abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220134880
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
En, doorrrrr….
pi_220134897
Ik heb maar een nieuw topic in de reeks geopend.
Het gaat immers over een onderwerp waar we nooit over uitgepraat raken.
pi_220136160
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 16:30 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Volgens mij neemt het condoomgebruik af naarmate mensen ouder worden. In mijn twintiger jaren was een condoom echt wel iets dat je bij je moest hebben. Toen ik ouder was en op Tinder en Bumble zat toen merkte ik pas hoe makkelijk m/v zonder condoom neukte. Dat begint vanaf 30-35 jaar is mijn ervaring
Klopt wel denk ik, Ik ken meerdere mannen met een kind bij een scharrel. Veelal claimen ze “erin geluisd te zijn” maar toch hebben ze hem er zelf in gehangen zonder condoom :')
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  woensdag 18 februari 2026 @ 20:14:53 #4
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_220136247
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 20:09 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Klopt wel denk ik, Ik ken meerdere mannen met een kind bij een scharrel. Veelal claimen ze “erin geluisd te zijn” maar toch hebben ze hem er zelf in gehangen zonder condoom :')
Ja precies en dan te bedenken dat dit al duizenden jaren aan de gang is tussen man en vrouw. We neuken wat voor de lust en het plezier en hopen dat het geen ellende oplevert, maar ja helaas maar al te vaak

Mensen :')
Le Diable
pi_220136254
quote:
Sommige vrouwen proberen een man aan zich te binden door zich zwanger te laten neuken. En dan zijn ze teleurgesteld als het niet lukt en ze als alleenstaande moeder eindigen.
pi_220136556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 16:30 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Volgens mij neemt het condoomgebruik af naarmate mensen ouder worden. In mijn twintiger jaren was een condoom echt wel iets dat je bij je moest hebben. Toen ik ouder was en op Tinder en Bumble zat toen merkte ik pas hoe makkelijk m/v zonder condoom neukte. Dat begint vanaf 30-35 jaar is mijn ervaring
20ers waren ook vooral van de geen condoom vereniging.

Maar 30+ vrijwel uitsluitend inderdaad.

Vroeger was dat anders omdat hiv/aids toen een doodsvonnis was. Dat heeft destijds behoorlijk invloed gehad.
pi_220136579
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 20:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Sommige vrouwen proberen een man aan zich te binden door zich zwanger te laten neuken. En dan zijn ze teleurgesteld als het niet lukt en ze als alleenstaande moeder eindigen.
Het zal wel wat genuanceerder liggen.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 februari 2026 @ 20:32:46 #8
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220136598
quote:

[..]
Daarom altijd met. Zonder was geen optie.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220136671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 20:31 schreef VEM2012 het volgende:
Vroeger was dat anders omdat hiv/aids toen een doodsvonnis was. Dat heeft destijds behoorlijk invloed gehad.
En ondertussen vergeten mensen dat er ook nog klassieke SOA bestaan zoals chlamydia, syfilis en gonorrhoea. Die zijn in principe goed behandelbaar met antibiotica, maar ondertussen bestaan er al wel gonorrhoea stammen die resistent zijn tegen alle bestaande antibiotica.
pi_220138570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 20:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Klopt, maar ja je bent er zelf bij. Zeker als het gewoon een losse scharrel is en je wil het zo houden kan je beter je verantwoordelijkheid nemen als man.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 februari 2026 @ 09:20:15 #11
Brabo Bastard
pi_220140174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:29 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Klopt, maar ja je bent er zelf bij. Zeker als het gewoon een losse scharrel is en je wil het zo houden kan je beter je verantwoordelijkheid nemen als man.
Ik als man ben het hier mee eens. Daarom deed ik altijd veilig. Geen zin in ongelukjes, ook al zei ze dat ze aan de pil zat of geholpen was.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220140517
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:29 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Ik vind vooral het hele idee van vrouwen die mannen zo proberen te naaien (pun intended) gewoon raar. Wat hebben ze daar nou mee te winnen?

Het is mij twee keer overkomen, dat ik een vrouw zwanger heb gemaakt zonder dat het ook de bedoeling was. Twee keer in goed overleg een abortus geworden.

Vrouwen hebben wat dat betreft the shorter straw.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 februari 2026 @ 09:48:58 #13
Brabo Bastard
pi_220140557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind vooral het hele idee van vrouwen die mannen zo proberen te naaien (pun intended) gewoon raar. Wat hebben ze daar nou mee te winnen?

Het is mij twee keer overkomen, dat ik een vrouw zwanger heb gemaakt zonder dat het ook de bedoeling was. Twee keer in goed overleg een abortus geworden.

Omdat ze zonder wou?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220140648
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Omdat ze zonder wou?
Omdat we beiden ok waren om geen condoom te gebruiken.

Gedeelde verantwoordelijkheid derhalve.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 februari 2026 @ 09:59:35 #15
Brabo Bastard
pi_220140685
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is netjes.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220140749
quote:

[..]

Maar jij had ook kunnen leven met haar beslissing als ze geen abortus had gewild?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220141282
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar jij had ook kunnen leven met haar beslissing als ze geen abortus had gewild?
Geen keuze, nietwaar?

Maar goed, dat is dan de consequentie. En dan moet je daar het beste van maken. Dus je draagt dan bij. Zowel financieel als aan de opvoeding.

Verantwoordelijkheid nemen.

En bovendien: als je een kind hebt rondlopen, dan wil je die toch niet in de steek laten lijkt mij.
  donderdag 19 februari 2026 @ 16:24:25 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220144033
quote:

[..]

beiden geen condoom willen en het kind laten weghalen, gestoord is dat

echt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220144660
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 16:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
beiden geen condoom willen en het kind laten weghalen, gestoord is dat

echt
Ik heb alle begrip voor jouw pro life standpunt. Het is een vorm van moord, dat zie ik ook. Alleen: ik kan daar in het geval van abortus prima mee leven.

Pro choice hier.
pi_220148206
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb alle begrip voor jouw pro life standpunt. Het is een vorm van moord, dat zie ik ook. Alleen: ik kan daar in het geval van abortus prima mee leven.

Pro choice hier.
Het punt is alleen dat dit luxe abortussen waren. Deze was 2 keer te voorkomen als jullie als verstandige volwassen mensen om waren gegaan met jullie seksualiteit.
Dat zijn 2 zeer prille levens weggegooid omdat jullie lekker wilden neuken zonder condoom (of wat dan ook)...
Daar vind ik ook wat van.
Als jullie nu wel anticonceptie hadden gebruikt en dat had gefaald, dan vind ik het nog wat anders.

Als man is deze keuze makkelijker want jij hoeft de ingreep niet te ondergaan met een lichaam wat wel al stroomt met hormonen en bezig is een mensje te bouwen. Jij loopt daarna gewoon weg. Zij kan echter na verloop van tijd behoorlijk last krijgen qua gevoel.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 19 februari 2026 @ 21:25:30 #21
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220148222
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Pro choice hier.
zelfs een morning after pil was teveel moeite dus

ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zij eigenlijk wel helemaal klaar was om een kindje te gaan maken
Als jij gezegd had, ja leuk, dan was het kindje er dus gekomen

Kindjes zijn tof
ik had gezegd het is welkom, 100%

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2026 23:09:29 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220148547
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het punt is alleen dat dit luxe abortussen waren. Deze was 2 keer te voorkomen als jullie als verstandige volwassen mensen om waren gegaan met jullie seksualiteit.
Dat zijn 2 zeer prille levens weggegooid omdat jullie lekker wilden neuken zonder condoom (of wat dan ook)...
Als jullie nu wel anticonceptie hadden gebruikt en dat had gefaald, dan vind ik het nog wat anders.

Als man is deze keuze makkelijker want jij hoeft de ingreep niet te ondergaan met een lichaam wat wel al stroomt met hormonen en bezig is een mensje te bouwen. Jij loopt daarna gewoon weg. Zij kan echter na verloop van tijd behoorlijk last krijgen qua gevoel.
Maar dit kun jij niet voor een ander in vullen. Niet voor een man en niet voor een vrouw. Wie weet heeft de man er wel meer last van dan de vrouw.
pi_220148642
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:04 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar dit kun jij niet voor een ander in vullen. Niet voor een man en niet voor een vrouw. Wie weet heeft de man er wel meer last van dan de vrouw.
Klopt, dan kan ik niet.
Ik ken alleen de verhalen van de vrouwen die er achteraf erg mee geworsteld hebben.
Bij een man kan ik mij voorstellen dat het erg pijnlijk is als hij het kind wel zou willen maar de vrouw nee zegt.
Als het een bewuste anti-anticonceptie, leve de lol en seks abortus is, denk ik dat ze er al veel minder om geven. Dan denk ik dat ze wel een condoom hadden omgedaan.
pi_220149003
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Klopt, dan kan ik niet.
Ik ken alleen de verhalen van de vrouwen die er achteraf erg mee geworsteld hebben.
Bij een man kan ik mij voorstellen dat het erg pijnlijk is als hij het kind wel zou willen maar de vrouw nee zegt.
Als het een bewuste anti-anticonceptie, leve de lol en seks abortus is, denk ik dat ze er al veel minder om geven. Dan denk ik dat ze wel een condoom hadden omgedaan.
Dit is wel iets waar ik regelmatig bij stilsta. Heb een spiraal maar mocht ik zwanger worden laat ik abortus plegen. Denk dat ik daar ook weinig last van ga hebben want ik wil niet, nooit gewild ook. Maar vriend twijfelt nog en die zou er echt een knauw van krijgen. Weet niet of dat ooit nog goed zou komen. Ook de reden van spiraal, lang condooms gebruikt tot tevredenheid maar had toch iets meer zekerheid nodig met dit in mn achterhoofd.
  donderdag 19 februari 2026 @ 23:07:50 #25
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220149096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:53 schreef Koettie het volgende:

[..]
Dit is wel iets waar ik regelmatig bij stilsta. Heb een spiraal maar mocht ik zwanger worden laat ik abortus plegen. Denk dat ik daar ook weinig last van ga hebben want ik wil niet, nooit gewild ook. Maar vriend twijfelt nog en die zou er echt een knauw van krijgen.
Weet niet of dat ooit nog goed zou komen. Ook de reden van spiraal, lang condooms gebruikt tot tevredenheid maar had toch iets meer zekerheid nodig met dit in mn achterhoofd.
kinderen zijn tof
pi_220149161
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 23:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kinderen zijn tof
Dat zal. Heeft weinig te maken met mn post.
pi_220149505
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Het was in beide gevallen geen kwestie van abortus als ‘anticonceptie’. Maar goed, voor het punt wat ik wilde maken is dat ook niet relevant. Waar het om ging was dat het idee van vrouwen die mannen erin proberen te luizen een raar, misogyne, idee is. Ze zullen best bestaan, maar dat zijn uitzonderingen.
pi_220149746
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Klopt, dan kan ik niet.
Toch denk ik dat deze situatie voor mannen veel minder voorkomt, de meeste mannen die ik ken zonder kinderen hebben altijd gezegd dat beide prima is. Bij veel mannen is toch die wens minder sterk (of de wens van seks vele malen groter).

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:53 schreef Koettie het volgende:

[..]
Dit is wel iets waar ik regelmatig bij stilsta. Heb een spiraal maar mocht ik zwanger worden laat ik abortus plegen. Denk dat ik daar ook weinig last van ga hebben want ik wil niet, nooit gewild ook. Maar vriend twijfelt nog en die zou er echt een knauw van krijgen. Weet niet of dat ooit nog goed zou komen. Ook de reden van spiraal, lang condooms gebruikt tot tevredenheid maar had toch iets meer zekerheid nodig met dit in mn achterhoofd.
Ik ga er vanuit dat dit wel een standpunt is wat je al de gehele relatie hebt, dan moet iemand er niet raar van op staan te kijken als iemand niet van standpunt veranderd.

Als je zo eind 20, begin 30 bent is een kinderwens toch wel iets waar je op een lijn hoort te zitten in een relatie anders gaat dat voor veel frictie zorgen.
Zeer goed trouwens om de verantwoordelijkheid van de anticonceptie bij de gene te leggen met de minste kinderwens, :) T
oen ik jong en single was en het wat minder nauw nam met wie, en echt geen kinderwens had stond ik altijd op een condoom en verbaasde ik mij erover hoeveel vrouwen zonder prima vonden. (Wat bij mij juist versterkte hoe graag ik dat ding omdeed).
pi_220149815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:33 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Toch denk ik dat deze situatie voor mannen veel minder voorkomt, de meeste mannen die ik ken zonder kinderen hebben altijd gezegd dat beide prima is. Bij veel mannen is toch die wens minder sterk (of de wens van seks vele malen groter).
[..]
Ik ga er vanuit dat dit wel een standpunt is wat je al de gehele relatie hebt, dan moet iemand er niet raar van op staan te kijken als iemand niet van standpunt veranderd.

Als je zo eind 20, begin 30 bent is een kinderwens toch wel iets waar je op een lijn hoort te zitten in een relatie anders gaat dat voor veel frictie zorgen.
Zeer goed trouwens om de verantwoordelijkheid van de anticonceptie bij de gene te leggen met de minste kinderwens, :) T
oen ik jong en single was en het wat minder nauw nam met wie, en echt geen kinderwens had stond ik altijd op een condoom en verbaasde ik mij erover hoeveel vrouwen zonder prima vonden. (Wat bij mij juist versterkte hoe graag ik dat ding omdeed).
Het standpunt heb ik al mn hele leven dus niets nieuws. Is ook de reden dat het een rare start was van de relatie want tja, niet heel handig natuurlijk :P Hij neigt nu steeds naar niet, gelukkig voor mij maar goed. Kan nog veranderen, ik hoop het niet. Zijn halverwege de 30 en dacht steeds dat is uiteindelijk ook een keuze want uiteindelijk ben je te oud en is je keuze gemaakt. Maar vriendin van 40 is nu zwanger dus dacht oei, kan dus nog wel 5 jaar twijfel geven bij hem. :P
pi_220149844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 06:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het was in beide gevallen geen kwestie van abortus als ‘anticonceptie’. Maar goed, voor het punt wat ik wilde maken is dat ook niet relevant. Waar het om ging was dat het idee van vrouwen die mannen erin proberen te luizen een raar, misogyne, idee is. Ze zullen best bestaan, maar dat zijn uitzonderingen.
Dat was het natuurlijk wel, want je neemt bewust het risico dat er een zwangerschap kan ontstaan door geen anticonceptie te gebruiken.
Maar goed, ook dat is toch echt voornamelijk aan de vrouw en hoe zij erin staat, niet hoe anderen daar moreel of religieus over denken.
pi_220150663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Sommige vrouwen denken dat wanneer het slecht gaat met de relatie en de man wil vertrekken dat zwanger worden en een kind krijgen hem opeens doen besluiten wel bij haar te blijven. Ik heb dat voorbeeld in mijn omgeving ook gezien. Het is natuurlijk geen reden om dan opeens bij elkaar te blijven, eerder een extra reden uit elkaar te gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220154396
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat was het natuurlijk wel, want je neemt bewust het risico dat er een zwangerschap kan ontstaan door geen anticonceptie te gebruiken.
Maar goed, ook dat is toch echt voornamelijk aan de vrouw en hoe zij erin staat, niet hoe anderen daar moreel of religieus over denken.
Wie zegt dat in beide gevallen geen anticonceptie is gebruikt? Dat is een beetje invulling.

Verder allemaal niet zo relevant: mijn punt ging heel ergens anders over.
pi_220154404
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 09:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Sommige vrouwen denken dat wanneer het slecht gaat met de relatie en de man wil vertrekken dat zwanger worden en een kind krijgen hem opeens doen besluiten wel bij haar te blijven. Ik heb dat voorbeeld in mijn omgeving ook gezien. Het is natuurlijk geen reden om dan opeens bij elkaar te blijven, eerder een extra reden uit elkaar te gaan.
Ik ken de verhalen, maar alleen als de auditu.

Daarom denk ik dat ook dat dit niet zo gewoon is. Maar het zal ongetwijfeld voorkomen.

Vrouwen zijn soms naar. Het zijn net mensen.
pi_220162306
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat ook dat dit niet zo gewoon is. Maar het zal ongetwijfeld voorkomen.

Nee gewoon is het niet. Iedereen met een iq boven de 70 snapt dat een relatie die op springen staat geen goede basis is om aan kinderen te beginnen. De eerste 3 jaar zijn al een beproeving voor een relatie die wel stabiel is.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220164429
Het is zeker niet gewoon maar komt wel voor.
Ook mannen die de condoom stiekem afhalen, of kapot maken van tevoren. Of de partner wijsmaken dat ze onvruchtbaar zijn :').
Want dan is partner voor altijd gebonden aan je.
pi_220164745
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:21 schreef Avianflu het volgende:
Het is zeker niet gewoon maar komt wel voor.
Ook mannen die de condoom stiekem afhalen, of kapot maken van tevoren. Of de partner wijsmaken dat ze onvruchtbaar zijn :').
Want dan is partner voor altijd gebonden aan je.
Goed punt: dit soort gekkigheid is niet gebonden aan een kutje of een lul. Je bent dan wel een enorme kut of lul, maar dat is wat anders. ;)
pi_220164755
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 07:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee gewoon is het niet. Iedereen met een iq boven de 70 snapt dat een relatie die op springen staat geen goede basis is om aan kinderen te beginnen. De eerste 3 jaar zijn al een beproeving voor een relatie die wel stabiel is.
Er zijn helaas ook nog steeds stellen die denken dat als ze nog een liefdesbaby nemen, alles wel weer goed komt binnen hun slechte relatie. Samen bedenken ze dat dan dus.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 13:17:03 #38
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220164960
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn helaas ook nog steeds stellen die denken dat als ze nog een liefdesbaby nemen, alles wel weer goed komt binnen hun slechte relatie. Samen bedenken ze dat dan dus.
Is inderdaad een veel meer voorkomend scenario dan mannen die gaatjes in condooms prikken of vrouwen die sjoemelen met de pil om die ander erin te luizen.
pi_220174417
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik geloof er wel in dat als een relatie zonder kinderen niet werkt dat het dan meestal met kinderen ook niet werkt.
pi_220191843
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
ja, dat zal ook voorkomen.
pi_220191858
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 12:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik geloof er wel in dat als een relatie zonder kinderen niet werkt dat het dan meestal met kinderen ook niet werkt.
Dat is weer iets anders. Kinderen zijn leuk, maar ook een enorm complicerende factor.
pi_220198511
Bekijk deze YouTube-video

Het is alweer komkommertijd bij WNL. Tijd om die troep weg te bezuinigen.
Achterlijk volk is ook alleen maar bezig met elkaar na te praten en stennis te trappen.
blablablabla
pi_220198957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 12:07 schreef Elan het volgende:

Achterlijk volk is ook alleen maar bezig met elkaar na te praten en stennis te trappen.
Het zit je wel diep hè?
pi_220199039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 13:04 schreef Questular het volgende:

[..]
Het zit je wel diep hè?
Niet op persoonlijk level, ben al jaren gelukkig getrouwd maar het schetst wel een heel vals narratief van een niet bestaande gender war en is bovendien voeding voor depressieve gevoelens bij vaak toch al kwetsbare jonge mannen .
blablablabla
pi_220199901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is weer iets anders. Kinderen zijn leuk, maar ook een enorm complicerende factor.
Daarom. Als het zonder kinderen al niet werkt, dan met kinderen helemaal niet.
pi_220200007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 12:07 schreef Elan het volgende:

Ik vind het wel grappig dat de cijfers hier wat los worden geïnterpreteerd.

Dat 1:3 single vrouwen een relatie wil en 2:3 mannen lijkt een groot verschil, maar als je ziet dat vrouwen doorgaans de lat hoger leggen voor een man dan andersom, dan kun je toch ook vermoeden dat vrouwen die een relatie willen daar vaker in slagen en daarom er minder vrouwen zijn die een relatie willen en daar niet in slagen dan mannen.

Verder is het natuurlijk ook een feit dat veel van wat een man te bieden had vroeger (bescherming, financiële zekerheid, enz.) tegenwoordig in landen zoals Nederland vanuit de overheid wordt aangeboden, waarbij werkende mannen en vrouwen (maar meer mannen, aangezien die gemiddeld gezien meer inkomen verwerven) verplicht zijn daaraan mee te betalen.

Er is onderzoek waaruit blijkt dat zonder noodzaak aan een man voor bescherming en inkomen ongeveer de helft van de mannen in het geheel niet meer gezien zullen worden door vrouwen, noch voor relaties, noch voor seks. Mede ook omdat vrouwen gemiddeld gezien liever bijvrouw zijn van een leuke man dan the one and only van een ok-ish man.

Ik denk dat het veel verder gaat dan vragen stellen derhalve…

(Ook daar is onderzoek over: dat de aantrekkelijkheid van een man enorm van invloed is op hoe zijn gedrag wordt beoordeeld: bv knappe man die weinig communicatief is… mysterieus, minder knappe man die weinig communicatief is: ongeïnteresseerd)

De grap is dat zoiets ook weer een nieuwe balans gaat krijgen, want dat er steeds meer een mismatch is tussen mannen en vrouwen zorgt (mede) voor vergrijzing en vergrijzing zorgt er weer voor dat het ruime sociale stelsel zoals we dat kennen onbetaalbaar wordt.

Overigens acht ik beide opties maatschappelijk problematisch. 50% mannen die gefrustreerd zijn lijkt mij een gevaar op zich, maar vrouwen die dan maar uit noodzaak met een kerel moeten zijn waar ze geen trek in hebben, dat is ook niet best.
pi_220200119
Er is ook een oplossing voor dit probleem dat het aantal mannen dat een relatie met een vrouw wil, zoveel groter is dan het aantal vrouwen dat een relatie met een man wil. Die oplossing is dat we door middel van sperma sorteren een samenleving scheppen met veel meer vrouwen dan mannen. Dan raakt het aantal mannen dat een vrouw wil en het aantal vrouwen dat een man wil, weer wat meer in evenwicht.
pi_220200150
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 16:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Er is ook een oplossing voor dit probleem dat het aantal mannen dat een relatie met een vrouw wil, zoveel groter is dan het aantal vrouwen dat een relatie met een man wil. Die oplossing is dat we door middel van sperma sorteren een samenleving scheppen met veel meer vrouwen dan mannen. Dan raakt het aantal mannen dat een vrouw wil en het aantal vrouwen dat een man wil, weer wat meer in evenwicht.
Vroeger ging je gewoon oorlog voeren…

Maar het is een natuurlijk probleem. Ook in het dierenrijk zijn er genoeg mannetjes die zich nooit zullen voortplanten.

Cruel world.
pi_220200249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 16:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind het wel grappig dat de cijfers hier wat los worden geïnterpreteerd.

Dat 1:3 single vrouwen een relatie wil en 2:3 mannen lijkt een groot verschil, maar als je ziet dat vrouwen doorgaans de lat hoger leggen voor een man dan andersom, dan kun je toch ook vermoeden dat vrouwen die een relatie willen daar vaker in slagen en daarom er minder vrouwen zijn die een relatie willen en daar niet in slagen dan mannen.

Verder is het natuurlijk ook een feit dat veel van wat een man te bieden had vroeger (bescherming, financiële zekerheid, enz.) tegenwoordig in landen zoals Nederland vanuit de overheid wordt aangeboden, waarbij werkende mannen en vrouwen (maar meer mannen, aangezien die gemiddeld gezien meer inkomen verwerven) verplicht zijn daaraan mee te betalen.

Er is onderzoek waaruit blijkt dat zonder noodzaak aan een man voor bescherming en inkomen ongeveer de helft van de mannen in het geheel niet meer gezien zullen worden door vrouwen, noch voor relaties, noch voor seks. Mede ook omdat vrouwen gemiddeld gezien liever bijvrouw zijn van een leuke man dan the one and only van een ok-ish man.

Ik denk dat het veel verder gaat dan vragen stellen derhalve…

(Ook daar is onderzoek over: dat de aantrekkelijkheid van een man enorm van invloed is op hoe zijn gedrag wordt beoordeeld: bv knappe man die weinig communicatief is… mysterieus, minder knappe man die weinig communicatief is: ongeïnteresseerd)

De grap is dat zoiets ook weer een nieuwe balans gaat krijgen, want dat er steeds meer een mismatch is tussen mannen en vrouwen zorgt (mede) voor vergrijzing en vergrijzing zorgt er weer voor dat het ruime sociale stelsel zoals we dat kennen onbetaalbaar wordt.

Overigens acht ik beide opties maatschappelijk problematisch. 50% mannen die gefrustreerd zijn lijkt mij een gevaar op zich, maar vrouwen die dan maar uit noodzaak met een kerel moeten zijn waar ze geen trek in hebben, dat is ook niet best.
Een hoop is inderdaad schijnzelfstandigheid. Hun bestaanszekerheid louter gegarandeerd door het Toeslagencircus.

Schrikbarend wat een alleenstaande moeder die parttime werkt elke maand mag bijschrijven met dank aan de belastingbetaler.

Vervolgens roepen dat je geen man meer nodig hebt omdat je wel voor jezelf kunt zorgen is lekker makkelijk.

Natuurlijk kunnen en zullen mannen ook aanspraak maken op dat soort toeslagen maar A verdienen die vaak toch wat meer en B zullen die eerder geneigd zijn weer een partner te zoeken omdat ze niet alleen kunnen of willen zijn.
blablablabla
pi_220411578
In een eerder deel refereerde ik er al aan dat vrouwen mannen nodig hebben (andersom overigens ook) en dat je dat mooi kon zien bij overlevingsprogramma's. Vanmorgen kwam ik deze parel weer tegen:

twitter
  maandag 23 maart 2026 @ 12:08:12 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220411757
Ik geloof niet als een hetero vrouw zegt dat ze geen man wil of nodig heeft. Veel vrouwen zeggen dat soort uitspraken wel, maar mijn ervaringen en observaties is dat ze dat zeggen uit onzekerheid of stoerdoenerij. Ik geloof dat de meeste hetero vrouwen graag willen dat ze ware liefde ervaren met de juiste man.

De grootste spijt van mijn moeder in haar ouderdom is dat ze nooit heeft gesetteld met een man toen ze de kans had. Ze was een hele mooie vrouw en kon elke man krijgen, maar ze was bewust heel kieskeurig en heeft daar nu spijt van.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 13:28:44 #52
5428 crew  miss_sly
pi_220412378
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik geloof niet als een hetero vrouw zegt dat ze geen man wil of nodig heeft. Veel vrouwen zeggen dat soort uitspraken wel, maar mijn ervaringen en observaties is dat ze dat zeggen uit onzekerheid of stoerdoenerij. Ik geloof dat de meeste hetero vrouwen graag willen dat ze ware liefde ervaren met de juiste man.

De grootste spijt van mijn moeder in haar ouderdom is dat ze nooit heeft gesetteld met een man toen ze de kans had. Ze was een hele mooie vrouw en kon elke man krijgen, maar ze was bewust heel kieskeurig en heeft daar nu spijt van.
Ik denk dat bijna iedereen graag een goede relatie wil. Dat dat voor mannen en vrouwen, hetero's en homoseksuele mensen geldt. Maar wel een goede relatie en met de juiste persoon.

Ik kan me niet voorstellen dat je moeder bij nader inzien liever niet kieskeurig zou zijn. Want er is namelijk tot op zekere hoogte niets mis met kieskeurig zijn en bepaalde wensen en eisen stellen aan de relatie die je zou willen.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:43:11 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220412450
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat bijna iedereen graag een goede relatie wil. Dat dat voor mannen en vrouwen, hetero's en homoseksuele mensen geldt. Maar wel een goede relatie en met de juiste persoon.

Ik kan me niet voorstellen dat je moeder bij nader inzien liever niet kieskeurig zou zijn. Want er is namelijk tot op zekere hoogte niets mis met kieskeurig zijn en bepaalde wensen en eisen stellen aan de relatie die je zou willen.
In het geval van mijn moeder heeft ze zelf toegegeven dat ze te kieskeurig was en in principe een mannenhater (dat heeft mij ook trauma’s veroorzaakt). Het is niet zozeer dat kieskeurig zijn slecht is, maar in mijn moeders geval heeft ze eerlijk toegegeven dat ze heel veel mannen heeft afgewezen waar ze nu achteraf spijt was omdat zij niet openstond voor het idee dat liefde kon groeien. Er waren heel veel goede lieve mannen die nu heel succesvol zijn waar ze vroeger afwees omdat ze die mannen saai en oninteressant vond. Ze wou perse de stoerste meest indrukwekkende man en dat werd mijn vader, maar mijn vader was heel gewild en is niet het type man die zich laat binden aan één vrouw, hoe mooi ze ook is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 14:37:24 #54
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220412772
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
In het geval van mijn moeder heeft ze zelf toegegeven dat ze te kieskeurig was en in principe een mannenhater (dat heeft mij ook trauma’s veroorzaakt). Het is niet zozeer dat kieskeurig zijn slecht is, maar in mijn moeders geval heeft ze eerlijk toegegeven dat ze heel veel mannen heeft afgewezen waar ze nu achteraf spijt was omdat zij niet openstond voor het idee dat liefde kon groeien. Er waren heel veel goede lieve mannen die nu heel succesvol zijn waar ze vroeger afwees omdat ze die mannen saai en oninteressant vond. Ze wou perse de stoerste meest indrukwekkende man en dat werd mijn vader, maar mijn vader was heel gewild en is niet het type man die zich laat binden aan één vrouw, hoe mooi ze ook is.
Ah, dus ze koos toch wel voor een man.

Laten we het in dit topic vooral hebben over waarom vrouwen geen man weer willen, en niet over jouw leven.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 23 maart 2026 @ 14:43:13 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220412807
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ah, dus ze koos toch wel voor een man.

Laten we het in dit topic vooral hebben over waarom vrouwen geen man weer willen, en niet over jouw leven.
Mijn moeder is toch een vrouw? Ik heb haar gebruikt als voorbeeld van een vrouw die wel een man wou maar achteraf toch spijt had dat ze niet had gesetteld toen ze veel opties had. Mijn moeder en vader zijn nooit getrouwd geweest en ze heeft mij opgevoed als alleenstaande moeder.

Ik heb hier een andere man inbreng die ik heb gelezen in een dagblad van psychologie wetenschap:

De moderne man is niet evolutionair geleerd om zelfstandig een eigen vrouw te kiezen en andersom vrouwen hebben dat ook niet geleerd. Dat mannen en vrouwen aangemoedigd worden om hun eigen partners te kiezen is heel recent in de geschiedenis van de mensheid. Heel lang was het niet normaal dat mannen en vrouwen verwacht werden om hun eigen partner te selecteren en zijn evolutionaire gedrag is niet daarop gericht. Snap je wat ik bedoel?
pi_220412948
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:37 schreef MissButterflyy het volgende:

Dat lijkt me een uitstekend plan.
  maandag 23 maart 2026 @ 18:37:28 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220415207
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat lijkt me een uitstekend plan.
Ik heb net een mooie reactie gegeven zonder mijn leven.
  Moderator / Colorchick maandag 23 maart 2026 @ 19:21:29 #58
382129 crew  Donna
pi_220415610
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:08 schreef Keep_Walking het volgende:

Ik heb al ware liefde mogen ervaren en het is mij nu echt wel goed. Dat is geen stoerdoenerij. Het hoeft van mij echt niet weer.

Heb alleen soms idd wel een man nodig want ik kan niet alles in huis. _O-
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 19:57:47 #59
5428 crew  miss_sly
pi_220415968
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 19:21 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik heb al ware liefde mogen ervaren en het is mij nu echt wel goed. Dat is geen stoerdoenerij. Het hoeft van mij echt niet weer.

Die kun je gewoon inhuren voor klusjes :Y

Mijn man kan ook niet zoveel in huis, maar daar huren we dan gewoon iemand voor in. Des te meer tijd voor ons om het leuk te hebben ^O^
pi_220416116
quote:

[..]

Ja dat herken ik wel :)
Belt er ineens een ex op die mij vraagt om een klusje te doen.
Naja ik ben de beroerdste niet, als ik tijd heb help ik wel.
Als je iemand moet inhuren ben je een vermogen kwijt tegenwoordig.
  maandag 23 maart 2026 @ 20:11:45 #61
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220416139
Ik hoef ook geen relatie.

Daarom huur ik ook wel eens iemand in voor een 'klusje' (DVP).
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Colorchick maandag 23 maart 2026 @ 20:21:33 #62
382129 crew  Donna
pi_220416250
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 19:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die kun je gewoon inhuren voor klusjes :Y

Mijn man kan ook niet zoveel in huis, maar daar huren we dan gewoon iemand voor in. Des te meer tijd voor ons om het leuk te hebben ^O^
Ja daar heb ik mannelijke vrienden voor haha, ideaal. En de vader van m'n kinderen is ook niet te beroerd om wat voor me te doen.
En dan heb ik ook nog handige broers. ^O^
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 20:40:34 #63
441859 crew  Lenny77
pi_220416435
quote:

Oh daar ben ik veel te eigenwijs voor :@
Dat wil ik allemaal zelf kunnen
  Moderator / Colorchick maandag 23 maart 2026 @ 20:47:34 #64
382129 crew  Donna
pi_220416510
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:40 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik niet hoor. Heerlijk als een man dat even voor me doet. :)
  dinsdag 24 maart 2026 @ 10:24:16 #65
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220419332
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:21 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja daar heb ik mannelijke vrienden voor haha, ideaal. En de vader van m'n kinderen is ook niet te beroerd om wat voor me te doen.
Prinsesje hoor :D
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator / Redactie FP dinsdag 24 maart 2026 @ 10:29:58 #66
Brabo Bastard
pi_220419504
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:40 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Strong Independent Woman!
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Colorchick dinsdag 24 maart 2026 @ 10:34:35 #67
382129 crew  Donna
pi_220419613
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Prinsesje hoor :D
Ja, andersom doe ik weer hun tuin of behangen/schilderen, huis gezellig inrichten, kleding maken die stuk is.

Beter dat ik 1 van hun vraag dan weer een of andere machine sloop, want daar ben ik goed in.
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 10:43:14 #68
441859 crew  Lenny77
pi_220419803
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Strong Independent Woman!
Bwah gewoon sterk eigenwijs :D
  Moderator / Redactie FP dinsdag 24 maart 2026 @ 10:47:29 #69
Brabo Bastard
pi_220419916
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Bwah gewoon sterk eigenwijs :D
Sterk Eigenwijze Vrouw? :+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220420273
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:21 schreef Donna het volgende:

[..]
Er zijn toch behoorlijk wat mannen nodig om geen mannen nodig te hebben. ;)
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 11:36:19 #71
441859 crew  Lenny77
pi_220420367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Sterk Eigenwijze Vrouw? :+
Euh nuja ik ben best wel sterk ja.
En ook flink eigenwijs :P
  Moderator / Colorchick dinsdag 24 maart 2026 @ 11:39:53 #72
382129 crew  Donna
pi_220420455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn toch behoorlijk wat mannen nodig om geen mannen nodig te hebben. ;)
Mooi toch? ;)
pi_220420547
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 11:39 schreef Donna het volgende:

[..]
Mooi toch? ;)
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat mannen en vrouwen elkaar nodig hebben. :)
pi_220420671
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 11:39 schreef Donna het volgende:

[..]
Mooi toch? ;)
Goed geregeld ja, zelf zou ik echt geen klusjes gaan lopen doen voor vrouwelijke vrienden (ook niet voor mannelijke vrienden, maar die vragen daar eigenlik nooit om). Als ik iemand zou helpen, dan alleen uit eigen beweging, omdat het me een leuke klus lijkt om te doen. Maar als ze het vragen, gaat het meestal om kutklussen waar niemand zin in heeft, dan ga ik niet voor gratis klusjesman spelen
  Moderator / Redactie FP dinsdag 24 maart 2026 @ 11:59:45 #75
Brabo Bastard
pi_220420679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 11:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Euh nuja ik ben best wel sterk ja.
En ook flink eigenwijs :P
Arme Lord ;(
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220420709
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 11:58 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Goed geregeld ja, zelf zou ik echt geen klusjes gaan lopen doen voor vrouwelijke vrienden (ook niet voor mannelijke vrienden, maar die vragen daar eigenlik nooit om). Als ik iemand zou helpen, dan alleen uit eigen beweging, omdat het me een leuke klus lijkt om te doen. Maar als ze het vragen, gaat het meestal om kutklussen waar niemand zin in heeft, dan ga ik niet voor gratis klusjesman spelen
Een echte vriend.
pi_220420737
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:05 schreef Questular het volgende:

[..]
Een echte vriend.
Je kan het ook omdraaien, ben je een echte vriend als je anderen voor je karretje spant om gratis klussen op te knappen waar je eigenlijk gewoon iemand voor zou moeten inhuren?
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 12:16:37 #78
5428 crew  miss_sly
pi_220420743
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:13 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Je kan het ook omdraaien, ben je een echte vriend als je anderen voor je karretje spant om gratis klussen op te knappen waar je eigenlijk gewoon iemand voor zou moeten inhuren?
Als je goed leest is het in het geval van @Donna een kwestie van allemaal voor elkaar doen waar je wel goed in bent. Dat lijken me dan ook gewoon vriendendiensten die je als vrienden voor elkaar doet.
pi_220420770
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je goed leest is het in het geval van @:Donna een kwestie van allemaal voor elkaar doen waar je wel goed in bent. Dat lijken me dan ook gewoon vriendendiensten die je als vrienden voor elkaar doet.
Misschien moet jij even goed lezen, want ik lees niks over voor elkaar doen
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 12:22:59 #80
5428 crew  miss_sly
pi_220420774
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:22 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Misschien moet jij even goed lezen, want ik lees niks over voor elkaar doen
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:34 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja, andersom doe ik weer hun tuin of behangen/schilderen, huis gezellig inrichten, kleding maken die stuk is.

Beter dat ik 1 van hun vraag dan weer een of andere machine sloop, want daar ben ik goed in.
pi_220420792
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]

Ff overheen gelezen, maar hittepetit toontje niet nodig he?
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:30:36 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220420822
De tering, niet lezen, wel verontwaardigd doen over wat je zelf bedacht hebt op de plekken die je niet gelezen hebt en dan ook nog zo reageren.

Maar gut oh gut, wat is het toch raar dat vrouwen geen man meer willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 12:35:07 #83
5428 crew  miss_sly
pi_220420838
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:25 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ff overheen gelezen, maar hittepetit toontje niet nodig he?
Als dat al een hittepit toontje is voor jou, ben je niets gewend :')

Ik wijs je op een fout van jezelf, dat kan heel pijnlijk voelen, uiteraard.
pi_220420855
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als dat al een hittepit toontje is voor jou, ben je niets gewend :')

Ik wijs je op een fout van jezelf, dat kan heel pijnlijk voelen, uiteraard.
Nee hoor, dat is prima, ben de eerste om dat toe te geven. Maar laten we wel respectvol blijven naar elkaar
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 12:44:37 #85
5428 crew  miss_sly
pi_220420891
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:38 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is prima, ben de eerste om dat toe te geven. Maar laten we wel respectvol blijven naar elkaar
Heel graag. Dus je opmerking over een hittepetit toontje was echt geheel onnodig. Of kun je ook aanwijzen waar ik niet respectvol was?
  Moderator / Colorchick dinsdag 24 maart 2026 @ 14:38:09 #86
382129 crew  Donna
pi_220421653
quote:

[..]
Nou om een gat te boren ga je toch niemand inhuren?
En bijv. mijn buitenkraantje heb ik gewoon laten aanleggen door een vriend die installateur is, tegen betaling uiteraard.
Ik ga mensen echt niet voor niets grote klussen laten doen.
pi_220421661
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:05 schreef Questular het volgende:

[..]
Een echte vriend.
Of gewoon niet geinteresseerd om zichzelf te laten gebruiken in de hoop dat er geneukt kan worden. Want we kennen allemaal van dat soort sneue mannen die zich een eenrichtingsverkeer laten aanleunen.
pi_220421669
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:30 schreef Leandra het volgende:
De tering, niet lezen, wel verontwaardigd doen over wat je zelf bedacht hebt op de plekken die je niet gelezen hebt en dan ook nog zo reageren.

Maar gut oh gut, wat is het toch raar dat vrouwen geen man meer willen.
Dus omdat iemand op fok over iets heen leest (kan gebeuren lijkt mij) willen vrouwen geen man meer?

Seems excessive. ;)
  dinsdag 24 maart 2026 @ 15:15:41 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220421990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus omdat iemand op fok over iets heen leest (kan gebeuren lijkt mij) willen vrouwen geen man meer?

Seems excessive. ;)
Nee, om de manier waarop hij reageert.
Eerst klagen dat iemand misbruik maakt van een vriendschap, vervolgens sneren dat iemand anders beter moet lezen en tot slot ook nog pedant over een "hittepetit toontje" beginnen??

Dit soort gedrag is wat afstoot.
Grenzend aan gaslighting.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 maart 2026 @ 17:50:26 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220423023
Tinder has left Russia
pi_220423135
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:38 schreef Donna het volgende:

[..]
En bijv. mijn buitenkraantje heb ik gewoon laten aanleggen door een vriend die installateur is, tegen betaling uiteraard.
Okay das goed, dan heb ik niks gezegd
pi_220423154
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:38 schreef Donna het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 15:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, om de manier waarop hij reageert.
Eerst klagen dat iemand misbruik maakt van een vriendschap, vervolgens sneren dat iemand anders beter moet lezen en tot slot ook nog pedant over een "hittepetit toontje" beginnen??

Dit soort gedrag is wat afstoot.
Grenzend aan gaslighting.
Pfoe, had niet gedacht dat je volledig overstuur zou zijn van mijn opmerking
  dinsdag 24 maart 2026 @ 18:23:27 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220423202
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 18:13 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
[..]
Pfoe, had niet gedacht dat je volledig overstuur zou zijn van mijn opmerking
Ik ben helemaal niet overstuur, ik leg alleen uit waarom sommige mannen zo'n totaal onaantrekkelijke partij zijn, en je blijft maar met voorbeelden komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220423216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Of gewoon niet geinteresseerd om zichzelf te laten gebruiken in de hoop dat er geneukt kan worden. Want we kennen allemaal van dat soort sneue mannen die zich een eenrichtingsverkeer laten aanleunen.
Ah ik wist niet dat je je vrienden meteen moet neuken als je ze helpt met een klusje.
pi_220423243
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 18:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ben helemaal niet overstuur, ik leg alleen uit waarom sommige mannen zo'n totaal onaantrekkelijke partij zijn, en je blijft maar met voorbeelden komen.
Er klinkt anders toch aardig wat emotie door in je tekst. Maar bedankt voor je verhelderende uitleg, ik laat me graag womansplainen
pi_220423347
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 18:30 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Er klinkt anders toch aardig wat emotie door in je tekst. Maar bedankt voor je verhelderende uitleg, ik laat me graag womansplainen
Vertel eens eerlijk, hoe lang ben je al vrijgezel?
pi_220423360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 18:51 schreef Questular het volgende:

[..]
Vertel eens eerlijk, hoe lang ben je al vrijgezel?
Waarom is die vraag precies relevant?
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 18:55:44 #98
236264 crew  capricia
pi_220423406
quote:

[..]
Ja natuurlijk wel.
Ik ga dan ook lekker koken voor die vent. En haal zijn favoriete bier in huis.
Bereik je veel meer mee dan voor alles geld vragen of betalen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220423426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 18:52 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Waarom is die vraag precies relevant?
Gewoon interesse.
pi_220423454
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja natuurlijk wel.
Ik ga dan ook lekker koken voor die vent. En haal zijn favoriete bier in huis.
Bereik je veel meer mee dan voor alles geld vragen of betalen.
Dat is natuurlijk ook prima, hoeft uiteraard niet per se om geld te gaan. De reden dat ik het poste was meer omdat ik het in mijn directe omgeving had meegemaakt, maar ik heb toegeven dat ik te snel conclusies had getrokken
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 18:59 schreef Questular het volgende:

[..]
Gewoon interesse.
Ja natuurlijk, je bent natuurlijk enorm geinteresseerd in mijn persoonlijke leven ja. Nee sorry, als je me persoonlijke vragen gaat stellen, moet je wel zo flink zijn om te verantwoorden waarom je dat wilt weten.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 19:12:29 #101
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220423501
Ik vind het juist heel leuk om goede vriendinnen te helpen met allerlei klussen en gunsten. Ook een luisterend oor zijn zonder te seks te krijgen vind ik fijn.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 19:15:50 #102
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220423520
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 19:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind het juist heel leuk om goede vriendinnen te helpen met allerlei klussen en gunsten. Ook een luisterend oor zijn zonder te seks te krijgen vind ik fijn.
soort werkslaaf sex, dat kan ook

lik me schoenen , nu

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 24-03-2026 21:48:37 ]
  Moderator / Colorchick dinsdag 24 maart 2026 @ 19:42:38 #103
382129 crew  Donna
pi_220423725
quote:

[..]
Jammer trouwens. Ik ben al vanaf jongs af aan gewend dat we in de vriendengroep elkaar helpen. Als er 1 of een stel een huis kocht, stonden we er met z'n allen. En super handig dat ze van alle markten thuis zijn. Een hovenier, timmermannen, metselaars, installateurs, auto monteurs, elektricien, staalbouwers. Ze zijn allemaal mega goed met hun handen en er zijn zo al heel wat huizen verbouwd.
pi_220424482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 18:25 schreef Questular het volgende:

[..]
Ah ik wist niet dat je je vrienden meteen moet neuken als je ze helpt met een klusje.
Lees eens goed wat er staat.

Het gaat over een specifieke situatie. Jij doet nu net alsof ik dat algemeen van toepassing verklaard heb.
pi_220424492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 19:42 schreef Donna het volgende:

[..]
Jammer trouwens. Ik ben al vanaf jongs af aan gewend dat we in de vriendengroep elkaar helpen. Als er 1 of een stel een huis kocht, stonden we er met z'n allen. En super handig dat ze van alle markten thuis zijn. Een hovenier, timmermannen, metselaars, installateurs, auto monteurs, elektricien, staalbouwers. Ze zijn allemaal mega goed met hun handen en er zijn zo al heel wat huizen verbouwd.
Maar die situatie bedoelde hij dan ook duidelijk niet.
  Moderator / Colorchick dinsdag 24 maart 2026 @ 21:54:45 #106
382129 crew  Donna
pi_220424542
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 21:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar die situatie bedoelde hij dan ook duidelijk niet.
Hij zegt dat hij ook geen klusjes wil doen voor mannelijke vrienden.
pi_220424578
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 19:42 schreef Donna het volgende:

[..]
Jij verkeert je wel duidelijk in andere kringen dan ik, wel mooi dat je zoveel vakmensen als vrienden hebt. De meeste mensen die ik ken vinden een ikea kast in elkaar draaien al lastig zat
  dinsdag 24 maart 2026 @ 22:13:57 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220424619
Willen deze vrouwen wel kinderen trouwens? Als ze geen man willen, hoe komen ze aan kinderen dan?
  dinsdag 24 maart 2026 @ 22:15:23 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220424623
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Willen deze vrouwen wel kinderen trouwens? Als ze geen man willen, hoe komen ze aan kinderen dan?
Dat is (meestal) niet zo heel ingewikkeld hoor...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220424790
Uiteindelijk weet de man beter wat het zoekt in de vrouw, dan de vrouw in de man. Daarom zijn stabiele gezinnen vaak ook het recept van stabiele vrouwen. Dat is immers the ultimate goal van de man. Een chick aan de haak slaan om samen een langdurige en duurzame relatie aan te gaan.

De moderne vrouw daarentegen denkt een soort ultimate achievment bereikt te hebben als ze van een man verlost is terwijl ze wel de behoefte heeft om een of meerdere potentiële kinderslachtoffers uit haar vagijn te gewerpen.

Lekker modern links zijn... Daar ga je heel veel levensgeluk voor terugkrijgen :)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 23:06:05 #111
5428 crew  miss_sly
pi_220424802
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:59 schreef Viesdik het volgende:
Uiteindelijk weet de man beter wat het zoekt in de vrouw, dan de vrouw in de man. Daarom zijn stabiele gezinnen vaak ook het recept van stabiele vrouwen. Dat is immers the ultimate goal van de man. Een chick aan de haak slaan om samen een langdurige en duurzame relatie aan te gaan.

De moderne vrouw daarentegen denkt een soort ultimate achievment bereikt te hebben als ze van een man verlost is terwijl ze wel de behoefte heeft om een of meerdere potentiële kinderslachtoffers uit haar vagijn te gewerpen.

Lekker modern links zijn... Daar ga je heel veel levensgeluk voor terugkrijgen :)
Bijzonder hoe je dit allemaal draait. Het is gewoon hallucinant.
pi_220424859
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 23:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bijzonder hoe je dit allemaal draait. Het is gewoon hallucinant.
Heozo
pi_220425324
Bijdrage #110 bevat zoveel vooroordelen over zowel mannen (positief) als vrouwen (negatief), dat ik sterk de behoefte voel om mijzelf ertegen uit te spreken en tegelijkertijd niet weet waar ik zou moeten beginnen. Zo stompzinnig vind ik de gedachtengang die erin besloten ligt. Mannen zouden beter dan vrouwen weten wat zij zoeken in een partner. Ik zou niet weten waaruit dat blijkt. Een stabiele relatie zou daarom de verdienste zijn van de man. Nog even en er wordt beweerd dat de man, door zo'n stabiele omgeving te scheppen, de vrouw laat zien waar zij eigenlijk al die tijd onbewust al naar hunkert. De domme wichten hebben 't alleen zelf niet in de gaten. Kom nu! Een stabiele relatie zou het ultieme doel zijn van een man. Alsof vrouwen daar weinig om zouden geven! Ja, single vrouwen zijn doorgaans gelukkiger dan single mannen. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Maar dat is geen bewijs voor de stelling dat hetereoseksuele vrouwen minder graag een langdurige stabiele relatie wensen dan mannen. Overigens is voortdurende ongelijkheid ook een vorm van stabiliteit. Nee, sommige vrouwen wensen dat inderdaad niet. Die willen een gelijkwaardige(re) langdurige stabiele relatie. Gek hé? Over de denigrerende karakterschets van de 'moderne' vrouw in de tweede alinea zal ik maar zwijgen. Ik kom dagelijks heel wat vrouwen tegen. Ik heb er een aantal in mijn vriendenkring (nee, niet als de vriendin van ...). En ik ken er geen één die qua karakter ook maar in de buurt komt van wat daar beschreven wordt. Zullen we overigens Giro 555 alvast openen voor de 'kindslachtoffer's? Dat klinkt ernstig. Echt hoor.
pi_220426060
Het is dan ook Viesdik die deze onzin neerzet.
pi_220426481
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 21:54 schreef Donna het volgende:

[..]
Hij zegt dat hij ook geen klusjes wil doen voor mannelijke vrienden.
Ik meende vooral te lezen dat hij doelde op eenrichtingsverkeer. Maar wie weet heb ik dat mis. Geen idee.
pi_220426486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Geen man willen =/= geen seks met mannen willen.

Nog afgezien van dat je ook nog met donaties kan werken.
pi_220426488
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:59 schreef Viesdik het volgende:

Kater vandaag? ;)
pi_220426651
Nieuwe manier van quoten :')
Whiteknight van bijdrage 113:

Ik zie dat je reactie vooral veel support krijgt van de dames. Geheel niet onverwacht overigens. Ik snap immers dat als iets dicht tegen de waarheid aanzit, er een gevoel van onbehagen kan ontstaan.
Maar laat ik in eerste instantie iets uit de wereld helpen: Ik hou van vrouwen, en heb niet meer dan bewondering voor deze wonderschone goddelijke schepsels..
...
...
Mits je geen linkse mannenhater bent 😎.

Wat linkse vrouwen namelijk doen sinds ze zich zo geëmancipeerd voelen, is andere vrouwen (en labiele mannen) ervan te overtuigen wat de negatieve biologische en geëvolueerde eigenschappen zijn van de man. Dit leidt in veel gevallen zelfs tot een complete geradicaliseerde weerstand tegen de man. Om hun doelen te bereiken wordt er door diezelfde labiele doelgroep, andere slachtoffers/minderheden gezocht tegen diezelfde schijn van onderdrukking. Waarbij zelfs collectief geweld niet wordt geschuwd om hun doelen te bereiken.

En tja, en man die echte weet wat hij zoekt in een vrouw is niet de vrouw die een leven zonder man ambieert. Simple as that.

[ Bericht 2% gewijzigd door Viesdik op 25-03-2026 11:20:41 ]
pi_220426702
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:04 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Jij verkeert je wel duidelijk in andere kringen dan ik, wel mooi dat je zoveel vakmensen als vrienden hebt. De meeste mensen die ik ken vinden een ikea kast in elkaar draaien al lastig zat
Zoals Donna al zei zou zoiets gewoon dood normaal moeten zijn.

Ik ben niet anders gewend dan naar anderen toe gaan om even te helpen in ruil voor een bakje koffie (of biertje in de avond).
Dat doe je als vrienden en familie van elkaar. Dat hoort de standaard te zijn lijkt mij.

Overigens wel altijd met het recht natuurlijk dat het een bepaalde dag niet uitkomt.
pi_220426803
Per definitie vind ik trouwens een single mom en/of een single dad, in de top 5 van minderwaardige eigenschappen van de mens.
Mensen die trots zijn om verlost te zijn van de andere sekse, zijn geheel moreel verloren schepsels.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 11:32:38 #121
5428 crew  miss_sly
pi_220426833
Wat een oordelen komen er toch uit @Viesdik, en intussen anderen met oordelen maar veroordelen.

Daar valt niet mee te discussieren.
pi_220426861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Zoals Donna al zei zou zoiets gewoon dood normaal moeten zijn.

Ik ben niet anders gewend dan naar anderen toe gaan om even te helpen in ruil voor een bakje koffie (of biertje in de avond).
Dat doe je als vrienden en familie van elkaar. Dat hoort de standaard te zijn lijkt mij.

Overigens wel altijd met het recht natuurlijk dat het een bepaalde dag niet uitkomt.
Ik verleen altijd extra diensten zonder überhaupt te denken over ruilhandel.
pi_220426874
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Wat een oordelen komen er toch uit @:Viesdik, en intussen anderen met oordelen maar veroordelen.

Probeer het toch maar eens
pi_220427004
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Wat een oordelen komen er toch uit @:Viesdik, en intussen anderen met oordelen maar veroordelen.

Ik schrijf wellicht wat gechargeerd.. Maar er zijn dan ook weinig mannen die in tijdschriften of kranten, opinie-epistels schrijven over hun teleurstellingen in de vrouw :').
Het typeert en definieert een stereotype vrouw als je het mij vraagt. Onnodig, semi-grievend en vooral zielig.

Maar gelukkiger wordt de vrouw er niet van. Dat weet ik 100% zeker :)
pi_220427071
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is (meestal) niet zo heel ingewikkeld hoor...
Kind maken niet, maar ga je het dan alleen opvoeden zonder vader? Een volwaardig huis kopen op 1 salaris mag je tegenwoordig ook wel een hele aardige baan voor hebben.
blablablabla
  woensdag 25 maart 2026 @ 13:31:50 #126
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220427677
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:31 schreef Viesdik het volgende:
Per definitie vind ik trouwens een single mom en/of een single dad, in de top 5 van minderwaardige eigenschappen van de mens.
Mensen die trots zijn om verlost te zijn van de andere sekse, zijn geheel moreel verloren schepsels.
Het wordt tijd dat het weer standaard wordt dat het alleen opvoeden van een kind weer valt onder 'gefaald hebben als ouder' in plaats van wat het nu is 'lekker hip'
  woensdag 25 maart 2026 @ 13:43:56 #127
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_220427739
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Het wordt tijd dat het weer standaard wordt dat het alleen opvoeden van een kind weer valt onder 'gefaald hebben als ouders' in plaats van wat het nu is 'lekker hip'
Kleine correctie......
To BG or not to BG!
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 14:21:23 #128
5428 crew  miss_sly
pi_220428030
Wat een bullshit. Je hebt niet gefaald als ouder(s) als je een kind alleen opvoedt. Je relatie kan gesneuveld zijn, en dat is alleen maar heel verdrietig, maar dat gebeurt.
Ik ken bewust alleenstaande moeders die het echt geweldig doen/hebben gedaan en met veel liefde en geduld een paar superleuke kinderen opvoeden.
En ik ken ouders die helaas inderdaad hun kind(eren) zonder partner op moeten voeden (hetzij door een scheiding, hetzij omdat hun partner is overleden) en die doen het ook meer dan prima.

Wat een vooroordelen leven er toch...
pi_220428142
Volgens het Nederlands Jeugdinstituut ontwikkelen kinderen uit eenoudergezinnen vaker probleemgedrag en emotionele problemen, en presteren ze gemiddeld slechter op school.

https://www.nji.nl/system/files/2021-07/Eenoudergezinnen.pdf

De kinderen hebben een hoger risico op tienerzwangerschap, delinquentie, substance abuse en later armoede of werkloosheid. Meisjes uit single-mother huishoudens zijn vaker vroeg seksueel actief en maken vaker een tienerzwangerschap mee.
https://evidence2impact.p(...)/s_wifis02report.pdf

Het is gewoon echt niet goed voor je kinderen. Dus in die zin heb je wel gefaald als ouders.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:23:45 #130
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220428589
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Wat een bullshit. Je hebt niet gefaald als ouder(s) als je een kind alleen opvoedt. Je relatie kan gesneuveld zijn, en dat is alleen maar heel verdrietig, maar dat gebeurt.
Ik ken bewust alleenstaande moeders die het echt geweldig doen/hebben gedaan en met veel liefde en geduld een paar superleuke kinderen opvoeden.
En ik ken ouders die helaas inderdaad hun kind(eren) zonder partner op moeten voeden (hetzij door een scheiding, hetzij omdat hun partner is overleden) en die doen het ook meer dan prima.

Niks voorordelen, gewoon statistiekelijke realiteiten in plaats van 'ik ken'.
Het is sub-optimaal en veroorzaakt veel vaker problemen voor het kind zelf.

Weduwen aanhalen is gewoon bullshit natuurlijk, enigste uitzondering op de regel.

Dus ja, in mijn ogen heb je weldegelijk gefaald, ik zou nog een stap verder gaan, ze zouden het wettelijk vast moeten leggen dat als beide ouders het niet samen kunnen oplossen en er niet voor zorgen dat hun situatie uit 2 ouders bestaat het kind naar een pleeggezin gaat wat wel uit 2 ouders bestaat.

En anders is het heel simpel, dan moet men geen kinderen nemen.
pi_220428614
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:23 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Weduwen aanhalen is gewoon bullshit natuurlijk, enigste uitzondering op de regel.

Dus ja, in mijn ogen heb je weldegelijk gefaald, ik zou nog een stap verder gaan, ze zouden het wettelijk vast moeten leggen dat als beide ouders het niet samen kunnen oplossen en er niet voor zorgen dat hun situatie uit 2 ouders bestaat het kind naar een pleeggezin gaat wat wel uit 2 ouders bestaat.

Nou zover zou ik niet willen gaan.
Maar falen is het wel.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:34:01 #132
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220428645
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:29 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Nou zover zou ik niet willen gaan.
Maar falen is het wel.
Dat kan natuurlijk, is voor iedereen weer anders.

Ik ben gewoon van mening dat het veel te makkelijk gaat tegenwoordig en daarom men er maar met de pet naar gooit. Huwelijken hetzelfde verhaal, wat mij betreft maken ze dat ook gewoon meer permanent in plaats van hoe het nu geregeld is.

Juist harde regels met hardere consequenties zodat men wel 2 keer nadenkt over eventuele gevolgen van hun acties.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 15:46:32 #133
441859 crew  Lenny77
pi_220428721
quote:
ik zou nog een stap verder gaan, ze zouden het wettelijk vast moeten leggen dat als beide ouders het niet samen kunnen oplossen en er niet voor zorgen dat hun situatie uit 2 ouders bestaat het kind naar een pleeggezin gaat wat wel uit 2 ouders bestaat.
Dus kinderen volledig weghalen, bij vreemden plaatsen en dus ontwortelen is beter dan bij 2 apart wonende liefhebbende ouders te laten zitten? Of eentje? Want het hoeven er niet persé 2 te zijn. Is wel mooier natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 25-03-2026 17:33:39 ]
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 15:47:05 #134
441859 crew  Lenny77
pi_220428727
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:34 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk, is voor iedereen weer anders.

Ik ben gewoon van mening dat het veel te makkelijk gaat tegenwoordig en daarom men er maar met de pet naar gooit. Huwelijken hetzelfde verhaal, wat mij betreft maken ze dat ook gewoon meer permanent in plaats van hoe het nu geregeld is.

Juist harde regels met hardere consequenties zodat men wel 2 keer nadenkt over eventuele gevolgen van hun acties.
Dus vreemdgaan ook bestraffen?
  Moderator / Colorchick woensdag 25 maart 2026 @ 15:58:06 #135
382129 crew  Donna
pi_220428829
En niet iedereen die gescheiden is voedt de kinderen alleen op he? Wij doen het nog steeds samen.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:01:33 #136
5428 crew  miss_sly
pi_220428913
quote:

[..]

Natuurlijk is het sub-optimaal. Het allerbeste is dat een kind opgroeit in een liefdevolle stabiele omgeving met twee ouders die van het kind en van elkaar houden en die het kind op een fijne manier kunnen begeleiden.

Nog erger dan een eenoudergezin is echter een gezin waarin de ouders elkaar niet moeten en de tent uitvechten. Elkaar niet respectvol kunnen behandelen. Een ouder vreemdgaat. Een verslavingsprobleem heeft. Afwezig is. De een de ander (en de kinderen) mishandelt.

Waarom neem je alleen weduwen als uitzondering? Hoe zit het met weduwnaars? Of geldt het falen alleen voor moeders als ze alleen een kind moeten opvoeden en niet voor vaders?

Er wordt heel terughoudend gehandeld met kinderen uit huis plaatsen, en terecht. We weten inmiddels dat het soms noodzakelijk is, maar dat we daar niet te licht over moeten denken. Een kind ontwortelt, krijgt andere problemen. Het is echt geen goede oplossing die je hier plaatst.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:02:16 #137
5428 crew  miss_sly
pi_220428926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:58 schreef Donna het volgende:
En niet iedereen die gescheiden is voedt de kinderen alleen op he? Wij doen het nog steeds samen.
In een eenpersoonshuishouden, dat wordt gezien als alleen.

Ik ben het met je eens, hoor: bij een goed co-ouderschap doe je het gewoon nog steeds samen, alleen vanuit twee verschillende thuizen.
  Moderator / Colorchick woensdag 25 maart 2026 @ 16:19:59 #138
382129 crew  Donna
pi_220429145
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In een eenpersoonshuishouden, dat wordt gezien als alleen.

Ik ben het met je eens, hoor: bij een goed co-ouderschap doe je het gewoon nog steeds samen, alleen vanuit twee verschillende thuizen.
Precies.

Nogal cru om te stellen dat een pleeggezin dan beter zou zijn. _O-
pi_220429349
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:31 schreef Viesdik het volgende:
Ik ken eigenlijk geen alleenstaande ouders die alleenstaande ouder zijn om verlost te zijn van de andere sekse… Dus waar heb je het over?
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:49:59 #140
438527 MissButterflyy
pi_220429359
My god, wat een bullshit is hier allemaal weer te lezen. :')
pi_220429448
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:41 schreef Black_Baron het volgende:
Volgens het Nederlands Jeugdinstituut ontwikkelen kinderen uit eenoudergezinnen vaker probleemgedrag en emotionele problemen, en presteren ze gemiddeld slechter op school.

https://www.nji.nl/system/files/2021-07/Eenoudergezinnen.pdf

De kinderen hebben een hoger risico op tienerzwangerschap, delinquentie, substance abuse en later armoede of werkloosheid. Meisjes uit single-mother huishoudens zijn vaker vroeg seksueel actief en maken vaker een tienerzwangerschap mee.
https://evidence2impact.p(...)/s_wifis02report.pdf

Het is gewoon echt niet goed voor je kinderen. Dus in die zin heb je wel gefaald als ouders.
Correlatie =/= causaliteit.

Al zie ik wel dat bij mijn kinderen de scheiding hun leven niet heeft verbeterd. Het was alleen helaas niet te voorkomen.

Van mij mag je dat betitelen als falen, maar daar zet ik graag tegenover dat alle ouder imperfect zijn en zo beschouwd voor falen als ouders je wat mij betreft met meer mag komen dan alleen ‘je bent gescheiden’.
pi_220429474
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus kinderen volledig weghalen, bij vreemden plaatsen en dus ontwortelen is beter dan bij 2 apart wonende liefhebbende ouders te laten zitten? Of eentje? Want het hoeven er niet persé 2 te zijn. Is wel mooier natuurlijk.
Het is te zot om op te reageren vind ik eigenlijk…

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 25-03-2026 17:35:12 ]
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:59:15 #143
438527 MissButterflyy
pi_220429503
Is er ook een onderzoek gedaan naar hoe kinderen zich ontwikkelen bij ouders die ondanks alles bij elkaar blijven? Maar waar vele ruzies zijn, een van de ouders zijn of haar eigen gang gaat, waar een onveilige sfeer is in het gezin?
Volgens mij was al bewezen dat het vooral gaat om hoe de ouders uit elkaar gaan, en zijn die onderzoeken over scheidingen achterhaald en van vele jaren geleden.
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:07:04 #144
438527 MissButterflyy
pi_220429543
Een slecht huwelijk met constante conflicten is schadelijk voor kinderen en kan leiden tot emotionele problemen, angsten, gedragsproblemen en slechtere schoolprestaties. Ouders die samenblijven "voor de kinderen" creëren vaak een onveilige, onstabiele omgeving die hun sociaal-emotionele ontwikkeling hindert.

Schadelijke gevolgen van een slecht huwelijk
Chronische stress: Kinderen die opgroeien met veel ruzies ervaren dezelfde stressreacties als kinderen die getuige zijn van geweld.
Onveilige basis: Een verstoorde relatie tussen ouders zorgt ervoor dat het kind zich minder veilig voelt, wat kan leiden tot angst, depressie en een laag zelfbeeld.
Negatief voorbeeld: Kinderen kopiëren vaak de negatieve wijze van conflicthantering, wat hun eigen latere relaties kan beïnvloeden.
Loyaliteitsconflict: Kinderen worden vaak onbewust meegezogen in de strijd tussen ouders, wat hen emotioneel kan schaden.
Scheiden of blijven?
Hoewel een scheiding op zichzelf ook risico's met zich meebrengt (zoals verhoogde kans op problemen vergeleken met een gelukkig gezin), kan een aanhoudend destructief huwelijk schadelijker zijn. Als de spanningen en ruzies na een scheiding verminderen, is dit vaak beter voor de ontwikkeling van het kind. Een "slecht huwelijk" is vaak erger dan een "goede scheiding".

Wanneer is het echt schadelijk?
Voortdurende ruzies: Aanhoudende, heftige conflicten zijn traumatisch.
Emotionele verwaarlozing: Wanneer ouders zo met zichzelf bezig zijn dat ze de behoeften van het kind negeren.
Kind in de knel: Als het kind wordt ingezet als boodschapper of vertrouweling (parentificatie).

Het is voor de ontwikkeling van het kind essentieel dat de sfeer in huis verbeterd wordt, hetzij door relatietherapie, hetzij door een respectvolle relatiebreuk.
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:07:35 #145
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220429547
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus kinderen volledig weghalen, bij vreemden plaatseb en dus ontwortelen is beter dan bij 2 apart wonende liefhebbende ouders te laten zitten? Of eentje? Want het hoeven er niet persé 2 te zijn. Is wel mooier natuurlijk.
Volgens mij was ik vrij duidelijk in mijn bewoording, 2 ouders in beeld, hoe men dat invult moeten ze zelf weten.
Dus nee, niet in je eentje.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Heel ander verhaal maar daar mag men ook consequenties aan hangen.

quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk is het sub-optimaal. Het allerbeste is dat een kind opgroeit in een liefdevolle stabiele omgeving met twee ouders die van het kind en van elkaar houden en die het kind op een fijne manier kunnen begeleiden.

Nog erger dan een eenoudergezin is echter een gezin waarin de ouders elkaar niet moeten en de tent uitvechten. Elkaar niet respectvol kunnen behandelen. Een ouder vreemdgaat. Een verslavingsprobleem heeft. Afwezig is. De een de ander (en de kinderen) mishandelt.

Waarom neem je alleen weduwen als uitzondering? Hoe zit het met weduwnaars? Of geldt het falen alleen voor moeders als ze alleen een kind moeten opvoeden en niet voor vaders?

Er wordt heel terughoudend gehandeld met kinderen uit huis plaatsen, en terecht. We weten inmiddels dat het soms noodzakelijk is, maar dat we daar niet te licht over moeten denken. Een kind ontwortelt, krijgt andere problemen. Het is echt geen goede oplossing die je hier plaatst.
Het begint al bij het beter selecteren van een partner zodat je niet op het punt uitkomt waarbij een kind de dupe is van de ouders. Het is een hedendaags 'luxeprobleem'

Geldt voor beide. Echter is overlijden van 1 partij natuurlijk gewoon een extreme uitzondering.

Het is een afweging, soms zijn er dan gewoon harde maatregelen nodig.
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:13:33 #146
438527 MissButterflyy
pi_220429577
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Volgens mij was ik vrij duidelijk in mijn bewoording, 2 ouders in beeld, hoe men dat invult moeten ze zelf weten.
Dus nee, niet in je eentje.
[..]
Heel ander verhaal maar daar mag men ook consequenties aan hangen.
[..]
Het begint al bij het beter selecteren van een partner zodat je niet op het punt uitkomt waarbij een kind de dupe is van de ouders. Het is een hedendaags 'luxeprobleem'

Geldt voor beide. Echter is overlijden van 1 partij natuurlijk gewoon een extreme uitzondering.

Het is een afweging, soms zijn er dan gewoon harde maatregelen nodig.
Je kletst uit je nek.
pi_220429693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ken eigenlijk geen alleenstaande ouders die alleenstaande ouder zijn om verlost te zijn van de andere sekse… Dus waar heb je het over?
Elke scheiding is een verlossing
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 17:36:50 #148
441859 crew  Lenny77
pi_220429758
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Een slecht huwelijk met constante conflicten is schadelijk voor kinderen en kan leiden tot emotionele problemen, angsten, gedragsproblemen en slechtere schoolprestaties. Ouders die samenblijven "voor de kinderen" creëren vaak een onveilige, onstabiele omgeving die hun sociaal-emotionele ontwikkeling hindert.
Hé eigenlijk exact wat Viesdik of Sedan schreef over de kinderen die bij gescheiden ouders zitten ;)
pi_220429979
We moeten wel blijven kinderen krijgen, want ons geboortecijfer is dalende, dus beter een alleen staande ouder dan helemaal geen ouder.
pi_220430341
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Waarom niet? Als je fysieke schade bij iemand toebrengt wordt dat ook bestraft. Waarom bij mentale schade niet?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220430360
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:21 schreef miss_sly het volgende:

Wat ik wel heel zorgwekkend vind is de enorme stijging van alleenstaande puders. Daar gaat echt iets gruwelijk mis. En heel vervelend ook, want de vijver waar je dan uit moet vissen wordt een stuk kleiner.

Dat single ouders per definitie ongeschikt zijn is natuurlijk niet waar. Wat wel gek is(en dat heb ik zelf meegemaakt) dat als je aangeeft liever geen partner met kinderen wil tegenkomen , je daar vervelende reacties op kan krijgen.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 19:46:25 #152
5428 crew  miss_sly
pi_220430601
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat ik wel heel zorgwekkend vind is de enorme stijging van alleenstaande puders. Daar gaat echt iets gruwelijk mis. En heel vervelend ook, want de vijver waar je dan uit moet vissen wordt een stuk kleiner.

Dat single ouders per definitie ongeschikt zijn is natuurlijk niet waar. Wat wel gek is(en dat heb ik zelf meegemaakt) dat als je aangeeft liever geen partner met kinderen wil tegenkomen , je daar vervelende reacties op kan krijgen.
Eens hoor. Het lijkt wel of het steeds moeilijker is om relaties te behouden. En waar dat dan aan ligt? Veel mensen die altijd denken dat het elders toch beter is? Teveel verwachten van de partner? Te individualistisch?

Van de andere kant heb ik ook een aantal relaties gehad en verbroken voor ik mijn man tegenkwam, waarmee ik nu bijna 31 jaar moeiteloos samen ben. Die klik moet er wel zijn en blijven.

Ik kan me erg goed voorstellen dat je niet zit te wachten op een partner die al (een) kind(eren) heeft. Wel ook een beetje afhankelijk van de leeftijd van de kinderen. De zorgen voor jongere kinderen van een ander zou ik ook niet meer willen. Wat oudere kinderen die zelfstandig zijn, studeren of op zichzelf wonen is dan weer anders. Ik vind mijn eigen kind leuk, maar veel kinderen van een ander vind ik niet veel aan :P
Naarmate je ouder wordt, zal het wel lastiger worden iemand te vinden zonder kind(eren).

Heb je zelf jog een kinderwens of wil je gewoon helemaal geen kinderen?
pi_220430678
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:46 schreef miss_sly het volgende:
Naarmate je ouder wordt, zal het wel lastiger worden iemand te vinden zonder kind(eren).
Dat klopt uiteraard. Maar op een gegeven moment neemt met het stijgen van de leeftijd het aantal ouders met volwassen kinderen die al zelfstandig zijn, ook toe.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 20:02:16 #154
5428 crew  miss_sly
pi_220430755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat klopt uiteraard. Maar op een gegeven moment neemt met het stijgen van de leeftijd het aantal ouders met volwassen kinderen die al zelfstandig zijn, ook toe.
Dat zei ik dan ook.
pi_220430915
quote:

[..]
Ik ken ook (enkele) vrouwen met een kind die zeggen dat het per ongeluk was... Jaja..
pi_220431205
quote:
Het zou heel goed kunnen dat die vrouwen die mannen hebben wijsgemaakt dat ze aan de pil waren.
pi_220431290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het zou heel goed kunnen dat die vrouwen die mannen hebben wijsgemaakt dat ze aan de pil waren.
Kan, maar als je hem er zonder condoom in hangt bij een scharrel met wie je geen kind wil :') .
pi_220431302
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:13 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik ken ook (enkele) vrouwen met een kind die zeggen dat het per ongeluk was... Jaja..
Pil is bij incorrect gebruik ook niet 100% veilig. Bepaald medicijngebruik, ziekte, vergeten etc heeft invloed. En uiteraard zullen er bij zijn die bewust de pil vergeten. Daarom zou je mijn inziens als man zijnde niet blind moeten vertrouwen als je zeker bent geen kind te willen.
Zeker niet bij een niet stabiele relatie
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:28:24 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220431412
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik zag op een datingsite een keer een vrouw die wel héél duidelijk maakte dat ze nooit iets met kinderen hoe dan ook te maken wilde hebben. Absolute no-go. Niet van haar, niet van een ander, gewoon niet. Ze zei gewoon dat ze er een hekel aan had!
Dan denk ik meteen: al had ik zelf geen kinderen, met zo'n Cruella zou ik niks te maken willen hebben. Vrouwen die een hekel hebben aan kinderen lijken mij niet hele warme vrouwen.
The End Times are wild
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:29:04 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220431418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:03 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Kan, maar als je hem er zonder condoom in hangt bij een scharrel met wie je geen kind wil :') .
Vind ik ook. Als ze beslist geen kind wil moet je het überhaupt niet doen.
The End Times are wild
pi_220431432
quote:

[..]
Als zij hem heeft wijsgemaakt dat ze aan de pil is terwijl dat niet zo is, dan is dat inderdaad met een juridische term 'misleiding', en dat noemen we in de volksmond ook wel 'erin geluisd zijn'. Dat je beter niet met blote pik kan neuken als je geen kinderen wilt is een andere discussie, dat staat daar los van
pi_220431444
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zag op een datingsite een keer een vrouw die wel héél duidelijk maakte dat ze nooit iets met kinderen hoe dan ook te maken wilde hebben. Absolute no-go. Niet van haar, niet van een ander, gewoon niet. Ze zei gewoon dat ze er een hekel aan had!
Dan denk ik meteen: al had ik zelf geen kinderen, met zo'n Cruella zou ik niks te maken willen hebben. Vrouwen die een hekel hebben aan kinderen lijken mij niet hele warme vrouwen.
Nou ja, ze was wel volledig eerlijk en dat nog voor elke vorm van contact. Daar heb ik wel respect voor

quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens hoor. Het lijkt wel of het steeds moeilijker is om relaties te behouden. En waar dat dan aan ligt? Veel mensen die altijd denken dat het elders toch beter is? Teveel verwachten van de partner? Te individualistisch?

Van de andere kant heb ik ook een aantal relaties gehad en verbroken voor ik mijn man tegenkwam, waarmee ik nu bijna 31 jaar moeiteloos samen ben. Die klik moet er wel zijn en blijven.

Ik kan me erg goed voorstellen dat je niet zit te wachten op een partner die al (een) kind(eren) heeft. Wel ook een beetje afhankelijk van de leeftijd van de kinderen. De zorgen voor jongere kinderen van een ander zou ik ook niet meer willen. Wat oudere kinderen die zelfstandig zijn, studeren of op zichzelf wonen is dan weer anders. Ik vind mijn eigen kind leuk, maar veel kinderen van een ander vind ik niet veel aan :P

Heb je zelf jog een kinderwens of wil je gewoon helemaal geen kinderen?
Ik wil geen kinderen, dus ook niet van een ander.

Ik ben halverwege de 30, ik snap zelf ook wel dat je dan single moeders tegen gaat komen, maar het zijn er echt veel op de bekende dating sites en dat vind ik verontrustend. Voor al die single moeders is of was er ook een single vader namelijk. Alsof mensen te snel aan kinderen beginnen ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 21:34:07 ]
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:34:46 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220431450
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nou ja, ze was wel volledig eerlijk en dat nog voor elke vorm van contact. Daar heb ik wel respect voor
[..]

Ja, eerlijk. Maar ik vind een vrouw die kinderen praktisch haat gewoon afschrikwekkend!
The End Times are wild
pi_220431468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, eerlijk. Maar ik vind een vrouw die kinderen praktisch haat gewoon afschrikwekkend!
Ik vind oneerlijke mensen nog veel erger.

Ooit gehad dat iemand pas tijdens de date vertelde niet een maar twee kinderen te hebben. Het was een ongemakkelijk drankje.. doe mij de waarheid maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 21:36:36 ]
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:39:01 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220431494
quote:
82s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind oneerlijke mensen nog veel erger.

Ooit gehad dat iemand pas tijdens de date vertelde niet een maar twee kinderen te hebben. Het was een ongemakkelijk drankje.. doe mij de waarheid maar.
Waarom zou iemand dat willen verzwijgen?
The End Times are wild
pi_220431514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom zou iemand dat willen verzwijgen?
Ik heb werkelijk geen idee. Iemand die daar niet op zit te wachten (zoals ik dus) ketst dat direct af en als iemand er geen problemen mee heeft kun je er gewoon mee op date nadat je dat gezegd hebt.

Alsof ik dan ineens had gezegd, ah wat maakt het ook uit!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 21:41:02 ]
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 21:45:02 #167
441859 crew  Lenny77
pi_220431543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom niet? Als je fysieke schade bij iemand toebrengt wordt dat ook bestraft. Waarom bij mentale schade niet?
Ik schreef dat omdat ik de laatste tijd vaker zie dat sommige mannen hier (vooral de types die wat naar de incelkant neigen) willen verbieden dat mensen kunnen scheiden. Dus vooral zodat hun vrouw er niet vandoor kan gaan. Maar vaker geven die ook wel aan dat zij zelf wel buiten de deur mogen gaan eten maar dat hun vrouw zeker als maagd het huwelijk in moet en haar leven lang trouw, onderdanig en verzorgend moet zijn.

Maar als je dat wil, dan telt trouwheid ook voor de man.
pi_220431569
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:31 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Als zij hem heeft wijsgemaakt dat ze aan de pil is terwijl dat niet zo is, dan is dat inderdaad met een juridische term 'misleiding', en dat noemen we in de volksmond ook wel 'erin geluisd zijn'. Dat je beter niet met blote pik kan neuken als je geen kinderen wilt is een andere discussie, dat staat daar los van
Je hebt gelijk jongen :*
  Moderator / Redactie FP woensdag 25 maart 2026 @ 21:49:26 #169
Brabo Bastard
pi_220431575
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Iemand die daar niet op zit te wachten (zoals ik dus) ketst dat direct af en als iemand er geen problemen mee heeft kun je er gewoon mee op date nadat je dat gezegd hebt.

Had je de drankjes al betaald?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220431582
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Had je de drankjes al betaald?
Ben snel weggerend natuurlijk
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 21:50:24 #171
5428 crew  miss_sly
pi_220431583
quote:

[..]
[..]
Ik wil geen kinderen, dus ook niet van een ander.

Ik ben halverwege de 30, ik snap zelf ook wel dat je dan single moeders tegen gaat komen, maar het zijn er echt veel op de bekende dating sites en dat vind ik verontrustend. Voor al die single moeders is of was er ook een single vader namelijk. Alsof mensen te snel aan kinderen beginnen ofzo?
Ik weet niet of ze er te snel aan beginnen.
Ik weet wel uit ervaring dat een kind (wij hebben er maar één) best heftig kan zijn en je relatie ook best lastig kan maken. Naar mijn idee vooral tijdelijk, en wordt alles weer gemakkelijker als kinderen ouder worden. Maar jonge kinderen vergen nogal wat aan zorg en aandacht en tijd. Daar moet je samen wel doorheen. En dan heb ik het alleen nog maar over een gezond kind in alle opzichten.

Ik weet niet of veel relaties bestand zijn tegen tegenvallers en moeilijke tijden. En met kinderen ga je die geheid krijgen.

Ik vind het alleen maar goed en eerlijk als iemand geen kinderen wil en daar duidelijk over is. Ik vind ook niet dat vrouwen die geen kinderen willen geen warme vrouwen kunnen zijn. En vrouwen die ze wel willen en krijgen zijn niet per definitie wel warm, overigens. Volgens mij is een warme persoonlijkheid niet direct gerelateerd aan het willen of hebben van een kind.
  Moderator / Redactie FP woensdag 25 maart 2026 @ 21:50:38 #172
Brabo Bastard
pi_220431586
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ben snel weggerend natuurlijk
Verstandig.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 21:52:02 #173
5428 crew  miss_sly
pi_220431596
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ze zou natuurlijk zo’n geweldige indruk op je maken dat die kinderen van geen belang zouden zijn. Je moest haar hebben, ongeacht kinderen.
pi_220431603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Das haar goed recht natuurlijk, en van jou ook trouwens, dan heeft haar profiel zn werk goed gedaan om jullie niet te laten matchen
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 21:54:04 #175
5428 crew  miss_sly
pi_220431609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:31 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat staat er precies niet los van. Neem je eigen verantwoordelijkheid en leg die niet bij een ander neer die je niet eens voldoende kent.
pi_220431637
quote:
Voor al die single moeders is of was er ook een single vader namelijk.
Dat hoeft niet per se zo te zijn. Het kan heel goed zo zijn dat veel van die vaders weer een nieuwe relatie hebben gevonden.
pi_220431657
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat staat er precies niet los van. Neem je eigen verantwoordelijkheid en leg die niet bij een ander neer die je niet eens voldoende kent.
Deels waar. Liegen over anticonceptie staat in mijn ogen gelijk aan liegen over een soa.

En nee, ik zie een kind niet als soa :P als man kun je het inderdaad voorkomen door een condoom te dragen, maar dat is nu net de crux hier.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:00:32 #178
5428 crew  miss_sly
pi_220431662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat hoeft niet per se zo te zijn. Het kan heel goed zo zijn dat veel van die vaders weer een nieuwe relatie hebben gevonden.
En waarom zouden die mannen wel een nieuwe relatie kunnen hebben en die vrouwen niet?
Er zijn ook genoeg vrouwen die niet zitten te wachten op kinderen (van een ander).
pi_220431663
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zeker waar, gescheiden ouders dan. In ieder geval geen gezin meer
pi_220431694
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik hoef hier niet de definitie van misleiding te gaan copypasten toch? Je kan trouwens prima en misleid worden en alsnog je verantwoordelijkheid nemen. Dat staat zeker wel los van elkaar
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:07:48 #181
5428 crew  miss_sly
pi_220431712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:04 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ik hoef hier niet de definitie van misleiding te gaan copypasten toch? Je kan trouwens prima en misleid worden en alsnog je verantwoordelijkheid nemen. Dat staat zeker wel los van elkaar
Je laat je in dat geval misleiden. Het is heel simpel om te zeggen dat er zonder condoom niet geneukt wordt. Je besluit zelf om hem er zo in te hangen.
pi_220431735
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je laat je in dat geval misleiden. Het is heel simpel om te zeggen dat er zonder condoom niet geneukt wordt. Je besluit zelf om hem er zo in te hangen.
De eindverantwoordelijkheid ligt bij jezelf als man. Daar ben ik het helemaal me eens. Het is alleen lastig een zuivere verantwoordelijkheid te nemen als je valse informatie gevoerd wordt. Dat is wel misleiding.

Probleem is in dit geval dat je niet aan tafel zit met een contract maar met oeremoties en gevoelens. Als je iemand tot op zekere hoogte vertrouwd (misschien ken je diegene, is het de zoveelste keer) en je blijft denken dat het goed zit...niet kies hoor.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 22:13:15 ]
pi_220431750
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat is je punt? Dat iedereen die zich laat voorliegen, dat gewillig doet?
Nogmaals, of het slim is om hem er bloot in te hangen als je gewn kinderen wilt, is een volledig losstaand iets. Overigens is dat besluit onder valse voorwendselen genomen, in het geval van een leugen over pilgebruik
pi_220431775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:14 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Wat is je punt? Dat iedereen die zich laat voorliegen, dat gewillig doet?
Nogmaals, of het slim is om hem er bloot in te hangen als je gewn kinderen wilt, is een volledig losstaand iets. Overigens is dat besluit onder valse voorwendselen genomen, in het geval van een leugen over pilgebruik
Precies. Ik leen jou mijn auto ook niet zonder verzekering uit. Al helemaal niet als ik zeg "hij is verzekerd hoor"

En als het mis gaat ben je als bestuurder nog de klos ook. Dus in die zin wel accuraat :D
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:18:23 #185
5428 crew  miss_sly
pi_220431780
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De eindverantwoordelijkheid ligt bij jezelf als man. Daar ben ik het helemaal me eens. Het is alleen lastig een zuivere verantwoordelijkheid te nemen als je valse informatie gevoerd wordt. Dat is wel misleiding.

Probleem is in dit geval dat je niet aan tafel zit met een contract maar met oeremoties en gevoelens. Als je iemand tot op zekere hoogte vertrouwd (misschien ken je diegene, is het de zoveelste keer) en je blijft denken dat het goed zit...niet kies hoor.
Als je iemand echt kent en je dus op basis van vertrouwen en ervaring ervan uitgaat dat ze de pil nog steeds gebruikt, vind in het een ander verhaal.

Maar bij one night stands kun je de verantwoordelijkheid niet volledig bij de ander leggen en er maar vanuit gaan dat het wel goed zit. Om meer redenen dan alleen een mogelijke zwangerschap.
pi_220431784
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je iemand echt kent en je dus op basis van vertrouwen en ervaring ervan uitgaat dat ze de pil nog steeds gebruikt, vind in het een ander verhaal.

Maar bij one night stands kun je de verantwoordelijkheid niet volledig bij de ander leggen en er maar vanuit gaan dat het wel goed zit. Om meer redenen dan alleen een mogelijke zwangerschap.
Je bent als man een ei als je daar in mee gaat.. maar ik blijf er bij, als de vrouw dan zegt "ik ben aan de pil" is dat een zeer kwalijke zaak.
pi_220431790
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:00 schreef miss_sly het volgende:
En waarom zouden die mannen wel een nieuwe relatie kunnen hebben en die vrouwen niet?
Er zijn ook genoeg vrouwen die niet zitten te wachten op kinderen (van een ander).
Het zijn mannen die kennelijk al een relatie hebben gehad en dus meer dan gemiddeld aantrekkelijk worden gevonden door vrouwen.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:23:04 #188
5428 crew  miss_sly
pi_220431805
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je bent als man een ei als je daar in mee gaat.. maar ik blijf er bij, als de vrouw dan zegt "ik ben aan de pil" is dat een zeer kwalijke zaak.
Natuurlijk is het kwalijk als een vrouw daarover liegt. Het enige wat ik zeg is dat het voor een man ook heel eenvoudig is om het risico op een ongewenste zwangerschap danig te verkleinen door haar niet te geloven op haar mooie figuurtje en blauwe ogen en voor de zekerheid een condoom te gebruiken.
pi_220431810
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk is het kwalijk als een vrouw daarover liegt. Het enige wat ik zeg is dat het voor een man ook heel eenvoudig is om het risico op een ongewenste zwangerschap danig te verkleinen door haar niet te geloven op haar mooie figuurtje en blauwe ogen en voor de zekerheid een condoom te gebruiken.
Hoewel dat klopt is het natuurlijk wel een naar teken (van de tijd?) dat je zo wantrouwig naar iemand moet zijn waar je seks mee wil hebben
pi_220431817
Zonder condoom is nou eenmaal veel lekkerder. Wat dat betreft is het jammer dat vrouwen pas relatief laat de menopauze hebben. Dan kun je pas echt lekker neuken zonder condoom zonder je druk te hoeven maken over anticonceptie. Vrouwtjesorka's hebben hun menopauze meestal tussen 30 en 40 jaar, terwijl ze ook 80 jaar kunnen worden.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:26:18 #191
5428 crew  miss_sly
pi_220431819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het zijn mannen die kennelijk al een relatie hebben gehad en dus meer dan gemiddeld aantrekkelijk worden gevonden door vrouwen.
De bekende nonsens. Ik ken meer mannen met relatie of die er een hebben gehad die helemaal niet zo aantrekkelijk zijn hoor. In ieder geval niet qua uiterlijk. Maar het zijn wel gewoon fijne mannen, met humor, zijn betrouwbaar, en fijn om bij te zijn.

Geldt diezelfde nonsens voor vrouwen? Meer dan gemiddeld aantrekkelijk als ze een (of meer) relatie heeft gehad?
pi_220431827
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat maakt het uit hoe goed je iemand kent? Een leugen is een leugen toch? Of meen je te zeggen dat tegen vreemden liegen prima is?
Als een vreemde hookup tegen mij zegt dat ze aan de pil zit, dan mag ik er toch vanuit gaan dat dat zo is? Waarom zou ze daar over liegen? Ah ja, om me 'erin te luizen'.

Maar, voor de driedubbelste maal, dat staat geheel los van het feit dat je je verantwoordelijkheid moet pakken als je iemand zwanger neukt, voorgelogen of niet
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:28:39 #193
5428 crew  miss_sly
pi_220431845
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoewel dat klopt is het natuurlijk wel een naar teken (van de tijd?) dat je zo wantrouwig naar iemand moet zijn waar je seks mee wil hebben
Vind je dat iets van deze tijd? Volgens mij was dat twintig jaar geleden ook al zo, toch?

Seks is natuurlijk wel iets waar je je kwetsbaar mee opstelt in veel opzichten. Dus dat je dan voorzichtig moet zijn, is eigenlijk best logisch.
pi_220431849
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:26 schreef miss_sly het volgende:
Geldt diezelfde nonsens voor vrouwen? Meer dan gemiddeld aantrekkelijk als ze een (of meer) relatie heeft gehad?
Voor vrouwen geldt dat een stuk minder, of misschien geldt het voor vrouwen eerder omgekeerd, dat ze minder aantrekkelijk worden gevonden naarmate ze meer relaties hebben gehad.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:30:23 #195
5428 crew  miss_sly
pi_220431857
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:27 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Wat maakt het uit hoe goed je iemand kent? Een leugen is een leugen toch? Of meen je te zeggen dat tegen vreemden liegen prima is?
Als een vreemde hookup tegen mij zegt dat ze aan de pil zit, dan mag ik er toch vanuit gaan dat dat zo is? Waarom zou ze daar over liegen? Ah ja, om me 'erin te luizen'.

Maar, voor de driedubbelste maal, dat staat geheel los van het feit dat je je verantwoordelijkheid moet pakken als je iemand zwanger neukt, voorgelogen of niet
Wij gaan het niet eens worden. En dat is prima.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:30:54 #196
5428 crew  miss_sly
pi_220431862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voor vrouwen geldt dat een stuk minder, of misschien geldt het voor vrouwen eerder omgekeerd, dat ze minder aantrekkelijk worden gevonden naarmate ze meer relaties hebben gehad.
Ok, dan zijn wij verder wel uitgepraat. En ook dat is prima.
pi_220431881
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:30 schreef miss_sly het volgende:
Ok, dan zijn wij verder wel uitgepraat. En ook dat is prima.
Ik zeg hier dus absoluut niet dat ik een vrouw minder aantrekkelijk vind naarmate ze meer relaties heeft gehad, maar dat het in het algemeen zo is dat mannen een vrouw dan minder aantrekkelijk vinden.
pi_220431891
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij gaan het niet eens worden. En dat is prima.
Nee, volgens mij begrijp je mijn posts niet
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:35:41 #199
5428 crew  miss_sly
pi_220431896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik zeg hier dus absoluut niet dat ik een vrouw minder aantrekkelijk vind naarmate ze meer relaties heeft gehad, maar dat het in het algemeen zo is dat mannen een vrouw dan minder aantrekkelijk vinden.
Je kletst Incel onzin met je meer dan gemiddeld aantrekkelijke mannen want ze hebben een relatie gehad en vrouwen minder in hetzelfde geval. Daar heb ik geen zin in, joh. Dat zit toch in jouw hoofd, en dat krijg ik er op geen manier uit. En dat is prima.
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:38:53 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220431919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zonder condoom is nou eenmaal veel lekkerder. Wat dat betreft is het jammer dat vrouwen pas relatief laat de menopauze hebben. Dan kun je pas echt lekker neuken zonder condoom zonder je druk te hoeven maken over anticonceptie. Vrouwtjesorka's hebben hun menopauze meestal tussen 30 en 40 jaar, terwijl ze ook 80 jaar kunnen worden.
Seks draait primair om voortplanting, niet om jou lekker te laten neuken
The End Times are wild
pi_220431922
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:35 schreef miss_sly het volgende:
Je kletst Incel onzin met je meer dan gemiddeld aantrekkelijke mannen want ze hebben een relatie gehad en vrouwen minder in hetzelfde geval. Daar heb ik geen zin in, joh. Dat zit toch in jouw hoofd, en dat krijg ik er op geen manier uit. En dat is prima.
Het is natuurlijk wel gewoon een feit dat als je mannen vraagt hoeveel relaties ze hebben gehad of met hoeveel vrouwen ze naar bed zijn geweest, ze eerder geneigd zijn om erover op te scheppen, en dat als je vrouwen vraagt hoeveel relaties ze hebben gehad of met hoeveel mannen ze naar bed zijn geweest, ze eerder een lager aantal noemen dan het werkelijke aantal.
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:39:37 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220431926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
al heeft ze het met 200 man gedaan , doet er niet toe

dat is haar zaak

ze heeft wel ervaring dan
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:40:02 #203
236264 crew  capricia
pi_220431928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Gelukkig staat dat niet in hun paspoort. :+
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:41:37 #204
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220431941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
nou zeg , dacht ik niet

draait primair om vermaak en ten tweede om voortplanting , dat kan overigens ook met een pincet
pi_220431960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:38 schreef LXIV het volgende:
De meeste mensen hebben toch echt in de meeste gevallen sex om het plezier, niet om de voortplanting.
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:44:39 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220431967
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De meeste mensen hebben toch echt in de meeste gevallen sex om het plezier, niet om de voortplanting.
Ongetwijfeld. Maar daar is het niet voor 'uitgevonden'
The End Times are wild
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:46:48 #207
236264 crew  capricia
pi_220431978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het is natuurlijk wel gewoon een feit dat als je mannen vraagt hoeveel relaties ze hebben gehad of met hoeveel vrouwen ze naar bed zijn geweest, ze eerder geneigd zijn om erover op te scheppen, en dat als je vrouwen vraagt hoeveel relaties ze hebben gehad of met hoeveel mannen ze naar bed zijn geweest, ze eerder een lager aantal noemen dan het werkelijke aantal.
Volstrekt ongepaste vraag ook.
Wie gaat dat nou naar waarheid beantwoorden richting een rare kwiebus.
Niemand toch.
- Goethe, “Faust”
pi_220431986
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:44 schreef LXIV het volgende:
Klopt.

Maar behalve voor voortplanting en voor plezier is sex vooral een bindmiddel. We hadden een paar maanden geleden een dame op dit forum die sex vooral als een bindmiddel zag.
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:52:23 #209
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220431999
quote:

[..]
Maar helemaal puur functioneel is het ook niet. Dan hadden we wel een penis met haakjes gehad zoals bij leeuwen of werden we opgegeten door de vrouw na de seks zoals bij sommige spinnen.
pi_220432020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Klopt.

Maar behalve voor voortplanting en voor plezier is sex vooral een bindmiddel. We hadden een paar maanden geleden een dame op dit forum die sex vooral als een bindmiddel zag.
Klopt, want als een vrouw zorgt dat haar man nooit met een volle zak de deur uit gaat dan is de kans kleiner dat hij vreemdgaat en dus grotet dat ze bij elkaar blijven, dus heeft ook een biologisch nut
  Moderator / Colorchick woensdag 25 maart 2026 @ 22:59:39 #211
382129 crew  Donna
pi_220432025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:58 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Klopt, want als een vrouw zorgt dat haar man nooit met een volle zak de deur uit gaat dan is de kans kleiner dat hij vreemdgaat en dus grotet dat ze bij elkaar blijven, dus heeft ook een biologisch nut
Voor veel mannen/mensen heeft vreemdgaan geen zak te maken met de hoeveelheid of kwaliteit van seks thuis.
pi_220432026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:58 schreef MultiBanaan het volgende:
Die ene dame van een paar maanden geleden vertelde dat ze het met een vroegere vriend soms wel vier keer op een dag deed om te voorkomen dat hij vreemd zou gaan.
pi_220432031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:59 schreef Donna het volgende:

[..]
Voor veel mannen/mensen heeft vreemdgaan geen zak te maken met de hoeveelheid of kwaliteit van seks thuis.
De kwaliteit van de seks is vaak wel een graadmeter voor de kwaliteit van de hele relatie
pi_220432035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Die ene dame van een paar maanden geleden vertelde dat ze het met een vroegere vriend soms wel vier keer op een dag deed om te voorkomen dat hij vreemd zou gaan.
Slim, die wist wat ze had dan, bij sommige mannen zijn er altijd kapers op de kust
  Moderator / Colorchick woensdag 25 maart 2026 @ 23:05:26 #215
382129 crew  Donna
pi_220432037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:04 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Slim, die wist wat ze had dan, bij sommige mannen zijn er altijd kapers op de kust
Slim. :') :')
pi_220432097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Slim. :') :')
Zaad is als gif in het lichaam van de man die hem domme dingen laat doen, daar moet je nooit teveel van bij je dragen
  donderdag 26 maart 2026 @ 07:08:42 #217
545 dop
:copyright: dop
pi_220432844
quote:

[..]
Onzin, het is niet uitgevonden.
Net als het leven is het geen functie waar je 1 enkele waarde aan kunt hangen. Zelfs de waarde die we er aan hangen kan van persoon tot persoon verschillend zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_220432971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat was toch een troll?
pi_220433905
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 07:38 schreef Candymannetje het volgende:
Dat was toch een troll?
Dergelijke geruchten deden wel de ronde.
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 09:55:45 #220
382129 crew  Donna
pi_220433976
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:18 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Zaad is als gif in het lichaam van de man die hem domme dingen laat doen, daar moet je nooit teveel van bij je dragen
Dat is het punt niet.

Als je als vrouw serieus denkt dat je 4x per dag op je man moet zitten om ervoor te zorgen dat hij niet vreemdgaat dan is dat alles behalve slim.
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 10:18:28 #221
Brabo Bastard
pi_220434127
quote:

[..]
Oh die.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220434226
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:45 schreef Lenny77 het volgende:
Maar als je dat wil, dan telt trouwheid ook voor de man.
Natuurlijk. Al is trouwheid wel iets anders.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 10:47:32 #223
441859 crew  Lenny77
pi_220434349
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:18 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
:') :') :') :')
pi_220435918
quote:
Kabinet zit met tegenvaller van 3 miljard euro in de voorjaarsnota
Deel dit artikel
Het kabinet zit met een tegenvaller van zo'n 3 miljard euro bij de voorjaarsnota, de tussentijdse bijstelling van de rijksbegroting. Dat melden bronnen aan de NOS.

Een grote tegenvaller is dat er ruim 1 miljard euro meer voor arbeidsongeschikten nodig is. Reden daarvoor is dat er meer mensen gebruikmaken van een WIA-uitkering dan verwacht.

Zo is de uitval van relatief jonge vrouwen met psychische klachten, zoals een burn-out, hoger.
Dat valt qua leeftijd zo'n beetje samen met de groep die geen man meer meent nodig te hebben. Och wat zijn ze toch zelfstandig! :X
blablablabla
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 13:29:27 #225
382129 crew  Donna
pi_220435959
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat valt qua leeftijd zo'n beetje samen met de groep die geen man meer meent nodig te hebben. Och wat zijn ze toch zelfstandig! :X
Het is het deel wat nog wel een man heeft. :P
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:30:45 #226
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220435966
quote:

[..]
Ieder jaar komen er bij ons nieuwe jonge dames werken, en ieder jaar zitten ze binnen een paar maanden ziek thuis.
Het is wel opvallend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220435972
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Het is het deel wat nog wel een man heeft. :P
Als het al zo zou zijn is ook dat een keuze. Je bent zelfstandig of je bent het niet :) .
blablablabla
pi_220435996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:30 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ieder jaar komen er bij ons nieuwe jonge dames werken, en ieder jaar zitten ze binnen een paar maanden ziek thuis.
Het is wel opvallend.
Omdat niemand ooit iets van ze verwacht. Papa is tegenwoordig een simp die bij feministische mama onder de plak zit en mama op haar beurt geeft als voorbeeld dat je vooral het centrum bent van je eigen universum en door je omgeving als een prinsesje behandeld dient te worden.

Dus bij de eerste beste tegenslag. weerwoord of wanneer er moeite gedaan moet worden lopen ze direct geestelijk vast.

Je ziet het al bij bevallingen tegenwoordig moeten ze allemaal op voorhand al een ruggenprik.

Er zijn ook nog wel leuke vrouwen hoor, en vrouwen die bikkelen. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard. Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
blablablabla
pi_220436404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat niemand ooit iets van ze verwacht. Papa is tegenwoordig een simp die bij feministische mama onder de plak zit en mama op haar beurt geeft als voorbeeld dat je vooral het centrum bent van je eigen universum en door je omgeving als een prinsesje behandeld dient te worden.

Dus bij de eerste beste tegenslag. weerwoord of wanneer er moeite gedaan moet worden lopen ze direct geestelijk vast.

Je ziet het al bij bevallingen tegenwoordig moeten ze allemaal op voorhand al een ruggenprik.

Er zijn ook nog wel leuke vrouwen hoor, en vrouwen die bikkelen. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard. Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
Wat een onzin met je niemand ooit wat van ze verwacht.

En dan ga je ook nog een voorbeeld erbij halen met een ruggenprik. Dat een vrouw zwak zou zijn als ze die zou nemen. Vind je dat ook niet zelf een beetje een extreem voorbeeld. En waarom mag iemand zichzelf niet speciaal voelen, waarom moet die zich minder voelen???? Waarom mag ze zich geen prinses voelen, jij wilt toch ook niet als uitschot behandelt worden????

En dan nog voor jezelf goed gaan praten dat er ook nog goeie vrouwen zijn nadat je zo ongefundeerd de vrouw weer slecht probeert weg te zetten.

Ik vind walgelijk dat je naar mensen die een burnout hebben/krijgen, dat ze niks aankunnen en weggezet worden al probleemgeval, terwijl die problemen VAN ALLES kunnen zijn waardoor het komt.

En trouwens ik hoef geen weerwoord van jou terug te hebben, want elke keer doe je alsof je niks tegen vrouwen hebt maar dit is wel een post waarvan ik denk dat je dat zeker wel hebt en niet objectief over vrouwen kunt praten. En je heb nogal de neiging om alles naar het extreme te brengen (en gewoon bullshit aan te typen dat ben je). Onterecht.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:05:54 #230
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220436553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:42 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
En waarom mag iemand zichzelf niet speciaal voelen, waarom moet die zich minder voelen???? Waarom mag ze zich geen prinses voelen, jij wilt toch ook niet als uitschot behandelt worden????
Alle mannen die niet im de top paar procent zitten worden als uitschot behandeld. Ben niet anders gewend.

quote:
En trouwens ik hoef geen weerwoord van jou terug te hebben
Ah, een vrouw.
pi_220436557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:42 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Wat een onzin met je niemand ooit wat van ze verwacht.

En dan ga je ook nog een voorbeeld erbij halen met een ruggenprik. Dat een vrouw zwak zou zijn als ze die zou nemen. Vind je dat ook niet zelf een beetje een extreem voorbeeld. En waarom mag iemand zichzelf niet speciaal voelen, waarom moet die zich minder voelen???? Waarom mag ze zich geen prinses voelen, jij wilt toch ook niet als uitschot behandelt worden????

En dan nog voor jezelf goed gaan praten dat er ook nog goeie vrouwen zijn nadat je zo ongefundeerd de vrouw weer slecht probeert weg te zetten.

Ik vind walgelijk dat je naar mensen die een burnout hebben/krijgen, dat ze niks aankunnen en weggezet worden al probleemgeval, terwijl die problemen VAN ALLES kunnen zijn waardoor het komt.

, want elke keer doe je alsof je niks tegen vrouwen hebt maar dit is wel een post waarvan ik denk dat je dat zeker wel hebt en niet objectief over vrouwen kunt praten. En je heb nogal de neiging om alles naar het extreme te brengen (en gewoon bullshit aan te typen dat ben je). Onterecht.
Ruggenprik, menstratieverlof, extreem hoog ziekteverzuim. De generatie jonge vrouwen van nu is blijkbaar niet heel sterk terwijl ze ironisch genoeg aan de andere kant pretenderen heel zelfstandig en stoer te zijn, geen man nodig te hebben en meer van dat geblaat.

Durf ik er mijn ballen onder te verwedden dat de oldskool vrouwen die nu pak hem beet 40-70 zijn heel wat sterker in haar schoenen staat/stond terwijl Gen Z massaal kampt met psychische problemen :{w .

quote:
En trouwens ik hoef geen weerwoord van jou terug te hebben
:') :') :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
pi_220436563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:05 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Alle mannen die niet im de top paar procent zitten worden als uitschot behandeld. Ben niet anders gewend.
[..]
Ah, een vrouw.
Dan zijn niet topvrouwen blijlkbaar niet zo top als je dat zo ziet dan kan. Maar waarom zou je onbeschikbare vrouw willen?

Ok ja en ik ben een vrouw lekker boeiend verder he. Of wil je zeggen dat je mij niet serieus neemt want als je zo komt reageren neem ik jou ook niet serieus.

Fijne dag verder.
pi_220436566
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Ruggenprik, menstratieverlof, extreem hoog ziekteverzuim. De generatie jonge vrouwen van nu is blijkbaar niet heel sterk terwijl ze ironisch genoeg aan de andere kant pretenderen heel zelfstandig en stoer te zijn, geen man nodig te hebben en meer van dat geblaat.

Durf ik er mijn ballen onder te verwedden dat de oldskool vrouwen die nu pak hem beet 40-70 zijn heel wat sterker in haar schoenen staat/stond terwijl Gen Z massaal kampt met psychische problemen :{w .
[..]
:') :') :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loser zonder empathie dat ben je.

Ik ga je post niet lezen DOEI.
pi_220436582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:08 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Loser zonder empathie dat ben je.

Ik ga je post niet lezen DOEI.
_O-

Bedankt voor het nog even bevestigen van mijn stereotype :)
blablablabla
pi_220436590
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:10 schreef Elan het volgende:

[..]
_O-

Bedankt voor het bevestigen van mijn stereotype
Bedankt dat jij zit te projecteren en als je dat vind is helemaal goed. Mensen zoals jij ga ik uit de weg dus zet vooral jezelf lekker voor schut.
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:20:43 #236
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220436651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:07 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Dan zijn niet topvrouwen blijlkbaar niet zo top als je dat zo ziet dan kan. Maar waarom zou je onbeschikbare vrouw willen?

Ok ja en ik ben een vrouw lekker boeiend verder he. Of wil je zeggen dat je mij niet serieus neemt want als je zo komt reageren neem ik jou ook niet serieus.

Fijne dag verder.
Het feit dat ik je niet serieus neem heeft niks te maken met je geslacht. Jij lijkt te denken dat het zijn van een vrouw je speciale privileges geeft. Bij het gros van de mannen klopt dit, maar gelullig niet bij iedereen.

Snap oprecht niet wat je wilt zeggen met je eerste paragraaf. Geen touw aan vast te knopen.
pi_220436663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:20 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Het feit dat ik je niet serieus neem heeft niks te maken met je geslacht. Jij lijkt te denken dat het zijn van een vrouw je speciale privileges geeft. Bij het gros van de mannen klopt dit, maar gelullig niet bij iedereen.

Snap oprecht niet wat je wilt zeggen met je eerste paragraaf. Geen touw aan vast te knopen.
Waarom vul je voor mij in. Want serieus ik voel mij echt niet beter. Misschien oogt dat zo maar dat is echt totaal niet zo. En het is eerder rechtvaardig dan beter voelen wat ik probeer te zeggen.

Maar als je niet snapt ik reageer op zijn reacties en daarmee zeg ik wat hij zegt dat hij ook veel invult. En dan een hele grote groep zo wegzetten vind ik niet eerlijk op zo'n manier.
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 16:40:33 #238
382129 crew  Donna
pi_220437070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Als het al zo zou zijn is ook dat een keuze. Je bent zelfstandig of je bent het niet :) .
Was een grapje. :P
pi_220437169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:40 schreef Donna het volgende:

[..]
Was een grapje. :P
Van mij ook :*
Een vent die niks doet zal ongetwijfeld een blok aan je been zijn als vrouw. Staat wel tegenover dat mannen echt wel flink geemancipeerd zijn ook de laatste decennia.

Jaren 80/90 verschoonde tweederde nooit een luier van het kind. Nou daar hoef je tegenwoordig (terecht) niet meer mee aan te komen :R .

Maarja nu zijn we weer niet emotioneel volwassen wtf dat ook moge zijn, tis gewoon niet snel goed. Waarbij je toch sterk het gevoel krijgt dat de doelpalen ook nogal eens verschoven worden.
blablablabla
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:59:13 #240
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220437193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Jaren 80/90 verschoonde tweederde nooit een luier van het kind. Nou daar hoef je tegenwoordig (terecht) niet meer mee aan te komen :R .

wegwerpluiers, nou nou
pi_220437327
quote:

[..]
Dat is wel slim, ze moeten werken maar valt niet te combineren met een gezin.
Dan maar zo, ik geef ze groot gelijk.
pi_220437416
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is wel slim, ze moeten werken maar valt niet te combineren met een gezin.
Dan maar zo, ik geef ze groot gelijk.
Ironisch dat ze dat vervolgens wel van de mannen in hun leven verwachten.
blablablabla
pi_220437421
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Ironisch dat ze dat vervolgens wel van de mannen in hun leven verwachten.
Ja zo hoort het toch ook.
Man werkt en vrouw zorgt voor huishouden.
Maar dat is tegenwoordig finacieel niet meer haalbaar, dan maar zo.
pi_220437436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wegwerpluiers, nou nou
Die gaan inmiddels ook al wat jaartjes mee.
blablablabla
pi_220437444
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja zo hoort het toch ook.
Man werkt en vrouw zorgt voor huishouden.
Maar dat is tegenwoordig finacieel niet meer haalbaar, dan maar zo.
Nee zo hoort het helemaal niet. In 1950, wellicht.
blablablabla
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:51:42 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220437465
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Die gaan inmiddels ook al wat jaartjes mee.
dat is niet goed joh

wegwerpluiers !!!!

weet jij wat dat betekend??
pi_220437519
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee zo hoort het helemaal niet. In 1950, wellicht.
Zo heeft de natuur ons geschapen.
Dat ze nu tegen de natuur in te gaan door proberen van iedereen een loonslaaf te maken wilt niet zeggen dat het zo hoort.
pi_220437608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo heeft de natuur ons geschapen.
Dat ze nu tegen de natuur in te gaan door proberen van iedereen een loonslaaf te maken wilt niet zeggen dat het zo hoort.
De natuur heeft ons helemaal niet zo geschapen. Religie heeft dat beeld gecreëerd.
blablablabla
pi_220437760
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:09 schreef Elan het volgende:

[..]
De natuur heeft ons helemaal niet zo geschapen. Religie heeft dat beeld gecreëerd.
Heeft niks met religie te maken
Vanuit een biologisch en evolutionair perspectief zijn mannen en vrouwen fundamenteel verschillend uitgerust voor verschillende taken.
De man is door zijn fysieke kracht, grotere spiermassa en hogere testosteronspiegels genetisch geprogrammeerd voor bescherming, jacht, verdediging van het territorium en het leveren van middelen voor het gezin.
De vrouw is, door haar rol in de voortplanting en het zogen, biologisch meer afgestemd op de zorg voor het nageslacht en het beheer van de huiselijke sfeer.
Dit is geen onderdrukking, maar een complementaire verdeling van taken die de overleving van ons als mens garandeerd.
pi_220437970
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heeft niks met religie te maken
Vanuit een biologisch en evolutionair perspectief zijn mannen en vrouwen fundamenteel verschillend uitgerust voor verschillende taken.
De man is door zijn fysieke kracht, grotere spiermassa en hogere testosteronspiegels genetisch geprogrammeerd voor bescherming, jacht, verdediging van het territorium en het leveren van middelen voor het gezin.
De vrouw is, door haar rol in de voortplanting en het zogen, biologisch meer afgestemd op de zorg voor het nageslacht en het beheer van de huiselijke sfeer.
Dit is geen onderdrukking, maar een complementaire verdeling van taken die de overleving van ons als mens garandeerd.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt precies het tegenovergestelde. Vrouwen gingen in de vroege ijstijd al gewoon mee op jacht en werkten op het land. Pas veel later na de agrarische revolutie in de middeleeuwen zijn vrouwen meer huishoudelijke taken gaan doen.

Je moet ook niet onderschatten hoe zwaar voor kleine kinderen zorgen is. Ken legio vrouwen die een dag werken altijd zullen verkiezen boven een dag kinderen/huishouden.

In de kern ben ik het overigens wel met je eens hoor, ze willen en zeggen van alles maar in praktijk blijkt dat ze daar helemaal niet op toegerust zijn. Lopen vast met werk omdat er geen balans is tussen werk en priveleven en constante spanningen thuis die relatie/huwelijk ondermijnen.

Maar het is nogmaals iets wat HUN ambiëren. Carrière EN kinderen. Je kunt ook wat minder gaan werken en niet zo ambitieus zijn als je kleine kinderen thuis hebt die je aandacht vergen.
blablablabla
pi_220437994
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt precies het tegenovergestelde. Vrouwen gingen in de vroege ijstijd al gewoon mee op jacht en werkten op het land. Pas veel later na de agrarische revolutie in de middeleeuwen zijn vrouwen meer huishoudelijke taken gaan doen.

Je moet ook niet onderschatten hoe zwaar voor kleine kinderen zorgen is. Ken legio vrouwen die een dag werken altijd zullen verkiezen boven een dag kinderen/huishouden.

In de kern ben ik het overigens wel met je eens hoor, ze willen en zeggen van alles maar in praktijk blijkt dat ze daar helemaal niet op toegerust zijn. Lopen vast met werk omdat er geen balans is tussen werk en priveleven en constante spanningen thuis die relatie/huwelijk ondermijnen.
Ik ben alleen niet zo voor het bashen op het andere geslacht.
Het is gewoon een rare maatschappij waar we in leven waar alles om geld en materialisme draait.
En dat is niet gebonden aan een geslacht.
Ik zie ook heus wel veel onbetrouwbare zeikwijven.
Maar ik zie ook steeds meer narcistische mannetjes.
pi_220438014
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef MissButterflyy het volgende:

Schadelijke gevolgen van een slecht huwelijk
Chronische stress: Kinderen die opgroeien met veel ruzies ervaren dezelfde stressreacties als kinderen die getuige zijn van geweld.
Onveilige basis: Een verstoorde relatie tussen ouders zorgt ervoor dat het kind zich minder veilig voelt, wat kan leiden tot angst, depressie en een laag zelfbeeld.
Negatief voorbeeld: Kinderen kopiëren vaak de negatieve wijze van conflicthantering, wat hun eigen latere relaties kan beïnvloeden.
Loyaliteitsconflict: Kinderen worden vaak onbewust meegezogen in de strijd tussen ouders, wat hen emotioneel kan schaden.
Scheiden of blijven?
Hoewel een scheiding op zichzelf ook risico's met zich meebrengt (zoals verhoogde kans op problemen vergeleken met een gelukkig gezin), kan een aanhoudend destructief huwelijk schadelijker zijn. Als de spanningen en ruzies na een scheiding verminderen, is dit vaak beter voor de ontwikkeling van het kind. Een "slecht huwelijk" is vaak erger dan een "goede scheiding".

Wanneer is het echt schadelijk?
Voortdurende ruzies: Aanhoudende, heftige conflicten zijn traumatisch.
Emotionele verwaarlozing: Wanneer ouders zo met zichzelf bezig zijn dat ze de behoeften van het kind negeren.
Kind in de knel: Als het kind wordt ingezet als boodschapper of vertrouweling (parentificatie).

Het is voor de ontwikkeling van het kind essentieel dat de sfeer in huis verbeterd wordt, hetzij door relatietherapie, hetzij door een respectvolle relatiebreuk.
Als het punt bereikt is dat ouders scheiden, dan is de schade al volbracht aan de kinderen.
Dus scheiden heeft geen reet te maken met of dat beter is voor een kind, omdat bij een scheiding het al te laat is voor het kind.
Uit wat voor een vagijn haal je deze verzonnen ongein :')?
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 19:08:41 #253
382129 crew  Donna
pi_220438041
Wat een onzin. Echt niet elke scheiding gaat gepaard met ruzie of ellende.
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 19:13:28 #254
Brabo Bastard
pi_220438089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:08 schreef Donna het volgende:
Wat een onzin. Echt niet elke scheiding gaat gepaard met ruzie of ellende.
Soms groei je uit elkaar. Zo gek is dat niet.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 26 maart 2026 @ 19:24:31 #255
438527 MissButterflyy
pi_220438181
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Als het punt bereikt is dat ouders scheiden, dan is de schade al volbracht aan de kinderen.
Dus scheiden heeft geen reet te maken met of dat beter is voor een kind, omdat bij een scheiding het al te laat is voor het kind.
Uit wat voor een vagijn haal je deze verzonnen ongein :')?
Vagijn? Uhhhh pardon?
Vraag maar aan chatgtp.
pi_220438200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Soms groei je uit elkaar. Zo gek is dat niet.
Een gescheiden man of vrouw is een symbool van inferioriteit, individualisme en mislukking.
Simple as that.
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 19:28:55 #257
Brabo Bastard
pi_220438217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Een gescheiden man of vrouw is een symbool van inferioriteit, individualisme en mislukking.
Simple as that.
Jij weet duidelijk niet hoe de wereld werkt.

Simple as that.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220438260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Jij weet duidelijk niet hoe de wereld werkt.

Simple as that.
Dat is juist het probleem, ik weet dondersgoed hoe de wereld werkt.
Wakey Wakey!!! :D

Maar als de waarheid de onderbuik aantast, gaan mensen gelijk antwoorden zoeken om weer grip te krijgen op hun zielige bestaan
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 19:34:15 #259
Brabo Bastard
pi_220438276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:32 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dat is juist het probleem, ik weet dondersgoed hoe de wereld werkt.
Wakey Wakey!!! :D

Maar als de waarheid de onderbuik aantast, gaan mensen gelijk antwoorden zoeken om weer grip te krijgen op hun zielige bestaan
Nou, blijkbaar niet. Gescheiden mensen vinden vaak hun geluk in de liefde weer terug. Zijn het dan nog steeds mislukkelingen? Nee.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220438308
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nou, blijkbaar niet. Gescheiden mensen vinden vaak hun geluk in de liefde weer terug. Zijn het dan nog steeds mislukkelingen? Nee.
Als je kinderen hebt en je weet niet hoe je een gezin onderhoud en/of in stand houdt (daar hoort ook je partner bij), ben je gewoon een mislukkeling. Period!
  donderdag 26 maart 2026 @ 19:36:46 #261
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220438315
vrouwen zijn echt palingen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 19:37:28 #262
Brabo Bastard
pi_220438326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:36 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Als je kinderen hebt en je weet niet hoe je een gezin onderhoud en/of in stand houdt (daar hoort ook je partner bij), ben je gewoon een mislukkeling. Period!
Onzin. Of spreek je soms uit ervaring?
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 19:39:35 #263
441859 crew  Lenny77
pi_220438351
quote:

[..]
En wat als eentje echt wel alles doet wat mogelijk is maar de ander er toch vandoor gaat?
Heeft die dan ook gefaald? Ook inferieur?
pi_220438383
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En wat als eentje echt wel alles doet wat mogelijk is maar de ander er toch vandoor gaat?
Waarom moet je altijd met uitzonderingen komen.
pi_220438392
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De persoon die eenzijdig weg wilt is gewoon zwak, niet degene die er alles aan doet om het in stand te houden.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 19:50:26 #266
5428 crew  miss_sly
pi_220438456
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dat zijn geen uitzonderingen, dat gebeurt vaak genoeg.

Het grootste risico van een relatie is dat de ander op ieder moment met voor die persoon legitieme redenen de stekker uit de relatie kan trekken. Kun je nog zo je best doen, als het bij de ander om wat voor reden dan ook over is, houdt het op.
pi_220438493
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben alleen niet zo voor het bashen op het andere geslacht.
Het is gewoon een rare maatschappij waar we in leven waar alles om geld en materialisme draait.
En dat is niet gebonden aan een geslacht.
Ik zie ook heus wel veel onbetrouwbare zeikwijven.
Maar ik zie ook steeds meer narcistische mannetjes.
Kan allemaal wel wat minder inderdaad. Mensen oreren graag over de geweldige jaren 80 omdat je toen nog op 1 salaris een woning kon kopen maar men nam ook met een stuk minder luxe genoegen. En hele volksstammen woonden op een flatje van 50 vierkante meter en gingen hooguit een keer per jaar op vakantie naar een camping.
blablablabla
pi_220438593
Meeste mensen groeien inderdaad uit elkaar maar daar ligt wel over het algemeen doorgeslagen individualisme en materialisme aan te grondslag.

Als je elkaar alleen een uurtje in de avond ziet en de rest van de tijd voor je werk of voor jezelf dingen aan doen bent is dat niet heel vreemd.
blablablabla
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 20:18:58 #269
441859 crew  Lenny77
pi_220438786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nuja dat gebeurt toch best wel vaak?
pi_220439004
quote:

[..]
Wat kun jij toch een hoop onzin spuien.

Relaties die werken kunnen later niet meer werken. Zeker als er kinderen komen veranderen mensen, hun ritme, hun prioriteiten, enz.

En ja, dan kun je ontdekken dat je beiden een andere kant op wil.

Moet je dan maar ongelukkig bij elkaar blijven?

Lijkt mij nou juist de keuze van iemand die denkt dat die dan alleen eindigt. En dat zijn bepaald niet de typische winnaars…
pi_220439027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:02 schreef Elan het volgende:
Meeste mensen groeien inderdaad uit elkaar maar daar ligt wel over het algemeen doorgeslagen individualisme en materialisme aan te grondslag.

Als je elkaar alleen een uurtje in de avond ziet en de rest van de tijd voor je werk of voor jezelf dingen aan doen bent is dat niet heel vreemd.
Dat hoeft helemaal niet.

Er zijn zoveel mogelijke redenen waarom mensen niet meer compatible zijn.
  donderdag 26 maart 2026 @ 20:41:30 #272
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220439048
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet.

mannen zouden wat meer op vakantie moeten gaan en wat minder zeiken op de vrouwen in een straal van 50 km

Dat was vroeger relevant , nu is het belachelijk
pi_220439265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet.

Dit ging over uit elkaar groeien. Als je beide compleet eigen levens leidt en geen oog voor elkaar hebt is dat een logisch gevolg. Zeker met een paar koters is daar niet veel voor nodig.
blablablabla
pi_220439462
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit ging over uit elkaar groeien. Als je beide compleet eigen levens leidt en geen oog voor elkaar hebt is dat een logisch gevolg. Zeker met een paar koters is daar niet veel voor nodig.
Je kan ook close zijn en uit elkaar groeien omdat je gewoon beiden je zo ontwikkelt dat je niet meer compatible meer bent.
pi_220440053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan ook close zijn en uit elkaar groeien omdat je gewoon beiden je zo ontwikkelt dat je niet meer compatible meer bent.
Misschien van toepassing als je piepjong bent als je gaat trouwen maar de meeste mensen veranderen in de kern niet extreem veel qua persoonlijkheid of levensdoelen. En nieuwe doelen of ambities kunnen je relatie ook verdiepen. Tenzij je je partner er bewust of onbewust niet in betrekt omdat je focus niet op je relatie ligt. Dan groei je dus vanzelf uit elkaar.

Maar ik vermoed eigenlijk dat er een veel grotere seksuele component is die doorslaggevend is. Tweederde van de vrouwen in een vaste relatie vind seks na 3 jaar doodsaai en 70% van de scheidingen komt ook bij hun vandaan.

Als het primair een kwestie van uitgekeken zijn op... of tijd voor wat nieuws zou zijn dan zou dat percentage veel gelijkwaardiger moeten liggen.

Als jij je fysiek of emotioneel niet meer voelt aangetrokken als vrouw is het snel afgelopen. Bij mannen speelt dat een veel minder prominente rol. Die zijn blij als ze er zo nu en dan overheen mogen en in dat fysieke aspect zit voor hun tevens de emotionele connectie verweven.

Wij zijn echt extreem simpele wezens vergeleken met vrouwen. Een volle maag en een lege zak dan is het al snel dikke prima.
blablablabla
pi_220440424
twitter
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 08:30:23 #277
5428 crew  miss_sly
pi_220441289
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 03:44 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
En als ze dat niet meer wil en het anders wil doen, moet ze dat vooral doen.

Emancipatie betekent de keuze maken die bij je past. Of dat nu wel of geen man, wel of geen kind, thuisblijfmoeder of werkende moeder is, dat is helemaal aan de persoon zelf.

En emancipatie van mannen betekent hetzelfde, namelijk dat ze ook zelf keuzes kunnen maken die bij hen passen.

Je zult als je wel een partner wil dan ook wel iemand moeten vinden die hetzelfde wil. Dus een man die graag een partner wil die thuis blijft bij de kinderen, moet vooral zo'n vrouw zoeken. En niet proberen een vrouw, of alle vrouwen zoals men dat het liefste lijkt te willen, verplichten thuis te blijven. Blijf gewoon lekker bij jezelf in plaats van willen dat iedereen het doet zoals jij het doet of zou willen.
pi_220441558
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Emancipatie betekent de keuze maken die bij je past. Of dat nu wel of geen man, wel of geen kind, thuisblijfmoeder of werkende moeder is, dat is helemaal aan de persoon zelf.

En emancipatie van mannen betekent hetzelfde, namelijk dat ze ook zelf keuzes kunnen maken die bij hen passen.

Je zult als je wel een partner wil dan ook wel iemand moeten vinden die hetzelfde wil. Dus een man die graag een partner wil die thuis blijft bij de kinderen, moet vooral zo'n vrouw zoeken. En niet proberen een vrouw, of alle vrouwen zoals men dat het liefste lijkt te willen, verplichten thuis te blijven. Blijf gewoon lekker bij jezelf in plaats van willen dat iedereen het doet zoals jij het doet of zou willen.
Helemaal mee eens.

Daarom snap ik ook nooit de ophef over een influencer die zich tradwife noemt. Dat is ook vrije keuze.
pi_220441588
quote:

[..]

Geen ruggenprik is pas vreemd. Pijn lijden als het niet hoeft… raar.
pi_220441622
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ahh hier komt de aap uit de mouw.
Dus een man moet de geëmancipeerde vrouw in al haar keuzes onvoorwaardelijk steunen, ook als dat zou betekenen dat het gezin in financiële problemen komt? Dus de vrouw verwacht wel dat de man die taak dan maar op de schouders neemt en zich flexibel opstelt? Is het werk een beetje zwaar voor je geworden? Ach neid toch.. Stop er maar mee :')
En wat nou als de man hetzelfde zegt?
Vrouwen zijn gewoon te veel met zichzelf bezig en hun eigen behoeftes en levensgeluk. Misschien eens wat meer geven ipv verwachten.
pi_220442382
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dus een man moet de geëmancipeerde vrouw in al haar keuzes onvoorwaardelijk steunen, ook als dat zou betekenen dat het gezin in financiële problemen komt? Dus de vrouw verwacht wel dat de man die taak dan maar op de schouders neemt en zich flexibel opstelt? Is het werk een beetje zwaar voor je geworden? Ach neid toch.. Stop er maar mee :')
Vrouwen zijn gewoon te veel met zichzelf bezig en hun eigen behoeftes en levensgeluk. Misschien eens wat meer geven ipv verwachten.
Dat zegt ze helemaal niet.

Bloedirritant om een draai aan woorden te geven en dan die draai aan te vallen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:49:40 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220442399
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.

Daarom snap ik ook nooit de ophef over een influencer die zich tradwife noemt. Dat is ook vrije keuze.
Een "Tradwife" influencer die zich dat kunnen permitteren omdat zij ook geld verdient als influencer.

Niet echt Tradwife natuurlijk, zij heeft daarmee gewoon een baan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220442471
quote:

[..]

Wat ken jij een hoop vreemde vrouwen. Zegt wel iets over je sociale kring denk ik dan.
pi_220442498
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een "Tradwife" influencer die zich dat kunnen permitteren omdat zij ook geld verdient als influencer.

Niet echt Tradwife natuurlijk, zij heeft daarmee gewoon een baan.
De meeste influencers verdienen nauwelijks genoeg om de camera van de bekostigen.

Maar goed, dat is het punt niet. Het punt is dat als een vrouw kiest voor thuisblijven bij de kinderen dat door progressieven vaak een probleem wordt genoemd (net zoals conservatieven vaak zich menen te moeten bemoeien met anderen), een man die dezelfde keuze maakt is dan weer ‘modern’ en ‘een voorbeeld’, een man die zijn loopbaan op 1 zet heet dan ‘wie is die man die het vlees snijdt’ en de vrouw een ‘boss babe’.

Het zou fijner zijn als we alle keuzes gewoon omarmen. En niet altijd maar klagen over statistieken waaruit blijkt dat mannen en vrouwen nu eenmaal ook in vrijheid niet dezelfde keuzes maken.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:11:03 #285
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220443059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De meeste influencers verdienen nauwelijks genoeg om de camera van de bekostigen.

Maar goed, dat is het punt niet. Het punt is dat als een vrouw kiest voor thuisblijven bij de kinderen dat door progressieven vaak een probleem wordt genoemd (net zoals conservatieven vaak zich menen te moeten bemoeien met anderen), een man die dezelfde keuze maakt is dan weer ‘modern’ en ‘een voorbeeld’, een man die zijn loopbaan op 1 zet heet dan ‘wie is die man die het vlees snijdt’ en de vrouw een ‘boss babe’.

Het zou fijner zijn als we alle keuzes gewoon omarmen. En niet altijd maar klagen over statistieken waaruit blijkt dat mannen en vrouwen nu eenmaal ook in vrijheid niet dezelfde keuzes maken.
Eens, maar ik wil er wel aan toevoegen dat vrouwen hoe dan ook het niet goed lijken te kunnen doen. Of je bent een suffige huismuts, of je bent een parttimeprinsesje (dat ook nog eens de kinderen op de opvang DUMPT!) of je bent een carrièrebitch. Voor mannen is elke optie een stuk geaccepteerder, ofwel omdat een thuisblijfvader modern wordt genoemd, ofwel geprezen wordt voor zijn papadag ofwel een goede provider is.

Iedereen heeft het recht op hun eigen inrichting en keuzes, maar laten we niet doen alsof er geen dubbele standaarden en patronen bestaan in deze.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:19:34 #286
5428 crew  miss_sly
pi_220443134
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Wat trek je toch rare conclusies.

Basis is dat je een partner vindt die bij je past. Dus als ik een thuisblijfmoeder wil zijn, dan zal ik een partner moeten zoeken die graag kinderen wil en het fijn vindt als ze als moeder niet werkt en thuis bij de kinderen is.
Als jij als man graag een vrouw wil die zelf inkomen genereert en de zorg voor de kinderen en de financiën met je deelt, moet je een vrouw zoeken die dat ook wil.
Als je geen kinderen wil, moet je een partner zoeken die dat ook niet wil (m/v).

Bottom line: je moet er SAMEN uit zien te komen hoe je je leven gaat indelen met werk, gezin, kinderen of niet, etc. Als man of vrouw zich in een rol laat dwingen die niet past, is die persoon verkeerd bezig. Ook degene die het probeert op te leggen, maar daar kun je zelf niets aan veranderen. Alleen aan je eigen rol in het geheel/
pi_220443158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Eens, maar ik wil er wel aan toevoegen dat vrouwen hoe dan ook het niet goed lijken te kunnen doen. Of je bent een suffige huismuts, of je bent een parttimeprinsesje (dat ook nog eens de kinderen op de opvang DUMPT!) of je bent een carrièrebitch. Voor mannen is elke optie een stuk geaccepteerder, ofwel omdat een thuisblijfvader modern wordt genoemd, ofwel geprezen wordt voor zijn papadag ofwel een goede provider is.

Iedereen heeft het recht op hun eigen inrichting en keuzes, maar laten we niet doen alsof er geen dubbele standaarden en patronen bestaan in deze.
Ik protesteer juist tegen die dubbele standaarden. En van conservatieven verwacht je dat nog een beetje, die willen helemaal niet die keuzevrijheid. Maar progressieven die jarenlang gevochten hebben voor vrije keuze en gelijke kansen, daar ben ik als gematigd progressieve wel echt teleurgesteld over.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:01:28 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220443600
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik herken dat eigenlijk niet zo in de echte wereld, behalve van de schreeuwers in de media.

Punt is vooral dat een gezin draaiende houden op 1 inkomen tegenwoordig bijna niet meer kan, zeker niet als het dan ook allemaal nog een beetje leuk moet blijven, en dus wordt de "tradwife" uiteindelijk een soort van luxe die het gros zich niet kan permitteren en daardoor weer begeerlijk.

Wat ik bij mijn jongste op school vooral zag was heel veel werkende moeders, in sommige gevallen was zij ook degene met het hoogste inkomen, en een paar niet-werkende moeders, waarvan deels bewust want jonge kinderen (iemand die lerares op het speciaal onderwijs was geweest en bewust gekozen had te stoppen terwijl de kinderen klein waren, was ook al weer met een studie bezig voor de jongste in groep 6 zat).
Aan de andere kant hebben we het over mensen die (letterlijk) bij de burgemeester in de straat wonen, dus als je die keuze dan kunt maken heb je het gewoon goed.
Wat ik eigenlijk niet gezien heb, is dat moeders veroordeeld werden op het feit dat ze werken, er stonden ook echt wel veel vaders op het schoolplein, zowel 's morgens als 's middags, ik weet ook dat ik bij sommige vriendjes van mijn jongste vooral contact had met de vader als het ging om het bij elkaar spelen.

En ja, dat was in de stad, aan "de goede kant van het spoor" en dat zal zeker meespelen, het zal in Kootwijkerbroek vast anders liggen, met veel vrouwen met een relatief laag inkomen en weinig carrièreperspectief en bovengemiddeld veel kinderen, dan is stoppen met werken al snel interessanter dan blijven werken en 4 kinderen naar de opvang brengen.
Ik ben benieuwd of dat daar ook minder gaat worden als de kinderopvang gratis wordt.

Het gaat er hoe dan ook naartoe dat één ouder thuis een luxe situatie wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220443908
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:01 schreef Questular het volgende:

[..]
Wat ken jij een hoop vreemde vrouwen. Zegt wel iets over je sociale kring denk ik dan.
Ze posten hier ook met exact dezelfde opvattingen, dus zo vreemd zal het niet zijn.
blablablabla
pi_220443916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik herken dat eigenlijk niet zo in de echte wereld, behalve van de schreeuwers in de media.

Punt is vooral dat een gezin draaiende houden op 1 inkomen tegenwoordig bijna niet meer kan, zeker niet als het dan ook allemaal nog een beetje leuk moet blijven, en dus wordt de "tradwife" uiteindelijk een soort van luxe die het gros zich niet kan permitteren en daardoor weer begeerlijk.

Wat ik bij mijn jongste op school vooral zag was heel veel werkende moeders, in sommige gevallen was zij ook degene met het hoogste inkomen, en een paar niet-werkende moeders, waarvan deels bewust want jonge kinderen (iemand die lerares op het speciaal onderwijs was geweest en bewust gekozen had te stoppen terwijl de kinderen klein waren, was ook al weer met een studie bezig voor de jongste in groep 6 zat).
Aan de andere kant hebben we het over mensen die (letterlijk) bij de burgemeester in de straat wonen, dus als je die keuze dan kunt maken heb je het gewoon goed.
Wat ik eigenlijk niet gezien heb, is dat moeders veroordeeld werden op het feit dat ze werken, er stonden ook echt wel veel vaders op het schoolplein, zowel 's morgens als 's middags, ik weet ook dat ik bij sommige vriendjes van mijn jongste vooral contact had met de vader als het ging om het bij elkaar spelen.

En ja, dat was in de stad, aan "de goede kant van het spoor" en dat zal zeker meespelen, het zal in Kootwijkerbroek vast anders liggen, met veel vrouwen met een relatief laag inkomen en weinig carrièreperspectief en bovengemiddeld veel kinderen, dan is stoppen met werken al snel interessanter dan blijven werken en 4 kinderen naar de opvang brengen.
Ik ben benieuwd of dat daar ook minder gaat worden als de kinderopvang gratis wordt.

Het gaat er hoe dan ook naartoe dat één ouder thuis een luxe situatie wordt.
Ook in de echte wereld wordt er iets van gezegd als een vrouw kiest om niet te werken voor de kinderen. Opmerkingen als dat je je dan afhankelijk maakt. Maar ook dat men gewoon neerkijkt op vrouwen die daarvoor kiezen.

Dan zwijg ik nog maar over de wettelijke regelingen die proberen af te dwingen dat beide partners werken. Tot aan ronduit bizar karige alimentatieregelingen.

Wat dat betreft zijn de ultraprogressieven de grootste vrouwenhaters. Toch bizar als je erover nadenkt.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:40:00 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220443922
quote:

[..]

. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard.

Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
je moet ook geen vriendin in nederland zoeken

we live in a global world he
een MVV is zo geregeld
pi_220443931
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen ruggenprik is pas vreemd. Pijn lijden als het niet hoeft… raar.
Het typeert deze generatie vrouwen. Ergens moeite voor doen laat staan pijn lijden is uit den boze.
blablablabla
pi_220443946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een MVV is zo geregeld
Er zijn genoeg hele leuke Nederlandse vrouwen. Kom op zeg.

Ja, er zijn ook strontvervelende vrouwen bij. Maar die heb je overal. Ook met penis. Vroeger noemde je dat mannen, maar eerlijk gezegd is vaak ‘zeikwijf’ een prima term voor die groep.
pi_220443949
quote:

[..]

een MVV is zo geregeld
Klopt.
Mijn vrouw is niet Nederlands en een stuk traditioneler ingesteld gelukkig. Keuken is verboden terrein voor mij. Hoef ook geen wasvrouwtje te spelen.
blablablabla
pi_220443954
quote:

[..]

een MVV is zo geregeld
Och het debiele riedeltje dat Nederlandse vrouwen niks zijn. Doet me altijd denken aan van die vieze mannetjes die Thaise vrouwen kopen en de rest van hun leven die vrouwen ongelukkig laten zijn.
pi_220443966
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn genoeg hele leuke Nederlandse vrouwen . Kom op zeg.

Ja, er zijn ook strontvervelende vrouwen bij. Maar die heb je overal. Ook met penis. Vroeger noemde je dat mannen, maar eerlijk gezegd is vaak ‘zeikwijf’ een prima term voor die groep.
Qua uiterlijk zeker maar de meeste jonge Nederlandse moderne vrouwen zijn een een blok aan je been en zeiken overal over. Als ze überhaupt nog een man willen, zie OP.
blablablabla
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:45:55 #297
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220443970
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn genoeg hele leuke Nederlandse vrouwen. Kom op zeg.

ja mijn dochters die zijn nog ouderwets

die zijn niet van de groen links manie
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:46:37 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220443971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:44 schreef Questular het volgende:

[..]
Och het debiele riedeltje dat Nederlandse vrouwen niks zijn. Doet me altijd denken aan van die vieze mannetjes die Thaise vrouwen kopen en de rest van hun leven die vrouwen ongelukkig laten zijn.
Jij bent NOOIT in Thailand geweest

Nog NOOIT

Nooit meer zulke onzin posten he
als je lekker eten wlt dan neem je een thaise vriendin

quote:
AI-overzicht
Thaise verpleegsters staan bekend om hun zorgzaamheid, compassie en respectvolle houding, vaak omschreven als de "glimlach van Thailand". Ze worden in Thailand als overheidsambtenaren beschouwd, genieten respect, en werken zowel in de publieke sector als in particuliere ouderenzorg. Ze werken vaak lange dagen en spelen een sleutelrol in de lokale gezondheidszorg.

Kernpunten over Thaise verpleegsters en zorg:
Houding: Thaise zorgverleners staan bekend om hun toewijding en het bieden van warme, persoonlijke zorg.
Werkomstandigheden: Verpleegkundigen in Thailand worden vaak gezien als 'ambtenaren', wat hen toegang geeft tot bepaalde sociale voorzieningen.
Ouderenzorg: In Thailand zijn er mogelijkheden voor zowel voltijdse als deeltijdse particuliere verpleging aan huis.
Salaris: Het salaris in de verpleging in Thailand is relatief laag, waarbij in Bangkok de salarissen variëren, maar vaak niet te vergelijken zijn met westerse normen.
pi_220443977
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Het typeert deze generatie vrouwen. Ergens moeite voor doen laat staan pijn lijden is uit den boze.
Als jij een kies moet laten trekken, doe jij dan ook een verdoving weigeren?
pi_220443993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Qua uiterlijk zeker maar de meeste jonge Nederlandse moderne vrouwen zijn een een blok aan je been en zeiken overal over. Als ze überhaupt nog een man willen, zie OP.
Als ik het over leuke vrouwen heb, doel ik zeker niet alleen op het uiterlijk.

Misschien dat jij ze nooit tegenkomt, maar dat vind ik persoonlijk vreemd.
pi_220444001
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij een kies moet laten trekken, doe jij dan ook een verdoving weigeren?
Bij een ruggenprik ligt het wat gecompliceerder. Je moet een kind baren, met weeën die je moet volgen en zo. De boel compleet platspuiten is dan niet per se de beste oplossing.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')