abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220297055
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 22:55:20 #2
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220297085
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 22:41 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]
Gewoon de balans blijven brengen in dit topic.
Het is allemaal zo slecht nog niet. Over 4 races hebben alle engineers de LiCo en recharge wel door en gaat het allemaal vloeiender.
Bwoah, itsthesameforeverybody.
Ferraripitwall weer clowns.
Ik heb genoten van het stuivertje wisselen en blow/fuck up.
Held!

Eens, gewoon het vertrouwen blijven hebben.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220297087
twitter


Goede samenvatting van de race.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 maart 2026 @ 22:59:21 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220297100
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2026 22:55 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Goede samenvatting van de race.
Treffend _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage zondag 8 maart 2026 @ 23:02:30 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220297113
Ik had die start van Colapinto gemist schijnbaar :o

twitter

Hier zie je pas goed hoe close het was
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 8 maart 2026 @ 23:08:28 #6
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_220297133
Sainz had ook een raket start, pakt 8 plekken.
Feyenoord!!! * Barça
  Redactie Frontpage maandag 9 maart 2026 @ 05:29:54 #7
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220297589
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 23:08 schreef Bonobo11 het volgende:
Sainz had ook een raket start, pakt 8 plekken.
Die hadden ze ook nooit moeten laten gaan bij RB. Dan had je nu een stabiel team gehad ipv een coureurswitch elke 2 jaar.
pi_220297921
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 05:29 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Die hadden ze ook nooit moeten laten gaan bij RB. Dan had je nu een stabiel team gehad ipv een coureurswitch elke 2 jaar.
Wilde Sainz eigenlijk ook niet zelf?
Omdat hij zag hoe goed Max zou zijn en dat hij dan 2e rijder zou zijn en geen kans op kampioenschap.
  Redactie Frontpage maandag 9 maart 2026 @ 08:27:15 #9
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220298001
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:01 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wilde Sainz eigenlijk ook niet zelf?
Omdat hij zag hoe goed Max zou zijn en dat hij dan 2e rijder zou zijn en geen kans op kampioenschap.
Jawel, maar denk met wat centen meer dat hij er wel zou blijven, ook al was het bij het juniorteam in eerste instantie. Dan had hij in 2018 wel een zitje gehad. En ik denk nu nog steeds.
  maandag 9 maart 2026 @ 08:44:03 #10
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220298090
Is er al ergens uitgelegd waarom Max, Lando niet meer voorbij kwam? Ik bedoel hij reed het gat snel dicht en zat ook binnen de seconde voor de boost+ ultra button, waarom is het niet gelukt? (ik heb dat gemist)
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator / Redactie FP maandag 9 maart 2026 @ 08:45:24 #11
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220298096
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:44 schreef pmponer het volgende:
Is er al ergens uitgelegd waarom Max, Lando niet meer voorbij kwam? Ik bedoel hij reed het gat snel dicht en zat ook binnen de seconde voor de boost+ ultra button, waarom is het niet gelukt? (ik heb dat gemist)
Had te maken met zijn banden, die harde band ging er vrij snel aan zei hij. Zoiets speelde iig mee.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220298938
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 22:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dat is nog niet officieel toch? Al verwacht ik niet dat ze de gedoetjes daar in de regio in een maandje hebben opgelost
https://www.the-race.com/(...)arly-as-round-three/
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Redactie Frontpage maandag 9 maart 2026 @ 10:23:40 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220298956
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie FP maandag 9 maart 2026 @ 10:23:55 #14
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220298959
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn ^O^
Ik zou er niet te snel op hopen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Frontpage maandag 9 maart 2026 @ 10:24:58 #15
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220298971
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik zou er niet te snel op hopen.
Een mens mag hopen toch :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 9 maart 2026 @ 10:26:16 #16
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220298978
Nou hoeveel aanpassingen zijn er te maken met de huidige hardware.
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator / Redactie FP maandag 9 maart 2026 @ 10:27:24 #17
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220298987
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Een mens mag hopen toch :+
Oh zeker :D
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:26 schreef pmponer het volgende:
Nou hoeveel aanpassingen zijn er te maken met de huidige hardware.
*mompelt iets over compressieverhoudingen*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220298993
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:26 schreef pmponer het volgende:
Nou hoeveel aanpassingen zijn er te maken met de huidige hardware.
Het brandstof limiet verhogen
Minder dan 350kw elektrisch vermogen

Dat zijn volgens mij wel de twee belangrijke om het wat beter te verdelen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 9 maart 2026 @ 10:28:48 #19
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220298998
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Oh zeker :D
[..]
*mompelt iets over compressieverhoudingen*
Kan je die zomaar binnen de budgetcap verhogen dan?
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 9 maart 2026 @ 10:29:26 #20
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220299001
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het brandstof limiet verhogen
Minder dan 350kw elektrisch vermogen

Dat zijn volgens mij wel de twee belangrijke om het wat beter te verdelen.
Je kan toch niet zomaar 30 kg extra brandstof ergens kwijt?
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator / Redactie FP maandag 9 maart 2026 @ 10:29:56 #21
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220299003
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:28 schreef pmponer het volgende:

[..]
Kan je die zomaar binnen de budgetcap verhogen dan?
Dat is iets wat ik niet weet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 9 maart 2026 @ 10:31:54 #22
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220299015
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat is iets wat ik niet weet.
Nee ik ook geen enkel idee van, maar ik neem aan dat elke auto zo lean and mean mogelijk is en dat je niet zomaar kan spelen met dat soort zaken. Maar goed ik heb er ook geen verstand van.
Als ze batterij vermogen gaan inperken moet de ice dus meer doen maar die zit neem ik aan op de limiet. Dus dan gaat het langzamer worden (lijkt mij)
Drop you like an ill, bad habit
pi_220299030
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:29 schreef pmponer het volgende:

[..]
Je kan toch niet zomaar 30 kg extra brandstof ergens kwijt?
Voor de hele race hebben ze nu 70 kg en als dat naar 80kg kan dan is dat natuurlijk al winst.
Bovendien hebben we een gat tussen de GP van Japan en Miami waar teams aanpassingen kunnen doen.
Als de verdeling naar 65/35 gaat is het volgens mij al een heel stuk beter.

Maar goed, we zitten nu slechts te speculeren, beter wachten we tot dat er aanpassingen doorgevoerd worden als ze daartoe besluiten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator / Redactie FP maandag 9 maart 2026 @ 10:34:16 #24
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220299032
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:31 schreef pmponer het volgende:

[..]
Nee ik ook geen enkel idee van, maar ik neem aan dat elke auto zo lean and mean mogelijk is en dat je niet zomaar kan spelen met dat soort zaken. Maar goed ik heb er ook geen verstand van.
Als ze batterij vermogen gaan inperken moet de ice dus meer doen maar die zit neem ik aan op de limiet. Dus dan gaat het langzamer worden (lijkt mij)
Mij ook. De auto's zijn helemaal gebouwd rond de nieuwe regels dus dat staat vast. Updates zullen een klein beetje helpen maar ik verwacht er vrij weinig van.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220299343
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Oh zeker :D
[..]
*mompelt iets over compressieverhoudingen*
Als je die verhoogt heeft Mercedes dus een enorme voorsprong al, die dan ook na de zomer niet meer aan banden wordt gelegd. En voor de anderen om de motor aan te passen zal veel tijd en geld kosten.
  Redactie Frontpage maandag 9 maart 2026 @ 11:34:58 #26
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_220299348
Ben benieuwd hoeveel Colapinto-and-go penalties er dit seizoen nog worden uitgedeeld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_220299351
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Mij ook. De auto's zijn helemaal gebouwd rond de nieuwe regels dus dat staat vast. Updates zullen een klein beetje helpen maar ik verwacht er vrij weinig van.
Jep, sommige autos zitten nu niet eens onder het minimum gewicht, die hebben echt geen ruimte voor nog meer brandstof lijkt me.
pi_220299365
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 11:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Jep, sommige autos zitten nu niet eens onder het minimum gewicht, die hebben echt geen ruimte voor nog meer brandstof lijkt me.
Het minimum gewicht is exclusief brandstof natuurlijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 9 maart 2026 @ 12:06:37 #29
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220299571
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 11:34 schreef JeMoeder het volgende:
Ben benieuwd hoeveel Colapinto-and-go penalties er dit seizoen nog worden uitgedeeld.
Moeten ze dan langs de bar?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 9 maart 2026 @ 12:55:59 #30
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220300131
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2026 12:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Moeten ze dan langs de bar?
Pina Coladapinto?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 9 maart 2026 @ 12:58:09 #31
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_220300141
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2026 12:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Moeten ze dan langs de bar?
Pitstop met verplicht halve liter cola Adje trekken.
Feyenoord!!! * Barça
  FOK!Fotograaf maandag 9 maart 2026 @ 13:08:44 #32
842 Zorro
Z
pi_220300192
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 11:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als je die verhoogt heeft Mercedes dus een enorme voorsprong al, die dan ook na de zomer niet meer aan banden wordt gelegd. En voor de anderen om de motor aan te passen zal veel tijd en geld kosten.
Daarom niet verhogen maar harder opstellen om de huidige limiet onder alle omstandigheden te moeten aanhouden, en dan is Mercedes het team met het probleem.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 9 maart 2026 @ 13:09:52 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220300206
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Had te maken met zijn banden, die harde band ging er vrij snel aan zei hij. Zoiets speelde iig mee.
Volgens Max ging de auto snel door de witte banden heen. 'The worst on the white, we need to look at that'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220300231
Is het al helemaal duidelijk waarom de auto van Hadjar er mee op hield?
-
  Moderator / Redactie FP maandag 9 maart 2026 @ 13:16:34 #35
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220300251
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:14 schreef quo_ het volgende:
Is het al helemaal duidelijk waarom de auto van Hadjar er mee op hield?
Issues met de motor.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220300520
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Op zich viel het me mee, de eerste zoveel rondes waren geinig, maar ook niet meer dan dat. Daarna was het echter een snooze-fest, maar het komt natuurlijk vaker voor dat niet elke race een spektakelstuk is. Gas loslaten/remmen en daardoor bochten niet zo hard als mogelijk aan kunnen snijden, omdat je op moet laden, blijft een farce. Veel inhaalacties gezien, maar echte gevechten sporadisch. Kwalificatie moet anders; gewoon planken en er het snelste rondje uitpersen.

En wat trek ik Russell toch slecht, dus dat is nog eens extra kut :r
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 13:50:59 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220300530
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Issues met de motor.
:o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage maandag 9 maart 2026 @ 13:57:04 #38
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_220300562
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2026 12:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Moeten ze dan langs de bar?
Nee, naar de gevangenis zonder start (de bar) te passeren!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_220300655
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:49 schreef DjVero het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Op zich viel het me mee, de eerste zoveel rondes waren geinig, maar ook niet meer dan dat. Daarna was het echter een snooze-fest, maar het komt natuurlijk vaker voor dat niet elke race een spektakelstuk is. Gas loslaten/remmen en daardoor bochten niet zo hard als mogelijk aan kunnen snijden, omdat je op moet laden, blijft een farce. Veel inhaalacties gezien, maar echte gevechten sporadisch. Kwalificatie moet anders; gewoon planken en er het snelste rondje uitpersen.

En wat trek ik Russell toch slecht, dus dat is nog eens extra kut :r
Ik heb nauwelijks inhaalacties gezien. Alleen positiewisselingen.

Bij een inhaalactie denk ik inderdaad aan een gevecht, niet aan een voorbijrijden omdat je 40km harder kunt omdat je op tijd op een knopje hebt gedrukt en de ander weer moet opladen in de volgende bocht :')
  maandag 9 maart 2026 @ 14:10:59 #40
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220300657
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:49 schreef DjVero het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Op zich viel het me mee, de eerste zoveel rondes waren geinig, maar ook niet meer dan dat. Daarna was het echter een snooze-fest, maar het komt natuurlijk vaker voor dat niet elke race een spektakelstuk is. Gas loslaten/remmen en daardoor bochten niet zo hard als mogelijk aan kunnen snijden, omdat je op moet laden, blijft een farce. Veel inhaalacties gezien, maar echte gevechten sporadisch. Kwalificatie moet anders; gewoon planken en er het snelste rondje uitpersen.

En wat trek ik Russell toch slecht, dus dat is nog eens extra kut :r
Heb hier en daar online comments zitten lezen en iedereen die (iig een beetje) positief was heeft het over die eerste rondes en het gevecht tussen Russell en Leclerc.

En toen zat ik te denken: Het kan best zo zijn dat het volgend weekend precies zo gaat. Mercedes kwalifieert (natuurlijk) als snelste, Ferrari daarachter, Ferrari passeert met hun raketstart de Mercs, vervolgens een paar rondes stuivertje wisselen, maar uiteindelijk liggen George en Kimi weer gewoon voorop en winnen met 3 vingers in de neus.

Hoe lang blijf je het leuk vinden als het elke race zo gaat? Je weet de uitkomst toch al, dus niet echt reden om op het puntje van je stoel te gaan zitten. De voorsprong van Mercedes blijkt daarvoor - helaas - toch te groot.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_220300774
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:10 schreef Jane het volgende:

Hoe lang blijf je het leuk vinden als het elke race zo gaat? Je weet de uitkomst toch al, dus niet echt reden om op het puntje van je stoel te gaan zitten. De voorsprong van Mercedes blijkt daarvoor - helaas - toch te groot.
Niemand gaat dat leuk vinden, behalve de fans van Mercedes/Russell natuurlijk, net zoals ik het in 2023 tof vond om Max zoveel te zien winnen. Maar eigenlijk, als liefhebber van de sport, moet je dat niet willen natuurlijk.

En op zich kan het nog, Mercedes dat veel, zo niet alles, gaat winnen, mits er twee teamgenoten zijn die het uiterste van elkaar vragen. Maar ik acht Antonelli daar, over een heel seizoen genomen, nog niet toe in staat, dus een écht gevecht zal het denk ik niet worden.
  maandag 9 maart 2026 @ 15:00:28 #42
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220300957
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:10 schreef Jane het volgende:

[..]

En toen zat ik te denken: Het kan best zo zijn dat het volgend weekend precies zo gaat. Mercedes kwalifieert (natuurlijk) als snelste, Ferrari daarachter, Ferrari passeert met hun raketstart de Mercs, vervolgens een paar rondes stuivertje wisselen, maar uiteindelijk liggen George en Kimi weer gewoon voorop en winnen met 3 vingers in de neus.

Nou ik denk eerder dat dit volgend weekend niet echt meer gebeurd, ik bedoel Russell gaf aan dat hij de boost modus vergeten was (of iig een knopje) Verder stonden er te veel auto's met weinig of geen batterij capaciteit op de grid. Allemaal zaken die hebben gezorgd voor de hectiek van de eerste 10 ronden, maar zaken die "opgelost" gaan worden.
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 9 maart 2026 @ 15:10:56 #43
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220301020
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:00 schreef pmponer het volgende:

[..]
Nou ik denk eerder dat dit volgend weekend niet echt meer gebeurd, ik bedoel Russell gaf aan dat hij de boost modus vergeten was (of iig een knopje) Verder stonden er te veel auto's met weinig of geen batterij capaciteit op de grid. Allemaal zaken die hebben gezorgd voor de hectiek van de eerste 10 ronden, maar zaken die "opgelost" gaan worden.
Dit denk ik ook hoor.
Mijn punt was alleen dat zelfs als je weer hetzelfde 'gevecht' krijgt, de lol er snel af gaat als het zich toch steeds hetzelfde ontvouwt. Omdat het in feite puur kunstmatig is.

Maar idd, er is kans dat we a.s. weekend al de voorspelde optocht krijgen. Joepie.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_220301021
China gaat sowieso beter zijn en staat daarom ook hoog op het lijstje als het gaat om circuits waar de auto's het beter zullen doen met deze regels.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 9 maart 2026 @ 15:12:20 #45
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220301029
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:08 schreef Zorro het volgende:

[..]
Daarom niet verhogen maar harder opstellen om de huidige limiet onder alle omstandigheden te moeten aanhouden, en dan is Mercedes het team met het probleem.
Dat gaat vanaf Monaco gebeuren.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 9 maart 2026 @ 15:14:48 #46
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220301051
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:11 schreef bedachtzaam het volgende:
China gaat sowieso beter zijn en staat daarom ook hoog op het lijstje als het gaat om circuits waar de auto's het beter zullen doen met deze regels.
heb je dat rechte stuk gezien?
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 9 maart 2026 @ 15:16:16 #47
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220301063
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:14 schreef pmponer het volgende:

[..]
heb je dat rechte stuk gezien?
Ze hebben daar ook meer remzones om de batterij op te laden. Australië is wat dat betreft na Jeddah het circuit waar het minst geremd wordt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 15:27:54 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220301132
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:16 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ze hebben daar ook meer remzones om de batterij op te laden. Australië is wat dat betreft na Jeddah het circuit waar het minst geremd wordt.
Je kan het wel allemaal rooskleurig maken, maar we hebben niet maar één circuit gehad dat toevallig weinig remzones heeft.

Of ga je zo ook nog claimen dat Bahrein weinig remzones heeft?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220301221
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:16 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ze hebben daar ook meer remzones om de batterij op te laden. Australië is wat dat betreft na Jeddah het circuit waar het minst geremd wordt.
Dat zal zo zijn. Maar de capaciteit van die accu is te beperkt om van al die remzones gebruik te kunnen maken. Ik vraag me af hoe ver ze op dat rechte stuk gaan komen voordat de accu leeg is.
pi_220301233
En wat denken jullie van Suzuka, een run naar spoon en vervolgens weer dat lange stuk naar de 130r die in feite volgas is.
Gaan we ze zien superclippen in de 130r of al daarvoor.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_220301255
Spoon zal wel net zoals bocht 12 in Bahrein met lage snelheid gereden worden om daar energie te winnen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 9 maart 2026 @ 15:56:51 #52
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220301274
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:16 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ze hebben daar ook meer remzones om de batterij op te laden. Australië is wat dat betreft na Jeddah het circuit waar het minst geremd wordt.
Ja maar ze remmen niet ze doen lico, dat levert volgens mij meer energie in de batterij op.
one pedal drive enzo.
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 16:01:33 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220301286
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:48 schreef bedachtzaam het volgende:
En wat denken jullie van Suzuka, een run naar spoon en vervolgens weer dat lange stuk naar de 130r die in feite volgas is.
Gaan we ze zien superclippen in de 130r of al daarvoor.
Elke fantastische bocht op de kalender kan zelfs ik 100% nemen straks.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 16:02:31 #54
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220301292
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je kan het wel allemaal rooskleurig maken, maar we hebben niet maar één circuit gehad dat toevallig weinig remzones heeft.

Of ga je zo ook nog claimen dat Bahrein weinig remzones heeft?
Jawel, Australië heeft van alle gereden circuits dit jaar simpelweg het minste braking. Kijk maar waar het staat ten opzichte van Spanje en Bahrein in deze graph.

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 16:04:22 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220301298
Altijd leuk als mensen je post niet goed lezen omdat ze koste wat kost willen zeggen dat je het fout hebt :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220301304
Nog een voorbeeld, maggotts en becketts, dat worden ook tamme bochtjes om energie in de batterij te krijgen.
Copse ook wellicht.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 16:07:06 #57
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220301308
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:04 schreef Nattekat het volgende:
Altijd leuk als mensen je post niet goed lezen omdat ze koste wat kost willen zeggen dat je het fout hebt :Y
Volgens mij snap je niet eens wat je zelf zegt want je zegt letterlijk dat we NIET maar één circuit hebben gehad dat weinig remzones heeft. Terwijl uit de keiharde cijfers relatief het tegenovergestelde blijkt.

"we hebben niet maar één circuit gehad dat toevallig weinig remzones heeft"
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 16:09:22 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220301319
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:06 schreef bedachtzaam het volgende:
Nog een voorbeeld, maggotts en becketts, dat worden ook tamme bochtjes om energie in de batterij te krijgen.
Copse ook wellicht.
:'(

Alleen Eau Rouge zou nog wel mee kunnen vallen omdat er een recht stuk achter zit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 9 maart 2026 @ 16:30:00 #59
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220301413
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:'(

Alleen Eau Rouge zou nog wel mee kunnen vallen omdat er een recht stuk achter zit.
En dan daarna halve wege de bult zakt de snelheid met 50 km/h :D
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator / Redactie FP maandag 9 maart 2026 @ 16:30:30 #60
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220301415
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:30 schreef pmponer het volgende:

[..]
En dan daarna halve wege de bult zakt de snelheid met 50 km/h :D
Of ze rollen terug ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 16:51:20 #61
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220301488
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:10 schreef Jane het volgende:

[..]
Heb hier en daar online comments zitten lezen en iedereen die (iig een beetje) positief was heeft het over die eerste rondes en het gevecht tussen Russell en Leclerc.

En toen zat ik te denken: Het kan best zo zijn dat het volgend weekend precies zo gaat. Mercedes kwalifieert (natuurlijk) als snelste, Ferrari daarachter, Ferrari passeert met hun raketstart de Mercs, vervolgens een paar rondes stuivertje wisselen, maar uiteindelijk liggen George en Kimi weer gewoon voorop en winnen met 3 vingers in de neus.

Hoe lang blijf je het leuk vinden als het elke race zo gaat? Je weet de uitkomst toch al, dus niet echt reden om op het puntje van je stoel te gaan zitten. De voorsprong van Mercedes blijkt daarvoor - helaas - toch te groot.
Dat we de uitslag al "wisten" is niet nieuw, dat hadden we vorig jaar ook met McLaren vaak, en soms Max die tussendoor kwam.

Vorig jaar was het McLaren wat vanaf pole eenvoudig naar de overwinning vloog bij de GP van China. En het jaar daarvoor Verstappen.

Doe dan maar eerst wat jojoën tussen Mercedes en Ferrari en dat Russell dan alsnog wint. Dan hebben we tenminste nog wat entertainment.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 16:51:54 #62
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220301493
En ook nog lekker de sprintrace voor het eerst met deze auto. Dat kan ook leuk worden
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220301508
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
En ook nog lekker de sprintrace voor het eerst met deze auto. Dat kan ook leuk worden
Dat word een druk programma voor de teams tijdens de enige vrije training.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 16:59:01 #64
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220301522
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Of ze rollen terug ;(
Ik zie het al voor me op Eau Rouge.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Admin maandag 9 maart 2026 @ 17:02:46 #65
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_220301542
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:10 schreef Jane het volgende:

[..]
Heb hier en daar online comments zitten lezen en iedereen die (iig een beetje) positief was heeft het over die eerste rondes en het gevecht tussen Russell en Leclerc.

En toen zat ik te denken: Het kan best zo zijn dat het volgend weekend precies zo gaat. Mercedes kwalifieert (natuurlijk) als snelste, Ferrari daarachter, Ferrari passeert met hun raketstart de Mercs, vervolgens een paar rondes stuivertje wisselen, maar uiteindelijk liggen George en Kimi weer gewoon voorop en winnen met 3 vingers in de neus.

Hoe lang blijf je het leuk vinden als het elke race zo gaat? Je weet de uitkomst toch al, dus niet echt reden om op het puntje van je stoel te gaan zitten. De voorsprong van Mercedes blijkt daarvoor - helaas - toch te groot.
Dat was voor heeeeeeeel even leuk maar verder was het niet om aan te kijken.
Daar ga ik echt niet ieder weekend naar kijken als dit het wordt.

Ik vind het eik ook verdrietig. Iets wordt even zo de nek omgedraaid.

Verander nou eens niets aan een goed bestaand concept. Lijkt FOK! wel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 17:02:52 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220301544
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Of ze rollen terug ;(
:o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie FP maandag 9 maart 2026 @ 17:06:43 #67
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220301562
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:59 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik zie het al voor me op Eau Rouge.
Eau Rollge ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220302389
scheelt dat er toch 2 races van de kalender verdwijnen :+
naar alle waarschijnlijkheid
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 9 maart 2026 @ 19:33:15 #69
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220302402
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:32 schreef greysbones het volgende:
scheelt dat er toch 2 races van de kalender verdwijnen :+
naar alle waarschijnlijkheid
korting op het abonnement neem ik aan, bijna 10 procent minder races.
Ik dacht dat ze alternatieven op de lijst hadden staan (bijv. Imola)
Drop you like an ill, bad habit
pi_220302413
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:33 schreef pmponer het volgende:

[..]
korting op het abonnement neem ik aan, bijna 10 procent minder races.
Ik dacht dat ze alternatieven op de lijst hadden staan (bijv. Imola)
blijkbaar allemaal te moeilijk voor de F1
voor F2 en F3 niet
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 9 maart 2026 @ 19:37:33 #71
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220302458
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:34 schreef greysbones het volgende:

[..]
blijkbaar allemaal te moeilijk voor de F1
voor F2 en F3 niet
Dat vind ik nog het meest vreemde, dat je waarschijnlijk de f1 gaat afzeggen maar de hele spullenboel van f2 en f3 wl die kant op laat verschepen. Ik kan me toch ook wel voorstellen dat daar teams bij zijn die denken "voor mij hoeft het niet"
Drop you like an ill, bad habit
pi_220302464
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:37 schreef pmponer het volgende:

[..]
Dat vind ik nog het meest vreemde, dat je waarschijnlijk de f1 gaat afzeggen maar de hele spullenboel van f2 en f3 wl die kant op laat verschepen. Ik kan me toch ook wel voorstellen dat daar teams bij zijn die denken "voor mij hoeft het niet"
de logica is geheel spoorloos
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220302635
Ik heb de race nog niet terug gekeken. Vandaag een stuk of 3 podcasts geluisterd maar die waren toch verre van positief.

Is het ‘t terugkijken waard?
pi_220302654
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb de race nog niet terug gekeken. Vandaag een stuk of 3 podcasts geluisterd maar die waren toch verre van positief.

Is het ‘t terugkijken waard?
eerlijk
nee
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 19:59:05 #75
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220302714
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb de race nog niet terug gekeken. Vandaag een stuk of 3 podcasts geluisterd maar die waren toch verre van positief.

Is het ‘t terugkijken waard?
Ik zou de samenvatting kijken
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_220302741
@Vliegbaard

twitter


dit is wel de beste samenvatting
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 9 maart 2026 @ 20:07:45 #77
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220302803
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb de race nog niet terug gekeken. Vandaag een stuk of 3 podcasts geluisterd maar die waren toch verre van positief.

Is het ‘t terugkijken waard?
Gewoon doen, je moet het met eigen ogen zien, ookal is het de eerste 15 ronden.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220302918
twitter


ai ai ai
ze zijn goed bezig hoor
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 9 maart 2026 @ 20:27:51 #79
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_220302981
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:34 schreef greysbones het volgende:

[..]
blijkbaar allemaal te moeilijk voor de F1
voor F2 en F3 niet
Vergeet even niet mee te nemen dat F2 en F3 andere gradatie reglementen en voorwaarden heeft dan F1 voor circuits ;)
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 20:33:40 #80
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220303018
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb de race nog niet terug gekeken. Vandaag een stuk of 3 podcasts geluisterd maar die waren toch verre van positief.

Is het ‘t terugkijken waard?
Ik zou zeker de eerste 11 rondjes integraal terugkijken. Is hartstikke leuk.

Vanaf dat moment gebeurt niet heel veel meer helaas.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 20:50:00 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220303114
Bekijk deze YouTube-video

Terecht dat ze er over los gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 maart 2026 @ 20:53:39 #82
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220303135
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:56 schreef pmponer het volgende:

[..]
Ja maar ze remmen niet ze doen lico, dat levert volgens mij meer energie in de batterij op.
one pedal drive enzo.
Veel Lico is ter compensatie van het gebrek aan kunnen remmen, imho. Dus meer remmen zou minder lico moeten betekenen.

Al verwacht ik niet dat het niet meer nodig is, hooguit dat het minder extreem is dan in Australië. Bahrein was ook minder extreem.

En een lang recht stuk wil niet per se zeggen dat de batterij eerder leeg is, aangezien het elektrisch vermogen dat gebruikt mag worden wordt afgebouwd hoe hoger de snelheid is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 9 maart 2026 @ 20:55:49 #83
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220303157
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je kan het wel allemaal rooskleurig maken, maar we hebben niet maar één circuit gehad dat toevallig weinig remzones heeft.

Of ga je zo ook nog claimen dat Bahrein weinig remzones heeft?
Ik wil het niet rooskleuriger maken. Ik verwacht dat het minder extreem is dan in Australië. Niet dat het er niet meer is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 9 maart 2026 @ 21:05:52 #84
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220303217
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Veel Lico is ter compensatie van het gebrek aan kunnen remmen, imho. Dus meer remmen zou minder lico moeten betekenen.

Ik bedoelde dat met LiCo sneller een batterij vol gemaakt kan worden dan door te remmen, en dat ze dus meer zullen LiCo-en dan remmen. Een van de redenen waarom de auto van Max tijdens het remmen 1 kant op trok. De schijven waren teveel afgekoeld.
Drop you like an ill, bad habit
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 21:18:46 #85
454306 crew  WillemsJ
pi_220303288
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 21:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Best onder de indruk van Lindblad :Y
Daar heb ik ook erg van genoten, wellicht goede vervanger voor Max als hij stopt op voor Mercedes gaat rijden in 2027
Welcome to Azeroth Quest Library – your dedicated archive for World of Warcraft quest content.
Explore. Quest. Relive the adventure! Subscribe NOW! - Azeroth Quest Library
pi_220303305
Ik heb er wat van teruggekeken en ik zie eerlijk gezegd niet heel veel verschil met sommige andere races uit de laatste 15 jaar. Het stuivertje wisselen komt een beetje maf over maar ach, het is beter dan compleet vastzitten omdat de banden oververhit raken. Uiteindelijk komt het aan het einde van de race op hetzelfde neer, maar iets vaker auto's naast elkaar op de baan vind ik op zich een plus. Dat er meer met actieve aero wordt gedaan vind ik ook goed, dat is een terrein dat heel lang te weinig is verkend.

Wat ik niet helemaal snap is wat nou eigenlijk de bedoeling was van al deze regelwijzigingen. Beter racen? Meer fabrikanten? Meer relevante techniek/R&D voor fabrikanten van personenauto's? Ik ben blij dat het experiment met de vorige regels volledig gefaald is verklaard, maar dit experiment doet volgens mij ook niet echt veel. En zo zijn we al meer dan 15 jaar bezig, van drastische regelwijziging naar drastische regelwijziging. Dat gebeurde daarvoor natuurlijk ook wel, maar dat was vaak juist in reactie op ontwikkelingen.
pi_220303513
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:23 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb er wat van teruggekeken en ik zie eerlijk gezegd niet heel veel verschil met sommige andere races uit de laatste 15 jaar. Het stuivertje wisselen komt een beetje maf over maar ach, het is beter dan compleet vastzitten omdat de banden oververhit raken. Uiteindelijk komt het aan het einde van de race op hetzelfde neer, maar iets vaker auto's naast elkaar op de baan vind ik op zich een plus. Dat er meer met actieve aero wordt gedaan vind ik ook goed, dat is een terrein dat heel lang te weinig is verkend.

Wat ik niet helemaal snap is wat nou eigenlijk de bedoeling was van al deze regelwijzigingen. Beter racen? Meer fabrikanten? Meer relevante techniek/R&D voor fabrikanten van personenauto's? Ik ben blij dat het experiment met de vorige regels volledig gefaald is verklaard, maar dit experiment doet volgens mij ook niet echt veel. En zo zijn we al meer dan 15 jaar bezig, van drastische regelwijziging naar drastische regelwijziging. Dat gebeurde daarvoor natuurlijk ook wel, maar dat was vaak juist in reactie op ontwikkelingen.
Groener, nou dat is gelukt als je alle vracht en vliegverkeer even buiten beschouwing laat om dat hele circus te verplaatsen over de wereld.
Maar wel daarmee alles waar F1 voor staat de nek omgedraaid.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 22:28:18 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220303718
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:55 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik wil het niet rooskleuriger maken. Ik verwacht dat het minder extreem is dan in Australië. Niet dat het er niet meer is.
Tijdens de testdagen was het niet om aan te zien, maar ik waardeer je optimisme.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 9 maart 2026 @ 23:08:41 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220303902
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Groener, nou dat is gelukt als je alle vracht en vliegverkeer even buiten beschouwing laat om dat hele circus te verplaatsen over de wereld.
Maar wel daarmee alles waar F1 voor staat de nek omgedraaid.
Het belangrijkste was volgens mij dat Audi het niet zag zitten om een MGU-H te ontwikkelen. En omdat Renault vertrok, vonden ze het belangrijk om wel een nieuwe motorbouwer aan te trekken.
pi_220303970
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het belangrijkste was volgens mij dat Audi het niet zag zitten om een MGU-H te ontwikkelen. En omdat Renault vertrok, vonden ze het belangrijk om wel een nieuwe motorbouwer aan te trekken.
Was dat destijds al duidelijk dat Renault zou stoppen?
Zoals ik begreep werden de regels in eerste instantie ook opgesteld met regeneratie op beide assen maar dat zou Mercedes dan weer tegen gehouden hebben. Of dat op waarheid berust weet ik niet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 9 maart 2026 @ 23:28:06 #91
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220303982
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:24 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Was dat destijds al duidelijk dat Renault zou stoppen?
Dat weet ik eigenlijk niet. Maar er was destijds ook sprake van dat Honda zou stoppen. Ik denk dat ze er sowieso een nieuwe motorbouwer bij wilden hebben, en om dat voor elkaar te krijgen moest de MGU-H de deur uit. Volgens mij is dat de basis geweest van de huidige specificatie.
pi_220304041
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:24 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Was dat destijds al duidelijk dat Renault zou stoppen?
Zoals ik begreep werden de regels in eerste instantie ook opgesteld met regeneratie op beide assen maar dat zou Mercedes dan weer tegen gehouden hebben. Of dat op waarheid berust weet ik niet.
Dat heb ik ook vaker gehoord. Men zou bang zijn voor de ervaring die Audi daarmee had in de LMP1 (daar hadden ze op de R18 regeneratie op de vooras).

Beetje absurd als dat waar is, dat is inmiddels al 10 jaar geleden en die regels waren veel vrijer dan de huidige F1 regels. Jammer van Dieselgate, want dat was de laatste keer dat er een set regels met zo veel technologische vrijheid zal zijn in de autosport ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door MoreDakka op 09-03-2026 23:56:39 ]
pi_220304075
Ik heb het even laten bezinken maar ik ben toch niet zo positief gestemd.
Ik geloof best dat het bij andercircuits wat minder erg is, maar de hele essentie van het tl tegen is toch vooral dat je zo hard mogelijk een bocht kunt nemen. En dat is nu gewoon een heel stuk minder belangrijk geworden. Dan kan de rest allemaal strijd werken, dit probleem blijft bestaan.

Ook over de actieve aero heb ik mn twijfels. Hierdoor heb je bijvoorbeeld v veel minder slipstream effect, waardoor inhalen op de rechte stukken alleen maar lastiger is geworden.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 06:40:42 #94
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220304313
boordradio van Max Bekijk deze YouTube-video
dat liegt er ook niet om
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 10 maart 2026 @ 11:00:39 #95
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220306102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 06:40 schreef pmponer het volgende:
boordradio van Max Bekijk deze YouTube-video
dat liegt er ook niet om
Deze comment, idd:
quote:
When Formula 1 became one hour with IT Helpdesk....
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / Redactie FP dinsdag 10 maart 2026 @ 11:29:07 #96
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220306327
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:00 schreef Jane het volgende:

[..]
Deze comment, idd:
[..]

Oef _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220306412
Well done, Baku.
pi_220308163
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Hamilton wat meer zou pushen, zodat Russel meer verdedigen tov van hem bezig zou zijn, ipv aanvallen van LeClerc. Is hij echt niet zo'n teamplayer, of was dat echt niet mogelijk? In Engeland kijken ze nooit zo kritisch naar Hamilton, heb iig nergens er zo over gelezen.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:39:01 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220308197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:38 schreef Zipportal het volgende:
Well done, Baku.
Komend weekend in China weer de tribunestoeltjes opvullen met AI.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:46:19 #100
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220308275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Komend weekend in China weer de tribunestoeltjes opvullen met AI.
Gewoon weer honderden meters aan doek spannen over de lege tribunes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')