abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220217533
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
De VS is toch geen nucleaire dreiging voor de westerse samenleving?
Waren ze een paar maanden geleden niet hardop aan het dagdromen over de anexatie van Groenland?
pi_220217535
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik begrijp dat je altijd het Israëlische regime steunt in alles wat ze doen en laten, maar het is en blijft een kutregime. Net als het MAGA regime in de VS en het verschrikkelijke regime in Iran. Niets valse frame, gewoon gebaseerd op bij mij bekende feiten. Dat jij er een vergelijkingsspelletje van maakt moet je zelf weten.

Verder is ontevreden zijn over het bewind niet hetzelfde als het eens zijn over de toekomst van het land. Dus je aangehaalde artikel is volstrekt nietszeggend. Het zegt alleen: in Iran vindt de bevolking het regime ook kut. Dat was niet anders in een land als Irak of Libië trouwens.
Dit is natuurlijk geen onderbouwing van de vergelijking. Zowel de Israëlische als de Amerikaanse regering zijn gewoon democratisch verkozen en onderdrukken niet hun eigen bevolking al decennia met honderduizenden doden tot gevolg.

Het Iraanse regime is daarin uniek, maar jij besluit vervolgens dat je alleen het Iraanse regime kunt afkeuren als je de Israëlische en Amerikaanse regering ook op dat niveau zet en ze dan alle drie afkeurt. Dat is niets meer dan self-gaslighting.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220217541
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef recidivist het volgende:

[..]
Welk tijdperk ervoor? De Shah was een dictatuur met een beruchte geheime dienst. Of bedoel je de periode daarvoor? Toen de democratisch gekozen premier Mossadegh......werd afgezet door Operation Ajax (Brits-Amerikaans)?
Dit tijdperk:

pi_220217552
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Denk niet dat hij nu een hattrick scoort. Misschien Xi nog ontvoeren.

Nu op de nos trouwens een soort vakantietv met live beelden van steden waar aanvallen op verwacht worden.

Absurde tijd leven we.
Haha echt zo. Oude mannetjes die de levens van jonge mannen opofferen voor hun eigen gewin.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:12:04 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220217562
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nu op de nos trouwens een soort vakantietv met live beelden van steden waar aanvallen op verwacht worden.

Absurde tijd leven we.
Was bij de laatste golfoorlog toch ook in 2002? Ik kan mij nog herinneren dat ik naar de tv zat te kijken met livebeelden elke dag vlak voor ik naar school ging
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:12:17 #256
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220217563
Wat is dat voor een statement van Jetten, hoe kleurloos kun je zijn.
Kan net goed chatgpt laten antwoorden.
pi_220217569
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:55 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
"Als NAVO-lid steunen wij de Verenigde Staten in deze operatie om het terroristische regime omver te werpen vanwege nucleaire dreiging en daarnaast het Iraanse volk hun vrijheid te geven. Wij hopen in elk geval op zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers."

Zoiets zou naar mijn mening al een stuk beter zijn.
De VS doet dit met Israël op eigen iniatief zover ik zie? Dus ja, waarom zouden we.

We kunnen beter aanbieden een handje te helpen als de VS daar heel dik voor gaat betalen. Net als de VS van ons vraagt met betrekking tot Oekraïne.
pi_220217570
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:58 schreef Montov het volgende:
Beschadigd dit nu het aanzien van de FIFA Peace Prize?
Ik had dit niet verwacht van het land met het Department of War.

Absurde tijd leven we.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Iedereen in die regio speelt het proxy-spel. Dat erbij halen is een drogreden. Het is geen geldige reden om over te gaan op directe oorlog.
Hoezo dat niet?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:13:30 #259
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220217571
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waren ze een paar maanden geleden niet hardop aan het dagdromen over de anexatie van Groenland?
Klopt maar waarom zouden ze een bom op groenland willen gooien :P
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220217572
Volgens CNN mogelijk een of meerdere Amerikaanse slachtoffers
pi_220217573
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Iedereen in die regio speelt het proxy-spel. Dat erbij halen is een drogreden. Het is geen geldige reden om over te gaan op directe oorlog.
:')_!

Nee, dat doet alleen Iran.

Saoedi-Arabië, Libanon of pakweg Jordanië hebben geen proxies in de regio met als poging andere landen te destabiliseren, interne macht te vergaren met als eindwens een ander land te vernietigen. Iran heeft dit wel, sinds de Iraanse revolutie is het aan de macht gekomen moslimfundamentalistische regime al bezig met een bizarre strijd tegen Israël en heeft daarmee het hele Midden-Oosten gestabiliseerd en talloze terreurgroeperingen gefinancierd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:13:56 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220217574
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Absurde tijd leven we.
[..]
Hoezo dat niet?
Liever Kim Jong Un!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220217575
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:07 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zo is het dus niet gegaan. Oktober 2020 was dit artikel en de val van Kabul was in augustus 2021.

jij schreef dat trump zei dat het de terugtrekking uit afghanistan met beleid moest gebeuren wat dus totaal een leugen was blijkend uit het verfieerbare nieuwsbericht. De rest van je betoog is hierna afleiding om maar je opzichtige leugen niet te hoeven erkennen. :+
pi_220217576
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Met atoombommen?
pi_220217578
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Was bij de laatste golfoorlog toch ook in 2002? Ik kan mij nog herinneren dat ik naar de tv zat te kijken met livebeelden elke dag vlak voor ik naar school ging
Niet roterend door verschillende steden zonder commentaar ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:16:13 #266
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220217596
Ik steun de VS hierin omdat ik 7000 dode jonge demonstranten al meer dan genoeg vind.
Gezien het leger nog niet heeft ingegrepen zal een interne staatsgreep niet komen tenzij met hulp van buitenaf.
pi_220217599
Laten we niet vergeten dat Iran een land is met 80 miljoen inwoners waar de IRGC in de haarvaten van de samenleving zit. Bij Rusland zijn we ook al gigantisch veel doden verder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220217601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:14 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Met atoombommen?
Toch iets wat je altijd in je achterhoofd houdt, dat de VS ze heeft als het op verdedigen van Groenland aan zou komen.

Atoombommen zijn er voornamelijk als dreiging, als je ze inzet heb je in veel gevallen verloren.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:16:54 #269
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220217602
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:11 schreef Saekerhett het volgende:

Dit tijdperk:

[ afbeelding ]
quote:
The dictatorship of Mohammad Reza Pahlavi, the last Shah of Iran, was characterized by systematic human rights abuses, political repression, and the brutal suppression of dissent, primarily carried out by his secret police agency, SAVAK. The regime relied on violence to maintain power, particularly against leftist, nationalist, and Islamist opposition groups.

Key atrocities and characteristics of the Shah's rule include:
SAVAK Repression and Torture: Founded with the help of the CIA and Mossad, SAVAK (Organization of Intelligence and National Security) was notorious for infiltrating all levels of society and using extreme torture methods against political prisoners. Common methods included electric shock, whipping, beating, and burning prisoners with hot irons.

Massacre of Protesters: The regime often responded to protests with live fire, such as the killing of hundreds of demonstrators in the months leading up to the 1979 revolution.

Black Friday (September 8, 1978): The Shah declared martial law in Tehran and ordered troops to open fire on a massive crowd of protesters, resulting in a high number of casualties.

Yazd Crackdown (March 1978): Police killed over 100 protesters following a religious ceremony.
Execution of Political Opponents: The regime executed numerous members of opposition groups, including the People's Mojahedin Organization of Iran (MEK) and the Organization of Iranian People's Fedai Guerrillas. These trials were often held in sham military courts.

Suppression of Free Expression: The Shah severely curtailed media freedom and transitioned Iran into a one-party state in 1975, stating that those who opposed the regime should either go to prison or leave the country.

Forced Modernization and Cultural Suppression: The regime pursued policies of Persianization, suppressing various ethnic and social groups. Reza Shah (the Shah's father) also famously initiated the Kashf-e hijab (forced removal of the hijab) in 1935, which involved police beating women who wore the veil, causing deep resentment.
Corruption: The Pahlavi family and close associates were accused of massive financial corruption, accumulating vast wealth while many in the country lived in poverty.

The intense repression, coupled with economic mismanagement, contributed to the widespread social anger that fueled the 1979 Iranian Revolution, ultimately ending 2,500 years of Persian monarchy.
Dat ons dat niet boeit omdat wij daar niet wonen snap ik. Alleen juist de Shah zijn dictatorschap waar de geheime dienst door de Amerikanen werd getraind leidde tot de revolutie. Maar goed, je was sowieso niet goed op de hoogte. En zolang ze maar geen hoofddoekjes meer dragen daar is het all good ^O^ ^O^ *O*
enkelband
pi_220217608
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De vraag of het Iraanse volk dit wil is niet de juiste, want dan ben je al een paar stappen te ver. Het uitgangspunt zou moeten zijn dat je geen oorlog (of regime change) voert tegen een land dat zelf geen oorlog is begonnen. Daar aan voorbij gaan is al een no-go, hoe kwaadaardig het regime ook is en hoe graag het volk het ook wil.

Daarnaast is het ook gewoon leugenachtig om te doen alsof dit wordt gedaan voor het Iraanse volk. Dit wordt gedaan voor de belangen van Israël en de VS. Wat Israël en de VS betreft wordt het volk net zo lief onderworpen aan een ander kwaadaardig regime, alleen dan eentje waar ze wel macht en controle over hebben.
Huh…natuurlijk de belangen van Israël en USA dezelfde belangen hebben die haatbaarden. Maar die mogen hun belangen behartigen door moord op onschuldige burgers, steunen van terroristen en 50 jaar lang roepen dood aan Amerika en alle joden moeten kapot.
pi_220217609
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
jij schreef dat trump zei dat het de terugtrekking uit afghanistan met beleid moest gebeuren wat dus totaal een leugen was blijkend uit het verfieerbare nieuwsbericht. De rest van je betoog is hierna afleiding om maar je opzichtige leugen niet te hoeven erkennen. :+
Prima hoor.
Er waren nog 2500 troepen aanwezig toen Biden aantrad maar uiteraard is het de schuld van Trump.
Biden had zes maanden de tijd om de geleidelijke terugtrekking te coördineren maar we weten allemaal hoe het is afgelopen.
pi_220217610
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
[..]
Omdat Iran een door en door verrot regime heeft misschien? Ze zijn gevaarlijk voor de hele wereld met hun nucleaire ontwikkelingen en dat moet gestopt worden.

Ik heb een schijthekel aan Trump, maar ik vind deze actie om het regime omver te werpen en de bevolking hun vrijheden terug te geven van voor het Ayatollah-tijdperk goed.
Dat vind ik ook hoor. Maar ik zie niet in waarom Jetten dat op X zou moeten zetten. Gewoon een ter info berichtje 'ik heb het gezien' is in deze voldoende
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220217611
Er wordt feest gevierd in de straten van Iran.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:18:42 #274
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220217612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:
Misschien dat ze grote kanonnen weer inzetten :)

Bekijk deze YouTube-video
Give 'em hell boys!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:18:46 #275
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220217613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het vorige kabinet is al weg hoor.
Maar die drekrechters nog niet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')