abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 06:00:36 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220120962
quote:
LHB's breken met TQ+ en richten wereldwijd LGB International op

Lesbische, homoseksuele en biseksuele organisaties uit meerdere landen stappen uit de klassieke LHBT-beweging. Zij vinden dat grote LHBTQ+-clubs te veel bezig zijn met genderidentiteit en transgender-ideologie, en te weinig met problemen die specifiek homo- en biseksuele mensen raken. Daarom hebben ze een nieuw internationaal netwerk opgericht: LGB International, dat zich richt op de rechten van mensen die (ook) op hetzelfde geslacht vallen.

Volgens de initiatiefnemers doet de oude beweging haar oorspronkelijke werk niet meer. Ze wijzen erop dat homoseksualiteit in 64 landen nog steeds strafbaar is, dat veel staten huwelijken of partnerschappen tussen mensen van hetzelfde geslacht niet erkennen en dat discriminatie van homo’s en lesbiennes hardnekkig blijft. Toch, zeggen zij, richten grote LGBTQ+-organisaties zich vooral op genderideologie en minder op deze concrete problemen.

Frederick Schminke, de voorzitter van LGB International, stelt dat de clubs die ooit homoseksuelen vertegenwoordigden nu "volledig gewijd zijn aan genderidentiteitsideologie". Volgens hem raken de rechten van mensen die op hetzelfde geslacht vallen steeds verder op de achtergrond, terwijl "traditionele LGBTQ+-organisaties zich tegen elke vorm van logica hebben ingegraven". De nieuwe organisatie ziet zichzelf daarom als een bewuste breuk met die koers.

LGB International verenigt groepen uit 18 landen, waaronder Taiwan, Australië, Bulgarije en de Verenigde Staten. Het initiatief volgt het voorbeeld van de Britse LGB Alliance, die in 2019 ontstond. Op X kondigde de organisatie haar komst aan met de woorden: "Dit is een onafhankelijkheidsverklaring. Vanaf vandaag hebben lesbische, homoseksuele en biseksuele mensen een nieuwe wereldwijde organisatie."

In Canada is de LGB Alliance Canada opnieuw gelanceerd in het kader van dit internationale netwerk. Vanuit die hoek klinkt felle kritiek op organisaties zoals Egale Canada. Zij zouden politieke en financiële middelen vooral steken in genderidentiteitsactivisme, in plaats van eerst de rechten en veiligheid van homo’s en lesbiennes te verdedigen.

De woordvoerders van LGB International waarschuwen dat het herdefiniëren van de begrippen "man" en "vrouw" de wettelijke bescherming op basis van biologisch geslacht ondergraaft. Dit zou het lastiger maken om specifieke rechten voor vrouwen en voor homo- en lesbische mensen vast te leggen. Ook, zeggen zij, zorgt het voor spanning en vijandigheid wanneer gays en lesbiennes eigen ruimtes en ontmoetingsplekken willen behouden.

Bev Jackson, mede-oprichter van de Britse LGB Alliance, zegt dat de nieuwe beweging jongeren die op hetzelfde geslacht vallen een uitweg biedt. Volgens haar ervaren veel van hen druk om zich als "trans" te identificeren en medische of chirurgische ingrepen te ondergaan die zij later niet meer kunnen terugdraaien. LGB International zegt die jongeren een ander, meer kritisch perspectief te willen geven.

Voormalige leiders van de International Lesbian and Gay Association reageren positief op de lancering van LGB International. Zij noemen het initiatief een noodzakelijke correctie om rechten op basis van biologisch geslacht beter te beschermen. Daarmee groeit een openlijke scheiding binnen wat lange tijd als één LHBT-beweging naar buiten trad.

260215_1_001d3dd22072b6276e94d9ff6f9f14bb_800_241.pngLGB Alliance
LGB zijn seksuele geaardheden.
ALLE andere letters in dat alfabet hebben niets met geaardheid te maken, maar met persoonlijke gevoelens, gedragingen, kinks, fetishes en genderidentiteit. Het zijn simpelweg compleet verschillende dingen die eigenlijk totaal niet bij elkaar gegooid kunnen worden.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 06:00:50 #2
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220120963
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:17 schreef Viv het volgende:

[..]
En misschien nog niet eens zozeer de transgenders die zich simpelweg identificeren als het andere geslacht en na hun transitie voortaan als het andere geslacht door het leven gaan, maar specifiek de non-binairen/gender-fluïden/etc. Doordat zij blijven doordrammen over hun pronouns, genderneutrale voorzieningen en ageren tegen begrippen zoals "vrouw", verpesten ze het zowel voor de holebi's als voor transmannen en transvrouwen.

Groetjes,
Een persoon met een baarmoeder (zij/haar)

:')
of zoals de vvd het verwoordde: "persoon waaruit het kind geboren is", maar ook "chest feeder" wordt wel gebruikt.

Mensen met een baarmoeder
Mensen die menstrueren
Mensen die zwanger kunnen worden
Barende persoon

Dat is allemaal helemaal niet dehumaniserend joh.
pi_220120972
Als ik homo was zou ik ook niks met mensen te maken willen hebben die helemaal de weg kwijt zijn. Dat gedrag straalt toch af
pi_220120985
Was wel te verwachten. Duurde nog lang.

Maar het is ook totaal niet logisch.

(LHB) Lesbisch, homo, of biseksueel is een seksuele voorkeur. Alles wat daarna komt is een verzonnen identiteit. Dat staat totaal los van elkaar.
pi_220121007
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:00 schreef Danny het volgende:

[..]
of zoals de vvd het verwoordde: "persoon waaruit het kind geboren is", maar ook "chest feeder" wordt wel gebruikt.

Mensen met een baarmoeder
Mensen die menstrueren
Mensen die zwanger kunnen worden
Barende persoon

Dat is allemaal helemaal niet dehumaniserend joh.
Zo simpel is het ook weer niet, want je hebt ook weer mensen met een mix van geslachtsorganen, maar goed heeft weinig met LGB te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220121012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
Was wel te verwachten. Duurde nog lang.

Maar het is ook totaal niet logisch.

(LHB) Lesbisch, homo, of biseksueel is een seksuele voorkeur. Alles wat daarna komt is een verzonnen identiteit. Dat staat totaal los van elkaar.
Sowieso hebben de meeste LGB mensen niks met die "belangenorganisaties", dat zijn meestal idioten die lekker uit de staatsruif eten.
pi_220121034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Sowieso hebben de meeste LGB mensen niks met die "belangenorganisaties", dat zijn meestal idioten die lekker uit de staatsruif eten.
Datzelfde geldt net zo goed voor die paar transgenders die ik ken.
Robert Moog died for our synths
pi_220121124
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:38 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Datzelfde geldt net zo goed voor die paar transgenders die ik ken.
Van de meeste transgenders merk je niks, die gaan gewoon stilletjes als man/vrouw door het leven.
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 07:12:14 #9
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220121174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zo simpel is het ook weer niet, want je hebt ook weer mensen met een mix van geslachtsorganen, maar goed heeft weinig met LGB te maken.
Er is een zeer zeldzame afwijking waarbij mensen afwijkende geslachtskenmerken hebben inderdaad. Maar net als we gewoon stellen dat mensen 2 ogen, oren, armen en benen en tien tenen en vingers hebben terwijl er ook mensen geboren worden met aantallen die daarvan afwijken kunnen we natuurlijk gewoon stellen dat er biologisch gezien twee geslachten zijn, en daarnaast zeldzame aandoeningen die maken dat dat anders lijkt te zijn.
Geslacht is per definitie binair als je kijkt naar welke geslachtschromosomen er zijn. X = vrouwelijk chromosoom. Y = mannelijk chromosoom.
Er zijn niet meer 'smaken' dan dat. Heb je XX ben je normaliter vrouw. Met XY ben je normaliter man. Dat kun je verder uitdiepen tot het SRY gen. Dat gen zorgt voor mannelijke lichaamsbouw en kenmerken. Het hecht zich vrijwel altijd op het Y chromosoom. Soms hecht het zich op het X chromosoom en dan heb je een vrouw met mannelijke lichaamsbouw.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
je vergeet een paar letters.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Van de meeste transgenders merk je niks, die gaan gewoon stilletjes als man/vrouw door het leven.
De meeste homo's ook. De meeste hetero's ook overigens.
Eigenlijk doen de meeste mensen dat. Het zijn alleen de excessen die de rest een slechte naam bezorgen.
pi_220121179
Kut discussie, wel eens met Danny
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220121196
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:42 schreef bianconeri het volgende:

Kom op zeg, laten we nou niet doen alsof je de meeste homoseksuelen er niet zo uit kan pikken.
Als wij thuis TV kijken hebben we dat geregeld, dat we zeggen ah die is homo.
En dan later blijkt dat inderdaad.
.
OK, zeg Raymond Mens. Die straalt homo uit bij jou?
pi_220121197
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:06 schreef Jahr00n het volgende:
Als ik homo was zou ik ook niks met mensen te maken willen hebben die helemaal de weg kwijt zijn. Dat gedrag straalt toch af
Binnen de homogemeenschap heb je ook zat mensen rondlopen waarvan je je sterk af kan vragen of ze wel helemaal honderd zijn. Vooral de types die het nodig vinden om van hun geaardheid een fetish te maken wat onder dezelfde noemer en vlag uitgestraald moet worden. Als ik homo was zou ik er goed pisneidig van worden als mijn geaardheid zo belachelijk gemaakt wordt door dikke lelijke mannen in fetish gear. En van een riant deel kun je je zelfs afvragen of ze wel ECHT homo zijn, of dat het puur fetish en kink is waar ze op af komen.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:30:27 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220121244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Binnen de homogemeenschap heb je ook zat mensen rondlopen waarvan je je sterk af kan vragen of ze wel helemaal honderd zijn. Vooral de types die het nodig vinden om van hun geaardheid een fetish te maken wat onder dezelfde noemer en vlag uitgestraald moet worden. Als ik homo was zou ik er goed pisneidig van worden als mijn geaardheid zo belachelijk gemaakt wordt door dikke lelijke mannen in fetish gear. En van een riant deel kun je je zelfs afvragen of ze wel ECHT homo zijn, of dat het puur fetish en kink is waar ze op af komen.
Ja of je laat die kerels lekker met hun hobby waar ze niemand mee lastig vallen.

Gaan haten op anderen om het haten is nogal vermoeiend.
pi_220121250
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
En bij voetbalsupporters heb je dat niet?
pi_220121259
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja of je laat die kerels lekker met hun hobby waar ze niemand mee lastig vallen.

Gaan hatten op anderen om het haten is nogal vermoeiend.
Altijd dat domme 'ze vallen niemand lastig' argument weer :') Dat is toch helemaal de discussie niet, man?
pi_220121261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
En bij voetbalsupporters heb je dat niet?
Voetbalsupporters in fetishgear? :?
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:36:20 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220121267
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:34 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Altijd dat domme 'ze vallen niemand lastig' argument weer :') Dat is toch helemaal de discussie niet, man?
Waarom zouden andere homo's dan pisnijdig op ze moeten worden?
pi_220121287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:34 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Voetbalsupporters in fetishgear? :?
Nee in debiele zwarte jasjes.
pi_220121289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet, ik kijk er vooral met verbazing naar.
pi_220121302
quote:

[..]
Omdat fetish =/= geaardheid. Net als dat trans zijn niets te maken heeft met geaardheid.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:44:31 #22
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_220121309
quote:

[..]
Je bent echt achterlijk als je dat zelf niet kan bedenken, doe maar beter je best.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:49:18 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220121330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:43 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Omdat fetish =/= geaardheid. Net als dat trans zijn niets te maken heeft met geaardheid.
Dat is het ook niet. Het is een subcultuur die uit de groep ontstaan is. Maar er is geen reden om daar nou zo kwaad van te gaan worden.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:50:23 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220121337
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:44 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Je bent echt achterlijk als je dat zelf niet kan bedenken, doe maar beter je best.
Het is eerder achterlijk om je te gaan lopen opwinden over een subgroep homo mannen met een excentrieke hobby.
pi_220121339
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:43 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Parafilie bedoel je.
...hier om je mars te breken.
pi_220121669
quote:
81s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:18 schreef nostra het volgende:

[..]
OK, zeg Raymond Mens. Die straalt homo uit bij jou?
Ken ik niet.
pi_220121679
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:16 schreef Gehenna het volgende:

[..]
nou, inkoppertje hoor, komtie:

"Blijft toch wel heel opvallend.....

Die groep die zo sterk tegen is. Alles moet zooooo volgens in het eigen boekje zijn, alles moet maar daar binnenpassen.

Maar oh wee als je een net even wat anders wil, oh wee als je het ook maar ergens niet mee eens bent.
Owh wee als mensen anders denken zeg!

Tot zo ver het naastenliefde en verdraagzaam zijn :')
"

Je zou bijna zeggen dat:
[..]
Ik mag toch hopen dat je de ironie inziet als je dit soort berichten naast je andere posts zet hier. maar ik vraag het me af.. :P
Ik ben niet degene die anderen aanvalt op het hebben van een andere mening, dat doet het pro-clubje.
En ik ben duidelijk het niet eens met het gedrag. Maar ik val verder ze niet op de persoon aan en heb daar verder niets tegen.
pi_220121743
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik ben niet degene die anderen aanvalt op het hebben van een andere mening, dat doet het pro-clubje.
En ik ben duidelijk het niet eens met het gedrag. Maar ik val verder ze niet op de persoon aan en heb daar verder niets tegen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:18 schreef gehenna het volgende:
Ik mag toch hopen dat je de ironie inziet als je dit soort berichten naast je andere posts zet hier. maar ik vraag het me af.. :P
nee dus
pi_220121755
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:26 schreef Gehenna het volgende:

[..]
[..]
nee dus
Nogmaals:

Ik ben niet degene die jankt over alles en iedereen maar moeten accepteren en nemen zoals ze zijn.
pi_220121773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:12 schreef Danny het volgende:
Eigenlijk doen de meeste mensen dat. Het zijn alleen de excessen die de rest een slechte naam bezorgen.
Goh, dat geldt toch eigenlijk voor zoveel groepen mensen?

Dan is het toch vreemd dat je er toch voor kiest om deze groep enorm veel aandacht middels topics en nieuwsberichten geeft ten opzichte van de rest.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 09:41:54 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220121898
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:12 schreef Danny het volgende:

Het zijn alleen de excessen die de rest een slechte naam bezorgen.
Dat wetende, waarom plaats je dan dergelijke polariserende stemmingmakerij op de FP: Links Amerika blijft dood Kirk goedpraten, haalt citaten uit context
Huilen dan.
pi_220121955
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat wetende, waarom plaats je dan dergelijke polariserende stemmingmakerij op de FP: Links Amerika blijft dood Kirk goedpraten, haalt citaten uit context
Dit is geen 'polariserende stemmingmakerij', maar de pijnlijke realiteit die sommigen liever niet besproken willen zien worden.

Er waren echter vele duizenden mensen van progressief linkse politieke signatuur die de aanslag op Kirk aan het toejuichen waren en zelfs hebben opgeroepen voor meer van zulke soort acties. En soortgelijk reacties zagen we zelfs in Nederland. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Radboud-docent vindt 'vieren' van moord op Charlie Kirk 'volkomen normaal' en komt wéér in opspraak

De docent van een middelbare school in Heerenveen die openlijk de moord op Charlie Kirk had toegejuicht, staat voorlopig niet meer voor de klas. Dat meldt de schooldirecteur vrijdag in een brief aan de ouders. Een docent aan de Radboud Universiteit die zijn 'collega' steunde, ligt nu eveneens onder vuur.

...
Net zoals we vanuit die contreien gebagatelliseer of zelfs gejuich zagen om de aanslag op de CEO van UnitedHealth Group of de aanslagen van 7 oktober 2023. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Onthullend inkijkje in UvA-appgroep: Hamas-terreur bejubeld, Joodse docent is 'kakkerlak' en Halsema 'liegend stinkdier'

In de besloten appgroep UvA for Palestine gonst het van de berichten over legitimiteit van gewapend verzet en steun voor Hamas. De Telegraaf keek mee in de groep, waarin de meningen sterk verdeeld zijn over hoe steun aan de Palestijnen eruit moet zien.

...
Misschien is het daarom handig voor sommigen eens wat zelfreflectie te tonen en eens kritisch onder de loep te nemen waar zulke sentimenten in de eigen kringen vandaan komen, in plaats van in te steken op censuur en niet willen dat zulke dingen besproken worden of het wegzetten als 'polariserend'.

En de drang voor nuances is trouwens ook enigszins opmerkelijk te noemen want als het over 'rechts' gaat heeft men er zelf helemaal geen moeite mee om volop te generaliseren en mensen over één kam te scheren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220122164
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Omdat iets decenia de norm was wil niet zeggen dat het ok is.
Mensen werden half leeg gebloed als ze ziek waren met aderlatingen, god weet hoeveel mensen dood zijn gegaan omdat ze ervan overtuigd waren dat we zwarte gal hadden. Ze werden in gekkenhuizen gestoken als ze autisme hadden, een kind met een rare vlek was duivels en werd vermoord,...
Het is niet omdat het altijd al werd gedaan dat het ok blijft met wat we nu weten. Het is verminking en kapot maken van mannelijke seksualiteit.
Het zou mij niet verbazen als het onstaan ervan in de hoek van religie te zoeken is om masturbatie minder prettig te maken. En dan onder het mom van hygiëne. Masturberen werd je trouwens ook blind van! Oh en je vloog er van in de hel.

Doe lekker wat je wil als je 18 bent. Blijf van kleine jongetjes af indien niet medisch noodzakelijk.

Oh en ik heb je voordelen al onderuit gehaald... De brainwash is sterk bij jou :{
De voordelen zijn niet onderuit gehaald want er is (op het punt van hygiëne na) nog geen goed tegenargumenten gekomen.

En de reden waarom dit op jonge leeftijd wordt gedaan is omdat de ingreep dan veel makkelijker is dan bij volwassen mannen. Besnijdenis zal veelvoorkomend blijven, bijna 40% van alle mannen wereldwijd is besneden. Het is vanuit dat perspectief ook wellicht beter dit te accepteren.

Er zijn zelfs mannen die het laten doen voor esthetische redenen. En er zijn zelfs vrouwen (en mannen) die geen onbesneden mannen willen daten. Er staat mij nog bij dat daar zelfs ooit een hele aflevering aan was gewijd bij SATC _O- :').
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220122501
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
De voordelen zijn niet onderuit gehaald want er is (op het punt van hygiëne na) nog geen goed tegenargumenten gekomen.
Ik begrijp nog steeds niet wat de voordelen van besnijdenis zouden zijn, volgens de oudere mannen die doktertje spelen en zichzelf als autoriteit zien op dat gebied.
  Moderator dinsdag 17 februari 2026 @ 11:01:46 #35
441859 crew  Lenny77
pi_220122781
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En de reden waarom dit op jonge leeftijd wordt gedaan is omdat de ingreep dan veel makkelijker is dan bij volwassen mannen. Besnijdenis zal veelvoorkomend blijven, bijna 40% van alle mannen wereldwijd is besneden. Het is vanuit dat perspectief ook wellicht beter dit te accepteren.

Er zijn zelfs mannen die het laten doen voor esthetische redenen. En er zijn zelfs vrouwen (en mannen) die geen onbesneden mannen willen daten. Er staat mij nog bij dat daar zelfs ooit een hele aflevering aan was gewijd bij SATC _O- :').
Lees eens een post terug dan ipv deze post te quoten? Er staan zelfs percentages bij.

En nee, ik accepteer dat niet en niemand zou het moeten accepteren dat een stukje huid met een overduidelijk nut van een baby afgesneden wordt. Kom op man.. Barbarisch! En ik denk dat dit binnen x-tijd ook effectief verboden gaat worden gelukkig.
En nogmaals: als jij op 18 je vel wil laten afsnijden: doe lekker! Eigen keuze, eigen lijf. Maar niet bij jonge jongens zonder eigen keuze.
Die vrouwen: :') Ze zouden zich dood moeten schamen.. laat een man lekker een man zijn met zijn origineel en nuttig huidje en vrolijke penis die nog al het gevoel heeft O+

Maar is wel redelijk offtopic.. dus ik ga het hier bij laten.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220123574
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:31 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Goh, dat geldt toch eigenlijk voor zoveel groepen mensen?

Dan is het toch vreemd dat je er toch voor kiest om deze groep enorm veel aandacht middels topics en nieuwsberichten geeft ten opzichte van de rest.
Spijker kop
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:16:51 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220124043
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is geen 'polariserende stemmingmakerij', maar de pijnlijke realiteit die sommigen liever niet besproken willen zien worden.

Er waren echter vele duizenden mensen van progressief linkse politieke signatuur die de aanslag op Kirk aan het toejuichen waren en zelfs hebben opgeroepen voor meer van zulke soort acties. En soortgelijk reacties zagen we zelfs in Nederland. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Net zoals we vanuit die contreien gebagatelliseer of zelfs gejuich zagen om de aanslag op de CEO van UnitedHealth Group of de aanslagen van 7 oktober 2023. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Misschien is het daarom handig voor sommigen eens wat zelfreflectie te tonen en eens kritisch onder de loep te nemen waar zulke sentimenten in de eigen kringen vandaan komen, in plaats van in te steken op censuur en niet willen dat zulke dingen besproken worden of het wegzetten als 'polariserend'.

En de drang voor nuances is trouwens ook enigszins opmerkelijk te noemen want als het over 'rechts' gaat heeft men er zelf helemaal geen moeite mee om volop te generaliseren en mensen over één kam te scheren.
Ah in dat geval geef ik jou lekker de schuld van het geweld op 6 januari.
pi_220124137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah in dat geval geef ik jou lekker de schuld van het geweld op 6 januari.
Dat zou raar zijn. Er worden in het artikel geschreven door Danny ook een individuen aangewezen.

Waarom zou je dan mij als individu (nota bene iemand in Nederland) de schuld geven van 6 januari?
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:43:14 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220124147
Belangrijk die discussie, ondertussen zijn er WEER een zooi dood door een transformer, "RobertA" Dorgano.

Nothing to see here :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 13:46:59 #40
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220124176
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:43 schreef HeatWave het volgende:
Belangrijk die discussie, ondertussen zijn er WEER een zooi dood door een transformer, "RobertA" Dorgano.

Nothing to see here :).
deze: NWS / Drie doden bij schietpartij tijdens jeugd-ijshockeywedstrijd in VS
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:47:39 #41
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220124180
quote:
Ah, niet gezien. Maar goed, gaat lekker.
Get woke, go broke!
pi_220124195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Lees eens een post terug dan ipv deze post te quoten? Er staan zelfs percentages bij.

En nee, ik accepteer dat niet en niemand zou het moeten accepteren dat een stukje huid met een overduidelijk nut van een baby afgesneden wordt. Kom op man.. Barbarisch! En ik denk dat dit binnen x-tijd ook effectief verboden gaat worden gelukkig.
En nogmaals: als jij op 18 je vel wil laten afsnijden: doe lekker! Eigen keuze, eigen lijf. Maar niet bij jonge jongens zonder eigen keuze.
Die vrouwen: :') Ze zouden zich dood moeten schamen.. laat een man lekker een man zijn met zijn origineel en nuttig huidje en vrolijke penis die nog al het gevoel heeft O+

Maar is wel redelijk offtopic.. dus ik ga het hier bij laten.
Besnijdenis zal zeker niet verboden gaan worden. En in de vorige post ben je slechts op een paar van de voordelen in gegaan, met als argument met name de incidentie. Maar dat wil niet zeggen dat besnijdenis geen voordeel biedt.

En je kunt je afvragen wat de concrete functie van een voorhuid is gezien het feit dat mannen dus makkelijk zonder kunnen en dit nog vele voordelen biedt. Verstandskiezen zullen ook vast een functie hebben, meestal worden die (preventief) verwijderd.

Het is prima om besnijdenis niet nodig te vinden, maar de overdreven antipathie ertegen is wat raar.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:53:31 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220124228
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou raar zijn. Er worden in het artikel geschreven door Danny ook een individuen aangewezen.

Waarom zou je dan mij als individu (nota bene iemand in Nederland) de schuld geven van 6 januari?
Tja als je "links" de schuld gaat geven van juichen om Charlie Kirk, dan kan ik "rechts" ook de schuld geven van van alles.
pi_220124255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja als je "links" de schuld gaat geven van juichen om Charlie Kirk, dan kan ik "rechts" ook de schuld geven van van alles.
Dat is wat anders dan mij als individu ergens de schuld van geven.

'Links' of 'rechts' zijn namelijk geen individuen maar politieke stromingen. En in het artikel op de FOK! frontpage wordt door Danny heel netjes gewezen naar Amerikaans links (wat dus niets met Nederland te maken heeft) met de nodige nuances:
quote:
Charlie Kirk, de 31-jarige conservatieve activist, wordt na zijn gewelddadige dood zowel geëerd als bekritiseerd. Kort na de moord hielden veel progressieve Amerikanen zich stil 'uit respect', hoewel er ook zeer veel waren die juichten om zijn dood, maar nu komen zijn uitspraken steeds meer naar boven.
Waarom zou iemand zich als Nederlander door zo een artikel aangevallen voelen?
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 14:06:22 #45
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220124342
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

'Links' of 'rechts' zijn namelijk geen individuen maar politieke stromingen. En in het artikel op de FOK! frontpage wordt door Danny heel netjes gewezen naar Amerikaans links (wat dus niets met Nederland te maken heeft) met de nodige nuances:
[..]
Waarom zou iemand zich als Nederlander door zo een artikel aangevallen voelen?
Bij nieuws over iets dat in de VS speelt probeer ik zoveel mogelijk gebruik te maken van Amerikaanse bronnen en niet van Nederlandse. Dat om te voorkomen dat er al een Nederlandse bias in zit, maar ook omdat ik er vanuit ga dat Amerikaanse media beter weten wat er in de VS gebeurt dan Nederlandse media.
Daarbij is in de Nederlandse media het aantal bronnen dat net even anders naar bepaalde zaken kijkt veel beperkter. Hier is het allemaal duidelijk anti-ice, anti-trump, anti-kirk framing, omdat de nuance van de andere kant van het spectrum ontbreekt of doelbewust wordt weggelaten.

Bij Goode wordt bijvoorbeeld het meest duidelijke beeld dat de agent werd geraakt in de meeste media weggelaten. Waarom? Geen idee, kan ik alleen maar over speculeren, maar ik vermoed dat dat is omdat ze eerder al meteen riepen dat hij niet geraakt werd en de agent al hadden veroordeeld in hun berichtgeving. Toen het beeld vanuit de andere hoek duidelijk maakte dat hij wel werd geraakt werd dat gewoon volledig genegeerd in alle opvolgende berichtgeving en bleef men herhalen dat uit beelden zou blijken dat hij niet werd geraakt. Of dat is omdat ze geen gezichtsverlies willen lijden door te rectificeren of omdat ze doelbewust hun eigen narratief doordrukken ongeacht de bewijzen? Geen idee.

Ik probeer berichten op basis van feiten uit verschillende bronnen te brengen. Dat zijn dan soms inderdaad feiten die velen niet leuk vinden om te lezen of zien. Iedereen die klaagde over de video die toont dat goode de agent fors raakte met haar suv weigerde antwoord te geven op de simpele vraag "raakt ze hem ja of nee?"
  dinsdag 17 februari 2026 @ 14:09:28 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220124374
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Oh alleen geheel Amerikaans links dus. Okay met dat nuanceniveau kan ik jou de schuld geven van de vernielingen bij Elsfest.
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 14:26:11 #47
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220124527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 14:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh alleen geheel Amerikaans links dus. Okay met dat nuanceniveau kan ik jou de schuld geven van de vernielingen bij Elsfest.
Als ergens staat 'links' Amerika wordt daarmee natuurlijk nooit IEDEREEN bedoeld. Iedereen snapt dat. Het is natuurlijk interessant om semantisch te gaan lopen doen en doen alsof je dat niet snapt, maar dat geloof ik gewoonweg niet.
Ik snap ook heus dat als iemand zegt 'rechtsen' doen dit of dat dat ze dan niet ALLE rechtsen bedoelen (al was gisteren in een discussie iemand die beweerde dat dat wel zo was en dat alle rechtsen per definitie anti-homo zouden zijn. dat valt natuurlijk onmogelijk serieus te nemen).
  dinsdag 17 februari 2026 @ 14:31:11 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220124593
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 14:26 schreef Danny het volgende:
semantisch te gaan lopen doen en doen alsof je dat niet snapt,
Get woke, go broke!
  dinsdag 17 februari 2026 @ 14:36:40 #49
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220124731
Ik snap je niet hoor, dat lijkt mij toch sterk.
Kom eens met cijfers dan, laat maar eens zien waaruit dat blijkt.
En nee niet zomaar van X of van AI, nee ik wil alleen van officiele nieuwsbronnen deze informatie.

Nee niet die nieuwsbronnen want dat zijn fakenieuws bronnen, alleen van nieuwsbronnen die ik lees.
Staat daar niet? Dan is het ook niet waar.

Gotcha! :7
  dinsdag 17 februari 2026 @ 14:39:39 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220124808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 14:26 schreef Danny het volgende:

[..]
Als ergens staat 'links' Amerika wordt daarmee natuurlijk nooit IEDEREEN bedoeld. Iedereen snapt dat. Het is natuurlijk interessant om semantisch te gaan lopen doen en doen alsof je dat niet snapt, maar dat geloof ik gewoonweg niet.

Ik snap ook heus dat als iemand zegt 'rechtsen' doen dit of dat dat ze dan niet ALLE rechtsen bedoelen (al was gisteren in een discussie iemand die beweerde dat dat wel zo was en dat alle rechtsen per definitie anti-homo zouden zijn. dat valt natuurlijk onmogelijk serieus te nemen).
Als je niet iedereen die zich in Amerika links is bedoelt, waarom communiceer je het dan alsof dat wel zo is?

Dit soort ongenuanceerde containerbegrippen "links" en "rechts" maken een serieuze discussie gewoon onmogelijk. Het is immers helemaal niet duidelijk wie er wordt aangesproken. Een groot deel van het linkse electoraat heeft immers niks te schaften met die juichende figuren. Dus ze hoeven er ook niet mee geassocieerd te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')