Ieder jaar komen er bij ons nieuwe jonge dames werken, en ieder jaar zitten ze binnen een paar maanden ziek thuis.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat valt qua leeftijd zo'n beetje samen met de groep die geen man meer meent nodig te hebben. Och wat zijn ze toch zelfstandig!
Als het al zo zou zijn is ook dat een keuze. Je bent zelfstandig of je bent het nietquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is het deel wat nog wel een man heeft.
Omdat niemand ooit iets van ze verwacht. Papa is tegenwoordig een simp die bij feministische mama onder de plak zit en mama op haar beurt geeft als voorbeeld dat je vooral het centrum bent van je eigen universum en door je omgeving als een prinsesje behandeld dient te worden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ieder jaar komen er bij ons nieuwe jonge dames werken, en ieder jaar zitten ze binnen een paar maanden ziek thuis.
Het is wel opvallend.
Wat een onzin met je niemand ooit wat van ze verwacht.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat niemand ooit iets van ze verwacht. Papa is tegenwoordig een simp die bij feministische mama onder de plak zit en mama op haar beurt geeft als voorbeeld dat je vooral het centrum bent van je eigen universum en door je omgeving als een prinsesje behandeld dient te worden.
Dus bij de eerste beste tegenslag. weerwoord of wanneer er moeite gedaan moet worden lopen ze direct geestelijk vast.
Je ziet het al bij bevallingen tegenwoordig moeten ze allemaal op voorhand al een ruggenprik.
Er zijn ook nog wel leuke vrouwen hoor, en vrouwen die bikkelen. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard. Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
Alle mannen die niet im de top paar procent zitten worden als uitschot behandeld. Ben niet anders gewend.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:42 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
En waarom mag iemand zichzelf niet speciaal voelen, waarom moet die zich minder voelen???? Waarom mag ze zich geen prinses voelen, jij wilt toch ook niet als uitschot behandelt worden????
Ah, een vrouw.quote:En trouwens ik hoef geen weerwoord van jou terug te hebben
Ruggenprik, menstratieverlof, extreem hoog ziekteverzuim. De generatie jonge vrouwen van nu is blijkbaar niet heel sterk terwijl ze ironisch genoeg aan de andere kant pretenderen heel zelfstandig en stoer te zijn, geen man nodig te hebben en meer van dat geblaat.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:42 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Wat een onzin met je niemand ooit wat van ze verwacht.
En dan ga je ook nog een voorbeeld erbij halen met een ruggenprik. Dat een vrouw zwak zou zijn als ze die zou nemen. Vind je dat ook niet zelf een beetje een extreem voorbeeld. En waarom mag iemand zichzelf niet speciaal voelen, waarom moet die zich minder voelen???? Waarom mag ze zich geen prinses voelen, jij wilt toch ook niet als uitschot behandelt worden????
En dan nog voor jezelf goed gaan praten dat er ook nog goeie vrouwen zijn nadat je zo ongefundeerd de vrouw weer slecht probeert weg te zetten.
Ik vind walgelijk dat je naar mensen die een burnout hebben/krijgen, dat ze niks aankunnen en weggezet worden al probleemgeval, terwijl die problemen VAN ALLES kunnen zijn waardoor het komt.
, want elke keer doe je alsof je niks tegen vrouwen hebt maar dit is wel een post waarvan ik denk dat je dat zeker wel hebt en niet objectief over vrouwen kunt praten. En je heb nogal de neiging om alles naar het extreme te brengen (en gewoon bullshit aan te typen dat ben je). Onterecht.
quote:En trouwens ik hoef geen weerwoord van jou terug te hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Dan zijn niet topvrouwen blijlkbaar niet zo top als je dat zo ziet dan kan. Maar waarom zou je onbeschikbare vrouw willen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Alle mannen die niet im de top paar procent zitten worden als uitschot behandeld. Ben niet anders gewend.
[..]
Ah, een vrouw.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ruggenprik, menstratieverlof, extreem hoog ziekteverzuim. De generatie jonge vrouwen van nu is blijkbaar niet heel sterk terwijl ze ironisch genoeg aan de andere kant pretenderen heel zelfstandig en stoer te zijn, geen man nodig te hebben en meer van dat geblaat.
Durf ik er mijn ballen onder te verwedden dat de oldskool vrouwen die nu pak hem beet 40-70 zijn heel wat sterker in haar schoenen staat/stond terwijl Gen Z massaal kampt met psychische problemen.
[..]![]()
![]()
Loser zonder empathie dat ben je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga je post niet lezen DOEI.'' I am under no obligation to make sense to you.''
quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:08 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Loser zonder empathie dat ben je.
Ik ga je post niet lezen DOEI.
Bedankt dat jij zit te projecteren en als je dat vind is helemaal goed. Mensen zoals jij ga ik uit de weg dus zet vooral jezelf lekker voor schut.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Bedankt voor het bevestigen van mijn stereotype
Het feit dat ik je niet serieus neem heeft niks te maken met je geslacht. Jij lijkt te denken dat het zijn van een vrouw je speciale privileges geeft. Bij het gros van de mannen klopt dit, maar gelullig niet bij iedereen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:07 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Dan zijn niet topvrouwen blijlkbaar niet zo top als je dat zo ziet dan kan. Maar waarom zou je onbeschikbare vrouw willen?
Ok ja en ik ben een vrouw lekker boeiend verder he. Of wil je zeggen dat je mij niet serieus neemt want als je zo komt reageren neem ik jou ook niet serieus.
Fijne dag verder.
Waarom vul je voor mij in. Want serieus ik voel mij echt niet beter. Misschien oogt dat zo maar dat is echt totaal niet zo. En het is eerder rechtvaardig dan beter voelen wat ik probeer te zeggen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het feit dat ik je niet serieus neem heeft niks te maken met je geslacht. Jij lijkt te denken dat het zijn van een vrouw je speciale privileges geeft. Bij het gros van de mannen klopt dit, maar gelullig niet bij iedereen.
Snap oprecht niet wat je wilt zeggen met je eerste paragraaf. Geen touw aan vast te knopen.
Was een grapje.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het al zo zou zijn is ook dat een keuze. Je bent zelfstandig of je bent het niet.
Van mij ookquote:
wegwerpluiers, nou nouquote:Op donderdag 26 maart 2026 16:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Jaren 80/90 verschoonde tweederde nooit een luier van het kind. Nou daar hoef je tegenwoordig (terecht) niet meer mee aan te komen.
Dat is wel slim, ze moeten werken maar valt niet te combineren met een gezin.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat valt qua leeftijd zo'n beetje samen met de groep die geen man meer meent nodig te hebben. Och wat zijn ze toch zelfstandig!
Ironisch dat ze dat vervolgens wel van de mannen in hun leven verwachten.quote:Op donderdag 26 maart 2026 17:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is wel slim, ze moeten werken maar valt niet te combineren met een gezin.
Dan maar zo, ik geef ze groot gelijk.
Ja zo hoort het toch ook.quote:Op donderdag 26 maart 2026 17:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ironisch dat ze dat vervolgens wel van de mannen in hun leven verwachten.
Nee zo hoort het helemaal niet. In 1950, wellicht.quote:Op donderdag 26 maart 2026 17:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja zo hoort het toch ook.
Man werkt en vrouw zorgt voor huishouden.
Maar dat is tegenwoordig finacieel niet meer haalbaar, dan maar zo.
dat is niet goed johquote:Op donderdag 26 maart 2026 17:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Die gaan inmiddels ook al wat jaartjes mee.
Zo heeft de natuur ons geschapen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 17:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee zo hoort het helemaal niet. In 1950, wellicht.
De natuur heeft ons helemaal niet zo geschapen. Religie heeft dat beeld gecreëerd.quote:Op donderdag 26 maart 2026 18:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo heeft de natuur ons geschapen.
Dat ze nu tegen de natuur in te gaan door proberen van iedereen een loonslaaf te maken wilt niet zeggen dat het zo hoort.
Heeft niks met religie te makenquote:Op donderdag 26 maart 2026 18:09 schreef Elan het volgende:
[..]
De natuur heeft ons helemaal niet zo geschapen. Religie heeft dat beeld gecreëerd.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt precies het tegenovergestelde. Vrouwen gingen in de vroege ijstijd al gewoon mee op jacht en werkten op het land. Pas veel later na de agrarische revolutie in de middeleeuwen zijn vrouwen meer huishoudelijke taken gaan doen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 18:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heeft niks met religie te maken
Vanuit een biologisch en evolutionair perspectief zijn mannen en vrouwen fundamenteel verschillend uitgerust voor verschillende taken.
De man is door zijn fysieke kracht, grotere spiermassa en hogere testosteronspiegels genetisch geprogrammeerd voor bescherming, jacht, verdediging van het territorium en het leveren van middelen voor het gezin.
De vrouw is, door haar rol in de voortplanting en het zogen, biologisch meer afgestemd op de zorg voor het nageslacht en het beheer van de huiselijke sfeer.
Dit is geen onderdrukking, maar een complementaire verdeling van taken die de overleving van ons als mens garandeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |