abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220431922
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:35 schreef miss_sly het volgende:
Je kletst Incel onzin met je meer dan gemiddeld aantrekkelijke mannen want ze hebben een relatie gehad en vrouwen minder in hetzelfde geval. Daar heb ik geen zin in, joh. Dat zit toch in jouw hoofd, en dat krijg ik er op geen manier uit. En dat is prima.
Het is natuurlijk wel gewoon een feit dat als je mannen vraagt hoeveel relaties ze hebben gehad of met hoeveel vrouwen ze naar bed zijn geweest, ze eerder geneigd zijn om erover op te scheppen, en dat als je vrouwen vraagt hoeveel relaties ze hebben gehad of met hoeveel mannen ze naar bed zijn geweest, ze eerder een lager aantal noemen dan het werkelijke aantal.
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:39:37 #202
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_220431926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik zeg hier dus absoluut niet dat ik een vrouw minder aantrekkelijk vind naarmate ze meer relaties heeft gehad, maar dat het in het algemeen zo is dat mannen een vrouw dan minder aantrekkelijk vinden.
al heeft ze het met 200 man gedaan , doet er niet toe

dat is haar zaak

ze heeft wel ervaring dan
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:40:02 #203
236264 crew  capricia
pi_220431928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voor vrouwen geldt dat een stuk minder, of misschien geldt het voor vrouwen eerder omgekeerd, dat ze minder aantrekkelijk worden gevonden naarmate ze meer relaties hebben gehad.
Gelukkig staat dat niet in hun paspoort. :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:41:37 #204
323876 michaelmoore
pi_220431941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Seks draait primair om voortplanting, niet om jou lekker te laten neuken
nou zeg , dacht ik niet

draait primair om vermaak en ten tweede om voortplanting , dat kan overigens ook met een pincet
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_220431960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:38 schreef LXIV het volgende:
Seks draait primair om voortplanting, niet om jou lekker te laten neuken
De meeste mensen hebben toch echt in de meeste gevallen sex om het plezier, niet om de voortplanting.
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:44:39 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220431967
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De meeste mensen hebben toch echt in de meeste gevallen sex om het plezier, niet om de voortplanting.
Ongetwijfeld. Maar daar is het niet voor 'uitgevonden'
The End Times are wild
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:46:48 #207
236264 crew  capricia
pi_220431978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het is natuurlijk wel gewoon een feit dat als je mannen vraagt hoeveel relaties ze hebben gehad of met hoeveel vrouwen ze naar bed zijn geweest, ze eerder geneigd zijn om erover op te scheppen, en dat als je vrouwen vraagt hoeveel relaties ze hebben gehad of met hoeveel mannen ze naar bed zijn geweest, ze eerder een lager aantal noemen dan het werkelijke aantal.
Volstrekt ongepaste vraag ook.
Wie gaat dat nou naar waarheid beantwoorden richting een rare kwiebus.
Niemand toch.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220431986
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:44 schreef LXIV het volgende:
Klopt.

Maar behalve voor voortplanting en voor plezier is sex vooral een bindmiddel. We hadden een paar maanden geleden een dame op dit forum die sex vooral als een bindmiddel zag.
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:52:23 #209
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220431999
quote:

[..]
Maar helemaal puur functioneel is het ook niet. Dan hadden we wel een penis met haakjes gehad zoals bij leeuwen of werden we opgegeten door de vrouw na de seks zoals bij sommige spinnen.
pi_220432020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Klopt.

Maar behalve voor voortplanting en voor plezier is sex vooral een bindmiddel. We hadden een paar maanden geleden een dame op dit forum die sex vooral als een bindmiddel zag.
Klopt, want als een vrouw zorgt dat haar man nooit met een volle zak de deur uit gaat dan is de kans kleiner dat hij vreemdgaat en dus grotet dat ze bij elkaar blijven, dus heeft ook een biologisch nut
  Moderator / Colorchick woensdag 25 maart 2026 @ 22:59:39 #211
382129 crew  Donna
pi_220432025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:58 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Klopt, want als een vrouw zorgt dat haar man nooit met een volle zak de deur uit gaat dan is de kans kleiner dat hij vreemdgaat en dus grotet dat ze bij elkaar blijven, dus heeft ook een biologisch nut
Voor veel mannen/mensen heeft vreemdgaan geen zak te maken met de hoeveelheid of kwaliteit van seks thuis.
pi_220432026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:58 schreef MultiBanaan het volgende:
Die ene dame van een paar maanden geleden vertelde dat ze het met een vroegere vriend soms wel vier keer op een dag deed om te voorkomen dat hij vreemd zou gaan.
pi_220432031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:59 schreef Donna het volgende:

[..]
Voor veel mannen/mensen heeft vreemdgaan geen zak te maken met de hoeveelheid of kwaliteit van seks thuis.
De kwaliteit van de seks is vaak wel een graadmeter voor de kwaliteit van de hele relatie
pi_220432035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Die ene dame van een paar maanden geleden vertelde dat ze het met een vroegere vriend soms wel vier keer op een dag deed om te voorkomen dat hij vreemd zou gaan.
Slim, die wist wat ze had dan, bij sommige mannen zijn er altijd kapers op de kust
  Moderator / Colorchick woensdag 25 maart 2026 @ 23:05:26 #215
382129 crew  Donna
pi_220432037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:04 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Slim, die wist wat ze had dan, bij sommige mannen zijn er altijd kapers op de kust
Slim. :') :')
pi_220432097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Slim. :') :')
Zaad is als gif in het lichaam van de man die hem domme dingen laat doen, daar moet je nooit teveel van bij je dragen
  donderdag 26 maart 2026 @ 07:08:42 #217
545 dop
:copyright: dop
pi_220432844
quote:

[..]
Onzin, het is niet uitgevonden.
Net als het leven is het geen functie waar je 1 enkele waarde aan kunt hangen. Zelfs de waarde die we er aan hangen kan van persoon tot persoon verschillend zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_220432971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat was toch een troll?
pi_220433905
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 07:38 schreef Candymannetje het volgende:
Dat was toch een troll?
Dergelijke geruchten deden wel de ronde.
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 09:55:45 #220
382129 crew  Donna
pi_220433976
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:18 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Zaad is als gif in het lichaam van de man die hem domme dingen laat doen, daar moet je nooit teveel van bij je dragen
Dat is het punt niet.

Als je als vrouw serieus denkt dat je 4x per dag op je man moet zitten om ervoor te zorgen dat hij niet vreemdgaat dan is dat alles behalve slim.
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 10:18:28 #221
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220434127
quote:

[..]
Oh die.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220434226
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:45 schreef Lenny77 het volgende:
Maar als je dat wil, dan telt trouwheid ook voor de man.
Natuurlijk. Al is trouwheid wel iets anders.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 10:47:32 #223
441859 crew  Lenny77
pi_220434349
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:18 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
:') :') :') :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220435918
quote:
Kabinet zit met tegenvaller van 3 miljard euro in de voorjaarsnota
Deel dit artikel
Het kabinet zit met een tegenvaller van zo'n 3 miljard euro bij de voorjaarsnota, de tussentijdse bijstelling van de rijksbegroting. Dat melden bronnen aan de NOS.

Een grote tegenvaller is dat er ruim 1 miljard euro meer voor arbeidsongeschikten nodig is. Reden daarvoor is dat er meer mensen gebruikmaken van een WIA-uitkering dan verwacht.

Zo is de uitval van relatief jonge vrouwen met psychische klachten, zoals een burn-out, hoger.
Dat valt qua leeftijd zo'n beetje samen met de groep die geen man meer meent nodig te hebben. Och wat zijn ze toch zelfstandig! :X
blablablabla
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 13:29:27 #225
382129 crew  Donna
pi_220435959
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat valt qua leeftijd zo'n beetje samen met de groep die geen man meer meent nodig te hebben. Och wat zijn ze toch zelfstandig! :X
Het is het deel wat nog wel een man heeft. :P
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:30:45 #226
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220435966
quote:

[..]
Ieder jaar komen er bij ons nieuwe jonge dames werken, en ieder jaar zitten ze binnen een paar maanden ziek thuis.
Het is wel opvallend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220435972
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Het is het deel wat nog wel een man heeft. :P
Als het al zo zou zijn is ook dat een keuze. Je bent zelfstandig of je bent het niet :) .
blablablabla
pi_220435996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:30 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ieder jaar komen er bij ons nieuwe jonge dames werken, en ieder jaar zitten ze binnen een paar maanden ziek thuis.
Het is wel opvallend.
Omdat niemand ooit iets van ze verwacht. Papa is tegenwoordig een simp die bij feministische mama onder de plak zit en mama op haar beurt geeft als voorbeeld dat je vooral het centrum bent van je eigen universum en door je omgeving als een prinsesje behandeld dient te worden.

Dus bij de eerste beste tegenslag. weerwoord of wanneer er moeite gedaan moet worden lopen ze direct geestelijk vast.

Je ziet het al bij bevallingen tegenwoordig moeten ze allemaal op voorhand al een ruggenprik.

Er zijn ook nog wel leuke vrouwen hoor, en vrouwen die bikkelen. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard. Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
blablablabla
pi_220436404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat niemand ooit iets van ze verwacht. Papa is tegenwoordig een simp die bij feministische mama onder de plak zit en mama op haar beurt geeft als voorbeeld dat je vooral het centrum bent van je eigen universum en door je omgeving als een prinsesje behandeld dient te worden.

Dus bij de eerste beste tegenslag. weerwoord of wanneer er moeite gedaan moet worden lopen ze direct geestelijk vast.

Je ziet het al bij bevallingen tegenwoordig moeten ze allemaal op voorhand al een ruggenprik.

Er zijn ook nog wel leuke vrouwen hoor, en vrouwen die bikkelen. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard. Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
Wat een onzin met je niemand ooit wat van ze verwacht.

En dan ga je ook nog een voorbeeld erbij halen met een ruggenprik. Dat een vrouw zwak zou zijn als ze die zou nemen. Vind je dat ook niet zelf een beetje een extreem voorbeeld. En waarom mag iemand zichzelf niet speciaal voelen, waarom moet die zich minder voelen???? Waarom mag ze zich geen prinses voelen, jij wilt toch ook niet als uitschot behandelt worden????

En dan nog voor jezelf goed gaan praten dat er ook nog goeie vrouwen zijn nadat je zo ongefundeerd de vrouw weer slecht probeert weg te zetten.

Ik vind walgelijk dat je naar mensen die een burnout hebben/krijgen, dat ze niks aankunnen en weggezet worden al probleemgeval, terwijl die problemen VAN ALLES kunnen zijn waardoor het komt.

En trouwens ik hoef geen weerwoord van jou terug te hebben, want elke keer doe je alsof je niks tegen vrouwen hebt maar dit is wel een post waarvan ik denk dat je dat zeker wel hebt en niet objectief over vrouwen kunt praten. En je heb nogal de neiging om alles naar het extreme te brengen (en gewoon bullshit aan te typen dat ben je). Onterecht.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:05:54 #230
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220436553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:42 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
En waarom mag iemand zichzelf niet speciaal voelen, waarom moet die zich minder voelen???? Waarom mag ze zich geen prinses voelen, jij wilt toch ook niet als uitschot behandelt worden????
Alle mannen die niet im de top paar procent zitten worden als uitschot behandeld. Ben niet anders gewend.

quote:
En trouwens ik hoef geen weerwoord van jou terug te hebben
Ah, een vrouw.
pi_220436557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:42 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Wat een onzin met je niemand ooit wat van ze verwacht.

En dan ga je ook nog een voorbeeld erbij halen met een ruggenprik. Dat een vrouw zwak zou zijn als ze die zou nemen. Vind je dat ook niet zelf een beetje een extreem voorbeeld. En waarom mag iemand zichzelf niet speciaal voelen, waarom moet die zich minder voelen???? Waarom mag ze zich geen prinses voelen, jij wilt toch ook niet als uitschot behandelt worden????

En dan nog voor jezelf goed gaan praten dat er ook nog goeie vrouwen zijn nadat je zo ongefundeerd de vrouw weer slecht probeert weg te zetten.

Ik vind walgelijk dat je naar mensen die een burnout hebben/krijgen, dat ze niks aankunnen en weggezet worden al probleemgeval, terwijl die problemen VAN ALLES kunnen zijn waardoor het komt.

, want elke keer doe je alsof je niks tegen vrouwen hebt maar dit is wel een post waarvan ik denk dat je dat zeker wel hebt en niet objectief over vrouwen kunt praten. En je heb nogal de neiging om alles naar het extreme te brengen (en gewoon bullshit aan te typen dat ben je). Onterecht.
Ruggenprik, menstratieverlof, extreem hoog ziekteverzuim. De generatie jonge vrouwen van nu is blijkbaar niet heel sterk terwijl ze ironisch genoeg aan de andere kant pretenderen heel zelfstandig en stoer te zijn, geen man nodig te hebben en meer van dat geblaat.

Durf ik er mijn ballen onder te verwedden dat de oldskool vrouwen die nu pak hem beet 40-70 zijn heel wat sterker in haar schoenen staat/stond terwijl Gen Z massaal kampt met psychische problemen :{w .

quote:
En trouwens ik hoef geen weerwoord van jou terug te hebben
:') :') :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
pi_220436563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:05 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Alle mannen die niet im de top paar procent zitten worden als uitschot behandeld. Ben niet anders gewend.
[..]
Ah, een vrouw.
Dan zijn niet topvrouwen blijlkbaar niet zo top als je dat zo ziet dan kan. Maar waarom zou je onbeschikbare vrouw willen?

Ok ja en ik ben een vrouw lekker boeiend verder he. Of wil je zeggen dat je mij niet serieus neemt want als je zo komt reageren neem ik jou ook niet serieus.

Fijne dag verder.
pi_220436566
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Ruggenprik, menstratieverlof, extreem hoog ziekteverzuim. De generatie jonge vrouwen van nu is blijkbaar niet heel sterk terwijl ze ironisch genoeg aan de andere kant pretenderen heel zelfstandig en stoer te zijn, geen man nodig te hebben en meer van dat geblaat.

Durf ik er mijn ballen onder te verwedden dat de oldskool vrouwen die nu pak hem beet 40-70 zijn heel wat sterker in haar schoenen staat/stond terwijl Gen Z massaal kampt met psychische problemen :{w .
[..]
:') :') :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loser zonder empathie dat ben je.

Ik ga je post niet lezen DOEI.
pi_220436582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:08 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Loser zonder empathie dat ben je.

Ik ga je post niet lezen DOEI.
_O-

Bedankt voor het nog even bevestigen van mijn stereotype :)
blablablabla
pi_220436590
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:10 schreef Elan het volgende:

[..]
_O-

Bedankt voor het bevestigen van mijn stereotype
Bedankt dat jij zit te projecteren en als je dat vind is helemaal goed. Mensen zoals jij ga ik uit de weg dus zet vooral jezelf lekker voor schut.
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:20:43 #236
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220436651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:07 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Dan zijn niet topvrouwen blijlkbaar niet zo top als je dat zo ziet dan kan. Maar waarom zou je onbeschikbare vrouw willen?

Ok ja en ik ben een vrouw lekker boeiend verder he. Of wil je zeggen dat je mij niet serieus neemt want als je zo komt reageren neem ik jou ook niet serieus.

Fijne dag verder.
Het feit dat ik je niet serieus neem heeft niks te maken met je geslacht. Jij lijkt te denken dat het zijn van een vrouw je speciale privileges geeft. Bij het gros van de mannen klopt dit, maar gelullig niet bij iedereen.

Snap oprecht niet wat je wilt zeggen met je eerste paragraaf. Geen touw aan vast te knopen.
pi_220436663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:20 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Het feit dat ik je niet serieus neem heeft niks te maken met je geslacht. Jij lijkt te denken dat het zijn van een vrouw je speciale privileges geeft. Bij het gros van de mannen klopt dit, maar gelullig niet bij iedereen.

Snap oprecht niet wat je wilt zeggen met je eerste paragraaf. Geen touw aan vast te knopen.
Waarom vul je voor mij in. Want serieus ik voel mij echt niet beter. Misschien oogt dat zo maar dat is echt totaal niet zo. En het is eerder rechtvaardig dan beter voelen wat ik probeer te zeggen.

Maar als je niet snapt ik reageer op zijn reacties en daarmee zeg ik wat hij zegt dat hij ook veel invult. En dan een hele grote groep zo wegzetten vind ik niet eerlijk op zo'n manier.
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 16:40:33 #238
382129 crew  Donna
pi_220437070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Als het al zo zou zijn is ook dat een keuze. Je bent zelfstandig of je bent het niet :) .
Was een grapje. :P
pi_220437169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:40 schreef Donna het volgende:

[..]
Was een grapje. :P
Van mij ook :*
Een vent die niks doet zal ongetwijfeld een blok aan je been zijn als vrouw. Staat wel tegenover dat mannen echt wel flink geemancipeerd zijn ook de laatste decennia.

Jaren 80/90 verschoonde tweederde nooit een luier van het kind. Nou daar hoef je tegenwoordig (terecht) niet meer mee aan te komen :R .

Maarja nu zijn we weer niet emotioneel volwassen wtf dat ook moge zijn, tis gewoon niet snel goed. Waarbij je toch sterk het gevoel krijgt dat de doelpalen ook nogal eens verschoven worden.
blablablabla
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:59:13 #240
323876 michaelmoore
pi_220437193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Jaren 80/90 verschoonde tweederde nooit een luier van het kind. Nou daar hoef je tegenwoordig (terecht) niet meer mee aan te komen :R .

wegwerpluiers, nou nou
pi_220437327
quote:

[..]
Dat is wel slim, ze moeten werken maar valt niet te combineren met een gezin.
Dan maar zo, ik geef ze groot gelijk.
pi_220437416
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is wel slim, ze moeten werken maar valt niet te combineren met een gezin.
Dan maar zo, ik geef ze groot gelijk.
Ironisch dat ze dat vervolgens wel van de mannen in hun leven verwachten.
blablablabla
pi_220437421
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Ironisch dat ze dat vervolgens wel van de mannen in hun leven verwachten.
Ja zo hoort het toch ook.
Man werkt en vrouw zorgt voor huishouden.
Maar dat is tegenwoordig finacieel niet meer haalbaar, dan maar zo.
pi_220437436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wegwerpluiers, nou nou
Die gaan inmiddels ook al wat jaartjes mee.
blablablabla
pi_220437444
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja zo hoort het toch ook.
Man werkt en vrouw zorgt voor huishouden.
Maar dat is tegenwoordig finacieel niet meer haalbaar, dan maar zo.
Nee zo hoort het helemaal niet. In 1950, wellicht.
blablablabla
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:51:42 #246
323876 michaelmoore
pi_220437465
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Die gaan inmiddels ook al wat jaartjes mee.
dat is niet goed joh

wegwerpluiers !!!!

weet jij wat dat betekend??
pi_220437519
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee zo hoort het helemaal niet. In 1950, wellicht.
Zo heeft de natuur ons geschapen.
Dat ze nu tegen de natuur in te gaan door proberen van iedereen een loonslaaf te maken wilt niet zeggen dat het zo hoort.
pi_220437608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo heeft de natuur ons geschapen.
Dat ze nu tegen de natuur in te gaan door proberen van iedereen een loonslaaf te maken wilt niet zeggen dat het zo hoort.
De natuur heeft ons helemaal niet zo geschapen. Religie heeft dat beeld gecreëerd.
blablablabla
pi_220437760
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:09 schreef Elan het volgende:

[..]
De natuur heeft ons helemaal niet zo geschapen. Religie heeft dat beeld gecreëerd.
Heeft niks met religie te maken
Vanuit een biologisch en evolutionair perspectief zijn mannen en vrouwen fundamenteel verschillend uitgerust voor verschillende taken.
De man is door zijn fysieke kracht, grotere spiermassa en hogere testosteronspiegels genetisch geprogrammeerd voor bescherming, jacht, verdediging van het territorium en het leveren van middelen voor het gezin.
De vrouw is, door haar rol in de voortplanting en het zogen, biologisch meer afgestemd op de zorg voor het nageslacht en het beheer van de huiselijke sfeer.
Dit is geen onderdrukking, maar een complementaire verdeling van taken die de overleving van ons als mens garandeerd.
pi_220437970
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heeft niks met religie te maken
Vanuit een biologisch en evolutionair perspectief zijn mannen en vrouwen fundamenteel verschillend uitgerust voor verschillende taken.
De man is door zijn fysieke kracht, grotere spiermassa en hogere testosteronspiegels genetisch geprogrammeerd voor bescherming, jacht, verdediging van het territorium en het leveren van middelen voor het gezin.
De vrouw is, door haar rol in de voortplanting en het zogen, biologisch meer afgestemd op de zorg voor het nageslacht en het beheer van de huiselijke sfeer.
Dit is geen onderdrukking, maar een complementaire verdeling van taken die de overleving van ons als mens garandeerd.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt precies het tegenovergestelde. Vrouwen gingen in de vroege ijstijd al gewoon mee op jacht en werkten op het land. Pas veel later na de agrarische revolutie in de middeleeuwen zijn vrouwen meer huishoudelijke taken gaan doen.

Je moet ook niet onderschatten hoe zwaar voor kleine kinderen zorgen is. Ken legio vrouwen die een dag werken altijd zullen verkiezen boven een dag kinderen/huishouden.

In de kern ben ik het overigens wel met je eens hoor, ze willen en zeggen van alles maar in praktijk blijkt dat ze daar helemaal niet op toegerust zijn. Lopen vast met werk omdat er geen balans is tussen werk en priveleven en constante spanningen thuis die relatie/huwelijk ondermijnen.

Maar het is nogmaals iets wat HUN ambiëren. Carrière EN kinderen. Je kunt ook wat minder gaan werken en niet zo ambitieus zijn als je kleine kinderen thuis hebt die je aandacht vergen.
blablablabla
pi_220437994
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt precies het tegenovergestelde. Vrouwen gingen in de vroege ijstijd al gewoon mee op jacht en werkten op het land. Pas veel later na de agrarische revolutie in de middeleeuwen zijn vrouwen meer huishoudelijke taken gaan doen.

Je moet ook niet onderschatten hoe zwaar voor kleine kinderen zorgen is. Ken legio vrouwen die een dag werken altijd zullen verkiezen boven een dag kinderen/huishouden.

In de kern ben ik het overigens wel met je eens hoor, ze willen en zeggen van alles maar in praktijk blijkt dat ze daar helemaal niet op toegerust zijn. Lopen vast met werk omdat er geen balans is tussen werk en priveleven en constante spanningen thuis die relatie/huwelijk ondermijnen.
Ik ben alleen niet zo voor het bashen op het andere geslacht.
Het is gewoon een rare maatschappij waar we in leven waar alles om geld en materialisme draait.
En dat is niet gebonden aan een geslacht.
Ik zie ook heus wel veel onbetrouwbare zeikwijven.
Maar ik zie ook steeds meer narcistische mannetjes.
pi_220438014
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Een slecht huwelijk met constante conflicten is schadelijk voor kinderen en kan leiden tot emotionele problemen, angsten, gedragsproblemen en slechtere schoolprestaties. Ouders die samenblijven "voor de kinderen" creëren vaak een onveilige, onstabiele omgeving die hun sociaal-emotionele ontwikkeling hindert.

Schadelijke gevolgen van een slecht huwelijk
Chronische stress: Kinderen die opgroeien met veel ruzies ervaren dezelfde stressreacties als kinderen die getuige zijn van geweld.
Onveilige basis: Een verstoorde relatie tussen ouders zorgt ervoor dat het kind zich minder veilig voelt, wat kan leiden tot angst, depressie en een laag zelfbeeld.
Negatief voorbeeld: Kinderen kopiëren vaak de negatieve wijze van conflicthantering, wat hun eigen latere relaties kan beïnvloeden.
Loyaliteitsconflict: Kinderen worden vaak onbewust meegezogen in de strijd tussen ouders, wat hen emotioneel kan schaden.
Scheiden of blijven?
Hoewel een scheiding op zichzelf ook risico's met zich meebrengt (zoals verhoogde kans op problemen vergeleken met een gelukkig gezin), kan een aanhoudend destructief huwelijk schadelijker zijn. Als de spanningen en ruzies na een scheiding verminderen, is dit vaak beter voor de ontwikkeling van het kind. Een "slecht huwelijk" is vaak erger dan een "goede scheiding".

Wanneer is het echt schadelijk?
Voortdurende ruzies: Aanhoudende, heftige conflicten zijn traumatisch.
Emotionele verwaarlozing: Wanneer ouders zo met zichzelf bezig zijn dat ze de behoeften van het kind negeren.
Kind in de knel: Als het kind wordt ingezet als boodschapper of vertrouweling (parentificatie).

Het is voor de ontwikkeling van het kind essentieel dat de sfeer in huis verbeterd wordt, hetzij door relatietherapie, hetzij door een respectvolle relatiebreuk.
Als het punt bereikt is dat ouders scheiden, dan is de schade al volbracht aan de kinderen.
Dus scheiden heeft geen reet te maken met of dat beter is voor een kind, omdat bij een scheiding het al te laat is voor het kind.
Uit wat voor een vagijn haal je deze verzonnen ongein :')?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 19:08:41 #253
382129 crew  Donna
pi_220438041
Wat een onzin. Echt niet elke scheiding gaat gepaard met ruzie of ellende.
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 19:13:28 #254
Brabo Bastard
pi_220438089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:08 schreef Donna het volgende:
Wat een onzin. Echt niet elke scheiding gaat gepaard met ruzie of ellende.
Soms groei je uit elkaar. Zo gek is dat niet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 26 maart 2026 @ 19:24:31 #255
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220438181
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Als het punt bereikt is dat ouders scheiden, dan is de schade al volbracht aan de kinderen.
Dus scheiden heeft geen reet te maken met of dat beter is voor een kind, omdat bij een scheiding het al te laat is voor het kind.
Uit wat voor een vagijn haal je deze verzonnen ongein :')?
Vagijn? Uhhhh pardon?
Vraag maar aan chatgtp.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220438200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Soms groei je uit elkaar. Zo gek is dat niet.
Een gescheiden man of vrouw is een symbool van inferioriteit, individualisme en mislukking.
Simple as that.
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 19:28:55 #257
Brabo Bastard
pi_220438217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Een gescheiden man of vrouw is een symbool van inferioriteit, individualisme en mislukking.
Simple as that.
Jij weet duidelijk niet hoe de wereld werkt.

Simple as that.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220438260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Jij weet duidelijk niet hoe de wereld werkt.

Simple as that.
Dat is juist het probleem, ik weet dondersgoed hoe de wereld werkt.
Wakey Wakey!!! :D

Maar als de waarheid de onderbuik aantast, gaan mensen gelijk antwoorden zoeken om weer grip te krijgen op hun zielige bestaan
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 19:34:15 #259
Brabo Bastard
pi_220438276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:32 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dat is juist het probleem, ik weet dondersgoed hoe de wereld werkt.
Wakey Wakey!!! :D

Maar als de waarheid de onderbuik aantast, gaan mensen gelijk antwoorden zoeken om weer grip te krijgen op hun zielige bestaan
Nou, blijkbaar niet. Gescheiden mensen vinden vaak hun geluk in de liefde weer terug. Zijn het dan nog steeds mislukkelingen? Nee.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220438308
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nou, blijkbaar niet. Gescheiden mensen vinden vaak hun geluk in de liefde weer terug. Zijn het dan nog steeds mislukkelingen? Nee.
Als je kinderen hebt en je weet niet hoe je een gezin onderhoud en/of in stand houdt (daar hoort ook je partner bij), ben je gewoon een mislukkeling. Period!
  donderdag 26 maart 2026 @ 19:36:46 #261
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220438315
vrouwen zijn echt palingen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 maart 2026 @ 19:37:28 #262
Brabo Bastard
pi_220438326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:36 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Als je kinderen hebt en je weet niet hoe je een gezin onderhoud en/of in stand houdt (daar hoort ook je partner bij), ben je gewoon een mislukkeling. Period!
Onzin. Of spreek je soms uit ervaring?
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 19:39:35 #263
441859 crew  Lenny77
pi_220438351
quote:

[..]
En wat als eentje echt wel alles doet wat mogelijk is maar de ander er toch vandoor gaat?
Heeft die dan ook gefaald? Ook inferieur?
pi_220438383
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En wat als eentje echt wel alles doet wat mogelijk is maar de ander er toch vandoor gaat?
Waarom moet je altijd met uitzonderingen komen.
pi_220438392
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De persoon die eenzijdig weg wilt is gewoon zwak, niet degene die er alles aan doet om het in stand te houden.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 19:50:26 #266
5428 crew  miss_sly
pi_220438456
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dat zijn geen uitzonderingen, dat gebeurt vaak genoeg.

Het grootste risico van een relatie is dat de ander op ieder moment met voor die persoon legitieme redenen de stekker uit de relatie kan trekken. Kun je nog zo je best doen, als het bij de ander om wat voor reden dan ook over is, houdt het op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220438493
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben alleen niet zo voor het bashen op het andere geslacht.
Het is gewoon een rare maatschappij waar we in leven waar alles om geld en materialisme draait.
En dat is niet gebonden aan een geslacht.
Ik zie ook heus wel veel onbetrouwbare zeikwijven.
Maar ik zie ook steeds meer narcistische mannetjes.
Kan allemaal wel wat minder inderdaad. Mensen oreren graag over de geweldige jaren 80 omdat je toen nog op 1 salaris een woning kon kopen maar men nam ook met een stuk minder luxe genoegen. En hele volksstammen woonden op een flatje van 50 vierkante meter en gingen hooguit een keer per jaar op vakantie naar een camping.
blablablabla
pi_220438593
Meeste mensen groeien inderdaad uit elkaar maar daar ligt wel over het algemeen doorgeslagen individualisme en materialisme aan te grondslag.

Als je elkaar alleen een uurtje in de avond ziet en de rest van de tijd voor je werk of voor jezelf dingen aan doen bent is dat niet heel vreemd.
blablablabla
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 20:18:58 #269
441859 crew  Lenny77
pi_220438786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nuja dat gebeurt toch best wel vaak?
pi_220439004
quote:

[..]
Wat kun jij toch een hoop onzin spuien.

Relaties die werken kunnen later niet meer werken. Zeker als er kinderen komen veranderen mensen, hun ritme, hun prioriteiten, enz.

En ja, dan kun je ontdekken dat je beiden een andere kant op wil.

Moet je dan maar ongelukkig bij elkaar blijven?

Lijkt mij nou juist de keuze van iemand die denkt dat die dan alleen eindigt. En dat zijn bepaald niet de typische winnaars…
pi_220439027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:02 schreef Elan het volgende:
Meeste mensen groeien inderdaad uit elkaar maar daar ligt wel over het algemeen doorgeslagen individualisme en materialisme aan te grondslag.

Als je elkaar alleen een uurtje in de avond ziet en de rest van de tijd voor je werk of voor jezelf dingen aan doen bent is dat niet heel vreemd.
Dat hoeft helemaal niet.

Er zijn zoveel mogelijke redenen waarom mensen niet meer compatible zijn.
  donderdag 26 maart 2026 @ 20:41:30 #272
323876 michaelmoore
pi_220439048
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet.

mannen zouden wat meer op vakantie moeten gaan en wat minder zeiken op de vrouwen in een straal van 50 km

Dat was vroeger relevant , nu is het belachelijk
pi_220439265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet.

Dit ging over uit elkaar groeien. Als je beide compleet eigen levens leidt en geen oog voor elkaar hebt is dat een logisch gevolg. Zeker met een paar koters is daar niet veel voor nodig.
blablablabla
pi_220439462
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit ging over uit elkaar groeien. Als je beide compleet eigen levens leidt en geen oog voor elkaar hebt is dat een logisch gevolg. Zeker met een paar koters is daar niet veel voor nodig.
Je kan ook close zijn en uit elkaar groeien omdat je gewoon beiden je zo ontwikkelt dat je niet meer compatible meer bent.
pi_220440053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan ook close zijn en uit elkaar groeien omdat je gewoon beiden je zo ontwikkelt dat je niet meer compatible meer bent.
Misschien van toepassing als je piepjong bent als je gaat trouwen maar de meeste mensen veranderen in de kern niet extreem veel qua persoonlijkheid of levensdoelen. En nieuwe doelen of ambities kunnen je relatie ook verdiepen. Tenzij je je partner er bewust of onbewust niet in betrekt omdat je focus niet op je relatie ligt. Dan groei je dus vanzelf uit elkaar.

Maar ik vermoed eigenlijk dat er een veel grotere seksuele component is die doorslaggevend is. Tweederde van de vrouwen in een vaste relatie vind seks na 3 jaar doodsaai en 70% van de scheidingen komt ook bij hun vandaan.

Als het primair een kwestie van uitgekeken zijn op... of tijd voor wat nieuws zou zijn dan zou dat percentage veel gelijkwaardiger moeten liggen.

Als jij je fysiek of emotioneel niet meer voelt aangetrokken als vrouw is het snel afgelopen. Bij mannen speelt dat een veel minder prominente rol. Die zijn blij als ze er zo nu en dan overheen mogen en in dat fysieke aspect zit voor hun tevens de emotionele connectie verweven.

Wij zijn echt extreem simpele wezens vergeleken met vrouwen. Een volle maag en een lege zak dan is het al snel dikke prima.
blablablabla
pi_220440424
twitter
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 08:30:23 #277
5428 crew  miss_sly
pi_220441289
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 03:44 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
En als ze dat niet meer wil en het anders wil doen, moet ze dat vooral doen.

Emancipatie betekent de keuze maken die bij je past. Of dat nu wel of geen man, wel of geen kind, thuisblijfmoeder of werkende moeder is, dat is helemaal aan de persoon zelf.

En emancipatie van mannen betekent hetzelfde, namelijk dat ze ook zelf keuzes kunnen maken die bij hen passen.

Je zult als je wel een partner wil dan ook wel iemand moeten vinden die hetzelfde wil. Dus een man die graag een partner wil die thuis blijft bij de kinderen, moet vooral zo'n vrouw zoeken. En niet proberen een vrouw, of alle vrouwen zoals men dat het liefste lijkt te willen, verplichten thuis te blijven. Blijf gewoon lekker bij jezelf in plaats van willen dat iedereen het doet zoals jij het doet of zou willen.
pi_220441558
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Emancipatie betekent de keuze maken die bij je past. Of dat nu wel of geen man, wel of geen kind, thuisblijfmoeder of werkende moeder is, dat is helemaal aan de persoon zelf.

En emancipatie van mannen betekent hetzelfde, namelijk dat ze ook zelf keuzes kunnen maken die bij hen passen.

Je zult als je wel een partner wil dan ook wel iemand moeten vinden die hetzelfde wil. Dus een man die graag een partner wil die thuis blijft bij de kinderen, moet vooral zo'n vrouw zoeken. En niet proberen een vrouw, of alle vrouwen zoals men dat het liefste lijkt te willen, verplichten thuis te blijven. Blijf gewoon lekker bij jezelf in plaats van willen dat iedereen het doet zoals jij het doet of zou willen.
Helemaal mee eens.

Daarom snap ik ook nooit de ophef over een influencer die zich tradwife noemt. Dat is ook vrije keuze.
pi_220441588
quote:

[..]

Geen ruggenprik is pas vreemd. Pijn lijden als het niet hoeft… raar.
pi_220441622
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ahh hier komt de aap uit de mouw.
Dus een man moet de geëmancipeerde vrouw in al haar keuzes onvoorwaardelijk steunen, ook als dat zou betekenen dat het gezin in financiële problemen komt? Dus de vrouw verwacht wel dat de man die taak dan maar op de schouders neemt en zich flexibel opstelt? Is het werk een beetje zwaar voor je geworden? Ach neid toch.. Stop er maar mee :')
En wat nou als de man hetzelfde zegt?
Vrouwen zijn gewoon te veel met zichzelf bezig en hun eigen behoeftes en levensgeluk. Misschien eens wat meer geven ipv verwachten.
pi_220442382
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dus een man moet de geëmancipeerde vrouw in al haar keuzes onvoorwaardelijk steunen, ook als dat zou betekenen dat het gezin in financiële problemen komt? Dus de vrouw verwacht wel dat de man die taak dan maar op de schouders neemt en zich flexibel opstelt? Is het werk een beetje zwaar voor je geworden? Ach neid toch.. Stop er maar mee :')
Vrouwen zijn gewoon te veel met zichzelf bezig en hun eigen behoeftes en levensgeluk. Misschien eens wat meer geven ipv verwachten.
Dat zegt ze helemaal niet.

Bloedirritant om een draai aan woorden te geven en dan die draai aan te vallen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:49:40 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220442399
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.

Daarom snap ik ook nooit de ophef over een influencer die zich tradwife noemt. Dat is ook vrije keuze.
Een "Tradwife" influencer die zich dat kunnen permitteren omdat zij ook geld verdient als influencer.

Niet echt Tradwife natuurlijk, zij heeft daarmee gewoon een baan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220442471
quote:

[..]

Wat ken jij een hoop vreemde vrouwen. Zegt wel iets over je sociale kring denk ik dan.
pi_220442498
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een "Tradwife" influencer die zich dat kunnen permitteren omdat zij ook geld verdient als influencer.

Niet echt Tradwife natuurlijk, zij heeft daarmee gewoon een baan.
De meeste influencers verdienen nauwelijks genoeg om de camera van de bekostigen.

Maar goed, dat is het punt niet. Het punt is dat als een vrouw kiest voor thuisblijven bij de kinderen dat door progressieven vaak een probleem wordt genoemd (net zoals conservatieven vaak zich menen te moeten bemoeien met anderen), een man die dezelfde keuze maakt is dan weer ‘modern’ en ‘een voorbeeld’, een man die zijn loopbaan op 1 zet heet dan ‘wie is die man die het vlees snijdt’ en de vrouw een ‘boss babe’.

Het zou fijner zijn als we alle keuzes gewoon omarmen. En niet altijd maar klagen over statistieken waaruit blijkt dat mannen en vrouwen nu eenmaal ook in vrijheid niet dezelfde keuzes maken.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:11:03 #285
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220443059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De meeste influencers verdienen nauwelijks genoeg om de camera van de bekostigen.

Maar goed, dat is het punt niet. Het punt is dat als een vrouw kiest voor thuisblijven bij de kinderen dat door progressieven vaak een probleem wordt genoemd (net zoals conservatieven vaak zich menen te moeten bemoeien met anderen), een man die dezelfde keuze maakt is dan weer ‘modern’ en ‘een voorbeeld’, een man die zijn loopbaan op 1 zet heet dan ‘wie is die man die het vlees snijdt’ en de vrouw een ‘boss babe’.

Het zou fijner zijn als we alle keuzes gewoon omarmen. En niet altijd maar klagen over statistieken waaruit blijkt dat mannen en vrouwen nu eenmaal ook in vrijheid niet dezelfde keuzes maken.
Eens, maar ik wil er wel aan toevoegen dat vrouwen hoe dan ook het niet goed lijken te kunnen doen. Of je bent een suffige huismuts, of je bent een parttimeprinsesje (dat ook nog eens de kinderen op de opvang DUMPT!) of je bent een carrièrebitch. Voor mannen is elke optie een stuk geaccepteerder, ofwel omdat een thuisblijfvader modern wordt genoemd, ofwel geprezen wordt voor zijn papadag ofwel een goede provider is.

Iedereen heeft het recht op hun eigen inrichting en keuzes, maar laten we niet doen alsof er geen dubbele standaarden en patronen bestaan in deze.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:19:34 #286
5428 crew  miss_sly
pi_220443134
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Wat trek je toch rare conclusies.

Basis is dat je een partner vindt die bij je past. Dus als ik een thuisblijfmoeder wil zijn, dan zal ik een partner moeten zoeken die graag kinderen wil en het fijn vindt als ze als moeder niet werkt en thuis bij de kinderen is.
Als jij als man graag een vrouw wil die zelf inkomen genereert en de zorg voor de kinderen en de financiën met je deelt, moet je een vrouw zoeken die dat ook wil.
Als je geen kinderen wil, moet je een partner zoeken die dat ook niet wil (m/v).

Bottom line: je moet er SAMEN uit zien te komen hoe je je leven gaat indelen met werk, gezin, kinderen of niet, etc. Als man of vrouw zich in een rol laat dwingen die niet past, is die persoon verkeerd bezig. Ook degene die het probeert op te leggen, maar daar kun je zelf niets aan veranderen. Alleen aan je eigen rol in het geheel/
pi_220443158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Eens, maar ik wil er wel aan toevoegen dat vrouwen hoe dan ook het niet goed lijken te kunnen doen. Of je bent een suffige huismuts, of je bent een parttimeprinsesje (dat ook nog eens de kinderen op de opvang DUMPT!) of je bent een carrièrebitch. Voor mannen is elke optie een stuk geaccepteerder, ofwel omdat een thuisblijfvader modern wordt genoemd, ofwel geprezen wordt voor zijn papadag ofwel een goede provider is.

Iedereen heeft het recht op hun eigen inrichting en keuzes, maar laten we niet doen alsof er geen dubbele standaarden en patronen bestaan in deze.
Ik protesteer juist tegen die dubbele standaarden. En van conservatieven verwacht je dat nog een beetje, die willen helemaal niet die keuzevrijheid. Maar progressieven die jarenlang gevochten hebben voor vrije keuze en gelijke kansen, daar ben ik als gematigd progressieve wel echt teleurgesteld over.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:01:28 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220443600
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik herken dat eigenlijk niet zo in de echte wereld, behalve van de schreeuwers in de media.

Punt is vooral dat een gezin draaiende houden op 1 inkomen tegenwoordig bijna niet meer kan, zeker niet als het dan ook allemaal nog een beetje leuk moet blijven, en dus wordt de "tradwife" uiteindelijk een soort van luxe die het gros zich niet kan permitteren en daardoor weer begeerlijk.

Wat ik bij mijn jongste op school vooral zag was heel veel werkende moeders, in sommige gevallen was zij ook degene met het hoogste inkomen, en een paar niet-werkende moeders, waarvan deels bewust want jonge kinderen (iemand die lerares op het speciaal onderwijs was geweest en bewust gekozen had te stoppen terwijl de kinderen klein waren, was ook al weer met een studie bezig voor de jongste in groep 6 zat).
Aan de andere kant hebben we het over mensen die (letterlijk) bij de burgemeester in de straat wonen, dus als je die keuze dan kunt maken heb je het gewoon goed.
Wat ik eigenlijk niet gezien heb, is dat moeders veroordeeld werden op het feit dat ze werken, er stonden ook echt wel veel vaders op het schoolplein, zowel 's morgens als 's middags, ik weet ook dat ik bij sommige vriendjes van mijn jongste vooral contact had met de vader als het ging om het bij elkaar spelen.

En ja, dat was in de stad, aan "de goede kant van het spoor" en dat zal zeker meespelen, het zal in Kootwijkerbroek vast anders liggen, met veel vrouwen met een relatief laag inkomen en weinig carrièreperspectief en bovengemiddeld veel kinderen, dan is stoppen met werken al snel interessanter dan blijven werken en 4 kinderen naar de opvang brengen.
Ik ben benieuwd of dat daar ook minder gaat worden als de kinderopvang gratis wordt.

Het gaat er hoe dan ook naartoe dat één ouder thuis een luxe situatie wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220443908
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:01 schreef Questular het volgende:

[..]
Wat ken jij een hoop vreemde vrouwen. Zegt wel iets over je sociale kring denk ik dan.
Ze posten hier ook met exact dezelfde opvattingen, dus zo vreemd zal het niet zijn.
blablablabla
pi_220443916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik herken dat eigenlijk niet zo in de echte wereld, behalve van de schreeuwers in de media.

Punt is vooral dat een gezin draaiende houden op 1 inkomen tegenwoordig bijna niet meer kan, zeker niet als het dan ook allemaal nog een beetje leuk moet blijven, en dus wordt de "tradwife" uiteindelijk een soort van luxe die het gros zich niet kan permitteren en daardoor weer begeerlijk.

Wat ik bij mijn jongste op school vooral zag was heel veel werkende moeders, in sommige gevallen was zij ook degene met het hoogste inkomen, en een paar niet-werkende moeders, waarvan deels bewust want jonge kinderen (iemand die lerares op het speciaal onderwijs was geweest en bewust gekozen had te stoppen terwijl de kinderen klein waren, was ook al weer met een studie bezig voor de jongste in groep 6 zat).
Aan de andere kant hebben we het over mensen die (letterlijk) bij de burgemeester in de straat wonen, dus als je die keuze dan kunt maken heb je het gewoon goed.
Wat ik eigenlijk niet gezien heb, is dat moeders veroordeeld werden op het feit dat ze werken, er stonden ook echt wel veel vaders op het schoolplein, zowel 's morgens als 's middags, ik weet ook dat ik bij sommige vriendjes van mijn jongste vooral contact had met de vader als het ging om het bij elkaar spelen.

En ja, dat was in de stad, aan "de goede kant van het spoor" en dat zal zeker meespelen, het zal in Kootwijkerbroek vast anders liggen, met veel vrouwen met een relatief laag inkomen en weinig carrièreperspectief en bovengemiddeld veel kinderen, dan is stoppen met werken al snel interessanter dan blijven werken en 4 kinderen naar de opvang brengen.
Ik ben benieuwd of dat daar ook minder gaat worden als de kinderopvang gratis wordt.

Het gaat er hoe dan ook naartoe dat één ouder thuis een luxe situatie wordt.
Ook in de echte wereld wordt er iets van gezegd als een vrouw kiest om niet te werken voor de kinderen. Opmerkingen als dat je je dan afhankelijk maakt. Maar ook dat men gewoon neerkijkt op vrouwen die daarvoor kiezen.

Dan zwijg ik nog maar over de wettelijke regelingen die proberen af te dwingen dat beide partners werken. Tot aan ronduit bizar karige alimentatieregelingen.

Wat dat betreft zijn de ultraprogressieven de grootste vrouwenhaters. Toch bizar als je erover nadenkt.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:40:00 #291
323876 michaelmoore
pi_220443922
quote:

[..]

. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard.

Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
je moet ook geen vriendin in nederland zoeken

we live in a global world he
een MVV is zo geregeld
pi_220443931
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen ruggenprik is pas vreemd. Pijn lijden als het niet hoeft… raar.
Het typeert deze generatie vrouwen. Ergens moeite voor doen laat staan pijn lijden is uit den boze.
blablablabla
pi_220443946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een MVV is zo geregeld
Er zijn genoeg hele leuke Nederlandse vrouwen. Kom op zeg.

Ja, er zijn ook strontvervelende vrouwen bij. Maar die heb je overal. Ook met penis. Vroeger noemde je dat mannen, maar eerlijk gezegd is vaak ‘zeikwijf’ een prima term voor die groep.
pi_220443949
quote:

[..]

een MVV is zo geregeld
Klopt.
Mijn vrouw is niet Nederlands en een stuk traditioneler ingesteld gelukkig. Keuken is verboden terrein voor mij. Hoef ook geen wasvrouwtje te spelen.
blablablabla
pi_220443954
quote:

[..]

een MVV is zo geregeld
Och het debiele riedeltje dat Nederlandse vrouwen niks zijn. Doet me altijd denken aan van die vieze mannetjes die Thaise vrouwen kopen en de rest van hun leven die vrouwen ongelukkig laten zijn.
pi_220443966
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn genoeg hele leuke Nederlandse vrouwen . Kom op zeg.

Ja, er zijn ook strontvervelende vrouwen bij. Maar die heb je overal. Ook met penis. Vroeger noemde je dat mannen, maar eerlijk gezegd is vaak ‘zeikwijf’ een prima term voor die groep.
Qua uiterlijk zeker maar de meeste jonge Nederlandse moderne vrouwen zijn een een blok aan je been en zeiken overal over. Als ze überhaupt nog een man willen, zie OP.
blablablabla
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:45:55 #297
323876 michaelmoore
pi_220443970
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn genoeg hele leuke Nederlandse vrouwen. Kom op zeg.

ja mijn dochters die zijn nog ouderwets

die zijn niet van de groen links manie
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:46:37 #298
323876 michaelmoore
pi_220443971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:44 schreef Questular het volgende:

[..]
Och het debiele riedeltje dat Nederlandse vrouwen niks zijn. Doet me altijd denken aan van die vieze mannetjes die Thaise vrouwen kopen en de rest van hun leven die vrouwen ongelukkig laten zijn.
Jij bent NOOIT in Thailand geweest

Nog NOOIT

Nooit meer zulke onzin posten he
als je lekker eten wlt dan neem je een thaise vriendin

quote:
AI-overzicht
Thaise verpleegsters staan bekend om hun zorgzaamheid, compassie en respectvolle houding, vaak omschreven als de "glimlach van Thailand". Ze worden in Thailand als overheidsambtenaren beschouwd, genieten respect, en werken zowel in de publieke sector als in particuliere ouderenzorg. Ze werken vaak lange dagen en spelen een sleutelrol in de lokale gezondheidszorg.

Kernpunten over Thaise verpleegsters en zorg:
Houding: Thaise zorgverleners staan bekend om hun toewijding en het bieden van warme, persoonlijke zorg.
Werkomstandigheden: Verpleegkundigen in Thailand worden vaak gezien als 'ambtenaren', wat hen toegang geeft tot bepaalde sociale voorzieningen.
Ouderenzorg: In Thailand zijn er mogelijkheden voor zowel voltijdse als deeltijdse particuliere verpleging aan huis.
Salaris: Het salaris in de verpleging in Thailand is relatief laag, waarbij in Bangkok de salarissen variëren, maar vaak niet te vergelijken zijn met westerse normen.
pi_220443977
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Het typeert deze generatie vrouwen. Ergens moeite voor doen laat staan pijn lijden is uit den boze.
Als jij een kies moet laten trekken, doe jij dan ook een verdoving weigeren?
pi_220443993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Qua uiterlijk zeker maar de meeste jonge Nederlandse moderne vrouwen zijn een een blok aan je been en zeiken overal over. Als ze überhaupt nog een man willen, zie OP.
Als ik het over leuke vrouwen heb, doel ik zeker niet alleen op het uiterlijk.

Misschien dat jij ze nooit tegenkomt, maar dat vind ik persoonlijk vreemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')