SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Engineering lijkt mij niet zo handig, dat heb je echt nodig en is alleen maar duurder als je het weer moet inkopen..quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:10 schreef James1988 het volgende:
DB Schenker (de afdeling logistiek) is ook verkocht.
DB Engineering & Consultancy zou je kunnen verkopen, maar of dat zoden aan de dijk zet...?
DB E&C werkt ook veel voor externe partijen, voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Engineering lijkt mij niet zo handig, dat heb je echt nodig en is alleen maar duurder als je het weer moet inkopen..
Wordt anders een achtbaan rit danquote:Op donderdag 2 april 2026 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor op de Wunderline ligt niet helemaal recht
https://www.noz.de/lokale(...)start-nicht-50469668
Er wordt nog steeds verwacht dat DB het spoor rond de zomer op kan leveren
In de film Speed lukte het destijds met een bus, dus een trein moet ook kunnenquote:Op vrijdag 3 april 2026 21:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gewoon een aanloop van 160km/u en dan tractie uit 100 meter voor de slinger dan vliegt 'ie er overheen en komt 'ie precies weer goed in de rails.
https://www.nu.nl/binnenl(...)en-treinen-weer.htmlquote:De spoorverzakking bij Vught is veroorzaakt door heiwerkzaamheden in de buurt. Dat meldt ProRail na onderzoek. Het verder verzakken van het spoor is volgens de spoorbeheerder gestopt.
Het spoor moet nu recht gelegd worden. Dat gebeurt de komende uren door een speciale machine. ProRail meldt dat het spoor zaterdagochtend aan het begin van de dienstregeling weer gebruikt kan worden.
Volgens een woordvoerder verlopen de werkzaamheden voorspoedig en is er een mogelijkheid dat er laat in de avond nog enkele treinen over het traject kunnen rijden. De spoorbeheerder roept reizigers op de reisplanner goed in de gaten te houden.
Door de verzakking is er sinds vrijdagmiddag geen treinverkeer mogelijk tussen Den Bosch en Tilburg en Den Bosch en Boxtel.
Lekker vrijdagmiddagklusje voor het lange weekendquote:Op vrijdag 3 april 2026 23:57 schreef marcb1974 het volgende:
Morgen rijden ze weer (volgens prodinges)
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)en-treinen-weer.html
Leuk voor Arrivaquote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
NS gaat 15 ICM treinstellen te koop aanbieden.
https://www.railwaygazett(...)r-sale/70660.article
Zelf ophalen. de treinstellen worden niet verstuurd.
De treinstellen mogen alleen worden aangekocht door spoorwegmaatschappijen. De treinstellen zijn alleen toegestaan op het Nederlandse spoor, met restricties.
Als ik het artikel goed begrijp ligt het nog iets genuanceerder, namelijk dat de detectie onbetrouwbaar was:quote:Op donderdag 9 april 2026 11:38 schreef James1988 het volgende:
In januari gebeurde er een zwaar treinongeluk in Spanje, bij Adamuz. Naar nu blijkt detecteerden se systemen van Adif zo'n 22 uur voor dit ongeluk een daling van 25% in het voltage van de spoorstroomloop, maar omdat de daling niet groot genoeg was werd er geen alert uitgestuurd.
Spain high-speed crash: possible rail break detected 22 hours before accident, but no alert triggered
Dat is ook zo, als je constant valse alarmen krijgt luister je er op een gegeven moment niet meer naar. Om zulke situaties te voorkomen kun je werken met gemiddeldes: als je weet wat de waarde is voor vrij spoor (2V) en wat de waarde bij spoorbezetting (<0,78V), dan moet je gaan kijken wat voor waardes je kunt verwachten in rust.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:04 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik vraag me daarmee gelijk af hoe vaak zo’n anomalie in de data voorkomt. Want continue op valse alarmen acteren lijkt me ook onwerkbaar.
Spoorstroomlopen zijn ook afhankelijk van het weer, bij regen krijg je andere waarden. Ook dat moet je dan meenemen.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, als je constant valse alarmen krijgt luister je er op een gegeven moment niet meer naar. Om zulke situaties te voorkomen kun je werken met gemiddeldes: als je weet wat de waarde is voor vrij spoor (2V) en wat de waarde bij spoorbezetting (<0,78V), dan moet je gaan kijken wat voor waardes je kunt verwachten in rust.
Als dat bijvoorbeeld schommelt tussen 1,95V en 2,05V dan heeft het geen zin om een alert te zetten op 1,96V. En als je soms een daling ziet naar 1,8V die een halve seconde later weer stijgt naar 2,0V dan wil je daar ook geen melding op krijgen.
Maar als je een significante daling ziet en die bijvoorbeeld gedurende 30 seconden blijft bestaan, dan kan het wel een teken zijn dat er iets niet goed zit en dat er iemand moet gaan kijken.
Ja, tenzij je overal een tent overheen zet.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn we annoos 2026 gewoon afhankelijk van de grillen der natuur?
Nostalgiequote:Op vrijdag 10 april 2026 07:37 schreef derLudolf het volgende:
https://www.facebook.com/share/v/18QRVdZJEu/
Wie denk dat na het afschaffen van de koerswagens richting Dagebüll afgelopen is met de energiewagen+rijtuig getrokken door een 612 heeft het mis.
Op drukke dagen zal een extra RDC couchetterijtuigen mee worden gevoerd, zoals afgelopen paasweekend.
Ach ja, Narvik. Ondanks twee pogingen nooit per trein mogen bereiken. Nou durf ik niet zo goed meerquote:Op zondag 12 april 2026 20:51 schreef James1988 het volgende:
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.
In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:
• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35
Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
quote:Op maandag 13 april 2026 17:56 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html
Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!
In beter Arctisch spoornieuws: Vanaf deze zomer gaan er reizigerstreinen rijden tussen Tornio en Haparanda, waarmee je dus helemaal om de Botnische Golf kunt treinen https://yle.fi/a/74-20220038quote:Op zondag 12 april 2026 20:51 schreef James1988 het volgende:
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.
In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:
• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35
Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
Dat gaat met SLT wat minder makkelijk dan met een VIRM helaas. Ik weet overigens niet waarom het stel niet gewoon aan een ander stel gekoppeld is en terug onder de draad getrokken is. Dat moet niet al te lastig zijn op deze locatie.quote:Op maandag 13 april 2026 17:56 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html
Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!
duurde waarschijnlijk te lang / niks in de buurt?quote:Op maandag 13 april 2026 19:27 schreef MTL het volgende:
[..]
Dat gaat met SLT wat minder makkelijk dan met een VIRM helaas. Ik weet overigens niet waarom het stel niet gewoon aan een ander stel gekoppeld is en terug onder de draad getrokken is. Dat moet niet al te lastig zijn op deze locatie.
Hey heb jij nog een leuk treinverslagtopic wat ik nog niet gelezen heb? Heb er een paar gelezen, geen idee welke want vergeten, maar vind ze altijd vermakelijk om te lezen als ik ze tegen kom.quote:Op maandag 13 april 2026 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
duurde waarschijnlijk te lang / niks in de buurt?
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159quote:Op maandag 13 april 2026 19:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey heb jij nog een leuk treinverslagtopic wat ik nog niet gelezen heb? Heb er een paar gelezen, geen idee welke want vergeten, maar vind ze altijd vermakelijk om te lezen als ik ze tegen kom.
Dus doe eens een paar linkjes als je toch bezig bent
Ow ok. Nee want ik zeg je naam als laatste reageerder dus dacht vraag het ff. Dus ik klikte meteen naar je reactie. Heb verder het topic niet gelezen.quote:
Zie bovenquote:Op maandag 13 april 2026 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ok. Nee want ik zeg je naam als laatste reageerder dus dacht vraag het ff. Dus ik klikte meteen naar je reactie. Heb verder het topic niet gelezen.
Dan kan ik me ook de moeite besparen verder. Thanks!
Godverdomme een paar vroeg ik; geen 20!!quote:Op maandag 13 april 2026 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159
PTA TT NYR 2012 Ruhrgebiet Travelsnack 161
PTA TT NYR 2013 België Travelsnack 163
PTA TT NYR 2014 Bremen Travelsnack 165
PTA TT NYR 2015 Luxemburg, eerste tweedaagse Travelsnack 167
PTA TT NYR 2016 Sauerland Travelsnack 168
PTA TT NYR 2017 Bodensee, 2 dagen Travelsnack 51
PTA TT NYR 2018 Polen, eerste driedaagse Travelsnack 64
PTA TT NYR 2019 Schotland en Londen, eerste keer vliegen Travelsnack 84
PTA TT NYR 2020 Zwitserland, eerste keer vier dagen Travelsnack 103
PTA TT NYR 2021 Nederland, 1 dag (corona) Travelsnack 124
PTA TT NYR 2022 Denemarken, 4 dagen Travelsnack 127
PTA TT NYR 2023 Tirol, 4 dagen Travelsnack 140
PTA TT NYR 2024 Frankrijk, 4 dagen Travelsnack 151
PTA TT NYR 2025 Tsjechië, 4 dagen Travelsnack 174
Nouja, misschien komt hij toch nog terug. De meestal goed ingevoerde Rian van der Borgt schreef bij onze zuiderburen:quote:Op maandag 13 april 2026 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach ja, Narvik. Ondanks twee pogingen nooit per trein mogen bereiken. Nou durf ik niet zo goed meer
quote:Het is de bedoeling dat de rechtstreekse trein Stockholm-Narvik in december terugkomt. Trafikverket onderhandelt momenteel. Als ik het goed onthouden heb, is de aanbesteding van de treindienst gestopt omdat de aanbiedingen te hoog lagen
Groetjes uit Gmunden am Traunseequote:Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.
Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.quote:
Moete hun wetequote:Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.
En supervet verslag!!
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.
Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
De fiets verandert dat sowieso, maar ik denk dat er een groep met mensen is die je uit de auto en uit duur taxivervoer kan trekken als je bepaalde tramverbindingen kan aanbieden. Gelijkvloerse rolstoelinstap en ervoor zorgen dat het ding bij het lokale ziekenhuis komt en het kan denk ik al snel uit.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.
Daar ben ik vorig jaar geweest. En het lijntje van Lambach naar Vorchdorf heb ik ook meegepaktquote:Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.
En supervet verslag!!
Weet ik veel. Als ik hem zie is hij 2 uur te laat dus niet zo langquote:Op woensdag 15 april 2026 22:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
@:Dr_Flash, hoe lang staat die ES stil in Deventer?
In de weekenden is de intercity naar Maastricht de doorgaande verbinding vanuit Amsterdam en Utrecht. In aanvulling daarop rijdt er in Limburg in het andere kwartier ook een intercity tussen Eindhoven en Heerlen. Die is inderdaad wat rustiger.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef cinderloom het volgende:
Iemand bekend in de intercity die aar het zuiden des lands rijdt?
Ik moet binnenkort op een zaterdag naar Sittard.
Zie dat je dan de IC kan nemen met eindbstemming Maastricht of Heerlen.
Als ik op NS planner naar de poppetjes kijk zit die trein naar Heerlen een stuk minder vol zit.
Zou handig zijn want ik wil wat administratie doen tijdens de rit.
Klopt dat?
Enerzijds logisch, Maastricht is natuurlijk een veel grotere stad dan Heerlen (zover ik weet dan, oef haha).
Ligt er een beetje aan waar je begint. De een komt vanuit Amsterdam, de ander begint in Eindhoven.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef cinderloom het volgende:
Iemand bekend in de intercity die aar het zuiden des lands rijdt?
Ik moet binnenkort op een zaterdag naar Sittard.
Zie dat je dan de IC kan nemen met eindbstemming Maastricht of Heerlen.
Als ik op NS planner naar de poppetjes kijk zit die trein naar Heerlen een stuk minder vol zit.
Zou handig zijn want ik wil wat administratie doen tijdens de rit.
Klopt dat?
Enerzijds logisch, Maastricht is natuurlijk een veel grotere stad dan Heerlen (zover ik weet dan, oef haha).
Ik kan inderdaad overstappen in Eindhoven. Maar volgens mij is dat niet het beginpunt van deze trein? Maar is dat Enkhuizen?quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:52 schreef marcb1974 het volgende:
Moet je in Eindhoven overstappen is de kans op een rustige trein groter bij die naar Heerlen.
Doordeweeks wel, in het weekend niet. Op zaterdag rijdt naar Zuid-Limburg:quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:58 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik kan inderdaad overstappen in Eindhoven. Maar volgens mij is dat niet het beginpunt van deze trein? Maar is dat Enkhuizen?
Dankjewel voor je reactie.quote:Op woensdag 22 april 2026 09:42 schreef Ireyon het volgende:
De IC Eindhoven - Heerlen is altijd uitgestorven, dat dan weer wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |