https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Iran heeft geen transportvliegtuigen nodigquote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Qua transportvliegtuigen zelfs meer dan de helft. qua leger niet nee. Maar zeker een significant deel
Er zijn ruim 120 van de 220? transportvliegtuigen van de VS in het midden Oosten nu?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iran heeft geen transportvliegtuigen nodig
who caresquote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er zijn ruim 120 van de 220? transportvliegtuigen van de VS in het midden Oosten nu?
Nee tuurlijk niet. Maar wie voert er nu oorlog met 'boots on the ground'?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
who cares
transportvliegtuigen zijn om shit te transporteren, daar win je geen oorlogen mee
zolang ze niet vol infanterie zitten geloof ik niet dat ze van plan zijn aan land te gaan
letterlijk iedereenquote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Maar wie voert er nu oorlog met 'boots on the ground'?
Welnee man. De VS gaat hooguit bombarderen. Dat is waarschijnlijk ook wel genoeg met wat ze daar nu hebben liggen.quote:
de vs gaat waarschijnlijk helemaal bombarderen en helemaal niks bereiken, je oekraine argument snap ik totaal niet wat beide partijen hebben helleboel boots on the groundquote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Welnee man. De VS gaat hooguit bombarderen. Dat is waarschijnlijk ook wel genoeg met wat ze daar nu hebben liggen.
En dat 'boots on the ground' is nogal een hekel punt in Oekraïne of niet?!
Oke spec, prima, als jij denkt dat de VS grondtroepen gaat inzetten dan zien we dat welquote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
de vs gaat waarschijnlijk helemaal bombarderen en helemaal niks bereiken, je oekraine argument snap ik totaal niet wat beide partijen hebben helleboel boots on the ground
maar dat denk ik nietquote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Oke spec, prima, als jij denkt dat de VS grondtroepen gaat inzetten dan zien we dat wel
Ik zeg alleen dat de VS niet gaat terugtrekken omdat ze teveel materiaal daar hebben liggen nu, maar ook dat ze geen 'boots on the ground' gaan zetten omdat ze ander materiaal hebben. Dat is toch niet zo lastig?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat denk ik niet
dat zeg ik letterlijk
nee dat is niet lastig, ik zeg dat ze geen boots on the ground gaan zetten omdat er voorals nog niet genoeg boots aanwezig zijnquote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat de VS niet gaat terugtrekken omdat ze teveel materiaal daar hebben liggen nu, maar ook dat ze geen 'boots on the ground' gaan zetten omdat ze ander materiaal hebben. Dat is toch niet zo lastig?
Wat loop je nu te raaskallen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:12 schreef sp3c het volgende:
omdat je een kleuter bent die er geen verstand van heeft
Geen idee, is dat ook zo'n idioot als jij?quote:
Was te zien op de webcam vanaf 15:30:quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:13 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Vast weer een gasexplosie @:tweedeklum
Starmer staat altijd voor lul 24/7quote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Starmer staat straks weer voor lul als ze dit doen.
Doet Israël altijd. En dan straks slachtoffer uithangen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:36 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Het is begonnen. Israël valt als eerste aan. Breaking news van CNN.
Nu ook op teletekstquote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:36 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nou hopelijk hebben ze hem uitgeschakeld dan kan Iran naar nukes gaan ontwikkelen. Niemand intern die ze nog tegenhoudt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:59 schreef Aether het volgende:
Liveblog
Office of Iran's Supreme Leader targeted in downtown Tehran
https://www.iranintl.com/en/liveblog/202602250842
Muslims and nukes, what could possibly go wrongquote:Op zaterdag 28 februari 2026 06:01 schreef Chadi het volgende:
Christus wat een clown. Iran moet zo snel mogelijk nukes produceren en daarna de mullahs pas afzetten.
Trololololoquote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:58 schreef Since2003 het volgende:
Laat het duidelijk zijn dat Israël wederom als eerste aanviel. Misselijk volk.
Luchtruim wordt idd schoongeveegd. Sommigen zijn echter bijna uit Iran en die zie je dan toch omdraaien naar de thuisbasis.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:39 schreef GerryDV het volgende:
Op flightradar zie je ook alle vliegtuigen boven Iran een U-turn maken nu. Het is inderdaad begonnen!
Ware het niet dat Iran Israël van de kaart wilt vegen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:58 schreef Since2003 het volgende:
Ja dat was de vorige keer ook het smoesje weet ik nog.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:09 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Ware het niet dat Iran Israël van de kaart wilt vegen.
Daar denkt mijn Iraanse collega anders over. Die hoopt al weken dat Israël + Amerika Iran gaat aanvallen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:58 schreef Since2003 het volgende:
Iran valt Israël al 40 jaar aan dmv proxies.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:58 schreef Since2003 het volgende:
Dat zal HeSSbollah straks wel weer gaan doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iran valt Israël al 40 jaar aan dmv proxies.
Die zijn aardig verzwakt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:16 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat zal HeSSbollah straks wel weer gaan doen.
Eenrichtingsverkeer natuurlijkquote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iran valt Israël al 40 jaar aan dmv proxies.
Ja is in oktober al gedaan als vergelding op raket aanvallen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:11 schreef TweedeKlum het volgende:
Luchtverdediging Iran lijkt al grotendeels plat te zijn gelegd.
Iraniers zijn over het algemeen goed opgeleid, beter dan de achterlijken die we de afgelopen decennia hebben binnengehaald.quote:
Nee die hebben al gezegd niet te helpen omdat Israël gewaarschuwd heeft dat ze dan Libanon binnen vallen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:16 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat zal HeSSbollah straks wel weer gaan doen.
Het regime ja, hopelijk zijn er ook wapens gedropt de afgelopen tijd zodat het volk zelf de tirannen kan wegjagen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja is in oktober al gedaan als vergelding op raket aanvallen.
Overigens is dit allemaal een gevolg van de aanval van hamas. Ik denk dat ze zich wel voor de kop kunnen slaan om dat goed te keuren . Ipv beperkt terug te slaan geeft Israël zijn kans gegrepen om eerst alle bondgenoten van Iran te vernietigen en nu Iran zelf.
Nou fijn, Sigrid.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:20 schreef karton2 het volgende:
[..]
Iraniers zijn over het algemeen goed opgeleid, beter dan de achterlijken die we de afgelopen decennia hebben binnengehaald.
Vanaf 0:15, die getuigen lijken ook wel blij te zijnquote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:15 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Je collega ja? Nou dat moet wel waar zijn dan.
Kwam hier net om te zeggen dat het wel erg dichtbij zou moeten zijn. 12 f22 landen eergister op RAF Lakenheath in het VK en vertrokken gister of eergister naar Israël, eentje kwam terug met een issue. Die zijn daar nog nooit geweest. En de VS heeft maar 180 f22's.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 07:36 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Het is wel naief om te denken dat de demonstranten in Iran niet opeens geen moslim meer (willen) zijn. Ookal zijn ze tegen die leider en willen ze een seculiere overheid.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:27 schreef UitStraling het volgende:
Hierna wereldwijd de Islam brandmerken als terroristische organisatie, doorpakken op de gekke poepjurken aub.
HAHAHAquote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:30 schreef Haags het volgende:
Khamenie voorstellen dat ze die tyfus lul weten te raken zo diep als ie zit onder de grond.
En hoe Rusland en China reageren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:36 schreef Basp1 het volgende:
Even afwachten of Iran nog wat slagkracht over heeft en er in de straat van hormuz wat tankers kapot gaan.
Dit zijn exact Poetins woorden vier jaar geleden in 2022.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:35 schreef Perrin het volgende:
Een 4-daagse speciale militaire operatie zo te lezen.
[ x ]
Die hielden zich de vorige keer ook koest toch? Rusland is sowieso veel te druk met hun jacht naar modder.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe Rusland en China reageren.
Daar ga je weinig van horen bv wat wapen transfers maar die zijn al geweest.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat bekend is dat deze luchtaanvallen uitgevoerd zijn door Israelquote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:28 schreef halfway het volgende:
Hoe doorzichtig weer van mannetje trump
Rusland houdt idd vrijwel geen vrienden over zo.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/(...)07-60f990058451#postquote:Trump confirms US involved in attack on Iran
Prio 1 idd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:34 schreef TweedeKlum het volgende:
Elke mogelijkheid om terug te slaan moet uitgeschakeld worden.
Hij draagt zijn oorlogspetje.quote:
Wat ik begreep van Skynews Live stream is dat de Iraanse Regering Hem in veiligheid had gebracht en dat hij ongedeerd is,quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:30 schreef Haags het volgende:
Khamenie voorstellen dat ze die tyfus lul weten te raken zo diep als ie zit onder de grond.
Laten we het hopen idd, maar de felste / sterkste demonstranten zijn vrees ik al weken geleden doodgeschoten...quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:39 schreef raptorix het volgende:
En nu hopelijk ook het volk in opstand om de leiding af te zetten.
Die gaan dit veroordelen en daar blijft het bij.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
De laatste anderhalve minuut, wow. Spreekt de Iraniërs toe.quote:
Weer ouderwets totaal gestoord neem ik aan?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
De laatste anderhalve minuut, wow.
Nee hij spoort de Iraanse bevolking aan deze aanval te gebruiken als kans voor een nieuwe toekomst. Stukje regime change.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer ouderwets totaal gestoord neem ik aan?
Stevige woorden ja.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
De laatste anderhalve minuut, wow. Spreekt de Iraniërs toe.
Nogal!quote:
Perfecte woorden toch welquote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongelofelijk, ik heb het grootste gedeelte van het filmpje inmiddels bekeken en het is gewoon een speach die te volgen is. Inclusief referenties naar gebeurtenissen.quote:
Het is bizar idd, ongekend duidelijke toespraak. AI?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ongelofelijk, ik heb het grootste gedeelte van het filmpje inmiddels bekeken en het is gewoon een speach die te volgen is. Inclusief referenties naar gebeurtenissen.
Valt me nog mee dat de Iraanse dictators en massamoordenaars niet weggevlucht zijn na de laatste stevige foei van Ursula von der Leyen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:45 schreef Breekfast het volgende:
Ben benieuwd welke einddoelen ze hebben gesteld. Als ze daadwerkelijk het hele regime weg willen hebben dan krijgen ze er nog een behoorlijke kluif aan.
Viel me voor zijn doen echt ontzettend mee, op enkele momenten na.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat was ook mijn grootste verbazing jaquote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ongelofelijk, ik heb het grootste gedeelte van het filmpje inmiddels bekeken en het is gewoon een speach die te volgen is. Inclusief referenties naar gebeurtenissen.
Dan zullen de VS en israel toch echt de revolutionaire garde moeten decimeren anders zie we wederom massale slachtingen van ongewapende burgers.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee hij spoort de Iraanse bevolking aan deze aanval te gebruiken als kans voor een nieuwe toekomst. Stukje regime change.
Alleen het stukje waar hij beweert dat hij in zijn eerste termijn de strijdkrachten weer heeft opgebouwd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar zijn ze wel hard mee bezig.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zullen de VS en israel toch echt de revolutionaire garde moeten decimeren anders zie we wederom massale slachtingen van ongewapende burgers.
Dat regime krijgen ze niet weg zolang de bevolking niet in opstand komt. Tenzij de VS met troepen binnenvallen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:45 schreef Breekfast het volgende:
Ben benieuwd welke einddoelen ze hebben gesteld. Als ze daadwerkelijk het hele regime weg willen hebben dan krijgen ze er nog een behoorlijke kluif aan.
Omdat hij een keer zijn text voorleest.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja die zal nog vaak worden teruggekeken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:48 schreef UitStraling het volgende:
Historische toespraak toch wel van Trump.
Die moeten hun land overnemen als dit voorbij isquote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net zoals ze hard bezig waren in Afghanistan maar bij vertrek het veilige kaartenhuis binnen 1 week in elkaar storte en de bevolking wederom met de extremisten opgescheept zit.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daar zijn ze wel hard mee bezig.
Vertaald.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Trump roept de Iraanse bevolking op om het regime te verjagen, maw dat gaan wij niet doen, no boots on the ground geen grondtroepen.
Ja vandaar ook die speech. Gedeeld doel van Trump én veel van de Iraanse bevolking is die ayatollahs van de troon stoten. Benieuwd of dat ook echt gaat lukken. Nu is idd de kans. En er zijn al veel Iraniërs voor gesneuveld in het recente verleden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Trump roept de Iraanse bevolking op om het regime te verjagen, maw dat gaan wij niet doen, no boots on the ground.
Grootste idioot van de afgelopen decennia.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:49 schreef Tjoent het volgende:
Trump is gewoon een eindbaas. Iemand moet het doen...
Sometimes crazy works.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Grootste idioot van de afgelopen decennia.
Ho ho, dat was Biden zijn fout. Trump had gezegd: langzaamaan terugtrekken. Dus niet op de wijze waarop Biden het aanpakte.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals ze hard bezig waren in Afghanistan maar bij vertrek het veilige kaartenhuis binnen 1 week in elkaar storte en de bevolking wederom met de extremisten opgescheept zit.
Net zoals Rusland al 4 jaar hard bezig is en zelfs met manschappen op de grond weinig bereiken?
Ja een beetje van achter je bureau bibberen is niet altijd het effectiefst hebben we in Europa gezien.quote:
Hoho, don't shoot the messenger.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals ze hard bezig waren in Afghanistan maar bij vertrek het veilige kaartenhuis binnen 1 week in elkaar storte en de bevolking wederom met de extremisten opgescheept zit.
Net zoals Rusland al 4 jaar hard bezig is en zelfs met manschappen op de grond weinig bereiken?
Hij gaat een keer niet helemaal van de leuning af.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee hij spoort de Iraanse bevolking aan deze aanval te gebruiken als kans voor een nieuwe toekomst. Stukje regime change.
Duidelijk voorgelezen natuurlijk maar daardoor meteen een effectieve speechquote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hij gaat een keer niet helemaal van de leuning af.
Samenhangend verhaal voor een keer.
This is the moment of action don't let it pass.
Kijk Jetten, dat noemen we nog eens optimismequote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:58 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
Pahlavi zegt samengevat dat het Iraanse volk dichtbij de overwinning is en roept iedereen op om voor nu binnen te blijven en klaar te staan om regime change te bewerkstelligen als de bommenregen geweken is.
Ik denk dat ze het wel gaan proberen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:58 schreef raptorix het volgende:
Benieuwd of de Special Forces met boots on the ground de Nucleaire faciliteiten binnen gaan, ik denk zelf van wel
Dat denk ik ook maar aangezien ik de Iraanse bevolking toch wel een stuk intelligenter inschat dan die van Afghanistan zou het deze keer misschien ook wel beter af kunnen lopen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hilarisch meteen in een BDS schieten en objectief verfierbare leugens roepen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:56 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ho ho, dat was Biden zijn fout. Trump had gezegd: langzaamaan terugtrekken. Dus niet op de wijze waarop Biden het aanpakte.
Ik denk dat dit all-in is. Ze willen nu echt van de ayatollahs af.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:59 schreef Breekfast het volgende:
Trouwens wel een hele risicovolle oproep van Trump aan het Iraanse volk om weer in opstand te komen nu de Amerikanen ze 'helpen'. Want wat gaat de VS doen als, ondanks alle aanvallen, het regime nog steeds in staat is de demonstranten met bosjes tegelijk neer te schieten?
Of de Amerikanen gaat echt ook all out op de Iraanse revolutionaire garde.
Ik gok wapens uit delen en eigen proxys laten aanvallen met de VS als luchtmacht.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:59 schreef Breekfast het volgende:
Trouwens wel een hele risicovolle oproep van Trump aan het Iraanse volk om weer in opstand te komen nu de Amerikanen ze 'helpen'. Want wat gaat de VS doen als, ondanks alle aanvallen, het regime nog steeds in staat is de demonstranten met bosjes tegelijk neer te schieten?
Dat laatste, dat zegt Trump ook in z'n speech. Ze (Israel+VS) hebben nu tot doel het hele militaire apparaat van Iran weg te vagen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:59 schreef Breekfast het volgende:
Zo zal het wel moeten ja, ik hoop dat ze al een tijdje bezig zijn met wapens uitdelen want als je daar nu nog mee moet beginnen....quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gok wapens uit delen en eigen proxys laten aanvallen met de VS als luchtmacht.
Queers for Khamenei.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:03 schreef UitStraling het volgende:
Ik ben benieuwd of Dom Links nog steeds met Palestijnse en Iraanse vlaggetjes gaat staan zwaaien.
Kunnen we die vermoeiende links/rechts en woke/anti-woke discussie een keer hier buiten houden? Ook bij linkse partijen bestaat er geen sympathie voor dit kwaadaardige regime. Echt, tegenwoordig wordt die cultuuroorlog bij alles betrokken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:03 schreef UitStraling het volgende:
Ik ben benieuwd of Dom Links nog steeds met Palestijnse en Iraanse vlaggetjes gaat staan zwaaien.
Waar moet hij het anders over hebben dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kunnen we die vermoeiende links/rechts en woke/anti-woke discussie een keer hier buiten houden? Ook bij linkse partijen bestaat er geen sympathie voor dit kwaadaardige regime. Echt, tegenwoordig wordt die cultuuroorlog bij alles betrokken.
Ik ben benieuwd of dom racistisch rechts weer gaat juichen om gruwelijk veel geweld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:03 schreef UitStraling het volgende:
Nee helemaal niet, is juist keihard nodig, verbaas je maar over de post onder de jouwequote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kunnen we die vermoeiende links/rechts en woke/anti-woke discussie een keer hier buiten houden? Ook bij linkse partijen bestaat er geen sympathie voor dit kwaadaardige regime. Echt, tegenwoordig wordt die cultuuroorlog bij alles betrokken.
Ah een nieuwe mujaheddin creëren zoals de vs dat dat ook in Afghanistan deden bij de Russische bezetting. Dat is ook zo goed geëindigd dat we daar nu nog steeds de extremistische afsplitsingen van hebben zoals isis en al qaida.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gok wapens uit delen en eigen proxys laten aanvallen met de VS als luchtmacht.
Maar ik denk dat er daar wel genoeg mensen zijn die dit ingrijpen volledig kansloos vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, want veel van die types volharden in hun domheid.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:03 schreef UitStraling het volgende:
Ik denk dat dit een van de doelwitten zal zijn, er betreft een speciale Basis Oghab 44 in Tehran te zijn ongetwijfeld een hoofd doel nadat de luchtverdediging is uitgeschakeld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zullen de VS en israel toch echt de revolutionaire garde moeten decimeren anders zie we wederom massale slachtingen van ongewapende burgers.
Het is schokkend dat mensen anti-geweld en anti-kolonialisme zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, is juist keihard nodig, verbaas je maar over de post onder de jouwe
GoatTV offline?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:07 schreef GerryDV het volgende:
Internetuitval Teheran denk ik. Alle lovecams gingen stuk voor stuk offline net.
Ik zie hier alleen maar dom extreem racistisch rechts weer staan juichen om geweld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:08 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ja, want veel van die types volharden in hun domheid.
Hoho, je MOET juichen voor deze bombardementen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah een nieuwe mujaheddin creëren zoals de vs dat dat ook in Afghanistan deden bij de Russische bezetting. Dat is ook zo goed geëindigd dat we daar nu nog steeds de extremistische afsplitsingen van hebben zoals isis en al qaida.
Die willen net zoals de mensen hier het Iraanse volk bevrijden en staan niet achter het regime.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:08 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ja, want veel van die types volharden in hun domheid.
Dit conflict heeft niks met racisme te maken en het is geen geweld zonder reden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of dom racistisch rechts weer gaat juichen om gruwelijk veel geweld.
Geweld zonder reden.
Jij hebt liever niet dat het iraanse volk vrij is?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen maar dom extreem racistisch rechts weer staan juichen om geweld.
Wil jij dat Iran nucleaire wapens heeft?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:06 schreef bianconeri het volgende:
Te gek voor woorden zeg dat ze dit echt doen....
Israël stelt zich alweer op als de agressor en de boze buurman.
Goh, waarom zou geen enkel land in die regio Israël mogen?
Gek hè als ze constant bommen op je gooien en overal land bezetten... Je verwacht het niet.
En Trump?
Wat een gek. Een heleboel ALS ALS ALS ALS redenen die hij geeft.
Iran heeft geen kernwapens. Maar mocht ook geen ontwikkelingen maken, want stel ze doen het wel??
Iran zou bezig zijn met lange afstandswapens die op Amerikaanse burger zouden komen. Ah ja sure.
Beetje een heel dom verhaal.
Waarom doet de VS dan niets tegen Rusland en Noord-Korea?
Dit slaat echt nergens op. En nee niemand is fan van het regime in Iran. Maar wie zijn wij om daar ons in te bemoeien?
Het zijn terroristen, ga aub in een ander land wonen, ik wil je hier helemaal niet hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is schokkend dat mensen anti-geweld en anti-kolonialisme zijn.
Goh... je zou maar pro geweld zijn.
En dan roepen dat anderen gek zijn. Wereld op zijn kop
Dat zijn een boel kruisrakettenquote:
Ja, maar die zullen er bij rechts ook zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar ik denk dat er daar wel genoeg mensen zijn die dit ingrijpen volledig kansloos vinden.
Een slecht bestuur maakt nog niet dat het Westen overal maar mag bepalen wat ze willen.
De vorige keer waren die al actief. Tevens sponsoren de Israeli een groep Koerden en christenen dacht ik..quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zo zal het wel moeten ja, ik hoop dat ze al een tijdje bezig zijn met wapens uitdelen want als je daar nu nog mee moet beginnen....
Wie beweert bewijst.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen maar dom extreem racistisch rechts weer staan juichen om geweld.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
en het is geen geweld zonder reden.
Wat is die reden dan?quote:
Ik hoop dat ze het regime pakken en verder de bevolking met rust laten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Ben benieuwd of ze Khamenei eindelijk uit zijn jurk geknald hebben. Dit is natuurlijk maandenlang voorbereid.
Alleen bij het WK soccer in eigen land. Alles nu naar het veilige Mexico en Canada.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wordt de VS nu geschorst bij de Olympische Spelen?
Dat zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De vorige keer waren die al actief. Tevens sponsoren de Israeli een groep Koerden en christenen dacht ik..
Gaat nog wel leuk worden op het WK van de zomer met allemaal schurkenstaten en hun bondgenoten die meedoen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wordt de VS nu geschorst bij de Olympische Spelen?
Heb je liever dat Iran hun burgers weer uitmoord?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Wat is die reden dan?
Of trap jij in Trump zijn onzin?
Ik zeg toch letterlijk dat dat regime niet goed is, lees je wel?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jij hebt liever niet dat het iraanse volk vrij is?
Liever massa executies?
Mijn probleem zit hem in de:quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wil jij dat Iran nucleaire wapens heeft?
ALS ze die zouden hebben dan is het eerst doel Israël, en het tweede doel alles wat met de VS te maken heeft.
M.i. niet raar dat met name die naties er fel op zijn dat Iran geen nucleaire wapens mag hebben.
De speech van Trump was wat dat betreft erg duidelijk.
Arrow-3 deployed.quote:
Terroristen zijn het niet, wel een slecht regime.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het zijn terroristen, ga aub in een ander land wonen, ik wil je hier helemaal niet hebben.
Er hangen nu heel wat meer jets in de lucht dus elke launch verraadt de lanceerinrichting en zal worden vernietigd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:15 schreef Momo het volgende:
Maar gaat dat net zo zijn als een aantal maanden terug toen Iran eerst best wat schade en enkele doden maakte door een regen van hun bommen op Israel, maar dat het na een aantal dagen op is?
Dat daar nog los van, maar Trump hep nu de Olumpische eed verbroken net als Poetin 4 jaar terugquote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat nog wel leuk worden op het WK van de zomer met allemaal schurkenstaten en hun bondgenoten die meedoen.
Dat 1e klopt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:12 schreef Breekfast het volgende:
Dat het Iraanse regime kwaadaardig is, en geen kernwapen zou moeten krijgen, daar is links en rechts het gewoon over eens.
De vraag hoe je daar mee om moet gaan, en of militair ingrijpen wel/niet een goed idee is, dat is wel onderwerp van discussie. Maar bij MAGA zie je ook een stroming die niet zit te wachten op buitenlandse avonturen. Dus het is niet iets typisch links om kritisch te zijn op militair ingrijpen.
Wie garandeerd dat het Iraanse volk vrijheid krijgt na deze aanval?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jij hebt liever niet dat het iraanse volk vrij is?
Hopelijk sneller. Doel van de luchtaanvallen op Iran is om dit soort tegenaanvallen asap te onderdrukken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:15 schreef Momo het volgende:
Maar gaat dat net zo zijn als een aantal maanden terug toen Iran eerst best wat schade en enkele doden maakte door een regen van hun bommen op Israel, maar dat het na een aantal dagen op is?
Hoe gaan ze dat virtueel doen als ze het internet afsluiten?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:17 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
Walgelijk regime, bewust de bevolking dom houden. De jeugd heeft de toekomst natuurlijk en dat weten ze maar al te goed!!!!1!!
Tja... Dat is te verwachten.quote:
Krijgen we een Tour'98?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat nog wel leuk worden op het WK van de zomer met allemaal schurkenstaten en hun bondgenoten die meedoen.
Regime mag gerust dood, maar ben benieuwd wat er nodig is om die te laten vallen...quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Die verklaring van Trump is gewoon een full-on oorlogsverklaring. Niet een gerichte aanval ofzo, maar vernietiging en omver werpen regime.
Doe eens niet zo hysterisch.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat 1e klopt.
Dat 2e vind ik vooral heel schokkend.
Ook hier op FOK! als je ziet hoeveel mensen gewoon domweg alle Trump propaganda geloven.
Dat is toch levensgevaarlijk?
Wie zijn wij maar om alles te bepalen wat er in de wereld gebeurd?
Dat we dat 500 jaar geleden deden, sure. Maar kom op zeg.
Buiten dat het ook nog een hele boel ALS ALS ALS ALS redenen zijn.
Ja hij windt er geen doekjes om. En hij onderbouwt het ook vrij stevig, zeker voor zijn doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Die verklaring van Trump is gewoon een full-on oorlogsverklaring. Niet een gerichte aanval ofzo, maar vernietiging en omver werpen regime.
Nee, laat iedereen lekker naar school komen onder een regen van bommen....quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:17 schreef Regilio_ het volgende:
Walgelijk regime, bewust de bevolking dom houden. De jeugd heeft de toekomst natuurlijk en dat weten ze maar al te goed!!!!1!!
Hij woont zelf in Estland, tussen de Russen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het zijn terroristen, ga aub in een ander land wonen, ik wil je hier helemaal niet hebben.
Volgens mij maakt hij een grapjequote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, laat iedereen lekker naar school komen onder een regen van bommen....
Goed plan joh![]()
![]()
Hou jij je nou maar bij Trump propaganda onzin.
De kans op succes is groter als de bevolking een handje meehelpt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Regime mag gerust dood, maar ben benieuwd wat er nodig is om die te laten vallen...
Hoe massaal was het?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doe eens niet zo hysterisch.
Dat kwaadaardige regime had moeten opstappen na de massale protesten vorige maand.
Ipv daarvan kozen ze duizenden mensen te doden. Dat hadden ze nooit moeten doen.
Lekker laten brallen joh, die is niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doe eens niet zo hysterisch.
Dat kwaadaardige regime had moeten opstappen na de massale protesten vorige maand.
Ipv daarvan kozen ze duizenden mensen te doden. Dat hadden ze nooit moeten doen.
Ik denk de ayatollah's verdrijven. Regime change.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:19 schreef capricia het volgende:
Tot zover de president die geen oorlogen begon.![]()
Wat is het doel nu precies van deze aanvallen?
Heeft 'ie het ook nog voorgelegd aan het congres?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja hij windt er geen doekjes om. En hij onderbouwt het ook vrij stevig, zeker voor zijn doen.
Wat is die onderbouwing dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja hij windt er geen doekjes om. En hij onderbouwt het ook vrij stevig, zeker voor zijn doen.
Dat zou me verbazen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft 'ie het ook nog voorgelegd aan het congres?
Stel je voor zeg dat mensen wel onderbouwing willen, dat mensen niet voor geweld zijn en niet voor kolonialisme...quote:
Dat is ook erg hypocriet natuurlijk. Doel is het regime verjagen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:19 schreef capricia het volgende:
Tot zover de president die geen oorlogen begon.![]()
Wat is het doel nu precies van deze aanvallen?
Klopt, Daarom heeft Israel een Iron dome, en momenteel ook air Cover van de VS.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tja... Dat is te verwachten.
Israel gooit de bal naar Iran, en wie die kaatst kan hem terug verwachten.
Gezien het resultaten uit het recente verleden is die kans vrij groot natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook erg hypocriet natuurlijk. Doel is het regime verjagen.
Maar vindt dat ze ook niet het land in een puinhoop achter kunnen laten straks.
Duizenden dode demonstranten is niet niks.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Terroristen zijn het niet, wel een slecht regime.
Maar wie bepaald dan welk regime een land moet hebben?
Bepalen wij in het Westen dat?
Bepaalt oppergod Trump met zijn propaganda dat?
Lijkt mij niet.
Precies. Dat weten we niet. Weet waarschijnlijk helemaal niemand.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:21 schreef Momo het volgende:
Hoe groot deel van de bevolking van Iran wil een strenge islamitische staat en welk deel wil een duidelijk progressievere staat?
Ben benieuwd wie ze dan als eindbaas willen installeren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook erg hypocriet natuurlijk. Doel is het regime verjagen.
Maar vindt dat ze ook niet het land in een puinhoop achter kunnen laten straks.
Heb je Trump's speech geluisterd? Dat is geen bluf. Dat is een aankondiging dat de VS all-in gaat.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:22 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt matige aanval om Iran alsnog naar de onderhandelingstafel te brengen. Iran heeft dit natuurlijk ook verwacht en zich er op voorbereid. Doel regime change en nucleaire capaciteiten wegnemen gaat zo natuurlijk niet gehaald worden.
Nu.nlquote:5 minuten geleden
Amerikaanse operatie zal meerdere dagen duren
De Amerikaanse aanval zal meerdere dagen duren, melden meerdere media op basis van overheidsbronnen.
Om het regime te verjagen heb je boots on the ground nodig.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezien het resultaten uit het recente verleden is die kans vrij groot natuurlijk.
De zoon van de Sjah vermoed ik maar dat lijkt me geen goede zaak.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie ze dan als eindbaas willen installeren.
Er zijn duizenden, vooral jonge mensen gedood, omdat ze tegen het regime zijn! Er zijn ook nog eens miljoenen mensen heel bang om er iets van te vinden, omdat je vanwege je mening al vermoord wordt! En dat soort beelden bereiken de Westerse landen en die willen dat volk bevrijden van dat regime.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe massaal was het?
Hoeveel procent van Iran staat achter een regime change?
En stel 99% van Iran wil een regime change. Wat heeft Israel daar mee te maken?
Wat heeft de VS? En wat hebben wij daarmee te maken?
Of een bevolking die in opstand komt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Om het regime te verjagen heb je boots on the ground nodig.
Kan het niet hierbij blijven natuurlijk, dan moeten ze grondtroepen inzetten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je Trump's speech geluisterd? Dat is geen bluf. Dat is een aankondiging dat de VS all-in gaat.
Iran heeft 85 miljoen inwoners.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Duizenden dode demonstranten is niet niks.
De spelen zijn al voorbij hoorquote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat daar nog los van, maar Trump hep nu de Olumpische eed verbroken net als Poetin 4 jaar terug
Trump had allemaal grote woorden over het te hulp schieten van die demonstranten. Maar toen puntje bij paaltje kwam deed Trump niks en liet hij de demonstranten gewoon afgeslacht worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Duizenden dode demonstranten is niet niks.
Zal toch iets van een goede organisatie achter moeten zitten. Beetje bommen droppen is dan te weinig.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of een bevolking die in opstand komt.
Venezuela en straks ook een puppetregering in Cuba, Iran, Colombia, Gaza, Mexico, Canada, Groenland etc.?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou het trump wel echt geweest (zolang zich aan een geschreven tekst houden doet hij normaliter namelijk nooit) zijn of was het toch een ai filpmje waar de huidige Amerikaanse regering niet vies van is?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Reza Pahlavi heeft veel support!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Mogelijke scenarios?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is die onderbouwing dan?
Trump is zoals altijd onzin aan het spuwen.
En nee roepen WHAT IF WHAT IF WHAT IF is geen onderbouwing.
Zijn hele reden is een hoop dom geklets over MOGELIJKE scenario's die er nu totaal nog niet zijn.
Dat hebben we wel! Als hier een regering zou komen die samen met het leger het hele Nederlandse volk zou onderdrukken en iedereen afknalt die tegen hun zijn, dan zijn we ook blij als andere landen ingrijpen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies. Dat weten we niet. Weet waarschijnlijk helemaal niemand.
Iran is geen fijn land voor zo ver we dingen horen, maar wij hebben daar niets mee te maken.
Waar is je onderbouwing van Trumps onzin?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je Trump's speech geluisterd? Dat is geen bluf. Dat is een aankondiging dat de VS all-in gaat.
Duizenden op een bevolking van 85 miljoen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn duizenden, vooral jonge mensen gedood, omdat ze tegen het regime zijn! Er zijn ook nog eens miljoenen mensen heel bang om er iets van te vinden, omdat je vanwege je mening al vermoord wordt! En dat soort beelden bereiken de Westerse landen en die willen dat volk bevrijden van dat regime.
Want op een andere manier krijg je die onderdrukkers daar niet weg.
Het probleem is dat dit verschrikkelijke regime er geen moeite mee heeft om zo'n opstand met extreem geweld en bloedvergieten neer te slaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of een bevolking die in opstand komt.
Ik kan dat niet goed inschatten of die man zoveel aanhang en gezag heeft.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
Reza Pahlavi heeft veel support!
Hij is de zoon van de laatste koning van Iran!
Denk niet dat ze hem zullen kronen maar bij voorbeeld als President ou een optie kunnen zijn!
Dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
Reza Pahlavi heeft veel support!
Hij is de zoon van de laatste koning van Iran!
Denk niet dat ze hem zullen kronen maar bij voorbeeld als President ou een optie kunnen zijn!
Maar als het internet is afgesloten,is het ook lastig om beeld materiaal te delen. Op sommige tweets zie je wel de locaties van de aanvallen en die zijn redelijk verspreid.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Het ziet er tot nu toe niet erg spectaculair uit.
In Iran wonen 93 miljoen mensen, hoeveel van die mensen willen een streng islamitische staat, hoeveel willen een progressieve vrije staat? Ik weet niet hoe verdeeld het land is. Al die jonge mensen zijn super dapper geweest maar hoe dit nu verder gaat als het regime weg is....quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn duizenden, vooral jonge mensen gedood, omdat ze tegen het regime zijn! Er zijn ook nog eens miljoenen mensen heel bang om er iets van te vinden, omdat je vanwege je mening al vermoord wordt! En dat soort beelden bereiken de Westerse landen en die willen dat volk bevrijden van dat regime.
Want op een andere manier krijg je die onderdrukkers daar niet weg.
Probleem toen was dat er een internet blackout was, De opstand was ook binnen no-time weer voorbij.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump had allemaal grote woorden over het te hulp schieten van die demonstranten. Maar toen puntje bij paaltje kwam deed Trump niks en liet hij de demonstranten gewoon afgeslacht worden.
Je moet je ochtend medicatie nog innemen zie ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:
Stel Trump en Israel vinden premier Jetten niet oke.....
Want Jetten is gay en veel te woke.....
BOMMEN op Nederland! Slecht woke regime. Kapot met Nederland.
Owh, Nederland heeft trouwens veel kennis over nucleaire zooi, KANS OP KERNBOMMEN!!!
Invasie, bommen, plat met Nederland.
Goh, misschien een keer eerlijke, democratische verkiezingen houden?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar is je onderbouwing van Trumps onzin?
[..]
Duizenden op een bevolking van 85 miljoen.
ELKE dode is er 1 teveel. Maar uit niets blijkt dat het massaal is.
Wij weten niet wat die 85 miljoen denken.
Misschien zijn er 1 miljoen tegen, sure. Maar 1 op 85 miljoen is niets.
En wie zijn wij in het Westen om te bepalen welke regering ergens mag zitten?
Nederland bezit formeel zelf geen kernwapens, maar er liggen naar schatting 10 tot 20 Amerikaanse tactische kernbommen (type B61) opgeslagen op Vliegbasis Volkel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:
Owh, Nederland heeft trouwens veel kennis over nucleaire zooi, KANS OP KERNBOMMEN!!!
Ja want heel even ging hij eraf.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou het trump wel echt geweest (zolang zich aan een geschreven tekst houden doet hij normaliter namelijk nooit) zijn of was het toch een ai filpmje waar de huidige Amerikaanse regering niet vies van is?
Het probleem is dat wij een redelijk monocultureel volk zijn, in tegenstelling tot het "land" Iran. Perzen zijn geweldige mensen, maar de jonge garde in Teheran is nogal wat anders dan wat er buiten de steden woont.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat hebben we wel! Als hier een regering zou komen die samen met het leger het hele Nederlandse volk zou onderdrukken en iedereen afknalt die tegen hun zijn, dan zijn we ook blij als andere landen ingrijpen.
quote:Dit moorddadige terroristische regime mag niet worden toegestaan zich te bewapenen met kernwapens waarmee het de hele mensheid zou kunnen bedreigen.
Ons gezamenlijke optreden zal de voorwaarden scheppen waaronder het moedige Iraanse volk zijn lot in eigen handen kan nemen.
De tijd is gekomen voor alle geledingen van het Iraanse volk — Perzen, Koerden, Azerbeidzjanen, Beloetsjen en Ahwazi — om het juk van tirannie af te werpen en een vrij en vredelievend Iran tot stand te brengen.
Dat zou al een grote stap zijn. Nog steeds geen garantie voor stabiliteit als er grote groepen een zeer verschillende visie hebben voor het land.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, misschien een keer eerlijke, democratische verkiezingen houden?
Oh, wacht.
Ik vertel precies wat Trump aan het schreeuwen is en de redenen waarom mensen hier de aanvallen op Iran goed praten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je moet je ochtend medicatie nog innemen zie ik.
Ja want heel even ging hij eraf.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou het trump wel echt geweest (zolang zich aan een geschreven tekst houden doet hij normaliter namelijk nooit) zijn of was het toch een ai filpmje waar de huidige Amerikaanse regering niet vies van is?
ik mis onze man in Teheran.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit verschrikkelijke regime er geen moeite mee heeft om zo'n opstand met extreem geweld en bloedvergieten neer te slaan.
Wat een hel om bewoner te zijn van dat land.
Oh, dank je. Was ik vergeten!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je moet je ochtend medicatie nog innemen zie ik.
Je moet het ook niet meteen helemaal overdrijven met ai anders gelooft niemand het.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja want heel even ging hij eraf.
En hoe weet jij dat die 85 miljoen inwoners niet gewoon dit regime willen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, misschien een keer eerlijke, democratische verkiezingen houden?
Oh, wacht.
Iran heeft 0 kernwapens en heeft de kennis daarvoor niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nederland bezit formeel zelf geen kernwapens, maar er liggen naar schatting 10 tot 20 Amerikaanse tactische kernbommen (type B61) opgeslagen op Vliegbasis Volkel.
Trump, Netanyahu en Poetin.quote:
Geen probleem dat Israël meedoet. Toch vraag ik me af hoe het zal gaan vallen in omringende Arabische landen.quote:
Er is vast hulp die jou kan bijstaanquote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik vertel precies wat Trump aan het schreeuwen is en de redenen waarom mensen hier de aanvallen op Iran goed praten.
Waarom zou dat nu ineens niet voor NL gelden dan?
Precies hetzelfde.
Slechte regering? BOMMEN.
Kans op kernbommen? BOMMEN.
Tijd voor Trump om NL aan te vallen.
Rustig maar, de verplegers komen je zo halen en brengen je dan weer veilig naar je kamertje.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:
Arrow-3 FTW.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:30 schreef theguyver het volgende:
[ x ]
eerste raketten onderschept boven Israel!
Israel valt weer een land ongevraagd en zonder reden aan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen probleem dat Israël meedoet. Toch vraag ik me af hoe het zal gaan vallen in omringende Arabische landen.
Ze kunnen beter niet te veel de held uithangen naar mijn mening, en een beetje in stilte meedoen.
Ja ja, Trump bad, ondertussen keek en kijkt de wereld nog steeds toe en doet de VS inmiddels wel iets.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump had allemaal grote woorden over het te hulp schieten van die demonstranten. Maar toen puntje bij paaltje kwam deed Trump niks en liet hij de demonstranten gewoon afgeslacht worden.
Dat is in elk land het geval. Hier is het ook behoorlijk verdeeld. Meeste stemmen gelden!!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zou al een grote stap zijn. Nog steeds geen garantie voor stabiliteit als er grote groepen een zeer verschillende visie hebben voor het land.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:32 schreef spapaars het volgende:
[..]
Er is vast hulp die jou kan bijstaan
Ahhhh.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:32 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Rustig maar, de verplegers komen je zo halen en brengen je dan weer veilig naar je kamertje.
Op Denk, PVV en FvD na zijn de partijen hier democratisch en respectvol naar anderen, toch wel een subtiel verschil.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is in elk land het geval. Hier is het ook behoorlijk verdeeld. Meeste stemmen gelden!!
Ja, dat weten we inderdaad niet. Vandaar een keertje eerlijke, vrije, democratische verkiezingen houden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat die 85 miljoen inwoners niet gewoon dit regime willen?
Behalve als het om Iran gaat.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is in elk land het geval. Hier is het ook behoorlijk verdeeld. Meeste stemmen gelden!!
De Olympische staakt-het-vuren geldt effectief van 7 dagen voor de OS tot 7 dagen na de Paralympics.quote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat die 85 miljoen inwoners niet gewoon dit regime willen?
[..]
Iran heeft 0 kernwapens en heeft de kennis daarvoor niet.
Nederland heeft Amerikaanse kernwapens, heeft meer dan genoeg kennis voor eigen kernwapens en daar ook de mogelijkheid voor.
Volgens Trumps onzin zou Nederland dus aangevallen moeten worden, niet Iran.
Iedereen is het er mee eens, vanuit ons Westers standpunt althans, dat er dingen moeten veranderen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, dat weten we inderdaad niet. Vandaar een keertje eerlijke, vrije, democratische verkiezingen houden.
Iran is tevens de aartsvijand van vrijwel alle omliggende Arabische landen (o.a. ivm Soennisme vs Sjiisme).quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen probleem dat Israël meedoet. Toch vraag ik me af hoe het zal gaan vallen in omringende Arabische landen.
Ze kunnen beter niet te veel de held uithangen naar mijn mening, en een beetje in stilte meedoen.
Denk dat meeste stemmen gelden lastig gaat zijn als straks een significant deel een streng islamitische Staat wil hebben. Die gaan niet zo maar instemmen met iets anders. Ik hoop dat ik het mis heb. Maar ik heb weinig vertrouwen gezien Afghanistan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Je netjes aan regels houden is voor onderdanen en minions.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Olympische staakt-het-vuren geldt effectief van 7 dagen voor de OS tot 7 dagen na de Paralympics.
Maar daar veegt iedereen vanaf nu zijn reet mee af
Die zitten veilig in hun bunkers. Honderdduizenden burgerslachtoffers is waarschijnlijker. En veel mensen hier vinden dat prachtig: dode moslims. Voornamelijk vrouwen en kinderen. Of met afgerukte ledematen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk de ayatollah's verdrijven. Regime change.
Echt bizar, jouw rabiate haat naar Israël en de joden is zo groot dat je liever het regime in Iran steunt dan dat je het Iraanse volk hun zo verlangde vrijheid gunt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Israel valt weer een land ongevraagd en zonder reden aan.
Goh, hoe zouden landen in die regio die dit zelf ook bijna dagelijks door Israel meemaken gaan vinden?
Niet leuk. Obviously.
Sportverdwazing, het is vermakelijk maar verder totaal onbelangrijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Olympische staakt-het-vuren geldt effectief van 7 dagen voor de OS tot 7 dagen na de Paralympics.
Maar daar veegt iedereen vanaf nu zijn reet mee af
Onderbouw je reactie dan eens.quote:
NIEMAND hier is team Iran. Ik heb nog niemand gezien die het regime in Iran steunt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:35 schreef thedeedster het volgende:
Als je hier Team Iran (de machthebbers) bent, dan ben je niet goed bij je hoofd.
Het is vrij simpel. Het Israëlische regime is kut, het Iraanse regime is kut en het Amerikaanse regime is kut.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:36 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Echt bizar, jouw rabiate haat naar Israël en de joden is zo groot dat je liever het regime in Iran steunt dan dat je het Iraanse volk hun zo verlangde vrijheid gunt.
Wie dan? Ik lees eigenlijk niemand die dit prachtig vindt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die zitten veilig in hun bunkers. Honderdduizenden burgerslachtoffers is waarschijnlijker. En veel mensen hier vinden dat prachtig: dode moslims. Voornamelijk vrouwen en kinderen. Of met afgerukte ledematen.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Onderbouw je reactie dan eens.
[..]
NIEMAND hier is team Iran. Ik heb nog niemand gezien die het regime in Iran steunt.
Nouquote:
Dat wordt dan ook verkapt gebracht als team Anti-VS of team Anti-geweld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:35 schreef thedeedster het volgende:
Als je hier Team Iran (de machthebbers) bent, dan ben je niet goed bij je hoofd.
Ik haat Israel niet en ik reageer hier juist ook vooral op de VS.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:36 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Echt bizar, jouw rabiate haat naar Israël en de joden is zo groot dat je liever het regime in Iran steunt dan dat je het Iraanse volk hun zo verlangde vrijheid gunt.
De meeste Nederlanders hebben rechts gestemd, toch heeft D66 de premier mogen leveren. Meer dan de helft van Nederland wil een asielstop, toch gebeurt dat niet, maar krijgen we te horen hoeveel er de komende jaren nog bij komen!!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Op Denk, PVV en FvD na zijn de partijen hier democratisch en respectvol naar anderen, toch wel een subtiel verschil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |