Bij de bloedige opstanden in heel Iran van enkele weken terug was toch goed te zien dat echt meer dan een enkeling riep om die zoon van de sjah. Met borden met foto's van hem en al.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja want er zijn natuurlijk vele objectief verfieerbare opiniepeiling in iran geweest daarom weten we dat fiks wat iranaiers achter de volgende despoot staan.
En waarom niet eigenlijk?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De vraag of het Iraanse volk dit wil is niet de juiste, want dan ben je al een paar stappen te ver. Het uitgangspunt zou moeten zijn dat je geen oorlog (of regime change) voert tegen een land dat zelf geen oorlog is begonnen. Daar aan voorbij gaan is al een no-go, hoe kwaadaardig het regime ook is en hoe graag het volk het ook wil.
Daarnaast is het ook gewoon leugenachtig om te doen alsof dit wordt gedaan voor het Iraanse volk. Dit wordt gedaan voor de belangen van Israël en de VS. Wat Israël en de VS betreft wordt het volk net zo lief onderworpen aan een ander kwaadaardig regime, alleen dan eentje waar ze wel macht en controle over hebben.
Dat was Kong fury!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Was dat niet zo'n film met David hasselhof?
starmer is dan ook een cuck voor islamisme in alle vormen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:53 schreef Momo het volgende:
[ x ]
VK niet betrokken, is echt een VS-Israel ding
"Als NAVO-lid steunen wij de Verenigde Staten in deze operatie om het terroristische regime omver te werpen vanwege nucleaire dreiging en daarnaast het Iraanse volk hun vrijheid te geven. Wij hopen in elk geval op zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers."quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, het is niet zijn / onze oorlog. Wat zou jij zeggen?
Ehh ja, maar nu wordt je door de Geo-politiek in de pan gehakt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Uuh, geef ze eens ongelijk. Oorlog voeren is sowieso debiel.
Wij? Volgens mij is het heel rustig hier.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ehh ja, maar nu wordt je door de Geo-politiek in de pan gehakt.
Waarom zouden we in godsnaam? De redenen kunnen goed zijn maar als je diplomatisch niet wil en er ook geen vervolg zal zijn, laten wij ons even lekker afzijdig houden aub.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
"Als NAVO-lid steunen wij de Verenigde Staten in deze operatie om het terroristische regime omver te werpen vanwege nucleaire dreiging en daarnaast het Iraanse volk hun vrijheid te geven. Wij hopen in elk geval op zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers."
Zoiets zou naar mijn mening al een stuk beter zijn.
Waarom krijg jij überhaupt verkeersboetes? Dat zegt mij al weer genoeg.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oh wat fijn, dus daarom waren onze benzineprijzen zo laag! Ja, daar offer ik graag het leger voor op. Ze hebben ook onze verkeersboetes kunstmatig laag gehouden, wist je dat?
En waarom zou hij dat steunen? Of überhaupt nu een kant kiezen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
"Als NAVO-lid steunen wij de Verenigde Staten in deze operatie om het terroristische regime omver te werpen vanwege nucleaire dreiging en daarnaast het Iraanse volk hun vrijheid te geven. Wij hopen in elk geval op zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers."
De laatste is alweer erg lang geleden, maar ik krijg weleens iets mee van het nieuws. Fijn dat jij zo goed geïnformeerd bent!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waarom krijg jij überhaupt verkeersboetes? Dat zegt mij al weer genoeg.
Er gebeurt momenteel ook niet veel, Geen grote lucht operaties of verdere bombardementen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
Nog erg weinig bekend om een beetje een volledig beeld te krijgen.
Behalve dan via zijn proxy's waardoor in de hele regio miljoenen slachtoffers zijn gemaakt, maar ach, peanuts.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De vraag of het Iraanse volk dit wil is niet de juiste, want dan ben je al een paar stappen te ver. Het uitgangspunt zou moeten zijn dat je geen oorlog (of regime change) voert tegen een land dat zelf geen oorlog is begonnen. Daar aan voorbij gaan is al een no-go, hoe kwaadaardig het regime ook is en hoe graag het volk het ook wil.
Daarnaast is het ook gewoon leugenachtig om te doen alsof dit wordt gedaan voor het Iraanse volk. Dit wordt gedaan voor de belangen van Israël en de VS. Wat Israël en de VS betreft wordt het volk net zo lief onderworpen aan een ander kwaadaardig regime, alleen dan eentje waar ze wel macht en controle over hebben.
Nee, maar het beschadigt het wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:58 schreef Montov het volgende:
Beschadigd dit nu het aanzien van de FIFA Peace Prize?
Inderdaad. Omdat de Oekraïners voor ons aan het front staan en de stroopsmeerderij van Rutte er voor zorgt dat we nog enigszins een nucleaire afschrikking hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wij? Volgens mij is het heel rustig hier.
Als NAVO lid en onderdeel van een internationale gemeenschap met regels omtrent militaire acties tegen soevereine staten, zouden we deze aanval op Iran zelfs zwaar moeten veroordelen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vraag me af of het niet vooral meer sensatie is dan daadwerkelijke strategische doelstellingen die behaald proberen te worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Er gebeurt momenteel ook niet veel, Geen grote lucht operaties of verdere bombardementen.
Ik vermoed dat ISrael en de VS hun eerste strike hebben uitgevoerd en Afwachten wat Iran terug doet, een voordeel hiervan is dat ze waarschijnlijk kunnen zien van waar uit raketten worden afgevuurd zodat ze een nieuw doelwit hebben.
Ik had eigenijk verwacht dat men het luchtruim zou gaan kiezen om het luchtruim veilig te stellen.
Beide kampen hebben het een en ander afgevuurd maar de afgelopen 2 uur is er weinig anders gebeurd dan dat de Rakketten ISrael hebben bereikt en andere doelwitten in het midden oosten.
Ik begrijp dat je altijd het Israëlische regime steunt in alles wat ze doen en laten, maar het is en blijft een kutregime. Net als het MAGA regime in de VS en het verschrikkelijke regime in Iran. Niets valse frame, gewoon gebaseerd op bij mij bekende feiten. Dat jij er een vergelijkingsspelletje van maakt moet je zelf weten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een valse frame dit zeg. Alsof deze regeringen met elkaar te vergelijken zijn. En het regime in Iran heeft slechts de steun van een minderheid. Dat is dus niet 'tot op het bot verdeeld', maar slechts een kleine groep die de leiders nog steunen.
Nee maar in de wandelgangen heb ik wel gehoord dat er gemor is binnen trump zijn opgerichte raad van de vrede.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Heeft de VN deze aanval op een soevereine staat al veroordeeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |