abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 07:37:31 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220545361
https://www.facebook.com/share/v/18QRVdZJEu/

Wie denk dat na het afschaffen van de koerswagens richting Dagebüll afgelopen is met de energiewagen+rijtuig getrokken door een 612 heeft het mis.

Op drukke dagen zal een extra RDC couchetterijtuigen mee worden gevoerd, zoals afgelopen paasweekend.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220545403
Flinke werkzaamheden daar in zuiden des lands:
https://www.l1nieuws.nl/n(...)ittard-en-maastricht
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 april 2026 @ 20:39:48 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220550958
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 07:37 schreef derLudolf het volgende:
https://www.facebook.com/share/v/18QRVdZJEu/

Wie denk dat na het afschaffen van de koerswagens richting Dagebüll afgelopen is met de energiewagen+rijtuig getrokken door een 612 heeft het mis.

Op drukke dagen zal een extra RDC couchetterijtuigen mee worden gevoerd, zoals afgelopen paasweekend.
Nostalgie O+
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 12 april 2026 @ 20:51:23 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220568453
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.

In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:

• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35

Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
pi_220574747
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html

Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!
  maandag 13 april 2026 @ 18:58:08 #262
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575136
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 20:51 schreef James1988 het volgende:
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.

In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:

• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35

Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
Ach ja, Narvik. Ondanks twee pogingen nooit per trein mogen bereiken. Nou durf ik niet zo goed meer :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575230
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:56 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html

Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!


niemand die het nog wilt geloven op kantoor.
zes man is voldoende om een VIRM in beweging te krijgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 13 april 2026 @ 19:11:47 #264
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575245
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 20:51 schreef James1988 het volgende:
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.

In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:

• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35

Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
In beter Arctisch spoornieuws: Vanaf deze zomer gaan er reizigerstreinen rijden tussen Tornio en Haparanda, waarmee je dus helemaal om de Botnische Golf kunt treinen https://yle.fi/a/74-20220038

Wel nog steeds overstappen in Haparanda vanwege verschillende spoorbreedtes. Geen VGA zoals in Spanje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575353
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:56 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html

Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!
Dat gaat met SLT wat minder makkelijk dan met een VIRM helaas. Ik weet overigens niet waarom het stel niet gewoon aan een ander stel gekoppeld is en terug onder de draad getrokken is. Dat moet niet al te lastig zijn op deze locatie.
pi_220575361
In de SNG Sprinter van CAF was het deze avondspits erg druk van Haarlem naar Alkmaar. Een reiziger leunde tegen een paneel en er volgde meerdere harde piepen. De man leunde blijkbaar per ongeluk tegen de noodknop. Even later was de machinist te horen die via een speaker bij de noodknop vroeg wat er aan de hand was.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 13 april 2026 @ 19:28:34 #267
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575363
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 19:27 schreef MTL het volgende:

[..]
Dat gaat met SLT wat minder makkelijk dan met een VIRM helaas. Ik weet overigens niet waarom het stel niet gewoon aan een ander stel gekoppeld is en terug onder de draad getrokken is. Dat moet niet al te lastig zijn op deze locatie.
duurde waarschijnlijk te lang / niks in de buurt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575434
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
duurde waarschijnlijk te lang / niks in de buurt?
Hey heb jij nog een leuk treinverslagtopic wat ik nog niet gelezen heb? Heb er een paar gelezen, geen idee welke want vergeten, maar vind ze altijd vermakelijk om te lezen als ik ze tegen kom. :Y

Dus doe eens een paar linkjes als je toch bezig bent :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220575437
Of is dat dit topic?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 13 april 2026 @ 19:38:08 #270
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575476
quote:
11s.gif Op maandag 13 april 2026 19:34 schreef vosss het volgende:
Of is dat dit topic?
Nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 april 2026 @ 19:39:53 #271
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575496
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 19:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Hey heb jij nog een leuk treinverslagtopic wat ik nog niet gelezen heb? Heb er een paar gelezen, geen idee welke want vergeten, maar vind ze altijd vermakelijk om te lezen als ik ze tegen kom. :Y

Dus doe eens een paar linkjes als je toch bezig bent :)
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159
PTA TT NYR 2012 Ruhrgebiet Travelsnack 161
PTA TT NYR 2013 België Travelsnack 163
PTA TT NYR 2014 Bremen Travelsnack 165
PTA TT NYR 2015 Luxemburg, eerste tweedaagse Travelsnack 167
PTA TT NYR 2016 Sauerland Travelsnack 168
PTA TT NYR 2017 Bodensee, 2 dagen Travelsnack 51
PTA TT NYR 2018 Polen, eerste driedaagse Travelsnack 64
PTA TT NYR 2019 Schotland en Londen, eerste keer vliegen Travelsnack 84
PTA TT NYR 2020 Zwitserland, eerste keer vier dagen Travelsnack 103
PTA TT NYR 2021 Nederland, 1 dag (corona) Travelsnack 124
PTA TT NYR 2022 Denemarken, 4 dagen Travelsnack 127
PTA TT NYR 2023 Tirol, 4 dagen Travelsnack 140
PTA TT NYR 2024 Frankrijk, 4 dagen Travelsnack 151
PTA TT NYR 2025 Tsjechië, 4 dagen Travelsnack 174
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575501
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2026 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee
Ow ok. Nee want ik zeg je naam als laatste reageerder dus dacht vraag het ff. Dus ik klikte meteen naar je reactie. Heb verder het topic niet gelezen.

Dan kan ik me ook de moeite besparen verder. Thanks! :s)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 13 april 2026 @ 19:40:34 #273
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575508
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2026 19:40 schreef vosss het volgende:

[..]
Ow ok. Nee want ik zeg je naam als laatste reageerder dus dacht vraag het ff. Dus ik klikte meteen naar je reactie. Heb verder het topic niet gelezen.

Dan kan ik me ook de moeite besparen verder. Thanks! :s)
Zie boven :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575512
quote:
84s.gif Op maandag 13 april 2026 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159
PTA TT NYR 2012 Ruhrgebiet Travelsnack 161
PTA TT NYR 2013 België Travelsnack 163
PTA TT NYR 2014 Bremen Travelsnack 165
PTA TT NYR 2015 Luxemburg, eerste tweedaagse Travelsnack 167
PTA TT NYR 2016 Sauerland Travelsnack 168
PTA TT NYR 2017 Bodensee, 2 dagen Travelsnack 51
PTA TT NYR 2018 Polen, eerste driedaagse Travelsnack 64
PTA TT NYR 2019 Schotland en Londen, eerste keer vliegen Travelsnack 84
PTA TT NYR 2020 Zwitserland, eerste keer vier dagen Travelsnack 103
PTA TT NYR 2021 Nederland, 1 dag (corona) Travelsnack 124
PTA TT NYR 2022 Denemarken, 4 dagen Travelsnack 127
PTA TT NYR 2023 Tirol, 4 dagen Travelsnack 140
PTA TT NYR 2024 Frankrijk, 4 dagen Travelsnack 151
PTA TT NYR 2025 Tsjechië, 4 dagen Travelsnack 174
Godverdomme een paar vroeg ik; geen 20!! :(

Dankje! :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 13 april 2026 @ 19:41:49 #275
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575527
Zijn er lang geen 20 :{w Pas 15 :P *O* Enjoy ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 april 2026 @ 20:07:58 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220575836
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2026 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ach ja, Narvik. Ondanks twee pogingen nooit per trein mogen bereiken. Nou durf ik niet zo goed meer :N
Nouja, misschien komt hij toch nog terug. De meestal goed ingevoerde Rian van der Borgt schreef bij onze zuiderburen:
quote:
Het is de bedoeling dat de rechtstreekse trein Stockholm-Narvik in december terugkomt. Trafikverket onderhandelt momenteel. Als ik het goed onthouden heb, is de aanbesteding van de treindienst gestopt omdat de aanbiedingen te hoog lagen
pi_220579926
Dat stond ook in een Railways Europe geloof ik? Zal straks ff kijken of ik 'm nog niet in het blauwe archief heb gegooid.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220587969
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.

Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 april 2026 @ 19:09:27 #279
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220588111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.

Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
Groetjes uit Gmunden am Traunsee :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220588199
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Groetjes uit Gmunden am Traunsee :W
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.

En supervet verslag!!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 april 2026 @ 20:04:15 #281
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220588558
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.

En supervet verslag!!
Moete hun wete :P Vorchdorf Eggenberg ook geweest dus *O*

Je zou het niet zeggen maar dit was een vakantie van ongeveer 36 uur. Misschien 37
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220588615
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.

Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.
pi_220588720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:09 schreef b2py het volgende:

[..]
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.
De fiets verandert dat sowieso, maar ik denk dat er een groep met mensen is die je uit de auto en uit duur taxivervoer kan trekken als je bepaalde tramverbindingen kan aanbieden. Gelijkvloerse rolstoelinstap en ervoor zorgen dat het ding bij het lokale ziekenhuis komt en het kan denk ik al snel uit.

In Zwolle naderen we 140K inwoners. Ik denk dat er ook daar best potentieel zit. We krijgen er hier een woonwijk bij aan het spoor naar Kampen; ik ben nog steeds voor het idee van die lijn ombouwen naar elektrische tram. Desnoods een rondje via Hasselt en de Hessenpoort, Berkum, Isala weer naar het station.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 april 2026 @ 21:25:18 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220589158
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.

En supervet verslag!!
Daar ben ik vorig jaar geweest. En het lijntje van Lambach naar Vorchdorf heb ik ook meegepakt :D
pi_220589628
Ik zat voor de grap te kijken of je nu nog tickets zou kunnen kopen voor de European Sleeper die straks naar Praag gaat om vijf voor middernacht, en dat kan inderdaad! Maar alleen als je een vrouw bent :D Ik vind dat wel gaaf trouwens dat ze exclusief-voor-vrouwen-cabines hebben. En dan kan je nog voor 39,95.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 22:21:09 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220589654
Even scheren en een jurkje aan en gaan met die banaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220589695
Technisch gezien zou ik het kunnen halen als ik nu op de fiets spring. Maar ik gok dat je een V/F op je ID moet hebben staan en dat hek nie ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 april 2026 @ 22:28:55 #288
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220589716
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')