Het wordt tijd dat het weer standaard wordt dat het alleen opvoeden van een kind weer valt onder 'gefaald hebben als ouder' in plaats van wat het nu is 'lekker hip'quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:31 schreef Viesdik het volgende:
Per definitie vind ik trouwens een single mom en/of een single dad, in de top 5 van minderwaardige eigenschappen van de mens.
Mensen die trots zijn om verlost te zijn van de andere sekse, zijn geheel moreel verloren schepsels.
Kleine correctie......quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat het weer standaard wordt dat het alleen opvoeden van een kind weer valt onder 'gefaald hebben als ouders' in plaats van wat het nu is 'lekker hip'
Niks voorordelen, gewoon statistiekelijke realiteiten in plaats van 'ik ken'.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Wat een bullshit. Je hebt niet gefaald als ouder(s) als je een kind alleen opvoedt. Je relatie kan gesneuveld zijn, en dat is alleen maar heel verdrietig, maar dat gebeurt.
Ik ken bewust alleenstaande moeders die het echt geweldig doen/hebben gedaan en met veel liefde en geduld een paar superleuke kinderen opvoeden.
En ik ken ouders die helaas inderdaad hun kind(eren) zonder partner op moeten voeden (hetzij door een scheiding, hetzij omdat hun partner is overleden) en die doen het ook meer dan prima.
Wat een vooroordelen leven er toch...
Nou zover zou ik niet willen gaan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niks voorordelen, gewoon statistiekelijke realiteiten in plaats van 'ik ken'.
Het is sub-optimaal en veroorzaakt veel vaker problemen voor het kind zelf.
Weduwen aanhalen is gewoon bullshit natuurlijk, enigste uitzondering op de regel.
Dus ja, in mijn ogen heb je weldegelijk gefaald, ik zou nog een stap verder gaan, ze zouden het wettelijk vast moeten leggen dat als beide ouders het niet samen kunnen oplossen en er niet voor zorgen dat hun situatie uit 2 ouders bestaat het kind naar een pleeggezin gaat wat wel uit 2 ouders bestaat.
En anders is het heel simpel, dan moet men geen kinderen nemen.
Dat kan natuurlijk, is voor iedereen weer anders.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:29 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nou zover zou ik niet willen gaan.
Maar falen is het wel.
Dus kinderen volledig weghalen, bij vreemden plaatsen en dus ontwortelen is beter dan bij 2 apart wonende liefhebbende ouders te laten zitten? Of eentje? Want het hoeven er niet persé 2 te zijn. Is wel mooier natuurlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:23 schreef S95Sedan het volgende:
ik zou nog een stap verder gaan, ze zouden het wettelijk vast moeten leggen dat als beide ouders het niet samen kunnen oplossen en er niet voor zorgen dat hun situatie uit 2 ouders bestaat het kind naar een pleeggezin gaat wat wel uit 2 ouders bestaat.
Dus vreemdgaan ook bestraffen?quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk, is voor iedereen weer anders.
Ik ben gewoon van mening dat het veel te makkelijk gaat tegenwoordig en daarom men er maar met de pet naar gooit. Huwelijken hetzelfde verhaal, wat mij betreft maken ze dat ook gewoon meer permanent in plaats van hoe het nu geregeld is.
Juist harde regels met hardere consequenties zodat men wel 2 keer nadenkt over eventuele gevolgen van hun acties.
Natuurlijk is het sub-optimaal. Het allerbeste is dat een kind opgroeit in een liefdevolle stabiele omgeving met twee ouders die van het kind en van elkaar houden en die het kind op een fijne manier kunnen begeleiden.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niks voorordelen, gewoon statistiekelijke realiteiten in plaats van 'ik ken'.
Het is sub-optimaal en veroorzaakt veel vaker problemen voor het kind zelf.
Weduwen aanhalen is gewoon bullshit natuurlijk, enigste uitzondering op de regel.
Dus ja, in mijn ogen heb je weldegelijk gefaald, ik zou nog een stap verder gaan, ze zouden het wettelijk vast moeten leggen dat als beide ouders het niet samen kunnen oplossen en er niet voor zorgen dat hun situatie uit 2 ouders bestaat het kind naar een pleeggezin gaat wat wel uit 2 ouders bestaat.
En anders is het heel simpel, dan moet men geen kinderen nemen.
In een eenpersoonshuishouden, dat wordt gezien als alleen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:58 schreef Donna het volgende:
En niet iedereen die gescheiden is voedt de kinderen alleen op he? Wij doen het nog steeds samen.
Precies.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In een eenpersoonshuishouden, dat wordt gezien als alleen.
Ik ben het met je eens, hoor: bij een goed co-ouderschap doe je het gewoon nog steeds samen, alleen vanuit twee verschillende thuizen.
Ik ken eigenlijk geen alleenstaande ouders die alleenstaande ouder zijn om verlost te zijn van de andere sekse… Dus waar heb je het over?quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:31 schreef Viesdik het volgende:
Per definitie vind ik trouwens een single mom en/of een single dad, in de top 5 van minderwaardige eigenschappen van de mens.
Mensen die trots zijn om verlost te zijn van de andere sekse, zijn geheel moreel verloren schepsels.
Correlatie =/= causaliteit.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:41 schreef Black_Baron het volgende:
Volgens het Nederlands Jeugdinstituut ontwikkelen kinderen uit eenoudergezinnen vaker probleemgedrag en emotionele problemen, en presteren ze gemiddeld slechter op school.
https://www.nji.nl/system/files/2021-07/Eenoudergezinnen.pdf
De kinderen hebben een hoger risico op tienerzwangerschap, delinquentie, substance abuse en later armoede of werkloosheid. Meisjes uit single-mother huishoudens zijn vaker vroeg seksueel actief en maken vaker een tienerzwangerschap mee.
https://evidence2impact.p(...)/s_wifis02report.pdf
Het is gewoon echt niet goed voor je kinderen. Dus in die zin heb je wel gefaald als ouders.
Het is te zot om op te reageren vind ik eigenlijk…quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus kinderen volledig weghalen, bij vreemden plaatsen en dus ontwortelen is beter dan bij 2 apart wonende liefhebbende ouders te laten zitten? Of eentje? Want het hoeven er niet persé 2 te zijn. Is wel mooier natuurlijk.
Volgens mij was ik vrij duidelijk in mijn bewoording, 2 ouders in beeld, hoe men dat invult moeten ze zelf weten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus kinderen volledig weghalen, bij vreemden plaatseb en dus ontwortelen is beter dan bij 2 apart wonende liefhebbende ouders te laten zitten? Of eentje? Want het hoeven er niet persé 2 te zijn. Is wel mooier natuurlijk.
Heel ander verhaal maar daar mag men ook consequenties aan hangen.quote:
Het begint al bij het beter selecteren van een partner zodat je niet op het punt uitkomt waarbij een kind de dupe is van de ouders. Het is een hedendaags 'luxeprobleem'quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk is het sub-optimaal. Het allerbeste is dat een kind opgroeit in een liefdevolle stabiele omgeving met twee ouders die van het kind en van elkaar houden en die het kind op een fijne manier kunnen begeleiden.
Nog erger dan een eenoudergezin is echter een gezin waarin de ouders elkaar niet moeten en de tent uitvechten. Elkaar niet respectvol kunnen behandelen. Een ouder vreemdgaat. Een verslavingsprobleem heeft. Afwezig is. De een de ander (en de kinderen) mishandelt.
Waarom neem je alleen weduwen als uitzondering? Hoe zit het met weduwnaars? Of geldt het falen alleen voor moeders als ze alleen een kind moeten opvoeden en niet voor vaders?
Er wordt heel terughoudend gehandeld met kinderen uit huis plaatsen, en terecht. We weten inmiddels dat het soms noodzakelijk is, maar dat we daar niet te licht over moeten denken. Een kind ontwortelt, krijgt andere problemen. Het is echt geen goede oplossing die je hier plaatst.
Je kletst uit je nek.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Volgens mij was ik vrij duidelijk in mijn bewoording, 2 ouders in beeld, hoe men dat invult moeten ze zelf weten.
Dus nee, niet in je eentje.
[..]
Heel ander verhaal maar daar mag men ook consequenties aan hangen.
[..]
Het begint al bij het beter selecteren van een partner zodat je niet op het punt uitkomt waarbij een kind de dupe is van de ouders. Het is een hedendaags 'luxeprobleem'
Geldt voor beide. Echter is overlijden van 1 partij natuurlijk gewoon een extreme uitzondering.
Het is een afweging, soms zijn er dan gewoon harde maatregelen nodig.
Elke scheiding is een verlossingquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk geen alleenstaande ouders die alleenstaande ouder zijn om verlost te zijn van de andere sekse… Dus waar heb je het over?
Hé eigenlijk exact wat Viesdik of Sedan schreef over de kinderen die bij gescheiden ouders zittenquote:Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Een slecht huwelijk met constante conflicten is schadelijk voor kinderen en kan leiden tot emotionele problemen, angsten, gedragsproblemen en slechtere schoolprestaties. Ouders die samenblijven "voor de kinderen" creëren vaak een onveilige, onstabiele omgeving die hun sociaal-emotionele ontwikkeling hindert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |