uit de gemeenten waar ze voorkomen. In Amsterdam is een meerderheid van de jongeren tegen homoseksualiteit. Dat komt puur door de toename van het aantal moslims daar.
Het lijkt er verdacht veel op, dat je alleen hoort wat je wil horen.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:33:39 #282
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220413685
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Heel belangrijk allemaal in deze oorlog.
Het lijkt wel, als er weinig nieuws is, dat de uitgekauwde discussies weer tevoorschijn komen.
Zo niet boeiend om te lezen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220413687
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze? Deze Nederlandse Joden hoogstpersoonlijk ja? Misschien zijn ze wel tegen Netanyahu zijn beleid.
pi_220413688
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Net zoals pakweg Iran, zeg maar?
Precies. Of de VS.
pi_220413693
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat Nederland dat gebukt gaat onder moslimterreur is wel een heel specifiek stukje of niet?
Het is een steeds groter wordend probleem zolang er meer moslims bijkomen en autochtonen straks in de minderheid zijn.
blablablabla
pi_220413702
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heel belangrijk allemaal in deze oorlog.
Het lijkt wel, als er weinig nieuws is, dat de uitgekauwde discussies weer tevoorschijn komen.
Zo niet boeiend om te lezen.
De haat tegen Joden is de reden waarom de oorlog er is. En die haat zien we hier ook helaas. Net als het goedpraten van links volk.
blablablabla
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:36:22 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413707
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is een steeds groter wordend probleem zolang er meer moslims bijkomen en autochtonen straks in de minderheid zijn.
ah dus we gaan in de toekomst gebukt onder moslimterreur?
pi_220413711
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
ah dus we gaan in de toekomst gebukt onder moslimterreur?
Dat jij het kennelijk allemaal mee vindt vallen wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 16:38:05 #289
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220413717
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Precies. Of de VS.
Het moge duidelijk zijn dat jij je bij de as van het kwaad voegt.

Gefeliciteerd hoor.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 16:38:14 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220413721
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat jij het kennelijk allemaal mee vindt vallen wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.
maar dat zeg ik helemaal niet

ik zeg dat we niet gebukt gaan onder moslimterreur
pi_220413723
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja, de mensen die hier 500 jaar geleden als immigrant aankwamen zijn ook nog steeds immigrant, natuurlijk. Hun kinderen, kleinkinderen, klein-kleinkinderen enz. ook nog steeds. Het aantal echte Nederlanders is op 1 hand te tellen! Je hoeft niet eens vingers te hebben!

En de cultuur is al die tijd steeds hetzelfde gebleven, pas 20 jaar geleden is die plotsklaps helemaal omgeslagen.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:39:13 #292
438527 MissButterflyy
pi_220413729
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:35 schreef Elan het volgende:

[..]
De haat tegen Joden is de reden waarom de oorlog er is. En die haat zien we hier ook helaas. Net als het goedpraten van links volk.
Je zit zelf vooral vol haat.

En Trump zal het niet met je eens zijn. :')

Nog nieuws verder?
  maandag 23 maart 2026 @ 16:39:49 #293
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220413735
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, de mensen die hier 500 jaar geleden als immigrant aankwamen zijn ook nog steeds immigrant, natuurlijk. Hun kinderen, kleinkinderen, klein-kleinkinderen enz. ook nog steeds. Het aantal echte Nederlanders is op 1 hand te tellen! Je hoeft niet eens vingers te hebben!

En de cultuur is al die tijd steeds hetzelfde gebleven, pas 20 jaar geleden is die plotsklaps helemaal omgeslagen.
Het is nog nooit zo snel en grootschalig gegaan als nu, en ook de mate van verschil in culturele achtergrond is ongekend.

Maar blijf je vooral stukbijten op deze generieke en vooral onvergelijkbare onzin.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:40:26 #294
438527 MissButterflyy
pi_220413737
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het moge duidelijk zijn dat jij je bij de as van het kwaad voegt.

Gefeliciteerd hoor.
En dit zijn zinvolle, respectvolle manieren van reageren?
pi_220413740
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat een persoonlijke Jij bakken.
Nee, dat zijn het niet.

quote:
Ik vraag graag naar een bron of onderbouwing als er iets gesteld wordt.

Dat jij dat als onprettig ervaart moet je helemaal zelf weten. In de grote mensen werkt het eenmaal zo
Er is meer dan genoeg over te vinden. Is je google stuk ofzo?
pi_220413741
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Hey, daar is ie weer. Wat een onvoorstelbare droevenis is dit toch ook.

Letterlijk niemand in dit topic is op de hand van Iran, iedereen is er voorstander dat het regime verdwijnt. Waar de mensen die wel het verschil tussen correlatie en causatie begrijpen moeite mee hebben is de manier waarop gereageerd wordt.

Iran is een schurkenstaat en moet aangepakt worden. Dat aanpakken doe je niet door de hele wereld er voor op te laten draaien, en al helemaal niet zonder overleg met je bondgenoten. Diezelfde bondgenoten waar de VS wel van eist dat ze komen helpen.
pi_220413746
quote:
88s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar dat zeg ik helemaal niet

ik zeg dat we niet gebukt gaan onder moslimterreur
Zo doe je het voorkomen want jij woont midden in Den Haag en het valt volgens jou allemaal wel mee.
Waarschijnlijk goed buurtje en val je niet onder de doelgroep. Of je komt je zolderkamer niet af zoals een echte FOK!er betaamd :7
blablablabla
  maandag 23 maart 2026 @ 16:42:07 #298
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220413751
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En dit zijn zinvolle, respectvolle manieren van reageren?
Er kan maar zoveel antisemitisch en anti-westers sentiment van een postreeks afdruipen voordat ik iemand wel heb geschoten.
pi_220413756
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hey, daar is ie weer. Wat een onvoorstelbare droevenis is dit toch ook.

Letterlijk niemand in dit topic is op de hand van Iran , iedereen is er voorstander dat het regime verdwijnt. Waar de mensen die wel het verschil tussen correlatie en causatie moeite mee hebben is de manier waarop gereageerd wordt.

Iran is een schurkenstaat en moet aangepakt worden. Dat aanpakken doe je niet door de hele wereld er voor op te laten draaien, en al helemaal niet zonder overleg met je bondgenoten. Diezelfde bondgenoten waar de VS wel van eist dat ze komen helpen.
Oh.
Zie anders constant posts voorbijkomen die Israel en De VS veroordelen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')