abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 maart 2026 @ 09:08:55 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220354220
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou Trump moeten opkomen voor Oekraïne, maar geldt dit niet voor de Europese landen mbt Iran? Je kunt natuurlijk niet verwachten dat het in een richting werkt en dit precies waar het fout gaat.

Sommige Europese landen lijken dit wel te denken. De VS moeten steunen in hun oorlogen, maar zij steunen de VS niet in oorlogen die de VS moet voeren. Dit is natuurlijk een onhoudbare situatie.
Je hebt het over de man die eerst nog zat te dreigen om grondgebied van een bondgenoot over te nemen. Waarom doe je alsof de VS zich wel gedraagt als een bondgenoot voor ons? Het is VS first, de rest kan duidelijk de tering krijgen. Laat de VS hun eigen oorlog, waar ze ons eerst echt niet voor nodig hadden zelf oplossen. Op deze manier heb je enkel een gebombardeerd land waar straks een andere haatbaard als leider zit.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:09:03 #102
5428 crew  miss_sly
pi_220354223
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie dan?
Sommige mensen hebben moeite met meningen en feiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:09:10 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354225
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als men zich in de oorlog in Iran expliciet tegen de VS en Israël bent (wat laten we eerlijk zijn, genoeg mensen zijn) dan is het de vraag waar je staat. Je expliciet tegen iets te positioneren, schaar je je natuurlijk aan de andere kant.

De notie dat mensen tegen het regime van Iran zijn, maar tegelijkertijd tegen het militair aanpakken van het regime van Iran is oprecht lachwekkend. We weten allemaal wel welk gedachtegoed hierachter schuilt.
niet per definitie natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220354230
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
welke rekening heeft de VS voor ons betaald?
Ze hebben decennialang de bulk van de kosten binnen Navo betaald, omdat hun uitgaven vele malen hoger lagen.

Daardoor kon Europa bezuinigen op defensie zonder dat het gevaarlijk werd.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:10:21 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220354234
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als ze echt zo dichtbij waren als ze zeiden wel natuurlijk.

Ik heb altijd gehoord dat we in Noord Korea te laat ingegrepen hebben. Maar nu bij Iran geldt dat niet? Bijzonder…
Niemand is fan van die boeven in Iran. Het gaat vooral over de manier waarop: volledig op eigen houtje en ogenschijnlijk zonder plan.

Trump doet maar wat, en nadat hij eerst iedereen en z'n dwerghamster bedreigt en uitscheldt moeten ze nu ineens op komen draven om zijn shitshow te redden.
Huilen dan.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:10:25 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354235
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze hebben decennialang de bulk van de kosten binnen Navo betaald, omdat hun uitgaven vele malen hoger lagen.

Daardoor kon Europa bezuinigen op defensie zonder dat het gevaarlijk werd.
de VS kon dat ook

dat ze dat niet deden was hun eigen keuze

welke rekening heeft de VS voor de rest betaald?
pi_220354237
quote:
Fuck that.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:11:28 #108
5428 crew  miss_sly
pi_220354240
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou Trump moeten opkomen voor Oekraïne, maar geldt dit niet voor de Europese landen mbt Iran? Je kunt natuurlijk niet verwachten dat het in een richting werkt en dit precies waar het fout gaat.

Sommige Europese landen lijken dit wel te denken. De VS moeten steunen in hun oorlogen, maar zij steunen de VS niet in oorlogen die de VS moet voeren. Dit is natuurlijk een onhoudbare situatie.
Er is in de oorlog tegen Irak door verschillende Europese landen militaire hulp geboden. Daar zijn Europese soldaten bij gesneuveld. En Trump had het lef te roepen dat hij niets aan Europa had en dat ze toch niets doen. Hij heeft ook hard geroepen dat hij Europa niet nodig had. Hij begint een oorlog zonder overleg, en roept nog steeds dat hij niemand nodig heeft.

En nu ineens moet Europa komen helpen, omdat de door hem en Israel gestartte oorlog toch lastiger blijkt dan ze dachten?
  maandag 16 maart 2026 @ 09:11:54 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220354244
quote:

[..]
Als men zich in de oorlog in Iran expliciet tegen de VS en Israël bent (wat laten we eerlijk zijn, genoeg mensen zijn) dan is het de vraag waar je staat. Je expliciet tegen iets te positioneren, schaar je je natuurlijk aan de andere kant.

De notie dat mensen tegen het regime van Iran zijn, maar tegelijkertijd tegen het militair aanpakken van het regime van Iran is oprecht lachwekkend. We weten allemaal wel welk gedachtegoed hierachter schuilt.
_O-

Maar eh, nogmaals: WIE DAN?
Huilen dan.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:12:18 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220354246
quote:

[..]

Het gedachtegoed dat wil voorkomen dat er straks duizenden onnodige doden vallen zonder een significant verschil in type regime?
  maandag 16 maart 2026 @ 09:14:11 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220354259
quote:

[..]

Hoe kun je hier eigenlijk voor zijn? Is er een serieus plan hoe ze de toekomst van Iran zien? Het enige wat je hoort is wat geroep over regime change. Maar hoe dan? Het is gooien van wat bommen, verzwakken het land, en daarna moet de Iraanse bevolking zelf maar uitzoeken hoe ze dat regime omver krijgen en een nieuwe staat opbouwen. Dat is toch geen strategie? Dat is hopen dat het vanzelf goed komt. Hebben ze na Irak niet geleerd dat "regime weg = probleem opgelost" niet werkt?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220354260
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap dit soort loser mentaliteit echt niet. VS heeft de NAVO nu al decennia misbruikt voor oorlog na oorlog tegen onze eigen interesses in. Of ben je blij met al het verbrande geld en vluchtelingen uit Irak en Afghanistan met als eindresultaat islamitische staat voor nog meer vluchtelingen?

Vervolgens starten ze een nieuwe oorlog om af te leiden van interne problemen met massale pedofilie bij Trump zijn vrienden. Een oorlog die wederom recht tegen onze belangen ingaat, niet overlegd was en de afgelopen weken heeft de beste man wederom keer op keer Europeanen af zitten zeiken. Om het helemaal compleet te maken heeft Trump al meerdere keren bewezen echt geen fuck te geven om mensen/landen die hem in het verleden hebben geholpen, als ze hem in het hier en nu geen voordeel/geld opleveren.

En dan kom jij met een enorme cuck mentaliteit hem nog gelijk geven ook. Laat de VS zelf maar met hun schepen tegen goedkope drones aanvaren. Europa moet hieruit wegblijven en afstand nemen van deze shitshow.
Leuk bedacht hoor met je ‘cuck’.

Nee, ik ben niet blij met Afghanistan en aanverwante zaken. Maar Iran aanpakken: nee, ben ik niet tegen. Werd tijd. Iran is een destabiliserende factor in het Midden-Oosten en Europa.

Tijd dat we fundamentalistische moslims de wind uit de zeilen gaan halen.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:14:25 #113
5428 crew  miss_sly
pi_220354264
quote:

[..]

Dar gaat het gedachtegoed achter schuil dat deze oorlog illegaal en zonder overleg is gestart. En dat het regime van Iran een walgelijk regime is.

Als deze twee dingen volgens jou niet naast elkaar kunnen bestaan, zegt dat vooral iets over jou, en niets over mensen voor wie dat wel geldt.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:14:52 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354269
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Je hebt het over de man die eerst nog zat te dreigen om grondgebied van een bondgenoot over te nemen. Waarom doe je alsof de VS zich wel gedraagt als een bondgenoot voor ons? Het is VS first, de rest kan duidelijk de tering krijgen. Laat de VS hun eigen oorlog, waar ze ons eerst echt niet voor nodig hadden zelf oplossen. Op deze manier heb je enkel een gebombardeerd land waar straks een andere haatbaard als leider zit.
Groenland is geen bondgenoot van ons. Dat is het ook nooit geweest. Maar in bepaalde kringen is men ineens pro-Groenland geworden vanwege Trump. En natuurlijk zet de VS de eigen belangen voorop, dat doen wij ook. En ik zou mij ook afvragen waarom wij wel de steun van de VS willen in Oekraïne, maar niet de VS willen steunen als zij een oorlog moeten voeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 16 maart 2026 @ 09:14:57 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220354271
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet blij met Afghanistan en aanverwante zaken. Maar Iran aanpakken: nee, ben ik niet tegen. Werd tijd. Iran is een destabiliserende factor in het Midden-Oosten en Europa.

Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 08:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En wie zijn die klootzakken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 maart 2026 @ 09:15:05 #116
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220354273
Pedofiel Trump en de genocidale oorlogsmisdadiger Netanyahu zijn deze oorlog begonnen. Ze lossen het ook zelf maar op, en snel graag een beetje. Belachelijk dat wij Nederlanders nu krom moeten liggen omdat Bibi zo'n achterlijke moordlustige gek is. De situatie met Oekraïne is overigens compleet onvergelijkbaar omdat Oekraïne werd aangevallen door een vijandige mogendheid.
Blaf me vol
pi_220354276
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Standaard stropop :')
Je wordt persoonlijk, dus ik laat het er verder bij. Geen zin om me door jou voor van alles uit te laten maken omdat ik een andere menig heb dan jij.
Andere mening: graag. Stropoppen ed is gewoon onfatsoenlijk gedrag. Dat heeft niets met discussie te maken.
pi_220354282
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben moeite met meningen en feiten.
Klopt!

Kwartje… kwartje…
pi_220354286
quote:
88s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rusland heeft al bijna 2 miljoen doden en gewonden omdat het doodsbang is voor de NAVO
Voor de USA ja.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:16:59 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354287
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

een lidstaat werd vanuit Afghanistan aangevallen door terroristen, die gaat voor artikel 5 (aanval op 1 is aanval op allen) en dat doen we dan maar en daar ben je niet blij mee maar nu moeten we wel met zijn allen over de brug komen met marineschepen?

odd _O-
pi_220354289
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Niemand is fan van die boeven in Iran. Het gaat vooral over de manier waarop: volledig op eigen houtje en ogenschijnlijk zonder plan.

Trump doet maar wat, en nadat hij eerst iedereen en z'n dwerghamster bedreigt en uitscheldt moeten ze nu ineens op komen draven om zijn shitshow te redden.
Niemand? Rly?

Maar jij en ik weten niet wat het plan is. Dat is wat anders dan: er is geen plan.
  Moderator maandag 16 maart 2026 @ 09:17:37 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220354292
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Voor de USA ja.
ze willen nul navo troepen in Oekraine

niet nul Amerikaanse troepen, waarom denk je dat dat is?
pi_220354296
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dar gaat het gedachtegoed achter schuil dat deze oorlog illegaal en zonder overleg is gestart. En dat het regime van Iran een walgelijk regime is.

Als deze twee dingen volgens jou niet naast elkaar kunnen bestaan, zegt dat vooral iets over jou, en niets over mensen voor wie dat wel geldt.
Toen Obama hetzelfde deed in Libië was het allemaal prima.

Even een reality check.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:18:13 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354297
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is in de oorlog tegen Irak door verschillende Europese landen militaire hulp geboden. Daar zijn Europese soldaten bij gesneuveld. En Trump had het lef te roepen dat hij niets aan Europa had en dat ze toch niets doen. Hij heeft ook hard geroepen dat hij Europa niet nodig had. Hij begint een oorlog zonder overleg, en roept nog steeds dat hij niemand nodig heeft.

En nu ineens moet Europa komen helpen, omdat de door hem en Israel gestartte oorlog toch lastiger blijkt dan ze dachten?
Die oorlog is niet zomaar gestart door de VS en Israël. Hiermee negeer weer de volledige context en natuurlijk doelbewust. Iran heeft zelfs in Nederland geprobeerd politieke dissidenten te liquideren en terroriseert al decennia de volledige regio.

Daarnaast onderdrukt men met ongenadig harde hand de eigen bevolking (recent nog tienduizenden van de eigen burgers omgebracht - In Kosovo en Libië greep de NAVO voor minder in) en verkondigt openlijk een Westerse bondgenoot te willen vernietigen. Deze oorlog is het resultaat van het handelen van Iran zelf, niet 'zomaar' gestart door de VS en Iran.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220354299
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?
[..]

Lees even terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')