Held!quote:Op zondag 8 maart 2026 22:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Gewoon de balans blijven brengen in dit topic.
Het is allemaal zo slecht nog niet. Over 4 races hebben alle engineers de LiCo en recharge wel door en gaat het allemaal vloeiender.
Bwoah, itsthesameforeverybody.
Ferraripitwall weer clowns.
Ik heb genoten van het stuivertje wisselen en blow/fuck up.
Die hadden ze ook nooit moeten laten gaan bij RB. Dan had je nu een stabiel team gehad ipv een coureurswitch elke 2 jaar.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:08 schreef Bonobo11 het volgende:
Sainz had ook een raket start, pakt 8 plekken.
Wilde Sainz eigenlijk ook niet zelf?quote:Op maandag 9 maart 2026 05:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Die hadden ze ook nooit moeten laten gaan bij RB. Dan had je nu een stabiel team gehad ipv een coureurswitch elke 2 jaar.
Jawel, maar denk met wat centen meer dat hij er wel zou blijven, ook al was het bij het juniorteam in eerste instantie. Dan had hij in 2018 wel een zitje gehad. En ik denk nu nog steeds.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wilde Sainz eigenlijk ook niet zelf?
Omdat hij zag hoe goed Max zou zijn en dat hij dan 2e rijder zou zijn en geen kans op kampioenschap.
Had te maken met zijn banden, die harde band ging er vrij snel aan zei hij. Zoiets speelde iig mee.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:44 schreef pmponer het volgende:
Is er al ergens uitgelegd waarom Max, Lando niet meer voorbij kwam? Ik bedoel hij reed het gat snel dicht en zat ook binnen de seconde voor de boost+ ultra button, waarom is het niet gelukt? (ik heb dat gemist)
https://www.the-race.com/(...)arly-as-round-three/quote:Op zondag 8 maart 2026 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is nog niet officieel toch? Al verwacht ik niet dat ze de gedoetjes daar in de regio in een maandje hebben opgelost
Dat zou mooi zijnquote:Op maandag 9 maart 2026 10:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
https://www.the-race.com/(...)arly-as-round-three/
Ik zou er niet te snel op hopen.quote:
Een mens mag hopen tochquote:Op maandag 9 maart 2026 10:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik zou er niet te snel op hopen.
Oh zekerquote:
*mompelt iets over compressieverhoudingen*quote:Op maandag 9 maart 2026 10:26 schreef pmponer het volgende:
Nou hoeveel aanpassingen zijn er te maken met de huidige hardware.
Het brandstof limiet verhogenquote:Op maandag 9 maart 2026 10:26 schreef pmponer het volgende:
Nou hoeveel aanpassingen zijn er te maken met de huidige hardware.
Kan je die zomaar binnen de budgetcap verhogen dan?quote:Op maandag 9 maart 2026 10:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oh zeker
[..]
*mompelt iets over compressieverhoudingen*
Je kan toch niet zomaar 30 kg extra brandstof ergens kwijt?quote:Op maandag 9 maart 2026 10:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het brandstof limiet verhogen
Minder dan 350kw elektrisch vermogen
Dat zijn volgens mij wel de twee belangrijke om het wat beter te verdelen.
Dat is iets wat ik niet weet.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Kan je die zomaar binnen de budgetcap verhogen dan?
Nee ik ook geen enkel idee van, maar ik neem aan dat elke auto zo lean and mean mogelijk is en dat je niet zomaar kan spelen met dat soort zaken. Maar goed ik heb er ook geen verstand van.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik niet weet.
Voor de hele race hebben ze nu 70 kg en als dat naar 80kg kan dan is dat natuurlijk al winst.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:29 schreef pmponer het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar 30 kg extra brandstof ergens kwijt?
Mij ook. De auto's zijn helemaal gebouwd rond de nieuwe regels dus dat staat vast. Updates zullen een klein beetje helpen maar ik verwacht er vrij weinig van.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:31 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee ik ook geen enkel idee van, maar ik neem aan dat elke auto zo lean and mean mogelijk is en dat je niet zomaar kan spelen met dat soort zaken. Maar goed ik heb er ook geen verstand van.
Als ze batterij vermogen gaan inperken moet de ice dus meer doen maar die zit neem ik aan op de limiet. Dus dan gaat het langzamer worden (lijkt mij)
Als je die verhoogt heeft Mercedes dus een enorme voorsprong al, die dan ook na de zomer niet meer aan banden wordt gelegd. En voor de anderen om de motor aan te passen zal veel tijd en geld kosten.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oh zeker
[..]
*mompelt iets over compressieverhoudingen*
Jep, sommige autos zitten nu niet eens onder het minimum gewicht, die hebben echt geen ruimte voor nog meer brandstof lijkt me.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mij ook. De auto's zijn helemaal gebouwd rond de nieuwe regels dus dat staat vast. Updates zullen een klein beetje helpen maar ik verwacht er vrij weinig van.
Het minimum gewicht is exclusief brandstof natuurlijk.quote:Op maandag 9 maart 2026 11:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jep, sommige autos zitten nu niet eens onder het minimum gewicht, die hebben echt geen ruimte voor nog meer brandstof lijkt me.
Moeten ze dan langs de bar?quote:Op maandag 9 maart 2026 11:34 schreef JeMoeder het volgende:
Ben benieuwd hoeveel Colapinto-and-go penalties er dit seizoen nog worden uitgedeeld.
Pina Coladapinto?quote:
Daarom niet verhogen maar harder opstellen om de huidige limiet onder alle omstandigheden te moeten aanhouden, en dan is Mercedes het team met het probleem.quote:Op maandag 9 maart 2026 11:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je die verhoogt heeft Mercedes dus een enorme voorsprong al, die dan ook na de zomer niet meer aan banden wordt gelegd. En voor de anderen om de motor aan te passen zal veel tijd en geld kosten.
Volgens Max ging de auto snel door de witte banden heen. 'The worst on the white, we need to look at that'quote:Op maandag 9 maart 2026 08:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Had te maken met zijn banden, die harde band ging er vrij snel aan zei hij. Zoiets speelde iig mee.
Issues met de motor.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:14 schreef quo_ het volgende:
Is het al helemaal duidelijk waarom de auto van Hadjar er mee op hield?
Ik heb nauwelijks inhaalacties gezien. Alleen positiewisselingen.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:49 schreef DjVero het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Op zich viel het me mee, de eerste zoveel rondes waren geinig, maar ook niet meer dan dat. Daarna was het echter een snooze-fest, maar het komt natuurlijk vaker voor dat niet elke race een spektakelstuk is. Gas loslaten/remmen en daardoor bochten niet zo hard als mogelijk aan kunnen snijden, omdat je op moet laden, blijft een farce. Veel inhaalacties gezien, maar echte gevechten sporadisch. Kwalificatie moet anders; gewoon planken en er het snelste rondje uitpersen.
En wat trek ik Russell toch slecht, dus dat is nog eens extra kut
Heb hier en daar online comments zitten lezen en iedereen die (iig een beetje) positief was heeft het over die eerste rondes en het gevecht tussen Russell en Leclerc.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:49 schreef DjVero het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Op zich viel het me mee, de eerste zoveel rondes waren geinig, maar ook niet meer dan dat. Daarna was het echter een snooze-fest, maar het komt natuurlijk vaker voor dat niet elke race een spektakelstuk is. Gas loslaten/remmen en daardoor bochten niet zo hard als mogelijk aan kunnen snijden, omdat je op moet laden, blijft een farce. Veel inhaalacties gezien, maar echte gevechten sporadisch. Kwalificatie moet anders; gewoon planken en er het snelste rondje uitpersen.
En wat trek ik Russell toch slecht, dus dat is nog eens extra kut
Niemand gaat dat leuk vinden, behalve de fans van Mercedes/Russell natuurlijk, net zoals ik het in 2023 tof vond om Max zoveel te zien winnen. Maar eigenlijk, als liefhebber van de sport, moet je dat niet willen natuurlijk.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:10 schreef Jane het volgende:
Hoe lang blijf je het leuk vinden als het elke race zo gaat? Je weet de uitkomst toch al, dus niet echt reden om op het puntje van je stoel te gaan zitten. De voorsprong van Mercedes blijkt daarvoor - helaas - toch te groot.
Nou ik denk eerder dat dit volgend weekend niet echt meer gebeurd, ik bedoel Russell gaf aan dat hij de boost modus vergeten was (of iig een knopje) Verder stonden er te veel auto's met weinig of geen batterij capaciteit op de grid. Allemaal zaken die hebben gezorgd voor de hectiek van de eerste 10 ronden, maar zaken die "opgelost" gaan worden.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:10 schreef Jane het volgende:
[..]
En toen zat ik te denken: Het kan best zo zijn dat het volgend weekend precies zo gaat. Mercedes kwalifieert (natuurlijk) als snelste, Ferrari daarachter, Ferrari passeert met hun raketstart de Mercs, vervolgens een paar rondes stuivertje wisselen, maar uiteindelijk liggen George en Kimi weer gewoon voorop en winnen met 3 vingers in de neus.
Dit denk ik ook hoor.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:00 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nou ik denk eerder dat dit volgend weekend niet echt meer gebeurd, ik bedoel Russell gaf aan dat hij de boost modus vergeten was (of iig een knopje) Verder stonden er te veel auto's met weinig of geen batterij capaciteit op de grid. Allemaal zaken die hebben gezorgd voor de hectiek van de eerste 10 ronden, maar zaken die "opgelost" gaan worden.
Dat gaat vanaf Monaco gebeuren.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daarom niet verhogen maar harder opstellen om de huidige limiet onder alle omstandigheden te moeten aanhouden, en dan is Mercedes het team met het probleem.
heb je dat rechte stuk gezien?quote:Op maandag 9 maart 2026 15:11 schreef bedachtzaam het volgende:
China gaat sowieso beter zijn en staat daarom ook hoog op het lijstje als het gaat om circuits waar de auto's het beter zullen doen met deze regels.
Ze hebben daar ook meer remzones om de batterij op te laden. Australië is wat dat betreft na Jeddah het circuit waar het minst geremd wordt.quote:
Je kan het wel allemaal rooskleurig maken, maar we hebben niet maar één circuit gehad dat toevallig weinig remzones heeft.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook meer remzones om de batterij op te laden. Australië is wat dat betreft na Jeddah het circuit waar het minst geremd wordt.
Dat zal zo zijn. Maar de capaciteit van die accu is te beperkt om van al die remzones gebruik te kunnen maken. Ik vraag me af hoe ver ze op dat rechte stuk gaan komen voordat de accu leeg is.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook meer remzones om de batterij op te laden. Australië is wat dat betreft na Jeddah het circuit waar het minst geremd wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |