Wat ik wel heel zorgwekkend vind is de enorme stijging van alleenstaande puders. Daar gaat echt iets gruwelijk mis. En heel vervelend ook, want de vijver waar je dan uit moet vissen wordt een stuk kleiner.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Wat een bullshit. Je hebt niet gefaald als ouder(s) als je een kind alleen opvoedt. Je relatie kan gesneuveld zijn, en dat is alleen maar heel verdrietig, maar dat gebeurt.
Ik ken bewust alleenstaande moeders die het echt geweldig doen/hebben gedaan en met veel liefde en geduld een paar superleuke kinderen opvoeden.
En ik ken ouders die helaas inderdaad hun kind(eren) zonder partner op moeten voeden (hetzij door een scheiding, hetzij omdat hun partner is overleden) en die doen het ook meer dan prima.
Wat een vooroordelen leven er toch...
Eens hoor. Het lijkt wel of het steeds moeilijker is om relaties te behouden. En waar dat dan aan ligt? Veel mensen die altijd denken dat het elders toch beter is? Teveel verwachten van de partner? Te individualistisch?quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ik wel heel zorgwekkend vind is de enorme stijging van alleenstaande puders. Daar gaat echt iets gruwelijk mis. En heel vervelend ook, want de vijver waar je dan uit moet vissen wordt een stuk kleiner.
Dat single ouders per definitie ongeschikt zijn is natuurlijk niet waar. Wat wel gek is(en dat heb ik zelf meegemaakt) dat als je aangeeft liever geen partner met kinderen wil tegenkomen , je daar vervelende reacties op kan krijgen.
Dat klopt uiteraard. Maar op een gegeven moment neemt met het stijgen van de leeftijd het aantal ouders met volwassen kinderen die al zelfstandig zijn, ook toe.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:46 schreef miss_sly het volgende:
Naarmate je ouder wordt, zal het wel lastiger worden iemand te vinden zonder kind(eren).
Dat zei ik dan ook.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard. Maar op een gegeven moment neemt met het stijgen van de leeftijd het aantal ouders met volwassen kinderen die al zelfstandig zijn, ook toe.
Ik ken ook (enkele) vrouwen met een kind die zeggen dat het per ongeluk was... Jaja..quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:09 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Klopt wel denk ik, Ik ken meerdere mannen met een kind bij een scharrel. Veelal claimen ze “erin geluisd te zijn” maar toch hebben ze hem er zelf in gehangen zonder condoom
Het zou heel goed kunnen dat die vrouwen die mannen hebben wijsgemaakt dat ze aan de pil waren.quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:09 schreef Avianflu het volgende:
Klopt wel denk ik, Ik ken meerdere mannen met een kind bij een scharrel. Veelal claimen ze “erin geluisd te zijn” maar toch hebben ze hem er zelf in gehangen zonder condoom
Kan, maar als je hem er zonder condoom in hangt bij een scharrel met wie je geen kind wilquote:Op woensdag 25 maart 2026 20:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het zou heel goed kunnen dat die vrouwen die mannen hebben wijsgemaakt dat ze aan de pil waren.
Pil is bij incorrect gebruik ook niet 100% veilig. Bepaald medicijngebruik, ziekte, vergeten etc heeft invloed. En uiteraard zullen er bij zijn die bewust de pil vergeten. Daarom zou je mijn inziens als man zijnde niet blind moeten vertrouwen als je zeker bent geen kind te willen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:13 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ken ook (enkele) vrouwen met een kind die zeggen dat het per ongeluk was... Jaja..
Ik zag op een datingsite een keer een vrouw die wel héél duidelijk maakte dat ze nooit iets met kinderen hoe dan ook te maken wilde hebben. Absolute no-go. Niet van haar, niet van een ander, gewoon niet. Ze zei gewoon dat ze er een hekel aan had!quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ik wel heel zorgwekkend vind is de enorme stijging van alleenstaande puders. Daar gaat echt iets gruwelijk mis. En heel vervelend ook, want de vijver waar je dan uit moet vissen wordt een stuk kleiner.
Dat single ouders per definitie ongeschikt zijn is natuurlijk niet waar. Wat wel gek is(en dat heb ik zelf meegemaakt) dat als je aangeeft liever geen partner met kinderen wil tegenkomen , je daar vervelende reacties op kan krijgen.
Vind ik ook. Als ze beslist geen kind wil moet je het überhaupt niet doen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:03 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Kan, maar als je hem er zonder condoom in hangt bij een scharrel met wie je geen kind wil.
Als zij hem heeft wijsgemaakt dat ze aan de pil is terwijl dat niet zo is, dan is dat inderdaad met een juridische term 'misleiding', en dat noemen we in de volksmond ook wel 'erin geluisd zijn'. Dat je beter niet met blote pik kan neuken als je geen kinderen wilt is een andere discussie, dat staat daar los vanquote:Op woensdag 18 februari 2026 20:09 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Nou ja, ze was wel volledig eerlijk en dat nog voor elke vorm van contact. Daar heb ik wel respect voorquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zag op een datingsite een keer een vrouw die wel héél duidelijk maakte dat ze nooit iets met kinderen hoe dan ook te maken wilde hebben. Absolute no-go. Niet van haar, niet van een ander, gewoon niet. Ze zei gewoon dat ze er een hekel aan had!
Dan denk ik meteen: al had ik zelf geen kinderen, met zo'n Cruella zou ik niks te maken willen hebben. Vrouwen die een hekel hebben aan kinderen lijken mij niet hele warme vrouwen.
Ik wil geen kinderen, dus ook niet van een ander.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens hoor. Het lijkt wel of het steeds moeilijker is om relaties te behouden. En waar dat dan aan ligt? Veel mensen die altijd denken dat het elders toch beter is? Teveel verwachten van de partner? Te individualistisch?
Van de andere kant heb ik ook een aantal relaties gehad en verbroken voor ik mijn man tegenkwam, waarmee ik nu bijna 31 jaar moeiteloos samen ben. Die klik moet er wel zijn en blijven.
Ik kan me erg goed voorstellen dat je niet zit te wachten op een partner die al (een) kind(eren) heeft. Wel ook een beetje afhankelijk van de leeftijd van de kinderen. De zorgen voor jongere kinderen van een ander zou ik ook niet meer willen. Wat oudere kinderen die zelfstandig zijn, studeren of op zichzelf wonen is dan weer anders. Ik vind mijn eigen kind leuk, maar veel kinderen van een ander vind ik niet veel aan![]()
Naarmate je ouder wordt, zal het wel lastiger worden iemand te vinden zonder kind(eren).
Heb je zelf jog een kinderwens of wil je gewoon helemaal geen kinderen?
Ja, eerlijk. Maar ik vind een vrouw die kinderen praktisch haat gewoon afschrikwekkend!quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, ze was wel volledig eerlijk en dat nog voor elke vorm van contact. Daar heb ik wel respect voor
[..]
Ik vind oneerlijke mensen nog veel erger.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, eerlijk. Maar ik vind een vrouw die kinderen praktisch haat gewoon afschrikwekkend!
Waarom zou iemand dat willen verzwijgen?quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind oneerlijke mensen nog veel erger.
Ooit gehad dat iemand pas tijdens de date vertelde niet een maar twee kinderen te hebben. Het was een ongemakkelijk drankje.. doe mij de waarheid maar.
Ik heb werkelijk geen idee. Iemand die daar niet op zit te wachten (zoals ik dus) ketst dat direct af en als iemand er geen problemen mee heeft kun je er gewoon mee op date nadat je dat gezegd hebt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dat willen verzwijgen?
Ik schreef dat omdat ik de laatste tijd vaker zie dat sommige mannen hier (vooral de types die wat naar de incelkant neigen) willen verbieden dat mensen kunnen scheiden. Dus vooral zodat hun vrouw er niet vandoor kan gaan. Maar vaker geven die ook wel aan dat zij zelf wel buiten de deur mogen gaan eten maar dat hun vrouw zeker als maagd het huwelijk in moet en haar leven lang trouw, onderdanig en verzorgend moet zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je fysieke schade bij iemand toebrengt wordt dat ook bestraft. Waarom bij mentale schade niet?
Je hebt gelijk jongenquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:31 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Als zij hem heeft wijsgemaakt dat ze aan de pil is terwijl dat niet zo is, dan is dat inderdaad met een juridische term 'misleiding', en dat noemen we in de volksmond ook wel 'erin geluisd zijn'. Dat je beter niet met blote pik kan neuken als je geen kinderen wilt is een andere discussie, dat staat daar los van
Had je de drankjes al betaald?quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Iemand die daar niet op zit te wachten (zoals ik dus) ketst dat direct af en als iemand er geen problemen mee heeft kun je er gewoon mee op date nadat je dat gezegd hebt.
Alsof ik dan ineens had gezegd, ah wat maakt het ook uit!
Ben snel weggerend natuurlijkquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Had je de drankjes al betaald?
Ik weet niet of ze er te snel aan beginnen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, ze was wel volledig eerlijk en dat nog voor elke vorm van contact. Daar heb ik wel respect voor
[..]
Ik wil geen kinderen, dus ook niet van een ander.
Ik ben halverwege de 30, ik snap zelf ook wel dat je dan single moeders tegen gaat komen, maar het zijn er echt veel op de bekende dating sites en dat vind ik verontrustend. Voor al die single moeders is of was er ook een single vader namelijk. Alsof mensen te snel aan kinderen beginnen ofzo?
Verstandig.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben snel weggerend natuurlijk
Ze zou natuurlijk zo’n geweldige indruk op je maken dat die kinderen van geen belang zouden zijn. Je moest haar hebben, ongeacht kinderen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Iemand die daar niet op zit te wachten (zoals ik dus) ketst dat direct af en als iemand er geen problemen mee heeft kun je er gewoon mee op date nadat je dat gezegd hebt.
Alsof ik dan ineens had gezegd, ah wat maakt het ook uit!
Das haar goed recht natuurlijk, en van jou ook trouwens, dan heeft haar profiel zn werk goed gedaan om jullie niet te laten matchenquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zag op een datingsite een keer een vrouw die wel héél duidelijk maakte dat ze nooit iets met kinderen hoe dan ook te maken wilde hebben. Absolute no-go. Niet van haar, niet van een ander, gewoon niet. Ze zei gewoon dat ze er een hekel aan had!
Dan denk ik meteen: al had ik zelf geen kinderen, met zo'n Cruella zou ik niks te maken willen hebben. Vrouwen die een hekel hebben aan kinderen lijken mij niet hele warme vrouwen.
Dat staat er precies niet los van. Neem je eigen verantwoordelijkheid en leg die niet bij een ander neer die je niet eens voldoende kent.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:31 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Als zij hem heeft wijsgemaakt dat ze aan de pil is terwijl dat niet zo is, dan is dat inderdaad met een juridische term 'misleiding', en dat noemen we in de volksmond ook wel 'erin geluisd zijn'. Dat je beter niet met blote pik kan neuken als je geen kinderen wilt is een andere discussie, dat staat daar los van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |