Nostalgiequote:Op vrijdag 10 april 2026 07:37 schreef derLudolf het volgende:
https://www.facebook.com/share/v/18QRVdZJEu/
Wie denk dat na het afschaffen van de koerswagens richting Dagebüll afgelopen is met de energiewagen+rijtuig getrokken door een 612 heeft het mis.
Op drukke dagen zal een extra RDC couchetterijtuigen mee worden gevoerd, zoals afgelopen paasweekend.
Ach ja, Narvik. Ondanks twee pogingen nooit per trein mogen bereiken. Nou durf ik niet zo goed meerquote:Op zondag 12 april 2026 20:51 schreef James1988 het volgende:
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.
In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:
• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35
Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
quote:Op maandag 13 april 2026 17:56 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html
Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!
In beter Arctisch spoornieuws: Vanaf deze zomer gaan er reizigerstreinen rijden tussen Tornio en Haparanda, waarmee je dus helemaal om de Botnische Golf kunt treinen https://yle.fi/a/74-20220038quote:Op zondag 12 april 2026 20:51 schreef James1988 het volgende:
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.
In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:
• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35
Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
Dat gaat met SLT wat minder makkelijk dan met een VIRM helaas. Ik weet overigens niet waarom het stel niet gewoon aan een ander stel gekoppeld is en terug onder de draad getrokken is. Dat moet niet al te lastig zijn op deze locatie.quote:Op maandag 13 april 2026 17:56 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html
Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!
duurde waarschijnlijk te lang / niks in de buurt?quote:Op maandag 13 april 2026 19:27 schreef MTL het volgende:
[..]
Dat gaat met SLT wat minder makkelijk dan met een VIRM helaas. Ik weet overigens niet waarom het stel niet gewoon aan een ander stel gekoppeld is en terug onder de draad getrokken is. Dat moet niet al te lastig zijn op deze locatie.
Hey heb jij nog een leuk treinverslagtopic wat ik nog niet gelezen heb? Heb er een paar gelezen, geen idee welke want vergeten, maar vind ze altijd vermakelijk om te lezen als ik ze tegen kom.quote:Op maandag 13 april 2026 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
duurde waarschijnlijk te lang / niks in de buurt?
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159quote:Op maandag 13 april 2026 19:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey heb jij nog een leuk treinverslagtopic wat ik nog niet gelezen heb? Heb er een paar gelezen, geen idee welke want vergeten, maar vind ze altijd vermakelijk om te lezen als ik ze tegen kom.
Dus doe eens een paar linkjes als je toch bezig bent
Ow ok. Nee want ik zeg je naam als laatste reageerder dus dacht vraag het ff. Dus ik klikte meteen naar je reactie. Heb verder het topic niet gelezen.quote:
Zie bovenquote:Op maandag 13 april 2026 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ok. Nee want ik zeg je naam als laatste reageerder dus dacht vraag het ff. Dus ik klikte meteen naar je reactie. Heb verder het topic niet gelezen.
Dan kan ik me ook de moeite besparen verder. Thanks!
Godverdomme een paar vroeg ik; geen 20!!quote:Op maandag 13 april 2026 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159
PTA TT NYR 2012 Ruhrgebiet Travelsnack 161
PTA TT NYR 2013 België Travelsnack 163
PTA TT NYR 2014 Bremen Travelsnack 165
PTA TT NYR 2015 Luxemburg, eerste tweedaagse Travelsnack 167
PTA TT NYR 2016 Sauerland Travelsnack 168
PTA TT NYR 2017 Bodensee, 2 dagen Travelsnack 51
PTA TT NYR 2018 Polen, eerste driedaagse Travelsnack 64
PTA TT NYR 2019 Schotland en Londen, eerste keer vliegen Travelsnack 84
PTA TT NYR 2020 Zwitserland, eerste keer vier dagen Travelsnack 103
PTA TT NYR 2021 Nederland, 1 dag (corona) Travelsnack 124
PTA TT NYR 2022 Denemarken, 4 dagen Travelsnack 127
PTA TT NYR 2023 Tirol, 4 dagen Travelsnack 140
PTA TT NYR 2024 Frankrijk, 4 dagen Travelsnack 151
PTA TT NYR 2025 Tsjechië, 4 dagen Travelsnack 174
Nouja, misschien komt hij toch nog terug. De meestal goed ingevoerde Rian van der Borgt schreef bij onze zuiderburen:quote:Op maandag 13 april 2026 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach ja, Narvik. Ondanks twee pogingen nooit per trein mogen bereiken. Nou durf ik niet zo goed meer
quote:Het is de bedoeling dat de rechtstreekse trein Stockholm-Narvik in december terugkomt. Trafikverket onderhandelt momenteel. Als ik het goed onthouden heb, is de aanbesteding van de treindienst gestopt omdat de aanbiedingen te hoog lagen
Groetjes uit Gmunden am Traunseequote:Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.
Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.quote:
Moete hun wetequote:Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.
En supervet verslag!!
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.
Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
De fiets verandert dat sowieso, maar ik denk dat er een groep met mensen is die je uit de auto en uit duur taxivervoer kan trekken als je bepaalde tramverbindingen kan aanbieden. Gelijkvloerse rolstoelinstap en ervoor zorgen dat het ding bij het lokale ziekenhuis komt en het kan denk ik al snel uit.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.
Daar ben ik vorig jaar geweest. En het lijntje van Lambach naar Vorchdorf heb ik ook meegepaktquote:Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.
En supervet verslag!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |