En als ze dat niet meer wil en het anders wil doen, moet ze dat vooral doen.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als ze dat niet meer wil en het anders wil doen, moet ze dat vooral doen.
Emancipatie betekent de keuze maken die bij je past. Of dat nu wel of geen man, wel of geen kind, thuisblijfmoeder of werkende moeder is, dat is helemaal aan de persoon zelf.
En emancipatie van mannen betekent hetzelfde, namelijk dat ze ook zelf keuzes kunnen maken die bij hen passen.
Je zult als je wel een partner wil dan ook wel iemand moeten vinden die hetzelfde wil. Dus een man die graag een partner wil die thuis blijft bij de kinderen, moet vooral zo'n vrouw zoeken. En niet proberen een vrouw, of alle vrouwen zoals men dat het liefste lijkt te willen, verplichten thuis te blijven. Blijf gewoon lekker bij jezelf in plaats van willen dat iedereen het doet zoals jij het doet of zou willen.
Geen ruggenprik is pas vreemd. Pijn lijden als het niet hoeft… raar.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat niemand ooit iets van ze verwacht. Papa is tegenwoordig een simp die bij feministische mama onder de plak zit en mama op haar beurt geeft als voorbeeld dat je vooral het centrum bent van je eigen universum en door je omgeving als een prinsesje behandeld dient te worden.
Dus bij de eerste beste tegenslag. weerwoord of wanneer er moeite gedaan moet worden lopen ze direct geestelijk vast.
Je ziet het al bij bevallingen tegenwoordig moeten ze allemaal op voorhand al een ruggenprik.
Er zijn ook nog wel leuke vrouwen hoor, en vrouwen die bikkelen. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard. Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
Ahh hier komt de aap uit de mouw.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als ze dat niet meer wil en het anders wil doen, moet ze dat vooral doen.
Emancipatie betekent de keuze maken die bij je past. Of dat nu wel of geen man, wel of geen kind, thuisblijfmoeder of werkende moeder is, dat is helemaal aan de persoon zelf.
En emancipatie van mannen betekent hetzelfde, namelijk dat ze ook zelf keuzes kunnen maken die bij hen passen.
Je zult als je wel een partner wil dan ook wel iemand moeten vinden die hetzelfde wil. Dus een man die graag een partner wil die thuis blijft bij de kinderen, moet vooral zo'n vrouw zoeken. En niet proberen een vrouw, of alle vrouwen zoals men dat het liefste lijkt te willen, verplichten thuis te blijven. Blijf gewoon lekker bij jezelf in plaats van willen dat iedereen het doet zoals jij het doet of zou willen.
Dat zegt ze helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ahh hier komt de aap uit de mouw.
Dus een man moet de geëmancipeerde vrouw in al haar keuzes onvoorwaardelijk steunen, ook als dat zou betekenen dat het gezin in financiële problemen komt? Dus de vrouw verwacht wel dat de man die taak dan maar op de schouders neemt en zich flexibel opstelt? Is het werk een beetje zwaar voor je geworden? Ach neid toch.. Stop er maar mee
En wat nou als de man hetzelfde zegt?
Vrouwen zijn gewoon te veel met zichzelf bezig en hun eigen behoeftes en levensgeluk. Misschien eens wat meer geven ipv verwachten.
Een "Tradwife" influencer die zich dat kunnen permitteren omdat zij ook geld verdient als influencer.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Daarom snap ik ook nooit de ophef over een influencer die zich tradwife noemt. Dat is ook vrije keuze.
Wat ken jij een hoop vreemde vrouwen. Zegt wel iets over je sociale kring denk ik dan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat niemand ooit iets van ze verwacht. Papa is tegenwoordig een simp die bij feministische mama onder de plak zit en mama op haar beurt geeft als voorbeeld dat je vooral het centrum bent van je eigen universum en door je omgeving als een prinsesje behandeld dient te worden.
Dus bij de eerste beste tegenslag. weerwoord of wanneer er moeite gedaan moet worden lopen ze direct geestelijk vast.
Je ziet het al bij bevallingen tegenwoordig moeten ze allemaal op voorhand al een ruggenprik.
Er zijn ook nog wel leuke vrouwen hoor, en vrouwen die bikkelen. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard. Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
De meeste influencers verdienen nauwelijks genoeg om de camera van de bekostigen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een "Tradwife" influencer die zich dat kunnen permitteren omdat zij ook geld verdient als influencer.
Niet echt Tradwife natuurlijk, zij heeft daarmee gewoon een baan.
Eens, maar ik wil er wel aan toevoegen dat vrouwen hoe dan ook het niet goed lijken te kunnen doen. Of je bent een suffige huismuts, of je bent een parttimeprinsesje (dat ook nog eens de kinderen op de opvang DUMPT!) of je bent een carrièrebitch. Voor mannen is elke optie een stuk geaccepteerder, ofwel omdat een thuisblijfvader modern wordt genoemd, ofwel geprezen wordt voor zijn papadag ofwel een goede provider is.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De meeste influencers verdienen nauwelijks genoeg om de camera van de bekostigen.
Maar goed, dat is het punt niet. Het punt is dat als een vrouw kiest voor thuisblijven bij de kinderen dat door progressieven vaak een probleem wordt genoemd (net zoals conservatieven vaak zich menen te moeten bemoeien met anderen), een man die dezelfde keuze maakt is dan weer ‘modern’ en ‘een voorbeeld’, een man die zijn loopbaan op 1 zet heet dan ‘wie is die man die het vlees snijdt’ en de vrouw een ‘boss babe’.
Het zou fijner zijn als we alle keuzes gewoon omarmen. En niet altijd maar klagen over statistieken waaruit blijkt dat mannen en vrouwen nu eenmaal ook in vrijheid niet dezelfde keuzes maken.
Wat trek je toch rare conclusies.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ahh hier komt de aap uit de mouw.
Dus een man moet de geëmancipeerde vrouw in al haar keuzes onvoorwaardelijk steunen, ook als dat zou betekenen dat het gezin in financiële problemen komt? Dus de vrouw verwacht wel dat de man die taak dan maar op de schouders neemt en zich flexibel opstelt? Is het werk een beetje zwaar voor je geworden? Ach neid toch.. Stop er maar mee
En wat nou als de man hetzelfde zegt?
Vrouwen zijn gewoon te veel met zichzelf bezig en hun eigen behoeftes en levensgeluk. Misschien eens wat meer geven ipv verwachten.
Ik protesteer juist tegen die dubbele standaarden. En van conservatieven verwacht je dat nog een beetje, die willen helemaal niet die keuzevrijheid. Maar progressieven die jarenlang gevochten hebben voor vrije keuze en gelijke kansen, daar ben ik als gematigd progressieve wel echt teleurgesteld over.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eens, maar ik wil er wel aan toevoegen dat vrouwen hoe dan ook het niet goed lijken te kunnen doen. Of je bent een suffige huismuts, of je bent een parttimeprinsesje (dat ook nog eens de kinderen op de opvang DUMPT!) of je bent een carrièrebitch. Voor mannen is elke optie een stuk geaccepteerder, ofwel omdat een thuisblijfvader modern wordt genoemd, ofwel geprezen wordt voor zijn papadag ofwel een goede provider is.
Iedereen heeft het recht op hun eigen inrichting en keuzes, maar laten we niet doen alsof er geen dubbele standaarden en patronen bestaan in deze.
Ik herken dat eigenlijk niet zo in de echte wereld, behalve van de schreeuwers in de media.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De meeste influencers verdienen nauwelijks genoeg om de camera van de bekostigen.
Maar goed, dat is het punt niet. Het punt is dat als een vrouw kiest voor thuisblijven bij de kinderen dat door progressieven vaak een probleem wordt genoemd (net zoals conservatieven vaak zich menen te moeten bemoeien met anderen), een man die dezelfde keuze maakt is dan weer ‘modern’ en ‘een voorbeeld’, een man die zijn loopbaan op 1 zet heet dan ‘wie is die man die het vlees snijdt’ en de vrouw een ‘boss babe’.
Het zou fijner zijn als we alle keuzes gewoon omarmen. En niet altijd maar klagen over statistieken waaruit blijkt dat mannen en vrouwen nu eenmaal ook in vrijheid niet dezelfde keuzes maken.
Ze posten hier ook met exact dezelfde opvattingen, dus zo vreemd zal het niet zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat ken jij een hoop vreemde vrouwen. Zegt wel iets over je sociale kring denk ik dan.
Ook in de echte wereld wordt er iets van gezegd als een vrouw kiest om niet te werken voor de kinderen. Opmerkingen als dat je je dan afhankelijk maakt. Maar ook dat men gewoon neerkijkt op vrouwen die daarvoor kiezen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik herken dat eigenlijk niet zo in de echte wereld, behalve van de schreeuwers in de media.
Punt is vooral dat een gezin draaiende houden op 1 inkomen tegenwoordig bijna niet meer kan, zeker niet als het dan ook allemaal nog een beetje leuk moet blijven, en dus wordt de "tradwife" uiteindelijk een soort van luxe die het gros zich niet kan permitteren en daardoor weer begeerlijk.
Wat ik bij mijn jongste op school vooral zag was heel veel werkende moeders, in sommige gevallen was zij ook degene met het hoogste inkomen, en een paar niet-werkende moeders, waarvan deels bewust want jonge kinderen (iemand die lerares op het speciaal onderwijs was geweest en bewust gekozen had te stoppen terwijl de kinderen klein waren, was ook al weer met een studie bezig voor de jongste in groep 6 zat).
Aan de andere kant hebben we het over mensen die (letterlijk) bij de burgemeester in de straat wonen, dus als je die keuze dan kunt maken heb je het gewoon goed.
Wat ik eigenlijk niet gezien heb, is dat moeders veroordeeld werden op het feit dat ze werken, er stonden ook echt wel veel vaders op het schoolplein, zowel 's morgens als 's middags, ik weet ook dat ik bij sommige vriendjes van mijn jongste vooral contact had met de vader als het ging om het bij elkaar spelen.
En ja, dat was in de stad, aan "de goede kant van het spoor" en dat zal zeker meespelen, het zal in Kootwijkerbroek vast anders liggen, met veel vrouwen met een relatief laag inkomen en weinig carrièreperspectief en bovengemiddeld veel kinderen, dan is stoppen met werken al snel interessanter dan blijven werken en 4 kinderen naar de opvang brengen.
Ik ben benieuwd of dat daar ook minder gaat worden als de kinderopvang gratis wordt.
Het gaat er hoe dan ook naartoe dat één ouder thuis een luxe situatie wordt.
je moet ook geen vriendin in nederland zoekenquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
. Maar een groot deel is echt de moeite niet meer waard.
Dat zijn verwende blagen met een constant wisselende eisenlijst van hier tot Tokio die zelf amper wat toevoegen.
Het typeert deze generatie vrouwen. Ergens moeite voor doen laat staan pijn lijden is uit den boze.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen ruggenprik is pas vreemd. Pijn lijden als het niet hoeft… raar.
Er zijn genoeg hele leuke Nederlandse vrouwen. Kom op zeg.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet ook geen vriendin in nederland zoeken
we live in a global world he
een MVV is zo geregeld
Klopt.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een MVV is zo geregeld
Och het debiele riedeltje dat Nederlandse vrouwen niks zijn. Doet me altijd denken aan van die vieze mannetjes die Thaise vrouwen kopen en de rest van hun leven die vrouwen ongelukkig laten zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een MVV is zo geregeld
Qua uiterlijk zeker maar de meeste jonge Nederlandse moderne vrouwen zijn een een blok aan je been en zeiken overal over. Als ze überhaupt nog een man willen, zie OP.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg hele leuke Nederlandse vrouwen . Kom op zeg.
Ja, er zijn ook strontvervelende vrouwen bij. Maar die heb je overal. Ook met penis. Vroeger noemde je dat mannen, maar eerlijk gezegd is vaak ‘zeikwijf’ een prima term voor die groep.
ja mijn dochters die zijn nog ouderwetsquote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg hele leuke Nederlandse vrouwen. Kom op zeg.
Jij bent NOOIT in Thailand geweestquote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Och het debiele riedeltje dat Nederlandse vrouwen niks zijn. Doet me altijd denken aan van die vieze mannetjes die Thaise vrouwen kopen en de rest van hun leven die vrouwen ongelukkig laten zijn.
quote:AI-overzicht
Thaise verpleegsters staan bekend om hun zorgzaamheid, compassie en respectvolle houding, vaak omschreven als de "glimlach van Thailand". Ze worden in Thailand als overheidsambtenaren beschouwd, genieten respect, en werken zowel in de publieke sector als in particuliere ouderenzorg. Ze werken vaak lange dagen en spelen een sleutelrol in de lokale gezondheidszorg.
Kernpunten over Thaise verpleegsters en zorg:
Houding: Thaise zorgverleners staan bekend om hun toewijding en het bieden van warme, persoonlijke zorg.
Werkomstandigheden: Verpleegkundigen in Thailand worden vaak gezien als 'ambtenaren', wat hen toegang geeft tot bepaalde sociale voorzieningen.
Ouderenzorg: In Thailand zijn er mogelijkheden voor zowel voltijdse als deeltijdse particuliere verpleging aan huis.
Salaris: Het salaris in de verpleging in Thailand is relatief laag, waarbij in Bangkok de salarissen variëren, maar vaak niet te vergelijken zijn met westerse normen.
Als jij een kies moet laten trekken, doe jij dan ook een verdoving weigeren?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Het typeert deze generatie vrouwen. Ergens moeite voor doen laat staan pijn lijden is uit den boze.
Als ik het over leuke vrouwen heb, doel ik zeker niet alleen op het uiterlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Qua uiterlijk zeker maar de meeste jonge Nederlandse moderne vrouwen zijn een een blok aan je been en zeiken overal over. Als ze überhaupt nog een man willen, zie OP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |