abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 maart 2026 @ 09:08:55 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220354220
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou Trump moeten opkomen voor Oekraïne, maar geldt dit niet voor de Europese landen mbt Iran? Je kunt natuurlijk niet verwachten dat het in een richting werkt en dit precies waar het fout gaat.

Sommige Europese landen lijken dit wel te denken. De VS moeten steunen in hun oorlogen, maar zij steunen de VS niet in oorlogen die de VS moet voeren. Dit is natuurlijk een onhoudbare situatie.
Je hebt het over de man die eerst nog zat te dreigen om grondgebied van een bondgenoot over te nemen. Waarom doe je alsof de VS zich wel gedraagt als een bondgenoot voor ons? Het is VS first, de rest kan duidelijk de tering krijgen. Laat de VS hun eigen oorlog, waar ze ons eerst echt niet voor nodig hadden zelf oplossen. Op deze manier heb je enkel een gebombardeerd land waar straks een andere haatbaard als leider zit.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:09:03 #102
5428 crew  miss_sly
pi_220354223
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie dan?
Sommige mensen hebben moeite met meningen en feiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:09:10 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354225
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als men zich in de oorlog in Iran expliciet tegen de VS en Israël bent (wat laten we eerlijk zijn, genoeg mensen zijn) dan is het de vraag waar je staat. Je expliciet tegen iets te positioneren, schaar je je natuurlijk aan de andere kant.

De notie dat mensen tegen het regime van Iran zijn, maar tegelijkertijd tegen het militair aanpakken van het regime van Iran is oprecht lachwekkend. We weten allemaal wel welk gedachtegoed hierachter schuilt.
niet per definitie natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220354230
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
welke rekening heeft de VS voor ons betaald?
Ze hebben decennialang de bulk van de kosten binnen Navo betaald, omdat hun uitgaven vele malen hoger lagen.

Daardoor kon Europa bezuinigen op defensie zonder dat het gevaarlijk werd.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:10:21 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220354234
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als ze echt zo dichtbij waren als ze zeiden wel natuurlijk.

Ik heb altijd gehoord dat we in Noord Korea te laat ingegrepen hebben. Maar nu bij Iran geldt dat niet? Bijzonder…
Niemand is fan van die boeven in Iran. Het gaat vooral over de manier waarop: volledig op eigen houtje en ogenschijnlijk zonder plan.

Trump doet maar wat, en nadat hij eerst iedereen en z'n dwerghamster bedreigt en uitscheldt moeten ze nu ineens op komen draven om zijn shitshow te redden.
Huilen dan.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:10:25 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354235
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze hebben decennialang de bulk van de kosten binnen Navo betaald, omdat hun uitgaven vele malen hoger lagen.

Daardoor kon Europa bezuinigen op defensie zonder dat het gevaarlijk werd.
de VS kon dat ook

dat ze dat niet deden was hun eigen keuze

welke rekening heeft de VS voor de rest betaald?
pi_220354237
quote:
Fuck that.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:11:28 #108
5428 crew  miss_sly
pi_220354240
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou Trump moeten opkomen voor Oekraïne, maar geldt dit niet voor de Europese landen mbt Iran? Je kunt natuurlijk niet verwachten dat het in een richting werkt en dit precies waar het fout gaat.

Sommige Europese landen lijken dit wel te denken. De VS moeten steunen in hun oorlogen, maar zij steunen de VS niet in oorlogen die de VS moet voeren. Dit is natuurlijk een onhoudbare situatie.
Er is in de oorlog tegen Irak door verschillende Europese landen militaire hulp geboden. Daar zijn Europese soldaten bij gesneuveld. En Trump had het lef te roepen dat hij niets aan Europa had en dat ze toch niets doen. Hij heeft ook hard geroepen dat hij Europa niet nodig had. Hij begint een oorlog zonder overleg, en roept nog steeds dat hij niemand nodig heeft.

En nu ineens moet Europa komen helpen, omdat de door hem en Israel gestartte oorlog toch lastiger blijkt dan ze dachten?
  maandag 16 maart 2026 @ 09:11:54 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220354244
quote:

[..]
Als men zich in de oorlog in Iran expliciet tegen de VS en Israël bent (wat laten we eerlijk zijn, genoeg mensen zijn) dan is het de vraag waar je staat. Je expliciet tegen iets te positioneren, schaar je je natuurlijk aan de andere kant.

De notie dat mensen tegen het regime van Iran zijn, maar tegelijkertijd tegen het militair aanpakken van het regime van Iran is oprecht lachwekkend. We weten allemaal wel welk gedachtegoed hierachter schuilt.
_O-

Maar eh, nogmaals: WIE DAN?
Huilen dan.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:12:18 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220354246
quote:

[..]

Het gedachtegoed dat wil voorkomen dat er straks duizenden onnodige doden vallen zonder een significant verschil in type regime?
  maandag 16 maart 2026 @ 09:14:11 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220354259
quote:

[..]

Hoe kun je hier eigenlijk voor zijn? Is er een serieus plan hoe ze de toekomst van Iran zien? Het enige wat je hoort is wat geroep over regime change. Maar hoe dan? Het is gooien van wat bommen, verzwakken het land, en daarna moet de Iraanse bevolking zelf maar uitzoeken hoe ze dat regime omver krijgen en een nieuwe staat opbouwen. Dat is toch geen strategie? Dat is hopen dat het vanzelf goed komt. Hebben ze na Irak niet geleerd dat "regime weg = probleem opgelost" niet werkt?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220354260
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap dit soort loser mentaliteit echt niet. VS heeft de NAVO nu al decennia misbruikt voor oorlog na oorlog tegen onze eigen interesses in. Of ben je blij met al het verbrande geld en vluchtelingen uit Irak en Afghanistan met als eindresultaat islamitische staat voor nog meer vluchtelingen?

Vervolgens starten ze een nieuwe oorlog om af te leiden van interne problemen met massale pedofilie bij Trump zijn vrienden. Een oorlog die wederom recht tegen onze belangen ingaat, niet overlegd was en de afgelopen weken heeft de beste man wederom keer op keer Europeanen af zitten zeiken. Om het helemaal compleet te maken heeft Trump al meerdere keren bewezen echt geen fuck te geven om mensen/landen die hem in het verleden hebben geholpen, als ze hem in het hier en nu geen voordeel/geld opleveren.

En dan kom jij met een enorme cuck mentaliteit hem nog gelijk geven ook. Laat de VS zelf maar met hun schepen tegen goedkope drones aanvaren. Europa moet hieruit wegblijven en afstand nemen van deze shitshow.
Leuk bedacht hoor met je ‘cuck’.

Nee, ik ben niet blij met Afghanistan en aanverwante zaken. Maar Iran aanpakken: nee, ben ik niet tegen. Werd tijd. Iran is een destabiliserende factor in het Midden-Oosten en Europa.

Tijd dat we fundamentalistische moslims de wind uit de zeilen gaan halen.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:14:25 #113
5428 crew  miss_sly
pi_220354264
quote:

[..]

Dar gaat het gedachtegoed achter schuil dat deze oorlog illegaal en zonder overleg is gestart. En dat het regime van Iran een walgelijk regime is.

Als deze twee dingen volgens jou niet naast elkaar kunnen bestaan, zegt dat vooral iets over jou, en niets over mensen voor wie dat wel geldt.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:14:52 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354269
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Je hebt het over de man die eerst nog zat te dreigen om grondgebied van een bondgenoot over te nemen. Waarom doe je alsof de VS zich wel gedraagt als een bondgenoot voor ons? Het is VS first, de rest kan duidelijk de tering krijgen. Laat de VS hun eigen oorlog, waar ze ons eerst echt niet voor nodig hadden zelf oplossen. Op deze manier heb je enkel een gebombardeerd land waar straks een andere haatbaard als leider zit.
Groenland is geen bondgenoot van ons. Dat is het ook nooit geweest. Maar in bepaalde kringen is men ineens pro-Groenland geworden vanwege Trump. En natuurlijk zet de VS de eigen belangen voorop, dat doen wij ook. En ik zou mij ook afvragen waarom wij wel de steun van de VS willen in Oekraïne, maar niet de VS willen steunen als zij een oorlog moeten voeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 16 maart 2026 @ 09:14:57 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220354271
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet blij met Afghanistan en aanverwante zaken. Maar Iran aanpakken: nee, ben ik niet tegen. Werd tijd. Iran is een destabiliserende factor in het Midden-Oosten en Europa.

Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 08:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En wie zijn die klootzakken?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 maart 2026 @ 09:15:05 #116
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220354273
Pedofiel Trump en de genocidale oorlogsmisdadiger Netanyahu zijn deze oorlog begonnen. Ze lossen het ook zelf maar op, en snel graag een beetje. Belachelijk dat wij Nederlanders nu krom moeten liggen omdat Bibi zo'n achterlijke moordlustige gek is. De situatie met Oekraïne is overigens compleet onvergelijkbaar omdat Oekraïne werd aangevallen door een vijandige mogendheid.
Blaf me vol
pi_220354276
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Standaard stropop :')
Je wordt persoonlijk, dus ik laat het er verder bij. Geen zin om me door jou voor van alles uit te laten maken omdat ik een andere menig heb dan jij.
Andere mening: graag. Stropoppen ed is gewoon onfatsoenlijk gedrag. Dat heeft niets met discussie te maken.
pi_220354282
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben moeite met meningen en feiten.
Klopt!

Kwartje… kwartje…
pi_220354286
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rusland heeft al bijna 2 miljoen doden en gewonden omdat het doodsbang is voor de NAVO
Voor de USA ja.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:16:59 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354287
quote:

[..]

een lidstaat werd vanuit Afghanistan aangevallen door terroristen, die gaat voor artikel 5 (aanval op 1 is aanval op allen) en dat doen we dan maar en daar ben je niet blij mee maar nu moeten we wel met zijn allen over de brug komen met marineschepen?

odd _O-
pi_220354289
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Niemand is fan van die boeven in Iran. Het gaat vooral over de manier waarop: volledig op eigen houtje en ogenschijnlijk zonder plan.

Trump doet maar wat, en nadat hij eerst iedereen en z'n dwerghamster bedreigt en uitscheldt moeten ze nu ineens op komen draven om zijn shitshow te redden.
Niemand? Rly?

Maar jij en ik weten niet wat het plan is. Dat is wat anders dan: er is geen plan.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:17:37 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354292
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Voor de USA ja.
ze willen nul navo troepen in Oekraine

niet nul Amerikaanse troepen, waarom denk je dat dat is?
pi_220354296
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dar gaat het gedachtegoed achter schuil dat deze oorlog illegaal en zonder overleg is gestart. En dat het regime van Iran een walgelijk regime is.

Als deze twee dingen volgens jou niet naast elkaar kunnen bestaan, zegt dat vooral iets over jou, en niets over mensen voor wie dat wel geldt.
Toen Obama hetzelfde deed in Libië was het allemaal prima.

Even een reality check.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:18:13 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354297
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is in de oorlog tegen Irak door verschillende Europese landen militaire hulp geboden. Daar zijn Europese soldaten bij gesneuveld. En Trump had het lef te roepen dat hij niets aan Europa had en dat ze toch niets doen. Hij heeft ook hard geroepen dat hij Europa niet nodig had. Hij begint een oorlog zonder overleg, en roept nog steeds dat hij niemand nodig heeft.

En nu ineens moet Europa komen helpen, omdat de door hem en Israel gestartte oorlog toch lastiger blijkt dan ze dachten?
Die oorlog is niet zomaar gestart door de VS en Israël. Hiermee negeer weer de volledige context en natuurlijk doelbewust. Iran heeft zelfs in Nederland geprobeerd politieke dissidenten te liquideren en terroriseert al decennia de volledige regio.

Daarnaast onderdrukt men met ongenadig harde hand de eigen bevolking (recent nog tienduizenden van de eigen burgers omgebracht - In Kosovo en Libië greep de NAVO voor minder in) en verkondigt openlijk een Westerse bondgenoot te willen vernietigen. Deze oorlog is het resultaat van het handelen van Iran zelf, niet 'zomaar' gestart door de VS en Iran.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220354299
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?
[..]

Lees even terug.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:18:51 #126
5428 crew  miss_sly
pi_220354302
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe kun je hier eigenlijk voor zijn? Is er een serieus plan hoe ze de toekomst van Iran zien? Het enige wat je hoort is wat geroep over regime change. Maar hoe dan? Het is gooien van wat bommen, verzwakken het land, en daarna moet de Iraanse bevolking zelf maar uitzoeken hoe ze dat regime omver krijgen en een nieuwe staat opbouwen. Dat is toch geen strategie? Dat is hopen dat het vanzelf goed komt. Hebben ze na Irak niet geleerd dat "regime weg = probleem opgelost" niet werkt?
De bedoeling was wel geen wel geen ?? regime change. Eigenlijk is helemaal niet duidelijk wat de bedoeling nou was. Nadat het atoomgebeuren van Iran vorig jaar al helemaal naar de oudheid was gebombardeerd en totaal vernietigd was, hebben ze het nu nog veel vernietigder en gaat het nu echt goed met de Iraanse bevolking, die nog steeds geen kant uit kunnen aangezien de Revolutionaire Garde nog steeds het regime in het zadel houdt.

Dadelijk weer allerlei vluchtelingenstromen richting Europa en dat is dan onze schuld....ofzo.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:19:21 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220354307
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lees even terug.
Je hebt mij geen antwoord gegeven wie de klootzakken zijn.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:19:45 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354310
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toen Obama hetzelfde deed in Libië was het allemaal prima.

Even een reality check.
maar die deed niet hetzelfde, die kwam er later bij toen NAVO besloot het stokje over te nemen
pi_220354312
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
een lidstaat werd vanuit Afghanistan aangevallen door terroristen, die gaat voor artikel 5 (aanval op 1 is aanval op allen) en dat doen we dan maar en daar ben je niet blij mee maar nu moeten we wel met zijn allen over de brug komen met marineschepen?

odd _O-
Graag niet voor mij invullen wat mijn mening is.
pi_220354315
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je hebt mij geen antwoord gegeven wie de klootzakken zijn.
Het staat er gewoon.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:20:20 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220354318
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het staat er gewoon.
Nee.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:20:23 #132
5428 crew  miss_sly
pi_220354319
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Andere mening: graag. Stropoppen ed is gewoon onfatsoenlijk gedrag. Dat heeft niets met discussie te maken.
Flikker op. Ik doe niet aan stropoppen. Ga je mond spoelen.

Echt hoor, discussieer gewoon in plaats van die onzin spuien.
pi_220354323
quote:

[..]

Door precies te doen wat al 25 jaar averechts werkt, maar dan onder leiding van een waarschijnlijk pedofiele idioot en zijn cult. Wat kan er fout gaan.

Bij het eerste beetje tegengas blijk je opeens niet meer al te diep in het holletje van de VS te zitten, maar gewoon dode moslims te willen, ondanks dat je dan bijna zeker extra islamitische buren krijgt. Ik weet oprecht niet wat triester is.
pi_220354324
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar die deed niet hetzelfde, die kwam er later bij toen NAVO besloot het stokje over te nemen
Die deed exact hetzelfde en begon zonder enige ruggenspraak (zowel intern als extern).
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:21:26 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354328
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Graag niet voor mij invullen wat mijn mening is.
maar je vind niet dat Europa moet helpen de straat van hormuz vrij te maken?
pi_220354330
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Flikker op. Ik doe niet aan stropoppen. Ga je mond spoelen.

Echt hoor, discussieer gewoon in plaats van die onzin spuien.
Je deed weldegelijk aan stropoppen door een gericht verwijt een algemeen verwijt te maken.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:21:46 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354331
quote:

[..]
Die deed exact hetzelfde en begon zonder enige ruggenspraak (zowel intern als extern).
nee die deed het tegenovergestelde
  maandag 16 maart 2026 @ 09:22:22 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220354333
quote:

[..]
Het staat er gewoon.
Kom op nou. Als je iemand ergens van beticht. Benoem het dan ook. Of heb je daar de ballen niet voor?
  maandag 16 maart 2026 @ 09:22:40 #139
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220354334
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 04:23 schreef Eppie_NL het volgende:
Ik ben deze man nu wel moe. Worden lange 2 jaar en 10 maanden.
November zijn de mid-terms. Als het Amerikaanse volk een beetje meewerkt dan is hij straks een "lame duck" zoals ze dat zo mooi noemen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220354335
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Door precies te doen wat al 25 jaar averechts werkt, maar dan onder leiding van een waarschijnlijk pedofiele idioot en zijn cult. Wat kan er fout gaan.

Bij het eerste beetje tegengas blijk je opeens niet meer al te diep in het holletje van de VS te zitten, maar gewoon dode moslims te willen, ondanks dat je dan bijna zeker extra islamitische buren krijgt. Ik weet oprecht niet wat triester is.
Als er boots on the ground komen krijg je van mij gelijk.

Maar tot nu toe: zeker niet precies hetzelfde.

Overigens: niet altijd fout gegaan. Irak is verbeterd bv.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:23:08 #141
5428 crew  miss_sly
pi_220354336
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je deed weldegelijk aan stropoppen door een gericht verwijt een algemeen verwijt te maken.
Dan ga je maar weer op ignore. Er is niet fatsoenlijk met je te discussieren als je dat op deze manier wenst te doen. Daar laat ik me niet voor lenen.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:23:45 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354339
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Het gedachtegoed dat wil voorkomen dat er straks duizenden onnodige doden vallen zonder een significant verschil in type regime?
Ach, nu gaat het ineens om het voorkomen van onnodige slachtoffers? En wat te denken van de slachtoffers die recent nog zijn gevallen aan de hand van Iraanse regime zelf? Of de vele slachtoffers die zijn gevallen door het door Iran aangestuurde terreur en destabiliseren van andere landen? En in Oekraïne maken de slachtoffferaantallen volgens sommigen ook niets uit.

Hou alsjeblieft op met deze hypocrisie. Het iedere keer opnieuw selectief toepassen van zaken als 'het internationaal recht', 'mensenrechten of 'Ja, maar slachtoffers ...' is zo huichelachtig. Het ene moment bereid zijn om over lijken te stappen, het volgende moment doen alsof men zoveel geeft om oorlogsslachtoffers :')_!
pi_220354342
Zware toekomst voor Trump. Sorry ik moest dit pareltje ergens posten. :P
https://youtube.com/shorts/YocSDvJGPZ8?si=AinL3fRZJjYUG5lZ
  maandag 16 maart 2026 @ 09:24:20 #144
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220354344
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ben je serieus????? :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_220354346
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee die deed het tegenovergestelde
Vertel eens.

En daarna even terugkijken hoe Schiff daarmee om de oren werd geslagen door Maher.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:24:41 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220354347
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niemand? Rly?
Je zal vast ergens een verdwaalde gek kunnen vinden, maar het is absoluut geen courante opvatting.
quote:
Maar jij en ik weten niet wat het plan is. Dat is wat anders dan: er is geen plan.
De doelpalen verschuiven met het uur, en naar eigen zeggen heeft Trump zich vooral laten adviseren door een voormalig presentator, zijn schoonzoon, en een vastgoedschurk.

Vooralsnog is het een stuk aannemelijker dat er geen plan is dan dat er wel een plan is.
Huilen dan.
pi_220354350
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kom op nou. Als je iemand ergens van beticht. Benoem het dan ook. Of heb je daar de ballen niet voor?
Iran en Hamas.

Bedankt dat je bewijst niet te lezen. En niet te weten waar je op reageert.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:25:39 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354353
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, nu gaat het ineens om het voorkomen van onnodige slachtoffers? En wat te denken van de slachtoffers die recent nog zijn gevallen aan de hand van Iraanse regime zelf? Of de vele slachtoffers die zijn gevallen door het door Iran aangestuurde terreur en destabiliseren van andere landen? En in Oekraïne maken de slachtoffferaantallen volgens sommigen ook niets uit.

Hou alsjeblieft op met deze hypocrisie. Het iedere keer opnieuw selectief toepassen van zaken als 'het internationaal recht', 'mensenrechten of 'Ja, maar slachtoffers ...' is zo huichelachtig. Het ene moment bereid zijn om over lijken te stappen, het volgende moment doen alsof men zoveel geeft om oorlogsslachtoffers :')_!
waar wordt het internationaal recht selectief toegepast?
en waar is men bereid om over lijken te stappen?
pi_220354356
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan ga je maar weer op ignore. Er is niet fatsoenlijk met je te discussieren als je dat op deze manier wenst te doen. Daar laat ik me niet voor lenen.
Beginnen met een stropop en daarop gewezen het slachtoffer uithangen.

Word eens volwassen zeg!
pi_220354357
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ben je serieus????? :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Ja.
pi_220354358
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 08:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
als Letland nee zegt dan is het nee
Kom op. Die hebben geen hol te zeggen in praktijk.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:26:42 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354359
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vertel eens.

En daarna even terugkijken hoe Schiff daarmee om de oren werd geslagen door Maher.
Trump valt Iran aan zonder met bondgenoten te praten
Obama valt Libie aan in overleg met bondgenoten

ik ga niks terugkijken
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:26:51 #153
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220354363
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je zal vast ergens een verdwaalde gek kunnen vinden, maar het is absoluut geen courante opvatting.
[..]
De doelpalen verschuiven met het uur, en naar eigen zeggen heeft Trump zich vooral laten adviseren door een voormalig presentator, zijn schoonzoon, en een vastgoedschurk.

Vooralsnog is het een stuk aannemelijker dat er geen plan is dan dat er wel een plan is.
"We gaan bommen gooien en dan zien we wel en hopen dat het goedkomt" is ook een plan natuurlijk. Niet het beste plan met de beste doelstellingen, maar het is desalnietemin een plan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:27:11 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354365
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kom op. Die hebben geen hol te zeggen in praktijk.
als ze nee zeggen binnen de NAVO is het nee, zo zit de organisatie nu eenmaal in elkaar
  maandag 16 maart 2026 @ 09:28:05 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354372
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]

Aldus een roddel in de media. 'One source says ..', 'Anonymous sources said ..' 'According to people familiar with the matter ..'

Misschien een goed idee je niet altijd zo te laten opjutten door dit soort narratieven. Het is zo infantiel.
pi_220354375
We hadden al heel lang geleden uit de NAVO en uit de EU moeten stappen natuurlijk. De NAVO is dood en de EU ook.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:28:53 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354378
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:28 schreef TAmaru het volgende:
We hadden al heel lang geleden uit de NAVO en uit de EU moeten stappen natuurlijk. De NAVO is dood en de EU ook.
lol natuurlijk niet _O-
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:28:54 #158
5428 crew  miss_sly
pi_220354379
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Aldus een roddel in de media. 'One source says ..', 'Anonymous sources said ..' 'According to people familiar with the matter ..'

Misschien een goed idee je niet altijd zo te laten opjutten door dit soort narratieven. Het is zo infantiel.
Misschien voor jou dan ook een idee om niet zomaar de kant waar jou loyaliteit ligt zonder meer te geloven en bewieroken.
pi_220354384
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus omdat we nu wat wapens bestellen hebben we de rekening van vele decennia betaald?

Rly?
Je hele argument deugt niet. De VS zaten en zitten hier niet uit liefdadigheid maar puur uit eigen belang. Dus hoezo daarvoor achteraf een rekening sturen?
pi_220354386
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Na een lange burgeroorlog en nog een tweede oorlog tegen islamitische staat zit er nu een wankele regering waarvan het maar zeer de vraag is of we geen IS 2 krijgen zodra Iran instabiel wordt. Direct zijn er honderdduizenden mensen dood door geweld en indirect waarschijnlijk meer dan een miljoen doden.

#beterhoor
pi_220354387
quote:
Nee. De EU is meer relevant dan ooit.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:30:40 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220354393
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Goed advies. Zou je eens wat mee moeten doen.
Huilen dan.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:30:45 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354395
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
waar wordt het internationaal recht selectief toegepast?
Dat wordt de hele tijd gedaan. Zowel in deze oorlog als in Oekraïne als ook de eerdere oorlog in de Gazastrook en Libanon.
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
In Oekraïne uiteraard. Dat zijn inmiddels al flink wat mensen omgekomen. Wat begrijpelijk is, Oekraïne moet die strijd ook voortzetten, maar ga dan niet in andere oorlogen doen alsof slachtoffers beperken ineens de hoogste prioriteit is.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:31:20 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354400
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Goed advies. Zou je eens wat mee moeten doen.
Ik neem dit soort narratieven dan ook niet tot mij. Jij daarentegen wel.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:31:58 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354403
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat wordt de hele tijd gedaan. Zowel in deze oorlog als in Oekraïne als ook de eerdere oorlog in de Gazastrook en Libanon.
waar?
quote:
[..]
In Oekraïne uiteraard. Dat zijn inmiddels al flink wat mensen omgekomen. Wat begrijpelijk is, Oekraïne moet die strijd ook voortzetten, maar ga dan niet in andere oorlogen doen alsof slachtoffers beperken ineens de hoogste prioriteit is.
wie doet dat dan?

iedereen wil minder slachtoffers in Oekraine
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:32:45 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354409
liefst zie ik die oorlog helemaal stoppen zelfs
  maandag 16 maart 2026 @ 09:33:33 #167
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220354415
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 05:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als de NAVO staat of valt bij wat de Amerikanen inbrengen is het doodgeboren en heeft Trump groot gelijk dat hij zich zo opstelt

Gelukkig is dat niet het geval en is trump een idioot
Plus: Als de NAVO valt op basis van wat er plaatsvindt in de Straat van Hormuz is er ook iets goed mis.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:34:06 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220354419
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik neem dit soort narratieven dan ook niet tot mij. Jij daarentegen wel.
Trump later told reporters that it was his view Iran was going to attack the US, based on the information he had received from his secretary of defense, Pete Hegseth, his secretary of state, Marco Rubio, and special envoys Steve Witkoff and Jared Kushner.

Met je narratieven :')
Huilen dan.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:34:43 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220354421
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:32 schreef sp3c het volgende:
liefst zie ik die oorlog helemaal stoppen zelfs
Gevaarlijk gedachtegoed maatje
Huilen dan.
pi_220354423
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Trump valt Iran aan zonder met bondgenoten te praten
Obama valt Libie aan in overleg met bondgenoten

ik ga niks terugkijken
Trump heeft ook met enkele bondgenoten vooraf overleg gehad. Dus in die zin: nog steeds hetzelfde.
pi_220354425
quote:

[..]

Hey, ik merk hier een deja vu! We hebben deze discussie vorige week ook gehad.

Ik ben tegen het regime van Iran, maar tegelijkertijd ben ik ook tegen de manier waarop de VS en Israël hier optreden. Om de simpele reden dat er niet over nagedacht is en wij als Europa met de gebakken peren en ellende zitten. In jouw logica ben ik daarom voorstander van Iran, wat natuurlijk complete kolder is. Je argumenten zijn gewoon op, en daarom probeer je de persoon aan te vallen.

Je spreekt je consequent uit tegen asielzoekers. Die asielzoekers komen in grote getalen deze kant op omdat hun eigen land kapot gebombardeerd wordt.

Op het moment dat je een oorlog in wil gaan met een ander land is het minste wat je kunt doen dat met je bondgenoten bespreken, zeker op het moment dat je die bondgenoten nodig hebt. De manier van werken van de VS laat een gigantische kortzichtigheid en zelfoverschatting zien.
pi_220354428
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je hele argument deugt niet. De VS zaten en zitten hier niet uit liefdadigheid maar puur uit eigen belang. Dus hoezo daarvoor achteraf een rekening sturen?
Er was geen 2% afspraak binnen de Navo?
pi_220354434
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Nee. De EU is meer relevant dan ooit.
Blijf dat maar volhouden, terwijl Brussel ons opzadelt met allerlei problemen die ons niet toebehoren. Zwitserland lacht in hun vuistje. Die hebben het beter dan wie dan ook en dan komt doordat ze niet met Brussel of andere onzin te maken hebben. We moeten eerst voor onszelf zorgen in Nederland. Dat betekent niet dat we in een oorlogssituatie niet alsnog te hulp kunnen schieten, hoewel ik zelf voor neutraliteit ben.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220354437
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Na een lange burgeroorlog en nog een tweede oorlog tegen islamitische staat zit er nu een wankele regering waarvan het maar zeer de vraag is of we geen IS 2 krijgen zodra Iran instabiel wordt. Direct zijn er honderdduizenden mensen dood door geweld en indirect waarschijnlijk meer dan een miljoen doden.

#beterhoor
Het is nu beter. Dat jij er geen vertrouwen in hebt: dat mag.
pi_220354439
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
lol natuurlijk niet _O-
De EU is het absolute kwaad en de NAVO zit er niet ver vanaf. De NAVO leunt zwaar op Amerika en Amerika kan (en wil) ons niet eens verdedigen.
pi_220354450
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:15 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Pedofiel Trump en de genocidale oorlogsmisdadiger Netanyahu zijn deze oorlog begonnen. Ze lossen het ook zelf maar op, en snel graag een beetje. Belachelijk dat wij Nederlanders nu krom moeten liggen omdat Bibi zo'n achterlijke moordlustige gek is. De situatie met Oekraïne is overigens compleet onvergelijkbaar omdat Oekraïne werd aangevallen door een vijandige mogendheid.
Nou... Volgens mij werd Israel dan ook aardig aangevallen, van alle kanten.

Ik snap ook niet dat Iran steeds roept dat Israel van de kaart moet worden geveegd. Dan kun je een reactie verwachten.

Maar goed, Israel vraagt dan weer zo nadrukkelijk militaire steun.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:38:31 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354451
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
waar?
Als Israël iets doet zien we vaak het argument dat dit in strijd zou zijn met het internationale recht. We zien dat nu ook weer met de oorlog in Iran. Maar als zulke actoren (Iran en diens proxies) zelf iets doen (bijvoorbeeld Israël terroriseren) worden zulke argumenten niet gemaakt.
quote:
[..]
wie doet dat dan?
Velen, van media tot politici en we zien het ook hier op FOK!.
quote:

[..]
iedereen wil minder slachtoffers in Oekraine
Het heeft er voornamelijk veel weg van dat mensen de slachtoffers een noodzakelijke opoffering vinden voor de veiligheid van Oekraïne. En dat begrijp ik, want dat is ook zo. Maar ga dan niet bij andere oorlogen of conflicten doen alsof slachtoffers een reden zijn om niet in te grijpen. Dáár zit de hypocrisie.

Als men de slachtoffers in Oekraïne acceptabel acht en eigenlijk niets concreets doet terwijl het Iraanse regime tienduizenden van de eigen burgers afslacht vanwege 'demonstreren'. Dan is het argument dat @Momo hier maakte, 'duizenden slachtoffers' willen voorkomen, geen goede meer. Die zijn namelijk al gevallen, aan de hand van het Iraanse regime.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:39:31 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354460
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Plus: Als de NAVO valt op basis van wat er plaatsvindt in de Straat van Hormuz is er ook iets goed mis.
niet helemaal

als Iran een Nederlandse tanker in de straat van Hormuz aanvalt mag Nederland artikel 5 doen iirc

had met mh17 ook gekunt ja
pi_220354462
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Groenland is geen bondgenoot van ons. Dat is het ook nooit geweest. Maar in bepaalde kringen is men ineens pro-Groenland geworden vanwege Trump. En natuurlijk zet de VS de eigen belangen voorop, dat doen wij ook. En ik zou mij ook afvragen waarom wij wel de steun van de VS willen in Oekraïne, maar niet de VS willen steunen als zij een oorlog moeten voeren.
Groenland is altijd al een bondgenoot van ons geweest. De VS doet hard zijn best om een wig te drijven tussen Groenland en de rest van Europa, met een duidelijke reden.

De VS heeft (samen met Rusland, Kazachstan en Oekraïne) het Budapest Memorandum getekend, om Oekraïne te dwingen zijn kernwapens weg te doen. Met als onderdeel van de afspraak dat de VS ze komen beschermen op het moment dat het nodig was.

VS heeft - ook hier - de rest weer laten stikken. Het gaat hier niet om steun van de VS, het gaat er hier om dat de VS zijn eigen verantwoordelijkheden moet nakomen.
pi_220354464
quote:
Tsja, de weeffouten van de EU zijn imo op termijn zelfvernietigend, de tijd doet zijn werk.
Het toelaten van monetaire financiering, met name door Frankrijk.
Het keuren van eigen vlees, dat werkt in noord europa, maar niet in zuid en oost europa.
Geen mogelijkheid bij meerderheid van stemmen een dictatoriaal EU-lid uit de EU te zetten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:40:39 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354468
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:38 schreef HowardRoark het volgende:
WIE DAN?????

quote:
Het heeft er voornamelijk veel weg van dat mensen de slachtoffers een noodzakelijke opoffering vinden voor de veiligheid van Oekraïne. En dat begrijp ik, want dat is ook zo. Maar ga dan niet bij andere oorlogen of conflicten doen alsof slachtoffers een reden zijn om niet in te grijpen. Dáár zit de hypocrisie.
welke mensen?

niemand noemt dat een noodzakelijke opoffering, Oekraine wordt aangevallen door de Russen en vraagt hulp, wij leveren die hulp
pi_220354482
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
als ze nee zeggen binnen de NAVO is het nee, zo zit de organisatie nu eenmaal in elkaar

Dan trekt de VS haar luchtafweer weg. En leveren ze wapens onder voorwaarden. Denk je dat ze dan nog steeds nee gaan zeggen?
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:44:38 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354497
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan trekt de VS haar luchtafweer weg. En leveren ze wapens onder voorwaarden. Denk je dat ze dan nog steeds nee gaan zeggen?
google ai

quote:
In maart 2026 is de militaire aanwezigheid van de Verenigde Staten in Letland gebaseerd op een model van roterende inzet ("heel-to-toe"), bedoeld om de afschrikking van de NAVO aan de oostflank te versterken. Hoewel de VS geen officieel "kaderland" is voor de multinationale brigade in Letland (dat is Canada), leveren Amerikaanse troepen een constante en substantiële bijdrage aan de veiligheid in het land.
Hudson Institute
Hudson Institute
+1
Huidige Status en Aantallen
Aantal troepen: Er zijn momenteel ongeveer 250 Amerikaanse militairen roterend gestationeerd in Letland.
goed verhaal
pi_220354505
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Verwacht het wel, de zelf aangekochte systemen en missiles verdwijnen er niet door, bovendien zijn er Israelische en eigen systemen waarop nu wordt ingezet binnen de EU.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:46:08 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354510
maar ok die 250 zijn awesome, die gaan de oorlog winnen

Luxemburg

quote:
There are no permanent, large-scale U.S. military bases or major troop contingents stationed in Luxembourg.
Relationship Type: While Luxembourg is a founding NATO member and a close security partner, the U.S. military presence is minimal and mostly focused on joint exercises, training, and cooperation rather than stationing forces.
nee van Luxemburg is nee van NAVO

en nu?
pi_220354526
quote:

[..]
Als Israël iets doet zien we vaak het argument dat dit in strijd zou zijn met het internationale recht. We zien dat nu ook weer met de oorlog in Iran. Maar als zulke actoren (Iran en diens proxies) zelf iets doen (bijvoorbeeld Israël terroriseren) worden zulke argumenten niet gemaakt.
Eh nee. Israël die mensen uithongert, die kinderen vermoord, die witte fosfor op dorpen gooit: Dat is in strijd met internationaal recht.

Realiseer je nu eens dat de wereld niet zwart-wit is. Niet alles wat Israël doet is fout, maar sommige dingen die gedaan worden wel - vandaar ook dat Netanyahu verdacht wordt van oorlogsmisdaden.

quote:
"Ze zijn het niet met me eens dus zijn ze fout"

Wat een onvoorstelbaar simplistische manier van denken. Beetje droevig zelfs.

quote:

Als men de slachtoffers in Oekraïne acceptabel acht en eigenlijk niets concreets doet terwijl het Iraanse regime tienduizenden van de eigen burgers afslacht vanwege 'demonstreren'. Dan is het argument dat @:Momo hier maakte, 'duizenden slachtoffers' willen voorkomen, geen goede meer. Die zijn namelijk al gevallen, aan de hand van het Iraanse regime.
Je kunt tegen Iran zijn en schande spreken van de manier waarop demonstranten gedood werden en tegelijkertijd schande spreken van de VS die een meisjesschool bombardeert omdat ze hun intel niet op orde hebben. Dat Hegseth daarvan zegt "bad things happen", of dat ze zich niet tegen laten houden door "woke rules of engagement".

Ik ben er blij mee als het regime in Iran verdwijnt, maar dat moet op een betere manier gedaan worden dan nu.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:55:43 #187
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220354570
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:36 schreef TAmaru het volgende:

[..]
De EU is het absolute kwaad en de NAVO zit er niet ver vanaf. De NAVO leunt zwaar op Amerika en Amerika kan (en wil) ons niet eens verdedigen.
Wat heeft Peru er nou weer mee te maken
pi_220354576
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tsja, de weeffouten van de EU zijn imo op termijn zelfvernietigend, de tijd doet zijn werk.
Het toelaten van monetaire financiering, met name door Frankrijk.
Het keuren van eigen vlees, dat werkt in noord europa, maar niet in zuid en oost europa.
Geen mogelijkheid bij meerderheid van stemmen een dictatoriaal EU-lid uit de EU te zetten.
Het is absolute zelfmoord om in een monetaire en politieke unie te stappen met landen als Griekenland, Italië, Frankrijk, Portugal, Spanje en Ierland. Maar ja, Brussel ligt natuurlijk in België wat zelf ook een totaal mislukte unie is van de Vlamingen, Walen en de Duitstalige gemeenschap. Nog altijd spreken ze elkaars taal niet, moet er in Wallonië geld bij en is er afgunst over en weer. Echt, de hoeveelheid geld die de EU ons al gekost heeft is gewoon niet meer te vatten.

Natuurlijk ben ik absoluut niet tegen samenwerking, maar dit is echt een totaal mislukt project. Ik ben er ook van overtuigd dat zodra de EU is opgeheven (of als kaartenhuis in elkaar is gestort) iedereen meteen zal erkennen dat het vanaf het begin één grote mislukking was. Momenteel zijn er nog te veel mensen die hun salaris ontvangen van/dankzij de EU en die absoluut niet willen dat het project in elkaar klapt.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:04:57 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354624
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Groenland is altijd al een bondgenoot van ons geweest. De VS doet hard zijn best om een wig te drijven tussen Groenland en de rest van Europa, met een duidelijke reden.
Groenland is nooit een significante bondgenoot geweest. Het is een kolonie van de Denen, meer niet.
quote:

[..]
De VS heeft (samen met Rusland, Kazachstan en Oekraïne) het Budapest Memorandum getekend, om Oekraïne te dwingen zijn kernwapens weg te doen. Met als onderdeel van de afspraak dat de VS ze komen beschermen op het moment dat het nodig was.
Niet helemaal, dit is een veel voorkomende misvatting.

Het Budapest Memorandum gaat met name over de inzet van nucleaire wapens en stelt dat betrokken landen (VS, VK, Rusland en Noord-Ierland) meteen actie ondernemen via de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties mocht Oekraïne in gevaar komen.

Je kunt dit verdrag hier teruglezen. Het is dus niet zo dat er staat dat zodra Oekraïne wordt aangevallen (een scenario met Rusland is daarin ook niet meegenomen) dat de VS militair meteen Oekraïne zou komen helpen.
quote:

[..]
VS heeft - ook hier - de rest weer laten stikken. Het gaat hier niet om steun van de VS, het gaat er hier om dat de VS zijn eigen verantwoordelijkheden moet nakomen.
De VS heeft van alle landen nota bene de meeste militaire steun gegeven aan Oekraïne. Weet je überhaupt wel wat je zegt? Zie ook de cijfers van het Kiel Instituut: Ukraine Support Tracker. De VS is hier de eigen verantwoordelijken nagekomen, meer dan dat zelfs.

Alleen Europa had de hoop dat de VS meteen met honderduizenden soldaten 'boots on the ground' de kastanjes even uit het vuur zou komen slepen terwijl men zelf met hun afgebouwde legers met popcorn op de bank kon toekijken.

En dáár zit het hele probleem met de samenwerking met de VS. Europa verwacht een eenzijdige samenwerking, waar de VS het continent hier beschermd, maar wij de VS kunnen laten vallen als we ons moreel te verheven voelen om iets te doen en liever met het 'internationaal recht' wapperen.
pi_220354639
Niets voor niets is 'You've made your bed, now lie in it' zo'n mooi gezegde.

En het kanon op de boot doet het niet.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 10:09:01 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354642
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

Alleen Europa had de hoop dat de VS meteen met honderduizenden soldaten 'boots on the ground' de kastanjes even uit het vuur zou komen slepen terwijl men zelf met hun afgebouwde legers met popcorn op de bank kon toekijken.
letterlijk niemandter wereld heeft het ooit over Amerikaanse 'boots on the ground' in Oekraine gehad

niemand dacht dat dit ging gebeuren, compleet verzonnen verhaal, you all read it here first
pi_220354649
quote:

[..]
Groenland is nooit een significante bondgenoot geweest. Het is een kolonie van de Denen, meer niet.
[..]

Het Budapest Memorandum gaat met name over de inzet van nucleaire wapens en stelt dat betrokken landen (VS, VK, Rusland en Noord-Ierland) meteen actie ondernemen via de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties mocht Oekraïne in gevaar komen.

Je kunt dit verdrag hier teruglezen. Het is dus niet zo dat er staat dat zodra Oekraïne wordt aangevallen (een scenario met Rusland is daarin ook niet meegenomen) dat de VS militair meteen Oekraïne zou komen helpen.
[..]
De VS heeft van alle landen nota bene de meeste militaire steun gegeven aan Oekraïne. Weet je überhaupt wel wat je zegt? Zie ook de cijfers van het Kiel Instituut: Ukraine Support Tracker. De VS is hier de eigen verantwoordelijken nagekomen, meer dan dat zelfs.

En dáár zit het hele probleem met de samenwerking met de VS. Europa verwacht een eenzijdige samenwerking, waar de VS het continent hier beschermd, maar wij de VS kunnen laten vallen als we ons moreel te verheven voelen om iets te doen en liever met het 'internationaal recht' wapperen.
Het is ook wel schokkend om te zien hoe gigantisch veel geld Nederland naar de Oekraïne heeft gestuurd. Veel meer dan op basis van onze grootte verwacht kan worden.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 10:10:36 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354657
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:09 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Het is ook wel schokkend om te zien hoe gigantisch veel geld Nederland naar de Oekraïne heeft gestuurd. Veel meer dan op basis van onze grootte verwacht kan worden.
Nederland staat altijd op als bondgenoten vragen
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 10:11:38 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354665
sinds 10 mei 1940
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 10:12:02 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354668
beviel niet
pi_220354670
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nederland staat altijd op als bondgenoten vragan
Echt waardeloos is het. ALS de Nederlandse regering al het zuurverdiende belastinggeld van de burger erdoorheen wil jagen, dan moet dat op zijn minst gebeuren voor dingen die die burger ook direct ten goede komen. En nee, ik geloof er niet in dat de Russen straks in Den Haag staan als we deze miljarden niet overmaken. Bovendien zijn er tal van alternatieven ...
pi_220354675
De (Europese) NAVO landen kunnen het beste op diplomatieke wijze uitdrukken dat Trump de ** kan krijgen.

Als Amerika wordt aangevallen op haar eigen grondgebied wordt het een ander verhaal, dan gaan we ze wel helpen met haar kansloze oorlog.

Vraag me af waarom Trump het over Oekraïne heeft. Zijn vriendje Poetin is onder de Trump administratie waarschijnlijk nog meer geholpen.
pi_220354676
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:56 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Het is absolute zelfmoord om in een monetaire en politieke unie te stappen met landen als Griekenland, Italië, Frankrijk, Portugal, Spanje en Ierland. Maar ja, Brussel ligt natuurlijk in België wat zelf ook een totaal mislukte unie is van de Vlamingen, Walen en de Duitstalige gemeenschap. Nog altijd spreken ze elkaars taal niet, moet er in Wallonië geld bij en is er afgunst over en weer. Echt, de hoeveelheid geld die de EU ons al gekost heeft is gewoon niet meer te vatten.

Natuurlijk ben ik absoluut niet tegen samenwerking, maar dit is echt een totaal mislukt project. Ik ben er ook van overtuigd dat zodra de EU is opgeheven (of als kaartenhuis in elkaar is gestort) iedereen meteen zal erkennen dat het vanaf het begin één grote mislukking was. Momenteel zijn er nog te veel mensen die hun salaris ontvangen van/dankzij de EU en die absoluut niet willen dat het project in elkaar klapt.
Het is duidelijk dat deze ernstige weeffouten tot toenemend wantrouwen, vernietiging en ondoelmatige inzet van kapitaal leidt. Dat ondermijnt de concurrentie ernstig tov de wereldmarkt. De houdbaarheid/financierbaarheid van ruimhartige sociaal stelsels komt daarmee als 1e in gevaar. In Nederland en Duitsland tekent het zich al duidelijk af. Werken gaat imo steeds minder lonen en bedrijven stagneren of vlaggen uit.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 10:13:49 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354680
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Echt waardeloos is het. ALS de Nederlandse regering al het zuurverdiende belastinggeld van de burger erdoorheen wil jagen, dan moet dat op zijn minst gebeuren voor dingen die die burger ook direct ten goede komen. En nee, ik geloof er niet in dat de Russen straks in Den Haag staan als we deze miljarden niet overmaken. Bovendien zijn er tal van alternatieven ...
nee gaat om onze veiligheid

die veiligheid vinden we in het bondgenootschap, niet in het wel of niet overleven van Oekraine als onafhankelijke staat

het Nederlandse standpunt is waardevol
pi_220354696
quote:

[..]
Net waren ze nog geen bondgenoot, dus dit zie ik als winst.

quote:

Dat zijn anderen niet met je eens:
quote:
What obligations did the Budapest Memorandum impose on signatories regarding Ukraine's sovereignty?
Ukraine relinquished the third‑largest nuclear arsenal of the post‑Soviet space and acceded to the NPT as a non‑nuclear state in exchange for the Memorandum’s assurances from the U.S., U.K. and Russia—this quid pro quo is the Memorandum’s core political context [7] [2]. The text’s reference to “existing borders” was particularly important at the time because it constituted an unconditional Russian recognition of Ukraine’s territorial extent as of 1991, including Crimea [2] [5].
quote:

Ja, als je individuele Europese landen hierin mee gaat nemen in vergelijking met de VS lijkt dat zo. Maar misschien moet je de rest van de grafieken eens doornemen voor je tegen mij zegt "weet je überhaupt wel wat je zegt", want zoals 't lijkt begrijp je niet helemaal wat er staat.

Je laat 't lijken alsof de VS uit de goedheid van zijn hart ons komt helpen, maar ze hebben er zelf ook belang bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')