Bij de bloedige opstanden in heel Iran van enkele weken terug was toch goed te zien dat echt meer dan een enkeling riep om die zoon van de sjah. Met borden met foto's van hem en al.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja want er zijn natuurlijk vele objectief verfieerbare opiniepeiling in iran geweest daarom weten we dat fiks wat iranaiers achter de volgende despoot staan.
En waarom niet eigenlijk?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De vraag of het Iraanse volk dit wil is niet de juiste, want dan ben je al een paar stappen te ver. Het uitgangspunt zou moeten zijn dat je geen oorlog (of regime change) voert tegen een land dat zelf geen oorlog is begonnen. Daar aan voorbij gaan is al een no-go, hoe kwaadaardig het regime ook is en hoe graag het volk het ook wil.
Daarnaast is het ook gewoon leugenachtig om te doen alsof dit wordt gedaan voor het Iraanse volk. Dit wordt gedaan voor de belangen van Israël en de VS. Wat Israël en de VS betreft wordt het volk net zo lief onderworpen aan een ander kwaadaardig regime, alleen dan eentje waar ze wel macht en controle over hebben.
Dat was Kong fury!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Was dat niet zo'n film met David hasselhof?
starmer is dan ook een cuck voor islamisme in alle vormen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:53 schreef Momo het volgende:
[ x ]
VK niet betrokken, is echt een VS-Israel ding
"Als NAVO-lid steunen wij de Verenigde Staten in deze operatie om het terroristische regime omver te werpen vanwege nucleaire dreiging en daarnaast het Iraanse volk hun vrijheid te geven. Wij hopen in elk geval op zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers."quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, het is niet zijn / onze oorlog. Wat zou jij zeggen?
Ehh ja, maar nu wordt je door de Geo-politiek in de pan gehakt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Uuh, geef ze eens ongelijk. Oorlog voeren is sowieso debiel.
Wij? Volgens mij is het heel rustig hier.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ehh ja, maar nu wordt je door de Geo-politiek in de pan gehakt.
Waarom zouden we in godsnaam? De redenen kunnen goed zijn maar als je diplomatisch niet wil en er ook geen vervolg zal zijn, laten wij ons even lekker afzijdig houden aub.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
"Als NAVO-lid steunen wij de Verenigde Staten in deze operatie om het terroristische regime omver te werpen vanwege nucleaire dreiging en daarnaast het Iraanse volk hun vrijheid te geven. Wij hopen in elk geval op zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers."
Zoiets zou naar mijn mening al een stuk beter zijn.
Waarom krijg jij überhaupt verkeersboetes? Dat zegt mij al weer genoeg.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oh wat fijn, dus daarom waren onze benzineprijzen zo laag! Ja, daar offer ik graag het leger voor op. Ze hebben ook onze verkeersboetes kunstmatig laag gehouden, wist je dat?
En waarom zou hij dat steunen? Of überhaupt nu een kant kiezen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
"Als NAVO-lid steunen wij de Verenigde Staten in deze operatie om het terroristische regime omver te werpen vanwege nucleaire dreiging en daarnaast het Iraanse volk hun vrijheid te geven. Wij hopen in elk geval op zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers."
De laatste is alweer erg lang geleden, maar ik krijg weleens iets mee van het nieuws. Fijn dat jij zo goed geïnformeerd bent!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waarom krijg jij überhaupt verkeersboetes? Dat zegt mij al weer genoeg.
Er gebeurt momenteel ook niet veel, Geen grote lucht operaties of verdere bombardementen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
Nog erg weinig bekend om een beetje een volledig beeld te krijgen.
Behalve dan via zijn proxy's waardoor in de hele regio miljoenen slachtoffers zijn gemaakt, maar ach, peanuts.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De vraag of het Iraanse volk dit wil is niet de juiste, want dan ben je al een paar stappen te ver. Het uitgangspunt zou moeten zijn dat je geen oorlog (of regime change) voert tegen een land dat zelf geen oorlog is begonnen. Daar aan voorbij gaan is al een no-go, hoe kwaadaardig het regime ook is en hoe graag het volk het ook wil.
Daarnaast is het ook gewoon leugenachtig om te doen alsof dit wordt gedaan voor het Iraanse volk. Dit wordt gedaan voor de belangen van Israël en de VS. Wat Israël en de VS betreft wordt het volk net zo lief onderworpen aan een ander kwaadaardig regime, alleen dan eentje waar ze wel macht en controle over hebben.
Nee, maar het beschadigt het wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:58 schreef Montov het volgende:
Beschadigd dit nu het aanzien van de FIFA Peace Prize?
Inderdaad. Omdat de Oekraïners voor ons aan het front staan en de stroopsmeerderij van Rutte er voor zorgt dat we nog enigszins een nucleaire afschrikking hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wij? Volgens mij is het heel rustig hier.
Als NAVO lid en onderdeel van een internationale gemeenschap met regels omtrent militaire acties tegen soevereine staten, zouden we deze aanval op Iran zelfs zwaar moeten veroordelen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vraag me af of het niet vooral meer sensatie is dan daadwerkelijke strategische doelstellingen die behaald proberen te worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Er gebeurt momenteel ook niet veel, Geen grote lucht operaties of verdere bombardementen.
Ik vermoed dat ISrael en de VS hun eerste strike hebben uitgevoerd en Afwachten wat Iran terug doet, een voordeel hiervan is dat ze waarschijnlijk kunnen zien van waar uit raketten worden afgevuurd zodat ze een nieuw doelwit hebben.
Ik had eigenijk verwacht dat men het luchtruim zou gaan kiezen om het luchtruim veilig te stellen.
Beide kampen hebben het een en ander afgevuurd maar de afgelopen 2 uur is er weinig anders gebeurd dan dat de Rakketten ISrael hebben bereikt en andere doelwitten in het midden oosten.
Ik begrijp dat je altijd het Israëlische regime steunt in alles wat ze doen en laten, maar het is en blijft een kutregime. Net als het MAGA regime in de VS en het verschrikkelijke regime in Iran. Niets valse frame, gewoon gebaseerd op bij mij bekende feiten. Dat jij er een vergelijkingsspelletje van maakt moet je zelf weten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een valse frame dit zeg. Alsof deze regeringen met elkaar te vergelijken zijn. En het regime in Iran heeft slechts de steun van een minderheid. Dat is dus niet 'tot op het bot verdeeld', maar slechts een kleine groep die de leiders nog steunen.
Nee maar in de wandelgangen heb ik wel gehoord dat er gemor is binnen trump zijn opgerichte raad van de vrede.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Heeft de VN deze aanval op een soevereine staat al veroordeeld?
Die Starmer komt misschien nog het liefst in actie om Iran te steunen om zijn Pakistani rustig te houden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:53 schreef Momo het volgende:
[ x ]
VK niet betrokken, is echt een VS-Israel ding
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Waarom zouden we in godsnaam? De redenen kunnen goed zijn maar als je diplomatisch niet wil en er ook geen vervolg zal zijn, laten wij ons even lekker afzijdig houden aub.
Omdat Iran een door en door verrot regime heeft misschien? Ze zijn gevaarlijk voor de hele wereld met hun nucleaire ontwikkelingen en dat moet gestopt worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En waarom zou hij dat steunen? Of überhaupt nu een kant kiezen?
Als eerste goed te zien op camera 1, daarna 6 en 5. Kort erna hoor je een luchtalarm. Terugspoelen naar 8:10 op het tijdstip linksonderin:quote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:36 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Het is begonnen. Israël valt als eerste aan. Breaking news van CNN.
Echt zo'n plichtmatige en nietszeggende bedoening. Ga maar zorgen dat dit land niet meer zo'n circus is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:04 schreef Mubassie het volgende:
In ieder geval doet Jetten de oproep om verdere escalatie te voorkomen.![]()
Er is een aanval gaande op een regime dat een volk inderdrukt en alle kritiek letterlijk vermassamoord.quote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:
Misschien dat ze grote kanonnen weer inzetten
Bekijk deze YouTube-video
Zo is het dus niet gegaan. Oktober 2020 was dit artikel en de val van Kabul was in augustus 2021.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hilarisch meteen in een BDS schieten en objectief verfierbare leugens roepen.![]()
Terwijl ome trump dit zelf gezegd heeft op 8 oct 2020.
WASHINGTON — The U.S. military was blindsided Thursday by President Donald Trump’s assertion that all U.S. troops will be out of Afghanistan by the end of the year
Dat je dat niet snapt spreekt boekdelen en verklaart waarom je steeds achter de foute partijen staat. Het is een basisbeginsel dat je elkaars autonomie respecteert en dat conflicten met dialoog worden aangegaan. Dat er een escalatieladder is en dat oorlog de laatste is.quote:
Maar denk je oprecht dat een paar aistrikes voldoende zullen zijn om het regime omver te werpen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[..]
Omdat Iran een door en door verrot regime heeft misschien? Ze zijn gevaarlijk voor de hele wereld met hun nucleaire ontwikkelingen en dat moet gestopt worden.
Ik heb een schijthekel aan Trump, maar ik vind deze actie om het regime omver te werpen en de bevolking hun vrijheden terug te geven van voor het Ayatollah-tijdperk goed.
Het vorige kabinet is al weg hoor.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ga maar zorgen dat dit land niet meer zo'n circus is.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:04 schreef Mubassie het volgende:
In ieder geval doet Jetten de oproep om verdere escalatie te voorkomen.![]()
Lijkt mij ook niet nee. Iran heeft te weinig vriendjes.quote:
De VS is toch geen nucleaire dreiging voor de westerse samenleving?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Natuurlijk is dat regime daar vreselijk. Maar dat is het in de VS ook. Moeten wij die dan maar aanvallen op eigen houtje?
Eerst dan maar eens kijken of dit regime in iran met alleen wat bommen gooien wel omver gaat vallen. Dit trek ik namelijk sterk in twijfel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb een schijthekel aan Trump, maar ik vind deze actie om het regime omver te werpen en de bevolking hun vrijheden terug te geven van voor het Ayatollah-tijdperk goed.
Iedereen in die regio speelt het proxy-spel. Dat erbij halen is een drogreden. Het is geen geldige reden om over te gaan op directe oorlog.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Behalve dan via zijn proxy's waardoor in de hele regio miljoenen slachtoffers zijn gemaakt, maar ach, peanuts.
Welk tijdperk ervoor? De Shah was een dictatuur met een beruchte geheime dienst. Of bedoel je de periode daarvoor? Toen de democratisch gekozen premier Mossadegh......werd afgezet door Operation Ajax (Brits-Amerikaans)?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef Saekerhett het volgende:
Omdat Iran een door en door verrot regime heeft misschien? Ze zijn gevaarlijk voor de hele wereld met hun nucleaire ontwikkelingen en dat moet gestopt worden.
Ik las ook ergens dat men Khamenei uit wou schakelen maar dat dit mislukt was.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar denk je oprecht dat een paar aistrikes voldoende zullen zijn om het regime omver te werpen?
Denk niet dat hij nu een hattrick scoort. Misschien Xi nog ontvoeren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:58 schreef Montov het volgende:
Ik had dit niet verwacht van het land met het Department of War.
Klinkt als een dikke scheetquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:
Waren ze een paar maanden geleden niet hardop aan het dagdromen over de anexatie van Groenland?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
De VS is toch geen nucleaire dreiging voor de westerse samenleving?
Dit is natuurlijk geen onderbouwing van de vergelijking. Zowel de Israëlische als de Amerikaanse regering zijn gewoon democratisch verkozen en onderdrukken niet hun eigen bevolking al decennia met honderduizenden doden tot gevolg.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je altijd het Israëlische regime steunt in alles wat ze doen en laten, maar het is en blijft een kutregime. Net als het MAGA regime in de VS en het verschrikkelijke regime in Iran. Niets valse frame, gewoon gebaseerd op bij mij bekende feiten. Dat jij er een vergelijkingsspelletje van maakt moet je zelf weten.
Verder is ontevreden zijn over het bewind niet hetzelfde als het eens zijn over de toekomst van het land. Dus je aangehaalde artikel is volstrekt nietszeggend. Het zegt alleen: in Iran vindt de bevolking het regime ook kut. Dat was niet anders in een land als Irak of Libië trouwens.
Dit tijdperk:quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef recidivist het volgende:
[..]
Welk tijdperk ervoor? De Shah was een dictatuur met een beruchte geheime dienst. Of bedoel je de periode daarvoor? Toen de democratisch gekozen premier Mossadegh......werd afgezet door Operation Ajax (Brits-Amerikaans)?
Haha echt zo. Oude mannetjes die de levens van jonge mannen opofferen voor hun eigen gewin.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Denk niet dat hij nu een hattrick scoort. Misschien Xi nog ontvoeren.
Nu op de nos trouwens een soort vakantietv met live beelden van steden waar aanvallen op verwacht worden.
Absurde tijd leven we.
Was bij de laatste golfoorlog toch ook in 2002? Ik kan mij nog herinneren dat ik naar de tv zat te kijken met livebeelden elke dag vlak voor ik naar school gingquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nu op de nos trouwens een soort vakantietv met live beelden van steden waar aanvallen op verwacht worden.
Absurde tijd leven we.
De VS doet dit met Israël op eigen iniatief zover ik zie? Dus ja, waarom zouden we.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Denk niet dat hij nu een hattrick scoort. Misschien Xi nog ontvoeren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:58 schreef Montov het volgende:
Ik had dit niet verwacht van het land met het Department of War.
Hoezo dat niet?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Iedereen in die regio speelt het proxy-spel. Dat erbij halen is een drogreden. Het is geen geldige reden om over te gaan op directe oorlog.
Klopt maar waarom zouden ze een bom op groenland willen gooienquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waren ze een paar maanden geleden niet hardop aan het dagdromen over de anexatie van Groenland?
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Iedereen in die regio speelt het proxy-spel. Dat erbij halen is een drogreden. Het is geen geldige reden om over te gaan op directe oorlog.
Liever Kim Jong Un!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Denk niet dat hij nu een hattrick scoort. Misschien Xi nog ontvoeren.
Absurde tijd leven we.
[..]
Hoezo dat niet?
jij schreef dat trump zei dat het de terugtrekking uit afghanistan met beleid moest gebeuren wat dus totaal een leugen was blijkend uit het verfieerbare nieuwsbericht. De rest van je betoog is hierna afleiding om maar je opzichtige leugen niet te hoeven erkennen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:07 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zo is het dus niet gegaan. Oktober 2020 was dit artikel en de val van Kabul was in augustus 2021.
Met atoombommen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waren ze een paar maanden geleden niet hardop aan het dagdromen over de anexatie van Groenland?
Niet roterend door verschillende steden zonder commentaar ook.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Was bij de laatste golfoorlog toch ook in 2002? Ik kan mij nog herinneren dat ik naar de tv zat te kijken met livebeelden elke dag vlak voor ik naar school ging
Toch iets wat je altijd in je achterhoofd houdt, dat de VS ze heeft als het op verdedigen van Groenland aan zou komen.quote:
quote:
Dat ons dat niet boeit omdat wij daar niet wonen snap ik. Alleen juist de Shah zijn dictatorschap waar de geheime dienst door de Amerikanen werd getraind leidde tot de revolutie. Maar goed, je was sowieso niet goed op de hoogte. En zolang ze maar geen hoofddoekjes meer dragen daar is het all goodquote:The dictatorship of Mohammad Reza Pahlavi, the last Shah of Iran, was characterized by systematic human rights abuses, political repression, and the brutal suppression of dissent, primarily carried out by his secret police agency, SAVAK. The regime relied on violence to maintain power, particularly against leftist, nationalist, and Islamist opposition groups.
Key atrocities and characteristics of the Shah's rule include:
SAVAK Repression and Torture: Founded with the help of the CIA and Mossad, SAVAK (Organization of Intelligence and National Security) was notorious for infiltrating all levels of society and using extreme torture methods against political prisoners. Common methods included electric shock, whipping, beating, and burning prisoners with hot irons.
Massacre of Protesters: The regime often responded to protests with live fire, such as the killing of hundreds of demonstrators in the months leading up to the 1979 revolution.
Black Friday (September 8, 1978): The Shah declared martial law in Tehran and ordered troops to open fire on a massive crowd of protesters, resulting in a high number of casualties.
Yazd Crackdown (March 1978): Police killed over 100 protesters following a religious ceremony.
Execution of Political Opponents: The regime executed numerous members of opposition groups, including the People's Mojahedin Organization of Iran (MEK) and the Organization of Iranian People's Fedai Guerrillas. These trials were often held in sham military courts.
Suppression of Free Expression: The Shah severely curtailed media freedom and transitioned Iran into a one-party state in 1975, stating that those who opposed the regime should either go to prison or leave the country.
Forced Modernization and Cultural Suppression: The regime pursued policies of Persianization, suppressing various ethnic and social groups. Reza Shah (the Shah's father) also famously initiated the Kashf-e hijab (forced removal of the hijab) in 1935, which involved police beating women who wore the veil, causing deep resentment.
Corruption: The Pahlavi family and close associates were accused of massive financial corruption, accumulating vast wealth while many in the country lived in poverty.
The intense repression, coupled with economic mismanagement, contributed to the widespread social anger that fueled the 1979 Iranian Revolution, ultimately ending 2,500 years of Persian monarchy.
Huh…natuurlijk de belangen van Israël en USA dezelfde belangen hebben die haatbaarden. Maar die mogen hun belangen behartigen door moord op onschuldige burgers, steunen van terroristen en 50 jaar lang roepen dood aan Amerika en alle joden moeten kapot.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Prima hoor.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
jij schreef dat trump zei dat het de terugtrekking uit afghanistan met beleid moest gebeuren wat dus totaal een leugen was blijkend uit het verfieerbare nieuwsbericht. De rest van je betoog is hierna afleiding om maar je opzichtige leugen niet te hoeven erkennen.
Dat vind ik ook hoor. Maar ik zie niet in waarom Jetten dat op X zou moeten zetten. Gewoon een ter info berichtje 'ik heb het gezien' is in deze voldoendequote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[..]
Give 'em hell boys!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:
Maar die drekrechters nog niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het vorige kabinet is al weg hoor.
Beetje whataboutism dit.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toch iets wat je altijd in je achterhoofd houdt, dat de VS ze heeft als het op verdedigen van Groenland aan zou komen.
2500 man/vrouw personeel tegenover Taliban is niets, dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Prima hoor.
Er waren nog 2500 troepen aanwezig toen Biden aantrad maar uiteraard is het de schuld van Trump.
Biden had zes maanden de tijd om de geleidelijke terugtrekking te coördineren maar we weten allemaal hoe het is afgelopen.
Altijd bruut inderdaad.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:
En de Taliban rukten veel en veel sneller op dan iedereen, inclusief zijzelf, ooit hadden verwacht, omdat het Afghaanse leger zo goed als geen enkele tegenstand bood.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
2500 man/vrouw personeel tegenover Taliban is niets, dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.
Ze hebben veel materieel achter moeten laten omdat er onder Trump teveel personeel is teruggetrokken.
En die 2.500 die er nog waren hadden dan én stand moeten houden én tegelijkertijd een grote operatie moeten uitvoeren om zich met al het materieel terug te trekken. Gekkenwerk.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En de Taliban rukten veel en veel sneller op dan iedereen, inclusief zijzelf, ooit hadden verwacht, omdat het Afghaanse leger zo goed als geen enkele tegenstand bood.
Dat versnelde ook het een ander.
blonde pruik opzet, leavitt modus aan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
2500 man/vrouw personeel tegenover Taliban is niets, dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.
Voorlopig is het bericht van Trump dat hij niet wil dat ze een atoombom bouwen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:24 schreef the-eye het volgende:
Hulde voor de VS en Israel voor het veiliger maken van de wereld en het bevrijden van de Iraniers van hun kwaadaardige regime
Of dat kanon van de Duitsers in WO1 dat van zo ver schoot dat de Fransen dachten dat het uit een Zeppelin kwamquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd bruut inderdaad.
En dit waren nog niet eens de grootste kanonnen uit het slagschepen tijdperk. Yamato en Mushashi hadden die.
Heb de New Jersey gezien in het eggie, wat een impossant apparaat.
Kan niet meer toepassend zijn dan deze zaterdag:quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:11 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Haha echt zo. Oude mannetjes die de levens van jonge mannen opofferen voor hun eigen gewin.
The Paris Gun.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of dat kanon van de Duitsers in WO1 dat van zo ver schoot dat de Fransen dachten dat het uit een Zeppelin kwam
De beste kanonnen zijn die van Grolschquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
The Paris Gun.
Of dat apparaat wat op Sevastopol is gebruikt in wo2, wat een eigen rails had. Of die de Fort Loncin heeft vernietigd in wo1, de Dikke Bertha. Van die laatste kan je het resultaat nog zien.
Ik doelde natuurlijk scheepskanonnen
En de oproep aan de Iraanse bevolking dat na de Amerikaanse en Israëlische acties ze het huidige regime over moeten nemen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voorlopig is het bericht van Trump dat hij niet wil dat ze een atoombom bouwen.
satelietverbindingen zullen wel werkenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:34 schreef Starhopper het volgende:
Hoe komt de NOS eigk aan livebeelden uit Teheran? Internet is toch platgegooid door regime?
Starlink vanuit de ambassade?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:34 schreef Starhopper het volgende:
Hoe komt de NOS eigk aan livebeelden uit Teheran? Internet is toch platgegooid door regime?
Die zullen wellicht wel wat 'lokale journalisten' in dienst hebben genomen. Dat deed men in de Gazastrook ook.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:34 schreef Starhopper het volgende:
Robot Jetten, bedoel je.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat vind ik ook hoor. Maar ik zie niet in waarom Jetten dat op X zou moeten zetten. Gewoon een ter info berichtje 'ik heb het gezien' is in deze voldoende
Die was toch juist afgepaktquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Starlink vanuit de ambassade?
Ze hebben gewoon 10.000 km UTP-kabel op rol meegenomen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:34 schreef Starhopper het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |